PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şeker hastalığı... Bilgileri ve Paylaşım alanı



nbatur55
10-01-2008, 17:08
ŞEKER HASTALIĞI
Vücudun şeker yakmasında ortaya çıkan bozukluğun neden olduğu bir hastalıktır. Tıp dilinde diabet denir. Pankreas, kandaki şeker miktarını kontrol eden ve adına insülin denilen bir madde salgılar. Pankreas bu görevini yerine getirmezse, kandaki fazla şeker, karaciğere depo edilir.
Aç karnına alınan 100 gram kanda 80 miligram şeker vardır. Bu miktar yemekten 1-2 saat sonra 140 miligrama kadar yükselir.
Kandaki şeker miktarı hastalığın durumuna göre aşağıdaki gibi tespit edilir.

Şeker durumu açken yemekten 1-2 saat sonra;
Normal kimselerde: 80 mg. 140 mg.
Orta derecede: 130 mg. 190 mg.
Ağır derecede: 160 mg. 215 mg.

2 çeşit şeker hastalığı vardır.
- Şekersiz Diabet:
Hipofiz bezinin arka tarafından salgılanan antidiüretik hormonun yetmezliği sonucu ortaya çıkan bu çeşit şeker hastalığına, tıp dilinde diabetes insipidus denir.
- Şekerli Diabet:
Pankreasın salgıladığı insülin yetmezliği sonucu ortaya çıkan bu çeşit şeker hastalığına, tıp dilinde diabetes mellitus denir.
Şeker hastalığını doğuran nedenler dengesiz beslenme, şişmanlık veya sinir bozukluğudur. Bazı kimselerde de irsiyet önemli bir rol oynar.
Hastalığın başlangıcında çok yemek ve su içmek ihtiyacı vardır. İdrar miktarı da artar. Kadınların idrar yapma yerlerinde kaşıntı vardır. Ayrıca devamlı yorgunluk hali görülür. İleri safhada devamlı baş ağrısı, el ve ayak titremeleri, iştahsızlık, aseton kokusuna benzer nefes kokusu, ter kokusu, adele krampları, hafıza zayıflığı, kısmi veya tam felç, iyileşmeyen yaralar ve uykuda sayıklama görülür.
Şeker hastalığı tedavi edilmezse sonuç damar sertliği, kalp yetmezliği, göğüs anjini, görme zayıflığı, katarakt, karaciğer hastalıkları, siroz olabilir.
İki çeşit şeker koması vardır.
- Diabetik Koma:
Daha ziyade şeker hastalarında görülür. Nedeni, insülin verme zamanını geçirmek, gerektiğinden az miktarda insülin vermek, bağırsak iltihabı, bademcik iltihabı, grip veya iyileşmeyen yaralardır.
- Şeker Eksikliği Koması:
Tıp dilinde hipoglisemi adı verilen bu çeşit koma, terleme, titreme, çırpınma huzursuzluk, şiddetli açlık, ve aşırı duygusallıkla başlar. Nedeni, fazla miktarda insülin vermek veya çok miktarda karbonhidratlı yiyeceklerle beslenmektir.
Şeker hastaları haftada en az iki kere ılık banyo yapmalıdır ve sonra da vücutlarının her tarafını ılık bir havlu ile ovmalıdır. Kabız veya ishal olmamalıdırlar. Perhiz yapmalıdırlar. Erken yatıp erken kalkmalıdırlar. Ağız, boğaz ve diş sağlığına aşırı özen göstermelidirler. Masaj, beden hareketleri ve açık havada yürüyüşü ihmal etmemelidirler.

sudenaz17
21-02-2008, 09:58
Merhaba arkadaşlar 2 gün önce eşimde şekerden şüphelenerek tahlil yaptırmak için hastaneye gittik ölcümler sonuçu aclık şekeri 218 çıkmış ve dahiliye doktoru eşime insülün iğnesi vermiş her gün kendine 3 kez iğne yapıyor birde her gece 20ml tek iğne yapıyor iğneden önce ve yemeklerden sonra şekerini ölcüyoruz.
Benim sizden istediğim şeker hastalığı böyle tek tahlille teşhis edilebilyormu nereye başvurmalıyız aklım çok karıştı doktora gitmeden 1 gün önce baklava yiyen adam bişey olmuyor ama ertsi gün çıkan sonuçla hemen insülin veriliyor bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımınıza ihtiyacım var.
İzmir de oturuyoruz burda bu konuda iyi bi doktor bileniniz varmı hangi hastaneye ne bölümüne başvurmalıyız

sudenaz17
21-02-2008, 11:10
merhaba sudenaz öncellikle gecmis olsun canim bizde esimle simdi doktordan geldik esimde seker varmis ama doktor öncellikle iki degisik ilac verdi kontrol etmemiz lazim dedi eger haplar fayda etmese o zaman insulin kullanman gerek dedi yani önce ilac tedavisi yapiyorlar burda bide insulinden önce ilacin dozunu yükseltme yapariz dedi yani son care insulin bence bi arastirin gerekirse baska bi doktora danisin hemen insulin olurmuymus diye tekrar gecmis olsun

Sizede çok gecmiş olsun canım banada bi anda insilünle başlatması mantıklı gelmedi ama bu konuda uzman bi doktor bulmamız gerekli ve ben bu konua caresiz kaldım eşim daha 28 yaşında iğneler moralini tamamen bozdu

sudenaz17
21-02-2008, 14:25
İzmir li arkadaşlar lütfen yardımlarınızı bekliyorum:(

peteknur
21-02-2008, 14:50
Şeker hastalıgının tip1 ve tip 2 diye türleri var.
Tip1 vücudun gerektiği kadar insülin hormonu üretememesi neticesinde, kan şekerinin yükselmesiyle oluşur, herhangi bir iyileştirici çare yoktur, ve yapılabilen tedavi kana insülin enjekte etmektir
Tip 2 diyabette, vücut gereken miktarda insülini üretebilir fakat hücreler insüline tepkisiz kalır. Kan şekeri yükselir çünkü hücreler gerektiği kadar glikoz alamazlar.Genellikle ilaç,egzersiz ve diyetle tedavi edilir.
Geçmiş olsun.

kedicik81
21-02-2008, 14:51
benım annemde seker hastası ama sadece hap kullanıyo gecmiş olsun sizede

fatmasel
21-02-2008, 15:25
Merhaba arkadaşlar 2 gün önce eşimde şekerden şüphelenerek tahlil yaptırmak için hastaneye gittik ölcümler sonuçu aclık şekeri 218 çıkmış ve dahiliye doktoru eşime insülün iğnesi vermiş her gün kendine 3 kez iğne yapıyor birde her gece 20ml tek iğne yapıyor iğneden önce ve yemeklerden sonra şekerini ölcüyoruz.
Benim sizden istediğim şeker hastalığı böyle tek tahlille teşhis edilebilyormu nereye başvurmalıyız aklım çok karıştı doktora gitmeden 1 gün önce baklava yiyen adam bişey olmuyor ama ertsi gün çıkan sonuçla hemen insülin veriliyor bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımınıza ihtiyacım var.
İzmir de oturuyoruz burda bu konuda iyi bi doktor bileniniz varmı hangi hastaneye ne bölümüne başvurmalıyız

önce eşinize geçmiş olsun diyorum. bende 15 yıldır şeker hastasıyım, hala inisülin kullanmıyorum.. keşke hemen inüsiline başlatmasalardı.. ben hapla ve diyetle dengede tutuyorum..ege üniversiresi endokronoloji bölümüne baş vurun..iyi bir araştırma yapılsın..tekrar geçmiş olsun..

sanemay
21-02-2008, 15:31
arkadaşım bence siz başka bir dr. daha görünün çünkü insülin kolay kolay verilmez belli bir takibe alınması gerekiyor hastanın ilk önce benim annem senelerdir şeker has. ama sadece bir kaç senedir ins. kullanıyor oda günde 2 doz eşinin hem şekeri çok fazla değil yani daha fazla olanlara bile çok az doz veriliyor doz fazla geldi bana babamda şeker has. ama sadece ilaç ile geçiştiriyor iğneye gerek yok ki bazen yükseldiği oluyor bence bir gün önce yediği tatlı yüksek çıkarmış eğer bide stres sıkıntı varsa şekerin çıkmasına sebep olur siz başka bir dr. gidin ve şekerden beyaz ekmekten pirinçten muz ve meyve suyundan uzak dursun şimdilik umarım yardımcı olabilmişimdir geçmiş olsun eşinede

