Avukat Arkadaslara Sorusu Olanlar Buraya Yazabilir


yelyel
9-06-08, 19:06
ley_li
benimde bir sorum olcak avukat arkadaşlara yardımcı olurlarsa çok sevinirim.benim kayınpederimin kira da evi vardı.biz evlenirken kiracıyı çıkartıp bizi oturtacağını söylemişti.fakat kiracı çıkmadı biz şimdi başka bir semtte kira da oturuyoruz.kayınpederim kiracıya protesto çekti eve oğlumu oturtcam çık diye.kiracı da ona protesto çekmiş ben çıkarsam eve oğlundan başkasını oturtamaz falan gibilerinden tam detayları bilmiyorum.kiracı çıkmadı ve mahkemeleik oldular.bir hafta sonra 2. duruşma olcaktı.ama kiracı çıkmış gitmiş.daha mahkeme sonuçlanmadan.şimdi biz o eve taşınmak zorunda mıyız.yani başkasına kiraya veremezler mi?ben hiç taşınmak istemiyorum.aramız kötü olduğu için.eşimin ailesi tarafına çok yakın olmak istemiyorum.ama evi başka birine kiraya veremeyeceklerse galiba mecburen gitcemsenağlama
Sizin durumunuzda tahliye ettirdiğiniz evi mücbir sebep olmaksızın üç sene müddetle eski kiracınızdan başkasına kiralayamasınız. Oğlumu oturtucam diyerek tahliyeye ettirdiği için 3 sene başkasına kiraya veremez.Verirse çıkardığı kiracının dava hakkı bulunuyor.Ama dava sonuçlanmamış diyosunuz .Davanın durumu önemli burda dava tarafsız kaldığı için yenileninceye kadar kaldırılmış olabilir.Bu durumda yani oğlumu oturtucam sebebiyle bir tahliye söz konusu değilse başkasına kiraya verilmesinde bir sakınca yoktur diye düşünüyorum umarım yardımcı olabilmişimdir.

surmener
10-06-08, 08:06
Merhaba,
Hisseli tapusu olan arsamıza yaklaşık 15 yıl önce ev yaptık. Fakat şahsi tapuya geçerken hatalı ölçüm sonucu Bizim evimizin çıkma balkonları yandaki arsa üzerine taşmış görünüyor. Şimdi yan arsanın sahibi bu arsaya ev yapmak istiyor, dolıyısla bizim balkonlarımızı yıkmamızı istiyor.Tapudakadastroda da balkonlar yan arsaya taşmış görünüyor. Bu durumda yasal bir hakkım varmı Mahkemeye başvursam balkonlarımı kurtarabilirmiyim. Lütfen acil cevaplarınız bekliyorum. teşekkürler a.s.

betty_sew
10-06-08, 09:06
avukat arkadaşlar konumla ilgilenirseniz çok memnun olurum :eek:
http://www.kadinlarkulubu.com/showthread.php?p=3010741#post3010741

Lotus
10-06-08, 16:06
surmener
Merhaba,
Hisseli tapusu olan arsamıza yaklaşık 15 yıl önce ev yaptık. Fakat şahsi tapuya geçerken hatalı ölçüm sonucu Bizim evimizin çıkma balkonları yandaki arsa üzerine taşmış görünüyor. Şimdi yan arsanın sahibi bu arsaya ev yapmak istiyor, dolıyısla bizim balkonlarımızı yıkmamızı istiyor.Tapudakadastroda da balkonlar yan arsaya taşmış görünüyor. Bu durumda yasal bir hakkım varmı Mahkemeye başvursam balkonlarımı kurtarabilirmiyim. Lütfen acil cevaplarınız bekliyorum. teşekkürler a.s.
ÖNCELİKLE MUTLAKA BİR AVUKATLA GÖRÜŞMENİZİ ÖNERİRİM.
Zira biraz bu tip durumların ayrıntılı olarak ele alınması gerekir,

Bu durumda üzgünüm ama sizin yapabileceğiniz çok bir şey yok, komşu arsanın maliki özel şahıssa onunla anlaşarak parasını ödeyip taşan kısım ne kadarsa ölçüp o kısmı satın alabilirsiniz. Eğer kabul etmezse o zaman yıkmanız gerekecektir. Çünkü binanızın başka arsaya tecavüzlü olduğunun tespiti üzerine komşunuzun aleyhinizde müdahalenin önlenmesi ve taşkın yapının yıkılmasını isteme hakkı vardır. Böyle bir davanın açılması sizi epeyce rahatsız edecektir.

