TEST

Kısa dönem askerlik kalkıyor mu ? =(


kivilcim
22-05-09, 07:05
kızlar ya kısa dönem askerlik kalkıyormuş doğru mu?
ya ben 6 ay nasıl beklicem diye düşünürken şimdi okadar zaman nasıl beklicem..
herkes bekliyor biliyorum ama ben de kendimi biliyorum..
onu da bırak nezaman evlenicez biz nezaman düzene sokucaz hayatımızı..
herşeyi kısa döneme göre ayarlamıştık..
gelişmeler ne durumda nezaman kesinleşir bilen varsa yazsın lütfen senağlama

laz_kızı
22-05-09, 07:05
bence ortalığı bulandırıyorlar
kalkarmı sence
kalkarsa devete artı bir maddi yük. devlet bunları hesaplıyordur.

KarKralicesi
22-05-09, 07:05

Daha kesinleşmedi diye biliyorum..
12 ay oluyor askerlik:1closedeyes:

Ah ah bu askerlik bizimde planlarımızı erteletti...
Napalım beklicez işte..
Sabreden devriş sabredemeyen gebermiş-tatlicadiarzu-


Brave Capricorn
22-05-09, 07:05
Ben duymadım.. bu günlerde haber izleyemiyorum

Ama sanmıyorum kaldıramazlar
...

kivilcim
22-05-09, 07:05
ya bana çok ciddi geldi kalkıcak gibi..
hatta aralık ayında başlıyormuş galiba =(
ocak da gidicekti benimki ama ona kadar kalkar mı ki..

CADISILA87
22-05-09, 07:05
kalktı canım maalesefff
ama ben artık hayatımı düznimi ona göre ayarlamıştım yapıcak bişey yok değiştiemem nişanlıyım şimdi askere gidip gelmesini işini kaybetmesini gelince yeni iş kurmasını bekleyemem evlenince gitsin ne yapayım

kivilcim
22-05-09, 07:05
canım kesinleştimi yani kalktımı!!!
ay yüreğime inicek şimdi yaaa off

Cilek
22-05-09, 08:05
yok daha resmi bişey yok netten araştırırsan oku ben çok araştırdım.
kalkarsa kalksın ne yapim gitsin 12 ay yapsın canı sağolsunda. rabbim herkese hayırlı teskereler nasip etsin.
benimkide bu yaz nişanlanıp kasımda kısa dönem olarak gidecekti. kalkar mı kalkmaz mı bilemiyorum. kalkarsana yapacak bişey yok.

kivilcim
22-05-09, 08:05
evet canımbende sabahtan beri araştırıyorum..
kesin birşey yok sanırım henüz..
kimileri kalkamaz diyor ama bilmiyorum..
devletin işi belli olmaz..
ocak ayında gidicekti benimki ama artık sonuçne olur bilmiyorum..
kesinleşsede ona göre ayaralasak kendimnizi..
sabahtan beri kavga ediyorum onunla ..
okul bitimindse gitseydi hemen böyle olmazdı erteledi de erteledi..
şimdi çıkmadan git başvur diyorum git yap diyorum..
iyimi yapıyorum bilmiyorumama biraz da olayları kadere bıraksamdaha iyi olucak sanırım

prenses tera
22-05-09, 08:05
evet malesefki kalkıyor söylentiler haberlerde geçiyor kısa akerliğin kalkacağına dair

prenses tera
22-05-09, 08:05
bundan sonra kısa dönem askerlik 12 ay olacakmış:S

Cilek
22-05-09, 08:05
kıvılcım
evet canımbende sabahtan beri araştırıyorum..
kesin birşey yok sanırım henüz..
kimileri kalkamaz diyor ama bilmiyorum..
devletin işi belli olmaz..
ocak ayında gidicekti benimki ama artık sonuçne olur bilmiyorum..
kesinleşsede ona göre ayaralasak kendimnizi..
sabahtan beri kavga ediyorum onunla ..
okul bitimindse gitseydi hemen böyle olmazdı erteledi de erteledi..
şimdi çıkmadan git başvur diyorum git yap diyorum..
iyimi yapıyorum bilmiyorumama biraz da olayları kadere bıraksamdaha iyi olucak sanırım
neden kavga ediyosun ki
birbirinizi neden yıpratıyosunuz
eğer mezunsa ve böyle söylentiler varsa tabi gidip başvursun bu kendi yararına
sen sıkıntı etme kendine
12 aysa 12 ay ne yapalım vardır herşeyde bi hayır
üzülme lütfen. :1hug:

kivilcim
22-05-09, 08:05
çok sağol tatlım..
benim sitemim kalkaması değil aslında..
bu zamana kadar gitmemsi..
okulu çoktan bitti..
ama neyi bekliyor bilmiyorum..
kalkamsını bekliyordu heralde..
şimdide etekleri tutuştu..
napsam diye düşünüyo..
hayırlısı olsun tabi ama yine de içimde bir umut var kalmıcak diye =(

burbuk
22-05-09, 08:05
Malesef bekliceksiniz kızlar, ayrıca unutmayın yapılan görev vatan görevi ve kutsaldır. Sayılı günler çabuk geçer. Heleki bu günler vatana feda edilmişse, üzüleceğinize göğsünüzün kabarması gerekir.

kivilcim
22-05-09, 08:05
canım orası öyle tabi..
sonuçta 18 ay bekleyenler bile oldu eşini kocasını çocuğunu sevgilisini..
ama ben benimkine kızıyorum..
yaşım kelama erdi neredeyse..
okulunda bitmiş git yap işte..
hala ne bekliyorsun ki..
evlenmemiz için tek engel şuan da askerliği..
5 ay yapıp gelicekti şimdi herşey uzadı bütün planlar alt üst oldu..
off hayırlısı olsun sağ salim gelsinler an önemlisi bu...
bi kesinleşse şuda artık ya...

BarbieveKen
22-05-09, 08:05
nolur kalkmasın nolurr :Saruboceq:

özlem çok zor hele evlenince bekar olsaydı bu kadar sorun etmezsim sanırım sositososito

kivilcim
22-05-09, 09:05
ah canımm sen yine evlenmişsin ..
benim daha ortada söz bile yok..
hele böyle olunca daha da uzadı herşey..
onu da bırak özlem gerçekten çok zor..
ben 6 ay yokluğuna nasıl dayanıcam diyordum daha da uzattılar..
off istemiyorum işte kalkmasın yaa =(

BarbieveKen
22-05-09, 09:05
kıvılcım
ah canımm sen yine evlenmişsin ..
benim daha ortada söz bile yok..
hele böyle olunca daha da uzadı herşey..
onu da bırak özlem gerçekten çok zor..
ben 6 ay yokluğuna nasıl dayanıcam diyordum daha da uzattılar..
off istemiyorum işte kalkmasın yaa =(
seni anlıyorum sende bir an önce düzenini kurmak istiyorsun canım ama inan evlenince dahada zor

şimdi ailenlesin farklı bir düzenin var , birşekilde harala gürele süren bir hayatın var
ama evli olunca o evde tek kalmak
her gece eşinin boş bıraktığı yastığa sarılmak
kıyafetlerini, eşyalarını görüp ağlamak
koca evi tek başına çekip çevirmek

yada evini kapatıp bir süre kayınvalidede bir süre annende kalmak , ikiye bölünmek

çocuk varsa onu aylarca tek büyütmek, uğraşmak didinmek ayrı bir zor...

aman ha evli ha bekar ikiside zor canım hiç kolay değil.. :1no2:

umarım kaldırmazlar :Saruboceq:

kivilcim
22-05-09, 09:05
off canım ya sende haklısın..
Allah hakkımızda hayırlısını nasip etsin..
dua edelimde sağ salim dönüp gelsinler...
aslında en önemlisi o ama ayrılık da çok zor ya..
evet bende düzenimi kurmak istiyoırum artık..
en azından neyin nezaman olacağını bilmek istiyorum..
tam plan yapmışken herşey altüst oldu..
ve işin kötüsü hala herşey belirsiz..
herşeyin hayırlısı olur inşallah.

BarbieveKen
22-05-09, 09:05
sen gönlünü ferah tut siz yolunuzu belirlemişseniz askerlik engel olamaz
gider yapar askerliğini gelir düzenini kurarsın..

geç olsun ama güç olmasın..

sağ salim gidip vatani hizmetlerini yapsınlar, ülkemizi savunsunlarr..

ama zaten yıllarca okuyan bu yüzden askerliğini yapamayan bu yüzden hayatına yön veremeyenler içinde kısa dönemi kaldırmasınlar bence..

biz ne söylesek boş devlet baba son sözü söyler bu konudada :nazar:

glsh85
22-05-09, 09:05
kesın bısey yok henuz bıldıgım kadarıyla fakat oncekıler gıbı lafta kalmıcak gıbı sankiiii

minikcadimm83
22-05-09, 09:05
kalktı canım neyazıkki..bundan sonra giden askerleri kapsıyacak..

kivilcim
22-05-09, 09:05
brc1769
kalktı canım neyazıkki..bundan sonra giden askerleri kapsıyacak..
canım nezaman kesinleşti peki? senağlama

EU1
22-05-09, 10:05
Genel Kurmayın açıklamasından sonra hükümetten bi acıklama gelmedi diye bilyiroum ben!
Şimdi bedelli askerliği bekleyenler biriktiği için genel kurmay böyle bi açıklama yapmış olabilir.
Yani daha belli bişey yok.
Bİzde askerliği bekliyoruz düğün için.
Ama benim sözlümde hayatta 15 ay yapamam dedi.
Polis okulunda 2 yıl ağır disiplinle eğitilmişler.
Sanırım bu durum onun psikolojisini bozuyo :1no2:
Umarım kalkmaz bütün planlarımız askerliğe bağlı benneyaptımki
Canım sende sevgilinin üstüne fazla gitme
Onun için zaten zorlu bi dönem sen onu rahatlatmaya calış :teselli:

graceful
22-05-09, 10:05
bütün planlarımızı etkildi.. sanırım kalktı kızlar ..:nazar: genelkurmay açıklama yaptı en yakın sürede bunu gerçekleştireceklerini söyledi ama çıkmadı tam anlamıyla yasa olarak.. artık bu dönemmi çıkar yoksa önümüzdeki senemi bilmem herkes er ve erbaş olarak 12 ay yapacakmış senağlama nasıl geçecek bunca zaman ahhhhhhhhhhhh bilemiyorummmmmm napıcaz kızlar yaaaaaaaaaaa senağlama

kivilcim
22-05-09, 10:05
haklısın canım..
o da okadar stres yaptıki anlatamam..
askerlik şubesini filan arıyor..
belli etmiyor ama o da çokendişeli..
yanında olmaya destek olmaya çalışıyorumama üzüntümden ne yaptığımı bilmiyorum ki..
azıcık destek olmama bile ona öyle iyi geliyorki farkındayım ama ben ondan daha stresliyim sanki=(

kivilcim
22-05-09, 10:05
graceful
bütün planlarımızı etkildi.. senağlama sanırım kalktı kızlar .. genelkurmay açıklama yaptı en yakın sürede bunu gerçekleştireceklerini söyledi ama çıkmadı tam anlamıyla yasa olarak.. artık bu dönemmi çıkar yoksa önümüzdeki senemi bilmem herkes er ve erbaş olarak 12 ay yapacakmış senağlama nasıl geçecek bunca zaman ahhhhhhhhhhhh bilemiyorummmmmm napıcaz kızlar yaaaaaaaaaaa senağlama
ağlıyorum sabahtan beri rsmen sinirden..
seneye çıksa belki bu sene gider yırtar yeni düzenlemeden ama yazık değilmi ya diğer insanlara.
12 ay çok uzun bir zaman..
bence herkese aynı olsun ama 8 ay filan olsun..
okumuş okumamış herkese eşit olsun ona birşey demiyorum ama 15 ay 18 ay çok fazla ya..
herkesin sevdiği eşi oğlu var.

kivilcim
22-05-09, 10:05
kızlar bir forumda aynen şöyle yazıyordu

bu durum şöyle gelişir muhtemelen.bunun alt yapı planlaması yaklaşık 1,5-2 yıl sürer zorunlu bir durum olmadığı sürece.tahminende 3 yıl sonrada gerçekleşir ki eğer böyle bir durum varsa.bunun olması durumunada gelince %51 ki eğer olursa da 2017-18 yılına kadar devam eder tekrar değişir.bu süreye kadar gelmesi durumunun olmasına gelincede bilmiyorum.

EU1
22-05-09, 10:05
kıvılcım
ağlıyorum sabahtan beri rsmen sinirden..
seneye çıksa belki bu sene gider yırtar yeni düzenlemeden ama yazık değilmi ya diğer insanlara.
12 ay çok uzun bir zaman..
bence herkese aynı olsun ama 8 ay filan olsun..
okumuş okumamış herkese eşit olsun ona birşey demiyorum ama 15 ay 18 ay çok fazla ya..
herkesin sevdiği eşi oğlu var.

Canım bak seni çok çok iyi anlıyorum emin ol senin durumundan farksız değilim hatt abelkide üzerimde yük kat kat fazladır.senağlama sürekli düğün nezman diye soran yığın insan var senağlama
Ama bide su yönden bak.
Herkesin esi,abisi,kardeşi,oğlu onlarda sehit oldular.:1no2: bunu öyle değerlendirme.
Hayırlısıyla gitsin gelsin de hem bu sekildeki yaklaşımın seni dahada çok yıpratır.
15,12,8 farketmez benim için canısağolsıun sağ salim gitsin gelsin yeter.:teselli:

Cilek
22-05-09, 10:05
canım üzme kendini bu kadar sıkıntı yapma.
madem sevgilin mezun gitsin yazılsın bi an önce.

tugce86
22-05-09, 10:05
kısa donem askerlık kalktı kıslar son kısa donem askerlık yapacaklar gıttı orda acıklama yapılmıs sız son kısa donem askersınzı dıye cok uzuldum bende sevgılm 3 sınıfta ve benım tek tesellım askerlıgı kısa donem olacak tı artık boyle bır ıhtılmal kalmadı 10 ay fazla bekleyecez

kivilcim
22-05-09, 10:05
askerlik şubesini aramışçıkarsa ağustosda gidicek sanırım..
ama galiba geçkalmış =(

kivilcim
22-05-09, 10:05
tugce86
kısa donem askerlık kalktı kıslar son kısa donem askerlık yapacaklar gıttı orda acıklama yapılmıs sız son kısa donem askersınzı dıye cok uzuldum bende sevgılm 3 sınıfta ve benım tek tesellım askerlıgı kısa donem olacak tı artık boyle bır ıhtılmal kalmadı 10 ay fazla bekleyecez


gel de sağlama şimdi ya offff senağlama

tugce86
22-05-09, 10:05
kıvılcım
askerlik şubesini aramışçıkarsa ağustosda gidicek sanırım..
ama galiba geçkalmış =(
evet canım gec kalmıs cok fazla uzme kendımı bızım gıbı cok uzulenler var tek degılız yanı hayırlısıyla yapıp gelsınler yeter :Saruboceq:

kivilcim
22-05-09, 10:05
dedim ona zamanında ..
git yap sende kurtul bende dedim..
dinlemedi..
hep erteledi..
şeytan diyo bekleme onu ya bekleme..
çok sinirliyim çok kızgınım ona..
henüz okuyor olsaydı neyse ama okul biteli kaç yıloldu..
gidebilirdi..
ben onu beklemek zorunda değilim..
beklemicem de görücek o..

tugce86
22-05-09, 10:05
ama bu haksızlık degıl mı kıslar zaten okumakla en az 4 yılları gıdıyor sonra 15 ay askerlık askerlıkden sonra iş bulma para kazanma derdı pekı bu gencler nasıl kendılerıne bır yuva kuracaklar kac yasında baba olabılecekler

tugce86
22-05-09, 10:05
kıvılcım
dedim ona zamanında ..
git yap sende kurtul bende dedim..
dinlemedi..
hep erteledi..
şeytan diyo bekleme onu ya bekleme..
çok sinirliyim çok kızgınım ona..
henüz okuyor olsaydı neyse ama okul biteli kaç yıloldu..
gidebilirdi..
ben onu beklemek zorunda değilim..
beklemicem de görücek o..
canım suanda cok sınırlısın ve haklıısın 5 ay gıdıp gelebılırdı yıllar gecmsı okulu bıtırelır bırraz sakın olmaya calıs herseyın hayırlısı sakın beklemem fılan deme senağlama

EU1
22-05-09, 10:05
tugce86
ama bu haksızlık degıl mı kıslar zaten okumakla en az 4 yılları gıdıyor sonra 15 ay askerlık askerlıkden sonra iş bulma para kazanma derdı pekı bu gencler nasıl kendılerıne bır yuva kuracaklar kac yasında baba olabılecekler
Mezarda emekli olunuyosa yaşlı halleriylede baba olurlar neden olmasın hatta 3tanede çocuk doğurturlar.
:1no2:
Puffff hayırlısı herkes için senağlama

kivilcim
22-05-09, 10:05
çok sinirliyim ve şuan salya sümük ağlıyorum..
çok kötüyüm...
bütün planlarım hayallerim yıkıldı resmen..
bunun sorumlusu o...
msj attım ona..
kalkmış işte istediğinoldu mu şimdi git ama arkanda seni bekleyen bir sevgilin olduğunu sanma yazdım..
benim milletin laflarını çekecek gücüm kalmadı artık..
baştan düşünecekti madem evliliği düşünüyor ertelemicekti..
defolsun gitsin hem hayatımdan hemde gitsin kaç ay yapıcaksa yapsın..

dilenciii
22-05-09, 10:05
offff offf tam da bizim tartışma sebebimiz!!

kızlar ama herşey tasarı halinde ben sürekli takip ediyorum zaten. öyle bişey olursa uzarsa diye pek çok arkadaşımız yüksek lisansına ara verip gidiyor hengameye bakın! bazısı dilekçe verdi benimkide düşünüyor ne yapsam diye.

şimdilik kesin değil ama kızlar. off off...

tugce86
22-05-09, 10:05
kıvılcım
çok sinirliyim ve şuan salya sümük ağlıyorum..
çok kötüyüm...
bütün planlarım hayallerim yıkıldı resmen..
bunun sorumlusu o...
msj attım ona..
kalkmış işte istediğinoldu mu şimdi git ama arkanda seni bekleyen bir sevgilin olduğunu sanma yazdım..
benim milletin laflarını çekecek gücüm kalmadı artık..
baştan düşünecekti madem evliliği düşünüyor ertelemicekti..
defolsun gitsin hem hayatımdan hemde gitsin kaç ay yapıcaksa yapsın..
oda senın kadar uzgun ve caresızdır emınım suandakı ruh halının ne kadar kotu oldugunu anlayabılıyorum ama onunda gelınden gelen bırsey yok evet hatalı haklısın sımdı yapıp gelmesı gerkyıordu

Cilek
22-05-09, 10:05
kıvılcım
çok sinirliyim ve şuan salya sümük ağlıyorum..
çok kötüyüm...
bütün planlarım hayallerim yıkıldı resmen..
bunun sorumlusu o...
msj attım ona..
kalkmış işte istediğinoldu mu şimdi git ama arkanda seni bekleyen bir sevgilin olduğunu sanma yazdım..
benim milletin laflarını çekecek gücüm kalmadı artık..
baştan düşünecekti madem evliliği düşünüyor ertelemicekti..
defolsun gitsin hem hayatımdan hemde gitsin kaç ay yapıcaksa yapsın..
yapma güzelim öfkelenme ona karşı
planlarının hayallerinin yıkıldığı yok
keşke atmasaydın o msjı :KK43:benneyaptımki

tugce86
22-05-09, 10:05
dilenciii
offff offf tam da bizim tartışma sebebimiz!!

kızlar ama herşey tasarı halinde ben sürekli takip ediyorum zaten. öyle bişey olursa uzarsa diye pek çok arkadaşımız yüksek lisansına ara verip gidiyor hengameye bakın! bazısı dilekçe verdi benimkide düşünüyor ne yapsam diye.

şimdilik kesin değil ama kızlar. off off...
insallah ben yanlıs bılıyorumdur ve senın dedıgın gıbıdır umarım cıkmaz cıksa bıle uzatırlar sureyı 1 yıl daha

EU1
22-05-09, 10:05
kıvılcım
çok sinirliyim ve şuan salya sümük ağlıyorum..
çok kötüyüm...
bütün planlarım hayallerim yıkıldı resmen..
bunun sorumlusu o...
msj attım ona..
kalkmış işte istediğinoldu mu şimdi git ama arkanda seni bekleyen bir sevgilin olduğunu sanma yazdım..
benim milletin laflarını çekecek gücüm kalmadı artık..
baştan düşünecekti madem evliliği düşünüyor ertelemicekti..
defolsun gitsin hem hayatımdan hemde gitsin kaç ay yapıcaksa yapsın..
dilenciii
offff offf tam da bizim tartışma sebebimiz!!

kızlar ama herşey tasarı halinde ben sürekli takip ediyorum zaten. öyle bişey olursa uzarsa diye pek çok arkadaşımız yüksek lisansına ara verip gidiyor hengameye bakın! bazısı dilekçe verdi benimkide düşünüyor ne yapsam diye.

şimdilik kesin değil ama kızlar. off off...
Yapmayın kızla bu sebepten tartışmayın.
Emin olunki onlar için daha zorlu bi dönem :1no2: bide onların tarafından bakın sivil hayattan 15 ay uzakta olacaklar.Herşeyleri kısıtlı olacak.Belkide tek ışık sevdikleri insan olacakken.Yarı yolda bırakmak kavga edip moral bozmak olmaz benneyaptımki şimdi siz onlara destek olun ilerde karşılığını görürsünüz.

cilek82
yapma güzelim öfkelenme ona karşı
planlarının hayallerinin yıkıldığı yok
keşke atmasaydın o msjı :KK43:benneyaptımki
katılıyorum kaydirigubbakcemile5

kivilcim
22-05-09, 10:05
takip edelim kızlar..gelişme olursa lütfen yazalım buraya...

dilenciii
22-05-09, 10:05
kızlar asıl işin ilginç yanı yasa çıkarsa silah altında olanlarınki de uzar deniliyor pek çok yorum da. yani ağustosa gidenlere de bi 6 ay daha yapmaları gerektiği söylenebilirmiş o zaman büyük şok olur ama bunları başka sitedeki gençlerin yorumlarından okuyorum kesin bişey yok.

kivilcim
22-05-09, 10:05
dilevinxx



Yapmayın kızla bu sebepten tartışmayın.
Emin olunki onlar için daha zorlu bi dönem :1no2: bide onların tarafından bakın sivil hayattan 15 ay uzakta olacaklar.Herşeyleri kısıtlı olacak.Belkide tek ışık sevdikleri insan olacakken.Yarı yolda bırakmak kavga edip moral bozmak olmaz benneyaptımki şimdi siz onlara destek olun ilerde karşılığını görürsünüz.



katılıyorum kaydirigubbakcemile5

neeee 15 ay mııı :1shok::1shok:
3 ay daha mı eklendi kızlar ya 12 ay değişmiydi..
ya ben bugün kalptem gidicem kesin ya off

tugce86
22-05-09, 10:05
canım 12 ay olaak dıye soylemısler

Cilek
22-05-09, 10:05
dilevinxx

katılıyorum kaydirigubbakcemile5
Şeniz
aslında aklıma bişey geldi
k.k. da asker eşleri die bi topik vardı o bayanlara rica etsek eşleri sorabilir komutanlara filan. en azından bi hbr alırız.

çok akıllıyım nan dilo muahhaah:roflol::roflol::roflol:

EU1
22-05-09, 10:05
kıvılcım
neeee 15 ay mııı :1shok::1shok:
3 ay daha mı eklendi kızlar ya 12 ay değişmiydi..
ya ben bugün kalptem gidicem kesin ya off
Puuuff taam 12 ay olsun kaydirigubbakcemile3
Yanlış yazmışım rahat ol :eek: