Mantar rahatsızlığı olanların paylaşım alanı...


prensesfb
14-12-09, 15:12
Vajinal akıntılardan korunma yolları..
Vajina içini hiç bir zaman yıkamayınız. Vajen içini yıkamak asit PH’ı değiştirecek ve oradaki doğal ortamı bozarak laktobasilleri sayıca azaltarak zararlı mikroplara bir üreme ortamı sağlayacaktır. Hele hele vajen içini sabunla asla yıkamayınız. Normal banyo sırasında vajen içine kaçan su miktarı önemsiz olmakla birlikte, vajenin içinin basınçlı su ile yıkanması (vajinal duş) aynı sebeplerden ötürü önerilmemektedir. ılişki sonrası veya adetten temizlenmek için ise çok zorda kalınıyorsa “özel vajinal duş solusyonları” kullanılabilir.
Banyodan sonra dış genital bölgenizi havlu ile kurulayın.
Genital sprey, parfüm katkılı ped ve tampon, parfüm katkılı prezervatifleri kullanmayın.
ıç çamaşırınızı günlük değiştirin ve sentetik değil, pamuklu olanları tercih edin.
Yüzme ve ağir eksersizler sonrası iç çamaşır veya mayonuzu değiştirin. Üstünüzde kurumasın.
Aşırı kilo ve şeker hastalığı mantar enfeksiyonuna zemin hazırlar. Bu tür bir sorununuz varsa önlemini almaya çalışın.
Dar pantolon veya dar iç çamaşırı giymekten kaçının.
Genel tuvalet temizliğinize dikkat edin.
Cinsel ilişki esnasında prezervatif kullanmaya özen gösterin ve sık partner değiştirmeyin. Sık partner değiştiren kişilerle birlikte olmayın.
UNUTMAYIN!! Eskiye göre normalden fazla akıntı, akıntıya eşlik eden yanma veya kaşıntı, akıntıda-adet dönemlerinde veya ilişki sırasında kötü kokuların hissedilmesi, akıntının renkli (sarı, yeşil, gri) veya köpüklü olması ve cinsel ilişki sıraısnda yanma veya ağrının olması VAJıNAL ENFEKSıYON bulgularıdır ve acilen tedavi edilmesi gereklidir.

prensesfb
14-12-09, 15:12
ıbrahim Saraçoğlu’nun kadınlardaki vaginal akıntıya karşı uygulanacak soğan suyu kürü tarifi :

1 orta boy beyaz soğan ( kırmızı ve mor soğan olmamalı ) 4′e bölünür. Önceden kaynatılmış olan 2 su bardağı klorsuz suya konulur ve 5 Dakika kaynatıldıktan sonra içerisine başka bir şey katmadan öğle ve akşam yemeklerinden önce 1′er bardak suyu içilir.

Soğan kürünü adet döneminde uygulamanın bir sakıncası yoktur. Ancak, etki bakımından en uygun zaman adet bitiminden en erken 7 gün sonra başlamaktır.

Kür uygulandıktan sonra 2. adetinizi görmeden 10 gün önce tekrar 5 gün veya 7 gün bu soğan suyu kürünü uygulayınız. Hamile kalmak için ise bu kürün üzerine kuru incir kürünü uygulamalısınız.

Uyarı : Bu soğan suyu kürünü 15 günden fazla uygulamayınız.

Bu kürü uygulamaya başladığınızda 2 ve 3. günden itibaren akıntılarınızın çözüldüğünü ve ne kadar fazlalaştığını hayretle göreceksiniz.

Bu kür erken menopoz , çikolata kisti, 3 cm’den küçük miyomlar, adet düzensizliği ve polikistik over şikayeti olan olan bayanlar için de mükemmel bir çözümdür ve yumurtalıklarda bulunan kisti tamamen ortadan kaldırmaktadır.

henry
17-12-09, 01:12
kızlar ben yeni doğum yaptım doğumdan önce bende de mantar ve akıntı çok oluyordu günde 4 kere iç çamaşırı değiştiriyordum okadar çok yani travazol isimli krem kaşıntıya çok iyi geliyor annemde bende kullanıyoruz.tavsiye ederim faydasını görürsünüz o fitiller felan hikaye bende bna hiçbir faydas olmadı

Socess
17-12-09, 10:12
ya bn dr a gittimm kapsüll verdi birde kremmm bi süree gitti adetten sonra tekrar başladıı .. mantara hiç bi ilaçç fayda etmioo etsedee 1-2 ayy fazlaa dill tekrar aynı şeyler olo vee önceden kullandınn ilaçlardaa etki etmioo ... en ii ypmanız gereken sey vajinanızı ıslak tutmayınn pecetee yada gnlük ped kullanın bn ölee yapıorumm artıkk fittillerdenn gınaa geldii ..

asmin44
17-12-09, 12:12
benim böyle bi problemin yok tu taki iki ay önce antibiyotik kullanana kadar. ilk mantar olduğumu anladığımda hemen doktora gidip ilaç aldım geçmişti ama bikaç gündür yeniden başladı. Nasıl canım sıkıldı anlatamam...of yaaa...

hel_in
18-12-09, 13:12
asmin44
benim böyle bi problemin yok tu taki iki ay önce antibiyotik kullanana kadar. ilk mantar olduğumu anladığımda hemen doktora gidip ilaç aldım geçmişti ama bikaç gündür yeniden başladı. Nasıl canım sıkıldı anlatamam...of yaaa...
ada cayı we cıvan percemını al aktardan karıstır ıc benımde bı hafta ıyı oldu bı gerı basladı dr onerdı bunu banada sımdı yokk

peri_iii
18-12-09, 19:12
dimplehawk
genel kontrol için gittiğimde, (her hangi bir şikayetim olmamasına reğmen) dr. bana da mantar olduğunu söylemişti
1 kutu vagihex fitil kullandım
tekrar kontrole gittiğimde regldim ve yine muayene etti
regl olduğun için tam anlaşılmıyor ama herhalgi bir mantar akıntısı görünmüyor içerde dedi
zaten çok basitt birşey 1 kutu kullandıysan geçmiştir dedii

biz de bebiş düşünücez yavaş yavaş, inş. dediği gibi geçmiştir.. fisfisfis

dimplecim selam canım ne zamandır yoksun topikte seni burda buldum :) vagi- hex ilacı verdi doktor banada napsam kararsızım kullansammı hamilelikte bu ilacı VAGİ-HEX ilacını kullanan varmııııı?

prensesfb
18-12-09, 22:12
peri_iii
dimplecim selam canım ne zamandır yoksun topikte seni burda buldum :) vagi- hex ilacı verdi doktor banada napsam kararsızım kullansammı hamilelikte bu ilacı VAGİ-HEX ilacını kullanan varmııııı?

Kullanım Şekli ve Dozu
6 gün boyunca günde iki kez kullanılır. Vajinal tableti, sabahları ve aksam yataga gitmeden önce; sırt üstü yatarken, vajinal kanal içine derin olarak yerlestirin. Sikayetler (kasıntı, akıntı) daha önce kesilse bile tedavi 6 tam gün sürmelidir. Eger tedavi daha kısa sürede bırakılırsa nüksler ortaya çıkabilir. Mensturasyon sırasında tedavi kesilmemelidir.

Endikasyonlar
Vajinit tedavisinde vajinal antiseptik olarak endikedir

peri_iii
19-12-09, 14:12
prensesfb
Kullanım Şekli ve Dozu
6 gün boyunca günde iki kez kullanılır. Vajinal tableti, sabahları ve aksam yataga gitmeden önce; sırt üstü yatarken, vajinal kanal içine derin olarak yerlestirin. Sikayetler (kasıntı, akıntı) daha önce kesilse bile tedavi 6 tam gün sürmelidir. Eger tedavi daha kısa sürede bırakılırsa nüksler ortaya çıkabilir. Mensturasyon sırasında tedavi kesilmemelidir.

Endikasyonlar
Vajinit tedavisinde vajinal antiseptik olarak endikedir



sağol canım kullanım şeklini biliyorum ama benim sorum hamilelikte kullanan varmı

prensesfb
19-12-09, 14:12
peri_iii
sağol canım kullanım şeklini biliyorum ama benim sorum hamilelikte kullanan varmı

Hassasiyet reaksiyonları olan bazı kişilerde ve allerjik bünyeli şahıslarda Heksetidin lokal cilt reaksiyonlarına neden olabilir. Eğer böyle bir aşırı hassasiyet ortaya çıkarsa Vagi-hex uygulaması hemen kesilmelidir. Bütün vajinal supozituvarlar, doğum kontrolü için kullanılan bazı lateks ürünlerinin (örneğin; diyaframlar ve kondomlar gibi) koruyucu etkinliğini azaltabilirler. Tedavi sırasında, tedavinin başarısı için özel hijyenik tedbirlerin de alınması gerekir (genital hijyen, iç çamaşırlarının günlük değiştirilmesi gibi). Gebelik ve laktasyonda kullanımı :











Gebelik kategorisi: B Gebelik ve laktasyonda kullanımına ilişkin yapılmış kontrollü çalışmalar bulunmamaktadır. Bu dönemde bütün ilaçların kullanımından sakınılmalıdır. İlk trimester dışında, ilaç kullanımı yalnız fayda/yarar ilişkisinin dikkatlice değerlendirildiği hekim kararı iledir.

gelincik204
21-12-09, 09:12
herkese merhaba
ben 2 ay önce evlendim ama 1,5 senedir akıntı(sarı ve yeşilimsi) kaşıntı ve kızarılık
vardı gitmediğim doktor kalmadı ve gardnerella vajinilis olduğum çıktı kültürde
bekar olduğum için fitil kullanamadım zamanla kaşıntı ve kızarıklık geçti ama akıntım geçmedi
evlendikten sonra kontrol amaçlı gittim smear testim normal çıktı ama kültürde mantar çıktı
bu sefer fitil kullandım ama geçmedi ara zamanlarda tekrarlıyor kaşıntı tabi akıntı hiç geçmiyo ve beni gerçekten rahatsız ediyor
ketoral krem kullanıyorum kaşıntı için ama sanırım onada bağışıklık kazandı sizce ne yapmalıyım
artık doktora gitmek istemiyorum.. :KK43:((

prensesfb
21-12-09, 12:12
Kullanıcı Profili ve Kullanım Şekli

Özellikle her türlü vajinal enfeksiyonlardan çok sık şikayetçi olan kadınlarda vajinal floranın tekrar sağlıklı hale getirilmesi amacıyla kullanımını öneririz.

Bu anlamda proflaktik (koruyucu) amaçlı 2 günde 1 ovül uygulanması tavsiye olunur. Ürünün etkinliğini arttırmak için her ay 1 kutu kullanılması tavsiye olunur.

Bazı inatçı vajinal enfeksiyonlarda mevcut tedaviye destek olmak amacıyla kullanımı uygundur. Bu tür vakalarda yüksek dozda farklı antibiyotik kullanımı olması sebebiyle vajinal floranın yeniden dengeli hale getirilmesi amacıyla mevcut tedavinize günde 1 ovül eklenmesi uygundur.

Herhangi bir nedene bağlı olarak ağır antibiyotik tedavisi gören (örneğin cerrahi girişim veya ağır sistemik enfeksiyonlara müteakiben) kadınlarda vajinal floranın muhafazası amacıyla günde 1 ovülün mevcut tedaviye ilave edilmesi uygundur.


Floragyn® Ovül içersindeki bileşenler:

Bileşenler
Özellikleri

Arpa Tohumu Gliseritleri
Vajinal mukozanın yeniden epitelize (onarılmasını) sağlar.

Vitamin C
Epiteli korur ve pH’yı dengeler.

Laktik Asit
Asit pH lehine denge oluşturur.

Deniz Yosunu ekstresi
Nemlendirici özelliği sayesinde kaşıntıyı ve tahrişi önler.

Lactobacillus suşları

Lactobacillus acidophillus
L. bulgaricus
L. biphidus
L. thermophillus
L. plantarum
L. casei
Sağlıklı vajinal florada olması gereken mikroorganizmaların nüfusunu arttırarak, patojen mikroorganizmaların gelişmesine engel olur.

Laktik asit, kaprilik trigliseritler, parfüm
Stabilize edici, köpürtücü ve koku düzenleyici maddeler



Floragyn® Ovül Kullanımının Yararları

Floragyn® Ovül içerdiği Lactobacillus çeşitliliği sayesinde Genital Floranın fizyolojik dengesinin yeniden sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Destekleyici olması ve uygun vajinal pH’ nın ayarlanması açısından bir tek Laktobasil suşundan ziyade bu familyaya ait dominant bazı türlerinden bir harmanın uygulanması daha akılcıl bulunmaktadır. FLORAGYN® Ovül içinde bulunan 6 farklı suş vajinal florayı desteklemek açısından bu yetkinliğe sahiptir.
Floragyn® Ovül içinde bulunan laktik asit ve Vitamin C ise hem ilave bir koruyuculuk sağlar hem de vajinal pH’yı hızla asit lehine çevirir.
Floragyn® ovül içinde bulunan Deniz Yosunu Ekstresi ise vajinal mukozayı nemlendirerek olası mukoza tahrişlerinin onarılmasına destek olur.

zeyno777
21-12-09, 16:12
ya bende de sürekli var ha bire tekrarlıyo ne yapmalı

prensesfb
21-12-09, 21:12
Kadınlarda kaşıntıya kesin çözüm!
Adet Dönemi, ıslak mayo kullanımı, menopozda hormonal eksikliğe bağlı oluşan kuruluk, tahriş edici hijyen ürünlerinin kullanımı sonucu, vulva ve vagina'da kaşıntı meydana gelir.

Gynogel, bu kaşıntıları 5 dk'dan daha az bir zamanda giderir. 5 günde kaşıntı ve tahrişi engeller yatıştırıcı bir etki sağlar.

Havuz ve ve deniz öncesi %100 bakteri ve mantarlara karşı bariyer oluşturarak korunmanıza yardımcı olur.

Gynogel günde 2 kez kullanılmaktadır. Fındık büyüklüğünde jel temizlenmiş ve özenle kurulanmış bölgeye yayılır.

Gynogel renksiz, kokusuz, emilimi kolay bir ürün olduğun için leke bırakmaz.




bidde bu varmis bilmiorumm faydalimi gercekten kizlar

Nisien
24-12-09, 16:12
senede 1 kez fln oluodu bendede ama eczaneye soleyınce bı ılac verıyolar hemen kesıyrdu oda cok nadır oluyodm acıda oluyodu

prensesfb
24-12-09, 22:12
[​IMG]

escada35
25-12-09, 11:12
melloo
kızlaaar bende de bu lanet şeyden vaarr doktora gidicem yakında ama annemle gdcem yalnız şöyle bi problem war bn bakre deglm muaynede bu belli olrmu olmazmı söyleyin ltfn yaaa coook aciiiil !!!

mello ne yaptın muayene oldunmu? bende gttim doktora ama annemın gelmesını ıstemedım işimi kendım halletttım doktor bana fitil verdi ama annemden gizli kullanıcam tabi onları:kedi:

escada35
25-12-09, 11:12
Merhaba bayanlar bende bugün doktora gittim ama allahtan derdimi anlatmak yetti muayene etmedi erkekti birde bnde utandım baya açıkçası.. Bir süredir kokulu sarımsı kahvemsi akıntı var bende öyle rahatsız edıcı ki kendımden tiksiniyorum o kokuyu alınca.. ama kaşıntı yok yani mantardan şüphelenmiyorum bendekı iltihap sanırım yanımda bulunanlara koku gidicek falan diye ödüm kopuyor .. Neyse şikayetimi anlattım doktora ornisiv fot diye hap verdi sabah akşam birde vogihox wnl. diye fitil verdi tabı bu fitili anenmden gizli kullanıcam =)) umarım işime yarar bu koku son bulur

MonaPisa
25-12-09, 14:12
Ya valla ben bıktım usandım artık yaaaa... günlerdir antibiyotik kullanıyorum halen akıntı geliyor beyaz beyaz, sadece koku yok artık, tek düzelen o oldu, ayda bir oluyor bu neredeyse illallah dedim artık. O kadar da bakarım kendime, temizliğime deli gibi dikkat ederim üffffff yaaaa üff yaaaaaaaa......

MonaPisa
25-12-09, 14:12
prensesfb
[​IMG]
Bak ben bundan kullanıyorum işte, hakikaten mükemmel bir ürün ama gene de rahtasızlanıyorum gene de..... :kızgın:

prensesfb
25-12-09, 16:12
MonaPisa
Bak ben bundan kullanıyorum işte, hakikaten mükemmel bir ürün ama gene de rahtasızlanıyorum gene de..... :kızgın:
canimm benim bide hergun deilde haftada iki uc kere kullanmak gerekiomus

papatya771977
25-12-09, 17:12
bendede hep aynı şikayet tekrarlıyo ama tamamen geçmiyo şu ilacın adını verssende doktora sorup ona göre alsam

rolle
25-12-09, 21:12
nil_33
Arkadaslar 1 sene önce ilişki sırasında acı hıssı duydugum sıkayetıyle özel jınekologa gıttım. bana LEEP yapmaları gereklı oldugunu soyledı neyse ılac falan kullandım leep yapıldı ( leep yakma donma nın bı degısıgıymıs) daha sonra aradan 1 yıl gectı tekrar canım acımaya basladı bende tekrar gıttım.rahım agzı tertemız ama mantar var dedı ılac verdı kullandım yıne gecmedı 3 kez daha gıttım en son SEBAMED verdı suan kullanıyorum yıne faydası yok. ilişki sırasında cok kotu oluyorum ve sureklı akıntım var. bana yardım edın nolur :KK43:
Arkadaşım merhaba.Sana leep oneren doktor smir testi yapmistir bunu soylemeden once heralde?sonucunda ne cikmisti hatirliyormusun? Ogun bugundur smir testi yaptirmadiysan
en kisa zamanda ama gercekten en kisa zamanda bir kadin dogum doktoruna giderek smir testi yaptir.Her akinti bulgusu mantar degildir.Teshis koyamayan mantar diyip cikiyo isin icinden.Mutlaka smir testi isteyin.

prensesfb
25-12-09, 22:12
antibiyotik alimi bile tetikliomuss

ailem.123
25-12-09, 23:12
arkadaşlar benimde çok akıntım ve kaşıntım oluyor pimafucin fitil kullanıyorum oakınca içimden genital bölgem yanıyo nasıl geçer
bu mantar bıktım artık

eflatunnn
26-12-09, 00:12
bende de mantar var ve ayrıca bir bbebeğim olsun istiyorum mantar bunu engeller mi sizce? ayrıca adetim çok düzensiz. ilaç da kullandım ama düzelmiyor...

prensesfb
26-12-09, 10:12
hijyenede dikkat etmek gerekior

ailem.123
26-12-09, 23:12
merhaba arkadaşlar ben mantar için fitille krem kullanıyorum hasta oldugum halde kullanmamda sakınca varmıdır cevap verebiliecek arkadaşlardan haber bekliyorum teşekkürler

prensesfb
27-12-09, 00:12
prespektusunde yazmamismi canim

eflatunnn
27-12-09, 21:12
merhaba bende de mantar var, sizce bu hamile kalmaya engel mi, mantar ilacı kullanmak ilişkiye girmeye engel mi..

prensesfb
27-12-09, 23:12
ic camasirlarmizida hassas camasir tozlarinla yikamayliyiz sanirim dimi

uzaklarda86
27-12-09, 23:12
--------------------------------------------------------------------------------

mrb arkadaslar bu mantar dedıgınz nsl bısı tam olarak neresınde oluyo ben 6 aylık evlıyım evlılıgımn ılk aylarındaydı bı aravajınamın ıcınde cok kasıntı oldu duramıyodum sureklı kasıyodum cok kotu bı durumdu halkarasında mayasıl dıolar esımde mantardır falan dedı kızkende bazen oluyodu t harfıyle baslayan bı krem vardı ondan kullandım pek gecırmedı evımıznn altında eczane vardı neopenotran dıye fitil verdi pedler yapmıstır demıs 3 tane kullandım ve gectı pedımı degıstırdım kotex alıyorum artık ogunden berı olmuyo acaba mantarmı yanı bu?bırde ben herzaman banyoda olsun wc de olsun vajınamı cok yıkarım banyoda sabunla falan yıkamak sakıncalı dıolar dogrumu sızce?acaba bebek ıstedıgımz zamanmı yapmamamız gerek ?fikirlerınızı yazarsanız sevınırım

prensesfb
27-12-09, 23:12
aynen katiliorum kotex pamuklu gercekten saglikli

uzaklarda86
28-12-09, 00:12
bu mantarmı acaba ve hala varmıdır ılerde bebek ıstedıgımzde sorun cıkarırmı benım ıcın bunlar onemlı ?

ailem.123
28-12-09, 11:12
arkadaşlar bendede mantar var 3 senelik evliyim çocugum olmuyo doktorlar eşimde ve bende bi sorun olmadıgını söyledi mantarın bi etkisi olabilirmi eşim ve ben çok istiyoruz ama allah nasip etmedi çok üzülüyorum çocuk gördügüm zaman. tavsiyelere açıgım çocugum olsun diye neler yapmalıyım bilen arkadaşlar yardım ederseniz memnun olurum

poskolo
31-12-09, 16:12
ya bnde bekarım vee sarı gelio bendende hani böle beyaz süt kesigi gibi deill.. önceleri öleydi şmdi daha farklı yha bıktım usandm

prensesfb
1-01-10, 00:01
Aktif Oksijenli & Vitamin E Katkılı, KADIN HıJYENı YAĞI

Zenginleştirilmiş saf oksijen içeren ürün, bayanlarda genital bölgenin hijyen ihtiyacını karşılamak için özel olarak geliştirilmiştir.



Antibakteriyel özellikte olan ürün enfeksiyon ve vajinal mantar hastalıklarında tahriş olmuş ciltte bakım yaparken , bölgenin hijyenini de korur.



Özellikle yüzme havuzlarından yada denizlerden sonra kullanılması hassas cildin bağışıklık sistemini arttırır. Kötü kokuları giderir. Kolayca sürülür ve cilt tarafından emilir. Her tür cilt için uygundur. %100 HıJYENıKTıR.



Genital bölge için hijyen sağlar.



ıçindekiler: Ozonlanmış Zeytinyağı, Ozonlanmış Soya Yağı, Ozonlanmış Su, E Vitamini, Yağ esansı.

Kullanım: Uygulanacak bölgeye temiz bir el ile dairesel hareketlerle masaj yaparak yedirerek sürülmelidir. Ürün ayrıca üstün nemlendirici ve temizleyici etkiye de sahip olduğundan tüm vücut hijyeni için de kullanımı önerilir.

gaye_05
1-01-10, 13:01
selam arkadaşlar benimde sorunum sarı renkte akıntı ve kasık ağrısı, neden oluyodur acaba bekarım doktora gitmeye de çekiniyorum. Eskiden adet günüm 5 gün sürerdi, 4 aydır 2 gün oluyo bitiyo, akıntı yüzünden mi azaldı acaba, yardımlarınızı bekliyorum.

prensesfb
1-01-10, 13:01
gaye_05
selam arkadaşlar benimde sorunum sarı renkte akıntı ve kasık ağrısı, neden oluyodur acaba bekarım doktora gitmeye de çekiniyorum. Eskiden adet günüm 5 gün sürerdi, 4 aydır 2 gün oluyo bitiyo, akıntı yüzünden mi azaldı acaba, yardımlarınızı bekliyorum.
canim kasik agrin adet disindaki gunlerdedemi oluyo
bi doktora gorun derim kuzumm

nunna
4-01-10, 15:01
benim sorunum siğil mi acaba diyordum mantarı araştırdım sanırım ve büyük ihtimalle mantar olmuşum :KK70:
----------------------------------------------
Enfeksiyonun oluşum nedenleri:

Vajinada mantar enfeksiyonuna (vajinal mikozis) genelde candida albicans denilen maya mantarı neden olur. Sıhhatli, cinsel ilişki yaşına gelmiş kadınların vajina florasında büyük oranda süt asiti bakterileri (laktobasiller) bulunur. Bu bakteriler vajinada asitli bir ortam yaratarak, hastalıklara neden olan bakteri ve mantarların çoğalmasını engeller. Ancak çeşitli etkenler vajinadaki bu hassas dengenin bozulmasına yol açabilir:

* Antibiyotik ilaçlar alınması nedeniyle bağışıklık sisteminin zayıflaması,
* Diyabet gibi hastalıklar,
* Ergenlik çağında, âdet döneminde, hamilelik sırasında veya menopoz yıllarında vücudun hormonal dengesinde vuku bulan değişmeler,
* Stres,
* Genital bölge için özel temizlik ürünleri ve spreyleri kullanmak.



Bunun dışında mantarlar şu yollarla da bulaşabilir:

* Tuvalette yanlış temizlenme, örneğin; abdestten sonra taharet getirirken vajinaya doğru yıkama,
* Enfeksiyonu taşıyan biriyle cinsel ilişkide bulunma,
* Müşterek kullanılan tuvalet malzemeleri, çamaşırlar ve havlular,
* Havuzlarda, yakuzalar ve saunalarda,
* Dar, sentetik maddeler ihtiva eden elbiseler giyilmesi.



Belirtiler:

* Kaşınma,
* Vajina bölgesinde yanma,
* Beyaz renkte, çabuk ufalanan akıntı,
* Kızarıklıklar ve şişmeler,
* Küçük abdest sırasında bazen ağrı hissetme,
* Cinsel ilişki sırasında bazen ağrı hissetme.

Teşhisi:

Hasta şikâyetlerini anlattıktan sonra kadın doktoru vajinayı muayene eder ve bulguları inceler. Pamuklu çubukla biraz vajina salgısı alır ve mikroskop yardımı ile salgıda mantar sporları arar. İncelemesinde tam bir kanıt elde edemezse laboratuar incelemesi için biraz daha salgı alır. Laboratuarda daha ayrıntılı bir teşhise varmak için salgıdan mantar kültürü üretilir.
Tedavi şekli:

Mantar enfeksiyonlarını genelde doktor yardımı almadan evde bizzat tedavi edebilirsiniz. Eczanelerde kullanımı kolay, reçetesiz satılan krem ve vajinal ilaçlar bulmak mümkündür:

Mantara karşı kullanılan kremler günde bir veya iki kez bir aplikatör yardımıyla vajina içerisine ve yine iki kez hafifçe vajina dudaklarına sürülür. After çevresinde de mantar sporları olabileceğinden, ihtiyat olarak after bölgesinin de kremlenmesi tavsiye olunur. Tablet şeklinde satılan vajinal mantar ilaçları da yine bir aplikatör yardımıyla veya parmakla vajina içerisine sürülür. Ancak âdet dönemlerinde kan akıntısı ilacı tekrar vajina dışına çıkardığı için, bu dönemde tedavinin bir anlamı olmaz.

Önemli olan, şikâyetlerin bitmesi nedeniyle tedaviyi erkenden durdurmayıp, ilacın paketinde bulunan tavsiyelere uygun hareket etmek. Mantarları tamamen yok etmek için ilacın paket bitene kadar kullanılması gerekir! Tedavi döneminde iç çamaşırların, havlu ve banyo bezlerinin her gün değiştirilmesine özen gösterilmelidir. Şu durumlarda doktora mutlaka başvurulmalıdır:

* Mantar tedavisi üç gün içinde bir ilerleme sağlamazsa,
* Mantar enfeksiyonu tekrar tekrar yeniden baş gösterirse,
* Hamilelik sırasında,
* Gerçekten vajina mantarı olup olmadığı konusunda tereddütler varsa.



Sakınma:

* Tuvaletten sonra daima önden arkaya doğru temizleyiniz,
* Vajinayı yalnız suyla yıkayınız,
* Mahrem bölge için üretilmiş özel spreyler kullanmayınız,
* Hava geçirmeyen kadın bağları kullanmayınız,
* Menstrüasyonun son günlerinde tampon kullanmayınız veya küçük tampon kullanınız,
* Pamuklu, hafif iç çamaşır kullanınız ve her gün değiştiriniz,
* Dar, sentetik elbiselerden kaçınınız,
*
* Yeni bir kimseyle cinsel ilişkide bulunacağınızda daima prezervatif kullanınız,
* Islak mayo ve banyo çamaşırlarını hemen çıkarınız,
* Saunada daima havlu üzerine oturunuz.


Yeniden enfeksiyon kapmamak için şunlara dikkat ediniz:

1. Eşinizi de tedaviye dahil ediniz,
2. Havlu, yıkanma bezleri ve iç çamaşırları düzenli değiştiriniz ve en az 60 derece Celsius ısıda yıkayınız,
3. Diş fırçalarınızı arada bir yenileyiniz.

nunna
4-01-10, 15:01
22 aralık gibi boğazlarım şişmiş üşütmüştüm o hafta doktora gitmiş ve bir hafta antibiyotik kullandırtmıştı doktor. sonraki hafta yılbaşına doğruda şu lanet kaşınmalar başladı belirtilerin tamamı var.
akıntım zaten bi acayip oldu minik minik beyaz akıntı parçacıkları geliyo :S
acıdan ilişkiye zaten giremiyorum çok fena. günlük ped kullanıyordum çok rahat ediyordum ama bunlarda mantara davetiye çıkarıyormuş ne yapıcam ben şimdi. benim normalde de fazla olur akıntım işyerindeyken iç çamaşırı mı değiştirecem tuvalette ?!?

mahsunmenekse
4-01-10, 21:01
kızlar biliyorum çok tuhaf gelicek size ama birşey paylaşmak istiyorum .
her bayan dönem dönem enfeksiyon,dar çamaşırlar,pedler vs.gibi nedenlerle bajinada kaşıntıya maruz kalıyor.bende uzun bir süredir kaşıntı vardı :KK43:ve bu gerçkten eziyet halini almıştı.bir arkdaşımın tavsiyesiyle denediğim formülü sizlerle paylaşmak istiyorum.
birkaç tutam maydanozu haşlıyorsunuz.suyunu süzüp,içiyorsunuz ki maydanoz suyu çok yararlıdır tadı kötü olsada :KK43: maydanozu da bir bez yardımıyla tutabildğiniz kadar iç çamşırıınızın içinde tutuyorsunuz. vajinayla direk temas edecek.ben denedim ilk yapıştaki gün gece kaşıntısız yatmanın huzurunu yaşadım :)bugün 2.kez yaptım.öneriyroum.deneyin bişey kaybetmezsiniz sonuçta doğal bir yöntem şutarafagitti

prensesfb
5-01-10, 23:01
bide probiyotiklerden yemek lazimmis

pembepatron
9-01-10, 20:01
iki gündür deliriyordum kaşıntıdan...

burdan okudum elma sirkeli su yaptım pamukla sildim

fluzole ve ornisid içtim öğlen canesten kremi de her tuvalet sonrası sürüyorum biraz rahatlqama oldu ama gece yatarken de vagihex fitil koyucam umarım tamamen geçer

prensesfb
9-01-10, 22:01
MELOCUM
iki gündür deliriyordum kaşıntıdan...

burdan okudum elma sirkeli su yaptım pamukla sildim

fluzole ve ornisid içtim öğlen canesten kremi de her tuvalet sonrası sürüyorum biraz rahatlqama oldu ama gece yatarken de vagihex fitil koyucam umarım tamamen geçer
canim bide mehmet ozde izlemistim prebiyotik iceren gidalarda yemek lazimmis

henry
10-01-10, 00:01
Kızlar şiddetle tavsiye ederim travazol isimli krem kaşıntıya birebir iyi geliyor birde numıs med çok etkili

pembepatron
10-01-10, 10:01
henry
Kızlar şiddetle tavsiye ederim travazol isimli krem kaşıntıya birebir iyi geliyor birde numıs med çok etkili
teşekkürler.

PleaseTryAgainLater
10-01-10, 15:01
mrb hanımlar hamileyim dünden beri genital bölgemde yanma var..akıntı koku yada kaşıntı yok.. yanmada idrar yaparken değil devamlı olan bi yanma...sizce ne olabilir başına gelen varmı 21 ocakta dr. randevum var beklemelimiyim yoksa hemen mi dr. gideyim yardımcı olursanız sevinirim....

nergis86
10-01-10, 21:01
arkadaşlar merhaba
ben foruma yeni üye olmama karşın uzun zamandır yazılanları takip ediyorum
özellikle mantardan çektiğim için ne zamanki burada yazılanları okudum kendimi yalnız hissetmedim sayenizde
önceleri 3-4ayda bir oluyordu, sonra gittikçe sıklaştı ve şimdi her ay oluyor
sık hastalanan ve vücut direncini yitiren bi yapım var
antibiyotikler de cabası
ben artık gerçekten çok sıkıldım bu durumdan gerçekten çok mutsuzum
doktorlar konusundaki sıkıntılarınızı okudum
bazıları partnere tedavi verirken bazıları vermiyor
kalıcı çözümler arıyorum artık
sanki sırf ilaç yazdırmaya gidiyormuşum gibi tekrarlayacağını bildiğim bi hastalık için doktora gitmek istemiyorum
biraz akıllı ve şüpheci bi doktor olsun, beni iyice bi dinlesin istiyorum
mantar konusunda uzman ve ilgili doktor tavsiyelerinizi bekliyorum
ben yurtdışındayım, ama istanbul ve özellikle izmirden doktor isimlerini ve çalıştıkları yerleri verebilirsiniz
okuduğum kadarıyla bu illetten kurtulan arkadaşlar var,canı gönülden geçmiş olsun
verdikleri ilaçların da isimlerini aldım
doktora görünmeden almayacağım tabiki
her bünye ve her bakteri çeşidi farklı oluyor
ama bu arkadaşlardan hastalığı bi gün tekrar eden yineleyen olursa lütfen bilgilendirsin bizi
tamamen geçiyor mu yoksa tekrarlıyor mu? ne sıklıkla oluyor gerçekten bilmek isterim
doktor tavsiyelerinizi bekliyorum
diğer doktorlar konu başlığı altında daha çok doğumla ilgili doktor tavsiyeleri var
o yüzden bu konu başlığı altından soruyorum sizlere, özellikle mantar konusunda yardımcı olabilecek doktor arıyorum
şimdiden çok teşekkür ediyorum hepinize

prensesfb
10-01-10, 23:01
CAFANA İÇ ÇAMAŞIR

Cafana İç Çamaşırları, genital bölgede oluşan mantar, pişik, koku, yanma, kaşıntı oluşumunu önlemektedir.

KULLANIM YERLERİ:
Bayanlar için: Bayanlarda genital bölgede oluşabilecek mantardan kaynaklanan; vajinal mantar enfeksiyonu, vajinal kaşıntı, vajinal koku, vajinal akıntı ve pişik gibi rahatsızlıkların giderilmesine yardımcı olur.
Sürekli kullanılması durumunda, genital bölgeyi, mantar hastalıkları ve mantardan kaynaklanabilecek enfeksiyonlara karşı korur.

[​IMG]


yeni cikmis sanirim ilk kez rastladim kizlar