TEST

eski usul gebelik testi gelin doğruluguna beraber karar verelim!!!!!


elifyaren
21-06-09, 11:06
arkadaşlar bi tanıdık dün muhabbet sırasında hamileliklerini nasıl anladıgını anlattı idrarını şeffaf pilastik bi kaba yapıyormuş tuvalette bi köşede bırakıyımuş daha sonra dört beş saat bekletip bakıyormuş eger tortuların hepsi dibe çöküp üstü berraksa hamile deil kabın üstüne zeytin yağ gibi üstte kalmışşa süt gibi üstte kaymak tutar gibi tutduysa hamile oldugunu anlıyormuş hamile arkadaşlar lütfen bi deneyin bizede bildirin bakalım ne kadar doğru benimde 5 günüm geçti denedim tuttu ama emin deilim tabi yapmadan 3 4 saat önce su falan içmemek bi kaç saat idrar tutmak gerekiyomuş deneyenler bildirsin

beyazgelincikk
21-06-09, 12:06
cnm deneyin haber verırım :) ateşini güncelemıyorsun elifcim hamişsin zannedersem :))

elifyaren
21-06-09, 12:06
beyazgelincikk
cnm deneyin haber verırım :) ateşini güncelemıyorsun elifcim hamişsin zannedersem :))
ddene bakalım canım yok deilim ama günüm 5 gün geçti ateşimde heo 36.7 falan ama dün sabah test yaptım negatif çıktı sadece kasık agrım var ara ara kramp şeklinde bide adet olcakmışım gibi belim agrıyo başka hiç bi belirtim yok bide gögsümde şişme falan yok ama ucuna dokunduğum zaman acıyo ama bilmiyorum işte çok karışık kafam

laubali
21-06-09, 17:06
Ben hamile degilim ama bu forum sayesinde cok ilginc seyler ögreniyorum buda bi yenisin. Allah aklimizi fikrimizi korusun gelecek ay denerim benden bu ay gecti sositososito

derindeniz09
21-06-09, 19:06
laubali
Ben hamile degilim ama bu forum sayesinde cok ilginc seyler ögreniyorum buda bi yenisin. Allah aklimizi fikrimizi korusun gelecek ay denerim benden bu ay gecti sositososito
yarin sabah ilk idarimda deniycem beklemek cok zormus yakafamçokkarıştı

selevkiya
21-06-09, 19:06
derindeniz09
yarin sabah ilk idarimda deniycem beklemek cok zormus yakafamçokkarıştı
ya ben yarın sabah eczaneden aldığım testi deneyecektim bunu mu denesem onuda bir kaç gün sonraya mı barksam valla kafayı yiyecez bu bebek muhabbetinden beş günüm geçti bir fikir verinkafamçokkarıştı

selevkiya
21-06-09, 20:06
kimse yok galiba

ecegun
21-06-09, 20:06
ilginç bir yöntemmiş :) denemek lazım hemde yarın ilk idrarda. benimde adetim 2 gün geçti bugün sabah hassas test yaptım negatif çıktı. simdi birde bunu denemek lazım. ya napacağımı sasırdım :bbo:

raz
21-06-09, 20:06
ya ben yarın sabah eczaneden aldığım testi deneyecektim bunu mu denesem onuda bir kaç gün sonraya mı barksam valla kafayı yiyecez bu bebek muhabbetinden beş günüm geçti bir fikir verinkafamçokkarıştı



bence önce test al onu yap en doğrusu bu :ecrin_bebek:

elifyaren
21-06-09, 20:06
valla arkadaşlar denemek lazım kaybedebilecegimiz bişey yok nekleri denemiyoruz ki umut dünyası işte bizimki allah hepimize daha fazla kafayı yedirmeden sag salim bebiişler nasip etsin yarın bekliyorum degerlendirmelerinizi

laubali
21-06-09, 21:06
selevkiya
kimse yok galiba

Selevkiya yarin sabah yataktan kalkmadan atesini ölc bana bi zahmet bildiri ver. Ben sana sonra durumunu anlatirim.şakkıdı

elifyaren
22-06-09, 08:06
arkadaşlar ben dün gece denedim sabahta baktım gene üstü kaymak tutmuş gibiydi bu sanahta test yaptım silik çizgiyi gördüm insallah doğrudur dua edin

ecegun
22-06-09, 10:06
kızlar bugün saban onu bende denedim ama idrardaki tortular ne dibe çökmüş, ne de üstte kaymak tutmuş. acayip ama koyduğum bardağa bakınca o tortular, orta bölümde bir yumak oluşturmuş. yani top gibi yuvarlanmış öylece duruyor :) simdi ben hamile miyim günüm 2 gün geçti

elifyaren
22-06-09, 10:06
ecegun
kızlar bugün saban onu bende denedim ama idrardaki tortular ne dibe çökmüş, ne de üstte kaymak tutmuş. acayip ama koyduğum bardağa bakınca o tortular, orta bölümde bir yumak oluşturmuş. yani top gibi yuvarlanmış öylece duruyor :) simdi ben hamile miyim günüm 2 gün geçti
canım bunun doğruluğu daha kanıtlamış bişey deilki sadece deniyoruz ben geceden yaptım sabaha kadar beklettim bence bu gece bidaha dene istersen test yaptınmı hiç

özlem147
22-06-09, 10:06
ya hakkaten kafayı yiycez galiba kızlar:)))) ben de merak ettim şimdi

ecegun
22-06-09, 10:06
elifyaren
canım bunun doğruluğu daha kanıtlamış bişey deilki sadece deniyoruz ben geceden yaptım sabaha kadar beklettim bence bu gece bidaha dene istersen test yaptınmı hiç
canım dün sabah test yaptım negatifti. ama günümde geçti ya umutlandım işte bir anda. birde bu idrardaki tortular sadece hamilelerde mi oluyor? normalde de oluyordu da biz mi dikkat etmiyorduk acaba?CADIARZU

elifyaren
22-06-09, 11:06
ecegun
canım dün sabah test yaptım negatifti. ama günümde geçti ya umutlandım işte bir anda. birde bu idrardaki tortular sadece hamilelerde mi oluyor? normalde de oluyordu da biz mi dikkat etmiyorduk acaba?CADIARZU
canım valla ben 3 aydır dikkat ediyorum idrarıma tortu hep vardı ama ilk kez bu ay böyle bişey oldu

minikcadimm83
22-06-09, 11:06
hadi hayırlısı kıslar..

ecegun
22-06-09, 12:06
valla ben ilk kez dikkat ettim bu tortuları. geçen hafta gebelik testi yapacağım zaman 1 parça ama büyük bi tortu görmüştüm heralde ped bardakta toz vardı demiştim ama bugün dikkat ettimde küçük küçük toz parçaları gibi beyaz beyaz tortular var. hadi bakalım birlikte test edelim hamile miyiz değil miyizsırnaşık şey

esmaaa0202
22-06-09, 14:06
kızlar benim günüme daha var deneyin de biz de öğrenelim şunun doğruluk payınızemuszemus

Sevil_83
22-06-09, 19:06
yarin ben de deniycem insallah cevabi yazarim

elifyaren
22-06-09, 19:06
Sevil_83
yarin ben de deniycem insallah cevabi yazarim
canım yarını bekleme bu gece yap bırak sabah bak öyle yapılması daha doğruymuş

burcinn
22-06-09, 22:06
elifyaren
arkadaşlar bi tanıdık dün muhabbet sırasında hamileliklerini nasıl anladıgını anlattı idrarını şeffaf pilastik bi kaba yapıyormuş tuvalette bi köşede bırakıyımuş daha sonra dört beş saat bekletip bakıyormuş eger tortuların hepsi dibe çöküp üstü berraksa hamile deil kabın üstüne zeytin yağ gibi üstte kalmışşa süt gibi üstte kaymak tutar gibi tutduysa hamile oldugunu anlıyormuş hamile arkadaşlar lütfen bi deneyin bizede bildirin bakalım ne kadar doğru benimde 5 günüm geçti denedim tuttu ama emin deilim tabi yapmadan 3 4 saat önce su falan içmemek bi kaç saat idrar tutmak gerekiyomuş deneyenler bildirsin
Arkadaşlar ben de bebk için yanıp tutuşanlardanım bir çoğunuz gibi ama bana yöntem çok mantıklı ve sağlıklı gelmedi..umarım yanlış düşünüyorum da sizler haklı çıkarsınız deneyen ve öyle olduğunu gören herkes inşallah hamiledir..ben yine de bilimden ve tıptan yanayım..nacizane fikrim bu nolur beni yanlış anlamayın..sonuçlarınızı ben de takip ediyor olacağım..umarım hepimizin bebişleri yola çıkmıştır..:Saruboceq: :Saruboceq: :Saruboceq:

Sevil_83
23-06-09, 12:06
Qaliba hamileyim çünki idrarın yüzünde hafif bir tabaka oluştu.Dibine de çöktü çökmesine de yüzündeki tabaka sanki yağ tutmuş gibiydi.Bakalım nolcak günüme daha 6 gün var.

elifyaren
23-06-09, 12:06
Sevil_83
Qaliba hamileyim çünki idrarın yüzünde hafif bir tabaka oluştu.Dibine de çöktü çökmesine de yüzündeki tabaka sanki yağ tutmuş gibiydi.Bakalım nolcak günüme daha 6 gün var.
insallah canım bende idrar testi yaptım çift çizgiyi gördüm ama kan testinde degerim 1.96 çıktı

saliha_
23-06-09, 13:06
bu benim de çok hoşuma gitti. zırt bırt eczaneden tahlil istemeye utanır oldum. ve eskiler dediyse muhakkak haklılık payı vardır. bu gece ben de deneyeceğim. haberi ben de yazayım. ama benim adetime 3 gün var daha.
elifyaren, ayrıca seni de tebrik ederim. o çizginin silik çıkması önemli değil, idrar tahlillerinin olduğu konuya baktıysan görmüşsündür. günden güne çizgi koyulaşıyor. benim geçen sene belli belirsizdi, görmüştüm ve sonra kan tahlili de pozitif çıktı. sonu kötü bitti.

elifyaren
23-06-09, 13:06
saliha_
bu benim de çok hoşuma gitti. zırt bırt eczaneden tahlil istemeye utanır oldum. ve eskiler dediyse muhakkak haklılık payı vardır. bu gece ben de deneyeceğim. haberi ben de yazayım. ama benim adetime 3 gün var daha.
elifyaren, ayrıca seni de tebrik ederim. o çizginin silik çıkması önemli değil, idrar tahlillerinin olduğu konuya baktıysan görmüşsündür. günden güne çizgi koyulaşıyor. benim geçen sene belli belirsizdi, görmüştüm ve sonra kan tahlili de pozitif çıktı. sonu kötü bitti.
sagol canım ama benim kan tahlilinde sonucum negatif çıktı

saliha_
23-06-09, 14:06
elifyaren biraz daha bekle ve bi doktora git. hiç belli olmaz, başlıklar arasında öyle bişey görmüştüm, kan tahlilinde yokmuş ama idrarda varmış, sonuçta yine hamile olduğu çıkmış gibi.
adet olmadıysan hala biraz aradan sonra tekrar yaptır. eğer yoksa da ddoktora muhakkak git, niye geciktiğini öğren, benim hep gecikir ve sinir olurum, bana hala doktorlar stres harici bişeyi gecikme sebebi olarak göstermedi. geçen ay 38 gün oldu, idrar negatif çıktı, kan tahlili yaptırdım, yine negatif. hastaneden eve geldim, adet olmuşum. o kadar zaman bi de heyecan yaptım.
biraz önce de idrarı koydum, inşallah eve biri falan gelmez:) bi de şu karbonatlıyı deniycem. tekrar tuvaletim gelince. bunları hiç duymamıştım ben yaa.. en mantıklısı yine bu bekletme geldi, karbonata herkes farklı cevap vermiş.

elifyaren
23-06-09, 15:06
saliha_
elifyaren biraz daha bekle ve bi doktora git. hiç belli olmaz, başlıklar arasında öyle bişey görmüştüm, kan tahlilinde yokmuş ama idrarda varmış, sonuçta yine hamile olduğu çıkmış gibi.
adet olmadıysan hala biraz aradan sonra tekrar yaptır. eğer yoksa da ddoktora muhakkak git, niye geciktiğini öğren, benim hep gecikir ve sinir olurum, bana hala doktorlar stres harici bişeyi gecikme sebebi olarak göstermedi. geçen ay 38 gün oldu, idrar negatif çıktı, kan tahlili yaptırdım, yine negatif. hastaneden eve geldim, adet olmuşum. o kadar zaman bi de heyecan yaptım.
biraz önce de idrarı koydum, inşallah eve biri falan gelmez:) bi de şu karbonatlıyı deniycem. tekrar tuvaletim gelince. bunları hiç duymamıştım ben yaa.. en mantıklısı yine bu bekletme geldi, karbonata herkes farklı cevap vermiş.
canım benim en fazla ben 35 günde adet olurdum ve kasıklarım agrımazdı hiç şimdiki agrı aynı yumurtlama günkü gibi ve tahminim 23. günü yumurtladım ve o zaman dan bu yana hiç geçmedi ateşimde 36.7 sabitlendi zaten bi kaç gün daha bekleyp doktora gidicem canım karbonatı ben denedim 3 aydır deniyorum benimde hep kabarıyo ben ona fazla güvenemedim ama böyle bişeyi de 2 ay önce demişti teyzem duyduğum günden beri aralıklarla denedim geçen ay böyle bişey olmamıştı ilk kez bu ay son 4 gündür falan oluyor

saliha_
23-06-09, 16:06
elifyaren
canım benim en fazla ben 35 günde adet olurdum ve kasıklarım agrımazdı hiç şimdiki agrı aynı yumurtlama günkü gibi ve tahminim 23. günü yumurtladım ve o zaman dan bu yana hiç geçmedi ateşimde 36.7 sabitlendi zaten bi kaç gün daha bekleyp doktora gidicem canım karbonatı ben denedim 3 aydır deniyorum benimde hep kabarıyo ben ona fazla güvenemedim ama böyle bişeyi de 2 ay önce demişti teyzem duyduğum günden beri aralıklarla denedim geçen ay böyle bişey olmamıştı ilk kez bu ay son 4 gündür falan oluyor
hamilelik olsa da olmasa da canın sağolsun. kendin iyi ol yeter ki.. ama bana senin hamilelik var gibi geliyo, idrar testi yapsana bidaha. Olmadı farklı bi yere git kan tahlili yaptır, kimse sana yine niye yaptırıyorsun tekrar diye karışamaz ya.. Boşver aklına takacağına, git anında uygula, düşünme. Yine bu karbonatlı vs. şeylere pek güvenmeyelim, bunlar birazcık kendimizi avutmaca.Hepimize hayırlı zamanda, hayırlı hamilelik ve hayırlı evlat versin Allah'ım.. Ben de çok istiyorum, belki buna benzer şeyler yaşayacağım ama olmazsa da ne yapalım.. Bu ay olmazsa bal-tarçın-çörek otu karışımını duydum, diğer ay da onu deniycem..

elifyaren
23-06-09, 16:06
saliha_
hamilelik olsa da olmasa da canın sağolsun. kendin iyi ol yeter ki.. ama bana senin hamilelik var gibi geliyo, idrar testi yapsana bidaha. Olmadı farklı bi yere git kan tahlili yaptır, kimse sana yine niye yaptırıyorsun tekrar diye karışamaz ya.. Boşver aklına takacağına, git anında uygula, düşünme. Yine bu karbonatlı vs. şeylere pek güvenmeyelim, bunlar birazcık kendimizi avutmaca.Hepimize hayırlı zamanda, hayırlı hamilelik ve hayırlı evlat versin Allah'ım.. Ben de çok istiyorum, belki buna benzer şeyler yaşayacağım ama olmazsa da ne yapalım.. Bu ay olmazsa bal-tarçın-çörek otu karışımını duydum, diğer ay da onu deniycem..
haklısın canım hakkımızda herşeyin hayırlısı çok üzülmüyorum ama sadece çok karışığım yarın saglık ocagına gitcem bide orda yaptırayım bakalım ben bu aay yaptım bal tarçın çrek otunu ama ben hani şu arı sütü bal polen karışımları varya onu alıp karıştırdım birde saraçoğlunun incir kürünü uyguladım

Pretty
23-06-09, 17:06
kızlar çok merak ettim haber verin benim 10 gün var daha..
hamile arkadaşlar testi yaparlarsa daha doğru sonucu öğrenebiliriz.. hayırlı haberlerinizi bekliyorum kızlar

...nur...
23-06-09, 17:06
kızlar merhaba zemuszemus acaba bunu deneyen hamile arkadaşlar var mı?varsa bi haberdar etsinler bizi opuyorumnanaktan

bozo85
23-06-09, 17:06
çok ilginç benimde günüme var daha

bende yapmayı düşünüyorummm günüm yaklaşınca

hakkımızda hayırlısı olsun

ibolya
23-06-09, 18:06
burcinn
Arkadaşlar ben de bebk için yanıp tutuşanlardanım bir çoğunuz gibi ama bana yöntem çok mantıklı ve sağlıklı gelmedi..umarım yanlış düşünüyorum da sizler haklı çıkarsınız deneyen ve öyle olduğunu gören herkes inşallah hamiledir..ben yine de bilimden ve tıptan yanayım..nacizane fikrim bu nolur beni yanlış anlamayın..sonuçlarınızı ben de takip ediyor olacağım..umarım hepimizin bebişleri yola çıkmıştır..:Saruboceq: :Saruboceq: :Saruboceq:
yavrum mantıklıolmayabilir de neresi sağlıksız geldi ben onu anlamadım.sonuçta zararlıbişey değil,ki öyle olsaydı hastanelerde sağlık ocaklarında akşama kadar bin kişi idrar tahlili veriyo, drlar hemşireler sürekli bunlarla haşır neşirler, bence alakası yok, üstelikdeneemektende zarar gelmez bence, ki zaten bunu bende duymuştum hamileliğimden önce ama denemedim

saliha_
24-06-09, 18:06
merak eden arkadaşlar, bu ay hem ümitliyim hem de ümitsiz.. 2 gün sonrayı bekliyorum. karbonatlı tahili, bekleterek tahlil ikisini de yaptım.
karbonatlı ilk çöktü, sonra kabardı. ona göre pozitif olmalı:)) bekletmelide ise ne çöken var, ne de tabaka.. hiç bi şey göremedim, belki gün ortası idrarı olduğu içindir. bugün bida deniycem gece..
ha, bunları yapmasak, direk tahili alsak daha mı kolay? evet, daha kolay.. ben ya da bi başka arkadaş bunu kesin sonuç verio diye yapmıyoruz, bana göre sadece eski metodlar nasıl, işe yarıyo mu diye kendimizce bi muhabbet olsa gerek..
böyle bişeyi de hiç duymamıştım ve ilgimi çekti, denemenin sakıncası yok, belki denemenin faydası da olmayacak, olsun yani, napalım de mi?
öğleden sonra arkadaşın 2 aylık oğluyla oynadık, ve şuna karar verdim, bebek çok ağlıyo, kafa şişiriyo, sürekli sıkıntısı var, annesi uykusuz, sinirli, ama bütün bunları da istiyorum, böyle güzel bi bebeği de..

ecegun
24-06-09, 19:06
kızlar benim yaptığım testte idrarda ki tortular hiç dibe çökmemisti ama üstte de değildi. bugün adetimin 5 gün geçmesi üzerine kan testi yaptırdık sonuç negatif. bence çok doğru bi sonuç vermedi bu yapttığımız eski model test. çok umutlanmıstım dibe çökmeyince.

Pretty
25-06-09, 17:06
ama ecegüncüm arkadaş demişki '' eger tortuların hepsi dibe çöküp üstü berraksa hamile deil kabın üstüne zeytin yağ gibi üstte kalmışşa süt gibi üstte kaymak tutar gibi tutduysa hamile oldugunu anlıyormuş '' anladığım kadarıyla senin üstte kaymak gibi olmamış..
ben hala umutluyum bu testten hamile arkadaşlar denese de bilsek kesin sonucu ,idrar testlerine para vermesek artık....

GokceRana23
28-06-09, 17:06
ya arkadaşlar bu testi hamile arkadaşlar yapmalı ki doğru olup olmadğı anlaşılsın ben sanmıyorum yaa doğru çıkcağını

dbs
30-06-09, 07:06
Ya arkadaŞlar bu eskı usul ıdrar testı sadece gÜn geÇıncemı yapılıyo daha gÜnÜmÜze 5-6 gÜn varsa oluyomu acaba deneyen varmı?

ebruli22
8-10-09, 13:10
allah allah,bende dün akşam denedim,sabah kaktım üste yağ gibi,bir tabaka boyle bişey vardı,ben hamilemıım şimdi,test yaptım o tek çizgi çiktı :uhm:,bide gerçek hamiş olanlar denesın

pptya87
8-10-09, 17:10
bende deneyim bari 3 4 gün var adetime hiç umudum yok ama denemekte fayda var yaparım sabahtan temizliği bitirene kadar bekletirim bi bakarım ve burayada yazarım kızlar.

merseray
8-10-09, 20:10
arkadaşlar işinize karışmak gibi olmasın ama, eskiden böyle test yapma imkanları yokmuş insanların o yüzden çeşitli yöntemler geliştirmişler ama artık günümüzde daha sağlam öğrenme yöntemleri var, bir kan testi, bir idrar testi yapıp daha garanti şekilde öğrenmek varken bu yöntemler bana biraz gereksiz geliyor
haddimi aştıysam bağışlayın fikrimi belirtmek istedim sadece

ebruli22
8-10-09, 20:10
merseray
arkadaşlar işinize karışmak gibi olmasın ama, eskiden böyle test yapma imkanları yokmuş insanların o yüzden çeşitli yöntemler geliştirmişler ama artık günümüzde daha sağlam öğrenme yöntemleri var, bir kan testi, bir idrar testi yapıp daha garanti şekilde öğrenmek varken bu yöntemler bana biraz gereksiz geliyor
haddimi aştıysam bağışlayın fikrimi belirtmek istedim sadece
cnm bende bilıyorum testler var,ama biraz heves işte,bide eski üsülü testleri deneyım dedik kaydirigubbakcemile3

EU2
8-10-09, 20:10
ebruli22
cnm bende bilıyorum testler var,ama biraz heves işte,bide eski üsülü testleri deneyım dedik kaydirigubbakcemile3
gız çok güldüm düştüğün hale :roflol: :roflol: taş devrinden mi geldin he sırnaşık şey . arkadaş iyi bi ayar vermiş. yoksa ciddi ciddi mi yazmış başka yöntemler var ben sizi aydınlatayım ışıl ışıl olun cahal kalmayın her bi şey bilirim ben bak bunu da biliyom diye :uhm: olsun iki durumda çok komik ben gülecem :roflol::roflol:

ebruli22
8-10-09, 20:10
nevki
gız çok güldüm düştüğün hale :roflol: :roflol: taş devrinden mi geldin he sırnaşık şey . arkadaş iyi bi ayar vermiş. yoksa ciddi ciddi mi yazmış başka yöntemler var ben sizi aydınlatayım ışıl ışıl olun cahal kalmayın her bi şey bilirim ben bak bunu da biliyom diye :uhm: olsun iki durumda çok komik ben gülecem :roflol::roflol:
gül gızz sende gül kaydirigubbakcemile3 madem test yapmışşım çişim boşuna gitmesın bir bekletim dedim kaydirigubbakcemile3 orda pozitif,teste tek çizgi kaydirigubbakcemile3 ne varsa eskilerde var

merseray
8-10-09, 21:10
nevki
gız çok güldüm düştüğün hale :roflol: :roflol: taş devrinden mi geldin he sırnaşık şey . arkadaş iyi bi ayar vermiş. yoksa ciddi ciddi mi yazmış başka yöntemler var ben sizi aydınlatayım ışıl ışıl olun cahal kalmayın her bi şey bilirim ben bak bunu da biliyom diye :uhm: olsun iki durumda çok komik ben gülecem :roflol::roflol:
yanlış anlamayın arkadaşlar niyetim ayar falan vermek değildi

EU2
8-10-09, 21:10
merseray
yanlış anlamayın arkadaşlar niyetim ayar falan vermek değildi
olsun canım ya biz gülmek için yer arıyoz sinirlerimiz bozuk sırnaşık şey merak etme biz senin niyetini anladık ya opuyorumnanaktan

ebruli22
8-10-09, 21:10
merseray
yanlış anlamayın arkadaşlar niyetim ayar falan vermek değildi
kaydirigubbakcemile3 merak etme cnm yanlış anlamadık,6 yıldır bebiş hasretinle yanıp tutuşuyoruz,normal testlerde yapıyoruz,koca karı testleri de kaydirigubbakcemile3

nesrin77
20-11-09, 17:11
cok ilginc arkadaslar yaaaaaaaa, deneyen var mi? hamile bi arkadas denesede haber verse ne iyi olur:Saruboceq: