Şu anda arşiv sayfalarında bulunmaktasınız. Konunun orjinali için tıklayınız:

anneyiz ama önce KADINIZ...


Cudana
1-06-12, 19:06
cataleya
ya tamam kürtaj yasak olsun ama şuan 12 haftalık olana kadar aldırabiliyorsunuz değil mi yasal süreyi kısaltsınlar 1 aydan sonra aldırmak yasak olsun ama sonucta dünyanın 1000 türlü hali var, ulan sen çocuk mu doğurdun nereden biliyorsun da karar veriyorsun hıyar, sanki türkiye de her iş bitti de sıra kürtaja geldi...
Şu an 10 hafta.........

fahri konsolos
1-06-12, 19:06
gelinciksurubu
kocası bilinçsiz olanın vahh haline desenize.zaten adam duyarsız,kadının da ne istediği öenli değil,doğursunda dursun yeterki vicdanlar sussun.sonrası mühim değil haberleri izleyip ağlasak da olur.vicdanlıyız ya dayanamayız acı olaylara.
Ben ne yazsam anlatamayacağım galiba, ben ne yasak taraftarıyım, ne başbakan yandaşıyım. Ben kürtaj karşıtıyım. Bazı istisnaların kabul edilebilir olduğunu da belirttim.
artık yazmıyorum cevap anlıyan anladı, anlamayan da ya anlamazdan geliyor, ya işine gelmiyor.

heliconia
1-06-12, 19:06
tweety_yteewt
yukarda bir arkadas yazmis ya yani sizin varsayima gore erkegin masturbasyon yapmasida ayni seye geliyor,
bunlari kurtajla ayni kefeye koymak kusura bakmayinda bana sacma geldi,
öküz altinda buzag aramak gibi birsey yani...
kürtajla tabiki aynı kefeye koymuyorum alakası yokkk. bunu yazdığım kişi yorumlarında giderek kendi içinde çelişiyor o yüzden böyle bir şey yazdım. tabiki saçma. zaten yorumu yazarken aklıma o yazdığınız söz geldi.

queenofthenight
1-06-12, 19:06
kindarrrr
zaten o şekilde yapmak istiyorlar, yasal sınır olan 10 haftayı 4 haftaya çekmek.

ama kadın adetinin geciktiğini anca anlayacak zaten, 1 ay sonra yani...
O da düzenli regl oluyorsa.

weiss
1-06-12, 19:06
Benim icin bir kadinin erkek olmayan bebegi aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikma hakkim vardir.
Evli bir ciftin maddiyat bahane ederek sürekli bebek aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikarim.
Sevgilisini tuzaga düsürmek isteyen gencin hamile kalmasi ve amacina ulasamayinca aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikarim.
Kocasina kizan kadinin gidip karninda ki bebegi aldirmasina karsi cikarim.
Bu uzar gider.
Evet siz bana " sanane " diyerek uslubunuzu bozdunuz.
Ayrica gayet acik cevabim asla politik degil.

sevimli7880
1-06-12, 19:06
gelinciksurubu
güzel yöntemmiş.sizde şanslısınız ki eşiniz ilişki sonrası size kontrol etme fırsatı veriyo duyarlı yani...

tıpkı ülkemizdeki bir çok erkek gibi değil mi?

----hayatım bakiyimm bi yırtık falan olmuşmu sakın atma tamm mı?
----hadi git işine s.....ma yırtığına zıbar git...


bu ve benzeri sahneler sadece komedi filmlerinde olur zaten.bizim beylerin hepsi centilmen..
hani eşin çok iyiydi seni göklere çıkartıyordu ?kendi kendine çelişiyorsun

sumuzz
1-06-12, 19:06
Kürtaj saglik ve tecavüz disinda cinayettir ve karsiyim diyen arkadaslarimiza yaziyorum.

Bu dünya da büyük konusmamak lazim. Herkesin kizi , kardesi , yigeni var. Hayatin bizi nereye sürükleyecegini kimse bilemez. Bu cocugunu toplum baskisi ,anne baba baskisindan doguramayan bayanlarin cogunun annesi , babasi yukarida belirttigim arkadaslarimiz gibi düsünen insanlar.

Burada dininde bir engel oldugunu düsünmüyorum. Hastanede calistigim sürede kürtaj icin gelen bayanlarin bir cogu da kapaliydi. Istemeyerekte olsa sartlari el vermedigi icin aldirmak zorunda kalmislardi.

Böyle insanlari kinamayalim, yarin bir gün siz de böyle bir durumla karsilasabilirsiniz...

ysl74
1-06-12, 19:06
tweety_yteewt
ruh ne zaman ufleniyor emin degilim ama 40 gun sonra yaziyor simdi baktim ama tam emin degilim...
konuyu dine baglamak istemiyorum,bana gore bebek ana rahmine dustukten kalbi atmaya basladiktan sonra oda bir candir...
kim ne derse desin ben kürtaja karşı değilim. isteyen aldırabilmeli. kendini anneliğe hazır hissetmeyen nişanlıyken beraber olan ve en önemlisi tecavüzler. kürtaj yaptırmak bu utançla yaşamaktan daha kolay gelir bana.

neun
1-06-12, 19:06
weiss
Benim icin bir kadinin erkek olmayan bebegi aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikma hakkim vardir.
Evli bir ciftin maddiyat bahane ederek sürekli bebek aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikarim.
Sevgilisini tuzaga düsürmek isteyen gencin hamile kalmasi ve amacina ulasamayinca aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikarim.
Kocasina kizan kadinin gidip karninda ki bebegi aldirmasina karsi cikarim.
Bu uzar gider.
Evet siz bana " sanane " diyerek uslubunuzu bozdunuz.
Ayrica gayet acik cevabim asla politik degil.
İyi ki arkadaş bu örnekleri verdi, sürekli aynı şeyleri tekrarlamanıza gerek yok. Bunlara buradaki herkes karşıdır tabii ki, çok çirkin şeyler. Çevrenizde böyle örnekler gördüğünüz zaman uyarıp görevinizi yaparsınız ama gerisine karışamazsınız.

Ercin
1-06-12, 19:06
cok guluyorum var yurdumun haline , bence bi tasi kaldirinda öyle bakin iran a bakin neydi ne oldu , kuzu kuzu meelemek dedikleri buymus , gerci cogu bilmezki ozgurlugu ilk baba sonra koca , hic hayati olmamisdir , kandirmisdir kendini , amaclari idealleri varmiydi acaba bilmiorum.... buna gercekten inanlarinin akill sagligindan suphe ediyorum ne insanlari ne dunyayi taniyor dort duvar haricinden, amac sadece geri geri adimlar , ses kismalar , simdide konusabiliyorsalar o begenmediklerinin sayesinde yoksa herkes olmustu kole cahil,

sevimli7880
1-06-12, 19:06
cagladan
Ya arkadaşım vallahi inanılmazsınız ya, cidden artık kaldırılmaz bir boyuta ulaşıyor.

Savunulan düşünceyi anlamıyor musun? anlamak mı istemiyorsun?

Kimse şu tarz bir kadını savunmuyor: eşiyle korunmadan birlikte oluyor AY AMAN OLSUN ALDIRIRIZ DİYOR! Böyle bir tip var mıdır bilmiyorum , VARSA DA SORUNLUDUR ZATEN, İSTİSNALAR KAİDEYİ BOZMAZ.

diyorum ki, KORUNDUĞUN HALDE HAMİLE KALIRSAN KAZARA VE KÜRTAJ HAKKIN OLMAZSA O ZAMAN NE OLCAK?????

Elbetteki öncelikli tercihim, HALKIN AYDINLATILMASI EN AZ ÜÇ ÇOCUK DENMESİ YERİNE, BİLİNÇLİ VE BAKABİLECEĞİNİZ KADAR DOĞURUN DENMESİ! CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ.

BÖYLE OLDUĞUNDA ZATEN KÜRTAJA DİLERİZ Kİ ÇOK GEREK KALMAYACAK.

BU NOKTADAN SONRASINDA,

%100 koruma yöntemi yoktur evet, benim annem spiralle hamile kaldı HEM DE HİÇ OLMADIK BİR ZAMANDA!!!! AĞLAYARAK BEBEĞİNİ KUCAĞINA ALDI HİÇ İSTEMEDİ. AMA ÇOK GEÇ FARK ETMİŞTİ ZATEN. BUNU DİYORUM ANLIYOR MUSUN????

Bir kadın KAZARA HAMİLE KALDIĞINDA, KÜRTAJ OLABİLMELİ!!!!!!

3 KUZENİM DE , biri doğum kontrol hapı ile 2 kere, biri prezervatif yöntemi kullanırken, diğeri de yine SPİRALLE HAMİLE KALDIIIIIIIIIIII

DEMEK Kİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ OLABİLYORRRRRRRRRRRRRRRRR DEĞİL Mİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ???????


Umarım şimdi anlamışsındır, anlamadıysan da daha fazla yazmayacağım zaten, uğraşmaya bile değer bulmuyorum zaten.
hadi kürtaj oldu yine hamile kalırsa yinemi kürtaj çözüm bumu ?

Tweety
1-06-12, 19:06
Ercin
elinden alamazsiniz öylemi?? neden sizlere ne oluyor sizi ne ilgilendiriyor ,
pardon ne demek istedigini anliyamadim ?
simdi anladim evet karnimiza dusmus bir bebegin yasama hakkini elinden alamayiz,
bu cani bize ALLAH verdi ALLAH alir...

evet beni ilgilendirir bende dahil bircok kisi anne olmak isteyipte olamiyorsa,kolay yoldan hamile kalip sonrada bakamam diyip aldiriyorsa beni ilgilendirir...

queenofthenight
1-06-12, 20:06
sevimli7880
hani eşin çok iyiydi seni göklere çıkartıyordu ?kendi kendine çelişiyorsun
Burada yazar , kişisel değil , toplumsal bir sahneyi ortaya koymuş.

sdktm
1-06-12, 20:06
sumuzz
Herkesin özeli vardir ve ben bir saglikci olarak. bu özeli ne bilmek isterim ne de fazla desmek. Akilli bir birey IQ su 70 in üzerinde olan bir bayan kendi icin (maddi ve manevi) secimleri yapmakta özgürdür.

Yasalarla hersey daha karisacak. Sadece hamile bayan degil , kürtaji yapan doktorda zan altinda olacak. Gercekten kürtaj mecburiyeti olan ve olmayanda ayirt etmek icin bir kurul karar verecek. Bu da hamile insanin kimliginin aciga cikmasini sagliyor.... Buda diger sorunlari ortaya dökecek. Ailesinden habersiz hamile kalan, tecavüz edilen ve bunu saklamak isteyen bayanlar polise gitmek zorunda kalacak ooooooo daha ne problem olusacak. Simdi soruyorum tekrar bu yasanin ya da böyle bir yasanin cikmasini istermisiniz?

evet isterim yine böylece gençlerimiz daha daha dikkatli olurlar
böylece tecavüzcüler azalır azalmayanda açığa çıkar cezasını bulur
yine söylüyorum ben tüm kürtaj yasağına karşıyım önceki yazılarımı okursanız anlarsınız kadınların benim bedenim benim bebeğim ister aldırırım ister doğururum mantığı, muhalafet oluş şekli yanlış geliyor bana.

leylaaupaysducarrousell
1-06-12, 20:06
Zorla güzellik olmaz arkadaşlar. Bir kadın, anne olmayı kesinlikle istemiyorsa, yapamayacaksa, onu anne olmaya zorlayamayız.
O Kadının doğumdan sonra yaşayacaklarına, çocuğun bakımına, annenin yaşadığı psikolojik bunalımlara ortak değiliz. Biz kapımızı kapatacağız ve o kadın, o bebekle yalnız kalacak.
Merdiven altı kürtajlarına, tecavüz bebeklerine değinmiyorum bile.
Bazı arkadaşlar "keyfi kürtaj" diye bir durumdan bahsetmişler. Bu insanları anne olmaya zorladığımızda elimize ne geçecek anlamış değilim.
Keyfi kürtaj engellenebilir. Doğum kontrolü hakkında daha iyi bilgilendirme yapılır, maddi yönden sıkıntı çeken anneye devlet çocuk yardımında bulunur, bekarken hamile kalan ve doğurmakla kürtaj arasında gidip gelen kadın, ailesinden zarar görmemesi için devlet korumasına alınır, bu şekilde olur.
Almanya'daki kürtaj pratiğini örnek vereyim: hamile olduğunu ve kürtaj yaptırmayı düşünen kadın, öncelikle adı ve adresi gizli tutularak, bu konuda ihtisaslaşmış psikologlar tarafından görüşmeye alınıyor ve çözüm bulunmaya çalışılıyor. Konu amddiyat mı; kadına devletin sağladığı olanaklar anlatılıyor. Aile korkusu ise, koruma teklif ediliyor.
Bu görüşmeden sonra, üç gün düşünme süresi var kadının. Eğer bu çözümler onun için uygun değilse, o zaman kürtaj yaptırabiliyor.
Gebeliğini sürdürmek istediğinde, devlet yanında oluyor.
Bu iş bu şkilde olur, yasaklayarak değil. Politikacılar, tuzu kuru olduklarından herhalde, her zamanki gibi kolayına kaçıyorlar.

weiss
1-06-12, 20:06
neun
İyi ki arkadaş bu örnekleri verdi, sürekli aynı şeyleri tekrarlamanıza gerek yok. Bunlara buradaki herkes karşıdır tabii ki, çok çirkin şeyler. Çevrenizde böyle örnekler gördüğünüz zaman uyarıp görevinizi yaparsınız ama gerisine karışamazsınız.
Sadece bu örneklerlemi sinirli?
Bir kadinin vucudum sarkacak diye aldirmasi.
Evli ciftin rahatimiz bozulacak diye aldirmasi.
Bir ciftin bakamam diye aldirmasi, 3 ay sonra yine hamile olmasi ve onuda aldirmasi.
Daha yüzlerce örnek verebilirim.
Hepsini tek tek ziyaret edip uyaracak vaktim yok.
Bu sebeple toplumsal yara olarak görüyor ve keyfi kürtaja karsiyim diyorum.
Düzeltilmesi icin adim atilsin istiyorum ama bunun kürtaj yasagi olmadiginida biliyorum.
Belki cok az sayida korunmayi cidddiye alinmasini saglar kürtaj yasagi ama yapan yine yapar.
Bu kadar basit.


Ercin
1-06-12, 20:06
tweety_yteewt
pardon ne demek istedigini anliyamadim ?
simdi anladim evet karnimiza dusmus bir bebegin yasama hakkini elinden alamayiz,
bu cani bize ALLAH verdi ALLAH alir...
ee allah laa benim aramda sana ne oluyor ?? buarada komiksinde

neun
1-06-12, 20:06
Ercin
cok guluyorum var yurdumun haline , bence bi tasi kaldirinda öyle bakin iran a bakin neydi ne oldu , kuzu kuzu meelemek dedikleri buymus , gerci cogu bilmezki ozgurlugu ilk baba sonra koca , hic hayati olmamisdir , kandirmisdir kendini , amaclari idealleri varmiydi acaba bilmiorum.... buna gercekten inanlarinin akill sagligindan suphe ediyorum ne insanlari ne dunyayi taniyor dort duvar haricinden, amac sadece geri geri adimlar , ses kismalar , simdide konusabiliyorsalar o begenmediklerinin sayesinde yoksa herkes olmustu kole cahil,
Geçen buna benzer bir konu olmuştu. "Kadın çocuk doğurma makinası değildir, önce bireydir, kişisel amaçları olmalı." demiştim. Başka biri de buna karşılık; "Kişisel amaç ne demek? Ben birey değil miyim, senin annen birey değil mi?" tarzında cevap vermişti. Çok zor bir şeyleri anlatmak.

gelinciksurubu
1-06-12, 20:06
london2012
Bence sen anlamadan konuyu acmissin. Bir anne olarak, bir kadin olarak, sonra da insan olarak dusunsen. Sadece yasaga karsi cikmak icin muhalefet olmasan belki biraz da sen anlardin:)
yasağa karşı çıkamamdan neden gocunuyosunuz anlamadım.
tabikii yasağa karşı çıkıcam bu benim vatandaşlık hakkım.aynı düşünceye sahip olmasam bile saygı duyuyorum insanlara.ben gerek duymadım ama gerek duyan varsa da naparsa yapsın demiyorum,duyarsız değilim ben.
bugün ben etkilenmiyorum belki ama yarın için endişeleniyorum çünkü anneyim.bu vatana bir evlat yetiştiriyorum,haklıya hakkını vermesini haksızlara göğüs germesini aşılıyorum.saygıyı hak etmek için saygılı olması gerektiğini,toplum olaylara duyarlı olmasını,biresel konularda adil düşünmesini tavsiye ediyorum.

ben çocuğuma yarın birgün bir başka annenin evladına zarar vermemesi adına öğretiyorum bunları.tabiiki önce benden görecek evladım.yoksa yedirmişim içirmişim çok mu mühim.
lütfen arkadaşlar adil olalım karşıt düşüncelere saygı duyalım.birbirimizi en iyi bizler anlarız değil mi.hep art niyetli kadınlar örnek veriliyo.unutmayın onlar istisna.ülkemizde eli öpülesi anne çoğunlukta.herkes keyfi bunu yaptırmıyo,mecburiyetler vardır.mecburiyetleri somut şeylerle ölçüt yapamayız.soyut durumlarda vardır.
karşı olduğum kararı bana ait olabilecek bir durumdan üzerine vaz,fe çıkaranlar

karşı olduğum biz kadınları hiçe sayıp,senin yerine doğruyu ben seçerim diyenler

Lambrusco
1-06-12, 20:06
heliconia
helal olsun ya çıldırdım şu bilgisayarın karşısında. anlamayacak boşuna uğraşma prezervatifi kontrol ediyormuş eşi hiç bir şey olmazmış %100 koruma diyor hanımefendi :)

Arkadaşı JİNEKOLOGA SEVK ETMEK GEREK.

PREZERVATİFİN HANGİ MARKASINI ALIRSANIZ ALIN %100 KORUMA YAZMAZ, %95-%99 arası markaya göre değişen yüzdeler bulunabilir:)

Bunun yanı sıra, ben yeni evliyim JİNEKOLOĞA GİTTİM ve dedim ki, hangi yöntem en güvenlisi? Ben kazara mazara çocuk sahibi olmak istemiyorum çünkü hala eğitimimi sürdürüyorum yapacak bir ton işim var.
Kadın da dedi ki: Canım benim sana şunu seç derim, başına bir iş gelir benden bilirsin. %100 koruma yoktur. Bünyeden bünyeye de değişir, şu yönetmi kullan da diyemem, DENEYİP EN İYİSİNİ SANA VE BÜNYENE UYACAK OLANI KENDİN BULMAN GEREKİR.

ve kadın cidden hiç bir yöntem önermedi, hepsini anlattı, hiçbiri %100 değil dedi.

He sonra anneminkine değineyim.

Annem spirali taktırıyor hemencecik hamile kalıyor. NEDEN?

Çünkü parası olmadığından, AVRUPAİSİNİ alamamış, ve ÖZEL DOKTORA GİDEMEMİŞ, SAĞLIK OCAĞINDA YAPTIRMIŞ. HEMŞİRE SAĞ OLSUN HARİKA TAKMIŞ Kİ ANNEM HAMİLE KALMIŞ.

Sonra DAHA PAHALISINI TAKTIRINCA 15 yıl sorun yaşamadı.

Ama işte anlamayınca insan, ne anlatsan çare değil.

Arkadaşın anlayamadığı şu, bizler de bilinçli cinselliği savunuyoruz elbette fakat olabilecek her türlü aksilik sonucu insanların ELLERİNDE BİR HAKLARININ OLMASI ÇOK KOMİK BİR MENTALİTE.

Sen insanlara hakkı verirsin, ama eğitimini de verirsen, zaten YASAKLAMAK ZORUNDA KALMAZSIN.

O BİR CAN, KIYMAYIN DİYE SÖMÜRÜ YAPMAZSIN. ÇÜNKÜ GEREK KALMAZ.

SONRA, KİMSENİN HAYATINA SENİN DEDİĞİN DOĞRU ZANNETTİĞİN İÇİN DE KİLİT VURAMAZSIN.

Tweety
1-06-12, 20:06
Ercin
ee allah laa benim aramda sana ne oluyor ?? buarada komiksinde
pardonda sen neden bana satasiyorsun kardesim benim fikrim bu peki bundan sanane ?

komik olanda sensin...

Cudana
1-06-12, 20:06
Arkadaşlar neyi tartışıyoruz ki?

Yapacak olan yine yapar.

Para karşılıgı yapacak onca insan var bence bu yasa yaptırım olamaz.

Şayet bir yasa çıkıyorsa ve keyfiyeti önlemek amaçlıysa o zaman

insanların sosyo-ekonomik düzeyini iyileştireceksin,
annenin dogum öncesi, sonrası iznini arttıracaksın, çocuk parasını arttıracaksın,

Bir takım teşvikler yap ki insanlar çıkardıgın yasayı dogru bulsun.

gwencooper
1-06-12, 20:06
leylaaupaysducarrousell
Zorla güzellik olmaz arkadaşlar. Bir kadın, anne olmayı kesinlikle istemiyorsa, yapamayacaksa, onu anne olmaya zorlayamayız.
O Kadının doğumdan sonra yaşayacaklarına, çocuğun bakımına, annenin yaşadığı psikolojik bunalımlara ortak değiliz. Biz kapımızı kapatacağız ve o kadın, o bebekle yalnız kalacak.

Merdiven altı kürtajlarına, tecavüz bebeklerine değinmiyorum bile.
Bazı arkadaşlar "keyfi kürtaj" diye bir durumdan bahsetmişler. Bu insanları anne olmaya zorladığımızda elimize ne geçecek anlamış değilim.
Keyfi kürtaj engellenebilir. Doğum kontrolü hakkında daha iyi bilgilendirme yapılır, maddi yönden sıkıntı çeken anneye devlet çocuk yardımında bulunur, bekarken hamile kalan ve doğurmakla kürtaj arasında gidip gelen kadın, ailesinden zarar görmemesi için devlet korumasına alınır, bu şekilde olur.
Almanya'daki kürtaj pratiğini örnek vereyim: hamile olduğunu ve kürtaj yaptırmayı düşünen kadın, öncelikle adı ve adresi gizli tutularak, bu konuda ihtisaslaşmış psikologlar tarafından görüşmeye alınıyor ve çözüm bulunmaya çalışılıyor. Konu amddiyat mı; kadına devletin sağladığı olanaklar anlatılıyor. Aile korkusu ise, koruma teklif ediliyor.
Bu görüşmeden sonra, üç gün düşünme süresi var kadının. Eğer bu çözümler onun için uygun değilse, o zaman kürtaj yaptırabiliyor.
Gebeliğini sürdürmek istediğinde, devlet yanında oluyor.
Bu iş bu şkilde olur, yasaklayarak değil. Politikacılar, tuzu kuru olduklarından herhalde, her zamanki gibi kolayına kaçıyorlar.
aynen benimde zaten anlamadıgım bu baskı neden kurtaja karsıyım iyi ama ben bu cocugu istemiyorum ama sen katilsin sen canisin sen soylesin boylesin iyi tamam cocugu dogurdum bakamıyorum yardım edin kimse yok meydanda hep boyle olmuyormu zaten

sevimli7880
1-06-12, 20:06
ysl74
kim ne derse desin ben kürtaja karşı değilim. isteyen aldırabilmeli. kendini anneliğe hazır hissetmeyen nişanlıyken beraber olan ve en önemlisi tecavüzler. kürtaj yaptırmak bu utançla yaşamaktan daha kolay gelir bana.
nişanlıyken beraber olmayı göze alıyorsa her türlü sorunuda göze almalı

Ercin
1-06-12, 20:06
neun
Geçen buna benzer bir konu olmuştu. "Kadın çocuk doğurma makinası değildir, önce bireydir, kişisel amaçları olmalı." demiştim. Başka biri de buna karşılık; "Kişisel amaç ne demek? Ben birey değil miyim, senin annen birey değil mi?" tarzında cevap vermişti. Çok zor bir şeyleri anlatmak.
iste dogur dogur at kenara ne egitim ne guzel hayat standard lari , zaten bu hayat standard larini turkiyede cok guzel goruyoruz , cogu kesime bisey olmaz yurtdisi var gider yaparsin isini olan sadece alt kisima olcak daha cahiliyet daha cok ölum vakkalari merdiven alti vs .. birazda burda onemli konulari kapatmak icin insalarin agzina yem atmak icin ortaya atilmis yem var

Yusum
1-06-12, 20:06
weiss
Benim icin bir kadinin erkek olmayan bebegi aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikma hakkim vardir.
Evli bir ciftin maddiyat bahane ederek sürekli bebek aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikarim.
Sevgilisini tuzaga düsürmek isteyen gencin hamile kalmasi ve amacina ulasamayinca aldirmasi toplumsal yaradir karsi cikarim.
Kocasina kizan kadinin gidip karninda ki bebegi aldirmasina karsi cikarim.
Bu uzar gider.
Evet siz bana " sanane " diyerek uslubunuzu bozdunuz.
Ayrica gayet acik cevabim asla politik degil.
Maddi sorunlardan dolayı aldırmak ister, kocası ile mutsuzdur boşanmak istiyordur aldırmak ister, anne olmaya hazır değildir istemeden hamile kalmıştır aldırmak ister. Bu gibi durumlara hiç kimse müdahale edemez...

Yusum
1-06-12, 20:06
gwencooper
aynen benimde zaten anlamadıgım bu baskı neden kurtaja karsıyım iyi ama ben bu cocugu istemiyorum ama sen katilsin sen canisin sen soylesin boylesin iyi tamam cocugu dogurdum bakamıyorum yardım edin kimse yok meydanda hep boyle olmuyormu zaten
bakamıyorum dediğin anda da Allah akıl fikir vermiş herkese doğurmasaydın diye konuşmaya başlarlar...

leylaaupaysducarrousell
1-06-12, 20:06
sevimli7880
nişanlıyken beraber olmayı göze alıyorsa her türlü sorunuda göze almalı[/QUOTE

ve bu çocuk, bu "kötü kadına" verilmiş bir ceza olarak dünyaya gelecek öyle mi...

_Zebos_
1-06-12, 20:06
valla kızlar boşuna tartışıyorsunuz. biz forumlarda tartışırız, yürüyüş yapar coplanırız

neyi istedilerde yapmadılar. bu yasak meclisten takır takır geçecek

sonra sıra d.k yöntemlerine gelecek... karşı çıkanlara eee ama günah denecek, susacağız

olan bizlere olacak yani...

gelinciksurubu
1-06-12, 20:06
bana göre de yaşladığımda bana bakar mantığı
kardeş yap,hayat bu belli olmaz ona bişey olsa naparsın mantığı
geniş aileyi seviyorum ondan çok doğurmak istiyorum mantığı
illede erkek olsun die direterek hersene doğurma mantığı

uzarda uzar.....

yanii bana göre de bunlar anlamsız ama kimseye çok cahilsin,aa olurmu böyle bişey,kesin bu engellenmeli diye düşünmüyorum.

çünkü hakkım yok
çünkü banane

weiss
1-06-12, 20:06
Yusum
Maddi sorunlardan dolayı aldırmak ister, kocası ile mutsuzdur boşanmak istiyordur aldırmak ister, anne olmaya hazır değildir istemeden hamile kalmıştır aldırmak ister. Bu gibi durumlara hiç kimse müdahale edemez...
Burada bir kadin kocamla cok mutsuzum, ayrilmak istiyorum, hamileyim diye konu acsa.
Bütün kadinlarin ilk yazacagi sey " madem mutsuzdun o bebegin günahi neydi" der ama konu kürtaj olunca " aldirmak ister" oluyor.
Bir kadin " hamileyim aldiracagim, annelige hazir degilim " diye konu acsa, cogu üyemiz yine " herkes tam anlami ile hazir olamaz, yazik bebegine, belkide hazir oldugunu düsündügündede sen isteyeceksin ama olmayacak" der ama konu kürtajsa " aldirmak ister" denir.
Yok ben anlayamayacagim.
Neyse bosverin. Sizin düsünceniz odur. Benim düsüncem bu.

sdktm
1-06-12, 20:06
bazı arkadaşlar diyor ki kimse anne olmaya zorlanamaz
bende diyorum ki kürtaj doğum kontrol yöntemi değildir
aklı başında olan (tecavüz vs dışındakiler) korunmasız ilişkiye giren hamile olabileceğini bilir
demek ki korunacaksın
sanırım zorunlu sebep dışında kürtaj hakkı 1 aya indirilecekmiş
teknoloji zaten ortada, korunmadığında tahlilini yaptırırsın dünyaya getirmiyeceksen aldırırsın (ki karşıyım buna)
tecavüz mü oldu çıksın ortaya bir zahmet kurulla falan
hayati riski mi var e kurul zaten onaylar
kimse kimsenin anneliğine dokunmuyor kısaca
kürtajın ne boyutlara geldiğini anlasaydınız eminim sizde karşı çıkardınız arkadaşlar

Lambrusco
1-06-12, 20:06
gwencooper
aynen benimde zaten anlamadıgım bu baskı neden kurtaja karsıyım iyi ama ben bu cocugu istemiyorum ama sen katilsin sen canisin sen soylesin boylesin iyi tamam cocugu dogurdum bakamıyorum yardım edin kimse yok meydanda hep boyle olmuyormu zaten
Yok canım SEN CANİSİN SEN İNSAN DEĞİLSİN..NEDEN Mİ? Çünkü CANI VEREN SABRINI DA VERİR, bunu bilmen lazım.

Hahaha:)

Günlerdir anlatmaya çalıştığım şeyin özetini yazmışsın. Özet yazdım olmadı, uzun yazdım olmadı, çıldırdım da yazdım olmadı, sakinleştim de yazdım olmadı:)

Ama OLMAZ:)

Olacak olsaydı zaten, biz bu konuyu tartışıyor olmazdık zaten:):):):):):) Bu da işin ayrı boyutu

london2012
1-06-12, 20:06
gelinciksurubu
yasağa karşı çıkamamdan neden gocunuyosunuz anlamadım.
tabikii yasağa karşı çıkıcam bu benim vatandaşlık hakkım.aynı düşünceye sahip olmasam bile saygı duyuyorum insanlara.ben gerek duymadım ama gerek duyan varsa da naparsa yapsın demiyorum,duyarsız değilim ben.
bugün ben etkilenmiyorum belki ama yarın için endişeleniyorum çünkü anneyim.bu vatana bir evlat yetiştiriyorum,haklıya hakkını vermesini haksızlara göğüs germesini aşılıyorum.saygıyı hak etmek için saygılı olması gerektiğini,toplum olaylara duyarlı olmasını,biresel konularda adil düşünmesini tavsiye ediyorum.

ben çocuğuma yarın birgün bir başka annenin evladına zarar vermemesi adına öğretiyorum bunları.tabiiki önce benden görecek evladım.yoksa yedirmişim içirmişim çok mu mühim.
lütfen arkadaşlar adil olalım karşıt düşüncelere saygı duyalım.birbirimizi en iyi bizler anlarız değil mi.hep art niyetli kadınlar örnek veriliyo.unutmayın onlar istisna.ülkemizde eli öpülesi anne çoğunlukta.herkes keyfi bunu yaptırmıyo,mecburiyetler vardır.mecburiyetleri somut şeylerle ölçüt yapamayız.soyut durumlarda vardır.
karşı olduğum kararı bana ait olabilecek bir durumdan üzerine vaz,fe çıkaranlar

karşı olduğum biz kadınları hiçe sayıp,senin yerine doğruyu ben seçerim diyenler
Dikkat edersen ben yasakla ilgili filan yorum yapmadim. Kurtaj cinayet midir? evet cinayettir. Bu yasak bazi bilincsiz kadinlarin aklini basina getirebilir. Bir kadin alacagi ayakkabiyi bile bir gun alisverise cikar, sonra alir. Hangi komsusu nerde ne yapmis, ne almis onu konusur ama dogacak ya da dogmayacak bir bebegin hakkini bu kadar dusunmez. Onu da bir zahmet dusunuversin.

gelinciksurubu
1-06-12, 20:06
sdktm
bazı arkadaşlar diyor ki kimse anne olmaya zorlanamaz
bende diyorum ki kürtaj doğum kontrol yöntemi değildir
aklı başında olan (tecavüz vs dışındakiler) korunmasız ilişkiye giren hamile olabileceğini bilir
demek ki korunacaksın
sanırım zorunlu sebep dışında kürtaj hakkı 1 aya indirilecekmiş
teknoloji zaten ortada, korunmadığında tahlilini yaptırırsın dünyaya getirmiyeceksen aldırırsın (ki karşıyım buna)
tecavüz mü oldu çıksın ortaya bir zahmet kurulla falan
hayati riski mi var e kurul zaten onaylar
kimse kimsenin anneliğine dokunmuyor kısaca
kürtajın ne boyutlara geldiğini anlasaydınız eminim sizde karşı çıkardınız arkadaşlar
bu gibi yasakların olduğu ülkelerde 2 katına çıktığını anlasaydın sende yasaklanmasın derdin.madem bu kadar karşıtsın araştır istersen...

Cudana
1-06-12, 20:06
sdktm
bazı arkadaşlar diyor ki kimse anne olmaya zorlanamaz
bende diyorum ki kürtaj doğum kontrol yöntemi değildir
aklı başında olan (tecavüz vs dışındakiler) korunmasız ilişkiye giren hamile olabileceğini bilir
demek ki korunacaksın
sanırım zorunlu sebep dışında kürtaj hakkı 1 aya indirilecekmiş
teknoloji zaten ortada, korunmadığında tahlilini yaptırırsın dünyaya getirmiyeceksen aldırırsın (ki karşıyım buna)
tecavüz mü oldu çıksın ortaya bir zahmet kurulla falan
hayati riski mi var e kurul zaten onaylar
kimse kimsenin anneliğine dokunmuyor kısaca
kürtajın ne boyutlara geldiğini anlasaydınız eminim sizde karşı çıkardınız arkadaşlar
İyi de arkadaşım kim 4 haftalıkken hamile oldugunu ögreniyor ki?

Benim 2 evladım var ikisinde de 4+2'de ögrendim.

Aklımdan asla kürtaj geçmedi büyük konuşmayayım şu an hamile kalsam yine geçmez
ama ya düşünürsem?

Bir de oglum planlıydı, kızım korundugumuz halde (!) kazara oldu...