PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ayrıntılı ultrason hakkında bilgi?



semami
11-01-2010, 18:01
arkadaşlar ayrıntılı ultrason 2,3 veya 4 boyutlu ultrasondan hangisiyle oluyor? doppler sadece kan akışını izliyor değil mi?
kaçıncı haftada ayrıntılı ultrasona girdiniz?
bilginizi paylaşırsanız sevinirim.

kedi003
11-01-2010, 19:37
ayrıntılıda bebegın herseyıne bakıyorlar kalp bobrek beyın vb. ben 3 ve 4 boyut arasındakı farkı bılmıyorum ben gırdıgımde 3 boyutlu yazıyordu. 22. haftada gırdım sanırım o zamanlar gırılıyor..dopler dedıgın gıbı bebekle anne arasındakı kordonda hersey yolunda mı kan akısı falan ıyı mı dıye bakılıyor.. ayrıntılı ultrasonda ona da bakıyorlar..

mermaid_34
12-01-2010, 05:58
3 boyutlu ultrasonda hareketler 5 dk sonra geliyor 4 boyutluda ise hemen ;) tek fark bu

glupglup
13-01-2010, 06:46
Arkadaşlar ücretleri ne kadar bunların? Bende girmek istiyorum

Dinamiss
13-01-2010, 07:17
arkadaşlar ayrıntılı ultrason 2,3 veya 4 boyutlu ultrasondan hangisiyle oluyor? doppler sadece kan akışını izliyor değil mi?
kaçıncı haftada ayrıntılı ultrasona girdiniz?
bilginizi paylaşırsanız sevinirim.

Ayrıntılı ultrason 2 boyutludur, 3 ve 4 boyutlu ile sadece bebeğinizi daha net görmeniz sağlanır, ama tıbbi incelemeler, ayrıntılı ultrason mutlaka 2 boyutlu ile yapılmalıdır diye biliyorum.

Doppler ile bebeğe giden kan akışına bakılıyor genelde 6. aydan sonra buna bakılmaya başlanıyor diye biliyorum, en azından ben de öyle oldu.

Dinamiss
13-01-2010, 07:21
Arkadaşlar ücretleri ne kadar bunların? Bende girmek istiyorum

Canım ben 21. haftamda yaptırmıştım.
Ankara da Eyüp Ekici'ye gittim, 260 lira ücret ödedim.
Ama bildiğim kadarı ile ayrıntılı ultrason devlet hastanelerinde de yapılıyor, benim doktorum istersek hastanede de yaptırabileceğimizi söylemişti.

Ama ayrıntılı ultrasonda gerçekten bebeğin tüm iç organlarına bakılıyor, kontroller mm lik ölçümlerle yapılıyor bu nedenle de gerçekten araştırıp işin uzmanına yaptırmakta fayda var derim.

semami
13-01-2010, 09:15
ben kontrollerimi özel hastanede yaptırıyorum. dr un 2 boyutlu ulrasonu var. ayrıntılı ultrason için randevu al dedi. ona da hastanenin 3 boyutlu ultrasonunda radyoloji uzmanı bakıyor. ücreti 120 tl.

mayis9
14-01-2010, 11:29
ayrıntılı ultrasona ben de 22. haftamda gittimm eüp ekiciye. son derece tatlı bi dr. herşeyi en ince ayrıntısına kadar anlatıyor.fiyatı 280 lira.mustafa salih var 435 lira. acar koç da 475 lira.

yasemmminnn
14-01-2010, 12:33
ben salı günü randevu aldım eşim sigortalı onun üzerinden özel bi hastanede ayrıntılı ultrason için gün aldım fiyatıda sadece 50 tl. sizin neden o kadar pahalı anlayamadım medical park bursa benim dediğim bu fiyat doktorumda orda olduğu için orda yaptırıorum 20 haftalık benim inşallah güzel sonuçlar alırız hepmiz iii günler

gozdeahmet2009
14-01-2010, 13:38
bende özel hastanede yaptırdım 19. haftamda kendi sigortamdan yararlandım normalde fiyatı 170 tl söylediler sigortam olduğu için 23 tl verdim ve gayet güzel her yerine baktılar bende dedim en az 200 tl vercem heralde burda okumuştum 23 diyince çok şaşırdım medical parkda yaptırdım istanbulda

MelekSultan
14-01-2010, 16:23
kızlar bende 19 haftalık hamileyim doktor yaptırmamı söyledi peki alttanmı yapıyolar yoksa normal ultrason gibimi onuda söylermisiniz...

glupglup
14-01-2010, 16:35
Sigortalıya fiyatlar uygunmuş aslında. Ama acaba doktor istersemi baktırabiliyoruz yoksa kendi isteğimizle yaptırabiliyormuyuz? Yarın muayenem var doktoruma bir danışayım.

Tuba373
14-01-2010, 17:00
abdominal yani karından bakılıyor canım.. zaten 3 aydan sonra vajinal bakmıyorlar asla

MelekSultan
15-01-2010, 13:53
abdominal yani karından bakılıyor canım.. zaten 3 aydan sonra vajinal bakmıyorlar asla

ay çok sağol canım içim rahatladı :)

farbetter
15-01-2010, 14:06
bende bu pzt giricem ayrıntılı ultrasona

glupglup
15-01-2010, 19:33
Gözdecim özel sigortanmı var yoksa ssklımısın? Çünkü orası lüks hastane. 23 lirada çok ucuz. Bende senin gibi en az 200 vercem diyodum ama şimdi kafam karıştı. Eğer sigortan özelse doğal ama sskysa ilginç.

farbetter
15-01-2010, 20:50
ben özel kadın dogum hastanesinde sigortamla 12 milyona yaptırcam fiyatını sordum.söylediginiz fiyatlar cok fazla neden öyle

mermaid_34
16-01-2010, 11:41
Arkadaşlar ücretleri ne kadar bunların? Bende girmek istiyorum

özelataköy hastanesinde şeker yükleme testi+ayrıntılı ultrason 125 tl .tabii ssk lı isen

gozdeahmet2009
16-01-2010, 12:02
ssk lıyım ama bende anlamadım bende burda okuduğum kadarıyla biliyodum gittim fiyatı ne kadar dedim 23 dediklerinde şaşırdım ssk lılara böyle ssklı değilsen 170 falan heralde tam bilmiyorumda o civarlarda

dilekdilek
16-01-2010, 12:15
ssk lıyım ama bende anlamadım bende burda okuduğum kadarıyla biliyodum gittim fiyatı ne kadar dedim 23 dediklerinde şaşırdım ssk lılara böyle ssklı değilsen 170 falan heralde tam bilmiyorumda o civarlarda

Medicalparkda ssklıya muayene bile 22 iken nasıl ultrason 23 oluyor şaşırdım doğrusu. Bende önümüzdeki hafta gidicem Hospitaliuma orda muayene 12 Ayrıntılı ultrason 73 TL Ssklıya.

glupglup
17-01-2010, 08:59
Peki Gözdecim, iyi inceliyorlar mı bebeği? Renkli ultrason değil di mi? Sadece ayrıntılı ultrason bu ?

glupglup
17-01-2010, 09:01
Mermaidcim verdiğin bilgi için sağol canım. Ataköyde, diğer okuduğum rakamların yanında gayet uygun görünüyo. Önce bi Gözdenin gittiği Medikal Parka sorarım olmazsa Ataköy o zaman. ıkiside yakın bana. Başka fiyat verebilcek arkadaşların mesajarını bekliyorum...

gozdeahmet2009
18-01-2010, 13:31
incelediler ayrıntılı ultrasonda bakılması gereken her yere bakıldı baş ölçüldü kemikleri falan her yeri yüzünü de gösterdi hatta net gördüm gözleri ağzı burnu falan her yeri sağlam dedi (maşallah):Dhatta hala gözlerimin önünde yüzü çok güzel geldi bana yüzü falan cinsiyeti erkekdi ama kesin değildi ona bakıldı kesin erkek olduğu görüldü ama renkli değil sordum ben renkli zannediyodum dedim renkli senin isteğine bağlı olur istersen renkliye alırız bu daha farklı dedi renkliye bi dahaki ay gircem inşallah

glupglup
18-01-2010, 14:55
Kızlar 17. haftamda doktorum detaylı ultrasona mutlaka girmemi girmemi söyledi. Ama herkes 20. hafta ve daha sonraları yaptırmışlar. Nasıl oluyor anlamadım ? Benim doktor 17.de ısrar etti. Fikri olan varsa yazsın lütfen..

semami
18-01-2010, 17:59
birkaç hastanede fiyat araştırdım. genelde 120 tl civarı. bazı hastanelerde sgk bir kısmını karşılarken bazı hastanelerde karşılamıyor(hastanenin sgk ile anlaşması olduğu halde).
niye böyle tutarsızlık var anlamıyorum.

_KeLeBeK_
19-01-2010, 11:21
detaylı usg.24 haftalıkken girmişdim 35 dakika sürmüşdü.doktorum hastanenin prof.baktırmamı iistemişdi.ona baktırmışdım detaylı herşeyine bakıyor anlatıyor.cd veriyor.170 tl.falandı sanırım.
medikal park 2009 ssk karşılamıyor demiişdi onunda fiyatı 150 falandı üstelik bakan prof.değildi..
2010 değişti sanırım bende şaşırdım..

cigmex
21-01-2010, 14:02
[QUOTE=glupglup;10990268]Arkadaşlar ücretleri ne kadar bunların? Bende girmek istiyorum[/QUOT
100 tl burda

cigmex
21-01-2010, 14:03
Arkadaşlar ücretleri ne kadar bunların? Bende girmek istiyorum

100 tl burda

ebusumm
21-01-2010, 21:44
ya bunu ayrıntılı ultrasonu banada söyledi ama ben kaçncı haftaya kadar yapılıyo diye sormadım. en geç kaçıncı haftaya kadar yapılıyo bilen var mı

glupglup
22-01-2010, 07:09
Kızlar ben dün Medikal Park Bahçelievler hastanesini aradım. Renkli ultrason 20. haftadan sonra yapılıyor ve ssk'lılara 280 lira !!!!!! Ve daha da önemlisi dışarıdan hamile kabul edilmiyor !!!! Ayrıca Ataköy Hastanesinde de ssk'lılara muayene+detaylı ultrason 110 liraymış.. 17. haftadan itibaren bakabiliyoruz dediler. Ben Ataköye gidicem. Galiba en uygunu burası

sier
08-03-2010, 13:42
Kızlar 17. haftamda doktorum detaylı ultrasona mutlaka girmemi girmemi söyledi. Ama herkes 20. hafta ve daha sonraları yaptırmışlar. Nasıl oluyor anlamadım ? Benim doktor 17.de ısrar etti. Fikri olan varsa yazsın lütfen..

Merhaba.benim dr umda 17.haftada bakıcaz dedi (buarada benim hamilelik haftam önden gidiyor belkide ondan olabilir) ve yarın randevum var.kendisi prof.bende özel hastaneye gidiyorum.özel muayenehaneye gidiyorum.ayrıntılı ultrason 250 lira dendi.dr um bu konuda iyiymiş o yüzden mecbur vercez bu parayı.hem iyi ve ehil ellerde bakılması çok önemli bu ultrasonun.bende yarını sabırsızlıkla bekliyorum.inşallah herşey güzel çıkar.

brn1987
15-05-2010, 18:08
Ben 22+3de gırıcem ayrıntılı ultrasona Şımdı 19.haftadayım doktorum Önerdı gıttıĞım hastanede gırcem 4 boyutlu tÜm organlara dıl damak hatta yÜzÜne falan bakılacak cd vereceklermıŞ bırde rapor falan 130lıra dedı sgk sız valla bebĞım kıme benzıcek gÖrcem ya o benı Çok heyecanlandıryo alıŞırsam meleĞımı gÖrmeye herzaman 4 boyutlu gırebılırım

Nagihan
15-05-2010, 19:06
bende pazartesi için randevu aldım ssk dan ama bakacaklarmı bilmiyorum özelden geldiğin için bakmıyorlarmış inşallah bakarlar bende nenhatuna gidiyorum özl hastene bilirsiniz 130tl dediler bende ssk da yaptırmayı düşünüyorum

white_dreams87
16-05-2010, 14:24
bende haziranın 14 ünde gideceğim.delta hospital a gidiyorum muayeneler için doktorum da orada zaten.2 boyutlu 60, 3 boyutlu 105, 4 boyutlu için 155 tl fiyat verdiler. sordum sadece zamanlama farkı var hareketlerini anında görebiliyorsun 4 boyutlu da üç boyutlu da onun gibi bir şeymiş.doktor için farketmiyormuş zaten genelde iki boyutludan bakıyorlarmış.

norsis
16-05-2010, 15:35
arkadaşlar bende 23. haftamda girdim ayrıntılı ultrasona,ssk anlaşmalı özel bir hastaneye gidiyorum,30 lira verdim,bir de 4 boyutlu var onun için ssk hiç bir karşılama yapmıyomuş,bu yüzden 100 lira olduğunu söylediler,sizden duyduklarımın arasında en uygunu bu sanırım..

dilser
16-05-2010, 18:59
bakalım bizim de yapılacak 21.haftada inşallah bişey çıkmaz.

Nagihan
17-05-2010, 14:37
arkadaşlar bende bugün gün aldım ssk dan ayın 31 e aldım şeker yüklemesi de yapılacak onada verdi randevu
bakalım hayırlısı inşallah

maggie75
18-05-2010, 09:53
Ben de Koşuyolu Medipol'den Dr.Hakan Apaydın' dan randevu aldım arkadaşlar 19. hafta bitimi oluyor..:CüvCüv:

River
22-05-2010, 11:54
Bende 8 hazirana gün verdi doktorum 22+5 olucam o zaman.Başka bir doktor yapıyormuş ama sormadım kaç boyutlu oluyor ne yapılıyor çok safım yaaa kafamçokkarıştı telefon açıp bilgi alayım bari 140 tl dediler banada fiyatını duygu hastanesinde

SAHRA_01
28-05-2010, 12:06
Bana 12. haftamdan sonra detaylı ultrason bakıldı hatta boydan bütün bedeni yüzü dahil herşeyi görünür halde ultrason resminide elime verdi doktorum ve ssk lı sadece 20 tl ödedim.

şuan 26 haftalığız bu zamana kadarda hep detaylı ultrasonla bakıldı.

İstanbul bu konuda çok pahalıymış.

dusunmemlazim
28-05-2010, 14:26
hamileligin 1. 2. ve 3. trm. lerinde yapiliyor. yani ayrintili ultrason 3 defa yapiliyor hamilelik boyunca. en pahalisi ve uzun sureni 2. si cunku butun organlari olusmus oluyor ve tum ayrintilari inceliyorlar..

tatucuk
15-06-2010, 19:12
ben bugün yaptırdım kızlar.24 haftam yeni bitti.100 ytl ye 3d ultrasonda siyah beyaz görüntü yani.fetüs ölçümü amniyotik mai ölçümü plesenta durumu.bebeğin diğer iç ve dış organları bakıldı.sanırım 10 dk filan sürdü yani öyle çok uzun sürmedi.radyolojii dr u baktı.sonra rapor hazırladı kadın doğum uzmanımda görsün die.%70 düzeyinde güvenirliği var.yeni tam anlamıyla sağlıklı diyemezler.her sonuç böyledir.sonuç 24 haftalık normal gebelik ve güvenirliliği %70 olarak sonucunu aldım.yani görünürde bebek sağlıklı.

GizemAkyuz
07-07-2010, 10:08
Benim 22.-23. haftalarım civarında doktorum istemişti. Epey araştırdık nedir bu 2.düzey, 3boyutlu, 4boyutlu kavramları falan diye... Şöyle ki;
2.düzey usg'de bebeğin sağlığıyla ilgili tüm değerlendirmeler zaten yapılıyor ve asıl elzem olanı da bu. Bu bildiğimiz siyah beyaz usg. Bebeğin yüzünü gördüğümüz o renkli usg bu değil. Fiyat olarak en ucuzu bu ve hemen hemen tüm hastanelerde, merkezlerde bulunuyor. SSK da karşılıyor ücretinin bir kısmını.

Gelelim 3 ve 4 boyutlu kavramlarına. 4 boyutlu usg; renkli olan, bebeğin yüzünü görebildiğimiz usg. Bu usg'de bebeğin hareketlerini an be an görüyorsunuz, gerçek zamanlı olarak. Ekranda bebek elini ağzına götürüyorsa o an karnınızda da elini ağzına götürüyor yani. Saniye saniye izliyorsunuz. Ücreti görece en yüksek olan usg bu ve her hastanede bulunmuyor. Bazı özel hastaneler, özel görüntüleme merkezleri ve özel muayenehanelerde bulunuyor.

3 boyutlu usg'nin ise 4 boyutludan tek farkı var. o da bebeğin hareketlerini gerçek zamanlı olarak gösteremeyişi. Hareketleri önce kaydedip birleştiriyor ve 5-15 dk sonra size izleme olanağı veriyor.. Onun dışındaki özellikleri aynen 4 boyutlu gibi, tek fark "zaman boyutu"nun olmayışı... Ücret olarak da 4 boyutludan ucuz, 2.düzeyden pahalı... Ve yine her merkezde bulunmuyor, özel hastane,görüntüleme merkezleri ve muayenehanelerde bulunuyor.

Ben 2.düzey ve 4 boyutlu usg baktırma aşamasında çok çile çektim, neyine olduğunu anlamak için çok araştırdım, iyi bir doktor bulabilmek için çok uğraştım... Siz de aynı sıkıntıyı çekmeyin istedim, tüm bilgileri bir arada verebilmek istedim kendi bildiğim kadarıyla. Umarım kafanızdaki soru işaretlerinin en azından bir kısmını bertaraf edebilmişimdir...

Ha bu arada küçük bir uyarı; 4 boyutlu çektirmeye gidecekken "bebeğin yüzünü göreceğiz" diye çok büyük bir beklentiyle gitmeyin derim. Ben öyle gitmiştim ve aynı büyüklükte bir hayal kırıklığıyla geri dönmüştüm. Çünkü bebiş her daim suratı kameraya dönük bir şekilde sizi beklemiyor :)
Ben 2 hafta üst üste gittim, ikisinde de sırtı dönüktü ve yüzünü göremedik. Üstelik ilk hafta gittiğim doktor da mıymıntının tekiydi ve bizi bir dövmediği kaldı.. Gözlerim dolu dolu dönmüştüm eve..
O yüzden ilk seferinde göremeyebileğiniz ihtimalini de göz önünde bulundurarak hazırlıklı gidin ki hayal kırıklığı yaşayıp üzülmeyin benim gibi :))

mumjara
07-07-2010, 19:43
merhaba 24 haftada yaptırdım ben beyin kalp damarları ve bebeğin organları incelenıyor herhangi bir sorunda anne karnında müdahale için kemik yapısı ölcümü anne karnındaki suyu vs.:emir_bebek:

ecrinsudem
15-07-2010, 10:14
:kedi: kafam çook karıştı ya detaylı usg,renkli usg,doppler usg hepsini biribirine karıştırıyorummmCADIARZU ben yarın muayeneye gidicem geçen hafta dr.um demiştiki sen haftaya gel 21.haftanda da gerek görürsem detaylı usg alırız demişti ben bebekte bi problem var mı yok mu görebiliyorum eğer aksi bişi olursa yaptırırsınız demişti radyoloji yapıyormuş fiyatını da sordum ssk lıya 152 lira dediler..şimdi acaba benim bu sorduğum renkli usg dediğinizden mi oluyooo kafam çok karıştı yardım lütfen:bbo::utangac: