Arkadaşlar ikiz hamilelik dönemi nasıl geçiyor?


bade_bade
31-05-09, 12:05
ceny80
herkese merhaba
bende 14+6 ikiz hamileyim.tüp bebek yoluyla hamile kaldım. üniversite hast. kontrollerim. ikili test ve usg normal. dr aminosentez için karar verip öyle gelin ama bir sorun görünmüyor dedi. bizde kararsız kaldık.yardımcı olur musunuz?yaşım 29

benim sadece ense olçümleri yapıldı ikili kan testi yapılamadı üçüzdü çünkü ve üçüzlerde hhhiiiiiiiiiiiiç yorumlanamıyormuş ikizlerde ise bir nebze yorumlarnıyormuş şimdi detaylı usg ile iç organlar incelenecek dr şimdilik amniyo onermedi ama sonuçta çoğullarda bu risk var ense kalınlıkları kaç tı senin ne desem yalan olur bize tavsiye edilmedi ama bundan sonra onerilirmi bilemiyorumda

ama bence çooook iyi duşunmek gerekir hani allah korusun bir terslik çıksa sonlarndırabilecekmisin once bunu duşunmek gerekir yok sonlandıramam diyorsan amniyorda gereksizdir bana gore

PamuKSekeR
31-05-09, 13:05
bizde geldik arkadaşlar okuyoruz hep zaten yazdıklarınızı takip ediyoruz uzaktan a.s

hymarry hayırlısı olur inşallah . şaşkınlığını anlıyorum açıkçası senin durumu okuduktan sonra bende tereddütte kaldım. bizimde geçen hafta tahminde bulundu dr. 17 haftalıkken. birisi göstermiyor ama birisi kız gibi şeylerini göremedim dedi. yinede bazılarınınki 21. haftaya kadar iner o zaman kesinleşir dedi. diğeride gösterseydi emin olacaktık tek yumurta ikiziyiz biz kız olma ihtimalimiz daha yüksek gibi hayırlısı artık. ama eşim doğana kadar gözüyle görene kadar kimseye inanmayacak gibi :) ben diyorum erkek denilip kız çıkan sonuç çok var ama kız denilince erkek çıkanı pek görmedim gibi.

bade bade ne güzel aslında dediğiniz gibi önceden almayınca insanın içi rahat etmiyor sanki bebişlerimin hiç bişeysi yokmuş cıbıl kalıcaklarmış gibi geliyor. bide dediğiniz gibi son aylar ağırlaşıcaz dinlenmek en iyisi olacaktır herhalde. hayırlısıyla inşallah sağlıklı bişekilde vaktinde dünyaya gelirlerde miniklerimiz.

biz şimdilerde sağlık sorunlarıyla uğraşıyoruz midem ağrıyor başım bide myom çıktı derken iyice karıştım. hayırlısı artık inşallah artık ağlayıp miniklerimide üzmek istemiyorum. Rabbim hepimize yardım eder inşallah kızlar.

bade_bade
31-05-09, 13:05
PamuKSekeR
bizde geldik arkadaşlar okuyoruz hep zaten yazdıklarınızı takip ediyoruz uzaktan a.s

hymarry hayırlısı olur inşallah . şaşkınlığını anlıyorum açıkçası senin durumu okuduktan sonra bende tereddütte kaldım. bizimde geçen hafta tahminde bulundu dr. 17 haftalıkken. birisi göstermiyor ama birisi kız gibi şeylerini göremedim dedi. yinede bazılarınınki 21. haftaya kadar iner o zaman kesinleşir dedi. diğeride gösterseydi emin olacaktık tek yumurta ikiziyiz biz kız olma ihtimalimiz daha yüksek gibi hayırlısı artık. ama eşim doğana kadar gözüyle görene kadar kimseye inanmayacak gibi :) ben diyorum erkek denilip kız çıkan sonuç çok var ama kız denilince erkek çıkanı pek görmedim gibi.

bade bade ne güzel aslında dediğiniz gibi önceden almayınca insanın içi rahat etmiyor sanki bebişlerimin hiç bişeysi yokmuş cıbıl kalıcaklarmış gibi geliyor. bide dediğiniz gibi son aylar ağırlaşıcaz dinlenmek en iyisi olacaktır herhalde. hayırlısıyla inşallah sağlıklı bişekilde vaktinde dünyaya gelirlerde miniklerimiz.

biz şimdilerde sağlık sorunlarıyla uğraşıyoruz midem ağrıyor başım bide myom çıktı derken iyice karıştım. hayırlısı artık inşallah artık ağlayıp miniklerimide üzmek istemiyorum. Rabbim hepimize yardım eder inşallah kızlar.
hoşgeldin a.s aslında 20 li haftalardaki detaylı usgde net bir şekilde belli olur yani ondan sonra tereddute gerk yok bakalım bizimki 15 gün sonra benimde iki oğlan ama biri sonradan gosterdi belki oda kıza doner diyorum bakalım:CüvCüv:

PamuKSekeR
31-05-09, 15:05
bade_bade
hoşgeldin a.s aslında 20 li haftalardaki detaylı usgde net bir şekilde belli olur yani ondan sonra tereddute gerk yok bakalım bizimki 15 gün sonra benimde iki oğlan ama biri sonradan gosterdi belki oda kıza doner diyorum bakalım:CüvCüv:
hayırlısı inşallah hepimiz için. zaten en önemli şey sağlıklı olmaları. hayırlısıyla kucağımıza alalımda. bi kız bi oğlan olma ihtimalide çok güzel ama bizim öyle bi şansımız yok tek yumurta ikiziyiz :)

bade_bade
31-05-09, 16:05
PamuKSekeR
hayırlısı inşallah hepimiz için. zaten en önemli şey sağlıklı olmaları. hayırlısıyla kucağımıza alalımda. bi kız bi oğlan olma ihtimalide çok güzel ama bizim öyle bi şansımız yok tek yumurta ikiziyiz :)
doğal yolla oldu sanırım yeni evli olduğuna gore tedavi gormuş olamazsın diye duşunduma.s hayırlsıı gonlune gore olsun ozamanalkisalkisalkis

PamuKSekeR
31-05-09, 17:05
bade_bade
doğal yolla oldu sanırım yeni evli olduğuna gore tedavi gormuş olamazsın diye duşunduma.s hayırlsıı gonlune gore olsun ozamanalkisalkisalkis
evet canım doğal oldu biraz çabuk oldu anlamadım ne olduğunu .. Allahım herkezin gönlüne göre verir inşallah.

Hymarry
31-05-09, 18:05
ceny80
herkese merhaba
bende 14+6 ikiz hamileyim.tüp bebek yoluyla hamile kaldım. üniversite hast. kontrollerim. ikili test ve usg normal. dr aminosentez için karar verip öyle gelin ama bir sorun görünmüyor dedi. bizde kararsız kaldık.yardımcı olur musunuz?yaşım 29
canım hoşgeldiiinn,hamileliğin bebeklerin hayırlı uğurlu olsuun:lepi:
bence ense kalınılığı ölçümünde sorun yoksa hiç amniyo olayına girmeye gerek yok,yaşında ileri değil,ama tabi bu benim fikrim.Sonuçta ailece alacağınız bir karar vardır muhakkak ama dediğim gibi.
Aramıza hoşgeldin canımm,gelişmeleri konuşalııma.s.

Hymarry
31-05-09, 18:05
Aybala42
Darısı başıma ben de tüp bebeğe başlıyacağım ve hayırlısıyla ikiz istiyorum işallah.Ceny kaç embriyo transfer edildi?Bir de yumurta toplamayı lokal yaptırmayı düşünüyorum çok ağrılkı olur mu? dayanabilir miyim?Sorun neydi?sebepsiz mi?
Aybalaa sen de hoşgeldin canıım.İnşallah Allah gönlüne göre verir.Bana 3 embriyo transfer edilmişti,tabi embriyoların kalitesine göre doktorunun yönlenrimesi çok önemli.Ama ben yumurta toplama olayını neden lokal istediğini anlamadım:uhm::sm_confused:

Hymarry
31-05-09, 18:05
bade_bade
bizimki iki isimli olacaklar diye tuturdu mirmirmirmir bende hiiiiç sevimiyorum iki isim zaten iki çocuk birde ikişer isim ne alaka ya valla vır vır vır yapıyor gorsen benimiyim hamile omu bilemiyorum yanimafoldumben
ah canım yaa,ikiş isim çok kötü bence,neden iki isimde diretiyorlar anlamıyorum.
Canım ben sınıf öğretmeniyim,şimdilerde bu iki isim çok moda,ama çocupa ikisi de çok güzel isimler koyuluyor.Ahmet Mehmet mesela..Evde her ikisiyle çağırılmaya çalışıyor,yada anneanne babaanneler bir isim tercih ediyor,çocuk ya o isimle çağırılıyor,ya bu isimle.Okula geliyor evde Ahmet deiyor,biz Mehmet.Çocuğa hangisini seviyorsun diye zaten sorulmuyor,bi yerde Ahmet,bi yerde Mehmet çocuk sessizce her iki isim arasında tam bir karmaşa yaşıyor.Hele bizim ikizlerimiz olacak birine güzel bir isim,öbürüne başka güzel bir isim koyulabilir.Ne bileyim sakince kabul ettirilebilir bence.Ama bu iki isim çok anlamsız benim acizane fikrim:nazar:

Hymarry
31-05-09, 18:05
PamuKSekeR
bizde geldik arkadaşlar okuyoruz hep zaten yazdıklarınızı takip ediyoruz uzaktan a.s

hymarry hayırlısı olur inşallah . şaşkınlığını anlıyorum açıkçası senin durumu okuduktan sonra bende tereddütte kaldım. bizimde geçen hafta tahminde bulundu dr. 17 haftalıkken. birisi göstermiyor ama birisi kız gibi şeylerini göremedim dedi. yinede bazılarınınki 21. haftaya kadar iner o zaman kesinleşir dedi. diğeride gösterseydi emin olacaktık tek yumurta ikiziyiz biz kız olma ihtimalimiz daha yüksek gibi hayırlısı artık. ama eşim doğana kadar gözüyle görene kadar kimseye inanmayacak gibi :) ben diyorum erkek denilip kız çıkan sonuç çok var ama kız denilince erkek çıkanı pek görmedim gibi.

bade bade ne güzel aslında dediğiniz gibi önceden almayınca insanın içi rahat etmiyor sanki bebişlerimin hiç bişeysi yokmuş cıbıl kalıcaklarmış gibi geliyor. bide dediğiniz gibi son aylar ağırlaşıcaz dinlenmek en iyisi olacaktır herhalde. hayırlısıyla inşallah sağlıklı bişekilde vaktinde dünyaya gelirlerde miniklerimiz.

biz şimdilerde sağlık sorunlarıyla uğraşıyoruz midem ağrıyor başım bide myom çıktı derken iyice karıştım. hayırlısı artık inşallah artık ağlayıp miniklerimide üzmek istemiyorum. Rabbim hepimize yardım eder inşallah kızlar.
Pamukşekercim hoşgeldiiin,olmaz öyle bi arkadaşa bakıp çıkıcam hesaaabıkaydirigubbakcemile3,katıl bie işte,muhabbet var burdabuyrunnnnnnnnn
benim durum işte malum,badecim bi zamandan sonra kesin olur diye yazmış ama ben artık senin yazdığın gibi ona da inanmıyorum:roflol:,herşey olabilir son ana kadar.
Kılık kıyafet olayına gelince,yani iki tulum iki bilmem ne gibi olmuyor almaya başlayınca canım yaa,neler neler çıkıyor.Nevresim takımlarından,alt açmalara,battaniyelere kadar ve dahasıı.Yani bunlar çocuğun oto koltuğundan yatak yada odalarına kadar bir çok masraf içinde son aylara bırakılmaz bence.Ben bunu kimseye anlatamadım,herkes erken de erken dedi durdu:dilcikar:
Ne sıkıntın var ağlıyorsun yavrucuğum kıyamam.Herşey bebişlere sirayet ederken hiçbir şey canını sıkmaya değmez yaaaa:teselli:

sheylaa
31-05-09, 18:05
ayy süpersiniz hepiniz.benim 3 aylık bir kızım var mart annesiyim yani.tek bebekle bile hamilelik zordu ikizleri hiç düşünemiyorum.Allah hepinize kolaylık versin.umarım bebeklerinizi sağlıkla alırsınız kucağınıza hepiniz.doğumdan sonrasıda umarım çıldırmadan geçer :ecrin_bebek: :ecrin_bebek: hamilelik kadar zor ve bir o kadar da güzel bir dönem yokmuş ben bunu anladım.içinizde olmasını çoook özlüyorsunuz.:CüvCüv: tadını çıkarın yerimseniben

Hymarry
31-05-09, 18:05
sheylacım bi anne olarak aramıza hoşgeldiiiinn.Biz de böyle hamile hamile takılıyoruz iştekaydirigubbakcemile3.Seninde güzel yavrunu sana bağışlasın Allahh:Saruboceq:
Biz de merakla işte ne alalım,ne yapalım derdindeyiz şimdilik.Biz de anne oluruz da,yine konuşuruz inşallah.Bizi tecrübelerinden mahrum etme tatlım,arada uğra,beklerizzbuyrunnnnnnnnn.

bade_bade
31-05-09, 19:05
sheylaa
ayy süpersiniz hepiniz.benim 3 aylık bir kızım var mart annesiyim yani.tek bebekle bile hamilelik zordu ikizleri hiç düşünemiyorum.Allah hepinize kolaylık versin.umarım bebeklerinizi sağlıkla alırsınız kucağınıza hepiniz.doğumdan sonrasıda umarım çıldırmadan geçer :ecrin_bebek: :ecrin_bebek: hamilelik kadar zor ve bir o kadar da güzel bir dönem yokmuş ben bunu anladım.içinizde olmasını çoook özlüyorsunuz.:CüvCüv: tadını çıkarın yerimseniben
gozumuzu korkttun vallakaydirigubbakcemile3allah bağışlasın ne yapalım sağsalim olsunlarda inşallah o zor günlerde geçer artık büyüdükten sonrada bizden keyiflisi olmaz tum zor zamanları geride bırakmış olucaz bir çırpıda ben memnunum ama diyorumya sonu sağlık olsun inşallahkaydirigubbakcemile5

bade_bade
31-05-09, 19:05
hymarry haklısın tabi bende zaten bu zorluklardan dolayı istemiyorum iki isim açıkçası gozlemledim bu olayı çok aile içinde bile bir ayrımcılık oluyor yok iki isim koydurmuycam allem edicem kallem edicem artık güzelliklede anlamıyorda artık isim konusunu kapattım şimdilik işin sonunda benim dediğim olur nasılsa :KK46::KK46:

Hymarry
31-05-09, 19:05
bade_bade
hymarry haklısın tabi bende zaten bu zorluklardan dolayı istemiyorum iki isim açıkçası gozlemledim bu olayı çok aile içinde bile bir ayrımcılık oluyor yok iki isim koydurmuycam allem edicem kallem edicem artık güzelliklede anlamıyorda artık isim konusunu kapattım şimdilik işin sonunda benim dediğim olur nasılsa :KK46::KK46:
:enbuyukkk: eyvallahh badecim

penses
31-05-09, 19:05
hymarry
bade çok haklı,ben de neden erkenden alışveriş yaptığımı kimseye izah edemedim bi daha da anlatmıycam zaten:nazar:.
Am a son haftalara bırakmak hiç te iyi sayılmaz,aklında olsun canım,benden de acizane bir tavsiyebuyrunnnnnnnnn..
zaten son haftalara bırakacagım diye bişey demedım arkadasım bende 7.ayda almayı düşünüyorum yada 8.aya yaklasırken ben kendı fıkrımı söylüyorum canım tabıkı herkes kafasına uyanı yapar.sonradan hüsrana uğramamak için ben erken almayı düşünmüyorum okadar allah herkese hayırlısı neyse onu nasıp etsın inşallah

sheylaa
31-05-09, 20:05
arada uğrarım neler aldığımızı yazarım bebişe.maksadım gözünüzü korkutmak değil ama sonuçta sizde biliyosunuz bebek başlıbaşına zor iki tanesi çok daha zor olmalı.ama 3 ayı geçirdikten sonra sizden mutlusu olmayacak.gazı bitecek size gülecek,sizinle oynayacaklar.ve bunu yapan 2 bebişiniz olacak.herkes biriyle uğraşırken(ki bunlardan biri de benim :) siz ikisini birden elden çıkarmış olacaksınız.ben ikinciye cesaret edemiyorum mesela .yinemi yeni baştanmı diye :KK43:ama sizin ne güzel maşallah Allah nazarlardan saklasın hepinizi.iyi hamilelikler diliyorum güzel anneler.bol bol beslenin.öpüyorum...

Hymarry
1-06-09, 05:06
sheylaa
arada uğrarım neler aldığımızı yazarım bebişe.maksadım gözünüzü korkutmak değil ama sonuçta sizde biliyosunuz bebek başlıbaşına zor iki tanesi çok daha zor olmalı.ama 3 ayı geçirdikten sonra sizden mutlusu olmayacak.gazı bitecek size gülecek,sizinle oynayacaklar.ve bunu yapan 2 bebişiniz olacak.herkes biriyle uğraşırken(ki bunlardan biri de benim :) siz ikisini birden elden çıkarmış olacaksınız.ben ikinciye cesaret edemiyorum mesela .yinemi yeni baştanmı diye :KK43:ama sizin ne güzel maşallah Allah nazarlardan saklasın hepinizi.iyi hamilelikler diliyorum güzel anneler.bol bol beslenin.öpüyorum...
opuyorumnanaktan canım benim ağzına sağlık,arada takıl bizea.s.

Hymarry
1-06-09, 05:06
penses
zaten son haftalara bırakacagım diye bişey demedım arkadasım bende 7.ayda almayı düşünüyorum yada 8.aya yaklasırken ben kendı fıkrımı söylüyorum canım tabıkı herkes kafasına uyanı yapar.sonradan hüsrana uğramamak için ben erken almayı düşünmüyorum okadar allah herkese hayırlısı neyse onu nasıp etsın inşallah
pensescim senin 7. ayın yeni kış sezonunun başladığı güzel bir zamana geliyor.İstediğin zamanda alışveriş yapabilrisn.Aldıklarını burda bizimle de paylaş olur mu canıma.s.

tulay24
1-06-09, 06:06
mrb.arkadaşlar bende 19+1 ikizlere hamileyim bu zamna kadar pek şikayetim olmadı çok şükür fakat şimdilerde kasıklarıma kramp gibi sancı gelip gidiyo fazla acıtmıyo ama önceden hiç olmazdı bu şekılde yaşayan varmı?

wavy
1-06-09, 08:06
herkese selam ne var ne yok bakem kaynatmışsınız valla maşallaahh:))

ya kıslar ben kendimi psikolojik olarak iyi hissetmiyorum. sürekli abuk sabuk rüyalar görüyorum. hamile kalmadan öncede hep bebeğimi kaybettiğimi görürdüm. şimdi yine o rüyalara döndüm.bi rüyamda doğum yapmış eve gelmişiz ama elimde bi bebek var. bu arada hep aynı bebeği görüyorum (ay maşallah ona) eşime diyorum ya bizim iki bebeğimiz olmayacakmıydı biri nerde bunun. yoksa doğurmadımmı diyorum bi panik bi heyecan uyanıyorum. hafta sonuda yine kötü bi rüya gördüm. rüyamda renkli ultrasonla serdar bey bebişlere bakıyor. bi tanesi problemli almamız gerek zaten yaşamaz diyorsenağlamave bebği görüyorum böyle karnımda yukardan aşağı dibe doğru çöküyor. ay nasıl fena bi duyguydu ağlaya ağlaya bi hake geldim. allahım bebişlerimizi koru acısını gösterme yarabbim.. ben kafayı mı yiyorum noluyo bana yaasenağlamasenağlamasenağlamasenağlama
içinizi karartım özür dilerimsenağlama

bade_bade
1-06-09, 08:06
tulay24
mrb.arkadaşlar bende 19+1 ikizlere hamileyim bu zamna kadar pek şikayetim olmadı çok şükür fakat şimdilerde kasıklarıma kramp gibi sancı gelip gidiyo fazla acıtmıyo ama önceden hiç olmazdı bu şekılde yaşayan varmı?
evet bunları bende çok merak ediyorum benimde 16. haftada alttan bıçak saplanır gibi olmuştu apar topar gittikk rahim boyunu falna olçtuler inceldeiler genel bir sorun yoktu şuandada olmuyor ama olduğunda insan çok korkuyor tabi aslında bunalrı bir şekilde oğrenmek lazım hangi tur ağrılar korkutucu hangsi değil yoksa illa ağrılar olacaktır içeride iki bebek buyuyor ama bilmiyorum işte birde ben ilk 3 ayımı hiiiiiç sancısız geçirmiş biri olarak çok çabuk endişye kapılıyorum şahsen delikafadulden

bade_bade
1-06-09, 08:06
wavy
herkese selam ne var ne yok bakem kaynatmışsınız valla maşallaahh:))

ya kıslar ben kendimi psikolojik olarak iyi hissetmiyorum. sürekli abuk sabuk rüyalar görüyorum. hamile kalmadan öncede hep bebeğimi kaybettiğimi görürdüm. şimdi yine o rüyalara döndüm.bi rüyamda doğum yapmış eve gelmişiz ama elimde bi bebek var. bu arada hep aynı bebeği görüyorum (ay maşallah ona) eşime diyorum ya bizim iki bebeğimiz olmayacakmıydı biri nerde bunun. yoksa doğurmadımmı diyorum bi panik bi heyecan uyanıyorum. hafta sonuda yine kötü bi rüya gördüm. rüyamda renkli ultrasonla serdar bey bebişlere bakıyor. bi tanesi problemli almamız gerek zaten yaşamaz diyorsenağlamave bebği görüyorum böyle karnımda yukardan aşağı dibe doğru çöküyor. ay nasıl fena bi duyguydu ağlaya ağlaya bi hake geldim. allahım bebişlerimizi koru acısını gösterme yarabbim.. ben kafayı mı yiyorum noluyo bana yaasenağlamasenağlamasenağlamasenağlama
içinizi karartım özür dilerimsenağlama
bilinçaltındajki endişelerini goruyorsun belkide tabi insan çok etkilenir mutlaka bende ilk zamanlar çokk tuhaf benzeri ruyalar goruyordum açıkçası ama artık gormuyorum kafana takma bence

wavy
1-06-09, 08:06
sağol badecim.. sanırım evhamlı bi anne olacağım:KK43:( bide sizlerde de oluyordur eminim uzun süre ultrasona girmeyince onları görmeyince endişeleniyorum özlüyorum sanırım.....

Hymarry
1-06-09, 08:06
tulay24
mrb.arkadaşlar bende 19+1 ikizlere hamileyim bu zamna kadar pek şikayetim olmadı çok şükür fakat şimdilerde kasıklarıma kramp gibi sancı gelip gidiyo fazla acıtmıyo ama önceden hiç olmazdı bu şekılde yaşayan varmı?
Tülaycım hayırlı olsun hamileliğin bebeklerin.Burda bunu konuştuk,doktoruna ileten arakadaşlar oldu,ben dahil.Bu ağrılar bu haftalarda kas ağrıları gibi adlandırılıyor.Normal olafrak değerlendirilior canım,ben ce için rahat olsun fakat istersen yine de doktorunla paylaş.Geçmiş olsuuna.s.