Dügünden önce dogum kontrol hapı kullananlar var mı?


mız mız
3-09-08, 19:09
slm kızlar ben gecenlerde bır komsumuzdan duydum ve saglık ocagına gıttım dugune bır ay kaldıgı ıcın dogum kontrol hapı ıcın acaba almasamıydım yanı aslında korkuyorum bılıyorsunuz kulakdan dolma bır suru sey var ayrıca cocukda ıstemıyorum uzun bır sure sızde ole yaptınız mı dugunu yaklasanlar yada yapacakmısın yanı dogum kontrol hapına onceden baslıyacakmısınız

saglık ocagındakı doktor Micrognon dıye bır hap verdı 21 gun kullanacam ayyyyyyy kızlar bırde ben dugunumde adet olacam :bbo:

kibela24
3-09-08, 19:09
canım dugunden bır ay bende kullandım

mız mız
3-09-08, 19:09
kibela24
canım dugunden bır ay bende kullandım
yanı ne bılıyım korkuyorum aslında :bbo: uzun sure kullanmam lazım cunku cocuk hıc ıstemıyorum

acaba solemı kullansam bıraz kullanım ara versem yanı bunye alısmasın fılan olurmu hanı sureklı kullanınca artık bunye alısıyormus gercı doktora dedım ama genede ıcım rahatlamadı

MutlulukRecetem
3-09-08, 19:09
canim ben burda okuduklarimdan bir kac sey yazim sana...
evlenmeden önce bi cok kisi dogum kontrol hapi kullaniyor, kimisi dügünden aylar önce kimi 2ay önce basliyor kimiside bi kac hafta önce.. yani simdiden korunman bence daha iyi. (ayrica duyduguma göre, tabiiki bunu tabi tam bilmiyorum malesef, 2ay önceden baslamaliymissin.. yani en az 2ay. tabi bu ne kadar dogru ben bilmiyorum, ablalarimiz daha iyi bilir bunu bende daha bekarim senağlamasenağlama)

dügünümde adet olacam demissin.. bunun icinde bir hap varmis..hani geciktiren.. bence bir jinekologa git canim, hem merak ettigin herseyi sorarsin.

kibela24
3-09-08, 19:09
eger cocuk ıstemıyorsan sureklı kullanman lazım..

bır muddet sonra doktora gıdersın....belkı hıc hap kullanama gerek kalmaz

coyness
3-09-08, 19:09
netten araştırmalarıma göre mini dogum kontol hapları 1 ay onceden baslanıyor
cunku mını haplar tek bir hormon içeriyor ve %98 koruyuculugu 2. aydan itibaren başlıyor
piyasadaki dogum kontrollerin cogu 2 hormon içeriyor (östrojen ve progesteron)
2 hormon içeren hapları dugunden bırkac gun evvelde kullanmaya başlayabılırsın
dugun zamanı adet olacakmıssın
bence en iyisi bir jinekologa gitmen hem bunyene en uygun hapı o verir sana yerimseniben

ŞİMAL
3-09-08, 19:09
ben bir ay önce başlamıştım ama doktorum ilk ay başka bir korunma yöntemide kullanın doğum kontrol hapı iki aydan sonra daha etkili demişti yani iki ay önce başlamak lazımmış ama öyle alışmak felan zannetmiyorum ben 4 sene kullandım ve bırakıncaa hemen hamile kaldım şimdi oğlum 4 yaşında Allah ım bana bağışlasın benimkinide herkesinkinide

mız mız
3-09-08, 19:09
sımdı ben bır ay kullanacam etkılı olmazmı saglık ocagındakı doktora dedım cocuk ıstemıyorum dedım

mız mız
3-09-08, 19:09
aha sımdı bu aklıma takıldı ya sımdı kullanmam bır etkı yapmıyacakmıııııı

dirim
4-09-08, 06:09
slm mız mız.burda okuduklarıma göre en az 1 ay önceden adetliyken başlıyormuşsun.bide yine okuduklarıma göre bu arada bende düğünde hasta olabilirim geciktirici ile doğum kontrol hapını birlikte kullanman sakıncalıymış öyle okudum.ben doğum kontrol hapı kullanmayı düşnmüyorum ama doktora gitcem yinede geç bile kaldım.26 ekmde düğünüm var.Genelde doğum kontrl hapı kullanıyorlar.ben mesela uzun vadeli düşünmüyorum çünki nişanlım askere bile gitmedi benim.sağlık ocağı değilde hastaneye git kanımca.telaşta yapma:)

TuRuNCu
4-09-08, 06:09
Günaydın mız mızım...
Doğum kontrol hapına 2 ay önceden başlasaydın korunma konusunda daha emin olurdun güzelim.Yani hap tam olarak 2.ci kutudan sonra korumaya başlıyor.Bence tam korunduğuna emin olmak için ek bir yöntem daha uygulayıp işi garantiye alın.Sonraki ay zaten hapa güvenebilirsin yerimseniben.
Bide sana doğum kontrol hağı vermeden önce kan testi falan yaptılar mı yoksa öylesinemi verdiler ??
Düğün günü adet olacakmışın bence adet geciktirici falan kullanıp hormonal dengeni bozma.Çünkü bu tür şeyler vucuda çok fazla sıkıntı verebiliyor.Birkaç gün daha sabır etsin damat beyimiz :jeyyar:

EU3
4-09-08, 06:09
Ben kullanıyorum. Düğünüm 3 ekimde inşaallah. tam koruma için düğünden 2 ay önce kullanman gerekiyor. Hapa adetinin ilk günü başlıyorsun. 21 tane var zaten. bitince 7 gün ara verip 8. gün tekrar başlıyorsun.
Ama tavsiyem sağlık ocağına değil hastaneye gitmen. çünkü bünyene uygun bir hap veriyorlar ve bir takım testler yapılıyor. mesela benden kan ve idrar tahlili istediler bir de ultrason filmi. bunların sonucuna göre uygun bir hap veriyor doktor.
Ayrıca doktor bana çok uzun süre kullanma. 6 ay kullan sonra birkaç ay ara ver daha sonra tekrar başla demişti.
Adet geciktiriciyi de doktorlar tavsiye etmiyor. bir yakınım sınav zamanına denk geldiği için geciktirici istemişti ama doktor vermemişti.

Burcuözge
4-09-08, 09:09
geciktirici bende kullandım bir dönem tatildeydik. ama gerçekten çok sıkıntı veriyor bünyeye. zaten kendisi düğün stresinden gelmez belki. hiç öyle haplar içme canım....

doğum kontrolüne gelince benimde bu konuda kafam çok karışık. bu hapların kilo aldırdığı,baş ağırıs yaptığı, bıraktıktan sonra hamile kalmada zorluklar gibi bir sürü şey dönüyor... kafam karışık... kardeşim hormanal bir sebep yüzünden içti doğum kontrol hapı. zayıf olmasına rağmen gerçekten onda kilo yaptı kızlar. napcaz bilmiyorum. en doğru korunma hangii yaa.. daha benimkine bayağı var ama sanırım doktora gidicem o dönem...

zlatka
4-09-08, 10:09
bu kadar stres yapmana gerek yok doğum kontrol hapları kullanmaya basladıktan 1 hafta sonra korumaya baslıyorlarmıs bende düğünümden önceki son reglimin ilk günü kullanmaya basladım 21 gün bitince düğünümde regl olucaktım fakat doktorum 21 gün bitiminde 22. gün 2. kutuya baslamamı ve 1 ay adet günümüzü erteliyeceğimizi söyledi aynen öyle yaptık hiç bir problem yok eger bi doktora gidersen seni daha iyi aydınlatır ve hangi hapı kullanman gerektiğine karar verir kaydirigubbakcemile2

pina
4-09-08, 11:09
zlatkacım söylemiş aynı şeyi diycektim bende ilaç 1 hafta sonra korumaya başlıyor ama garantiye almak için 21 gün içmek gerekiyor kutun bitince 2. kutuya hiç ara vermeden başlarsan adet olmuyorsun yani 1 ay hiç adet olmamış oluyorsun ayrıca bi arkadaşın aynı şekilde ilk güne denk geliyordu doğum kontrol hapına 1. gün ile 5. gün arasında başlayabiliyorsun adetini ona görede ayarlıyabilirsin biz öyle ayarladık ayrıca ilaca adetliyken başlayacağın için 1 hafta erken adet olduğunuda unutma hesabı hep yanlış yapıyolar

pina
4-09-08, 11:09
demeyi unuttum canım doğum kontrol hapıyla geciktirici hap aynı anda önerilmiyor doktor banada senin ilacın aynısını vermişti ama eczaneci doktor falanlada konuştum yasmine başladım yasmin bitkisel üretiliyormuş bundan dolayı diğer haplara göre vucut dengemizi bozmamak içinde yasmini öneriyorlar

mız mız
4-09-08, 17:09
kızlar dugunde hasta olmak dert deıl benım ıcın o yuzden ılac kullanmam gecıksın dıye ıstemem olsun ben sadece dogum kontrol hapı ısını kafama takıyorum ayyyyyy bırde cook sıvılce yaptı yaaaaaa suratımda delı olcam

Burcuözge
5-09-08, 06:09
mız mız
kızlar dugunde hasta olmak dert deıl benım ıcın o yuzden ılac kullanmam gecıksın dıye ıstemem olsun ben sadece dogum kontrol hapı ısını kafama takıyorum ayyyyyy bırde cook sıvılce yaptı yaaaaaa suratımda delı olcam
canım o sivilceler düğün stresindendir... Şeniz

TuRuNCu
5-09-08, 06:09
mız mız
kızlar dugunde hasta olmak dert deıl benım ıcın o yuzden ılac kullanmam gecıksın dıye ıstemem olsun ben sadece dogum kontrol hapı ısını kafama takıyorum ayyyyyy bırde cook sıvılce yaptı yaaaaaa suratımda delı olcam
canım sivilceleri hapa bağlama .Ben 1 yıldır hap kullanıyorum.Adet dönemlerimde olan sivilcelerim bile olmuyor artık.
Bu arada doktorum bana yasmin verdi.Hap bana hiç kilo yapmadı.Aksine ben kilo bile verdim :icecream:.Sadece ilk 2-3 ay göğüslerimde bi hassasiyet ve hafif bir bulantım oldu.Daha sonra hepside geçti.

TuRuNCu
5-09-08, 07:09
rose25
cnm banda yasmin yazdı......gögüslerinde büyüme oldumu cnm hassasiyet demişsin şişkinlikmi oluyo sonra geciyo mu cnm
canım ilk iki ay göğüslerime dokunamadım ben.Hani adet olacağın zaman göğüslerin şişer,sancı yapar ya.Dokunamazsın,üzerine yatamazsın..İşte öyle oldum ben.
Göğüslerde büyüme değilde dediğim gibi şişme oldu biraz.Tabi şişince büyümüş gibi görünüyor ama 2 ay sonra geçti hepside.Bide hafif bulantım oluyordu ara ara.Doktorum bunların normal olduğunu hatta ilaca alışana kadar ilk 6 ay kadar hafif lekelenmeler olursa korkmama gerektiğini,hapa aynen devam etmem gerektiğini söyledi.Neyseki bende böyle lekelenmeler falan olmadı.

MâÇâkızı
5-09-08, 08:09
daha yeni evliyim kullanmadım kullanmıcamda eşimin korunması daha iyi diye düşünüyorum ama biz korunmuyoruz tabi şimdilik :)

pina
8-09-08, 06:09
benim ilaca başlıyalı şu anda 4 ay falan oldu göğüslerim çok hassas dokunamıyorum ayrıca çok şiştiler ve inmiyorlar benimde göğüslerim 75 rose belki seninkilerde şiş kalır

ikircikli
9-09-08, 05:09
SELAM CNM.BEN DE 25 GÜN SONRA EVLENİYORUM kaydirigubbakcemile2

Bİ TÜRLÜ DR. A GİDEMEDİM kaydirigubbakcemile3 BU .H.SONU GİDİCEM İNŞALLAH..

HAP KULLANMAYI DÜŞÜNMÜYORUM..SÜREKLİ OLARAK VÜCUDUMA KİMYASAL MADDE DEPOLAMAYA KARŞIYIM..BEN Kİ Bİ YERİM AĞRIDIĞINDA DAYANILMAYACAK SEVİYEYE GELENE KADAR AĞRI KESİCİ BİLE İÇMEM...FARKLI YÖNTEMLERLE KORUNMAYI SEÇTİK.....

BENİM DE REGL İM TAM DÜĞÜN GÜNÜME DENK GELİYORDU...BALAYININ TADINI ÇIKARABİLMME İÇİN GECİKTİRİCİ KULLANMALIYIM DİYE DÜŞÜNDÜM..HASPAM GEÇEN AY 2 HAFTA ERKEN GELDİ kaydirigubbakcemile3 DÜĞÜNE KADAR TEKRAR GELİR BİTERMİ ACABA YA...KEŞKE ÖYLE OLSA DA İLAÇ KULLANMAK ZORUNDA KALMASAM:Saruboceq:

ŞU D.KONTROL HAPLARININ DA ŞİŞKİNLİK ETKİSİNİ OKUDUKÇA KULLANASIM GELİYOR HE :jeyyar:

KucukBocuk
17-09-08, 14:09
arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var... yakın bir arkadaşım evlenecek 7 hafta sonra... bugün doğum kontrrol hapını hatırlattım ona... yalnız bişi sormak istiyorum ... sigorta bu hapı ödüyor mu ? yani fiyatı ne civarda... kendisi saolsun bu konularda biraz çekingen de ... bi sürü paradır diyor... ben de öle olmadığını düşünüyorum... bilgi lütfeeeen :)

mız mız
17-09-08, 15:09
küçük böcük
arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var... yakın bir arkadaşım evlenecek 7 hafta sonra... bugün doğum kontrrol hapını hatırlattım ona... yalnız bişi sormak istiyorum ... sigorta bu hapı ödüyor mu ? yani fiyatı ne civarda... kendisi saolsun bu konularda biraz çekingen de ... bi sürü paradır diyor... ben de öle olmadığını düşünüyorum... bilgi lütfeeeen :)
saglık oacakları bedava verıyor yanlız su adını duyduklarımız deıl onlar gecen bana verdı ama dıyelım kı yasmın ıstıyorsun yazıyorlar sıgırta yarı yarına oduyor 20 mılyon fılan normalde yazdır saglık oacagına al cnm sorun deıl











kızlar ya ben ıkı gun ust uste saatını unuttum 7 bucukda almam gerekırken aklıma 9 bucukda geldı ıctım sorun olurmu koruculugu gıdermı:nazar: