Şu anda arşiv sayfalarında bulunmaktasınız. Konunun orjinali için tıklayınız:

evlilik için ortalama ne kadar bütçe gerekiyor yardım edin lütfen:(


yasming
19-02-10, 11:02
biz evlilik hayallari kuran bi çiftiz ama bilmediğimiz bişey var önce para biriktirip sonrada düğünümüzü yapmak istiyoruz ne kadar biriktirmemiz gerekir acaba? bir de aileden yardım almadan ikimiz yapcaz düğünü borçta yapmak istemiyoruz.yaşımız genç daha paramızı biriktirip yapabiliriz die düşümüyoruz yardım ederseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim

em4561
19-02-10, 12:02
daha biz düğün yapmadık canım. eşya konusunda beyaz eşyalarım fırın hariç 4150 tuttu. ev eşyaları da 8500 gibi tutar bence. perdesi halısı geçer tabi 10000'i. nişan da da söz de de masraflar oldu tabi herkesin kendine göre. daha düğün var. bi de biz uzak memleketlerde olduğıumuz için yol paraları da çok oldu. 20 bin biriktirince bence eşya düğün nişan ve daha bir sürü ıvır zıvır

yasming
19-02-10, 20:02
teşekkür ederim

gul_bumm
24-02-10, 21:02
ya bizimde birikmişimiz yoktu...ben bir yıldır çalışıyorum nişanlımda benden biraz daha fazla süredir çalışıyor.düğünü ailelerimiz yapıyor onun dışında herşey bize ait.bir yıldır nişanlıyız beyaz eşyalarımızın taksitini bitirdik hemen mobilya taksitine grdik düğünden bir yıl sonra inş borçsuz oluruz nasipsee..yani diğeceğim birikim yapmak daha zor bence.biz borç ödemei tercih ettik...taksitle ankara yı versinler onu bilem alırımkaydirigubbakcemile3kaydirigubbakcemile3

nem
24-02-10, 21:02
valla cnm kız tarafı olarak 20.000 tl altınlarla birlikte,erkek tarafıda 30.000tl harcadı..eşyalara ıvır zıvıra toplamda 50.000 harcadık..düğünede 8.000 tl gitcek toplamda 60.000 tlye yakın(altınları çıkartırsam 45.000-50.000 tl arası)..ama normal bşy dersenn 20.000-40.000 tl arası deişir cnm bnm...

graceful
24-02-10, 21:02
20.000 ortalama düzeyde yeter bence... çok para bu yawssakannehir şu türklerin rituelleri olmasaaa hep kalıp inanışlar ....

hoscakal
24-02-10, 21:02
Cooooook para gerek para...!

Nisan´da 1 yilimiz dolacak ve kismet olursa tam 1 Nisan´da borcsuz bir hayat bizi bekliyor insALLAH!

ALLAH yuva kuracaklarin kesesini önce ve sonra bereketlendirsin daima! opuyorumnanaktan

EcinniliBarones
24-02-10, 21:02
çok lazım çooookk
al al bitmez eksik. iyisini alıyım dersiniz bütçe sarsılır. kötüsüne gönül razı olmaz. en az 20-30 bin arası olması lazım ki eksiksiz içinize sinen bi ev düzün düğün yapın.. çok hazırlılı olmak lazımmış ben bunu anladım. hiç hazırlığım yoktu benimde. şimdi stresten uyuyamaz oldum anasını satiim
:nazar:

bucakmagduru
24-02-10, 21:02
off off işimiz çok zor yaa bu gidişle bizde borçsuz evlenemicez anladım :KK43:

nehiyy
24-02-10, 21:02
Bizim burda bi tanıdıgımız 35 bine herşeyiyle çok güzel tamamladı bunun 20 binlik kısmını düğünden gelen altınlarla kapattılar geriye kalan 15 binin kredi borcunu ödüyolar..

COTURNIX
26-02-10, 14:02
30,000 kesin lazım.
bizim birde buna ilaveten evimizi tadilat ettirdik bi o kadarda tadilata gitti
baya borcumuz var , 1 sene borç ödicez

lepi
27-02-10, 12:02
20000 yeter gibi gelio rahat rahat
tabi öle aşırıya kaçmamak şartıyla

narsisus
28-02-10, 08:02
5000 beyaz eşya, 10000mobilya, 10000yemekli salon, 10000 altın tuttu henüz gelilik, yol masrafı, halı, perdeyi eklemedim

zorhanim
1-03-10, 09:03
canım nasıl biryerde düğün nasıl eşyalar ve nasıl bir ev istediğine bağlı oturduğunuz şehir ve semtide söyle ben sana güzel bir fiyat çıkarıyım :)

p1t1rc1k
9-03-10, 17:03
canım birikimle olmaz yani en mantıklısı borç ödemek yani alıcaksınız sonra bütçeye göre taksitle ödeyeceksiniz bizde aynı siz gibi düşündük ama olmadı sonra beyaz eşyaları aldık toplam 10 bin küsür tuttu içinde micro dalgasıydı mini frındı falanda var şimdi2 taksit kaldı o bitince mobilya alalım diyo kısacası borç ödeyin önce bi eşyalarınızı alın allah ev kurana yardım eder..... allah hepimizin yardımcısı olsun.........

minilya
12-04-10, 07:04
ay bızde cok düşünüyorduk nasıl yapcaz nasıl edıcez dıe ama Allah yardım edıo canım bı basladınmı eşya almaya hepsını alıosun suan 6 aylık evlıyız ve cok sukur yaklasıkta bankada 10 bın tl yı gecık paramız var altınlarla beraber hıc bıtmıo ınsanın ısteklerı sımdıde kendı evımıze gecmek ıstıoruz ve hala para bırıktırmeye calısıyoruz:)

dyyser
12-04-10, 08:04
Allah yardımcımız olsun düğün yapmak çok zor bende nişanlıyım elimizde 20bin var sadece yetecekmi bilmiyorum mobilya altınlar salon gelinlik davetiye ıvır zıvır sizce yeter mi :KK43:

sebbnemm
12-04-10, 17:04
çok para lazım çokkkkk :nazar:

hacopoli
2-05-10, 18:05
canım nasıl bi düğün yapacağına nasıl eşya alacağına bağlı ben 4000 beyaz eşya 1000 ev eşyaları düğün kınagecesi nikahla ilgili tüm masraflar 10000 birde mutfak eşyası halı perde balayı ıvır zıvır 10000
yanı orta düzeyde herşeyi gönlünce yapmak istiyorsan 35000 lazım tabi benim hesabıma göre

miss_curious
2-05-10, 19:05
dugundeki takilarla hic borcumuz kalmaz die hesap ediyorum...15.000 nakidimiz var su an.su ana kadar 10.000 harcadik nakide dokunmadan..taksitlerimi dugune kadar bitirecek sekilde ayarliyorum.salonun odemesini de dugune kadar nisanlim bitiricek..
allah yardimcimiz olsun insallah..

mwm
5-05-10, 11:05
bence bu rakam kişiye göre değişir çünkü her bütçeye uygun şeyler var biz hep araştırarak uygun yollu gitmemize rağmen baya paralar ödedik sıfırdan bi ev kuruosun sonuçta
biz söz yapar yapmaz başladık beyaz eşya ile takside 6 ay onu ve nişanda yapılanları ödedik nişanlımlaii ortalama 5500 gibi bi tutar onlar bitti yaz sonu gibi mobilya koltuk tv halı avize evin tadilatı derken baya bi takside girdik ort ayda 1500 taksit ödüyoruz 7-8 aydır
hala ödüyoruz ve muhtelemen düğünden sonraya da kalıcaktır.. evin tadilatının bi kısmını, salonun bi kısmını bide takıları k.pederim diğer herşeyi nişanlımla biz yapıyoruz ama ort bi hesapla 30 bin çok rahat tutacak bizim allah yardımcımız olsun çok büyük bi borç altına girdik hiç bi desteğimizde yok

ynccmr
11-05-10, 12:05
bence oyle ne kadar diye sormayın cunku cevapları gorunce insan korkuyor.. ama zamanı gelince yani o parayı vermek zorunda oldugunuz zaman gelince bir şekilde veriliyo bulunuyo para.. size tavsiyem ev eşyalarını nakit almay calısın ya da en azından 2-3 taksit ole 24 -36 aya arası taksit yaptıranlar var hayret ediyorum onlara. 3 yılda fırın bozulur ama daha taksidi bitmez. biz nakit aldık şimdi cok rahatız ama tabi bunun balayı var... onlara da taksit yaptırcaz artık buyuk masraflar kalmadı ama

denizzkizi
15-06-10, 09:06
canim benim hic yardimsiz olmuyor bizde öyle istedik yok aileler karismasin yok herseyi biz yapalim yok bilmem ne ama olmuyor öyle cok zor... altinlar 15.000 desen beyaz esya 6.000 mobilya 12.000 den tut gelinlik damatlik ayakkabi su bu ivir zivir 6.000 birde dügün mekan istanbulda en dandik salonlar 3.000 den basliyor 40.000 - 50.000 asagi yukari ahh birde senin ceyizin ne kadar ala bilirsen önceden al hersey o kadar pahali ki elektrikli süpürgeler bile 1 milyardan basliyor yemek takimi 1.500 milyar catal bicakta o kadar anlicagin senin isin cok zor... biz kendimiz yapalim diye dügünü bi sene daha erteledik gece gündüz calisiyoruz bi senede ceyizimi komple kendim düzdüm kaynanam veya annem bi igne dahi almadi altinlari nisanlim tamamlamak üzere bir iki ay icinde beyaz esyaya baslicam ondan sonra mobilyaya giriscez düsüncemiz bu ama canimiz cikti resmen cöktük ikimizde ben cok pismanim ailelerden yardim istemedigim icin simdide gururuma yediremiyorum yardim istemeye :)) bence sakin böyle bir ise kalkisma birak büyükler yapsin siz yinede gereken yardimlari yaparsiniz...

empatik_
17-06-10, 15:06
Valla çok para gerkiyor biz de aileleri masraflara karıştırmayanlardanız ve hiç birikimimiz yoktu şu an 15000 nakit borcumuz var onun dışında altınlarımız büyük oranda ödendi beyaz eşya ve mobilyalar içinde aylık 900 tl ödemeye bu ay başladık, gelinlik kuaför düğün salonları vs. de hala duruyor, biz şöyle düşündük düğündeki takılarla düğün salonları ve gelinlik kuaförü kapatırız, sonra birimizin maaşıyla taksitler kira giderler ödenir, ekderslerimizle aylık harcamalar yapılır diğer maaşlada nakit borçlar kapanır ayrıca altınlarımızı düğünden sonra satmayı düşünmüyoruz yinede evdeki hesap çarşıya uymazsa ne yaparız bilemiyorum ama içim rahat Allah gerçekten ev kurana yardım ediyor buna inanıyorum şimdilik borçlardan gözüm korkuyo biraz ama ilk 1 yılda bütün borçlardan kurtuluruz diye düşünüyorum -tatlicadiarzu-

papatya2507
18-06-10, 06:06
Sırf benim evime aldıklarım (yatak odası mobilyası baza yatak dahil geri kalanlar tekstil ve mutfak eşyaları)10 000 tutuyor. Nişanlımın verdiği paralar (peşin aldığımız için uyguna geldi) salon oturma odası yemek odası 6 500 tuttu. Bileziklerimi önceden almışlardı şuankine göre hesap edersek 10 000 takılar.halı ve perdeler 2700 Beyaz eşyalar 5000
Nişanda yapılan alışveriş + düğün salon masrafı yani sadede gelirsek toplanda 40 000 e yakın..Allah yuva kuranlara yardım etsin...Çok paralar gidiyor çookk

elizhaa
28-06-10, 19:06
Bizim hiçç borcumuz yok şu an çok şükür,düğüne 2 ay kaldı,ben küçk mutfak aletleri,ev tekstili ürünleri,onları çalışırken almıştım bir kısmını ,hem de en iyilerini,çünkü aceleye gelmedi,nişandan sonra da aldımmm,ama beyaz eşyalar 4500,mobilyalar 11000, ıvır zıvır için 5000 gitti resmen,sadece yemek takıımı 1500 tl,yatak örtüsü 600 düşünün işte....Şu ana kadar harcanan 30 000 TL OLDU.
daha gelinlik,damatlık,fotoğrafçı,kuaför,salonlar,onlar hariç..HALI PERDE onlar ve takılar da yok daha ortada..ve biz bu işlemleri iki kez yapacağız,düğün iki kez olacak,ama nereden bakarsan bak EN AZ 40 000 TL LAZIM!bilmiyorumkismile
benim babam yatak odasını,onun babası yemek odasını aldı,geri kalanları ikimiz! ben biraz biriktirmiştim,nişanlım da alamadığı maaşlarını toptan aldı,işimize yaradı...gurur yaptık aileleri karıştırmadık çok fazla da.ALLAH HEPİMİZE YARDIM ETSİN:Saruboceq:

pissy
29-06-10, 14:06
şuan bende nişanlıyım. nişanlığım haftaya asker olacak. Düğün alışverişinden masrafından dolayı gözümde öyle kocaman büyüyor ki bu işler anlatamam size. Nişanlımın ailesinin kredi borcu var henüz bitmedi nişanlım sağsağlim inşallah askerden gelene kadar borcun biteceğini söylüyor. Durumlar bizdede öyle içaçıcı değil. Allah bu yola baş koyanların yardımcısı olsun inşallah. Çoooooook zor işler!

askTanem
27-11-11, 01:11
heralde ıvırıydı zıvırıydı derken (takılar + mobılyalar + düğün salonu+ gelınlık + kınalık + kuaför + fotografcı + halı ve perdeler + evler) aşağı yuları 50.000 tl yi muhakkak buluyor kızlar bulmuyor demeyin ciddi anlamda buluyor

kalinkaselin
27-11-11, 20:11
kızlar bu işler aslında adetlere takılan takılara falanda bağlı ama bi 50 milyar kesin kesin gidio hiç kimse kendini kandırmasın nişanımda 8 milyar gitti bu bir kayın peder kalan takıları almış 5 milyar set hariç hala alınmadı bekliorum alınmasını beyaz eşyalar beş parça buzdolabı,ç.mak,bulaşık mak.,108 ekran tv,fırınlı ocak 6 milyar geçn yaz kampanyadan aldık koltuk takımı 3 milyar yemek odası ve ünite 4.5 milyar iki kanepe 1.6 milyar halıları esapladım 2 milyar perdeler de bi 2 tutar kesin düğün otelde olcak 4.5 mlyar avizeler gelinlik damatlık düğünde harcananlarda bi 5-6 tutar ne etti 40 milyar e bunun hiçmi tadilatı boyası olmıcak yani ve bi 50 milyar olmadan işe başlamayın..... ve hiç desteksiz yaptık yapılan tek şey 4 bilezik ve set annecim saolsun herşeyi aldı tencere tava ütü msası küçük ev aletleri düşünün bide onlar olsa offff offfffffffff....

yclozl
29-11-11, 17:11
yasming
biz evlilik hayallari kuran bi çiftiz ama bilmediğimiz bişey var önce para biriktirip sonrada düğünümüzü yapmak istiyoruz ne kadar biriktirmemiz gerekir acaba? bir de aileden yardım almadan ikimiz yapcaz düğünü borçta yapmak istemiyoruz.yaşımız genç daha paramızı biriktirip yapabiliriz die düşümüyoruz yardım ederseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim
"en az" 10.000 TL tabi bu isteklere göre değişir, kesenin ağzı ne kadar açılırsa o kadar harcanır düğünlerde bende nişanlıyım

Askininbirtanesi
29-11-11, 17:11
peki dügün almanyada yapiliyorsa ortalama nekadar gider, ev düzme, dügün vs.. abartiya kacmadan..
25 bin euromu :KK53: yok artik...

Risus
3-03-12, 18:03
Kuzenim evlendi eşyaları Bellona nın yeni sezon ürünleriydi beyaz eşyaları bosch
küçük ev aletleri philips perdesi brillant
anlıyacağınız herşey marka ve şahane bi ev düzdüler düğün altınlarda içinde, 40 bin dedi bana..

durunazz
3-03-12, 18:03
merhabalar bende nişanlıyım herşeyi düşünmek zorundayız düşünüyoruz da herşey çok pahalı yeni bir ev kurmakk hiç kolay degıll allah yardımcımız olsun canım..

durunazz
3-03-12, 18:03
dyyser
Allah yardımcımız olsun düğün yapmak çok zor bende nişanlıyım elimizde 20bin var sadece yetecekmi bilmiyorum mobilya altınlar salon gelinlik davetiye ıvır zıvır sizce yeter mi :KK43:
bu sıteye yabancıyım daha yeni üye oldum sizin yorumunuzun altına cevab yazacaktım ama beceremedim sanırım :KK43:

yaren16
3-03-12, 18:03
Valla kizlar benim sadece dügün salonu taki 35.000tl tuttu. Evlendik. 1.5 yildir evliyiz ama türkiyede hala evi düzmedik. Yurt disindayiz. Burdaki evimize 2odayi düzmek icin 10.000euro harcadik.

keyfikeyf
3-03-12, 18:03
Canım Bende haziranda evleniyorum yorumları hiç okumadım kim ne kadar harcadı bilmiyorum ama benim çeyiz için aldıklarım daha yeni hesapladım, tam 15.000 tutmuş, hatta çok samimi söylüyorum ıvız zıvır saymadım, ayrıca biz evin tüm eşyalarını ortak aldık ailelerimiz ödeyecek ama yatak odası 10.000 salon 15.000 oturma odamızda 5.000 tuttu, bunlara ne halı ne perde nede tv dahil değil sadece mobilya, Beyaz eşyada 5.600 tuttu Dahada cebimizden çıkacak paranın haddi hesabı yok..Benim Nişanım yaklaşık 10.000e geldi düğün ne kadar tutar bilmiyorum ama Sana şunu söyliyim ortalama 80.100 bin arası evlilik. Ama birazda aldıklarına bağlı...