PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Et niye yıkanır?



fmk
03-07-2009, 22:40
Etin yikandigini yemekteyiz pograminda gördüm.. Biz hic eti yikamayiz. Eti yikamadaki amac nedir, gercekten ilgimi cekti.
Eti yikamak mi gerekli?

tavuk filan yikiyorum tabi üstünde tüleri oldugu icin donmus kanlari temizliyorum.

Pili
03-07-2009, 23:43
kesiminden dolayı hayvanın kanı iyi akmassa kan donar ben hep yıkarım

Elis
03-07-2009, 23:47
bende hepyikarim,kani aksin diye,bide kac kisinin eli degiyodur ona,,,,,,

Pashmina
03-07-2009, 23:48
bizde kırmızı eti yıkamayız fmk cım ama demekki yıkayanlar da varmış

BenElse
03-07-2009, 23:57
kırmızı et yıkanmaz derler aslında ama bende yıkarım mutlaka kanı aksın diye
bi de kim nasıl dokumuyor bilemem

LOCA
04-07-2009, 00:00
ben yıkamam çok saçma anca kan falan olursa yani yoksa neden yıkansınki:sm_confused: hem lezzeti gider o etin

BenHumanist
04-07-2009, 00:29
bencede lezzeti kalmaz.
yıkadıkça tadı gidiyo,üstelik bazıları kaynar suyla yıkıyolar.

ggamsee
04-07-2009, 02:23
yıkamadan kullanamam ben. gidersede gitsin tadı napim:1no2:

EU3
04-07-2009, 02:26
bende yıkarım ,ama kıymayı yıkamadan yapıyoruz diyede hep düşünmüşümdür yani CADIARZU

Asmin
04-07-2009, 02:26
yikamak lazim ya kac kisinin elinden geciyo bilemezsiniz.
ustelik icinde olan kani ile pismesi yeterli uzerindeki kani akitmanizda fayda var.

EU2
04-07-2009, 02:28
bende hep yıkarım asla yıkamadan kullanmam kafamçokkarıştı
oraya kadar nasıl geldiğini goruyormuyuz hayır ...
tasınma aşaması nedir nasıldır.... kafamçokkarıştı
birde cogu kasap eldiven takmıyor kafamçokkarıştı
bir gun öle sıradan da değil bi şarkuteriye girdik adam eliyle dogramıs ben gormemiştim arkadaşla sohbet ediyodum benim oglan anne bi dk diyip adamın karsısına gecti amca ! amca ! neden eldiven takmıyosun sen elindeki mikroplar bizede bulaşacak demezmi :1shok:
adam şok ben şok arkadaşım şok :lepi:
adam dedi kusura bakmayın eldiven bitmişte :roflol: bizde yedik :roflol:
sonra her gittimizde adam bize ne vercekse versin eldiven takıyodu delikafadulden
canım oglum benim saglıgımızı nasıl dusunuyor delikafadulden

EU2
04-07-2009, 02:32
bende yıkarım ,ama kıymayı yıkamadan yapıyoruz diyede hep düşünmüşümdür yani CADIARZU

işte bende bu yuzden cok fırca yemişimdir :çok üzgünüm:
kıymayı bile suzgece alıp yıkayan biri daha varmı benim gibi acaba :1no2:
kızlar yıkayanlar bana destek cıksın hep azar işitiom bu yuzden ben :kızgın:

EU3
04-07-2009, 02:35
işte bende bu yuzden cok fırca yemişimdir :çok üzgünüm:
kıymayı bile suzgece alıp yıkayan biri daha varmı benim gibi acaba :1no2:
kızlar yıkayanlar bana destek cıksın hep azar işitiom bu yuzden ben :kızgın:

:1shok: :1shok: ciddenmi kaydirigubbakcemile3

BenElse
04-07-2009, 02:39
işte bende bu yuzden cok fırca yemişimdir :çok üzgünüm:
kıymayı bile suzgece alıp yıkayan biri daha varmı benim gibi acaba :1no2:
kızlar yıkayanlar bana destek cıksın hep azar işitiom bu yuzden ben :kızgın:

gerçekten mi :1shok: :1shok:

kokoshatun
04-07-2009, 04:23
işte bende bu yuzden cok fırca yemişimdir :çok üzgünüm:
kıymayı bile suzgece alıp yıkayan biri daha varmı benim gibi acaba :1no2:
kızlar yıkayanlar bana destek cıksın hep azar işitiom bu yuzden ben :kızgın:

ben varım cnmmm bende yıkarım hem eti hem kıymayı kanlı knalı yiyemem öyle ayrıca sağlık içinde yıkamak gerekiyor bi dr akrabamız söylemişti annem böbrek nakilli et yemesi yasak normalde eğer eti ve kıymayı yıkarsan yiyebilirsin dedi üreyi yükseltmiyormuş etteki kan yükseltşyormuş üreyi ben bi yıkarım sormayın bembeyaz olur evt tadı kalmıyor ama ona tat vermek sizin elinizde bizim ki çok güzel oluyor herkes beğeniyor ben alıştım artık yıkanmamış bi eti yiyemiyorum kokuyo midem bulanıyor evlenince eşim çabuk alışır umarım. ayy kızmasınlar sana en güzelini yapıyorsun sennn devam=)zemuszemus

epaq
04-07-2009, 04:29
Ben de hem dokunulmasından,hem de kanından huylandığım için yıkarım.
Kıymayı denemedim ama henüzyerimseniben

esoess
04-07-2009, 10:36
ben hem eti hem kıymayı yıkarım asla yıkamadan kullanamam onların neşekilde tezgaha kadar geldiğini bilemeyiz üstelik ben tavuk yemeği yapacağım zamanda tavuğu iyice yıkayıp bi taşım kaynattıktan sonra suyunu süzer yıkar tekrar pişiririm yoksa asla içim rahat etmez

estel
04-07-2009, 10:40
kaç kişinin eli değiyo yıkmadan asssla yemem..

iğrenç geliyo bana..

kimbilir nerelere değip nasıl yerlere konuyo...

sütlü gayfe
04-07-2009, 10:41
bende yıkamam kırmızı eti lezzeti kalmıyor yıkanınca,saman gibi bi et oluyor...

Yeliz
04-07-2009, 10:46
bana kalsa bir gece çamaşır suyunda bekletirim..mis gibi olur kar gibi..

LOCA
04-07-2009, 11:16
ben kıymayı parça parça alıp elime sıkıyorum kanları akıyor öyle kullanıyorum o zaman hiç kan kalmıyor ve yıkamaya gerek yok kıyma hiç yıkanırmı bütün et değil yani yarısı döküler çöpe gider onun ben böyle köfte sıkarlarya aynı öyle sıkıyorum kıymayı ohhh arınmış oluyo kanlardankaydirigubbakcemile2

minikcadimm83
04-07-2009, 11:19
canım et yıkanır tabiki de nekadar temiz kasap olsa da yere değme ihtimali oluyo etin,bnim bildiğim ciğer yıkanmas sadece..

**garfield**
04-07-2009, 11:35
evimizin alt katında kasap vardı. adamlar etleri hiçbişeye sarmadan direk sırtlayıp taşıyolardı. o yüzden ben yıkıyorum hep..

PeSpEmBe
04-07-2009, 12:24
Kuşbaşı etse yıkarım muhakkak.. Kanı gitsin diye...
Kıymayı da yıkıyordum ,ama burda yazan arkadaşlar eliyle sıkıyormuş kanı gitsin diye .. Bu aklıma daha çok yattı, böyle yapıyım artık zemuszemus

fmk
04-07-2009, 12:56
Almanyada yasadigimim icin bu güne kadar babam bir cifticeden hayvan secerdi daha danayken sonra kesilecek yasa gelince 1,5 yasinda filan mezbada keserdi babam.

Veterinerde hayvanin beyninden ve baska yerlerinden parca alip saglik tesi yapiyordu. Eti hemen eve getirmezdi bi kac gün mezbada soguk yerde asili dururdu et sogsun ve kani aksin diye.
Sonra o koca koca etleri eve getirirdik dograr derin donurucuya atardik. Kasaptan hic et almadik. Bu yüzden belki hic yikama gereyi duymadik.
Artik babam almanyada yasamiyor, mecbur müslüman bir kasaptan alacagiz etimizi. Düsünüyorum kasaptan alinca yikarmiyim herhalde yine yikamam cünki etin üstünden su akitinca temizlenmis olmaz gibi me geliyor.

Hanimlar hepinize verdiginiz cevaplardan dolayi tesekkür ediyorum. Mutfak konusunda bilmedigim ögrenmem gereken daha cok sey var.

HARZEM
04-07-2009, 13:15
ben eti yıkamam ..ama tencereye eti koyarım ister kuşbaşı ister kıyma üzeri su dolacak kadar doldururum bir taşım kaynatırım sonra suyunu iyice süzerim tekrar su ekleyip pişiririm.....hem böylece içindeki yağda atılmış oluyor kendimce temizde oluyor... bende arkadaşlar gibi düşünüyorum eti yıkayınca lezzeti gidiyor kebab yapacaksak yıkamadan kullanıyorum oda nadir olur zaten genelde tavuk yaparız onuda önce bol tuz koyar iyice ovalarım sonra yıkarım süzgeçe koyar suyunun gitmesini beklerim bu sayede kokusuda gitmiş oluyor tavuğun tavsiye ederim

Elis
04-07-2009, 13:52
işte bende bu yuzden cok fırca yemişimdir :çok üzgünüm:
kıymayı bile suzgece alıp yıkayan biri daha varmı benim gibi acaba :1no2:
kızlar yıkayanlar bana destek cıksın hep azar işitiom bu yuzden ben :kızgın:


kaynanam yikar,kiymayi bile,,,,,,,

necoo
04-07-2009, 17:20
bende yıkarım ,ama kıymayı yıkamadan yapıyoruz diyede hep düşünmüşümdür yani CADIARZU

aynen katılıyorum eti yıkamadan yemem ama hep düşünmüşümdür kıymayı yıkamadan yiyi yorum

Borzo
04-07-2009, 17:24
Kesinlikle yıkanmalı...
Kaç kişi elini değiyor o ete,kesilen bıçaklar hijyen değil..
Keşke kıymayıda yıkayabilsem :(

EylulunAnnesi
04-07-2009, 17:26
kesinlikle bende hep yıkarım...zaten hiç sevmeme eti ama mecburen yiyorum...

elisaa
04-07-2009, 17:27
eti yakarız tabikiii
ama kıymayı yıkamayız biz

ilayda cem
04-07-2009, 18:15
kesinlikle yıkanmalı....
ben eti parça olaral alıyorum ,bol bol yıkayıp süzgeçte iyice süzdürüyorum,elektirikli makinamda bir kısımını kıyma yapıp dondurucuya,atıyorum,diğer kısmınıda kuşbaşı vs.yapıp saklıyorum....
hem etin neresini yediğimizi biliyorum,hemde temizliği için içim rahat ediyor...
birde kıyma daha riskli,bence....etin hangi bölümlerini içine kattıklarını kestirmeniz çok zor çünkü....

EU2
05-07-2009, 01:47
canım et yıkanır tabiki de nekadar temiz kasap olsa da yere değme ihtimali oluyo etin,bnim bildiğim ciğer yıkanmas sadece..

ay ben onuda yıkıyorum acıkcası ben et turlerinin alayını yıkarım kaydirigubbakcemile3 ( umutsuz vakayım bu konuda ) kaydirigubbakcemile

EU3
05-07-2009, 01:49
Kesinliklee yıkıyorumm:1ninca:O iğrençç kanlarıı yıkamadan hayatta yemeğe koymam:dilcikar:

Lyre
05-07-2009, 01:58
kanlar gitsin diye tabikide

fatosbrn
05-07-2009, 02:01
et yıkanmaz derler
ama benim içim raha etmiyor yıkıyorum

EU3
05-07-2009, 02:02
Ben kıymayı bile yıkıyorumkaydirigubbakcemile3

Efla
05-07-2009, 06:00
işte bende bu yuzden cok fırca yemişimdir :çok üzgünüm:
kıymayı bile suzgece alıp yıkayan biri daha varmı benim gibi acaba :1no2:
kızlar yıkayanlar bana destek cıksın hep azar işitiom bu yuzden ben :kızgın:

ben eti mutlaka suda bekletip yıkarım.
kıymayı da suda biraz bekletir, iyice süzerim.
yıkanınca lezzetinin gittiğini düşünmüyorum. :1closedeyes:

royall
05-07-2009, 11:31
eti mutlaka yıkarım hattaa arada kıymayıda yıkarım ben:)

DygEge
05-07-2009, 14:45
Etide kıymayıda yıkamak lazım...Lezzetinin bozulcağını bende düşünmüyorum...

_laylaylom_
05-07-2009, 19:06
kıyma hariç parça etleri bizde yıkarız...mutlaka yıkanması lazım...ama annemden çocukluğumdan beri gördüğüm bişeyde kıymayı neden yıkamıyorCADIARZU hala anlamış değilim...yıkansa oda olur aslında...
parça etlerin yıkanınca lezzetinde bi değişme olmuyor belki daha bile lezzetli olabilir ve de yumuşacık...

lepi
05-07-2009, 19:13
özellikle tavuğu annem yıkar ama eti pek yıkamaz temiz olduğu sürece.
kıyma nasıl yıkanır bilmiyorum kayınvalidem yıkamış vakti zamanında çılgın gözüyle bakmışlar kadınakaydirigubbakcemile3

butterflys73
06-07-2009, 11:15
nasıl taşıdıklarını gördüm, kasaba et geldi, çalışan adam gitti arabadan aldı, sırtına alırken yere düşürdü, aldı içeriye götürdü, hadi gel de yıkama ??? kıymayı bile ben suyun altına tutarım , tertemiz olmasa da içim rahat ediyor napıyım..... hatta annemim halası işi abartıp yıkadığı suya minnacık da deterjan damlatırdı

sukutuhayalben
10-07-2009, 02:10
deterjan mı....
ete mi??abartı sahiden ya yiyeceğe deterjan katılır mı.Bırak dağınık kalsın daha az zarar verir herhalde
Ben de yıkarım parça eti
ama kıyma yıkanınca tuhaf oluyo denedim onu da.
Zaten zor yiyorum eti...Bi de kıymayı yıkayınca tuhaf bir görüntü oldu.
Çocuklar ve eşim için pişiriyorum yoksa asla sevmiyorum.
Ama yıkamadan da yediremem.Tadı giderse gitsin........

MeDuSa
10-07-2009, 02:15
bence yıkanmalı sonuçta ne ortamlarda paketleniyo bilmiyoruz ne bilim ya :sinifsinif:

chalalai
12-07-2009, 13:17
ben hem eti hem kıymayı yıkarım asla yıkamadan kullanamam onların neşekilde tezgaha kadar geldiğini bilemeyiz üstelik ben tavuk yemeği yapacağım zamanda tavuğu iyice yıkayıp bi taşım kaynattıktan sonra suyunu süzer yıkar tekrar pişiririm yoksa asla içim rahat etmez

ben de surekli yikiyorum ama tadi gider mi, dogru mu yapiyorum diye de dusunuyodum... tavuk konusunda kaynatip suyunu suzmek mantikli... benim de icim rahat etmiyo kan kokusu yikamama ragmen oluyo...

fmk
12-07-2009, 14:24
arkadaslar abartmayalim eti, tavgu kayantiyoruz suyunu döküyoruz sonra pisiriyoruz israrf diye düsünüyorum.. gerek yok bukadar titis olmaya herhalde.
Et bu tavuk bu kendine özgü kokusu olacak tabi..

kardelen57
12-07-2009, 17:30
bende yıkıyorum eti artık kıymayıda yıkarım süzgeçte iyi fikir valla teşekkürler arkadaşımkaydirigubbakcemile5

kar
12-07-2009, 20:22
valla evde ben yada annemde yapsak once yıkarız ama bu dısardıda oyle degıldır bızde herkes rest. cı oldukları ıcın etı kesınlıkle yıkamazlar yıkanınca et ozellıgnı kaybeder dogruda ama ben mıdem hayatta yıkanmadan kabul etmez..

fmk
12-07-2009, 20:31
pisme esnasinda bakteriler ölüyor saden ocakta firinda.. ama ilaki gerekliyse bundan sonra bende yikarim

Nelya
12-07-2009, 22:33
bizim eve et geldi mi yikanir.dogranmaliysa dogranir ve buzdolabina,,,kiyma da yikanan etten olur zaten onu yikamaya gerek yok tabiki.tavuk gogusu bile yikanir.yoksa olmaz.ben hayatta yiyemem.hatta yemekteyiz programinda yikamadan yapilan etleri gordukde igreniyorum.nasil yikamazlar diye.

zeytin gözlü
14-07-2009, 23:55
tavuğu tabii ki yıkıyorum :1closedeyes: hatta kaynatıp o kanlı suyunu bi döküyorum snra pişiriyorum :1closedeyes:

ama eti pek yıkamam ama kaynatma işlemini genelde etede uyguluyorum gayet iyi oluyo hadi et yıkanrda kıyma iğrenç olur yaaa

oyuncak
15-07-2009, 00:39
bende bi gıdacı olarak yıkama taraftarıyım.çünkü etin kesimden sonra havadan geçen bakteriler olabilir.birisi hapşursa zaten havaya bir sürü mikroorganizma saçılıyo

de_niz
04-04-2013, 12:02
Kıyma ya da eti yeni alıp kullanıcaksam yıkamam ama dondurucuya atıyorsam çıkarttığımda eriyene kadar buzuyla beraber kanı da akıyo o yüzden yıkarım.