Cipralex kullanan arkadalar...


şirine_4553
29-05-09, 01:05
arkadaşlar geçen lerde sabah yeni kalktım bir bardak su içeçektim ki yutkunamadım boğazımda düşümlendi su iyi değilim dememe kalmamış bayılmışım bayılma esnasında vucudumda tıtreme olmuş ayagımı fılan carpmısım ..10 dakıka sonra uyanmısım.seslenmesine ragmen annemın sesını duymadım..hemen doktora gıttım.kan degerlerım normal beyın mr ı cektırdım normal.cıktı.en son doktor stres kaynaklı olabılecegını belırttı bana cipralex adlı ilacı verdı ama iki gun ıctım mıde bulantısı gece uyurken cene kıtlenmesı yaptı ıkı hafta yan etkılerı oldugunu soylemıstı doktor ama fınallerım var son sınavlarım.ılac baya agır geldı uyku yapıyor mıde bulantılarına dayanmak mumkun degıl...acaba bır psıkıyatrı uzmanına gorunmelımıyım yoksa sınav sonrası ılaca devam etmelımıyım

çilekli_milkshake
29-05-09, 07:05
Canım ben yılbaşından beri cipralex kullanıyordum. yan etkileri hiç olmadı diyebilirim gerçi tek kullanmaya başladığım ilaç bu değil. üstelik benimde senin gibi final zamanına denk gelmişti. hatta o ilaç bana çok iyi geldi... şimdi değiştirdim ama farklı bir sebepten dolayı.. bence o ilacı kullanmalısın. benim doktorum çok iyi bir doktor ve bu ilaca çok güvenmişti...

yarennkara
29-05-09, 07:05
bence bi uzmana görün cnm..ben artık antidepresanlara kaşıyım
ne faydasını gördümki..
benden sağlığpını bozuyo insanın ruhende bişeye yaramıyo zaten..

phrmcst
29-05-09, 07:05
hay ben o dr a dıplama veren fakulteye...
o tarz ılaclar kademelı olarak verılır ceyrek yarım dozla baslanır ve hasta sureklı gözetım altında bulundurulur...
o tıp yan etkıler herkeste görulmemekle bırlıkte normal canm ama dr a bıldır kesınlıklee.
doz ayarını nasıl yapmıstı _??

violette
29-05-09, 09:05
Bu ilacı bende kullanıyorum.2 hafta oldu.Kaygı bozuklugu teşhisiyle verdi dr.Bulantı bendede var ama benim reflüm var sanırım ondan çünkü mide yanması da var.Diğer türlü yan etki görmedim.Hatta rahatladığımı faydasını hissettiğimi söyleyebilirim.

şirine_4553
30-05-09, 05:05
evet bende de malaesef reflü var sanırım o etkili oluyor...çok endişeli stresli yim ilacın faydalı olabileceğini düşünüyorum ama kullanmadım dün acaba çeyrek çeyrek mi kullansam

...nur...
30-05-09, 06:05
ben de bu ilacı 2 yıl kullandım ve banada ağır gelmişti doktorum yarım içmemi önerdi sanırım sana da ağır gelmiş bence sen de ilacı sor ve yarım iç..

nehar35
31-05-09, 16:05
bende 1 yıl kullandım acayip kilo aldırdı bana ama öyle çok kötü yan etkisi olmadı kafama göre bıraktım yanlış yaptım kilo verdim ama panik atağım tekrarladı ciprelax kullanırken iyidim ama kilo aldırtıyor diye selektra diye bir ilaç yazdı oda geç etki gösteriyormuş bence doktora git canım

simorgh
31-05-09, 18:05
arkadasım öncelikle gecmiş olsun bende cipralex kullanıyorum ama bu ilaç kademelidir dr un sana ilk etapda cipralex vermesi cok sacma bende hiçbir yan etki yok cok sükür..bir uzmana görün mutlaka...

birde bu ilaç istenildigi zaman bırakılmazmıs dr um demişti..panikatak,deprasyonun..birden siddetlenebilir demişti

buket_akay
31-05-09, 19:05
Cipralex SSRI grubu essitapram etken maddeli
panik bozukluk ve depresyon tedavisinde kullanılan
yan etki profili oldukça az olan
etkisi 15. gün başlayıp 6 ay kullanıldığında gerçekten hastalarımda çok iyi sonuçlar aldığım bir ilaçtır
etkisini serotonin geri alımı üzerinden gösterir
beyinde serotonini yani halk arasında mutluluk hormonunu atrttırarak yapar
son çıkan ssrı ilaçtır
ben çok memnunum geri dönüşlerden ama doktorunuz yazmadAN KULLANMAYIN
SEVGİLER

buket_akay
31-05-09, 19:05
Ayrıca birden kesilmeyecek ilaçlar listesindedir Bblokerler gibi
kademeli azaltarak dr kontrolünde kesilmezse semptomlarda ağırlaşma görülür
bağımlılık yapmaz en büyük yan etkisi kilo alımı ve libido azalmasıdır

buket_akay
31-05-09, 19:05
Bu konu ile ilgili sorunuz olursa cevaplarım

Desibel
31-05-09, 19:05
selamlarr...ben de 10 gündür xetanor 20 mg lık bir ilaç kullanıyorum...gece de laroxyl 10 mg içiyorum...biraz kabızlık var...kilo alımı yapar mı? laroxyl içmeden uyuyamıyorum...ilerde uykum dzelebilir mi? teşekkürler şimdiden...:))

buket_akay
31-05-09, 19:05
Kullandığınızilaç ile cipralex aynı sadece ismi farklıdır
etken maddesi aynıdır
kilo alımı yapar
laroxyl ise trisiklik bir antidepresan olup
bağımlılık potansiyeli daha fazladır
uyku düzeni sağlandığında laroxyl kesilir
ama xetanor altı aya tamamlanmalıdır
bu süre içinde etkisini maximum gösterir
daha sonra dr kontrolünde azaltılarak kesilir...

buket_akay
31-05-09, 20:05
Trisiklik antidepresanlar yani laroksyl kabızlık yapar
bu o ilacın yan etkilerinden biridir
çok eski bir ilaçtır

Desibel
31-05-09, 20:05
kilo almak istemiyorum ben dr hanım...yeni başladığıma göre onun yerine ne önerebilirsiniz? ayrıca dediğim gibi kabızlık ta var...bunu hangisi yapıyor? yardımcı olursanız sevinirim...teşekkürler...:))

buket_akay
31-05-09, 20:05
Ayrıca laroxsyl çok dikkatli alınmalıdır
doz aşımında zehirlenme görülür
güvenlik marjı dardır
xetanor un daha geniş bir güvenlik marjı vardır

buket_akay
31-05-09, 20:05
xetanor devam edilmeli güvenilir bir etken maddedir
iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz
ama tabii başlayan dr a da danışın derim ben
15. günde değişikliği hisseder ve daha mutlu olursunuz
bu grup ilaçlarda maalesef kilo artımı yapmayan molekül yok gibi

buket_akay
31-05-09, 20:05
kabızlık laroxyl in yan etkisidir

eski bir ilaçtır güvenlik marjı dardır
ben pek başlamam
hastalarıma

buket_akay
31-05-09, 20:05
Laroxyl Türkiyede intiharlarda çok kullanılan çok ucuz bir ilaçtır
Allaha şükür reçete ile satılmakta

Desibel
31-05-09, 20:05
buket_akay
xetanor devam edilmeli güvenilir bir etken maddedir
iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz
ama tabii başlayan dr a da danışın derim ben
15. günde değişikliği hisseder ve daha mutlu olursunuz
bu grup ilaçlarda maalesef kilo artımı yapmayan molekül yok gibi
teşekkürler...xetanoru 6 ay mı kullanmam gerekiyor en az...ayrıca kabızlık sorununu nasıl çözebilirim?kafamçokkarıştı

buket_akay
31-05-09, 20:05
En az altı ay literatürde ömür boyu kullanan hastalarımız mevcut yani yan etkisi o kadar az ve tolero edilebilir
kabızlık sorunu yediklerinize dikkat ederek ve sıvı alımını arttırarak çözülür
ama xetanor kullandıkça laroxye ihtiyacınız kalmayacak
bırakacaksınız ve sorun çözülecek

buket_akay
31-05-09, 20:05
Geçmiş olsun dileklerimle ilaçlarla ilgili sorunuz olursa yardım etmeye çalışırım
çünkü bilmeden ilaç kullanmak çok zor ve ben hastalarıma bu etkileri dakikalarca anlatırım bilmek haklarıdır
çünkü bu maddeler vücutlarında neler yapıyor bilmezlerse en ufak
yan etkide tedaviyi bırakırlar

Desibel
31-05-09, 20:05
buket_akay
En az altı ay literatürde ömür boyu kullanan hastalarımız mevcut yani yan etkisi o kadar az ve tolero edilebilir
kabızlık sorunu yediklerinize dikkat ederek ve sıvı alımını arttırarak çözülür
ama xetanor kullandıkça laroxye ihtiyacınız kalmayacak
bırakacaksınız ve sorun çözülecek
bu duruma çok sevindim dr.hanım...çünkü uyku sorunum tavan yapmış durumda. ayrıca 20 mg lık xetanoru 1.5 olarak al demişti dr bana. yani 30 mg olarak yanlış anlamadıysam...şimdi kendisi burdan gittiği için sormam mümkün değil. ondan size soruyorum...:nazar:

ChoqSeqeR
31-05-09, 20:05
ben cipralex i 6 ay günde 1 adet kullandım daha sonra kademeli olarak bıraktım kullandığım anlarda evet kilo artışım oldu ama öyle çok değil başka da bir yan etkisini hissetmedim

arkadaşım sen bence başka bir doktora daha görün ilacını göster şikayetini belirt o cipralexi gerekli görürse doz ayarlaması yapsın sonuçta psikolojik bir ilaç bir doktora daha görün derim ben