Şu anda arşiv sayfalarında bulunmaktasınız. Konunun orjinali için tıklayınız:

Arkadaşlar ikiz hamilelik dönemi nasıl geçiyor?


PamuKSekeR
5-06-09, 16:06
Angel...baby
kızlar 19 haftadan sonra bol bol omega3 almalıyız çünkü bebegin beyin gelişimi baslıyo omega3 en cok semizotu ceviz ve balıkta bulunuyor
çok teşekkürler angel cım. ton balığı yesekte olur dimi. arada böyle önemli ayrıntıları yazarsanız çok amkbule geçicek a.s.

Angel...baby
5-06-09, 19:06
a.s.a.s.

xxnilxx
6-06-09, 02:06
Angel...baby canım verdiğin bilgiler uyarılar için tşk ederim :nazar:a.s.

tulay24
6-06-09, 04:06
günaydın kızlar nasılsınız bu zamna kadar kaç kılo aldınız benım 20 haftam fakat 9 kg.aldm çok rahatsz etmeye basladı benı ayaklarım da şişmeler,bel ağrım vb.nasıl bir uygulamaya geçmem gerekıyo bilmiyorum normalde hiç böyle bir insan değildim 48-50 kg.falandm yemeklerlede aram iii değildi malesef artık korkmaya basladm

penses
6-06-09, 07:06
bende 14 haftalığım canım 16mayısta tartıldım enson 68 çıktım gebelığe 63 ile baslamıstım tam 5 kılo almışım .bide hazıran 8 de gitcez yanı pazartesı bakalım nekadar çıkcam

Angel...baby
6-06-09, 08:06
bende bu zamanıma kadar 2 kilo aldım sadece ama ben günde 3 lt geciyo sıvı tüketimim belki onun yararı olmuştur

penses
6-06-09, 08:06
be canım bence senın kılonda bana az geldı bılmıyom 2 kılo bı arkadasım tek gebelıkte almış doktoru bebeğin küçük demış bende günde 3 4 litre su içiyorum bılmıyorum senın kılo alımın bence az

penses
6-06-09, 08:06
ve doktorum bana kılo alımın iyi dedi yanı bı problem yok

Angel...baby
6-06-09, 10:06
canım ben kilo almıyorum bebeklerimin gelişimi cok güzel kilosu boyu felan hatta haftasına göre gelişimleri önde gidiyor zaten dr istedikleride ilk 3 ayda kilo almamak cünkü 3 aya kadar beb ek annenin bedeninden besleniyo bana göre cok saglıklı ilerliyo kilom daha 4 ayım var bebeginde zaten 6 aydan sonra gramdan kiloya dönüyo bunun ilk aylarda kilo almayı cokta dogru ben bulmuyorum sonuçta biz ikiz gebelik yasıyoruz erken dogum riskini herzaman göz önünde bulundurmalıyız ne bebegimiz nede biz cok kilo alarak bu ihtimale yaklasmış oluyoruz

PamuKSekeR
6-06-09, 10:06
bencede hamilelik sürecinde çok kilo almak bebeğin sağlıklı olduğunun göstergesi değildir. bazen anneler sadece kendilerinede kilo alırlar. önemli olan sağlıklı beslenip bebeğin gelişiminin iyi olmasını sağlamaktır. hiç kilo almayıp çok sağlıklı bebek doğuranı bildiğim gibi aşırı kilo alıp minicik bebek doğuranlarıda biliyorum.

ben ilk başlarda vermiştim kilo ama sonra birden aldım geçen ay. 5 kilo aldım hepsinide nerdeyse geçen ay aldım :KK43: çok hızlı gitti hiç sağlıklı olmadı biliyorum ama bi türlü doymuyorum şimdilerde hep içim kıyılıyor sanki. ekmeği çok tüketiyorum bununda bebeklerime bi afydası olmadığını bilsemde..

açeyla
6-06-09, 10:06
27. haftamdayım 10 kilo aldım kızlar. 56 ile hamile kaldım şimdi 66 oldum.

Hymarry
6-06-09, 11:06
tulay24
günaydın kızlar nasılsınız bu zamna kadar kaç kılo aldınız benım 20 haftam fakat 9 kg.aldm çok rahatsz etmeye basladı benı ayaklarım da şişmeler,bel ağrım vb.nasıl bir uygulamaya geçmem gerekıyo bilmiyorum normalde hiç böyle bir insan değildim 48-50 kg.falandm yemeklerlede aram iii değildi malesef artık korkmaya basladm
canım benim 21. haftam işte,ben de bu zamana kadar 5 kilo aldım.Çok mu bilmem?Üstelik ben kiloluydum da.Benim de ellerimde ve ayaklarımda şişlikler olabiliyor.Bol su içmek lazım.Bir de önceden kilosu az olanlar daha çok kilo alırlarmış diye duydum,biz normaldde de kilolu olduğumuz için vücut kıtlık olarak algılamıyormuş hamileliğikaydirigubbakcemile3..
Ben sorun olarak görmüyorum,çocuklarım sağlıklı doğsunlar hepsini vermeye söz verdim.Yeter ki sağlık olsun dimi

Hymarry
6-06-09, 11:06
PamuKSekeR
bencede hamilelik sürecinde çok kilo almak bebeğin sağlıklı olduğunun göstergesi değildir. bazen anneler sadece kendilerinede kilo alırlar. önemli olan sağlıklı beslenip bebeğin gelişiminin iyi olmasını sağlamaktır. hiç kilo almayıp çok sağlıklı bebek doğuranı bildiğim gibi aşırı kilo alıp minicik bebek doğuranlarıda biliyorum.

ben ilk başlarda vermiştim kilo ama sonra birden aldım geçen ay. 5 kilo aldım hepsinide nerdeyse geçen ay aldım :KK43: çok hızlı gitti hiç sağlıklı olmadı biliyorum ama bi türlü doymuyorum şimdilerde hep içim kıyılıyor sanki. ekmeği çok tüketiyorum bununda bebeklerime bi afydası olmadığını bilsemde..
Ya bence kilo olayını hiç takmayın.Yani verilebilecek boyutta sağlığınızı etkilemeyecek düzeyde olmadıkça verilebilir,önemli olan sağlık.Ekmek olayıne ben de düştüm pamukşekercim,o niyeyse.Bayılıyorum.Hele şu halk ekmekler yok mu,taze taze miss gibicokacimcoookkaydirigubbakcemile3

Hymarry
6-06-09, 11:06
Bu ara destek olarak hangi ilaçları kullanıyorsunuz kızlar?

penses
6-06-09, 12:06
yav arkadaslar bende ne kadar çok kilolu olursanız bebekler okadar saglıklı doğar diye bişey demedım kı normalde doktorların önerdiği 15 kıloyu gecmemek.benım tüp bebek yöntemıyle oldu gebelığım birsürü horman iğnelerı ilaçları falan kılo yapma olasılıgıda oluyomuş ben tedavıye 63 ile basladım ama o arada kaç kılo aldım takıp edemedım ben hamıle olmadan öncekı kılomu söyledım ona bakılırsa tahmını 5 kılo almış oluyorum bilemem belkıde bende okadar almamısımdır amaannnn neyse zaten okadarda önemlı değil kılo alıp almamam sağlıklı doğsunlarda sorun değil 15 kılo ile tamamlamam sonuçta alacagız elbette bu arada ekmegın bi faydası yok demış olmaz olur mu tahılın çok faydası var tabı fazla tüketmek kılo aldırıyo fazlası zarar

penses
6-06-09, 12:06
destek derken ilaç olarak folık asıt magnezyum diasporal ecopirin birde progestan fitil kullanıyom ben

Hymarry
6-06-09, 13:06
penses cim hala progestan alıyormusun?Neden acaba?
ben de her akşam bir sürü ilaç alıyorum:sm_confused:.
gyno ferro sanol
folik plus
marincap(balık hapı)
coraspin
elevit

Hymarry
6-06-09, 15:06
huuuuu kızlar gezmelerde tozmalardasınız galibadelikafadulden

PamuKSekeR
6-06-09, 16:06
hymarry cim sende bendensin desene :) aynen bende kilo alırım vermeem diye hiç takmıyorum sadece son dönemlerde ağırlaşıp kalkamamaktan korkuyorum. şimdi bile belim çok ağrımaya başladı zaten.

penses cim evet canım nasıl olsa alıcaz hayırlısı artık sağlıklı olsunda bebişlerimiz hayırlısıyla..

bende progestan kullanmaya başladım 2 gündür. miyom çıkınca verdiler birde elevit kullanıyorum. zaten hamileliğim boyunca başka hiç bi ilaçta kullanmamıştım. folik asit kullanmayada fırsatım olmamıştı bi anda hamile kalıverdim. kansızlık var aslında ama dr sabahları çekirdekli üzüm ye ilaç kullanma dedi bende öyle yapıyorum.

evet hymarry cim kızlar haftasonunun tadını çıkarıyorlar sanırım :)

Angel...baby
6-06-09, 16:06
kızlar hepimiz 8 ayımızdan sonra yani 30 haftamızdan sonra bol bol kara üzüm varya hani kan üzümüde diyorlar ondan komposto yapıp içiyoruz cünkü kara üzümün kan yapıcı özelligi var ve biz dogumdan sonra
1. kansızlık yasayıp halsiz olmucam enerjik lohusalar olucaz
2.süt kanallarımıza bol bol süt olucak
2. bebeklermiz daha iyi beslenip doyucaklar bol süt olunca

PamuKSekeR
6-06-09, 16:06
Angel...baby
kızlar hepimiz 8 ayımızdan sonra yani 30 haftamızdan sonra bol bol kara üzüm varya hani kan üzümüde diyorlar ondan komposto yapıp içiyoruz cünkü kara üzümün kan yapıcı özelligi var ve biz dogumdan sonra
1. kansızlık yasayıp halsiz olmucam enerjik lohusalar olucaz
2.süt kanallarımıza bol bol süt olucak
2. bebeklermiz daha iyi beslenip doyucaklar bol süt olunca
ben şimdiden başladım bile canım. ama çekirdeklerini geverek yememi söyledi doktorum. her sabah aç karnına bi avuç yiyorum. kansızlık sorunum çözülür inşallah. kompostosunuda yapabilirsin demişti dr bide onu deneriz bakalım..

Hymarry
6-06-09, 20:06
evde var bir sürü bu üzümden kurtlanıp gidicekler ıyyyygh,yani tahlil vermeye gidiyorum damarımdan kan akmıyor tüpe yemin ederim,ama işte bu kuru üzüm pekmez işlerine yanaşamıyorum yaaa:sm_confused:

Hymarry
6-06-09, 20:06
Bir dekızlar benim ellerim va ayaklarım şişiyor yaa,hafta içi bu işi doktorumla konuşucam.Ama siz ne dersiniz bu işe:uhm:?

penses
7-06-09, 07:06
Hymarry
penses cim hala progestan alıyormusun?Neden acaba?
ben de her akşam bir sürü ilaç alıyorum:sm_confused:.
gyno ferro sanol
folik plus
marincap(balık hapı)
coraspin
elevit
canım ben 3 bucuk ayımı yenı doldurdum ve bu 3 bucuk ayda 3 kere kahvede olsa kanamam oldu ve doktorum progestanı bi müdedet bırakmamı söyledı zaten herhangi bi zararı da yokmuş sadece bebeğin biraz tüylü doğar ve bi müddet sonrada o tüyler dökülür demıstı önemlı değil ben sadece önlem açısından kullanıyorum elın ayağının sişmesıne gelınce arkadasım acaba eksı tuzlu acı seylerı fazla mı tüketıyosun birde hamur işlerını .bunun yanında suyuda günde 3lıtreye kadar içmiyosan ödem olusmuş olabılır .doktorum bana ödem olusmayı önlemesı için ilk aydan itibaren ecopirin verdı ve ben hala içiyorum doktoruna bır danış istersen ben de bi şişlik falan yok çok sükür ama ilerde bilemem tabii ne olur

PamuKSekeR
7-06-09, 07:06
Hymarry
Bir dekızlar benim ellerim va ayaklarım şişiyor yaa,hafta içi bu işi doktorumla konuşucam.Ama siz ne dersiniz bu işe:uhm:?
tuzlu yiyor olabilirmisin canım ilk akla gelen bu oluyor. bende suyu az içip tuzlu yediğimde şişiyor ellerim alyansım parmağımı sıkıyor ordan anlıyorum.

Angel...baby
7-06-09, 09:06
pamuk sekerim nasılsın senin bebişlerde hareket yönünden bir degişiklik varmı

Hymarry
7-06-09, 11:06
pensescim pamukşekercim ilginize teşekkür ederim.Ama inanın günde belki 3 litreden de fazla su içiyorum,gün içinde belki 20 kere tuvalete gitmekten bıkıyorum bazen.Geceleri bile tuvalete kalktıkça yine de içiyorum.Yemeğe ve tuza gelincehadi diyelim kaçırdığım zamanlarda şişsin,ama öyle değil ki,her akşam üzeri,şişiyor.Ki başından beri tuza ve yemeğe dikkat ediyorum,hatta bazı arkadaşlar diyrolar ki,bu kız sanki rejim yapıyor,bizden az yiyiyor.Dediğim gibi bazen de kaçırıyor olabiliyorum ama,sadece kaçırdığım zamanda değil,her zaman şişiyor ellerim.Son iki haftadır,alyansım bana da olmuyor:1no2:

PamuKSekeR
7-06-09, 11:06
Angel...baby
pamuk sekerim nasılsın senin bebişlerde hareket yönünden bir degişiklik varmı
canım ya bende bi baş ağrısı var anlatamam şiddetli şekilde bulantılarımda geçmedi gitti . hala çıkarıyorum bi ara geçiyor sanmıştım yeniden başladı. şikayet etmiyorumda baş ağrısı bebeklerime zarar verirmi diye korkuyorum açıkçası. dr kansızlık yada tansiyondan olabilir dedi. hayırlısı artık . hareketlerimize gelince aynı sayılır henüz tam bi hareketlenme yok eşimde bende kalp atışlarını dinlemeye çalışıyoruz. ben sanki elimi koyunca hissediyorum gibi geliyor belki bilinçaltıdır. inşallah bu haftalarda hareketlenir miniklerimiz.

Seninki nasıl canım hareketlendilermi inşallah sorunsuz geçiyordur senin hamilelik sürecin..

Hymarry cim okadar dikakt ettiğine göre hamilelikten kaynaklanan bi şişlik olsa gerek. belkide çok dikkat ettiğin için daha şiddetli olmuyordur. genelde karşılaşılan bir sorun. yorgunluk yapıyorsan ayakta kalıyorsan ondanda olabilirmiki canım ya aklıma geldi şimdi. bi arkadaşıma dr istirahat vermiş ayakları şişiyomuş onunda.. inşallah ilerlemez şişlik çabucak geçer canım..

Hymarry
7-06-09, 11:06
pamuksekercim tabi sabah bi kalkıyorum,öbür yakada çalışıyorum,uzun bir yol yapıp servisle tüm gün bir özel okulda çalışıp akşam yine aynı yolu geri geliyorum.Ya varsın yorgunluktan olsun.Öbür türlüğ preeklampsi riski diyenler oluyor.Ondan korkuyorum.
Canım başağrısı bir dönem bende de oldu,çok kötü yaa,insan ilaç almak da istemiyor.Düzenli tansiyon ölçtüm canım ben,baktım onda bir sorun yok,sinüzit oluyor bende zamna zaman ona baktırdımibişey yok,sonra anladım ki stres başağrısı sadece.Sen de tansiyonunu düzenli bir ölç,bir sıkıntın yoksa,sinüzitin de yoksa,stress başağrısı olabilir.Geçmiş olsun.
Kalp atışlarını duymaya gelince canım.Şimdi mesela onları dinlemek için elimizi koyuoruz ama elini nerey koysan atıyor dikket et,yani o farkettiğin kalp atışı değil,elinde yada parmağındaki bir atardamar olabiliyor,çünkü onların kalp atışlarını almak çok zorkaydirigubbakcemile3.Mesela sırt üstü yatsan sanki kalbin bütün vücudunda atıyor gibi oluyor,çünkü kalbimiz %40 daha fazla bir hacimle kan pompalıyor.Baş ağrılarımız,varsa hafif burun kanamaları da o damar genişlemelerinde olabiliyormuş canım.

PamuKSekeR
7-06-09, 11:06
kalp atışlarında haklısın hymarry cim benimki ekndi kendimi avutmak oluyor kalp atışları olduğunu düşününce rahatlıyorum açıkçası. her sabah kalktığımda uyanır uyanmaz ilk iş elimi karnıma götürmek oluyor ordamısınız miniklerim diye sanki karnım gitmiş gibi geliyor bi koşu aynaya koşuyorum psikolojik sanırım belkide baş ağrısıda dediğin gibi psikolojiktir bi çok şeyi istemdışı stres yapıyorum. hele birde nette gezip olumsuz şeyler okudukça dahada artıyor stresim. birde hamilelik sürecim boyunca eşimin ısrarlarıyla 2 kere minoset içtim hala aklım takılıyor bi zararı olursa diye. olmaz deselerde içmek istemiyorum dayanılmaz olsada ağrılarım.

bence sende olumsuz düşünme inşallah preeklampsi değildir anlattığın kadarıyla aşırı yoğun dönemdendir.. sanırım bi kaç hafta daha sabredersen sonra dinlenebiliceksin o zaman geçicektir. aslında sürekli evde oluncada daha stres yapıyor insan evin içinde dolanıp durmaktan bide yaz geliyor bakalım nasıl bir yaz bekliyor bizi hayırlısıyla bunalmadan geçiririz inşallah..

Angel...baby
7-06-09, 11:06
yok canım bende de hareketlenme yok sadece elimi koyunca kalp atısı gibi oluyo böyle yatınca resmen karnımın heryeri atıyo ikinci kalp gibi :))) sizde de oluyorumu arada bi böyle tik diye atıyo oturunca baska yok yarın dr gidicem bende 2 gündür kasıklarımda baskı var nedenini anlamadım gitti idrarım gelince resmen adım atmam zorlasıyo

Hymarry
7-06-09, 12:06
Canım bir ara ben de burda okudukça kafayı yedim,ay bu aprı o mu,ay bu şumu,bende de varmı,bend e de olur mu diye,sonra burdan başka bir yerlere girmemeye karar verdim.O yüzden hiç canını sıkma,gerkerise ilacını al,minoset ve parol türevi ilaçları ben de 3-4 kez kullanmışımdır galiba,bir sorun olsa doktorlar tavsiye ederler mi hiç.Ben şunu düşünüyorum,biz stres yaptıkça bebeklerimiz de o stres haline bürünüyorlar.Onlar artık bizimle,doktortumuz da bir sıkıntı yok diyorsa hiçbir şey stres yapmaya değmez inan.Bu güzel günler bir daha gelir ya da gelmez.Hamilelik süreci çok güzel bence,bu günleri heba etmemeliyiz,ki çocuklarımızda stressiz ve mutlu bebekler olsun dimi..
Benim evim çoook sıcak oluyor,kışın bir elyaf yorganla geçiyor,düşün.YHaz nasıl geçicek bilmiyorum ama yine buralarda oluruz kısmetse,günler geçer,yeter ki sağlık huzur olsun canım benim.Boşverr..

Hymarry
7-06-09, 12:06
Angel...baby
yok canım bende de hareketlenme yok sadece elimi koyunca kalp atısı gibi oluyo böyle yatınca resmen karnımın heryeri atıyo ikinci kalp gibi :))) sizde de oluyorumu arada bi böyle tik diye atıyo oturunca baska yok yarın dr gidicem bende 2 gündür kasıklarımda baskı var nedenini anlamadım gitti idrarım gelince resmen adım atmam zorlasıyo
aynen canım tuvalete sıkıştım mı iki bklüm kalıyorum nineler gibidelikafadulden,e artık ağırlaşıyor bebekler,normal diyecek doktorun.
Bri de bütün vücudun atıyor gibi oluyor dimi.Vüzut kan basıncımız çok arttık da ondan.Yani artık kendimizle beraber bir de iki bebeğe kan pompalıyoruz,çok normal,ve harika bir duygu.Her şeyden bir zavk alabilmeli bence.Takam kafana,sorun yoookk:teytey:

Angel...baby
7-06-09, 12:06
hymary canım dr söyle şikayetini belki aldıgın veya eksik olan bir vitamin içinde olabilir şikayetin benden de basladı o sikayetler burası acayip sıcak ondan oluyo yani belki sende sıcaktan şiştin bacı

Angel...baby
7-06-09, 12:06
kızlar bu arada benim ismim seda memnun oldum üçcanlılar vereliniortak

PamuKSekeR
7-06-09, 12:06
Angel...baby
yok canım bende de hareketlenme yok sadece elimi koyunca kalp atısı gibi oluyo böyle yatınca resmen karnımın heryeri atıyo ikinci kalp gibi :))) sizde de oluyorumu arada bi böyle tik diye atıyo oturunca baska yok yarın dr gidicem bende 2 gündür kasıklarımda baskı var nedenini anlamadım gitti idrarım gelince resmen adım atmam zorlasıyo
o bendede var canım ya bebekler büyüdükçe baskı yapıyorlar diyor eşim. gerçi zavallım her seferinde beni sakinleştirmek için herşey normal diyip duruyor. o atma mesleesini az önce bende söylemiştim angelcım ama ben o atmaları hissettikçe rahatlıyorum her ne olursa olsun :)