EU1
21-02-2008, 15:32
Canim bendeki gebelik sekeri ve dogumdan sonra gecicek insallah.Bildigim kadariyla yardimci olmak isterim.Benim bildigim canim aclik sekerinin 70 ile 90 olmasi gerekirken esinde 200 kusur cikmiski bu cok yuksek.Birde tok oldugunu dusun.Yemek yedikten sonra benim acken 75 ise tokken 120 falan oluyo oda cok az yiyorum diyet yapiyorum.Kaldiki normal bir insan gibi yesem 180 e firliyo.Yani bu hesaplamalari yaparsan mecbur insulin yapiliyo.Cunku baska turlu inmiyecek gibi demekki.Suan ben diyetteyim ve diyetim ise yaramasaydi sekerim dusmeseydi insulin olucaktim.Allah sifa versin canim ne diyim zor...

sudenaz17
21-02-2008, 15:56
Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar.fatmasel yardım için sağol arkadaşım en iyisi bu bölüme başvurmak.

sudenaz17
21-02-2008, 15:58
Bende 6 aylık hamileyim benim şeker değerlerim çok normal çıktı ve bir kaç gün sonra eşimde böyle bi hastalık çıkınca baya bi şok olduk. eşin kötüsü ben sürekli tatlı aşeriyorum :( ama artık eve tatlı sokamaktan bile korkuyorum

EBİSU
20-05-2008, 17:40
arkadaslar tam bir hafta önce titreme ve bas dönmesiyle beraber fenalaştım o sırada pek ac degildim ve cikolata yiyordum. daha sonra bu durum acıktıgım bi derste tekrarladı.apar topar doktora gittim fakat arkadaslarımın ısrarıyla biskuvi yememden mi bilmiorum sekerim normalden yüksek cıktı. doktor aclık sekerime baktırmamı istedi o ise artık gece su içtigim için mi bilmiorum normal cıktı ve beni sorun devam ederse tekrar gel diyerek gönderdi. aynı seyi malesef bugün de yasadım.sizce bna neler oluyor? (not: kusura bakmayın yeni üye oldugum için konuyu dogru yere mi actım bilmiyorum CADIARZU)

EBİSU
22-05-2008, 20:00
gercekten yardıma ihtiyacım var ama fikri olan biri yok sanırım neyse canınız saolsun

eldeniz
22-05-2008, 20:05
canım şeker hastalığı 2 türdür...
tip 1 ve tip 2 diye ayrılır...
eşim de şeker hastası olduğu için az çok bilgim var...ama netten sana biraz bilgi ekliyorum...
Diyabetin ne olduğunu anlayabilmeniz için, öncelikle vücudunuzun işlevlerini yerine getirirken gerekli olan enerjiyi nasıl sağladığını bilmeniz gerekir.

1. Yediğiniz besinler şekere parçalanır.
2. Şeker, kan akımı ile vücudun tüm bölümlerine taşınır.
3. Vücudun ana besin kaynağı olan şeker enerji sağlayabilmek için, kan akımından ayrılarak vücut hücrelerinin ( kas hücreleri, beyin hücreleri v.b ) içine girmelidir.
4. İnsülin vücudumuzda pankreas adı verilen organ tarafından üretilen bir hormondur. Kandaki şekerin kanı terkederek hücre içine girmesini sağlar.
TİP 1 İnsülin Gerektiren Diyabet

Bu tip diyabette pankreas çok az insülin yapar ya da hiç insülin yapamaz. Kanda insülin reseptörlerini doldurmaya yetecek kadar insülin olmayınca, hücre yüzeyindeki reseptörler ( kapılar ) kapalı durumda kalır. Hücrenin içine giremeyen şeker kanda birikir. Kan şekeri düzeyi yükselir. Diyabetin bu tipi daha çok genç yaşlarda ortaya çıkar. Tip 1 diyabetin belirtileri :

• Çok fazla acıkma
• Fazla miktarda idrar yapma
• Ani kilo kaybı

olarak sayılabilir. Bu belirtiler genellikle aniden başlar.






TİP 2 İnsülin Gerektirmeyen Diyabet

Bu tip diyabette pankreas insülin üretir ancak miktarı yeterli değildir ya da yeterli derecede kullanılmaz. Vücut insülin reseptörlerini açmak için kandaki insülini kullanamayınca, reseptörler ( kapılar ) kapalı kalır ve kanda çok miktarda şeker birikir.
Tip II diyabet genellikle 40 yaşın üzerinde ve kilosu fazla olan kimselerde görülür. Tip II diyabetin belirtileri olarak :
• Sık enfeksiyona yakalanma
• Ciltteki kesik ya da yaraların zor iyileşmesi
• Sık idrara çıkma
• Açlık ve susuzluk hissinin artması
• Bulanık görme
• Yorgunluk hissi sayılabilir.

Bu belirtiler uzun dönemde ortaya çıkar.

eldeniz
22-05-2008, 20:06
KAN ŞEKERİNİZİN KONTROLUNE ÖNEM VERMEMENİZ SİZE ZARAR VEREBİLİR Mİ ?

Ne yazik ki cevap EVET.
Kanınızda uzun bir süre çok fazla şeker olursa ( hiperglisemi ), böbrek rahatsızlığı, göz hastalıkları ve kalp rahatsızlıklarına yakalanma olasılığınız çok artar.

Bu konuyu lütfen düşünün ve bazı gerçekleri gözden geçirin.

Doğru besinleri alarak, doğru fiziksel aktiviteleri yaparak ve doğru insülin tedavisini uygulayarak sağlığınızı koruyabilirsiniz. Bütün bunları yaparsanız problemlerden uzak kalma şansınız çok fazla artar.

Amerika 'da yapılan bir araştırmanın sonuçları size bu gerçeği daha iyi anlatabilir. 1441 diyabetlinin katıldığı bu araştırma göstermiştir ki eğer bir diyabetli kan şekerini kontrol altına alırsa,

Göz rahatsızlıklarının ortaya çıkış sıklığı % 27

Böbrek rahatsızlıklarının ortaya çıkış sıklığı % 56 oranında azalır.

KAN ŞEKERİNİZ HİÇ NORMALDEN DAHA DÜŞÜK OLABİLİR Mİ ?

Evet. Kan şekerinin normale göre daha düşük olması haline tıp dilinde Hipoglisemi adı verilir.
Gereğinden fazla insülin almanız, yanlış bir zamanda yemek yemeniz, yemeniz gereken öğünü atlamanız ya da normalden fazla egzersiz yapmanız kan şekerinizin normal değerlerin altına düşmesine neden olabilir.

Eğer kan şekeriniz çok düşükse,

• Titrersiniz
• Terlersiniz
• Yorgunluk hissedersiniz
• Açlık hissedesiniz
• Dikkatiniz dağılır
• Bulanık görürsünüz
• Başınız ağrır
• Sinirli olursunuz


Hmene bütün hastalar kan şekerinin düşmekte olduğunu farkeder ama bazen bu, herhangi bir semptom vermeksizin, birdenbire gelişebilir. Böyle bir olasılık nedeniyle, diyabeti olan bütün hastalar, kendilerindeki bu sağlık sorununu bildiren ve her zaman yanlarında bulunacak bir tanıtım kartı taşımak durumundadır.

Bayılmış veya konuşamıyacak durumda olduğunuzda bu tanıtım kartı size yardıma koşan insanlar sorunun ne olduğunu anlatacak ve ihtiyaç duyduğunuz tedaviye daha çabuk kavuşmanıza yardım edecektir.

Cüzdanınızda taşınan bu tanıtım kartında adınızın, telefonunuzun ve doktorunuzun telefonunun yazılacağı yerler vardır.

DÜŞÜK KAN ŞEKERİ NASIL TEDAVİ EDİLİR ?

Eğer kan şekerinizin aşırı düştüğünden şüphe ediyorsanız, kan şekerinizi ölçün. Bulduğunuz değer 70 mg/dl ' den daha düşükse, kan şekeri düzeyinizi yükseltmek için hemen şekerli birşeyler yemeniz gerekir. Eğer kan şekeri düzeyinizin düşmüş olabileceğinden şüphe ediyor, ancak ölçüm yapamıyorsanız şeker içeren sıvı için veya katı birşeyler yiyin.

ilktuğ
22-05-2008, 20:11
Canım benim ailemn yarısı şeker hastası neredeyse,oldukça tecrübeli sayılırım,yani. Şeker çoğunlukla çok su içme,sık idrara çıkma,ağız kuruluğu,halsizlik gibi belirtiler gösteriyor.Ama bence sen dahiliyeciye gidip olayları tam olarak anlat belki birde şeker yüklemesi yaptırr ondan daha iyi anlaşılır ki bu gizli şeker falan da varsa ortaya çıkarıyor.İlk şeker ölçümünde yüksek çıkması olabilir çünki hem bisküvi yemisin muhtemelen de toktun.Birde ailede varsa genetik olma olasılılığı var. Şeker birden sebepsiz yere kilo vermeye de sebep oluyor.Ama en güzel çözüm tabiki doktorda .Sağlıklı günler dilerim canım.

EBİSU
22-05-2008, 20:20
yasım 22. bu zamana kadar hiç sekerle ilgili bi problem yasamadıgım için korkuyorum. aclık sekerimi sık sık ölçtürüorum hep normal.galiba seker yüklemesi yaptırırsam en doru bilgiyi alıcam şimdilik seker hastası fln olmadıgımı söledi doktor. eldeniz cok tesekkür ederim

EBİSU
22-05-2008, 20:23
ilktuğ, söyledigin belirtileri yasıyorum cok yedigim zaman. işin garibi acken de titreme filan oluyor bi türlü anlam veremiyorum sekerim yüksekmi düşük mü die.. doktor simdilik saldı beni ama tekrar gidicem su final dönemimi kazasız belasız bi atlatıyım da..

yorgun savaşçı
22-05-2008, 20:44
cnm ben hipoglisemi hastasıyım. Yani şeker hastası adayıyım. Bende titreme falan değil de, açlığa karşı direncimi kaybetme, 2,5-3 saat bir şey yemediğimde dikakt kaybı, baş ağrısı, dönmesi, sinirlenme gibi belirtiler oluyor.

Ayrıca bende de kesin tanı şeker yüklemesi yaptırınca çıktı:(

EBİSU
22-05-2008, 20:50
ben de acıkınca öle olyorum canım ama bunun yanında cok yedigimde de sık idrara cıkma titreme bas dönmesi gibi sikayetlrm oluyor. bu durum on gündür var ve benim asıl süphem yasmin adındaki dogum kontrol hapını 3 aydır kullanıorum acaba o mu neden oldu

eldeniz
22-05-2008, 20:53
umarım sana yardımcı olabilmişimdir...
belirtiler kişiye göre farklılık gösterebildiği için arkadaşlarımın dediği gibi en iyi sonucu doktor kontrolunde alabilirsin...
kullanmış olduğun ilacın yan etkileri de bu septomları tetiklemiş olabilir...
çok geçmiş olsun...a.s.

EBİSU
23-05-2008, 16:17
sagol cnm yarın seker yüklemesi yaptırıcam sonucu yazarım.. tanıdıgım bir kadın dogumcu ilacın yan etki yapabilecegini de söyledi ve içim rahat etti.cünkü seker hastası olmak istemiorum:((

EBİSU
24-05-2008, 16:02
seker yüklemesini bgn yaptırdım ve 3. saatte kan sekerimde ani bir düşüş oldugu gözlendi. hipoglisemi varmış bende, bir ay glucobay isimli ilacı kullanıcam daha sonra tekrar bakılcak. yardımlarınız için tesekkür ederim:)

akasya1612
24-05-2008, 16:23
Arkadaşlar şekeri olan herkes yararlansın istedim. Eşimin babasının şekeri genelde yüksek 400-450 civarında. Ona pazardan gördüğümüz bir meyvayı aldık. Meyvanın şeker hastalarına iyi geldiği bilgisi vardı üzerine. İsmi.....O gün 1 taneyi yiyerek denedi. Ertesi gün tekrar ölçtüğümüzde şekeri 90 lara kadar düşmüştü. Armuta ya da mangoya benzeyen tadı olmayan nötr bir meyva. Sanırım çoğu yerde bulunabilir. Kilosu da 5 ytl. Umarım herkesin işine yarar. Biz kullanmaya devam ediyoruz..

EBİSU
25-05-2008, 17:12
akasya bu bilgi için tesekkürler malesef ben hipoglisemi hastası oldugum için bna yardımcı olmaz bu meyve ama cewremdeki seker hastalarına tawsiye edicem

ilktuğ
25-05-2008, 18:22
akasya bu bilgi için tesekkürler malesef ben hipoglisemi hastası oldugum için bna yardımcı olmaz bu meyve ama cewremdeki seker hastalarına tawsiye edicem
canım çok geçmiş olsun kendine dikkat et ilacı sakın aksatma.korkutmak istemem ama şeker düşmesi de çok önemli........

yorgun savaşçı
25-05-2008, 20:54
canım çok geçmiş olsun kendine dikkat et ilacı sakın aksatma.korkutmak istemem ama şeker düşmesi de çok önemli........

evet çok önemli. bende de var. eğer önlem alınmazsa ileride şeker hastalığına çeviriyormuş:(

goblenci
25-05-2008, 23:26
Diyabetinizin olduğunu yeni öğrenmiş olabilirsiniz veya ailenizde diyabetli bir yakınız olabilir. Endişelenmeyin.
Diyabeti öğrenmeye başladıkça, diyabetle yaşamanın veya bir diyabetli ile yaşamanın zor olmadığını göreceksiniz. Yapılacak en önemli şey bilgi sahibi olmak ve edindiğiniz bilgileri günlük yaşama geçirmek. Ve tabi ki en önemlisi doğru bilginin doğru olarak uygulanmasında süreklilik sağlamak .

geçmiş olsun, diyabetle ilgili bol bilgiyi diyetisyen emel ablamın sitesinde bulabilirsiniz, link veremiyorum maalesef ama emel özer diye aratırsanız bulmamanız mümkün değil zaten...

TATOŞ
26-05-2008, 07:42
sabah aç karnına şeker ölçümü yapan bir eczaneye gidip şekerin olup olmadığını öğrenebilirsin...umarım değilsindir..buarada çok geçmiş olsun sevgiler..

EBİSU
26-05-2008, 15:22
yorgun savascı sen ilaç kullanıyomusun? doktora ben sürekli hipoglisemi hapı mı kullanıcam dedigmde hayır dedi ancak 1 ay kullan kontrole gel dedi.. 1 aylık ilaç kullanımı bişeyi degistirirmi ki mrk ediorum

meldos27
28-05-2008, 11:57
Ebusu öncelıkle gecmıs olsun Allah sifalıgını versın.benım sorunum daha farklı bır topık acacaktım ama sen acmıs oldugun ıcın burdan yararlanmak ıstedım.
bende bırkac günden berı ayaklarımda yanma,agız kurulugu ve titreme sikayetlerım var.
evde kan sekerımı ölctüm 144, 133 falan cıkıyo cok korkuyorum dıyabet hastası olmaktan,
cünkü annemde 30 yıldan beri diabet hastası dıyalızle ayakta duruyo.
of ya ne yapacagımı bılmıyorum..fisfisfis
lütfen bana yardım edermısınız arkadaslar morale ıhtıyacım var.
sımdıden herkese cok tesekkurler.:teytey:

EBİSU
28-05-2008, 20:15
meldos kan sekerin normal sayılır ama yine de sen doktora görün.. genetikmiş seker hastalıgı o yüzden önlemini simdiden al derim ben.. buarada ben seker hastası deilim, aslında tam hipoglisemi teshisi de koymadı doktor fakat cok yedigimde yada 3 saat ac kaldıgımda öle bi agırlık cöküyo ki üstüme, moralim cok bozuk:( 15 gün oldu baslayalı, keske bisey olsa da iyileşsem yine...

meldos27
29-05-2008, 16:55
ebisu cok sagol.....
ben zaten sana benım durumum senden farklı demıstım..
sigarayı yenı bıraktım ondan olabılır dıye düsünüyorum..
hersey ıcın tesekkur.

ziynet
07-10-2008, 06:46
geçmiş olsun canım.... bende sormak istiyordum aslında ...benim eşimdede şeker çıktı ..5 yıldır inanki alışmaya çalışıyoruz ..okulda bile 3 sınıfa giden bir çocuk var her gün annesi bekliyor iğnesini yapmak için çok zor bir durum acaba kızlarımdada olurmu diye hep kafama takıyorum

fatmasel
07-10-2008, 07:53
ziynetcim, önce eşine geçmiş olsun...

canım yaa bem 18 yıldır şeker hastasıyım...eğer eşin diyetine dikkat ederse o kadarda korkulacak bir hastalık değil...

evet sadece doktorunun verdiği diyete uysun, ilacı varsa ihmal etmesin...

size tekrar geçmiş olsun canım...Allah beterinden korusun..

nera
30-01-2009, 09:43
Merhaba Arkadaşlar.

Şeker hastalığı günümüzde artık korkulacak bir hastalık değildir. Lütfen kendinize şeker hastasıyım veya adayıyım hayat bitti, korkuyorum tarzında yaklaşmayın.

Bununla yaşamaya alışmak ve hayatınızı yeniden düzenlemeniz gerektiğini unutmayın.

Şeker hastalığı hakkında arkadaşlar güzel bilgi vermişler. Yaşadıklarımdan ve uyguladıklarımdan bazı bölümleri aktarmak istiyorum.

Şeker hastası olunca tamamen vucuttan şekeri kesmek karaciğerin iflasına neden olacağı için yapay şekerler yerine (çay şekeri, çikolata vs) doğal şeker içerikli gıdalar yiyin.

Ana kural artık 3 öğün değil 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere 24 saatte 6 öğün yenmesidir.

3 Ana öğün içerisinde doktorunuza danışacağınız vucut yapınıza uygun yemekler tercih edin.

3 Ara öğün iki ana öğün arasındaki zaman diliminde yiyeceğiniz gıdalardır. Aman dikkat ara öğünler ana öğün gibi yemek değildir. 1 Elma ve 1 çay bardağı süt, bir avuç kuruyemiş, kurutulmuş meyve olabilir. Önemli olan yiyeceğiniz meyvenin şeker miktarıdır. Özellikle şeker miktarı belli olmayan elma - armut - üzüm gibi gıdaların yanında mutlaka 1 bardak süt içmenizde fayda vardır. Ara öğün sırasında şeker düşmesi olacağından birden yükleme de şekeri çıkartabiliyor. Süt dengeleyici bir unsur taşıyor.

Ayrıca aslında her insanın uyması - uygulaması gereken bir zincir olan aşağıdaki maddeler de işinize yarayacaktır.

1- - Herşeyden önce moral şeker hastalığının 1 numaralı yardımcısıdır. Stres günümüzün modası ve hepimizde bol miktarda var. Ne olursa olsun moralinizi bozacak olaylardan - kişilerden - yaşam şeklinden uzak durun.
2- Size keyif veren ne varsa onu yapmaya çalışın (El işi - resim - müzik - yürüyüş vs)
3- Asla bedensel hareketleri bırakmayın.Tembellik yapmayın.
4- Su için
5-Herşeyden önemlisi artık beslenme alışkanlıklarınızı değiştirin.
6- Hamurdan - börekten - tatlıdan (3 beyazı yavaş yavaş uzaklaştırın) Ama tamamen hayatınızdan çıkartmayın.
7- Diyet yemekleri öğrenin. Ağırlıklı olarak sebze yemekleri yapın ama az yağlı tuzu azaltın.

Kurallara uyduğunuz sürece sağlıklı sanılan kişilerden daha uzun ve daha sağlıklı yaşayacağınızı unutmayın.

Veee tabi ki bütün bunlardan önce mutlaka DOKTORunuz ile sürekli irtibat halinde olun ve hastahanelerin Endokrinoloji bölümüne gidin.

Herkese sağlıklı günler diliyorum...a.s.:nazar:

syh_inci
20-02-2009, 21:10
[COLOR="Red"]ARKADAŞLAR BENİM KIZIM 2 YAŞINDA GENİZ ETİ AMELİYATI OLACAKTI ŞEKERİ 126-118-113-119 ÇIKTI VE DİYABET ŞÜPHESİYLE AMELİYAT ERTELENDİ ENDOKRİN BÖLÜMÜNE GÖNDERİLDİK DÜN TAHLİLLERİ VERDİK HENÜZ SONUÇLAR ÇIKMADI. ÇOCUĞU ŞEKER HASTASI OLAN ANNELERDEN YARDIM İSTİYORUM. BİRDE KAN ALINIRKEN ÇOCUĞUM ÇOK AĞLIYO DOĞAL OLARAK O KORKUYLADA YÜKSELMİŞ OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUZ. DOKTOR DİYET VERDİ AMA YAŞI ÇOK KÜÇÜK HERŞEYİ YEMEK İSTEMİYO TAM ANLAMIYLA UYAMIYORUM LİSTEYE NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM İNŞALLAH DİYABET DEĞİLDİR TECRÜBELİ ANNELERDEN YARDIM BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER ŞİMDİDEN[COLOR="Red"]

begonya27
07-03-2009, 14:26
merhabalar ben bu sabah eczaneye gidip açlık kan şekerimi ölçtürdüm.99 çıktı.acaba normal mi.bilgisi olan yazarsa sevinirim.

Pili
02-06-2009, 13:58
bilgi sahibi oldum tşk

freyja
27-06-2009, 06:20
çok teşekkürler herkese faydalı bilgiler içinyerimseniben belirtiler uyuyor bana şüpheleniyorum bende..eczaneye gidip ölçtürücem..birşey sormak istiyorum belirtiler arasında aşırı terlemede var mı?

Payam
27-06-2009, 17:35
aslında eczaneye gitmek doğru yöntem değil.en azından sağlık ocağına gitmen gerekir.onlarda teşhis koyabilir.hemen moralini bozma şeker hastalığının belirtilerine pek çok şey neden olabilir.yani bu belirtiler aslında hiçbirşeyin belirtisi olmayabilir.umarım seninki öyledir:) sağlık ocağına git 1-2 saatte için rahatlamış olarak çıkarsın.bizide haberdar etmeyi unutma....

freyja
28-06-2009, 07:41
aslında eczaneye gitmek doğru yöntem değil.en azından sağlık ocağına gitmen gerekir.onlarda teşhis koyabilir.hemen moralini bozma şeker hastalığının belirtilerine pek çok şey neden olabilir.yani bu belirtiler aslında hiçbirşeyin belirtisi olmayabilir.umarım seninki öyledir:) sağlık ocağına git 1-2 saatte için rahatlamış olarak çıkarsın.bizide haberdar etmeyi unutma....

eczanede de yapıldığını duymuştum da..doktora da gidicem zaten.. umarım değilimdir teşekkürler:smiley-cool:

freyja
01-07-2009, 07:46
bugün doktora gittim bilgisayarlar bozuk diye cuma günü gel dedi bende eczanede ölçtürdüm 88 çıktı normal dedi..acaba gizli şeker olabilir mi?:uhm:

Pamuk Sekeri
14-09-2009, 14:12
Bişey sormak istiyorum doktor bana açlık ve tokluk kan şekerimi ölçürtmemi söyledi sağlık ocakları ücretsiz yapıyor dedi ama sağlık ocaklarında labaratuar varmı? yoksa beni devlet hastanesinemi sevk ederler??

Bir de açlık kan şekerimi açken tokluk kan şekerimi tokkenmi ölçtürmem gerekiyor??senağlama

Payam
14-09-2009, 15:28
sağlık ocakları şeker tahlillerini kendileri yapıyor,
sabah aç karna gidip kan vveriyorsunuz
sonra birşeyler yiyip ilk lokmadan tam 2 saat sonra yeniden kan veriyorsunuz
inşallah sonuç iyi çıkar
geçmiş olsun

Pamuk Sekeri
14-09-2009, 17:39
teşekkür ederim

acigul
05-10-2009, 14:43
benimde senelerdir şekerim hep 125 ve civarı çıkıyor diyabet kapını çalıyor içeri girmek üzere diyor. ilaç verdi ama kullanmadım çünkü şekerli gıdaları azaltrsam düşüyor aslında dikkatte etmiyorum sonum ne olcak bilmiyorumda.

er_ca
05-10-2009, 23:30
eşimi ikna ettim ve bugün en sonunda kan tahlili yaptırdık aç karınla şekeri 268 çıktı....:(((

ne yer ne içer nasıl yaparız bilmiyorum arttk

berna41
07-10-2009, 13:54
bende şeker hastasıyım.gizli şeker di ama açığa çıkacak galiba.allah kolaylık versin kolay bir hastalık değil insanın sistemlerini bozuyor.herkese geçmiş olsun.kaydirigubbakcemile3

oOopitipiti
24-10-2009, 09:58
benim 77 çıktı normal demi? doktora gösteremedim daha. bide tokluğuma bakılmadı
bakılması gerekirmi mutlaka?

begooonya
03-11-2009, 13:31
benim 77 çıktı normal demi? doktora gösteremedim daha. bide tokluğuma bakılmadı
bakılması gerekirmi mutlaka?

aaa canım sen bana sorsana yaaaaaaaa :)))
ben sürekli kan şekerimi ölçüyorum çünkü
sen şekerden şüphelendiğin için mi yaptırdın bu testi ?
açlık 70-110 tokluk ise 80-140 arası olmalı
77 evet normal ancak alt sınıra biraz yakın olduğu için glikoz yükleme testi yaptırıp gizli şeker olup olmadığına bakılıp işi garantiye almak daha mantıklı olur
nedir bu konuda son durum ?

oOopitipiti
05-11-2009, 19:00
canım doktora sordum bugün normal tokluga gerek yok dedi ama aralıkta tekrar gıdıcem
sende varmı seker canım ?

begooonya
06-11-2009, 07:40
canım doktora sordum bugün normal tokluga gerek yok dedi ama aralıkta tekrar gıdıcem
sende varmı seker canım ?

bende gizli şeker var,yani kan şekerinin çok düşmesi.
şekere çevirmemesi için düzenli besleniyorum 7-8 öğün şeklinde,doktor ilaç vermek istemedi çünkü

bu testi doktorun mu istedi,senin bir şikayetin mi vardı ?

oOopitipiti
06-11-2009, 08:16
bende gizli şeker var,yani kan şekerinin çok düşmesi.
şekere çevirmemesi için düzenli besleniyorum 7-8 öğün şeklinde,doktor ilaç vermek istemedi çünkü

bu testi doktorun mu istedi,senin bir şikayetin mi vardı ?
bi şikayetim yoktu şimdilik ama ailede olduğu için risk grubundayım, arada baktırıyorum böyle. 2 senedir baktırmamıştım sanırım aklımda kalmasın dedim ama banada çok düşük geldi. aralıkta tekrar açlık ve tokluğuma bakılcak, doktordan istedim. çok korkuyorum şekerden açıkçası ailemdekiler çok çekti çünkü, şekerli bişey yediğimde psikolojik olarak başım ağrıyo huzursuz oluyorum.

oOopitipiti
06-11-2009, 08:35
bide anlamadığım bişey var, şeker yüklemesi dediğiniz ne?
tokluk şekerini ölçmekmi?
yani yemek yiyoruz ve 2 saat sonra şekere bakılıyo, bumu şeker yüklemesi yoksa gerçekten şekermi yiyoruz=))))

begooonya
06-11-2009, 12:02
hmmm anladım evet şeker genetik bir hastalık umarım sende de çıkmaz ama takip etmekte fayda var
şeker yüklemesi,tokluk şekerinden farklı bir şey
açlık işte bildiğin açken alınan :)
kan alındıktan sonra bişeyler yiyorsun,iki saat sonra gene kan alınıyor,bu da tokluk şekeri oluyor
ama bir de glikoz yükleme testi var ya da şeker yükleme testi de deniyor
açken önce kan alınıyor,sonra bir ara sana bol şekerli iki bardak kadardı sanırım su içiriyorlar,bu esnada hiç bişey yemiyosun,mümkünse su da içme demişlerdi bana
içtikten bir saat sonra gene kan alınıyor
kan alındı artı bir saat daha bekliyosun bir kez daha kan alıyorlar
yani biraz zaman gerektiren bir test
habire kan veriyorsun yani :))))
yani o şekerli suyun miktarını oranını onlar belirliyor,öyle kafana göre şekerli bişeyler yiyim olayı yok :)
o şekerli suyun içinde bildiğimiz şeker mi var yoksa artı tatlı başka bişey var mı onu bilmiyorum

77 dediğim gibi normal ama alt sınır olan 70 e yakın olduğu için glikoz yükleme yaptırmanı öneririm
şeker değil ama gizli şeker olması olasılığına karşı tedbirli olmakta fayda var
çünkü bende ilk olarak açlık tokluk ölçmüşlerdi ama normal aralıkta çıktığı için dikkate almamışlardı
fakat sonradan ben kendim glikoz testi istedim,sonuç 60larda çıkmasına rağmen doktor normal demişti,sonra endokrine gittiğimde doktor gizli şeker dedi

yani umarımmm gizli şeker de çıkmaz ama sen tedbirini al arkadaşım
bu arada gizli şeker şikayetleri aynı tiroid şikayetleri gibi,ayırt etmek çok güç nerdeyse

oOopitipiti
06-11-2009, 14:10
yaa bende dilediğim gibi jelibon lolipop yicem sandım
sevinmiştim be=(((
:roflol:saol canım, yaptırıyım onuda bari

fatmabulut
11-11-2009, 19:12
ben de yaklaşık 6 yıldır diyabetliyim..
öyle korkulacak bir hastalık değil.. hatta hastalık değil bence.. :) sağlıklı yaşam klavuzu gibi bir şey. önceleri çok korkmuştum, ama sonradan alıştım.. hem insülin kullanmaya hem de yediklerime dikkat etmeye..

Kaleydeskop
10-03-2010, 23:56
Ben de 15 günlük şeker hastasıyım. Tip1 miş benimkisi. Doğrusu biraz korkuyorum. Hayatımı değiştirdi sanki. Daha programlı ve sağlıklı yaşamaya çalışıyorum. Günde 5 kere de iğne oluyorum. Henüz tam rayına oturtamadık iğne sayılarıyla ünite miktarlarını. Ama düşmeye başladı. Yakında oturur sanırım.

chess
20-04-2010, 11:46
eşimi ikna ettim ve bugün en sonunda kan tahlili yaptırdık aç karınla şekeri 268 çıktı....:(((

ne yer ne içer nasıl yaparız bilmiyorum arttk

ne belirtiler vardı ki şüphelenmiştiniz canımbilmiyorumkismile

er_ca
20-04-2010, 18:41
eşimin annesi 25 yıldır şeker hastası. genetik olarak eşimde de var.

eşim aşırı su içiyordu uyku arasında ve çok terliyordu. uyku arasında 2 litre su içiyordu. çabuk yoruluyordu dr. tok karınla içilecek bir ilaç verdi. pek dikkat etmiyor ilaçlarına ama yediklerine dikkat ediyor. eskisi kadar şerbetli tatlıyı çok tüketmiyor en azından.

chess
20-04-2010, 19:30
eşimin annesi 25 yıldır şeker hastası. genetik olarak eşimde de var.

eşim aşırı su içiyordu uyku arasında ve çok terliyordu. uyku arasında 2 litre su içiyordu. çabuk yoruluyordu dr. tok karınla içilecek bir ilaç verdi. pek dikkat etmiyor ilaçlarına ama yediklerine dikkat ediyor. eskisi kadar şerbetli tatlıyı çok tüketmiyor en azından.

geçmiş olsun canım
babam da şeker var, son zamanlarda kendimdende şüpheleniyorum çok su içiyorum bende tabii haliyle çok wc, ama nerdeyse hiç terlemem:bbo:
dr ye gitmeyede üşeniyorum ya:bbo:

er_ca
20-04-2010, 19:32
geçmiş olsun canım
babam da şeker var, son zamanlarda kendimdende şüpheleniyorum çok su içiyorum bende tabii haliyle çok wc, ama nerdeyse hiç terlemem:bbo:
dr ye gitmeyede üşeniyorum ya:bbo:

mutlaka dr. a gitmelisin. ama babadan kıza anneden de oğlan çocuğa kalır hastalıklarları derdi hep annem. Allah korusun.
tedbir alındığında ilaçlar kullanıldığın da zor değil..

mutlaka bildir. merak ederim. şimdiden geçmiş olsun ama inşallah birşey çıkmaz.

chess
22-04-2010, 16:21
mutlaka dr. a gitmelisin. ama babadan kıza anneden de oğlan çocuğa kalır hastalıklarları derdi hep annem. Allah korusun.
tedbir alındığında ilaçlar kullanıldığın da zor değil..

mutlaka bildir. merak ederim. şimdiden geçmiş olsun ama inşallah birşey çıkmaz.

açlık şekeriim 94 çıktı canım, ama beliriler yüzünden şeker yükleme testi istedi doktor ya, prediyabet olabilir falan dedi, görcez bakalım haftayaboshayallersmile

Princess81
22-04-2010, 16:39
Şeker hastalığı kronik bi hastalıktır..Diyetle,ilaçla ve eğer çok çok şeker yüksekse insülinle
şekeri normal seviyeye getirilmeye çalışılır...Grip gibi değildir...yani 1 hafta sürmez...
Benim annem de aynı dertten muzdarip ve insülin ve ilaçla tedavi ediliyor..
Yediklerinize dikkat ederseniz yani diyet yaparsanız, yürüyüş yaparsanız
ve ilaç kullanırsanız sorun yok ve de sinirlenmemeye çalışın bide..

Princess81
22-04-2010, 16:41
Şeker hastası olanlara burdan Allah'tan şifa diliyorum .............

Kaleydeskop
23-04-2010, 22:08
Şifa dileğini ben de üstüme alınıyorum canım çok sağol. Allah dert verip derman aratmasın, daha kötüsünden korusun. Bende de 31 yaşında çıktı şeker. Hiç belli olmuyor ne zaman ne geleceği

espas
30-04-2010, 20:12
Değerli Arkadaşlar çok önemli bir hususu sizlerle paylaşma gereği duydum bu zor durumda olanlara bir sebep olur inşallah şöyle ki;Yeni tanıştığım bir bayan eşinin şeker hastası olduğunu ayağında bir yaranın çıktığını ve bu yaranın gittikçe derinleşip etin ayrılma durumuna geldiğini anlattı.Gittikleri bütün doktorlar ve Ankara da ki doktorlar ayağının bilekten mutlaka kesilmesi gerektiğini yoksa gittikçe daha kötü sonuçlar doğuracaını söylemişler.Ameliyata bir hafta kala Yüce Allah'ın yardımıyla şeker hastalarına ŞAP denilen bir bitkinin iyi geldiğini duymuşlar.Bu bitkiyi kaynatıp hastanın ayağını yıkamışlar sudan çıkarırken tekrar üzerine dökmüşler.Sonra gazlı bezle sarmışlar.Yanlzı bu gazlı bezler biraz farklı.Almanya'da satılıyormuş ve Türkiye'de bazı medikalcilerde de varmış.Bu gazlı bez kare şeklinde ve keremliymiş.İşte bu gazlı bezle eşinin ayağını sarmış bayan.Rabbimizin büyük bir hikmeti ki yara deşilmiş ve bütün iltihap boşalmaya başlamış ve sonra gittikçe kurumuş.Şu anda rahatlıkla bırakın yürümeyi koşuyor diyor.Bunu sizinle paylaşmak istedim daha iki ay önce komşumun babasının ayağını şeker hastalığından dolayı kesildi..Uzun zamandır siteye girmiyordum bu meseleyi herkesle paylaşmak istedim.
Lütfen siz de paylaşın.
Hayırlı Geceler.

sangs
17-06-2010, 16:42
kızlar mrb bende de bır ıkı yıldr sureklı kalp carpıntılarını duyumsama var ve cok su ıcıyorum ayrıca ayaklarımın altında her gece yanma sıkayetım var cok yanıyo ama buz falan koyuyorum sızce bende seker olabılır mı?

tutiko
29-06-2010, 11:56
Herkese merhaba, bende bir ay önce tüm uğraşlarıma rağmen kilo verememek şikayetiyle dr. gittim. Tabi bilinç altımda annem ve babamın kısaca sülalemin %80 i şeker hastası olduğu için acaba ?vardı.Sonuç olarak açlık kan şekerim 150 çıktı:( birde TSH düşük çıktı) . Bana dr.sadece metobolizman bozulmuş dedi ve Glifor verdi sabah akşam 850mg. Açıkçası soramadım korkumdan birde yanımda küçük kızımda vardı. Ben şeker hastasımıyım ? Kilo almam durdu ama ilaçdan dolayı zaten yemek yiyemiyorum ama acayip halsiz bıraktı spor yapamıyorum halsizlikten. Bir aydır internetin altını üstünü getirdim.En çok da sağolsun kadınlar külübü sitesinde aradığımı buldum. Yani yaşanmışlar:) Çok kafam karışık kilo problemi takıntı oldu bende . Benki 5 yıl önce 27 kilo vermişim şimdi 20 si geri geldi. :(( Diyet rejim takıntısını atamıyorum . Topluyorum çıkarıyorum aldığım kalori 1500 ü geçmiyor. Gayet sağlıklı besleniyorum .Çok sıkıldım yani ............. napıcam bilmiyorum.

A m o n r a
22-07-2010, 22:45
yıllarca insülin direnci pko uğraştım durdum
kaçınılmaz son gerçekleşti tip 2 diyabet oldum
ve ağır şekilde ilerliyo bütün etkilerini yaşıyorum
uzun süredir kullandığım metformin ve antidiyabetik ilaçlara
rağmen bi düzelme malesef yok
insülin salgısı yapan pankreasın beta hücreleri
artık görevini yerine getiremediği için bi tahrip durumu söz konusu
bunun ilerde olacağını ama tedavinin bi şekilde bunu geciktireceğini
düşünüyodum bu kadar hızlı ver erken olması üzücü
hazır değildim buna galiba doktorum 3 aylık ek tedavi yöntemlerini de deneyip
insülün enjeksiyonuna başlayabiliriz dedi.
aranızda bu derece ileri boyutta olan var mı?

umutyolcusu
24-07-2010, 17:29
merhaba bende 3yıldır diyabet hastasıyım siteye yeni giriş yaptım gebelik düşünüyorum bu konuda teçrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum

neslemre
15-09-2010, 10:35
Merhaba arkadaşlar 2 gün önce eşimde şekerden şüphelenerek tahlil yaptırmak için hastaneye gittik ölcümler sonuçu aclık şekeri 218 çıkmış ve dahiliye doktoru eşime insülün iğnesi vermiş her gün kendine 3 kez iğne yapıyor birde her gece 20ml tek iğne yapıyor iğneden önce ve yemeklerden sonra şekerini ölcüyoruz.
Benim sizden istediğim şeker hastalığı böyle tek tahlille teşhis edilebilyormu nereye başvurmalıyız aklım çok karıştı doktora gitmeden 1 gün önce baklava yiyen adam bişey olmuyor ama ertsi gün çıkan sonuçla hemen insülin veriliyor bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımınıza ihtiyacım var.
İzmir de oturuyoruz burda bu konuda iyi bi doktor bileniniz varmı hangi hastaneye ne bölümüne başvurmalıyız
mrb canım geçmiş olsun benim nişanlım da şeker hastası izmirde o alsancakta dereli polikliniği var özel bi poliklinik ama çok iyi oraya gidiyor orayı tavsiye edebilirim. ayrıca şeker hastalığı açlık ve tokluk kan şekerine bakılmasıyla belli olabilen bi hastalık yani teşhiste yanlışlık yoktur. eğer bu teşhis bi doktor tarafından koyulmuşsa malesef yanılma payı yoktur. sana nacizane tavsiyem bu konuda çok anlşayışlı ve ilgili olmak çünkü öle bi hastalık ki dikkat edildiği zaman senden benden sağlıklı olabilirler ama etmezse hayatı çok zorlaşır burada iş tamamen sana düşüyor özellikle sürekli moral ver. ve endişelenmeyin dedfğim gibi dikkat ederseniz sorun olmuyor tekrar geçmş olsun...

neslemre
15-09-2010, 10:41
mrb canım geçmiş olsun benim nişanlım da şeker hastası izmirde o alsancakta dereli polikliniği var özel bi poliklinik ama çok iyi oraya gidiyor orayı tavsiye edebilirim. ayrıca şeker hastalığı açlık ve tokluk kan şekerine bakılmasıyla belli olabilen bi hastalık yani teşhiste yanlışlık yoktur. eğer bu teşhis bi doktor tarafından koyulmuşsa malesef yanılma payı yoktur. sana nacizane tavsiyem bu konuda çok anlşayışlı ve ilgili olmak çünkü öle bi hastalık ki dikkat edildiği zaman senden benden sağlıklı olabilirler ama etmezse hayatı çok zorlaşır burada iş tamamen sana düşüyor özellikle sürekli moral ver. ve endişelenmeyin dedfğim gibi dikkat ederseniz sorun olmuyor tekrar geçmş olsun...

melcan
18-10-2010, 12:09
önce eşinize geçmiş olsun diyorum. bende 15 yıldır şeker hastasıyım, hala inisülin kullanmıyorum.. keşke hemen inüsiline başlatmasalardı.. ben hapla ve diyetle dengede tutuyorum..ege üniversiresi endokronoloji bölümüne baş vurun..iyi bir araştırma yapılsın..tekrar geçmiş olsun..

masallah dıyorum .............benım annem seker hastası 10seneyı gectı yenı ınsulıne basladık doktor ılac ve dıyet ıse yaramıyor dıye ınsulın verdı aksamları saat 9da ınsulın vurup seker olcumlerı yapıyoruz sabah aksam .dıyet lıstesı verdıler ama annem pek uygulayamıyor *bunlarla karın doyarmı* dıyor benım sızden rıcam nasıl dıyet uyguluyorsunuz bılgılerınızı ogrenmek ıstedım. bıde patates ve pırınc sekerı yukseltır dedı dıyetısyen sıcakken yenmemelıymıs. ınsulın kullanıldı mı hasta ınsulını bırakabılıyormu acaba seker normale dustugunde ben merak edıyorum. cevrendekıler ayy ınsulıne basladı dıyınce bı ıclerı gıdıyor ınsanları normal degıl mı artık ınsulın bır ılac ne de olsa neden tepkı verılıyor anlamıyorum moral vereceklerıne karsındakının moralını sıfır yapıyor.Neyse allah butun herkese sıfa versın daha buyuk dertler vermesın ınsallah amın...........................

sadiyem
08-11-2010, 19:13
Izmirde dr. Erdal duman i oneririm. Isinin ehlidir

zeyhat
02-02-2011, 10:15
mrb 8 ay önce doğum yaptım gebeliğin rutin tahlillerinde 10. haftyada açlık şekerim 116 çıktı ardından 50 lik şeker yüklemesi yapıldı hemen 164 çıktı 140 olması gerekirken ve ha1c de 5.64 çıkınca gebelik öncesi olmadığı ama gebeliğin erken döeminde şekere yakalandığım ortaya çıktı ve ilerleyen aylarla yükseldi

doğumdan sonra ara ara ölçüm yaptım açlık şekerim 80-89 çıktı tokluk ise 100-110 arası çıkıyor fakat birgün kendimi test etmek amacıyla çok fazla tatlı ve hamurlu şey yedim sonucum 130 çıktı

hastanede şeker yüklemesi yaptırdım açlık 89 1. saat 177 2. saat 150 3. saat 110 çıktı dr şeker hastası değilsin ama eğilimin var dedi canım çok sıkıldı

Kayra
08-02-2011, 16:39
arkadaşlar bana dün şeker yüklemesi, yapıldı..2. saatte 216 çıktı...doktor normal dedi.... ama bana yüksek gibi geldi sizce yüksekmi...başka doktora gideyimmi

Olala
08-02-2011, 17:49
arkadaşlar bana dün şeker yüklemesi, yapıldı..2. saatte 216 çıktı...doktor normal dedi.... ama bana yüksek gibi geldi sizce yüksekmi...başka doktora gideyimmi
bence git cnm bana yüksek geldi
gizli şeker olabilir
bi de şeker hastalığına yakalanmamak için beslenmene, egzersize ve kilona dikkat etmek çok faydalı aklında olsun

alıntı:
"Yükleme sonunda kandaki şeker seviyesi 160 miligramı bulmuştur ve 60-90 dakika sonunda bu seviye ancak 120-140 miligrama düşürülebilmiştir yani seviye hem yüksektir ve hem de düşürülme süresi uzundur. Seviye çok yükselmediği ve uzun süre bu seviyede kalmadığı için kandaki şeker idrarla dışarı atılmaz. Kanda şeker normalin üzerinde olduğu halde idrarda şeker çıkmamaktadır buna GİZLİ ŞEKER denir. Gizli şeker bir süre devam eder ve sonra hakiki şekere dönüşür bu nedenle pek çok kimse gizli şeker olduğunun' farkına varmaz ve tedbir almaz günün birinde hakiki şeker durumu ile karşılaşır."

Kayra
08-02-2011, 22:36
çok teşekkür ederim.. ben çok korkuyorum bu hastalıktan annemde var. tahlili görünce psikolojim bozuldu valla

gulmeklazim
24-05-2011, 13:52
arkadaşlar bana dün şeker yüklemesi, yapıldı..2. saatte 216 çıktı...doktor normal dedi.... ama bana yüksek gibi geldi sizce yüksekmi...başka doktora gideyimmi

2. saatte 216 yüksek canım ya benim 1. saatte 219 çıktı ben de de gizli şeker varmış.. Perşembe günü endokronolojiye gidicem.. Senin belli olmuştur 2. aydan bu yana uğrarsan sonuçları yazarsın merak ettim ..:97:

gerbera1987
13-09-2011, 14:25
bende şekerden şüpleheniyorum ve cuma günü endokrinolojiye gidecegim.
midem bulanana kadar su içsemde ağız kuruluğum geçmiyor
aşırı kiloluk var ve diyete rağmen kilo veremediğim gibi bide alıyorum
çok sık acıkıyorum
ellerimde akşam yemeklerden sonra bazen kaşıntı oluyor ve sebze yemeği ve salata yememe rağmen
tatlıyı çok seviyorum sık sık canım istiyor
açlık kan şekerim 118 civarı çıkıyor

gizli şeker olabilirmi:5:

tulipe34
08-11-2011, 22:40
Merhabalar,
12 yaşımdan beri tip 1 diyabetliyim. Eğer bu konuyla ilgili bir sorunuz olursa seve seve cevaplarım.

Herkese geçmişler olsun.

sobrenatural
10-11-2011, 14:23
Merhabalar,
12 yaşımdan beri tip 1 diyabetliyim. Eğer bu konuyla ilgili bir sorunuz olursa seve seve cevaplarım.

Herkese geçmişler olsun.

Merhaba, bu tip 1 dediğiniz ne oluyor acaba? Farklı türleri oluyor sanırım diyabetin?

sobrenatural
10-11-2011, 14:34
Benim de açlık şekerim 111 çıktı.
Dedem şeker hastası yıllardır.Genetik olarak bende de olma ihtimali çok fazla.
Sizce doktora gidip bu işin peşine düşmeli miyim bir an önce?:26:

yorgun savaşçı
25-11-2011, 14:26
Merhaba, bu tip 1 dediğiniz ne oluyor acaba? Farklı türleri oluyor sanırım diyabetin?

tip 1 genelde çocukluktan başlayan, ve vücudun insülin üretmediği dışarıdan insülin alanlar. tip 2 ise insülin var ama doğru zamanda çalışmıyor ve genellkikle ila, egzersiz,diyetle kontrol altına alınabiliyor diye biliyorum.



Benim de açlık şekerim 111 çıktı.
Dedem şeker hastası yıllardır.Genetik olarak bende de olma ihtimali çok fazla.
Sizce doktora gidip bu işin peşine düşmeli miyim bir an önce?:26:

zaman kaybetmeden dr.a gidin ve önleminizi alın derim. bende de gizli şeker var, aynen dedemde vardı benim de. açlık şekeri normalken bile 2. saat tokluk şekeri yüksek çıkabiliyormuş çoğu hastada. 105-110 üzeri gizli şeker ya da adayı olarak adlandırıyorlar genelde. zamanında önlem alınca önlemek ya da geciktirmek elinde oluyor insanın lütfen ihmal etmeyin.

sobrenatural
26-11-2011, 19:48
tip 1 genelde çocukluktan başlayan, ve vücudun insülin üretmediği dışarıdan insülin alanlar. tip 2 ise insülin var ama doğru zamanda çalışmıyor ve genellkikle ila, egzersiz,diyetle kontrol altına alınabiliyor diye biliyorum.




zaman kaybetmeden dr.a gidin ve önleminizi alın derim. bende de gizli şeker var, aynen dedemde vardı benim de. açlık şekeri normalken bile 2. saat tokluk şekeri yüksek çıkabiliyormuş çoğu hastada. 105-110 üzeri gizli şeker ya da adayı olarak adlandırıyorlar genelde. zamanında önlem alınca önlemek ya da geciktirmek elinde oluyor insanın lütfen ihmal etmeyin.

Çok teşekkür ederim.Bir an önce gidicem içime kurt düştü:26:

yorgun savaşçı
26-11-2011, 21:09
Çok teşekkür ederim.Bir an önce gidicem içime kurt düştü:26:

kendim ihmal ederek rahatsızlığımı ilerlettiğim için etrafımdaki herkese kontrollü olmalırını öneriyorum. bir kan testinden bir şey çıkmıyor ama işte sonradan geri sarmak zor oluyor. stres de çok etkiliyor, eğer yemeniz fazla değilse, stres olmadan, kontrollü olmalıyız:)

06serpil
02-12-2011, 09:11
bende 7 yıldır tip1 diyabetliyim bende yardımcı olabilirim sizlere.sadece şunu söyleyeyim içinizde küçücükte olsa şüphe varsa doktora gidin...erken teshis hayat kurtarır derlerya hakikaten yaşayınca bunun doğru olduğunu anlıosun...şekerin yüksek olması belki fiziksel olarak yani dışardan bakıldığında size çok zarar vermemiş olabilir ama şeker asıl içten mahvediyor insanı organlarda ciddi tahribat yapıyor...tek diyeceğim ihmal etmeyin...

bego39
17-12-2011, 14:45
Merhaba..geçen hafta şeker yüklemesi sonucunda gizli şeker oldğumu öğrendim..
Açlık:115
60 dak 322
2.saat 182
3.saat 86 sonuçlar böyle..yüksekmi neolur beni aydınlatırsanz sevinirim..iki üç gün sonra eczane açlık ve 2 saatlik tokluk yaptrdık..açlık 96,tokluk 120 çıkdı..nasıl?..bir türlü kabullenemiyorum bu hastalığı..göz ve baş ağrısıyla kulak uğultusu şikayetiyle gitdim doktora..gözlerim bilhassa çok ağrıyo..göz tansiyonumda yüksek..
Ayrıca bu gizli şeker kalp ritmini engellermi..kalp atışım heran bişey olcakmış gibi çarpıyo..
Şu anda sadece sabah tok karna alınan bir hapım var okadar..en kısa zamanda bir diabet dr na başvurucam..avrupa yakasında bakırköy civarı gibi o yakınlıklarda varsa dr tavsiyelerinizi beklerim..
Rabbim hepimize şifa versin..

duyaydin
14-02-2012, 16:53
merhaba arkadaşlar
9 senelik tip 1 diyabet hastasıyım, yardımcı olabileceğim birşey olursa ben de varım :34:.

esraopal
12-03-2012, 13:28
Merhaba,

tip1 diyabetli olduğum için insülin kullanıyorum. yaklaşık 10 yıldır diyabetliyim. ve insülin pompası kullanıyorum.

xxxxxxxxx adında bir blog sitesi kurdum. diyabet hastası olarak yaşadıklarımı, tedavi sürecini anlatıyorum. belki sizlere fikir verir.

soracağınız soruları ve paylaşacağınız konuları blog üzerinden paylaştığınızda elimden geldiğince ve yardımcı olabileceksem yanıtlamaya çalışıyorum.

sevgiler,

xxxx

ali_ye
06-04-2012, 20:47
merhabalar benim babam şeker hastası 58 yaşında 3gün önce düşmüş avcunun içine 8dikiş atmışlar topraga düştügü için iltihaplanmış birde kolu şişmiş morarmış şeker hastalıgından dolayımı acaba bilgisi olan varmı cok üzüldüm

tbbiyeli
02-06-2012, 13:24
benim babam 20 yıldır diabet hastası ve insülin iğnesi kullanıyor günde iki defa.gece yatmadan şekeri normal olduğu halde sabah bazen şekeri çok düşmüş olabiliyor mesela bu sabah 55e kadar düşmüş.bu hipoglisemik atakları nasıl önleyebiliriz.ben tıp 3.sınıfa geçmiş olmama rağmen çaresiz kaldım

duyaydin
28-06-2012, 13:38
benim babam 20 yıldır diabet hastası ve insülin iğnesi kullanıyor günde iki defa.gece yatmadan şekeri normal olduğu halde sabah bazen şekeri çok düşmüş olabiliyor mesela bu sabah 55e kadar düşmüş.bu hipoglisemik atakları nasıl önleyebiliriz.ben tıp 3.sınıfa geçmiş olmama rağmen çaresiz kaldım

doktoruyla irtibata geçmeniz daha faydalı olur diye düşünüyorum(herhalde doz ayarlamasını değiştirirler ya da gece yatmadan önce ufak bi ara öğün falan tabi bu benim fikrim),çünkü kimsenin diyabeti birbirine benzemiyor

duyaydin
28-06-2012, 13:40
merhabalar benim babam şeker hastası 58 yaşında 3gün önce düşmüş avcunun içine 8dikiş atmışlar topraga düştügü için iltihaplanmış birde kolu şişmiş morarmış şeker hastalıgından dolayımı acaba bilgisi olan varmı cok üzüldüm

geçmiş olsun, diyabetten ötürü de olabilir,aynı zamanda belli bir yaşta olduğu için de vücut daha zayıf düşebiliyor,enfeksiyon var mı diye bakıldı mı?ihmal etmeyin doktoruna görünsün gecikmeden

puccalicious
06-08-2012, 12:16
hepinize geçmiş olsun diyorum
bilgisi olan varmı en azından tecrübelilerden. dün akşam eşimin şekerini ölçerken bir de kendiminkini ölçeyim dedim. yemeği 8.30 da yemiştim ölçümde 10.30 da idi yani tokluk şekeri sayılabilir. şekerim 32 çıktı :S çok şaşırdım. takip etmelimiyim sizce

duyaydin
03-10-2012, 11:56
hepinize geçmiş olsun diyorum
bilgisi olan varmı en azından tecrübelilerden. dün akşam eşimin şekerini ölçerken bir de kendiminkini ölçeyim dedim. yemeği 8.30 da yemiştim ölçümde 10.30 da idi yani tokluk şekeri sayılabilir. şekerim 32 çıktı :S çok şaşırdım. takip etmelimiyim sizce

32 çok düşük bir değer,normalde kan şekeri 70 in altına düştüğünde titreme,terleme,bayılma hissi,dikkat bozukluğu vs gibi bulgular çıkar,ya makinanız yanlış ölçüm yaptı ya da gerçekten şekeriniz çok düşmüş ama sizde kendini kötü hissetme gibi bir bulgusu olmadı mı?

eğer şekeriniz bu derece düşüyorsa evet takip ettirmelisiniz

ESAT
15-07-2013, 12:22
çok zor bir hastalık resmen içten kemiriyorr...:50:

buseketenci
14-01-2014, 09:39
Bende de diyabet başlangıcı var. Geçen gün Dünyagöz'ün açtığı Dünya Diyabet Merkezi'ne gittim. Memnun kaldım. Bakalım diğer kontrollerim nasıl geçecek?

fem_
04-04-2014, 07:02
arkadaslar

hacettepede prof veya doçent önerebileceğiniz endokrinoloji uzmanı varmı?