Şu anda arşiv sayfalarında bulunmaktasınız. Konunun orjinali için tıklayınız:

Takı Meselesi


CoskuylaYasamak
15-06-09, 11:06
ya kızlar bişey soracgım benm nişan takılarım falan alındıda ama sunu soracagım ben sunu isterim falan diyebilen biri delim bana nişan için 14 ayar bi set 2 tanede 18 gr lık bilezik aldılar ama ben set istememiştim ben 25 gr lık bilezik istiodum nişan için bşey diyemedim sizce ne yapsama rtık değişmez ama düğünde set falan istemiorum ve 25 grlık bilezik istiorum saat istiorum daha pırlanta yüzügüm bile alınmadı sözlümle konusuorum oda biey demio ayanımda deil zaten baska yerde su anda ben ona diorum ama ona demesem kimse diyeceğim demi ama yaa offf ailesinin madidi durumu da iyi yani cok baskı altında gibi hissediom kendimi bu tür alışverişlerde yani baskkası olsa buda buda der aslında bi kere yapılıo böle seyler ama ne yapayım sizce yaa bend emesem bunalrın doğru düzgün bişey alacagı yok baan yaa ya yüzümü öne egip aldıracm istediğimi yada .... ne etsem akıl verin nişan takısı olarak imi sizce ya benm ailem 14 a yarı satmaya kalksan para etmez dediler bilezklerinde gramı düşük dediler onalrda haklı aslında ilerde para edecek seyler almak dfaha mantıklı of off senağlama

birsam
15-06-09, 11:06
valla arkadaşım benim fikrimi soracak olursan hiç ağzını bile açma.madem durumları iyi onlar akıl edemiyolar mı.bak ben 2 seneye yakın nişanlı kaldım 14 ayar setle.düğünde de 15 gr lık 5 bilezik takıldı takı olarak.ne ben ne ailem azını bile açmadı.laf oluyo bunlar ilerde.her şeyi istediniz bizden felan deniyo.yaşayan arkadaşlarımdan biliyorum.

reyhan85
15-06-09, 11:06
arkadaşın dediği gibi bencede bunlar sonra dan laf oluyor şunu isterim bunu isterim demek bencehoş olmuyor.netakarlarsa onların şerefidir.

nesliss54
15-06-09, 12:06
demesende yapmıyolar ama banada set takmışlardı nişanda 2 de bilezik diğer bilekzikleri düğünde takıcaz dediler düğündede bişey görmedik seti istediğimi almışlardı onu söyleyip durdular insan kendini kötü hissediyo şans işte herkesin bir olmuyo konuşmasanda içinde kalıyo 8 ay oldu evlendiğim hala içimde eşime konuştum baştan baktım huzursuz oluyoz sustum artık durumlarıda baya bi iyi varken yapmayanlara çok kızıyorum.

bntkn
15-06-09, 13:06
canım sen bilirsin ama ben de arkadaşlara katılıorum. söyleme bişi, şimdi içinde kalması,istedikten sora bunun sürekli mesele haline getirilmesinden daha iyidir inan bana.tabi yinede sen bilirsin...

CoskuylaYasamak
15-06-09, 13:06
ya evet yaa bencede ya onlar pek bilmiolar aslında ama ne bileyim yaa bööle içime dert oldu onlar akıl edemiyo işte pek ya kac ay sözlüyüm bi günden bi güne işey getirip takmadılar yaa sözümde acil oldu istemede kalabalık geldiler madem böle kalabalıgız hadi yüzüğü takıverelim dediler bi yüzügüm var anlayacagınızdaha insan arada hediye olarak bi bilezik bozar gelir demi ama yaa nişandada bi set 14 ayar 2 de 18 grlık bilezik yaa ama düğünde bilezikleri ben begeneceğim ve 25 gr dan asagı olamayacak kafaya koydum istedikeri kadar laf etsinler hakkım valla yapacaklar ileride bana ve eşime kazanc onlar off ama ne bileyim yaa cok moralim bozuldu birden yaa sözlüm yanımda olmadıgından onunlada telde konusulmuyo bu meseleler offf akıl verin baana kızlar yardımcı olun

bntkn
15-06-09, 13:06
nişanlın nerdeki?
istersen onunla yüzyüze geldiğinde açıkça konuş,bak de böle şeyleri ne ben ne de ailem mesele yapmayız ama insan bi kere evleniyo ilerde hatırladığımda içimde kalan eksik bi hevesim olmasını sende istemessin herhalde de. bu güne kadar bişi istemedik sizden ama benim hayalim kalın bileziğim olması de,ben ailene söleyemiyorum ama yardımcı ol bana biraz falan de.
yani benim aklıma gelen bu. evet bende aileye söleyemezdim ama aşkıma sölerim sen bilirsin canımcım ama kafana çok takma,bunlar en güzel zamanların bi daha nişanlı olmayacaksın. dediğim gibi nişanlınla konuş ama sonuç nolursa olsun ne ona,ne kendine nede hayata kızma yani mutlu ol yerimseniben ok.
çok ukalaca yazmamışımdır umarım:))

you_know
15-06-09, 13:06
bence hiç bişi söleme ilerde illaki laf olur yüzüne vurulur evlendikten sonra eşine aldırırsın madem durumları iyi

mutnojmet
16-06-09, 08:06
valla gene iyisiniz annem bişi söylemese kayınvalidem bir bileklik takıp kurtulcaktı nişan takısından annem de kızdı nişanda pırlanta kolye küpe tek taş ve beştaş düğünde de set ve altın saat dedi
2 yıl öncenin parasıyla yüzükler 1.500 takım 600 tuttu seti de ben zaten ince beğendim bi de 14 ayarmış 900 saat 1100 tuttu hepi topu bu haaa durumları da gayet iyiydi o ayrı kimse ailemizin şerefi demiyor yani
gene de arkamdan konuştular elti gelene kadar onun annesini görünce bana allah razı olsun senden ve annenden dedi kayınvalide o ayrı :)

gurbaa prenses
16-06-09, 08:06
tektaş almak zorunda mı ki nişanlın?
daha tektaş bile alınmadı demişsin de...
herkes durumu neye yetiyorsa onu alır
senin onlar katındaki manevi değerin de önemli tabi takı yapilmasında
böyle yok 14 ayardı yok 15 gramdı diye şimdiden ince hesaplar yaparsan başın daha çoook ağrır
azıcık tok gözlü ol
ailenin ne dedigini kafaya takıp huzursuzluk çıkarma

selin_as
16-06-09, 08:06
heç bişe soyleme
elalem işini bilir alır takısını makınısın
ben şahsen heç birsey soylemıcem azımı açmıcam ne alırlarsa eyvallah dicem
zaten sefgilim pırlantanı alıcas dedi
herseymz olcakmıs
oyuzden sesimi hiç çıkarmıyorum
ki onlarıda ben soylemedım kendı soyledı

CoskuylaYasamak
16-06-09, 15:06
sözlüm yurt dısında yaa okulu var ya ne bileyim ama şuda var ileride satmaya kaksan para etmezki bende gelecegimi düünmek zorundayım ama deilmi ben zaten tok gözxlü biriyim asla ac gözlülk etmem ama hakkım olanıda isterim yani buda hakkım olsa gerek ama ne bileyim yaa ne bizimkiler biey konsuyor ne onalr bişey diyor ööle arda kalıom off

sealybria
16-06-09, 16:06
bende set ıstemedım banada tek tas alındı gıttık bırlıkte aldık parasıda baya fazlaydı yettıde arttı,benım ıcın nısan takısı pek onemlı degıldı oenmlı olan düğündü,ne ıstersem takıldı.Önemlı olan ınsanın gonlunden kopması ama benım aıleme gorede oyle kız verıyoruz tabıkı her seyın en ıyısını alacaklar dedıler oylede oldu.

Asmin
16-06-09, 16:06
hakkin olani istemek?
enteresan geldi bana onlarin takacagi altin senin hakkin mi yoksa hediye mi?
yani isteseler hicbirsey de almayabilirler aslinda ama set almisler bilzeik takmislar.
insanlar neden bu kadar kafaya takar altin meselesini anlamam
gelecegini garantiye almak istiyorsan mehir olarak istersin bisiler.

CoskuylaYasamak
16-06-09, 16:06
adalayda
hakkin olani istemek?
enteresan geldi bana onlarin takacagi altin senin hakkin mi yoksa hediye mi?
yani isteseler hicbirsey de almayabilirler aslinda ama set almisler bilzeik takmislar.
insanlar neden bu kadar kafaya takar altin meselesini anlamam
gelecegini garantiye almak istiyorsan mehir olarak istersin bisiler.
mehir ??? derken ya hakkım derken sonucta herkes ister ii bişeyler ama düşünsene satmaya kakltıgında paraeden sey mi alınmasını istersin yoksa sadece süsü olsun die mi istersin bişeyi değilmi ama şu devirde bşey aldıracaksan işçiliği en az olanı aldıracanki satacagında para etsin demi ama neyse zaten oldu artık yapacak biey yok ama insan birz dedğerinin blinmesini istiyo buda suc deil değilmi

Asmin
16-06-09, 16:06
canim degerini sen maddi seylerle olcmeye kalkma bence cok yanls bi davranis bu.
eger cok istersen ailesine isciligi az seyleri alin bunlarla yatirim yapicaz biz deyin niyetinizi soylersen ona gore bisiler alirlar sanirim.
ama sen sen ol iki gram bilzeikle degerini belirleme.

pamukluprenses
16-06-09, 19:06
set bilezikler hediyedir bazı yörede hiç yoktru ayrıca setler 22 yade 24 ayar olmas olanlarda trabzon hazır örgü denen böle cok sarı olandır set zaten satılmak amaclı alınmaz cogu zaman bunlar hakkın değil hediyedir eger isteme adetiniz varsa bunları kayınvalideler yada yengeler konuşur gelin konuşmaz illa istiyorum garati dersen mehir ister yani imam nikahında hoca sorar ne istiyosun diye o eşin bunu almak zorundadır cünkü kul hakkına girer

kedi dili
16-06-09, 21:06
vallah bana çok garip geliyorCADIARZU,ben evlenirken eşimden rica ettim,sıkın altın almasınŞeniz,yok tek taşmış:1shok:,kızım ben 5 yıldır kuyumcuda çalıştımsengözlerimebaksanab,o senin dediğin pırlanta,gerçek pırlantanın alakası yoksositososito, çok iyi işlenmiş sintetik pırlanta(şöyle anlatıyım gerçek inci var o 10 yılda oluşyor ancak ve yuvarlak şekli değil,daha farklı tamamen yuvarlak olmuyor,havuz inci ise o bir kaç ayda oluşan bir inci,mükkemel yuvarlak şekli var,,havuz inci 50 tl başlıyan fiatlar,gerçek ise 1000$ başlıyor),gerçek pırlentalar 5000$ dan başlıyor fiatlar en küçükler yane 1crt,diğer ise kuyumcular toz olarak sayorlar,ama bize müşteriye ,,pırlanta ,,diye satıyor,alırken çok para ödersın,ama onu geri satmak istediğinde adam onu pırlanta yerine koymaz:eek:lmaz:,elbette bunu kimse bilmesinı istemezler ama gerçek bu:1no2:,umarım editörlerden ceza yemem:Saruboceq:,bu yüzden, kesenlikle eşim bana bu tür şeyler bensiz almazzemuszemus,bir de hakkı diyorsun:eek:lmaz:,bana çok saçma geliyor,sen istiyerek evlenyorsun:uhm:,bir yuva kuracaksın,peki senin eşin desinki sana benim bmv jip hakkı bana onu al,neapıcaksın,alıcakmısın,o da onun hakkı:jeyyar:,lütfen bu tür düşüncelerle vedalaşınsengözlerimebaksanab

üvercinka1981
16-06-09, 21:06
Hayatımda gördüğüm en saçma adetlerden biri...
ya bırakın ne takabiliyorsa onu taksın önemli olan huzurdur...ben de nişanlıyım düğünüme cok az kaldı..alyans dışında tek taş falan da alınmadı bana...
ayrıca nişanda tek bi bilezik taktılar kaç gram haberim bile yok dolapta öyle duruyor..nereden biliyorsunuz gramını aklım almıyor..
bu tarz seylerde ağzımı bile açmadım açmayacagım da düğünüme cok cok az kaldı ne takarlarsa takarlar hiç konuşmadım sordular ama fark etmez dedim...bana ayıp geliyor bunlarık onuşmak istemek..
şahsen erkeğin yerinde olsam da iyi şeyler düşünmem nişanlım hakkında..

pamukluprenses
16-06-09, 21:06
bende nişanlıyım biz hiç bişey istemedik herşeyi kendileri aldılar ayrıca bu tek taş evet cok güsel ama yeni yeni moda oldu yani arkadaşlar şimdi gercek diye aldıgınız 2000-3000liralık bi tek taşın yerine neler alırnız kedi diili arkadşamızda gayet iyi acıklamış durumu para ölcülen aşkı hiç anlamıyorum

CoskuylaYasamak
16-06-09, 21:06
üvercinka1981
Hayatımda gördüğüm en saçma adetlerden biri...
ya bırakın ne takabiliyorsa onu taksın önemli olan huzurdur...ben de nişanlıyım düğünüme cok az kaldı..alyans dışında tek taş falan da alınmadı bana...
ayrıca nişanda tek bi bilezik taktılar kaç gram haberim bile yok dolapta öyle duruyor..nereden biliyorsunuz gramını aklım almıyor..
bu tarz seylerde ağzımı bile açmadım açmayacagım da düğünüme cok cok az kaldı ne takarlarsa takarlar hiç konuşmadım sordular ama fark etmez dedim...bana ayıp geliyor bunlarık onuşmak istemek..
şahsen erkeğin yerinde olsam da iyi şeyler düşünmem nişanlım hakkında..
ya aslında bende çok bişey isteyen biri deilim ama sööle bi durum var hakkı derken ne bileyim aslında sacma bişey dediğim ama su var ben birde cok sıkılan biriyim bu tür meselelerde ama etrafımda o kadar cok yok suna su takılmıs buna bu takılmış vs lafları varki resmen bi kıyaslama var bende haliyle ertkisine kapılıorum ama bi günden bi güne sözlüme bişey demiş biri deilim onlar ne takarlarsa onu kabul ederim tabşki ama banada sorma hakları olmalı die düşünüorum sorarlarsada sölerim sööle biey istiom die sonuxcta kullancak olan benm yani deilmi kızlar amaan ne bileyim bi anlık buhran sonucunda actım bu konuyu zaten ama içime dert oldu işte cevrem sağolsun bana cok faydası dokunurda aileminde hiç bişi dediği yok ama işte cevre yokmu cevre...:kızgın: :eek:klava::eek:klava:

EU3
16-06-09, 21:06
Cnaım durumalır iiyse gözunu aç .
Içind ebişey kalamsın ne istiyosan söle.tatlı dılle söle yok anlamıyolrsa sert dille iste sende.ama içind e birakma sonradan keşke deme

gurbaa prenses
17-06-09, 05:06
zamanzaman
sözlüm yurt dısında yaa okulu var ya ne bileyim ama şuda var ileride satmaya kaksan para etmezki bende gelecegimi düünmek zorundayım ama deilmi ben zaten tok gözxlü biriyim asla ac gözlülk etmem ama hakkım olanıda isterim yani buda hakkım olsa gerek ama ne bileyim yaa ne bizimkiler biey konsuyor ne onalr bişey diyor ööle arda kalıom off

geleceğini düşünüyorsan çaliş hayatım
elin adamının altınına mı muhtaçsın?
ilginç yani :kahve:

Nadas
17-06-09, 06:06
koskoca set alınmış,bilezik alınmış daha ne istiyorsun arkadaşım
bizim burda 2 tane bilezik takarlar nişanda
sen kendine dert mi arıyorsun?
bunları alan adam zaten tek taşı da alır..sebat et..

estel
17-06-09, 06:06
valla her seferinde bıkmadan usanmadan şaşırıyorum böyle yazıları okuyunca..

bunun adı üzerinde hediiyee..

yani size borçlarını ödemiyolar sadece hediye veriyolar..

o kadar içinizde kalacaksa eşiniz alır zaten evlendikten sonra..herşey manasıyla güzeldir..

bileziklerimin gramını bile bilmiyodum ben valla öyle bişey olduğunuda burdan öğrendim..

denizkızıl
17-06-09, 06:06
bence de saçma sapan şeyleri ortaya getirip eşinizle aranızda huzursuzluğa ve ailesiyle de gerginliğe neden olmayın. önemli olan sizin mululuğunuz gerisi hikaye. 20 bin tl lik altınım vardı en az yarısını eşimin ailesi yaptı. ne oldu düğünden sonra hepsini satıp eşimin bankada bulunan parasının üzerine eklettim. kayınvalidem kızım ayrı koy o kendi paran dedi. bizim ayrımız gayrımız yok anne benim olan eşimin eşimin olan benim dedim. beni alnımdan öptü. evlilik böyle birşey.daha evlenmeden bunların hesabını yaparsan hem eşinin hem de ailesinin gözünden düşersin canım. dikkat et.dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma.

gurbaa prenses
17-06-09, 06:06
ayy bazıları da zorla istedigini aldır tarzı mesajlar yazmış
yuh diyorum artık ya yuh....
hayatınızda hiç mi altın görmediniz siz???

estel
17-06-09, 06:06
bumuyani
Cnaım durumalır iiyse gözunu aç .
Içind ebişey kalamsın ne istiyosan söle.tatlı dılle söle yok anlamıyolrsa sert dille iste sende.ama içind e birakma sonradan keşke deme
allah aşkına yapmayın..garip garip dolduruyosunuz burda insanları sonra kendi aralarında huzursuz oluyolar..

varmı böyle saçma şey ya..

hayretler içindeyim..

ben erkek olsam ve böyle bişeyle karşılaşsam anında soğurum..

gurbaa prenses
17-06-09, 06:06
estel
allah aşkına yapmayın..garip garip dolduruyosunuz burda insanları sonra kendi aralarında huzursuz oluyolar..

varmı böyle saçma şey ya..

hayretler içindeyim..

ben erkek olsam ve böyle bişeyle karşılaşsam anında soğurum..
millet erkek tarafını yürüyen $ olarak goruyo herhal :umursamaz:
biz mi çok salağız millet mi fesat anlamadım zemuszemus
bişi istemedik başımız kel miydi acep mafoldumben -tatlicadiarzu-

emcan01
17-06-09, 06:06
ya bu tek taş merakı ne oluyor hala anlamış değilim.ben 15 yıllık evliyim tektaşım yok.benimki evlilik sayılmıyormu şimdi.

estel
17-06-09, 06:06
gurbaa prenses
millet erkek tarafını yürüyen $ olarak goruyo herhal :umursamaz:
biz mi çok salağız millet mi fesat anlamadım zemuszemus
bişi istemedik başımız kel miydi acep mafoldumben -tatlicadiarzu-
canım bişey istemediysen sen evlendikten sonra gör..

her fırsatta eşin hatırlatacak sana bunu ne tok gözlüydün diye ve her özel günde bunun mükafatını alacaksınzemuszemus:jeyyar:

Azeri kizi
17-06-09, 06:06
Benin nisanima kaynanamlar set ve bilezik alicaz demislerdi.Ben gittim hediyelik bilezik sectim,birde ucuz bir set..iki tane hediyelik bilezik aldim.Hatta onu bile istemiyordum.Kayinvalidem al dedi.Birde ben cok sasirdim valla.Ne kadar gerizekali bir genc kizmisim ben demekki.Altinin ayarindan gramindan falan hic anlamazdim.Aldigim bileziklerde en ucuzu diye ve güzel gözüküyor diye almistim.

gurbaa prenses
17-06-09, 06:06
estel
canım bişey istemediysen sen evlendikten sonra gör..

her fırsatta eşin hatırlatacak sana bunu ne tok gözlüydün diye ve her özel günde bunun mükafatını alacaksınzemuszemus:jeyyar:
bebem zaten ben "istemiyorum" dedikçe kayınbabam diyo ki sen böyle dedikçe benim daha çok alasım geliyo zemuszemus

sm793
17-06-09, 07:06
bende katılıyorum kızlara alınan şeyin hesabı yapılmaz bencede
durduk yerde ilişkilerinizde derin yaralar açabilirsiniz bu gidişle
madem durumları iyi bi arkadaşın dediği gibi evlendikten sonra eşinede aldırırsın
çevreye bakarak dolduruşa gelmeyin lütfen bunlar çok tehlikeli şeyler

Nadas
17-06-09, 07:06
ya ne bilim herkesde aynı tepki verir mi acaba
birşey istemiyorum demek kullanılabilir de

mutnojmet
17-06-09, 07:06
valla kızlar ben de sizin gibi düşünüyordum hatta annem istediğinde takı kızmıştım yukarda da yazdım ne istendiğini ki ben hep en ucuzları aldım ama düğünü bile kendi altınlarımla yaptıktan sonra aklım başıma geldi iyi ki annem istemiş dedim

kayınvalidem de düğün nişan alışverişinde ben istemem dediğim bişi için evlenmeden aldır sonra alan olmaz dedi ben de annecim olur mu dedim hakkaten evlendikten sonra hiç bişi almadı sağolsun durumları da var bu arada

bazı yörelerde adettir arkadaşlar belirli şeyler takılır mesela trabzon da o hasırlar takılıyor diye biliyorum ben (yanlışım olabilir) o nedenle insanlar hakkım diyor yani gelenek diye hakkım diyor bir de tabi eskiden hakkaten güvenceymiş o altınlar çünkü kadınlar zaten çalışmazmış artık yavaştan kalkıyor ortadan

bir de benim genel kk da gördüğüm derdi olan her arkadaşın erkek tarafı her şeyde gelenek ve göreneğe düşkün oluyor mesela gelenektir diye çocuğun ismine karışmak gibi ama düğün yapılması eşya alınması ve altın konusunda niyeyse kimse gelenek görenek umursamıyor anlamıyorum ben de

gurbaa diyorum ya ben de senin gibi düşünüyordum ama şimdi okudukça yapana aferin diyesim var