Sezeryan düşüncesinden kurtarın beni!!!


KIRMIZIdonluKIZ
3-03-12, 16:03
hausfrau
4 bucuk ay önce normal dogum yaptim
korkulacak sey yok
canin yanacak tabi o zaman dogum yaptigini anlarsin
sezeryan dedigin ameliyat
ne gerek var
hem ayrica normal dogum yap bebek ciksin sonraki rahatlik dünyada esi benzeri yok
ayrica hemen ayaga kalk
ohh mis gibi
sen millete ne bakiyorsun
normal dogum adi üstünde
normal olan o
sezeryan dedigini burada (Almanya) mecburi olmadikca yapmazlar
evet burda secme sansimiz bile yok:KK5:,bi bildikleri vardir heralde:26:
bende normal yaptim kolay degil tabi :KK30:

askitom_85
3-03-12, 16:03
golgemmm
omur boyu sezeryan acısı ceken gormedım abartmayın lufen haa baypas amelıyatı bıle 3 ayda unutuluyor neden bahsedıosunuz allah askına..
normal dogum yapmıssın tebrık ederım zaten agrı esıgın yuksekmıs ee o halde gerek yok zaten sezeryana..benım anlatamadıgım yada anlamak ıstemeyenler var sanırım..kendıne guvenen ben bu agrıyı cekerım dıyen herkes normal dogum yapabılır yapsında helal olsun..ama agrı esıgı dusuk ınsanlar bos yere normal dogum dıye yıpratmayın kendınızı

hahahahahhha a nın b nin sezeryan yapması benım ıcın nasıl bır cıkar saglayabılırkı:))))))) yarım ınsan olarak ıdrak edıosunuzda sıze bırsey solerdımde sımdı kk dan uyarı gelır gerek yok anladın sen onu:))))

ıste anlatmak ıstedıgımı anlayan bır ınsan ...cok mutlu oldum demekkı sorun bende degılmıss:)))
normal dogum kolaydır..hıc acımıyor.. ohhh gule oynaya doguracaksın mı denmelı kı ınsan cesaretlensın:)))polyanacılıktır bu..
agrı esıgı dusuk bırı olarak sezeryan taraftarıyım..normal dogum dan korkanlar ve buna ragmen normal dogum ısteyenler hıcccccccc kotu dogum hkayelerıne laf atmayın okumayın kardesımmm........ıyı hıkayeyı kım nerden yaratsın sanaa..
Ya farkindaysaniz ben illa illa herkes normal dogum yapsin demedim ki...
Benim bunyem kuvvetli idi diye belirttim...
Yani doktorunu dinlemekle beraber korkularini belirtmeli kisi...
Bende cok korkuyordum hatta bunu doktorumada defalarca soyledim.nasil bisey olacagini bilmiyodum ki,ilk tecrube...
Ama o beni hep hep cesaretlendirdi...dogum nasil olacak dedigimde hep normal tabiki,aksi olmaz dedi...

Agriya dayanamayanlara da git kardesim normal ol genede demismiyim....
Daha ilk yazimdan beri normal dogumun zor,ama neticesinin guzel oldugunu belirttim...
Cok kolay demedim ki....


Ömur boyu dememin sebebi.kac sene gecmis dogum yapan tanidiklarim,dikislerim hala cok aciyor demesinden kaynakli...yani sezeryani yaşamadim ki,kesin birsey soyleyemem.benim karsilastiklarim bu yonde.

MerwoSh
3-03-12, 16:03
tgcege
canım ben doktor adayıyım
neyin ne oldugunu çok iyi biliyorum gözlerimle gördüğüm şeyi yok sayacak değilim
cnm ?? neyin ne oldugunu bilmiyorsun sen .. bilmiyorsun. normal dogum yerine sezaryeni doktorlar bile tavsiye etmezken sen birse bilmiyorsun kusura bakma..
insallah ebe falan olmayacaksin:KK1: neyse dahada gelmem :KK14: sevgiler.

hausfrau
3-03-12, 16:03
MerwoSh
ilk olarak bu tarz fikir verenlerdende uzaklasabilirsin..
ne sacma birsey, sezaryana tesfik edeni ilk defa goruyorum
her normal dogumda vajinal kesik diye bir sey yok.
annem 3 tane normal dogum yapmis ve hic epizyodomi yapilmamis.
yani korkutmak yerine,morel vermemiz lazim
hem artik dokt6orlar bile daha cok para kazanmayi bir yere birakip zevki sezaryan yapmiyorlar,
heleki ilk dogumu normal olan birine,...
sezaryanla dogum yapinca daha cabukmu ayaga kalkiliyor yani
normal dogumda kalkilmiyorda, buda kisiden kisiye degisir,..
yorum yapmak icin yorum vallahi sinir oldum,
walla mervoscum banada ilginc geldi
hem Turkiyede kanunlar degisiyor diye duydum
Turkiyedede oyle her cani isteyen sezeryan olamayacak
olmasi gerekende bu

tgcege
3-03-12, 16:03
neyin ne oldugunu bilemden konuşmak kolay tabi
acı eşiği düşük insanı hiçbir doktor sokmaz doğuma ama doğru dışsesler çokkkk

Sibelim84
3-03-12, 16:03
malesef doktor adayı olduğunuz belli. bugune kadar hasta psikolojisi anlayıp ona göre konuşan düşünceli bir tane doktor görmedim ömrümde

askitom_85
3-03-12, 16:03
tgcege
canım ben doktor adayıyım
neyin ne oldugunu çok iyi biliyorum gözlerimle gördüğüm şeyi yok sayacak değilim
Şu anda intörn doktormusun yoksa?
Kacinci sinif?

Kardesimde son sinifta benim...
Ama o da normali oneriyor.

tgcege
3-03-12, 16:03
arkdaşlar ben anlatamamdım sanırım
ben kendım için sezeryan olurum demek istedim
ama birden yüklenildi ama olsun şaşırmadım
doktorluguma laf soylemek kimsenin haddi değil
acı eşiğim düşük tansiyonum var
bu tarz hastalıkları olanları normal doguma sokmak risk zaten

askitom_85
3-03-12, 16:03
Sibelim84
malesef doktor adayı olduğunuz belli. bugune kadar hasta psikolojisi anlayıp ona göre konuşan düşünceli bir tane doktor görmedim ömrümde
Var canim oyle deme....
Ben gozumle sahit oldum.ilk dogumunu normal yapip ikinciyi sezeryan isteyen,ama buna karsilik benim doktorumdan
1ncisini normal dogurduysan 2ncisini de yapabilirsin

Sezeryani at kafandan dedi,resmennn

marmelattee
3-03-12, 16:03
Acı eşiği çok düşük birisiyim, kaş aldırırken bile ağlarım acıdan, o derece. Ama normal doğum yaptım. Gene doğursam gene normal yapmak isterim. Yabancı bir arkadaşla konuşurken, "Türkiye'de ne kadar çok çatısı dar kadın varmış, herkes sezaryen oluyor" demişti dalga geçmek için. Haklı da. Doktorlar normal doğum taraftarı gibi görünse de hamilelik ilerledikçe, "bebeğin kafası iri gibi, kemikli bir bebek olacak, bu bebek 3.5 kilodan fazla olur, senin çatın dar" diye diye korkutuyor anne adaylarını.
İki doğum şeklinde de kesi var denmiş, doğru ama vajinal kesi yapılmasa vajnal yırtık olacak, yani Adem'le Havva'dan bu yana olduğu gibi ve bu yırtık kendiliğinden bir hafta geçmeden iyileşecek. Yani vajinanın yapısı hızlı iyileşmeye uygun. Karnımız öyle mi peki? 7 katı kendi haline bıraksanız, dikiş atılmasa, iyileşebilir mi kendi kendine?
Ben asla sezaryen yapan anneleri eleştirmiyorum, doğum türüne karar vermek annenin hakkıdır. Ancak yaşadığım tecrübeyi söylüyorum, normal doğum yaptım, bugün olsa gene çatır çatır suni sancımı çeker, normal doğururum.

askitom_85
3-03-12, 16:03
hausfrau
kayinpeder ayip etmis
doktorlara guvenmesek kime guvenecegiz
esin iyi yapmis
Evet evet,dogum stresi ayri onun stresi ayri,dengesiz...

uppahalds
3-03-12, 16:03
Bu kişinin tamamen kendini neye hazırladığı ile ilgili bence. Ben sezaryen oldum, normal doğumdan korkumdan değil, tercihim bu yönde oldu en başından beri. Gerçi benim tercihime de kalmayacakmış, oğlum 4 kilonun üzerinde doğdu, genelde bu kilonun üzerini sezaryene alıyorlar. Ama yine de ağrı eşiğim çok yüksek olduğu için ve bugüne kadar bir çok ameliyat geçirdiğim için sezaryen benim için bir tercih oldu. Tercih diyorum, çünkü bunun bir seçenek olarak anneye bırakılması taraftarıyım. Oğlumun doğumundan hemen sonra da lohusalığım hiç olmadı, yani hiç yatmadım. Bebeğimin altını eve çıktığımız ilk günden itibaren ben değiştirdim, mamasını ben yedirdim, ben banyo yaptırdım. Normal doğumun da, sezaryenin de zor yanları var. Ama bu zor yanlar da kişiden kişiye göre değişiyor. Mesela sezaryenden sonra gazın çıkmasını bekliyorlar doktorlar anneyi normal yemek yemeye başlatmak için, benim doğumun akşamına hallolmuştu o iş, ama kimse bana sormadığı için sadece sıvı yemekler geliyordu. Nihayet doktorum sordu, ben de çoktaan dedim. :KK9: "Söylesene, o zaman hemen normal yemeklere başlayalım" demişti. Ağrım olmadı mı; elbette oldu ama beni zorlamadı hiç, eminim normal doğumda dikiş atılan annelerden de zorlanmayan çok kişi vardır.

Daha önce normal doğum yapmışsınız, sizin yerinizde olsam yeniden normal doğurmaya hiç korkmam. Eminim hatırlıyorsunuzdur o zamanki halinizi, daha önce bunu başarıyla atlatmışsınız, yeniden olmaması için hiçbir sebep yok. Siz çevrenizdeki o moralinizi bozan kişilere hiç kulak asmayın. Ayrıca sezaryen videolarının da, normal doğum videolarının da doğumdan önce seyredilmesine karşıyım. Bu anne adaylarını korkutmaktan, psikolojilerini bozmaktan başka işe yaramıyor. Her bireyin ağrı eşiği, hisleri, psikolojisi farklı farklıdır. Bu tip şeylerin kişileri nasıl etkileyeceğini bilemeyiz. En iyisini size kendi hisleriniz söyleyecektir. Sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almanızı diliyorum...

elele
3-03-12, 16:03
askitom_85
basindan beri normal dogum taraftariydim
Bunu doktorumda destekleyince
Zor olmasina ragmen normal dogum yaptim...
Ha saglik sorunum olsaydi tabiki sezeryan yapilmasina musaade ederdim.yada son anda bebekle alakali bir komplikasyon olsaydi...

Bunyem kuvvetlidir...benimde bikac dikisim oldu ama zamanla oturada biliyosun ,mesela ben 2 3ncu gun yemek yaptim,mecburen...

Zaten sezeryan olsaydim bakabilecek kimsem yoktu.rabbim dualarimi kabul etti...

Saglik sorunu disinda,sezeryana karsiyim.

Cunku olan arkadaslarim 2 sene bile gecse sizliyor usutunce diyorlar...memnun kalani hic gormedim..
Ama doktorunuzu dinleyin,herhangi bir sorununuz yoksa normal yaparsiniz ztn.

Normalde birgun a ci,veya takibinde 1 ay,
Sezeryanda ömur boyu...
hadi canım ciddi misin ??? bu bayağı bi düşündürücü 2 sene içinde bile sızlaması..ben de çok hassas biriyimdir..aslında mantıklı olan 1 gün sancı çekip rahatlayıp kurtulmak tüm sene değil ya da 2 ay değil...inşalalh bu tarz yorumlar sayesinde şu düşüncemden tamamen vazgeçerim de 10 haftamı korkarak düşünerek değil "yaparım ederim aslanlar gibi" diyerek motive olmuş şekilde geçiririrm...

elele
3-03-12, 16:03
ferege
bence normal doğumdan korkup sezeryanı tercih edenler ( sağlık sebeplerinden bahsetmiyorum ) sürekli etraflarındaki hamileleri normal doğumdan korkutup onları sezeryana ikna etmeye çalışıyorlar
bence bu suçluluk psikolojisi, içten içe herkesin yaptığı birşeyden korkmayı sırf bu nedenle yarım anne (kesinlikle katılmıyorum bu deyime) olmayı kendilerine yediremediklerinden kendilerine yandaş arıyorlar
istiyorlar ki herkes onlar gibi korksun ki kendi korkuları normal olsun. içlerine sinsin. diyebilsinler ki herkes korkup sezeryan oluyor.
Bu sebeple sezeryan olmak isteyen ya da sezaryan doğum yapmışları hiç dinleme
adı üstünde 'normal' doğum
aynen dediğin gibi canım ...hala da diyorlar ya mümkün olduğunca konuşmamaya çalışıyorum o arkadaşlarla şuan netten görünce başlıyorlar yok nasıl yapcaksın vs...

elele
3-03-12, 16:03
KFkeds
Biraz hassasiyet!
Kadın ne demiş yukarı da patavatsız arkadaşlarım korkuttu beni demiş...
Sizde üstüne kalmış 20 kemik acısı falan yazmışsınız....
İstediği bu değil ki.


Bak canım ben çocuk gelişimciyim eğer bir sağlık sorunun yoksa sezeryan olma çünkü
1.Acısını çok uzun süre çekersin
2.uzun süre yatman gerekebilir.
3.ameliyat sonuçta..
4.Bebeğin senin için çok kıymetli. Narkozun bebeğin üzerinde uzun vadeli etkileri olduğu kanıtlandı!! senin aldığın narkoz bebeğini de etkiliyor..


Eğer imkanın varsa normal doğum yap.. Bebeği kucağına aldığın zaman unutursun tüm acını :KK17:


Sağlıklı ömürler..
vallahi teşekkür ederim..inan markete gitmeden önce açtım konuyu baktım ilk bi iki yoruma tüh ya nereden açtım konuyu dedim ...hani moral bulmaktı niyetim...ama şükür şimdi geldim bi baktım ki şükür destek veren moral veren yorumları görünce sevindim....zaten bebeği kucağına aldı mı değil başı çıktı dediklerinde acın kalmıyor unutuyorsun o an..beni nedense bu 2. doğumda korkutan süreç doğum öncesi süreçç...düşünmemeye çalışıcam bu tarz yorumları açıp tekrar tekrar okuyarak motive olmaya çalışıcam .teşekkürler..

LEYL85
3-03-12, 16:03
merhaba.bende anne adayıyım ve ilk doğumum olacak.bende normal doğum düşünüyorum korkmuyorum ne kadar acı çekersem çekeyim anne olmanın o muhteşemliğini yaşamak istiyorum.ve kim olursa olsn beni bu düşüncemden vazgeciremez.nolur sende vazgecme ve korkma.düşünsene doğar doğmaz koynuna alacaksın emzireceksin. ya sezeryanda? ayılmayı beklemek zorunda kalacaksın o anı görebilmek için.yurtdışında sezaryen kesinlikle yasak.nolur iyi düşün ve vazgeç.hem bak deneyimlisinde. sen bilirsin tabiki ama yinede çok iyi düşün lütfen.Allah yardımcın olsun.

Efser
3-03-12, 16:03
elele
kızlar selamlar...
hamileyim hesaplanan doğumumuma 10 hafta var..2.5 ay yani..başlarda hep normal doğumu savunan ben -ki ilk doğumum da normal oldu-
ama korkmaya başladım normal doğumdan...okuduğum bi kaç olumsuz haberden sonra...bi kaç arkadaşımın da patavazsız sözleriyle de korktum belki de bilinç altında.onlar sezeryan olmuş bana ısrarla "korkmuyor musun doğumdan " demeye başladılar..neden korkayım ki? dedikçe işte zor oluyor da nasıl yapcaksın da vs. vs yaklaşımlar...ki patavazsız oldukları aşikar;hamile bi bayana söylenmemesi gereken şeyler.başlarda umursamıyordum ama sanırım psikolojimi etkiledi...
aklıma yavaş yavaş sezeryan doğum girmeye başaldı..ama şu var ki benim yaraalrım geç iyileşir anasınıfına giden bi kızım var hani 10-15 gün ancak götürür eşim okula..sonra mecbur yine ben..sezeryan olursa belki götüremeyeceğim de..normal olsa inşallah kolay olcak biraz..
normal doğum yapan bayanlar lütfen hadi bana moral verin sezeryan düşüncesinden kurtarın beni...sağlık sorunu yoksa ısrarla normali savunan "ben"i sezeryan düşüncelerinden kurtarın nolur ....bi tam atabilsem bi sağlıklıca bebeğimi kucağıma alabilsem...
canım 3 doğum geçirmiş bi anne olarak o anı yaşamak kadar güzel bı duygu yok herhalde ilk dogumunda bende ne yaşayaçağımı bilmedığim için bıde sağdan soldan duyduklarım benı senın gibi etkilemişti ama o an neyı nasıl yapmamız gerekiğini allah sana ögretiyor nekadar zorda olsa adı üstüde normal doğum yanı normal olanmayan sezeryan bıseyler derst gittiği zaman senı ve bebeği kutarmak için yapılan riskli bı operasyon canım ama günümüzde ise insaların ğüya açı çekmemek için yaptıkları kendılerini riske atarak hata bebeklerini bıle düşünmeden çükü bebeklerin çoğunda çıgerdekı ödemi atamıyor sezeryanda dolayı sonrada zor günler allah korusun zaten bılıyosun teçrubelısın en kötü sey bilmmezliktir şunu unutma bu iyi hasta tebrubelı doktor ilikişsidir sen ona yardımçı olursan oda sana yapman gerekeni soyluyecek sonudakı mutluluk çok guzel son doğum 10 ay önçeydı bebek4 100 kğ dogum kanalına gırmıyor dedı yapılması neyse onu yaparsınız dedım dokdurum bana mesulıyet almıyorum dedi doğum hanede önçe allah sonra dokturum sayesınde çok kolay bı doğum geçırdim olmaz denılen seyı yaptım hata doktorum yuzde yuz sezeryan dedıgi doğuma dönüşdrdüm sonradan gelen stajerler çok sey kaçıdınız harıka bı doğumdu burdan sunu so leyeyeyım yok bı yerın kırılır gibi ağrı olurmus yok surdan sancı gırermiş burdan çıkarmıs yok öyle seyler tabıkı canın açıyor ve açıyaçkta önemlı olan bunun olması
gereken bırsey olarak kabul etmek burayı hıç anne olmamış insanlar okuyor onlara doğru bılgı verelım şunu unutmayın güçüyle övünen erkekler 10 tanesi biaraya gelse doğum yapan kadınıın güçünde olamaz biz bu özeliğimizi sırf arkadaş o bu dedi diye vazmı geceçegiz kım kendı gıder bılebıle doğratırır kımseye inamayın sağdan soldan duyduklarını senı etkılemesın sen doğum yapmiş bırı olarak neden bıdaha yapmıyasınkıı allah kolaylık versın canım

elele
3-03-12, 16:03
hausfrau
canim bak benim suyum gelmisti
suyum butun gun gelmeye devam etti
ama sancim yoktu
artik 14 saat falan gecti bana suni sanci verdiler
birkac sonra tekrar verdiler
sonra sancim geldi
acidan kivrandim
cünkü suni sanci gercegi gibi degilmis
daha cok aci yani
benim acilmam yoktu
boyle 8 saat gecti
acilma hala yok
sancidan geberiyorum ama
baktilar acilma yok
sen bu gece uyu dinlen sana sabah kalhvalti yap tekrar suni sanci veririz dediler
YANI HALA SEZERYAN YOKKK
cidid durum olmadikca saglik aciisindan SEZERYAN YOK
ben ok dedim#yatacaktim
ebe bir bakayim dedi
acilmis dogum baslamis hooop dogumhaneye
düsün yani bu olay Türkiyede olsa aninda sezeryan
ama burda SONUNA KADAR NORMAL DOGUM

ve ben o kadar acili sabcili doguma ragmen tekrar dogursam
YINE NORMAL DERIM
dogum essiz birsey
ben kizimi dogurdugumu hissettim
bu hissi ölene kadar unutmam :)
evet canım şimdi aklıma geldi de kızımın o çıış anını içimden çıkışını hissetmem anında göerebilmem çok güzeldi...burada özellikle özellerde hemen sezeryana almaya çalışıyorlar...o nedenle devletten yanayım şimdilik inşallah normal doğuma %100 evet deyince :))

dilzar
konu sahibi arkadaş cesaret istemiş, korkutma değil...

bir de şu sezeryandaki dikişle vajinal dikişi karşılaştırıp insanların kafasını karıştımamak lazım...
sezeryanda hem rahim, hem yağ doku, hem kas doku, hem deri dikilir... vajina da sadece deri dikilir arada çok fark var... tabi siz içeridekini göremediğiniz için aynıymış gibi kıyas yapıyorsunuz...


ben de ilk doğumumu normal yaptım sizin gibi, acı çekiyorsun

ama çoook güzel bir tecrübe, yaşamayan bilmez
:KK49::KK49::KK49:
dikişler iltihap kapmadığı müddetçe çabuk kapanır ama iltihap kaparsa her dikişte olduğu gibi sorun çıkarır ...ve vajinal yer daha çabuk kapanır dediğin gibi...

demmir_can
Allah nasip eder hiçbir problem çıkmazsa ben de normal doğum yapıcam:21::21:
korkmuyor muyum, hayır korkmuyorum.. aksine bir sorun olur da sezaryene mecbur kalırsam diye korkuyorum..
annemin hep söylediği birşey vardır, doğum zor, evet çok acı çekebilirsin ama o okadar zevkli bir acı ki anlatamam.. 50 kere olsa yine doğururdum der :KK1: muhtemelen bana destek olmak için biraz abartıyor ama yaşamadan bilemem :KK1:
inşallah ben de sağlık sorunu gibi bişi çıkmaz da mecbur kalmam sezeryana canım

elele
3-03-12, 16:03
kaydev38
2 Kızımı da mecburen sezaryenle alındı.Acıyı tarif edemem.Berbat bişey.

O ACIYI HAFTALARCA ÇEKİYOSUN.
yÜRÜMEK MESELE, OTURMAK MESeLE, EMZİRMEK MESELE, YATAKTAN DOĞRULMAK MESELE.:KK5:

bU ARKADAŞLAR ACIYI BİLDİKLERİ HALDE sana nasıl normal yapma diyebiliyorlar.

Kesinlikle mümkünse normal doğum yap.
Okula giden çocuğun da varmış.Onunla da ilgilenmenn lazım.
:KK50::KK50:
evet canım okula giden kızım var başakalarına kalsa okuldan al diyorlar neden alayım çocuğum yıl sonu gösterileri var sezeryan olsa onları da göeremeyiz..biraz kızın için sabret çocuk o kadar dans dersi alıyo ana okulkunda diyorum...
evet bir de sezeryan yapanlar sütünün çabucak gelmediğini söylüyor ben inşallah hemen emzireyim istiyorum...szryan demek gerçekten de sorunlu o kadar ??bilmiyordum...emzirmek sorun diyorsun yataktan doğrulamıyorum diyorsun yürüyemiyorum diyorsun..doğum yaptıktan 4-5 saat sonra ayağa kalktığımı biliyorum..eşim beni arıyormuş burdayım demek için..inallah dualarınızı hepiniz de eksik etmeyin sağlıklı ve normal b,i doğumla bebeğimize kavuşuruz....

elele
3-03-12, 17:03
slimsigara
Amaaaan ne korkuyorsun canım... Asıl sezaryenden kork. Ben videosunu izlemiştim vazgeçmek istiyorsan otur sende izle valla. :KK51:
Ben doğum yapmadım hiç bilmem o işleri ama senin normal doğum tecrüben varmış. Bence sezaryene hiç bulaşma derim. Hem bundan önceki nesillerden kaçı sezaryen yapmış? Millet çatır çatır evinde doğuruyormuş. Hem doğum olayında annemden duyduğumu söyleyeyim ben, pantolonla doğuma girmiş, 2 dikiş atılıp 20 dkda doğumu bitirmiş. Zaten yolda trafik olsa ben kendi kendime doğuracaktım der. Zira ben erken doğumum.
Hem karnıyarık mısın canım sen normal normal yap doğumunu :KK9:
Bebeğin de, sen de sağlıkla tamamlayın bu işi
. :KK16:
:KK1::KK1:kız Allah da seni güldürsün:KK70:DD

elele
3-03-12, 17:03
slimsigara
Acaba hangi kafası güzel insan doğum yaparken kemiklerinin 20 tanesini kırmayı denemiş de ikisinin acısının eşit olduğuna karar vermiş? Çok saçma bir şey bu ya :KK1:
hakikaten ya:KK1:

KIRMIZIdonluKIZ
3-03-12, 17:03
elele
aynen dediğin gibi canım ...hala da diyorlar ya mümkün olduğunca konuşmamaya çalışıyorum o arkadaşlarla şuan netten görünce başlıyorlar yok nasıl yapcaksın vs...
simdiye kadar insanlar nasil dogurduysa bende ilk bebegimi nasil dogurduysam ikincisinide öyle dogurucam diyerek tersle su arkadaslarini lütfen, ki sussunlar:KK4:

saglicakla bir nefesde alirsin ins bebisin kucagina:KK16:

elele
3-03-12, 17:03
ilknu34
cesaret verim die girdim ama 18+2 haftalığım en iisi bebişim içimde kalsın :KK9::KK9::KK9:
kız doğsun hayırlısıyla öyle deme 7. aydan sonra nefes almak mesele yataktan kalkmak mesele:KK70:DDyataktan yuvarlanarak kalkıyorum 2 gündür ..hahahhahahaha ciddiyim ha:KK70:D mecburen yanıma yatıyorum yatağın ucundayım zaten kalkamıyorum saat çalınca kendimi yere yuvarlıyorum öyle iniyorum yataktan:KK70:DDD

venustus
3-03-12, 17:03
slimsigara
Acaba hangi kafası güzel insan doğum yaparken kemiklerinin 20 tanesini kırmayı denemiş de ikisinin acısının eşit olduğuna karar vermiş? Çok saçma bir şey bu ya :KK1:
valla ilk yorumu yapan arkadaşın yalancısıyım :)
bnm hiçbir alakam yok zaten bekarım:)
ne hamileyim ne de doğurcam
:KK52::KK52:

elele
3-03-12, 17:03
askitom_85
Bak canim bu bide doktordan doktora fark ediyor burda.
Şaka gibi ama normal dogum taraftari doktor sayisi gittikce az azaliyor.

Ben 40+2 persembe kontrole gittigimde
Haftasonu dogurursun bekle dedi doktorum
Cuma gecti cumartesi gecti tik yok.
Ama cumartesi gecesi sabaha kadar pc basinda oturdum,kka da takildim )uyuyamamistim cunku.
Pazar 1 gibi uykudan kalktim wcye
Suyum geldi...
40+5 tim...
Hemen drumu aradik hastaneye gidin dedi.
Gittigimizde oglum kaka yapiyordu icerde...
Ebeler kontrol etti acilma 2 cm
Lagman falan derken sancilarim giderek siklasiyordu
.doktorum hep telefonla talimat veriyordu,nst ye de giriyodum surekli,kalp atislari icin...Ama aksam 5 te gene 5 cm olmustu anca
Ve bana da suni sanci verdiler bilirim...
Zordu evet,artik yalvardim sezeryan evraklari imzaladim...doktorum 8 de geldi aksam.
7.5 ta hala 5 cm di.

Doktorum muayene etti 8 cm olmus
Hadi dedi dogru dogumhaneye...
Ve doktor olan kardesim o zmn ogrenciydi,dogumuma o da girdi elimi tuttu.
8 45 de oglum dunyaya geldi...
Ve oyle guzel bir andi ki,bana gosterdiler.
Doktorum basimi oksayip cok guzel bir oglun oldu,simdi hic korkma artik bitti,seni uyutuca z dikis aticaz dedi...adam oyle moral vericiydiki taa ilk gunden...

Oglum hem gun asimindan kaka yapmis icerde,hemde
Dogdugunda boynuna iki kordon dolanmisti...
Al sana 2 kere sezeryan sebebi degilmi?

Demem o ki,Allah vicdanli doktorlarla karsilastirsin...

Dogimdan sonra koridorda surekli yuruyodum
Merdivenlerden altkata iniyodum,cok enerjiktim.
Hatta alt katta gezmek yasak demisti hemşireler...
O gece hastanede kaldik,tek kisilik odada
oglen kahvaltidan sonra cikmistik...

Dunya guzeli minik oglum,simdi 25,5 aylik,masallah...
Allah bağışlasın canım...ha bi de o kordon olayından da korkuyorum inşallah olmaz kızım da 40+1 de doğmuştu....

elele
3-03-12, 17:03
Nessy
Öncelikle hayırlısını dileyin isteyin Allah'tan.
Annem üç kez ameliyat oldu.
Ben de normal doğumla dünyaya gelmişim.Suni sancıyla.Hastaneye gidince hop kesilivermiş ağrısı.Suni sancı vermişler.
Normal doğumu hep tavsiye eder bana annem.
Şu da var ama:Annemin bu sene olan ameliyatı geçenkine göre ağırdı.Yine de hemen kendine geldi,ağrısı sızısı olmadı.Rahat etti.
Bir ay sonra da dışarı çıkmaya başladı.
Hiç düşünmeyin bunları,bebeğinize,yavrunuza odaklanın.Moralinizi yüksek tutun.
tabiki yavrum sağlıklı olsun onun sağlığı için sezryanı da kabul edrim o ayrı mesele..ama şuan normal görünüyor herşey sezeryana elveren durum yokken aklıma hop die düşmesi iyi olmadı..

hausfrau
3-03-12, 17:03
elele
Allah bağışlasın canım...ha bi de o kordon olayından da korkuyorum inşallah olmaz kızım da 40+1 de doğmuştu....
ee sen dogum yapmissin
bende sandimki ilk
sen de bilirsin
neden boyle düsüncelere daldin hayret

luffee
3-03-12, 17:03
arkadaşım neden kendini normal doğuma şartlandırıyorsun ki? son anda çıkacak bir aksilikle aylarca sürdürdüğün motivasyonun yok olabilir. (ki genelde doktorlar,sezeryan taraftarı olduğu için yok kordon dolandı ,yok bebek strese girdi diye hemen sezeryana alıyorlar. benim annem ebe-hemşire,doktorumda normal doğum taraftarıydı. defalarca çok rahat yaparsın epiduralle dedi fakat ben başından beri hep sezeryan istedim. benim için çok özel bir anı bağrış çağrış hatırlamak istemedim.bir de annem ilk doğumlarda mutlaka kesi yapıldığını,yapılmazsa yırtılmalar yaşandığını söylemişti.açıkçası orada dikiş olması fikri bana daha zor ve itici geldi. (bir de youtube dan izlemiştim zaten videoları falan :KK43:( )
neyse doğumum çok kolay geçti. spinal olduğum olduğum için hiç acı çekmedim, bebeğimin doğuşunu,ilk ağlamasını hep huzurla hatırlıyorum. artık sezeryan korktuğunuz gibi değil. ben bir gün kaldım hastanede sadece. bir gün de evde yattım. 3. gün doktor kontrolüne götürdüm bebeğimi ,4. gün de nufüs cüzdanını çıkartmaya gittim eşimle. biraz baş ağrısı yaptı o kadar. neredeyse hiç ameliyat acısı çekmedim. ameliyat kesisini mümkün olduğunca alttan pubik kılların içine yapmasını söylemiştim doktoruma, sonrasında kullandığım jelle hiç ameliyat izim de kalmadı. normal doğum yapmadığım için bilemeyeceğim ama spinal sezeryanın acısız ve huzurlu bir doğum şekli olduğunu söyleyebilirim.
sağlıkla kavuş bebeğine inşallah. :nazar:

elele
3-03-12, 17:03
MerwoSh
tatlim zaten birkere dogum yapmissin degilmi , neyden korkuyorsun ben dogum yapmadim ama normal dogumu isterim hep allah nasip ederse, olumsuz konusanlardan uzak dur , internette video falan izleme sakin.
suda dogumuda dusunebilirsin yada epidural normal dogum diye bir sey var..cok cok kolaylastiriyor normal dogumu diye biliyorum onuda deniyebilirsin.. hem daha cabuk kilo verirsin,artilari cok ama eksileri yok normal dogumun.. Cocugunun ilk dunyaya gelisini goruceksin.. sezaryani at aklindan,,sen farkinda olmadan 7 kat kesiyorlar seni ondan kork bence..uyaninca agrisi sizizindan bahsetmiyorum.
sorma bi devideo izledim onların etkisinde kalıp..bi daha kesinlikle bakmam..olumsuz konuşanlardan da uzak kalmaya çalışıyorum..hayır kendileri sezeryan yapmış ısrarla sezryan yapmaya yönelendirme çabası gördüm onlarda sanki...normal doğumumda kendim kucakladım kızımı aldım emzirdim şükür Allah ıma ..sezeryan olan bi arkadaşın başından beri yanında kaldım ameliyattan sonra bebeği getirdiler emziremedi bebeğini hemşire yardımcı olmaya çalıştı ama çok zorlandı ağrısından doğrulamadı bile bebek de memeyi alamadı doğrulamadığından çok fena ağladı açlıktan...inşallah bunu da dünyaya gelitrken sağ salim görür sağlıcakla alırım kucağıma..

elele
3-03-12, 17:03
MerwoSh
ilk olarak bu tarz fikir verenlerdende uzaklasabilirsin..
ne sacma birsey, sezaryana tesfik edeni ilk defa goruyorum
her normal dogumda vajinal kesik diye bir sey yok.
annem 3 tane normal dogum yapmis ve hic epizyodomi yapilmamis.
yani korkutmak yerine,morel vermemiz lazim
hem artik dokt6orlar bile daha cok para kazanmayi bir yere birakip zevki sezaryan yapmiyorlar,
heleki ilk dogumu normal olan birine,...
sezaryanla dogum yapinca daha cabukmu ayaga kalkiliyor yani
normal dogumda kalkilmiyorda, buda kisiden kisiye degisir,..
yorum yapmak icin yorum vallahi sinir oldum,
benim annem de 3 doğumda vajinal kesik yokmuş..bende ilk doğumda oldu kesik ..şimdi genelde kesik oluyo ama hissetmiyosun tabi keserlerken ..işlerine öyle gelio şimdi doktorların ..ama inanaın kesmeseler kendiliğinden fazla da yırtılabilir..o nedenle kontrollü kesmeleri daha mantıklı...
olumsuz dününenlerden artık kaçıyorum tatlım...

elele
3-03-12, 17:03
askitom_85
Ya farkindaysaniz ben illa illa herkes normal dogum yapsin demedim ki...
Benim bunyem kuvvetli idi diye belirttim...
Yani doktorunu dinlemekle beraber korkularini belirtmeli kisi...
Bende cok korkuyordum hatta bunu doktorumada defalarca soyledim.nasil bisey olacagini bilmiyodum ki,ilk tecrube...
Ama o beni hep hep cesaretlendirdi...dogum nasil olacak dedigimde hep normal tabiki,aksi olmaz dedi...

Agriya dayanamayanlara da git kardesim normal ol genede demismiyim....
Daha ilk yazimdan beri normal dogumun zor,ama neticesinin guzel oldugunu belirttim...
Cok kolay demedim ki....


Ömur boyu dememin sebebi.kac sene gecmis dogum yapan tanidiklarim,dikislerim hala cok aciyor demesinden kaynakli...yani sezeryani yaşamadim ki,kesin birsey soyleyemem.benim karsilastiklarim bu yonde.
evet canım bend e tanıdıklarımın sezryanın çok acıttıklarını 1 sne sonra bile hala sızladığını söylemişlerdi geçmiş senelerde...

elele
3-03-12, 17:03
marmelattee
Acı eşiği çok düşük birisiyim, kaş aldırırken bile ağlarım acıdan, o derece. Ama normal doğum yaptım. Gene doğursam gene normal yapmak isterim. Yabancı bir arkadaşla konuşurken, "Türkiye'de ne kadar çok çatısı dar kadın varmış, herkes sezaryen oluyor" demişti dalga geçmek için. Haklı da. Doktorlar normal doğum taraftarı gibi görünse de hamilelik ilerledikçe, "bebeğin kafası iri gibi, kemikli bir bebek olacak, bu bebek 3.5 kilodan fazla olur, senin çatın dar" diye diye korkutuyor anne adaylarını.
İki doğum şeklinde de kesi var denmiş, doğru ama vajinal kesi yapılmasa vajnal yırtık olacak, yani Adem'le Havva'dan bu yana olduğu gibi ve bu yırtık kendiliğinden bir hafta geçmeden iyileşecek. Yani vajinanın yapısı hızlı iyileşmeye uygun. Karnımız öyle mi peki? 7 katı kendi haline bıraksanız, dikiş atılmasa, iyileşebilir mi kendi kendine?
Ben asla sezaryen yapan anneleri eleştirmiyorum, doğum türüne karar vermek annenin hakkıdır. Ancak yaşadığım tecrübeyi söylüyorum, normal doğum yaptım, bugün olsa gene çatır çatır suni sancımı çeker, normal doğururum.
evet canım Peygamber efendimiz sav in bi hadisi şerifini hatırladım bi bal dolu kap içindeki bala parmağını daldırıp çizik atmış ve "işte nasıl tekrar çabuk düzeliyorssa doğum ypan kadının rahmi de çabuk düzelir "buyurmuş...

diyar1986
3-03-12, 17:03
dogumunuzu engelliyecek bir sorununuz yoksa neden normal dogum olmasinki adi üstünde normal dogal yoldan,zaten dr.lar sezeryani önermiyor sezeryan zaten son care olarak yapilan bi sey,bencede normal dogum ben ilk cocugumu normal 2cisi sezeryan oldu mecburiyetden bebegin kalp atislari yavasladigi icin inaninki toparlanmam cok uzun sürdü 2 yil gecmesine ragmen halen agrilarim oluyor,dün gece cagla sikelde normal dogum yapmis valla helal olsun derim

Efser
3-03-12, 17:03
elele
hakikaten ya:KK1:
cook efsaneler duydum dogum hakında ama 20 kemıgin kırıdığını gıbı ağrı ciden hiç duymadım yaa öyle bi sey olsa ozaman dogumdan sonra çoğu insan sakat kalır

juno
3-03-12, 17:03
bir doktor olarak çok doğum gördüm
şahsen ben doğursam bi komplikasyon olmadığı sürece normal doğum yaparım
evet biraz ağrı olabilir kasılmalardan dolayı ama doğum bitince kesinlikle bitiyor, anneler yürüyerek gidiyorlar
sezaryende ise iki gün hastanede kalıyorlar, postop zor oluyor, yürümeleri zor hareketleri zor filan falan..
ayrıca normal doğumda epidural anesteziyle ağrı da ortadan kaldırılabiliyor.
hee şunu da söyleyeyim
doktorların normal doğum diye başlayıp sezaryene almalarının sebebi para filan değil
en ufak bir riskte mesela uzamış eylem ya da kalp atışlarının yavaşlaması vs. bebek strese girebiliyor
bebeği kaybetmek istenmiyor tabi ki de
yani her şeyde risk var tabi ki maalesef bebeğin kaybı da olabilir bu, daha sonra aileler doktorun bir hatası olmadığı halde hemen suçlu ilan deip üstüne çullanıyorlar. haksız yere davalar vs.ler filan.

mavisi
3-03-12, 17:03
elele
kızlar selamlar...
hamileyim hesaplanan doğumumuma 10 hafta var..2.5 ay yani..başlarda hep normal doğumu savunan ben -ki ilk doğumum da normal oldu-
ama korkmaya başladım normal doğumdan...okuduğum bi kaç olumsuz haberden sonra...bi kaç arkadaşımın da patavazsız sözleriyle de korktum belki de bilinç altında.onlar sezeryan olmuş bana ısrarla "korkmuyor musun doğumdan " demeye başladılar..neden korkayım ki? dedikçe işte zor oluyor da nasıl yapcaksın da vs. vs yaklaşımlar...ki patavazsız oldukları aşikar;hamile bi bayana söylenmemesi gereken şeyler.başlarda umursamıyordum ama sanırım psikolojimi etkiledi...
aklıma yavaş yavaş sezeryan doğum girmeye başaldı..ama şu var ki benim yaraalrım geç iyileşir anasınıfına giden bi kızım var hani 10-15 gün ancak götürür eşim okula..sonra mecbur yine ben..sezeryan olursa belki götüremeyeceğim de..normal olsa inşallah kolay olcak biraz..
normal doğum yapan bayanlar lütfen hadi bana moral verin sezeryan düşüncesinden kurtarın beni...sağlık sorunu yoksa ısrarla normali savunan "ben"i sezeryan düşüncelerinden kurtarın nolur ....bi tam atabilsem bi sağlıklıca bebeğimi kucağıma alabilsem...
canım burda ne deseler boş iş sende bitiyor:) hem ilk doğumun değilmiş ne yaşayacağını az çok biliyorsun, ikincisi daha kolay olur derler. ben sezeyan oldum pişman değilim çok isteyerek değildi, sunisancı verildi, açılma çok yavaştı, ebeler canıma okuyordu , doktorum evinde açılma bekliyordu cesaret veren yoktu, 10 saati geçen sancı da artık sinirlerimi bozmuştu, normal istiyordum aslında ama sana bunu yapan densizlr benide buldu. birde netten araştırınca o korku bilinç altıma yerleşti, dayanamayacağımı düşündüm. herkesin bünyesi farklıdır, kimi 15 gün kalkamaz , kimi ertesi gün ayaktadır. bu normal doğum içinde sezryan içinde geçerlidir.

sevdam123
3-03-12, 17:03
iki tane normal doğum yaptım canım ilk oğlum 4.200 kg ikincisi 3500 kg doğdu acısız olmaz tabi ama sonu çok güzel doğduktan sonra bebeği görünce tüm acılar bitiyor bence çok güzel bir duygu ilk ağlamasını duymak çıktığı anki durumunu görmek bebeğin:KK46::KK1:

htczhr
3-03-12, 18:03
arkadaşım ben mecburen sezaryen oldum, günüm geçti ve hiç sancım yoktu.
sezaryenden sonra 2 hafta kalkamadım, berbattı...
şu an kızım 28 aylık hala çok soğukta ve çok ağır kaldırırsam sezaryen yerim ağrıyor.
mecbur kalmazsan sezaryen olma kesinlikle...
bebeğinin en güzel zamanlarında onu tutmak bile acı verebilir...
hele o psikolojiyle tuvalete kendin bile gidemezken gece bebeğin ağlasa bile birinin onu sana vermesini beklemek çok acı...
psikolojin çok bozuluyor.:2:

missayca
3-03-12, 18:03
herşeyin sağlıklısı doğal olanıdır zorunluluk yoksa sezeryan olmamalı bence

nehir194
3-03-12, 18:03
kızlar ne diyorsunuz yaa ne demek normal doğum ağrılıdır sezeryan rahat fln bende ebe olduğum için söyleyebilirimkii tabii herdoğum aynı olmamakla beraber çok zor doğumlarda oluyor ama zaten arkadşım ilk doğumunu normal yapmışssınki 2.si daha kolay olcaktır açılman falan birde enazından doğumdan sonra hemen kalkabilyorsun okadar acıdan belkii çekmezsin bilee sonra bebeğini kucağına alınca unutursun ama diğer türlüü ameliyat yerinin acısı anestezinin verdiğii etkiler bebeğinii enson sen görceksin alamıcaksın belkii o ağrıylaa hemen ayağa kalkamıcaksın ayağa kalkmak zaten ilk başta bi işkencee ben şuan yenidoğan yoğnbakım hemşiresym anesteziden dolayı etkilenen bebekler genelde ya solunum sıkıntısı yadaa hemen emmeye başlamadıkları için kanşekeri düşüklüğü sorunu yaşıolar sütün daha geç geliyor... ve dahaa bisürü şey bende doğum yapmadım ama yaptırdım ve korksam inan ben korkarım engüzelii doğal yollar varken ne öylee nasıl biameliyat canlı canlı bigörseniz benm bile içim acıyor sectio ameliytlarında haa keyfi olmayan durumlarda mecburen yapılcak arkadşlarında gözünü korkutmak istmem...

teyyare
3-03-12, 18:03
Allah hayırlı doğumlar nasip etsin canım. Ben spinal anesteziyle doğurdum kızımı ters olduğu için sezeryan oldu. Ama çok şükür ki çok rahat geçti. 15dk da aldılar bebeği doğar doğmaz gördüm bebeğimi toplam 40dk da belki daha azdır bitti ameliyat. Hemen sütüm de geldi ve ikinci gün yataktan kalktım gezindim sonra eve döndük evde de hiç yatmadım. Tabi ki ağrısı sızısı oluyor ama dikkat ederek kendimi yormadan her işime yetiştim. Biraz da kendini nasıl hazırladığına bağlı sen 1 kere normal doğum yapmışsın şartlar elverirse yine yaparsın hiç huzursuz olma. Ama eğer ki sezeryan olursan da onda da öyle günlerce falan yatmıyorsun. Bazı kişiler korkutmayı çok sever o tip arkadaşlarınla doğuma kadar görüşmeyi azalt bence prim verme.

nurcimik
3-03-12, 18:03
golgemmm
bana normal dogumu övün polyanacılık mı oynayalım dıyorsun..
20 kemigin kırılmasına eş deger bir acıyı kim hafife alabilirki...
norml dogum zor hemde cok zor..
sezeryan ınsanı yarım bırakyor dusuncesınden uzaklaşalım artık..
bilinçaltında bitireceksin sen bu işi..
mesela bana ne anlatılırsa anlatılsın..normal dogum cok kolay bıle dense(ki külliyen yalan)
düşünmüyorum..
insan kndi bünyesini bilir..ben yapamam..bir baskası yapar..ki daha once dogum yapmıssın..senın dayanma gucunu ben bılemem..hayırlısı olsun guzelım..normal doguracam dıye yıpratmayın kendınıızııı
bu nasıl bir felaket tellalığıdır böyle neye dayanarak bu tür konularda böylesi emin bir şekilde konuşabiliyorsunuz.
sezeryan insanı yarım bırakmıyor tabiiki kimseyi ortadan ikiye bölüp yarısını ameliyathanede bırakmıyorlar. ama şunu düşünün allah korusun açık rahim ameliyatı oldunuz karnınızdan kesi açtılar o kesiden sonra ne kadar sürede iyileşebilirsiniz işte sezeryan da da aynı katlar açılıyor ve geri kapatılıyor ilk dediğim ameliyattan sonraki dönemde uzun süre dinlenmeye, yatmaya ihtiyacınız olduğunu düşürsünüz değilmi ama sezeryanda bir de bebek bakmak zorunda kalacaksınız karnınızdaki kesiyle hemde.

Adı üzerinde normal doğum normal olanı budur
Normal olanı karından bebeğin doğması olsaydı orada ya bir açıklık yaratılırdı ki bu sefer sizi gibi zihniyete sahip olanlar başka yerden kesilip doğurmayı planlardınız.

Sezeryan bir doğum şekli değildir bir ameliyattır ve zorunluluk halinde yapılır secenek değildir. Annenin yahut bebeğin hayatı teklikedeyse sezeryan yapılır ya da yapılmalıdır
Normal doğumun ağrısı ise yapılan epidural anestezi ile hissedilmemektedir bile eğer ağrıdan korkuyorsanız.

Doğum sırasında açılan vajinal kesi ile karında açılan kesinin ne boyutu, ne derinliği, ne de ciddiyeti karşılaştırılamaz bile kaldı ki bazen o vaginal kesiye ihtiyaç duyulmuyor bile. kuzenime o kesi atılmamıştı hem de ilk doğumunda.

Ve sevgili konu sahibi, ben ameliyathane hemşiresiyim, sayamayacağım kadar sezeryana girdim kimi keyfi kimi ise acil gelenlerdi. Eğer günün birinde kısmet olur da anne adayı olursam , bebeğimi olması gerektiği gibi olması gereken yoldan dünyaya getiricem. hayatımız tehlikede olana dek de sezeryanı aklımın ucundan bile geçirmeyeceğim.
Konu sahibi üzerinden burayı okuyan tüm anne adaylarına sesleniyorum. Normal doğumdan korkmayın korkulacak hiç birşey yok tam donanımlı bir hastanede olduğunuz sürece hele hiç tereddüt etmeyin bile.
acı ağrı sizi korkutmasın yaptırısınız mis gibi epidural anesteziyi acı sancı olmadan bebeğinizin doğum anına şahit olursunuz. hemen emzirirsiniz bedeniniz kendini hemen toparlar ertesi gün evinize dönersiniz.

kubur
3-03-12, 18:03
Ne çocuğum var ne de evliyim.Ama her bayan gibi ben de çok merak ederim,korkarım doğumdan.Başlığı görünce dayanamadım girdim.İlk yorumu gördüm resmen 20 kemiğim kırılmış gibi oldum o yorumla :KK9::KK9: Hele o vajinaya kesik filan bitirdi ben,kasıklarıma ağrı girdi.Yani sezeryan olsun normal doğum olsun insanlar birbirini korkutmayı ne kadar çok seviyor.Doğum bu,içinden insan çıkıyor elbette acısı,ağrısı olacaktır her ikisinde ama resmen bekarlara,doğum yapmamışlara kötü örnek bunlar.İnsan kafasının içinde sürekli bu korkuyla istese de rahat,sakin doğuma giremez heralde.

Konu sahibi arkadaşa gelince sen ne güzel normal doğum yapmışsın,zaten olacakları biliyorsun.Bence kimseye kulak asma.Benim annem de 2 kere normal doğum yapmış,ilk doğumda kesiği de olmuş.Ama doğum olunca her şeyi unutuyorsun,acın geçiyor,tatlı bir yorgunluk oluyor uyumak istiyorsun demişti.Hatta hiç oturmadığından,hemen ayağa kalktığından bahsetmişti.Benim kardeşim de suni sancıyla ve 4 kilo doğmuş,buna rağmen normal doğum yapmışlar.Çağla Şıkel'in normal doğum yaptığını ben de okudum,helal olsun dedim içimden.Demek ki korkulacak bir şey değil diye de kendi kendime telkin verdim.Neticede ünlülerin canları daha tatlıdır. :KK1: Ama bazı yorumlar pes dedirtti.:KK47:

linda08
3-03-12, 18:03
Bence bu kadar korkmayın, 2 tane çocuğum var ikiside normal doğum. zaten adı üstünde NORMAL DOĞUM. Doktorlarda normal doğumdan yana. Hamileyken sürekli akıntı yaşadım normal doğumdan sonra bütün akıntılarım gitti. Allah sağlıkla kucağınıza nasip etsin inşallah.

KFkeds
3-03-12, 18:03
nurcimik
bu nasıl bir felaket tellalığıdır böyle neye dayanarak bu tür konularda böylesi emin bir şekilde konuşabiliyorsunuz.
sezeryan insanı yarım bırakmıyor tabiiki kimseyi ortadan ikiye bölüp yarısını ameliyathanede bırakmıyorlar. ama şunu düşünün allah korusun açık rahim ameliyatı oldunuz karnınızdan kesi açtılar o kesiden sonra ne kadar sürede iyileşebilirsiniz işte sezeryan da da aynı katlar açılıyor ve geri kapatılıyor ilk dediğim ameliyattan sonraki dönemde uzun süre dinlenmeye, yatmaya ihtiyacınız olduğunu düşürsünüz değilmi ama sezeryanda bir de bebek bakmak zorunda kalacaksınız karnınızdaki kesiyle hemde.

Adı üzerinde normal doğum normal olanı budur
Normal olanı karından bebeğin doğması olsaydı orada ya bir açıklık yaratılırdı ki bu sefer sizi gibi zihniyete sahip olanlar başka yerden kesilip doğurmayı planlardınız.

Sezeryan bir doğum şekli değildir bir ameliyattır ve zorunluluk halinde yapılır secenek değildir. Annenin yahut bebeğin hayatı teklikedeyse sezeryan yapılır ya da yapılmalıdır
Normal doğumun ağrısı ise yapılan epidural anestezi ile hissedilmemektedir bile eğer ağrıdan korkuyorsanız.

Doğum sırasında açılan vajinal kesi ile karında açılan kesinin ne boyutu, ne derinliği, ne de ciddiyeti karşılaştırılamaz bile kaldı ki bazen o vaginal kesiye ihtiyaç duyulmuyor bile. kuzenime o kesi atılmamıştı hem de ilk doğumunda.

Ve sevgili konu sahibi, ben ameliyathane hemşiresiyim, sayamayacağım kadar sezeryana girdim kimi keyfi kimi ise acil gelenlerdi. Eğer günün birinde kısmet olur da anne adayı olursam , bebeğimi olması gerektiği gibi olması gereken yoldan dünyaya getiricem. hayatımız tehlikede olana dek de sezeryanı aklımın ucundan bile geçirmeyeceğim.
Konu sahibi üzerinden burayı okuyan tüm anne adaylarına sesleniyorum. Normal doğumdan korkmayın korkulacak hiç birşey yok tam donanımlı bir hastanede olduğunuz sürece hele hiç tereddüt etmeyin bile.
acı ağrı sizi korkutmasın yaptırısınız mis gibi epidural anesteziyi acı sancı olmadan bebeğinizin doğum anına şahit olursunuz. hemen emzirirsiniz bedeniniz kendini hemen toparlar ertesi gün evinize dönersiniz.
:KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9::KK9: :KK28:

kindarrrr
3-03-12, 19:03
en güzeli normal doğumdur kesin. fakat ben çok tırstığım için Allah kısmet eder de çocuğum olursa sezeryan yaptırmak isterim :KK6:

pln397
3-03-12, 19:03
bazı arkadaşlar sezeryanda karnı açık bırakıyorlar sanıyor galiba.ömür boyu acı çekiliyormuş falan.yok daha neler.hücreler kendini yeniliyor.yok öyle acı falan.ben ilk saatler zorlandım.2 saat sonra tuvalete gittim sonda bağlanmadı.5.gün avm ye gittim doktoruma hediye almaya.normal doğum olup da 1 ay oturamayanları biliyorum.karın kaslarım bir sporcunun karnı kadar güçlü hala.öyle herkese kulak asarsak yaşanmaz hale gelir dünya....

HENAH
3-03-12, 19:03
kubur
Ne çocuğum var ne de evliyim.Ama her bayan gibi ben de çok merak ederim,korkarım doğumdan.Başlığı görünce dayanamadım girdim.İlk yorumu gördüm resmen 20 kemiğim kırılmış gibi oldum o yorumla :KK9::KK9: Hele o vajinaya kesik filan bitirdi ben,kasıklarıma ağrı girdi.Yani sezeryan olsun normal doğum olsun insanlar birbirini korkutmayı ne kadar çok seviyor.Doğum bu,içinden insan çıkıyor elbette acısı,ağrısı olacaktır her ikisinde ama resmen bekarlara,doğum yapmamışlara kötü örnek bunlar.İnsan kafasının içinde sürekli bu korkuyla istese de rahat,sakin doğuma giremez heralde.

Konu sahibi arkadaşa gelince sen ne güzel normal doğum yapmışsın,zaten olacakları biliyorsun.Bence kimseye kulak asma.Benim annem de 2 kere normal doğum yapmış,ilk doğumda kesiği de olmuş.Ama doğum olunca her şeyi unutuyorsun,acın geçiyor,tatlı bir yorgunluk oluyor uyumak istiyorsun demişti.Hatta hiç oturmadığından,hemen ayağa kalktığından bahsetmişti.Benim kardeşim de suni sancıyla ve 4 kilo doğmuş,buna rağmen normal doğum yapmışlar.Çağla Şıkel'in normal doğum yaptığını ben de okudum,helal olsun dedim içimden.Demek ki korkulacak bir şey değil diye de kendi kendime telkin verdim.Neticede ünlülerin canları daha tatlıdır. :KK1: Ama bazı yorumlar pes dedirtti.:KK47:
Dediklerinize harfiyen katiliyorum.Dogum korkusu kisinin kendinde bitiyor.Bu is tamamen pskilojiktir.Dogumum yaklastikca kendimi butur yazilarla telkin ettim.Bende cokda ise yaradi.Cok sikintilar yasamama ragman, psikoljik olarak iyi oldugum icin hicbisey korkutmadi beni.Kesinlikle normal dogum diyorum herkese.Sezaryan nihayetinde bir ameliyattir.Bircok dogum videosuda izledim.Bunlarda dogumun seyri konusunda insana bayagi bilgi veriyor.Bebegim iki hafta once dogdu.Hikayem kisaca soyle: suyum geldi gece, anladim bunun bebegin suyu oldugunu.Benimki hic durmadan geliyordu, bazisinin damla seklinde sizinti gibi gelir.Evde 4 saat bekledim, sancim gelir diye ama olmadi.Sonra esimle hazirlanip doguma gittik.Test yapildi ki beni doguma alacaklar ama hic acilma yok, balon diye bisey taktilar alttan.Bayagi acili bir yontemdi.O kemiklere basinc yapti 3 bucuk santim oyle acildi.Ondan sonra suni sanci aldim.Suni sancidan sonrada, anestezi aldim ki herani hissettim yine.Etkili bir sekilde 20 dak. ikindim ve oglum dogdu.Ustelik cok az bir zaviyatla, doktor dikmeye bile luzum gormedi..Izledigim ikinma videolari ise yaradi.Dogumda elbette aci cekeceksiniz, kimisi bunu az hisseder kimisi cok.Markette alisveris yaparken dogumu gelmis farketmemis birsuru kadin var.Hatta birtanesinin bebegi giydigi tayta dusuyor, ozaman farkediyor bunu.:)) Yani benimki normal seyrinde giden bir dogum olmamasina ragmen gozum yilmadi.Iste bu isin psikolojik yonu.Guclu olmaniz lagzim, boyle inandirin kendinizi..Korkunc dogum hikayeleri de kesinlikle dinlemeyin.Bunlar sizi bilincalti olarak korkutabilir cunku.Saglik sorunu olmaksizin, korkudan sezaryan yaptiranlar yada yaptimak isteyenler, bu yaziyi dikkatle okusun..Lutfen bu yaziyi okuyun.Kopyalamaya izin yoktu, o yuzden linkini kopyaladim..

http://www.anneoluncaanladim.com/2/dogum/212/dogum-korkusunu-en-aza-indirmek-icin-oneriler

hulyabaskurt
3-03-12, 19:03
golgemmm
bana normal dogumu övün polyanacılık mı oynayalım dıyorsun..
20 kemigin kırılmasına eş deger bir acıyı kim hafife alabilirki...
norml dogum zor hemde cok zor..
sezeryan ınsanı yarım bırakyor dusuncesınden uzaklaşalım artık..
bilinçaltında bitireceksin sen bu işi..
mesela bana ne anlatılırsa anlatılsın..normal dogum cok kolay bıle dense(ki külliyen yalan)
düşünmüyorum..
insan kndi bünyesini bilir..ben yapamam..bir baskası yapar..ki daha once dogum yapmıssın..senın dayanma gucunu ben bılemem..hayırlısı olsun guzelım..normal doguracam dıye yıpratmayın kendınıızııı
pardon ama siz sezeryan mı dogum yapacaksınız ? tamam arkadas moral istemiş bu kdr mı zor moral vermek ? bece sızde moral alın bı yerlerden cunku fazla agrasifsiniz.. bende normalciyim ve vucudum ıcınde bebek ıcınde en dogrusu bunu buluyorum o anı yasayabılmek ıcın onu oanda hıssedebılmek için acısı birgün sürer ama sonra hersey gecer evet vajına dıkılıyor ama emınım kı sezeryan kdr olmaz ınsallah saglıkla kucagınıza alırsınız

sourapple
3-03-12, 19:03
ben hamile oldugumu ogrendigim an normal dogum yapamam diye dusunmye baslamistim,normal dogum cok korkutucu geliyordu.doktorum 7. aya kadar herseyin normal oldugunu soyluyordu.36.hafta gibi suyum gelmeye basladi ,karnim asagiya inmisdi.hemen doktorumu aradik ,hastaneye gelin dedi. muayanede 3cm acilma oldugu ve dogumun basladigini soyledi ve beni hemen yatirdi.sabah 8 gibi yattim, saatlerce acilma olmadi, suni sanci verdiler aman allahim oluyorum zannetdim.:KK22::18:aksam 8 gibi alelacele sezeryana aldilar cunku oglumun kalp sesleri zayiflamis.epidural ile sezaryen yapildi,doktorum ve hemsirelerle sobet ederek dogumu bitirdik.
hastanede 2 gece kaldim,yogun bakimdan odama yuruyerek gittim,bol su ictim ,eve gelirgelmez kendimi banyoya attim, dusumu aldim.yaklasik olarak evde 2-3 gun yattim ,sonrasinda normal hayatima dondum. agrim cok az oldu .8-9 cm yara izi vardi ,su an cok hafif iz kaldi. bikinimi cok rahatlikla giyebiliyorum. Allah bana acidi ,gonlume gore dogum verdi diyorum. Allah herkese hayirli dogumlar versin.:nazar: