PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Damat Tarafının Hazırlık Listesi



chikuleta
18-08-2009, 20:33
her zaman olur. Bazen aileler arasında görev dağılımı yapılırken mutlaka gerginlikler yaşanabilir. Önemli olan bu gerginlikleri yumuşatmaya bakmalıdırlar. Kısacası “Şimdiden bunlar böyle, evlendiğinde nasıl olur” denipte kestirip atmak yanlıştır. Aileler gerginlik yaşarken gelin ile damat her zaman ılımanlı olmalıdırlar. Karşılıklı olarak aileleri yumuşatmalıdırlar veya olayları görmezlikten gelmelidirler. Şimdi söz, nişan, düğün hazırlıkları sırasında damat ve ailesinin üzerine düşen görevleri şöyle bir sıralayalım;


-Damat, kız istemeye giderken çiçek, çikolata veya şekerleme alır.

-Söz kesilmesi sırasında damat tarafı söz yüzüklerini alır. (Çiftler eğer birbirlerini tanıyor ve seviyorsa yüzüğün türünü kendileri belirler)

- Genelde yukarıda belirttiklerimiz yapılır. Lakin bazı yörelerde usuller farklı olur.

- Nişan sırasında, nişan yüzüklerini genelde erkeğin yüzüğünü kız, kızın yüzüğünü ise erkek alır.

- Nişan alışverişi sırasında kız tarafının bohçalık eşyalarını ve nişan kıyafeti, ayakkabı ve gidilecekse kuaför masraflarını erkek tarafı karşılar.

- Nişanda kıza takılan takıları da erkek tarafı alır. Erkeğin takılarını da kız tarafı alır.

Bu dönem içerisinde yapılan harcamalar bütçenin niteliğine göre değişmektedir. Aileler karşılıklı olarak konuşup anlaşıp uygun bir bütçe de çıkarabilirler. Her şeyi önceden belirlemek sürtüşmeleri de önler. Düğün hazırlıkları sırasında damadın üzerine büyük bir yük biner. Kına, ev hazırlığı ve düğün hazırlıklarının masraflarını damat tarafı karşılar. Genelde Türk adetlerinde bu böyledir. Peki bu hazırlıklar nelerdir? Damat ve tarafına düşen görevleri nedir? İşte detaylar:

-Kına gecesi hazırlığında kızın kına elbisesini ve aksesuarlarını (ayakkabı, çanta, küpe, kolye, iç çamaşırı) damat alır.

- Kına gecesinin, kına ve çerezini erkek tarafı temin eder.

-Düğün hazırlığı tamamen erkek tarafına aittir. Bu hazırlıklarsa şöyle:

-Düğün kartı ve basımının masrafları erkek tarafına aittir.

-Düğün salonu ve müzik eğlence masraflarını damat tarafı karşılar.

-Gelinlik ve gelinlik aksesuarlarını (ayakkabı, küpe, kolye, korse, çorap, sutyen, jartiyer,) ve masraflarını damat tarafı karşılar.

-Gelin arabası ve süslemesi

-Stüdyo, fotoğraf ve kamera çekim masrafları

- Kuaför ve güzellik salonu masraflarını erkek tarafı karşılar. (gelin ve geline yakın bir kişinin saç ve güzellik masrafını karşılar.)

- Damadın saç ve güzellik salonu masrafını damadın ailesi karşılar.

-Düğün arabası havlularını gelin tarafı temin eder. Erkek tarafı buna karışmaz.

-Konukların ulaşım (otobüs, midibüs, minibüs vb) masrafları. Bu masraflar kişilere özel değil bölgesel olarak yapılır. İnsanlar buralardan toplu alınır ve topluluğun kısım kısım indirilmesi sağlanır.

-Arabaya konulan bahşiş,

-Düğün yerindeki bahşiş,

-Nikah dairesi ve resmi işlem masraflarını erkek tarafı karşılar.

-Sağlık işlemleri masraflarını erkek tarafı karşılar.

-Gelin alma sırasında, kapı kapanması, kurdele bağlanması gibi durumlarda bahşişi erkek tarafı öder. Söz, nişan ve düğün hazırlıklarının ardından damadın ev hazırlığı yer almaktadır. Ev hazırlığı bazı aileler arasında çözümler sunulur. Ekonomi seviyesi yüksek olan aileler, ev alımı veya yerleştirilmesi sağlanır
Kız tarafının zengin olması durumunda gelin babası eğer isterse damadına bir daire verebilir. Asıl hazırlığı damat tarafı yapmak mecburiyetindedir. İşte damadın ve damat tarafının yapması gerekenler:

-Yatak odası takımı, tül ve perdeler, halı, kilim, mutfak eşyalarını, fırın, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, elektrikli süpürge, ütü, çeyiz, sandık, kız tarafı alır.

-Ev tutulur… Damadın anne ve babası yeni bir aileyi ya yanlarında veya başka bir evde barınmasını sağlar. Kiralık ise tutulur. Evin boya badana vb işleri yapılır.. Masrafları erkek tarafı karşılar.

-Oturma grubu

-Yemek odası takımı (masa, sandalye, gümüşlük, vitrin, televizyon sehpası, orta sehpa)

-Oturma salonunun halı veya kilim

-Abajur ve lambalar

-Çekyat

-buzdolabı

-televizyon, müzik seti, vcd

-Ayakkabılık (portmanto)

Damat tarafı alır. Ev eşyaları çiftlerin zevklerine göre döşenir. Bunun için ev hazırlığı bölümünde gerekli şekilde bilgi edinebilirsiniz. Hazırlıklar eşyaların kalitesine göre fiyatları yükselip alçalmaktadır. Çiftlerin alacak durumları yoksa eğer sadece mutlu bir aile oluşturmak istiyorlarsa yukarıda sayılan ürünleri kendilerine göre azaltabilirler. Kuralları nitelikleri kişiler ve aileler kendileri belirler.

Egem
18-08-2009, 20:53
bunları okuyunca gözüm korktukaydirigubbakcemile3mafoldumben

jean
18-08-2009, 20:53
Çok teşekkürler paylaşım için ,bayağı bilgilendirici olmuş

glsh85
18-08-2009, 20:57
ahh ahh ne cok sey var yapacak ;)

Rapunzel4
18-08-2009, 21:35
:sinifsinif:
ayyyhhhhh

MiStiK
03-10-2009, 12:04
Liste halinde korkutucu gelir,yavaş yavaş halletmek lazım...:1shok:

ozlemarda
03-10-2009, 12:41
Veee damat iflasın eşiğine gelir kaydirigubbakcemile3

AhuiFelek
03-10-2009, 15:23
Veee Bunlari gören adam can havliyle kacmaya baslar kaydirigubbakcemile3

yalnizkatip
03-10-2009, 22:21
nerde böyle erkek tarafı bunları yapacak bu zamanda daha kendi yapacaklarını kız tarafına sarmaya çalışırlar bunlar..

Desalmado
04-10-2009, 12:24
Tatlı telaşlar bence bunlar :) olsun yeterki

speedy-gonzales
05-10-2009, 09:28
Erkek olsam düşünmeden kaçardım anacım alacakları bitmiyor
Neden korktukları çok belli

Catharsis
06-10-2009, 08:40
artık çoğu yerde herşey ortak oluyor. damatların korkacak bir tarafları kalmadı ki..

oOopitipiti
06-10-2009, 09:35
valla kaynanam bunların hiçbirini yapmaz ben size diyim!!!!

Feyza79
06-10-2009, 19:22
valla bende erkek tarafinin yapcaklarini kendim yaptimmmm:)
sonuc bedava gelin kiymetsiz oluyorrr.erkek tarafi ne kadar masraf yaparsa gelin o kadar kiymetli oluyorrr

Deryacık
06-10-2009, 19:58
oooffff nasıl gözümde büyüdü şuan varyaa

ASLIHASAN
08-10-2009, 08:38
Aşkım acıdım sana ben yaaaa kaydirigubbakcemile3
ama olsun ooh canıma değsin sositososito
kızın çeyizi bilmemnesi daha çok masraflı walla :delphin:

_HaNDaN_
24-11-2009, 09:56
Tatlı telaşlar bence bunlar :) olsun yeterki

Bencede yaa..niye kazanıyorz parayı ağzımızn tadı,sağlığımz olsn yeterkii hepsi olurr yerimseniben

merwecik_20
11-12-2009, 21:51
valla öle demeyın kız ceyızı bunlardan daha pahalı tutuyor.bu esyalar buyuk oldugundan göz dolduruyor.zaten beyaz esyalarla erkek tarafının alacagı mobılyalar nerdeyse basaba yatak odasınıda kız alıyo zaten:)) tabagı çanagı desen ortalama en azı 2 mılyar nevresımı yorganı yatak örtusu en azı 2 mılyar bence erkek tarafı olmak ıı bısey bu devırde:))

MaSaL24
11-12-2009, 22:42
walla listeye baktımda yapmak zorunda oldukları şeyler .kız tarafı tülbentten kaşıgına kadar alınıp konuluyor.dantel diyip geçmeyin hepsinin toplamı erke tarfının kini geçiyor.bu listeyide erkek tarafının fazla bulcagını sanmıyorum.:icecream:

gokyuzuu
12-12-2009, 21:11
ya kız tafarafı da erkek tarafından az masraf yapmıyo o bu su bitmiyo ki bi dunya ayrıntı var

nescum
13-12-2009, 15:01
Arkadaşlar hiç acımayın bence :)
Bunlar büyük eşyalar olduğu için çok geliyor insana
ama bir yemek takımı kaç para, tencere takımı kaç para
pike sardırmak kaç para düşünsenize
kızın çeyizi daha pahalı bence

tabi, sadece tülbent, havlu çeyizinden bahsetmiyorum
mutfağa alınan bardaklar bile toplayınca bir yemek odası parası eder :icecream:

Pelerinli
13-12-2009, 17:01
önemli olan yuvayı kurabilmek her iki tarafın durumunu da düşünmek zorunda aileler de gelin ve damatta. Tatlı telaş falan ama bütün kavga gürültü hep bunlardan dolayı oluyo gördüğüm kadarıyla,yok seninkiler bunu almadı yok seninkiler şunu almadı...Beyaz eşyaları nişanlım alıyor, bulaşık makinesi hariç,eee ben bütün çeyizi tamamlıyorum ,oturma grubu salon takımı yatak odasını da nişanlımla ben alıyorum düşünün ailelere bişi kalmıyo...var mı bizim gibi masrafsız evleneceklerkaydirigubbakcemile3
Allah herkese kolay gelsin zor iş vallahi zor iş .....

dadlu_qirl
13-12-2009, 17:02
bencede Hiç acımayınnnn herşeyin en qüzelini aldırınn 1 kere olucak bişey bu. tamam sonradanda alabilirsiniz eşya ama ilk eşyalarınız olucak bunlar :dance: wee wee arkadaşlarında dediği gibi kızların çeyizide bi erkeğin alıcakları kadar var..her ince ayrıntıya kızlar bakıyoo.. off off çok iş var yaww ama olsun bunlar tatlı yorgunluklarrr 2,3 sene sonra bende bu tatlı yorgunluktan tadıcam inşallah :dance::asigim::sm_cool::nazar:

Rapunzel4
18-04-2010, 17:56
Arkadaşlar hiç acımayın bence :)
Bunlar büyük eşyalar olduğu için çok geliyor insana
ama bir yemek takımı kaç para, tencere takımı kaç para
pike sardırmak kaç para düşünsenize
kızın çeyizi daha pahalı bence

tabi, sadece tülbent, havlu çeyizinden bahsetmiyorum
mutfağa alınan bardaklar bile toplayınca bir yemek odası parası eder :icecream:

valla çok doğru.
göze görünmüyor ama kızın aldıklarıda iğneden ipliğe kadar bundan daha fazla tutuyor
erkeğinki göze görünür büyük eşyalar olodugundan aaaa oooo oluyor hemen
ama kızınki kıymetsiz gibi kalıyor
şuan nişanlyıım düğünüme 2 ay var ve ben ve ailemden baska kımse bılmez çeyize neler yatırdımı halada bitmiyor
nişanlıma göre
ne aldın okadar kap kacak diyor :dilcikar:

dilo_can
23-04-2010, 22:13
ayy arkadaşımız ne güzel yazmış üşenmeden çok işime yarıycak bu notlar....

94049
24-04-2010, 08:51
ellerine sağlık bi kenara yazalım hemen :)

drndrn
03-08-2010, 08:00
Veee damat iflasın eşiğine gelir kaydirigubbakcemile3

bencede opuyorumnanaktan
yanlız kızlar sıze sormak ıstedıgım bısey var
nişanda kızın kuafor masrafını kız kendı karsılamaz mı :3:
ben öyle bılıyorum
ama bu lıstede farklı yazıyor:utangac:

rsuperisi
09-08-2010, 13:10
bencede opuyorumnanaktan
yanlız kızlar sıze sormak ıstedıgım bısey var
nişanda kızın kuafor masrafını kız kendı karsılamaz mı :3:
ben öyle bılıyorum
ama bu lıstede farklı yazıyor:utangac:


hayır canım kuaför ve fotograf işleri damada ait =)

fascination
09-08-2010, 13:30
Veee Bunlari gören adam can havliyle kacmaya baslar kaydirigubbakcemile3

hahahahadelikafaduldendoğru kaçar tabi ee kız tarafıda çok şey yapıyo ki nişan da kız tarafına ait mesela falan filan daha bissürü şey yani

fascination
09-08-2010, 13:31
hayır canım kuaför ve fotograf işleri damada ait =)

evet kuaför,fotoğraf ve davetiyede damat tarafına aita.s

yesilgosluMELEK
11-08-2010, 09:41
ooooo daha neler var neler kaydirigubbakcemile5

elizhaa
11-08-2010, 11:54
Bu listedekilerin yüzde 70 ini kız olarak ben yaptımm:)
salon koltuk takımı,beyaz eşyaların yarısı,yatak odası,halılar,tüm ev tekstili ürünleri ,yemek takımı,daha unuttuğum bir sürü şey ve elektronik eşyalar,ankarada salon kiralamak,ankaradaki kuaför,takı,fotoğrafçı hepsi bana ait...üzerine ilaveten eşime 1500 tl ye sarardan damatlık aldımm...onun da yaptığı çok şey var gücü yettiğince,oturma odasını o yaptı,beyaz eşyalara katkıda bulundu,gelinlik ona ait,lcd tv aldı,oradaki kuaför ,salon vs..ona ait,daha ne olsun ki yaniiii...hiç de borcumuz yok şu an çok şükür her şeyi ortak hallettik biz....ailleere de hiçççççççççççç yük olmadık...

Onu o yapar,bunu bu yapar diye şeyi ben kabul etmiyorum,durum neye müsaitse ortak yapılır olur biter,durumu müsait olan zaten yaparrrr,ama yapamayanlar evlenmesin mi yani...
Karşılıklı sevgi varsa ve sen de çalışıyorsan her şey çok yolunda gidiyor böyle hesaplara gerek yok...zaten çevremde çoğu kişi ortak yapıyor artık...

yellowbomb
12-08-2010, 12:55
ay bu kadar ayrıntılarıyla bilmiordum çok şaşırdım damat tarafının çok masrafı oluyomuş yaa gerçekten kız tarafında hiç bişe yok nerdeyse bi yatak odasını kız yapar buralarda aokadarcık yani heheheh e adam kızı alıyor bunlarada katlanacak tabi

sonbahar14
12-08-2010, 17:40
ooo erkek tarafını pek bişiy yaptığı olmuyor ki bunlar büyük eşyalar olduğu için göz dolduruyor
kız tarafı daha çok yoruluyor emek veriyor.
yatağı yorganı yastığı tabağı çanağı bir sürü masraf.
bende nişanlanmadan önce görsem böyle bir liste amann yazık derdim. ama artık diyemem maleseff.
kız tarafı daha masrafta

merve_o
11-09-2010, 15:58
Ve damat intehar ider... :asigim:

Pelerinli
11-09-2010, 17:10
bizim aileler bize yatsınlar kalksınlar dua etsinler, şakkıdıbütün masraflar bizden:):)
onlar sadece Allah razı olsun her iki tarafta başımızda duracaklar,buyrunnnnnnnnn ceplerinden bir milyar çıkarsa yine iyi::ecrin_bebek:
ah bi de çeneleri dursaalsanaalsanasmile

sssccc
17-09-2010, 12:02
kızın alacaklarının öyle mutfak aletleri diye geçiştirildiğine aldanmayın. bir yemek takımı, bir çelik tencere takımı ne kadar kimse bilmiyor sanırım. misafire ayrı günlüğe ayrı alınacak şeyler oluyor. en ince ayrıntısına kadar herşeyi düşünüyorsun ve alıyorsun bunların hepsi tl bazında hesaplayınca damadın alacağı yemek odası ve oturma grubu kadar para tutuyor emin olun. sadece damadın alacakları büyük eşyalar olduğu için göze görünüyor kızın yaptıkları küçük diye ucuz sanılıyor galiba.
artık günümüzde çiftler herşeyi ortak yapıyor ailelere çok fazla iş düşmüyor zaten. sonuç olarak evlenecek tüm çiftlere bol para diliyorum:)

pissy
17-09-2010, 16:57
evet kuaför,fotoğraf ve davetiyede damat tarafına aita.s

biz nişanımızda davetiye, fotoğraf ve kuaför masraflarını biz verdik.
dğünde erkek tarafı karşılayacak.

Renesme2011
13-10-2011, 12:47
Evlilikten soğudum yaaa Çok çalışmamız lazım çooooooooook :(

ya kızlar bu işin ortalama maliyeti ne kadar 30 bin yetermi acaba

GaydiriGubbakCemile
29-01-2012, 21:42
ufak bir ekleme yapayım ..
gelin kız yemeyip içmeyip çeyiz yapar..
o ilk listedeki herşeyide erkek tarafı taksitle alır
daha sonrasında taksitleri evli çiftlere yükler..

nerdengeldimistanbula
06-02-2012, 21:18
off çok zor şeyler bunlar ama yaaa.. Benim kuzenim evlenceği zaman aileleri hiç bi masrafa sokmayıp kredi çektiler şimdide paşa paşa ödüyolar birlikte, öyle mi yapmak lazım acabaa bilemedim :/

preslava
07-02-2012, 01:06
valla aşkımı çok seviyorum ama bunları görünce gözüm fena halde korktu evlilikten bu neya nası olcak bunların hepsi bilmiom allah herkezin ve aşkımla bnm yardımcımız olsun offffffffofffffffffff

xAyx
18-04-2013, 10:34
nişanı kız tarafı yapar diye biliyorum düğünde de damatlığı kız tarafı alır bu arada bohça hediye vs gider gelir zaten karşılıklı..ayrıyeten bazı eşyalar da kız tarafına aittir yatak odası yada halı vs filan..adetlerle mi ilgili acaba ya da ailelerin aralarında anlaşmalarıyla mı ilgili.. çünkü erkek tarafına çok şey yüklenmiş ama genellikle böyle olmuyor bu iş..sanırım evlenecek çift kendi başının çaresine baksa daha iyi nasılsa dönüp dolaşıp ödemeler çifte kalacak aileler de baştan beri bu işi konuşup ticaretle uğraşıp gerginlik yaratmamış olurlar.. bence ailelerin biri bi ev alsa diğeri de aynı maliyetle içinin birazını döşese yeter..iki tarafta az öz ve yardımcı olmuş olurlar yanlış mıyım acaba:26: