PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : doğum sonrası bebekte morluklar!!!!



nur_elnur
28-06-2009, 01:31
kızlar 44 gün önce normal doğum yaptım.. bebeğimin kalçasının üst kısmı kuyruk sokumunda iki ceviz büyüklüğünde bir morluk ve kafasının arkasında ensesine doğru olan kızımda nir fındık büyüklüğü koyu kızarıklık var doktor normal doğumda bunarın olaileceğini ve 4 yaşına kadar geçeceğini söyledi başına böyle bir olay gelen varmı?? varsa gerçekten bahsedilen süre içinde geçiyormu??
sizce yapılacak başka birşey varmı? fikir verin lütfen

nur_elnur
28-06-2009, 23:28
kimsenin başına gelmedimi yani

TK646
28-06-2009, 23:32
Doğal bir süreç tatlım geçti bizimki bazıları uzun sürede geçiyormuş yapılacak yada sorun olacak bişi yok endişe etme;)

gulcinf
28-06-2009, 23:44
benimde 6 aylık oğlum var ve kuyruk sokumunda morluğu hala geçmedi ve doktor bizede aynı şeyi söyledi..endişelenecek bişey yok..

nur_elnur
30-06-2009, 18:24
Doğal bir süreç tatlım geçti bizimki bazıları uzun sürede geçiyormuş yapılacak yada sorun olacak bişi yok endişe etme;)

sizinki geçti demek ne güzel umarım bizimkide yakın zamanda geçer...


benimde 6 aylık oğlum var ve kuyruk sokumunda morluğu hala geçmedi ve doktor bizede aynı şeyi söyledi..endişelenecek bişey yok..

bizimkininde biri kuyruk sokumunda korkulacak birşey yok o zaman çok sevindim ama gördükçe içim eziliyor ne kadar üzülüyorum kimbilir ne kadar acıdı canları umarın yakında geçerler teşekkürler

Asmin
30-06-2009, 18:26
normal canim kuyruk sokumundaki morluk
bebegin kilo alip gelistikce gececek merak etme.

saturnn
30-06-2009, 19:16
benim oğlumun da kuyruk sokumunda var.mongol lekesi deniyo buna.hala geçmedi.görümcemin oğlunda da varmış 4 yaşında o, ama onun da geçmemiş. ayrıca lekenin normal doğumla alakası yok.ben sezeryan oldum.kimbilir ne kadar acıdı canları demişsin ya acımamıştır annesi.sadece basit bi doğum lekesi..

nur_elnur
01-07-2009, 00:44
normal canim kuyruk sokumundaki morluk
bebegin kilo alip gelistikce gececek merak etme.




benim oğlumun da kuyruk sokumunda var.mongol lekesi deniyo buna.hala geçmedi.görümcemin oğlunda da varmış 4 yaşında o, ama onun da geçmemiş. ayrıca lekenin normal doğumla alakası yok.ben sezeryan oldum.kimbilir ne kadar acıdı canları demişsin ya acımamıştır annesi.sadece basit bi doğum lekesi..

ama ben anlamıyorum kocabirmorluk nasıl oluyorda normal olabiliyor ve doktorlar bunu son derece normal karşılayabiliyor? hadi diyelim kalçadaki normal ya kafasındaki? ben normal doğumla bastırmadan olduğunu düşünmüştüm çünkü doğum esnasında uzun süre ve defalarca bastırdılar ama sezeryanda nasıl böylebir şey olabiliyor bu çok düşündürücü bir durum...en azından canı acımamıştır demişsiniz ya inş öyledir azda olsa içm rahatladı en azından benimki tek değilmiş..

çok teşekkürler..

Asmin
01-07-2009, 00:49
tatlim anneme sordumdu hepimiz o morlukla dogmusuz annem yag dokusunun yeterince gelismedigi icin oyle olabilcegini kilo aldikca bebeklerinin duzeldigini solemisti
bak 23 yasindayim morlugum felan yok haberin olsun tatlim icin rahat olsun :kedi:

handerya
01-07-2009, 04:13
benim oğlumun da kuyruk sokumunda var.mongol lekesi deniyo buna.hala geçmedi.görümcemin oğlunda da varmış 4 yaşında o, ama onun da geçmemiş. ayrıca lekenin normal doğumla alakası yok.ben sezeryan oldum.kimbilir ne kadar acıdı canları demişsin ya acımamıştır annesi.sadece basit bi doğum lekesi..

Aynen katılıyorum bende sezeryan doğum yaptım ve aynı lekeden bizde de vardı doktorumuz mongol lekesi olduğunu ve bebeğimin ileride esmer olacağını söyledi..bana tuhaf gelmişti ama internetten araştırdım gerçektende öyleymiş yani genelde esmerlerde hatta afrikada falan sık görülüyormuş komik,şaşırtıcı ama gerçek..:) bizimki 1 yaşında bacağındaki azaldı ama kyrusokumundaki duruyor..

PureHate
03-07-2009, 10:49
Kızlar benim dr um mongol lekesi ilerde geçer dedi bir de çocuğun ilerde esmer olacağının işaretiymiş büyüklerden duyduğum kuzeniminde öle lekesi varmış şuanda yok leke falan ama esmer

kelebek41
03-07-2009, 11:17
tıpta kimi doktor mongol doğum lekesi derken kimi şanslı bebek lekesi der
zamanla azalır ve kaybolur..

nur_elnur
03-07-2009, 13:55
tatlim anneme sordumdu hepimiz o morlukla dogmusuz annem yag dokusunun yeterince gelismedigi icin oyle olabilcegini kilo aldikca bebeklerinin duzeldigini solemisti
bak 23 yasindayim morlugum felan yok haberin olsun tatlim icin rahat olsun :kedi:

:))) morluğunun kalmamış olmasına sevindim.... güldürdün beni sabah sabah :)

nur_elnur
03-07-2009, 14:04
Aynen katılıyorum bende sezeryan doğum yaptım ve aynı lekeden bizde de vardı doktorumuz mongol lekesi olduğunu ve bebeğimin ileride esmer olacağını söyledi..bana tuhaf gelmişti ama internetten araştırdım gerçektende öyleymiş yani genelde esmerlerde hatta afrikada falan sık görülüyormuş komik,şaşırtıcı ama gerçek..:) bizimki 1 yaşında bacağındaki azaldı ama kyrusokumundaki duruyor..

:) afrikalımı?? sen kökenlerinizi bir araştır bence :) hintlilerde oluyormuş sizlerden sonra bende araştırdım netten demekki bizim kökende hintli olabiliir:) ama işin ilginci bebeğimin babası kızıl saçlı ve kızıl tenli bir erkek avustrayalılara benzer :) bende sıradan bir kumralım şimdi bebeğimiz bembeyaz bir çocuk esmer olma ihtimali genetik olarak eşimede banada aykırı!!! ya rabbim kime çekti bu oğlan yoksa hastanedemi karıştı :))





Kızlar benim dr um mongol lekesi ilerde geçer dedi bir de çocuğun ilerde esmer olacağının işaretiymiş büyüklerden duyduğum kuzeniminde öle lekesi varmış şuanda yok leke falan ama esmer

teşekkürler cnm...


tıpta kimi doktor mongol doğum lekesi derken kimi şanslı bebek lekesi der
zamanla azalır ve kaybolur..

umarım basit bir doğum lekesi değldirde şanslı özel çoculardır diye ümit ediyorum içimden :)

handerya
03-07-2009, 14:32
evet ya afrika değil hintli yanlış hatırlamışım üzerinden 1 sene geçti canım :))bizimki de beyaz tenli ama kaşı gözü belirgin..

ayrılıkk
15-07-2009, 16:36
bende sezeryanla doğum yaptım 40 gün önce.Bebişimin poposu ve sırtı tamamen mordu.Banyo yaptıkça açıldı.Ama geçmedi tabi.Ayak ve el bileklerinde de var.Kaynanam hamileyken ciğer yamişsin ondan olmuş dedi ne alakaysa.Kilo aldıkça geçer diyorlar.

uzumbugusu
16-07-2009, 21:35
Canım ben yaklaşık bi aydır doktor doktor geziyorum bu konu için..
Önce sadece poposunda vardı sonra sırtında ve kollarında,ayak bileğindede çıktı..
Numune ye ve bugünde cerrahpaşaya gittik..tahliller temiz çıktı..Kontrol altında tutacaklarmış,1 ay sonra tekrar götürüces..

KuzeyEge
17-07-2009, 11:50
biz 10,5 aylık olduk hala kuyruk sokumundaki morluk geçmedi okadar kontrole aşıya götürdük özele bişi olsa dr lar uyarırdı diye düşünüyorum bu ayki aşımızda bende bi sorayım bari

ezra2001
05-08-2009, 00:53
sezaryenle 7 ay önce doğum yaptım,kuyruk sokumunda portakal kadar omuzunda ise fındık kadar morluk war,1 haftalıkken farketmıştım,dr mongol lekesi olduğunu esmer olacağını,tene rengini veren pigmentlerin olduğunu bikaç sene içinde kaybolacağını söledi

EylulunAnnesi
11-11-2009, 00:08
cnm benim kızımdada var kalçasında ve ensesinde...gecer dedi annem bendede varmış çünkü :D

susaden
11-11-2009, 23:49
canım benim bebeğimde iki aylık ve poposu olduğu gibi mosmor bunlar olabiliyormuş geçmesi uzun sürermişnormal dedi doktorumuz

moonsoon
12-11-2009, 01:34
bütün bebeklerın kuyruk sokumunda morluk olur benım bebeımınde var ve ablamn ıkı bebeındede oldu o bı sıkma sonucu olan bişey değil belki çok çok beyaz bebeklerde daha az oluyodur benım kızım beyaz tenlı ama yınede var ablamın oğlu esmerdı onda daha cok vardı..

cottonheart
12-11-2009, 15:21
benim bebeğimdede bütün sırtında ve kuyruk sokumunda var 14 aylık hala geçmedi bende normal ve hatta çok zor doğum yaptım ama doktor geçer dedi

rapunzel26
12-11-2009, 15:26
merak etme canım geçecek bızımkınde de var noral doğum da olan bırseymış

tubilay
14-11-2009, 00:55
Benimkininde sağ elinin üstünde var doktor normal olabilir dedi

pelopelo
14-11-2009, 01:56
kızlar 44 gün önce normal doğum yaptım.. bebeğimin kalçasının üst kısmı kuyruk sokumunda iki ceviz büyüklüğünde bir morluk ve kafasının arkasında ensesine doğru olan kızımda nir fındık büyüklüğü koyu kızarıklık var doktor normal doğumda bunarın olaileceğini ve 4 yaşına kadar geçeceğini söyledi başına böyle bir olay gelen varmı?? varsa gerçekten bahsedilen süre içinde geçiyormu??
sizce yapılacak başka birşey varmı? fikir verin lütfen
Nur merhaba, benim oglum da 4 ay once dogdu onun da sırtıyla ensesi arasında kocaman birmorluk var bunlara "mongol lekesi" denılıyor , Akdeniz ırkında var olan bır seymıs ve 6 yasına kadar tamamen gececegını soyledı doktorumuz, normal bır sey sadece leke olarak dusun dedı.Nette de arastırma yaparsan goteceksın Mongol Lekesi genelde olan bir sey.
Saglıkla buyusunnkaydirigubbakcemile2

nur_elnur
23-11-2009, 02:28
kızlar hepinize çok teşekkürler bebeğim 7 aylık oldu hiççbir leke kalmadı.. darısı sizinkilere öptüm herkezzi

yenianne26
23-11-2009, 03:19
Şekerler her bebekte kuyruk sokumunda olur o morluk tıpta mongol lekesı olarak adlandırılır ve gecıcı bır seydır korkmayın

nilaysal
29-11-2009, 21:30
canım benim bebeğimin sırtında var gittikçe büyüyor ezilmiş gibi duruyo ama dr bir yaşına kadar büyür 6 yaşına kadarda kaybolurmuş tabi gecmeyenide olabilirmiş.