PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mutfaktaki karıncaları önlemek için ne yapmalıyım



dilek23
19-05-2009, 19:11
merhaba arkadaşlar mutfağımda karınca var daha yeni temizlik yaptım ertesi gün baktımki alt dolaplarda karınca var tuz, limon koydum gitmediler başka ne yapmalıyım karıncaları öldürmek istemiyorum ama mutfakta güzel bir görünüm olmuyor fikirleri olan varsa paylaşabilirmi

angel_86
19-05-2009, 19:18
cnm bende aynı dertten muzdarıbım vallah.aynılarını bende yaptım gıtmıyorlar.tecrubelı arkadaslar yardımcı olursa sevınırım..

dilek23
19-05-2009, 19:31
bana yardımcı olacak kimse yokmu

BenHumanist
20-05-2009, 00:08
wwwwwwwwwwwwwwww

idil
20-05-2009, 08:51
Canım tek çözüm yaptıkların sadece koyma tuzu dök geldikleri yerleref alan sonra temizlersin...

nesliss54
20-05-2009, 09:01
marketlerde karınca tableti satılıyo ben onunla rahat ettim

Ushi
22-05-2009, 08:30
Arkadaşlar Merhaba,

Yazlık evimde aynı sorunu yaşamıştım. Ne yaptımsa bir şekilde yeniden geldiler. Eşim 3-4 günde çözerim sorunu fakat hiç karışmayacaksın dedi. Çay tabağına reçel koydu karıncaların geçiş güzergahına ve bu reçeli bir iki gün içerisinde yavaş yavaş dışarı bahçeye kadar taşıdı. Üçüncü günün sonunda mutfakta ki karıncalar çok azaldı dördüncü gün hiç yoktu hepsi gitmişlerdi. Ha bu arada bu 4 gün boyunca raflarda ki yiyecek türevi e varsa kaldırıp başka yere koydum. Elimde olmada ilk iki gün karıştım daha çok gelecekler ne yapıyorsun diye ama parmaklarıyla 4 işareti yaptı vallahi moralim çok bozulmuştu ama sağolsun gerçekten halletti. Bir belgeselde seyretmiş yıllar önce.

dilek23
22-05-2009, 17:09
o yöntemde güzelmiş ama çaresini buldum arkadaşalr karıncaların geldiklere yere ç.makinesine kullandığımız yumuşatıcıdan sürdüm kayboldular şuan gelmiyorlar

MerveKondu
22-05-2009, 20:52
nereden girdirlerini tesbit et ve tam onun üzerine böcek ilacı sık ama sadece girdikleri yere ben o şekilde önüne geçtim,bunun dışında ne yapsan nafile....

Mihriban
24-05-2009, 19:12
o yöntemde güzelmiş ama çaresini buldum arkadaşalr karıncaların geldiklere yere ç.makinesine kullandığımız yumuşatıcıdan sürdüm kayboldular şuan gelmiyorlar

ay bu karınca sıkıntısı yazları benim evimdede oluyo
ne yaptıysam boş fayda etmedi :1no2:ama senin yönteminide denicem umarım işe yarar

meyke
25-05-2009, 14:10
karıncaların çıktığı yere zerdeçal serpin biraz zerdeçalın kokusunda dolayı gelmiyorlar

dilek23
25-05-2009, 18:07
ay bu karınca sıkıntısı yazları benim evimdede oluyo
ne yaptıysam boş fayda etmedi :1no2:ama senin yönteminide denicem umarım işe yarar

İşe yaradımı canım valla benim ne zamandır yoklar çok rahatım

aysim_u
01-06-2009, 10:54
merhaba arkadaşlar mutfağımda karınca var daha yeni temizlik yaptım ertesi gün baktımki alt dolaplarda karınca var tuz, limon koydum gitmediler başka ne yapmalıyım karıncaları öldürmek istemiyorum ama mutfakta güzel bir görünüm olmuyor fikirleri olan varsa paylaşabilirmi

canım valla ilgilenirmisin bilmem ama ben anlatayım. benim evim bahçe katı bir ev, dış kapım direk bahçeye açılıyor yani karınca yuvalarına, evde tezgahta heryerde karınca vardı ilk taşındığımda, ne yapsak olmadı. annem geldi karınca duası okudu ve o saatte karıncalar kayboldu. yavaş yavaş değil arkadaşlar anında kesildi karıncalar. sonra bir süre asılı kaldı mutfakta dua. sonra kaldırdım duayı. bir sene oldu bir tane bile karınca yok.

bursasu
02-06-2009, 15:14
Evinizdeki karıncalardan kurtulmanın yolları

Karıncaların geldiğini düşündüğünüz yerlere bir miktar öğütülmüş tarçın serpiniz.
Fesleğen de karınca ve sivrisinekler için caydırıcıdır.

2/3 bardak su, 1/3 beyaz sirke ve 2-3 kaşık bulaşık sabunu karıştırarak oluşturacağınız karışımı karıncaların geldiği bölgelere serpin.

Birçok karıncanın geldiği bir yol varsa buraya bebek pudrası serpin. Pudra karıncaların koku izini bloke eder. Evinizdeki karıncalar dönüş yolunun kaybederler.Gelecek olanlar yolu kaybettikleri için bir daha dönemezler. Bu metodda karıncaların geldiğin yerin doğru tesbit edilmesi gerekir aksi takdirde gelmeye devam edeceklerdir.

Ayrıca tuz, borik asit, öğütülmüş kahve, kurutulmuş nane, sirke, karabiber de karınca gelmesini engelleyici maddelerdir. Karıncaların geldiği yerlere serpiniz. Borik asit ve diğerlerini insanlarada zararlı olduğundan görünmez yerlerde (çocuklara dikkat) kullanmaya dikkat ediniz.

Narenciye kabuklarını (limon v.s.) su ile mixerde karıştırıp karınca deliklerine dökün

carefully
09-06-2009, 21:42
ben yıllar önce yaşadım karınca sorunu ne denediysem fayda etmedi sonra komşum mazotlu bez koydu balkon köşesine anında kesildi bi daha gelmediler bir de eczaneden pire tozu diye bişey var onu al ama çoluk çocuktan uzak tut onu da dış kapıya serpmiştim çok faydası var. kutusu sarı idi.

emine20
13-06-2009, 01:23
valla bendede var..alıştım artık onlarla yaşıyorum.eşim ödlürmemi ilaç kullanmamı istemiyor..ama nereye kadar bilmiyorum..bu reçel olayı mantıklı aslında ama 3 .kattayım nasıl yapacam ki onu..

Fountain
13-06-2009, 10:34
annem heryerı çamasır suyu domestosla sılıyo haftada bı kez bızde yok valla kalmadı

Fountain
13-06-2009, 10:35
bırde eger coksa karınca tabletlerı var heryere koyun otekı bocekler ıcınde var bu tabletlerden raıd marka

Sumak
13-06-2009, 14:34
bende delrımıstım bu karıncalardan..

yüksek yerlere cıkamaz dıyorlardı ama 4.katta oturuyorum..evi hergin bir güzel siliyordum yıne de gelıyorlardı..

talk pudra dedıler onu da yaptım yıne de geldıler..sonra esım bır yerden ılac almıs..o kesın cozum dedıler yine geldiler..

evde pudra olmayan yer yoktu ..deli olucaktım artık..öldürmekte istemiyordum ..

böcek ilacları itabletlerı hıc ıse yaramadı..


sonunda buldum..bime karınca tebesırı glemıs..bir de bunu deneyım dedım aldım..

sonuc yoklar..sositososito

şükür dedim ya..sizde oyle yapın :))

_serez_
13-06-2009, 14:43
arkadaşlar bizdede karıncalar çok çıkıyodu ve bende deli oluyodum kesin çözümünü buldum eğerki çıktıkları yeri görüyorsan yani yuvaları belli yerdeyse hemen bebek pudrası dök yuvalarana ben şuançok rahatım artık çıkmıyorlar ama pudaraları temizleme kalsın.bizim köşelerde tam duvar hizasına döktüm köyüde durmuyorlar ama hiç çıkmıyorlar

bembeyazsiyah
13-06-2009, 19:45
evdeki karıncalara çözüm bulamaynlardan biride benim mafoldumben burdaki yöntemleri okudum inşallah giderler :gitme: ben onları arada elektikli süpürgeyle çekiyordum :kedi:

kelebek41
20-06-2009, 17:40
daraldım artık onlardan :(

nuran07
30-06-2009, 11:57
bizim iş yerindeki mutfattada anısı oldu heryer karınca ne yapayım diye düşünürken küp naftalin vardı lavabolara koyduğum onu ezdim un gibi sonra karıncaların geldikleri yere döktüm 10 dk sonra karıncalar yok oldu. naftalinin kokusundan gidiyorlar

alpim
10-07-2009, 00:55
mutfaktaki pencere dolap dibi gibi köşelere çamaşır deterjanı koyun gelmezler

nazarboncugum
14-07-2009, 00:53
komşumunda böyle sorunu varsı geldikleri yerlere köşelere şırınga ile tiner yapmışlar artık kökünden kurtulduk diyordu haberiniz olsun benim karınca sorunu yok çok şükür.........

gldnmz
18-07-2009, 09:10
bende yicem kafayı yaa sabah heryer karıncaaa ama baklım bur dakilerden denicem inşh işe yararr çk sinir oluyorum yaaa

kralichee
02-08-2010, 14:14
önerilerinizi deniyeceğim,teşekkürler.
tam 1 haftadır mutfak tezgahımı işgal ettiler.

glzfb
03-08-2010, 09:00
arkadaşlar şiddetle tavsiye ediyorum detan maxı 2 günde kökünü kazıdı şimdi eser yok köşeler sıkın kokusuz üstelik 2 gün sıktığınız yerleri silmeyin başka yöntemleri denedim işe yaramamıştı çok şükür bununla çözdük bitti gitti

kralichee
21-08-2010, 19:30
arkadaşlar şiddetle tavsiye ediyorum detan maxı 2 günde kökünü kazıdı şimdi eser yok köşeler sıkın kokusuz üstelik 2 gün sıktığınız yerleri silmeyin başka yöntemleri denedim işe yaramamıştı çok şükür bununla çözdük bitti gitti

bu ilaç öldürüyor mu yoksa gelmelerimi engelliyor ???
eger gelmelerini engelliyorsa hemen almak isterim.çünkü öldürmak istemiyorum.

kralichee
22-08-2010, 19:49
burada yazılan önerilerden zerdeçal,yumoş denedim ama hiçbir faydası olmadı :(
hem de zerdeçal tezgahın üstüne sarı leke yapmış.

kralichee
21-09-2010, 14:28
arkadaşlar şiddetle tavsiye ediyorum detan maxı 2 günde kökünü kazıdı şimdi eser yok köşeler sıkın kokusuz üstelik 2 gün sıktığınız yerleri silmeyin başka yöntemleri denedim işe yaramamıştı çok şükür bununla çözdük bitti gitti

sizinki köpük şeklinde mi ??
ben marketten baktım detan(karınca için) ama köpük şeklinde yazıyordu.acaba başka çeşidi var mı ki??

birde sıktıktan sonra kaç saat o odaya girmiyorsnuz?(zehirlenmemek için)

Efsun
28-09-2010, 18:44
merhaba arkadaşlar mutfağımda karınca var daha yeni temizlik yaptım ertesi gün baktımki alt dolaplarda karınca var tuz, limon koydum gitmediler başka ne yapmalıyım karıncaları öldürmek istemiyorum ama mutfakta güzel bir görünüm olmuyor fikirleri olan varsa paylaşabilirmi
ise yariyor mu bilmem ama annem taze nane sermisti tüm eve

bozden
13-10-2011, 05:46
saat sabahın yedisi ve elimde bez aspiratörün üzerindeki dolaptan karınca topluyorum Allahım çıldırmak üzereyim :52: kış gelse artık biran önce diyorum.Her yaz aynı şey ve her yaz daha da vir yayılıyorlar ilk mutfak tezgahımdaydılar köşelere bende ilaç sıktım ama insan korkuyor zehirlencem diye...Sonra tezgah bitti yerde başladılar yine ilaç sıktım bitti (tabii bu arada birsürü karıncayı da mefta yaptım malesef) Şimdide üst dolap Bebeğimin mamasının içinde yakaladım valla o sinirle aldım bezi tüm dolabı indirdim domestosla temizledim ve int başına geçtim napıcam diye...Dolabada ilaç sıkmak istemiyorum yumuşatıcı zerdeçal tarçın bazılarında işe yaramış bazılarında yaramamış.Bende 3.kattayım reçel teorisini de yapamam.Kafam karıştı...İlk olarak tuz zerdeçal ve tarçını karıştırıp döksem diye düşünüyorum dolabın kenarlarına böylece bir kerede 3 seçeneği ya elemiş olurum yada zafer kazanmış olurum inş. :47: Annem gelince de şu karınca duasını deneyeyim.İnşallah kurtulurum kızlar...

alpim
16-10-2011, 10:59
geldiği yeri görebiliyorsan sınır şeklinde türk kahvesi dök çok etkili

bozden
16-10-2011, 23:27
Kışın erken gelmesi iyi oldu galiba biraz azalma oldu.Tarçın ile tuz atmıştım.Yarın bidaha kontrol edicem eğer gene varsa türk kahvesini de denerim.Öneri için sağol.

krstal
16-10-2011, 23:45
yrn eczaneye gidiyorsun ve K-Othrine SC 50 adında ki ilacı alıyorsun.birde şırınga al,şırınganın iğnesini tak.sonra şırınganın yarısına kadar bu ilaçtan çekiyorsun,kalanına da su çek ve karıncaların çıktığı deliklere sık.işlem tamam.sonra ellerini iyice yıka .bu ilacı kullan bana dua ediceksin cnm.kolay gelsin.:46:

sheflera
01-12-2011, 09:56
arkadaşlar merhaba.
bende yeni bir eve taşındım. giriş katı. ve her yerde karıncalar var. ne yapacağımı bilmiyorum. ve en kötüsü nerden çıktıkları da belli değil. heryerde var bunlardan.:((
buradaki tavsiyeleri uygulayıp kesin sonuç alan arkadaşlar varmı?

abahcivan
16-12-2011, 16:43
geldikleri yeri tayin edip önüne biraz talk pudrası serptim;ertesi gün bi tane bile karınca kalmadı.

pinar79
17-12-2011, 20:34
bim e karınca tebeşiri gelmişti aldım ve kurtuldum yaz dönemi felaketti evin her odasından çıkar oldular hemde 5.kata,şimdi kış dönemi geçenlerde bikaçtane gene gördüm hemen tebeşirden sürdüm yok olmuşlar :)

forest
20-12-2011, 10:35
bim e karınca tebeşiri gelmişti aldım ve kurtuldum yaz dönemi felaketti evin her odasından çıkar oldular hemde 5.kata,şimdi kış dönemi geçenlerde bikaçtane gene gördüm hemen tebeşirden sürdüm yok olmuşlar :)



Benim evim de üst katlarda. Yazın hiçbişey yoktu. Son 1-2 haftadır pencere köşesinden yol yapıp gelmeye başladılar. Akşam deterjanla sildim heryeri, geçiş noktalarını falan, yol yapmışlar çünkü, mutfağa kadar geliyolar. Çıkış yerleri camın köşesi. Parlatıcı ojem vardı renksiz, çıktıkları köşeye ondan döktüm, nafile :( camın içinden dışından çıkış yerlerine tuz döktüm o da boşa gitti :( tuzun üstünden geçip gidiyolar. bim'de bu tebeşir bu mevsim de de satılıyor mudur acaba?

blnk
22-12-2011, 00:57
öldürmeyin sakııııııııın

niltt
22-12-2011, 01:02
bim e karınca tebeşiri gelmişti aldım ve kurtuldum yaz dönemi felaketti evin her odasından çıkar oldular hemde 5.kata,şimdi kış dönemi geçenlerde bikaçtane gene gördüm hemen tebeşirden sürdüm yok olmuşlar :)

Aynenn...
Bende onunla kurtuldum çok işe yaradı...
Hatta adını"Bion"diye hatırlıyorum

arpa
14-01-2012, 07:49
Tatlim bir de istersen sunu dene.. Geldikleri gezdikleri yerlere limon koy. Limondan nefret ediyrolar karincalar. Limonlar oyle kalsin 1 hafta falan.. Gor bak geliyorlar mi birdaha :)

akandeniz
14-01-2012, 07:51
bende bu tebeşirlerden kullandım.....
işe yarıyo gerçekten

fb_qirL
15-01-2012, 11:18
herkes denedıgı ve sonuc aldıgı fıkırlerı soylemıs bende tarcınla kurtuldum dolandıkları yere tarcın doktum bırde hergun domestos ıle sıldım bıdaha da gormedım.

mrs_author
22-02-2013, 15:31
Bizim evdekiler normal karınca değil maalesef. Galiba mutant falan olmuşlar. Böyle şey duyan varsa söylesin. Tezgahın üstünde her nevi şeker açıkta durur gelmezler. Reçele bala dönüp bakmazlar. Ekmek, özellikle susamlı simide geliyorlar. Bunlar gene normal de, en sevdikleri şeylerin başında sarımsak ve et geliyor. Kıymadan falan bir damla et suyu damlasa hemen sarıyorlar etrafı. Ayrıca ketılın ve ütünün içinde biriken kirece geliyorlar. Ketılı her seferinde yıkamaktan bıktım. En tuhafı da bebeğimin biberonuna geliyorlar. Dışına yapışıp öylece duruyorlar. Artık şaşırdım ne yapacağımı. Yaşamaya alıştım sayılır ama attığım ekmeğin haddi hesabı yok :(

xDerinMavix
24-01-2014, 14:44
5 senedir aynı evde yaşıyorum yazın dahil hiç karınca çıkmamıştı.
Ta ki şu ana kadar. Önce çıktıkları yeri buldum fayans arasından çıkıyorlar. Önce o deliğe deterjan doldurdum fayda etmedi.
Burda yazdığı gibi karanfil koydum üstüne de mutfak temizleyici sprey sıktım.
Şimdilik çıkmadılar bakalım kalıcı olacak mı.