Tapunuzun hisseli olması ise ayrı bir sorun, tek parsel veya ada üzerinde harici bir fiili paylaşım ve bir akit olup olmadığı da önemlidir.

Sizin binanız 15 yıllık sanırım. Kadastro çalışmalarının zemine uygulanması sırasında eski teknikle, yeni teknoloji eseri hassas ölçüm aletleriyle yapılan tespitler arasında mutlaka farklılık çıkmaktadır. Arsanıza bina yapmadan önce kadastro elemanı tarafından sınırlarınızın belirlendiğine dair kadastro elemanının çizdiği bir kroki var ise iş biraz değişebilir.

Bence mutlaka bir avukata danışmanızda yarar vardır.

ley_li
11-06-08, 07:06
yelyel
Sizin durumunuzda tahliye ettirdiğiniz evi mücbir sebep olmaksızın üç sene müddetle eski kiracınızdan başkasına kiralayamasınız. Oğlumu oturtucam diyerek tahliyeye ettirdiği için 3 sene başkasına kiraya veremez.Verirse çıkardığı kiracının dava hakkı bulunuyor.Ama dava sonuçlanmamış diyosunuz .Davanın durumu önemli burda dava tarafsız kaldığı için yenileninceye kadar kaldırılmış olabilir.Bu durumda yani oğlumu oturtucam sebebiyle bir tahliye söz konusu değilse başkasına kiraya verilmesinde bir sakınca yoktur diye düşünüyorum umarım yardımcı olabilmişimdir.
canım çok teşekkür ederim ilgilendiğin için.avukat sanırım bi belge alcakmış çıkan kiracıdan taraflar birbirlerine dava açamayacaklar diye .yine tam detayları bilmiyorum tabii ki.kayınpeder evi emlakçıya vercem diye telefon açtı.sanırım bizim oturma zorunluluğumuz gibi bişey yok.çok rahatladım vallahi:icecream:

yelyel
11-06-08, 08:06
ley_li
canım çok teşekkür ederim ilgilendiğin için.avukat sanırım bi belge alcakmış çıkan kiracıdan taraflar birbirlerine dava açamayacaklar diye .yine tam detayları bilmiyorum tabii ki.kayınpeder evi emlakçıya vercem diye telefon açtı.sanırım bizim oturma zorunluluğumuz gibi bişey yok.çok rahatladım vallahi:icecream:
Hiç önemli değil.Çok sevindim halloduğuna:1rolleyes:

ozctkks
11-06-08, 08:06
15 yaşındaki çocuğumun miraslı arsa tapulu evdeki 3/4 lük hissesini kendi üstüme nasıl alırım.1/4 hisse benim.18 yaşına gelince isterse satabilirmiş.kendi üsyüme alıp korumalıyım.cahillikle bi yanlışlık yapmasın

üsküdarlı
11-06-08, 12:06
seren merhaba sana daha öncede yazmıştım kızımın tel adresi bi msn adresi tarafından nette dağıtılmıştı bende savcılığa verdim 9 ay sonra sonuçlandı yapanlar bulundu yalnız bize gelen polisler onlarında bizimde ifadeye çağrılıcağımızı söylediler sonra mahkemeye çıkılacak dendi ama hemen hemen 1 ay oldu ses seda yok yada onlar çağrıldımı bilmiyorum biz bi yere çağrılmadık senden ricam şimdi ne olacak yada bu işler nasıl yürüyor ne kadar sürer bilgi verirsen çok sevinirim şimdiden teşekkürler

*toprak*
12-06-08, 15:06
merhaba bana da yardımcı olursanız memnun olurum
eşimle tüm mal varlığımızı mehmetçik vakfına bağışlamayı düşünüyoruz
eşim kardeşiyle ortak şirket sahibi mal edinimleri 2000 yılından sonra olmuştur bana ait hiçbir mülk bulunmamaktadır ve çocuğumuz yok bu durumda sormak istediğim,
1- eşim ve ben avukata başvurup elimizde olan ve gelecekte edineceğimiz mal varlığımızı mehmetçik vakfına şimdiden bağışlayabilir miyiz?
2- Allah korusun eşime birşey olursa ona ait olan mal varlığını ben kendi adımla yine bağışlayabilir miyim? yani çocuğum olmadığı halde o mal varlığında söz hakkı sahibi olabilir miyim?
şimdiden teşekkür ederim

serenn
13-06-08, 14:06
üsküdarlı
seren merhaba sana daha öncede yazmıştım kızımın tel adresi bi msn adresi tarafından nette dağıtılmıştı bende savcılığa verdim 9 ay sonra sonuçlandı yapanlar bulundu yalnız bize gelen polisler onlarında bizimde ifadeye çağrılıcağımızı söylediler sonra mahkemeye çıkılacak dendi ama hemen hemen 1 ay oldu ses seda yok yada onlar çağrıldımı bilmiyorum biz bi yere çağrılmadık senden ricam şimdi ne olacak yada bu işler nasıl yürüyor ne kadar sürer bilgi verirsen çok sevinirim şimdiden teşekkürler
Savcı dava açınca size de hangi mahkemede olduğu, duruşma gün ve saati gelir. Oraya gidip davaya katılmak istediğinizi söylersiniz. Bu işler uzun sürüyor biraz malesef, celseler arasında çoğu zaman 2-3 ay oluyor o yüzden uzuyor. Biraz sabırlı olun bence, çözüleceğine inanıyorum.

üsküdarlı
13-06-08, 14:06
seren teşekkür peki onlar mahkemeden önce polise ifadeye gitmiceklermi bize söylenen oydu çünkü kasalarını götürüp incelediler

serenn
13-06-08, 14:06
*toprak*
merhaba bana da yardımcı olursanız memnun olurum
eşimle tüm mal varlığımızı mehmetçik vakfına bağışlamayı düşünüyoruz
eşim kardeşiyle ortak şirket sahibi mal edinimleri 2000 yılından sonra olmuştur bana ait hiçbir mülk bulunmamaktadır ve çocuğumuz yok bu durumda sormak istediğim,
1- eşim ve ben avukata başvurup elimizde olan ve gelecekte edineceğimiz mal varlığımızı mehmetçik vakfına şimdiden bağışlayabilir miyiz?
2- Allah korusun eşime birşey olursa ona ait olan mal varlığını ben kendi adımla yine bağışlayabilir miyim? yani çocuğum olmadığı halde o mal varlığında söz hakkı sahibi olabilir miyim?
şimdiden teşekkür ederim
Vasiyetname yoluyla mirasınızı mehmetçik vakfına bağışlamanız mümkün, ancak bu bağışı yaparken mirasçılarınızın saklı paylarını ihlal etmemeye çalışın, yoksa ölümünüzden sonra vasiyetnameniz iptal edilebilir.
Eşinize birşey olursa ona ait malvarlığının tamamında değil, size düşen kısmında söz hakkı sahibi olabilirsiniz. Çocuğunuz yoksa eşiniz öldükten sonra bir kısım malvarlığı da üst soya çıkar, anne baba yaşıyorsa onlara kalır yaşamıyorsa kardeşlere kalır.

serenn
13-06-08, 14:06
üsküdarlı
seren teşekkür peki onlar mahkemeden önce polise ifadeye gitmiceklermi bize söylenen oydu çünkü kasalarını götürüp incelediler
Çağırılmışlardır mutlaka, ya polise ya da savcıya vermek zorundalar ifadeyi. Ama bunun dışında mahkemye de çıkarlar.

*toprak*
13-06-08, 15:06
peki sevgili seren bana düşen mal varlığı yüzde kaç olur ya da kaçta kaçı yeniden teşekkür ederim

minikiz
13-06-08, 16:06
bir soru da benden sonuçlanmış ve tazminat kararı verilmiş bir boşanma davasında tazminat talebi geri alınabilir mi?bu arada karar temyizde..

yelyel
14-06-08, 21:06
minikiz
bir soru da benden sonuçlanmış ve tazminat kararı verilmiş bir boşanma davasında tazminat talebi geri alınabilir mi?bu arada karar temyizde..
Açıkcası alınabilir diye düşünüyorum.Bu durumda tazminat talebini geri alan taraf havaleli dilekçeyle başvurur ve yargıtayda bu durumda yerel mahkemenin kararını bozabilir.

serenn
16-06-08, 07:06
*toprak*
peki sevgili seren bana düşen mal varlığı yüzde kaç olur ya da kaçta kaçı yeniden teşekkür ederim
Eğer çocuğunuz yoksa eşinizin vefat etmesi durumunda mirasın yarısı size kalır, diğer yarısı üst soya çıkar üst soyda yaşayan yoksa tekrar alta iner yani eşinizin kardeşlerine kalır mirasın yarısı.

derinn84
16-06-08, 15:06
merhabalar. ben 2,5 ay önce bir bankanın kredi kartı temsilciliği pozisyonu için mülakatlarına katıldım ve tüm mülakatları geçtim. yaklaşık 2 ay öncede tüm sözleşmeleri imzalayıp gönderdim. içerisinde sağlık raporum, sabıka kaydım ve danışmaklık şirketinin gönderdiği sözleşmeler vardı. bizleri banka, danışmanlık şirketi aracılığıyla seçti. başka şehirlerden birçok arkadaşımız işe başladı,yaşadığım yerde banka yoktu, 2 gün sonra açılacak ve beni hala aramadılar. bu zamn süresinde bende başka iş bakmadığım için şu an zor durumdayım. işe başlatmadıkları taktirde dava açma imkanım varmı bunu öğrenmek istiyorum. şimdiden çok teşekkürler

dione
16-06-08, 17:06
Merhabalar,bende şunu soracaktım.Benim boşanma davam bu perşembe günü olacak.Bundan önce eşimin sağlık için ssk'sından faydalanıyordum.Boşanınca bu mümkün değil.Kendime ait bir sağlık sigortamda yok.Babam emekli sandığı mensubu.Onun sağlık sgortasından faydalanabilirmiyim acaba?Teşekkürler.

yanlızım
16-06-08, 19:06
sevgili avukat hanım ne olur bana bir yol gösterin beni eşim beni hep aldatıyor benim üç tane çocuğum var yaşları bri 10 diğeri 8 küçükte 11 aylık ben bundan ayrılırsam kendisi polis mahkeme çocuklara ne kadar nafaka verir aşırı şiddet uyguluyor ne olur bana acele cevep verin

ebrunazlı
16-06-08, 20:06
dione
Merhabalar,bende şunu soracaktım.Benim boşanma davam bu perşembe günü olacak.Bundan önce eşimin sağlık için ssk'sından faydalanıyordum.Boşanınca bu mümkün değil.Kendime ait bir sağlık sigortamda yok.Babam emekli sandığı mensubu.Onun sağlık sgortasından faydalanabilirmiyim acaba?Teşekkürler.
Babanızın sosyal güvenlik kurumundan yardım alabilmeniz için, sağlık yardımı almamanız halinde muhtaç durumda olacağınızın Emekli Sandığınca kabul edilmesi gereklidir. Muhtaçlığın tespitinde varsa aylık geliriniz, sosyal durumunuz değerlendirilir, sizin beyanınıza tabidir ancak bu beyanın yetkili makamlarca da onaylanması gereklidir. Yanlış hatırlamıyorsam muhtardan yapılabilir, tam prosedürü Emekli Sandığından sormanız daha doğru olur

serenn
17-06-08, 09:06
yanlızım
sevgili avukat hanım ne olur bana bir yol gösterin beni eşim beni hep aldatıyor benim üç tane çocuğum var yaşları bri 10 diğeri 8 küçükte 11 aylık ben bundan ayrılırsam kendisi polis mahkeme çocuklara ne kadar nafaka verir aşırı şiddet uyguluyor ne olur bana acele cevep verin
3 çocuk ve sizin için toplam 600 civarı bir nafaka çıkar, sizi dövüyorsa hastaneden rapor alıp, tazminat talep edebilirsiniz.

serenn
17-06-08, 09:06
derinn84
merhabalar. ben 2,5 ay önce bir bankanın kredi kartı temsilciliği pozisyonu için mülakatlarına katıldım ve tüm mülakatları geçtim. yaklaşık 2 ay öncede tüm sözleşmeleri imzalayıp gönderdim. içerisinde sağlık raporum, sabıka kaydım ve danışmaklık şirketinin gönderdiği sözleşmeler vardı. bizleri banka, danışmanlık şirketi aracılığıyla seçti. başka şehirlerden birçok arkadaşımız işe başladı,yaşadığım yerde banka yoktu, 2 gün sonra açılacak ve beni hala aramadılar. bu zamn süresinde bende başka iş bakmadığım için şu an zor durumdayım. işe başlatmadıkları taktirde dava açma imkanım varmı bunu öğrenmek istiyorum. şimdiden çok teşekkürler
Sizi işe başlatmamaları halinde dava açma hakkınız yok, hiçbir işverenin birini işe başlatmaması nedeniyle sorumlu tutulması düşünülemez, ancak banka ile aranızda belli bir tarihte işe başlatılacağınızla ilgili bir sözleşme varsa o zaman bir sorumluluk düşünülebilir, yine aynı şekilde danışmanlık şirketiyle yaptığınız sözleşmeleri de incelemek lazım. Oradaki hükümler önemli.

gülcee
17-06-08, 12:06
ferdam
lütfen yardım edin eşim beni geçen yıl aldattı ve ben onu nla barıştım şimdi dava açtım ve ayrılmak istiyorum çünkü unutamadım bu olayı ama geçen sene barıştığım için onu affettiğim anlamına geldiğini ve süre geçtiği için davamın kabul edilemeyeceğini öğreniyorum boşanmak istemiyor ama ben onunla yaşamak istemiyorum ne yapabilirim
Canım sen boşanma davanı zina nedeniyle açsaydın reddedilirdi çünkü;
Zina sebebi ile boşanma davası açma hakkı iki halde düşer. Bunlardan biri, dava hakkı olan tarafın zina yapan eşini affetmesi, diğeri ise belli süreleri geçmiş olmasıdır.(Medeni Kanun madde 161/1,2)
Medeni kanunumuzun 161/3'e göre,"affeden tarafın dava hakkı yoktur" denmektedir. O hâlde, dava hakkı olan eş zina yapan eşini affederse artık dava hakkı ortadan kalkar Af açık veya örtülü olabilir, fakat mutlaka affeden eşin serbest iradesinin ürünü olmalıdır; yani aldatma veya korkutma yoluyla elde edilmiş olmamalıdır.
Medeni Kanunumuzun 161/2'inci maddesine göre "Davaya hakkı olan eşin boşanma sebebini öğrenmesinden başlayarak altı ay ve her halde zina eyleminin üzerinden beş yıl geçmekle dava hakkı düşer".
Medeni Kanunumuzun 161'inci maddesinde öngörülen sürelerin geçmesi ile aldatılan eşin şiddetli geçimsizliğe dayanarak bir boşanma davası açması ve geçmiş zina olayını da geçimsizlik nedeni olarak ileri sürmesi mümkündür.

Sen zaten evlilik birliğinin temelinden sasırlması nedeniyle boşanma davası açmışın.Bu halde reddedilmesi(bu 6 aylık süre geçti veya affedilme var gibi nedenlerle)sözkonusu olamaz.a.s.a.s.




bayanmawi
17-06-08, 15:06
avukat arkadaşlar benimde bi sorum olucak.eşimin çalıştığı yer aylardır para vermiyo.zaten maaşlarıda elden veriyorlar bordroda yok.bu kanunen yasak değilmi?bu durumda ne yapabiliriz?yardımcı olursanız sevinirim.