PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hpv virüsü kapmışım!!!!



KarakterSahibesi
24-03-2010, 14:45
eşim ve ben çok üzgünüz!

iki gün önce jinekoloğum benden smear almıştı ve az önce beni arayıp hpv pozitif olduğumu söyledi. bunun tedavisi nasıl oluyor bilen var mı? :gitme:

bu virüsü kapıp neler yaşadığını anlatan olursa çok memnun kalırım.

şu ana kadar bende hiç siğil filan çıkmadı ama eşimde bi kaç kez görmüştüm.
şimdi anlıyorum onların genital siğil olduğunu. bilmiyorumkismile

bundan sonra beni neler bekliyor arkadaşlar lütfen tecrübeli olanlar yazsın...

paranomanyak
24-03-2010, 14:51
Nasıl tedavi edilir?
HPV enfeksiyonunun tedavisinde temel prensip nüksleri en aza indirmek için kitlelerin mümkün olduğunca temizlenmesidir. Bu amaçla virüslere etkili ilaçlar kullanılarak lokal (bölgesel) tedavi ve büyük lezyonların koterizasyon yoluyla yakılması şeklinde tedavi uygulanır.
Hatırda tutulması gereken nokta tedavinin yanlızca görünen lezyonları ortadan kaldırmakla sınırlı olduğudur. HPV enfeksiyonu kronik seyreder ve kitleler ortadan tümüyle kalksa da hücrelerin içinde gizli bir şekilde yaşamını sürdüren virüsler sayesinde bulaştırıcılık devam eder.

Korunma:
HPV cinsel yolla bulaşan bir hastalık olduğundan bu konuda alınan genel önlemlerin alınması HPV enfeksiyonundan korunmada tek yoldur. Ancak HPV'nin bulaştırıcılığı o kadar yüksektir ki, şüpheli ilişkilerde kondom kullanımı bile koruyamayabilmektedir. Cinsel temas esnasında erkek genital bölgesinin prezervatifle korunmayan kısımlarından kadına ya da tam tersi kadından erkeğe bulaşma söz konusu olabilir. Bu yüzden bariz kondilom lezyonları olanlarla ilişkiye girmemek çok önemlidir.


böle bi yazı buldum.netten araştır istersen canım.çok geçmiş olsun bu arada.:1no2:

_NURUM_
24-03-2010, 14:56
geçmiş olsun cnm

KarakterSahibesi
24-03-2010, 15:29
Nasıl tedavi edilir?
HPV enfeksiyonunun tedavisinde temel prensip nüksleri en aza indirmek için kitlelerin mümkün olduğunca temizlenmesidir. Bu amaçla virüslere etkili ilaçlar kullanılarak lokal (bölgesel) tedavi ve büyük lezyonların koterizasyon yoluyla yakılması şeklinde tedavi uygulanır.
Hatırda tutulması gereken nokta tedavinin yanlızca görünen lezyonları ortadan kaldırmakla sınırlı olduğudur. HPV enfeksiyonu kronik seyreder ve kitleler ortadan tümüyle kalksa da hücrelerin içinde gizli bir şekilde yaşamını sürdüren virüsler sayesinde bulaştırıcılık devam eder.

Korunma:
HPV cinsel yolla bulaşan bir hastalık olduğundan bu konuda alınan genel önlemlerin alınması HPV enfeksiyonundan korunmada tek yoldur. Ancak HPV'nin bulaştırıcılığı o kadar yüksektir ki, şüpheli ilişkilerde kondom kullanımı bile koruyamayabilmektedir. Cinsel temas esnasında erkek genital bölgesinin prezervatifle korunmayan kısımlarından kadına ya da tam tersi kadından erkeğe bulaşma söz konusu olabilir. Bu yüzden bariz kondilom lezyonları olanlarla ilişkiye girmemek çok önemlidir.


böle bi yazı buldum.netten araştır istersen canım.çok geçmiş olsun bu arada.:1no2:


canım çok teşekkür ederim emeğin için. çok canım sıkkın çokkk!:gitme:

Laale
24-03-2010, 15:35
Arkadaşımda da aynı rahatsızlık vardı..
Bildiğim kadarı ile eşiniz ile beraber tedavi olmanız gerekiyor.. Çünkü doktor hemen partnerine haber vermesi gerektiğini söylemişti..
Geçmiş olsun..
Tekrarlamaması için bundan sonra daha dikkatli olmanızı umut ediyorum..

KarakterSahibesi
24-03-2010, 15:41
Arkadaşımda da aynı rahatsızlık vardı..
Bildiğim kadarı ile eşiniz ile beraber tedavi olmanız gerekiyor.. Çünkü doktor hemen partnerine haber vermesi gerektiğini söylemişti..
Geçmiş olsun..
Tekrarlamaması için bundan sonra daha dikkatli olmanızı umut ediyorum..

Laale'cim neye dikkat edebilirim ki? bu meret vücuda girdi mi kolay kolay gitmezmiş.
uykuda da olsa sürekli yaşarmış ama bulaşıcılığını kaybetmezmiş. uçuk virüsü gibi.

doktorum "6 ay hiç bişey yapmadan bekliycez. bu 6 ay süresince vücut bu virüsü kendi kendine yok edebilir ama yüksek bi ihtimal değil" dedi. 6 ay sonra tekrar smear testinde çıkarsa biyopsi yapılacakmış. sonra ne olacağını bilmiyorum.

Gunicen
24-03-2010, 15:41
Çok Geçmiş Olsun..

Dr unuz Bilgilendirmedimi Sizi Tedaviyle ılgili? akannehir

Allah Acil Şifalar Versin..

UfuruktenPrenses
24-03-2010, 15:42
off aşısı varmış aslında 26 yaşına kadar yapılıyormuş..
http://www.saglikbilgisi.com/makale/Cinsel+Si%C4%9Filler+(HPV)+ve+Tedavisi
bu link süper..!

dondurma ve radyolojinin bir tekniğiyle kurtulabiliniyor..

Laale
24-03-2010, 15:46
Laale'cim neye dikkat edebilirim ki? bu meret vücuda girdi mi kolay kolay gitmezmiş.
uykuda da olsa sürekli yaşarmış ama bulaşıcılığını kaybetmezmiş. uçuk virüsü gibi.

doktorum "6 ay hiç bişey yapmadan bekliycez. bu 6 ay süresince vücut bu virüsü kendi kendine yok edebilir ama yüksek bi ihtimal değil" dedi. 6 ay sonra tekrar smear testinde çıkarsa biyopsi yapılacakmış. sonra ne olacağını bilmiyorum.

Neye dikkat edeceğinizi yazacam da ben de fırça yiyecem diye tırsıyorum..eyvahedigeldismile
Eşiniz ya da siz birbirinizden başkası ile beraber olmayacaksınız..
Çok eşliliğin sonucu bu hastalık oluşuyor..:delphin:

KarakterSahibesi
24-03-2010, 15:51
Neye dikkat edeceğinizi yazacam da ben de fırça yiyecem diye tırsıyorum..eyvahedigeldismile
Eşiniz ya da siz birbirinizden başkası ile beraber olmayacaksınız..
Çok eşliliğin sonucu bu hastalık oluşuyor..:delphin:


canım gayet düzgün yorumların niye fırça yiyeceksin ki. Eşimi seviyorum başkasını da düşünmüyorum ama tabi hayat ne gösterir bilinmez.

ayrıca çok eşli olmasa bile bu virüsü taşıyan sadece bi kadınla bile olsa yine bulaşacak.
ne kötü ama yaa! kafam çok karışık...

denizzelda
24-03-2010, 15:51
Arkadaşım peki bir sey soracağım evlenirken sağlık muaynesinden geçirirken cinsel yolla bulasan hastalıklara bakmıyolar mı?
hpv cinsel yolla bulaşan bir hastalıktır.Eşinizde gördüğünüzde hemen keşke gitse idiniz doktora.
rahim kanseri öncüsüdür hpv.size de eşinizden geçmiş görülen bu.
kaç senelik evlisiniz?

nurunayn
24-03-2010, 15:52
oofff
erkekler
bu
haltı
yer
kadınlar
çeker
bence
haksızlıkaklinialirimsmile

denizzelda
24-03-2010, 15:53
iyiki rahim ağzı kanseri aşımın ilk dozunu vurdurmusum allahım şimdi anladım önemini.

Laale
24-03-2010, 15:54
canım gayet düzgün yorumların niye fırça yiyeceksin ki. Eşimi seviyorum başkasını da düşünmüyorum ama tabi hayat ne gösterir bilinmez.

ayrıca çok eşli olmasa bile bu virüsü taşıyan sadece bi kadınla bile olsa yine bulaşacak.
ne kötü ama yaa! kafam çok karışık...

Çok eşlilikten kastım zaten birden fazlaydı..
Herkesin seviştiği bir kişi olmalı..
Olmayınca da işte böyle nelere mal oluyor..
Dediğim gibi,eşinizin de tedavi olması ve doktorun tavsiyelerine uyması gerekir..

strawberry35
24-03-2010, 15:56
Öncelikle geçmiş olsun canım.
Sakin ol o kadar telaşe edilecek birşey değil rahatsızlığın
Çok yakın bir arkadaşımda ciddi boyutta oldu bu durum.
Bizzat beraber gittik doktora
Ama ondaki ileri safada sarmış bir vakaydı.
Hayatı kabusa dönmüştü.
Doktorun açıklaması evet cinsel yolla bulaşan bir hastalık ama başka yollarlada geçme ihtimali var.Yada uzun zaman önce virüs vücuda girip,vücudun stresli bir anındada çıkabiliyormuş.
Erkeklerde çok sorun oluşturmamakla birlikte(taşıyıcılık dışında)kadınlarda rahim ağızı kanserine sebep verebiliyormuş.
Ama dikkat edersen muş diyorum,her siğil bunu yapıyor diye birşey yok.
Arkadaşımdakileri lazerle yaktılar.
Sonra merhem verdi doktor ve şuanda bir sorunu yok,aynı tedaviyi eşinede uyguladılar.
Bir süre izlesin doktorun,zaten kontrol altında olduğun için bir sorunda olsa müdahele ederler.
Bu kadar büyütüp,kendini üzmeyerimseniben

KarakterSahibesi
24-03-2010, 15:56
Çok eşlilikten kastım zaten birden fazlaydı..
Herkesin seviştiği bir kişi olmalı..
Olmayınca da işte böyle nelere mal oluyor..
Dediğim gibi,eşinizin de tedavi olması ve doktorun tavsiyelerine uyması gerekir..



aynen öyle hayatım. ikimiz de üstümüze düşeni yapıcaz elbet. beraber tedavi olucaz ama sanırım bunun kesin bi tedavisi de yok :sinifsinif:

stellamaris
24-03-2010, 15:58
offff çok kötü bir durum. ınşallah atlatırsınız....

KarakterSahibesi
24-03-2010, 15:59
Arkadaşım peki bir sey soracağım evlenirken sağlık muaynesinden geçirirken cinsel yolla bulasan hastalıklara bakmıyolar mı?
hpv cinsel yolla bulaşan bir hastalıktır.Eşinizde gördüğünüzde hemen keşke gitse idiniz doktora.
rahim kanseri öncüsüdür hpv.size de eşinizden geçmiş görülen bu.
kaç senelik evlisiniz?

5 yıllık evliyiz. cinsel yolla bulaşan hastalıklar için kontrolden geçip geçmediğimizi inan hatırlamıyorum. ama çıksaydı mutlaka hatırladım. o gördüğüm şeyleri ben de o da normal sivilceler sanmıştık. ama öyle değilmiş işte.

aysen_34
24-03-2010, 16:01
geçmiş olsun canım
bu kadar panik yapma inşlhh sorunsuz bir şekilde geçer rahatsızlığın

Laale
24-03-2010, 16:01
aynen öyle hayatım. ikimiz de üstümüze düşeni yapıcaz elbet. beraber tedavi olucaz ama sanırım bunun kesin bi tedavisi de yok :sinifsinif:

Yok..
Yani yok demişlerdi arkadaşıma..
Bebek sahibi olmaya karar verdiğinizde dahi sürekli kontrol altında olmanız gerekiyor..
Allahım saklasın,bebeğin sağlığını tehlikeye girebilir...

denizzelda
24-03-2010, 16:02
tedavisi sadece lezyonları ortadan kaldırmaktadır kesin çözümü yoktur arkadaşım bende genital herpes kapmıstım tabiki senin hastalığınla benzemiyor 10 günde iyileşiyorsun.
gebelikte anomaliye yol açan bir virüs değildir.
eşinizle beraber tedavi olsanız bile uzun süre acık yazmak gerekirse prezervatif ile hatta bundan sonraki t
m dönemlerde bu sekilde korunmanızda yarar var.
aynı sekilde oral yoldan birlikte olmak da bu virüsü ağızdan almanıza neden olur.ağızda cıkan lezyonların iiyileşmesi daha uzun sürer.
bir rahim ağzı kanseri olusması yaklasık 7 sene alır.sürekli kontrollerinizi yerine getirmelisiniz.aayrıca jinekoloji topiğine bakabilirsiniz.
sormak istediğiniz bir sey var mı başka güzel kardeşim?

kar
24-03-2010, 16:08
son yılların en populer vırusu dur ..cınsel yolla yada dogum sırasında kapmıs olabılırsınız eger erken teşhıs ıse tedavısı de gayet mumkundur sadece ıhmal etmeyın..

KarakterSahibesi
24-03-2010, 16:09
5 senelik evli oldunuzu söylemişşiniz cok özür diliyorum öyleyse bu hastalığın kulucka süresi 2 ile 6 ay arasında değişir..Evlenmedn önce değil sonradan kapılan bir vürüs olduğunu gösteriyor bu..

ben herhangi bir belirti olmadan tamamen tesadüfen gitmiştim muayeneye ve smear testi de yapmak gerekiyordu başka bir rahatsızlığımla ilgili. rastgele çıktı yani bu durum. ayrıca o sivilce sandığım siğilleri de yeni evliyken görmüştük. bir ya da iki kez gördüm ve sonra hiç görmedim.

AdaEge
24-03-2010, 16:13
akannehiryapmayın allaha askına esının yuzune tukurmesıde ne demek ozur dılerım cevap bana degıldı ama sasırıdım kaldım belkıde sız dogum esnasında kapmıs olabılırsınız..

Doğum esnasında aids kapmak ??? :1shok:kafamçokkarıştı

denizzelda
24-03-2010, 16:14
Şimdi siz ne yapıcam diye sormussunuz geri kalan yorumlar başka yola girmiş..
fakat sunu unutmayın bu sizi kanser yapabilcek bir virüs..canınızdan allah korusun olabilceğiniz bir hastalık..ve 5 sene geçmişşe bu virüsü kapalı i,lk evlendiğimizde vardı diyorsunuz sizin hastalığınız ciddi boyutta ilerlemiş olabilir.
Şunu kendinize cok sık söyleyin lütfen bir rahim ağzı kanseri 7 sene de olusur..ben 22 yaşındayım sağlık eğitimi aldım inanın okadar korkuyordum ki bu sene ilk iş ilk doz rahim ağzı kanseri aşımı oldum.
lütfen lütfen eşinizle kondom olmadan ilişkiye girmeyin.ve kendinize sunu sorun.bu kaptınız haslalık
hpv değil hıv(aıds) olsa idi ne yapardınız.Sizce arasında ne fark var?
not:arkadaslar doğumla bulasma olasılığını söylemiş ama bunu neye dayanarak söylüyorsunuz.?ameliyathane malzemeleri sterilize edilir kaldı ki bu hastalık CYBH sınıfındadır.doğum sırasında bulasan hastalıklar sınıfında değil.benim bildiğim bu..Ciddi sağlık bilgisi olan varsa beni de düzeltsin güzel arkadasımıza iyi bir fikir de versin

AdaEge
24-03-2010, 16:24
Şimdi siz ne yapıcam diye sormussunuz geri kalan yorumlar başka yola girmiş..
fakat sunu unutmayın bu sizi kanser yapabilcek bir virüs..canınızdan allah korusun olabilceğiniz bir hastalık..ve 5 sene geçmişşe bu virüsü kapalı i,lk evlendiğimizde vardı diyorsunuz sizin hastalığınız ciddi boyutta ilerlemiş olabilir.
Şunu kendinize cok sık söyleyin lütfen bir rahim ağzı kanseri 7 sene de olusur..ben 22 yaşındayım sağlık eğitimi aldım inanın okadar korkuyordum ki bu sene ilk iş ilk doz rahim ağzı kanseri aşımı oldum.
lütfen lütfen eşinizle kondom olmadan ilişkiye girmeyin.ve kendinize sunu sorun.bu kaptınız haslalık
hpv değil hıv(aıds) olsa idi ne yapardınız.Sizce arasında ne fark var?
not:arkadaslar doğumla bulasma olasılığını söylemiş ama bunu neye dayanarak söylüyorsunuz.?ameliyathane malzemeleri sterilize edilir kaldı ki bu hastalık CYBH sınıfındadır.doğum sırasında bulasan hastalıklar sınıfında değil.benim bildiğim bu..Ciddi sağlık bilgisi olan varsa beni de düzeltsin güzel arkadasımıza iyi bir fikir de versin
Ameliyathanede tüm kullanılacaklar strelize edilir,böyle bir durum söz konusu olamaz..Ancak aklımda yanlış kalmadıysa sadece cinsel yolla değil ,kan transfüzyonu sırasında da geçebilir...

kar
24-03-2010, 16:24
strawbery ablacım prezervatıf ve ıc camasırı ılede bulasabılıyomus degılmı bu hastalık?..

hummu85
24-03-2010, 16:27
çok gecmiş olsun canım allah acil şifalar versin panik yapıp kendinizi kasmayın ama ben olsam tamam eşinin günahını almak istmem ama ne kadarda yapmadıgını bilsem cinsel yolla bulaşan bi hastalık oldugu için tavrımı koyarım onunda tepkisinden yapıp yapmadıgı belli olur ..belkide eşini sevdigin için bu onun seni aldattıgını düşünmek bile istemiyosan bu senin tercihin..aslında aldattıgını düşünmende senin için bi yıkım..zor bi durum allah kolaylık versin

denizzelda
24-03-2010, 16:27
strawbery ablacım prezervatıf ve ıc camasırı ılede bulasabılıyomus degılmı bu hastalık?..

prezatvatif hastalıklardan korurken nasıl bulastırıyor arkadasım acıklar mısın merak ettim de.....

AdaEge
24-03-2010, 16:28
strawbery ablacım prezervatıf ve ıc camasırı ılede bulasabılıyomus degılmı bu hastalık?..

Hayır...Özellikle prezervatif kullanmaları öneriliyor erkeklere.Cinsel hastalıkların geçme riskini azaltmak için..Öyle iç çamaşırı ile,vs ile geçmez..

cancu
24-03-2010, 16:29
HPV nasıl bulaşır?
HPV cinsel yolla bulaşan hastalıklardan hatta en sık karşılaşılanlardan birisidir. Genital bölgeyi enfekte eden HPV'ler temas yolu ile kolayca yayılırlar. HPV'nin bir kişiden diğerine bulaşması için mutlaka tam bir ilişki olması gerekmez. Enfekte olan cilt bölgelerinin birbiri ile teması ile de hastalık bulaşabilir.

Virüsün kuluçka süresi değişkendir. Bulaşma olduktan sonra bulgular bazen birkaç ay bazen de birkaç yıl sonra ortaya çıkabilir. Hatta bazen virüs yıllarca hiçbir bulgu vermeden vücutta kalabilir.

Aktif genital lezyonların varlığında bulaşıcılık en yüksektir. Siğiller ortaya çıkıp tedavi edildikten sonra yeniden siğil çıkmadan geçen dönem ne kadar uzunsa bulaştırıcılık da o oranda azalmaktadır.

Tedavi
HPV'ninkesin bir tedavisi yoktur. Klasik bilgi Virüs birkez vücuda girdiğinde ömür boyu burada kalır şeklindeyken günümüzde yapılan DNA incelemeleri viruse ait genetik materyalin 6-24 ay içinde vücuttan tamamen atılabildiğini ortaya koymaktadır. Ancak hangi kişilerde virusun kaldığı hangilerinde ise atıldığı belli değildir. Burada en önemli faktör kişinin bağışıklık sistemi gibi görünmektedir Virüsün ortaya çıkardığı patolojiler ise tedavi edilebilir.

Genital siğil varlığında bunlar yakılarak ya da dondurularak tedavi edilirler. Çok büyük boyuttaki siğillerin ise cerrahi olarak çıkartılması gerekebilir. Az sayıdaki küçük siğiller ise bölgesel olarak uygulanan kremler yardımı ile yok edilebilir. Siğillerin tedavi edilmesi bir daha çıkmayacağı anlamına gelmez. Yeniden ortaya çıktıklarında tekrar tedavi edilmeleri gerekir.

Bazı kişilerde siğil ortaya çıkıp tedavi edildikten sonra bir daha ömrü boyunca yeni siğil çıkmaz. Bazı kişilerde ise sık aralıklarla siğiller çıkar. Kişiler arasında bu derece fark olmasının nedeni büyük olasılıkla bağışıklık sistemleri arasındaki farklılıktır.

Smear testinde saptanan ve biopsi ile kesinleşmiş displazi varlığında ise hastalığın şiddeti, hastanın yaşına göre LEEP, konizasyon ya da rahimin alınması gibi tedaviler uygulanabilir. Çoğu zaman hafif displazi varlığında LEEP tedavi için yeterli olmaktadır. LEEP sonrası doğurganlıkta bir değişiklik ortaya çıkmamaktadır.

Korunma
HPV virüsü oral ve anal seks de dahil olmak üzere her türlü cinsel ilişki ve ciltten cilde temas yolu ile de kolaylıkla bulaşabildiğinden cinsel yönden aktif olan kadın ya da erkek herkes HPV enfeksiyonları açısından risk altındadır. Ancak bazı kişilerde risk daha yüksektir. Bunlar:

* Yaşamının herhangi bir döneminde birden fazla partneri olanlar.
* Partneri daha önceden birden fazla kişiyle ilişkide bulunmuş kişiler
* Cinsel yaşantısı erken yaşta başlayanlar
* Kendisinde ya da partnerinde halen ya da daha önceden başka türde cinsel yolla bulaşan hastalık öyküsü olanlar

HPV ve diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar çoğu zaman bir arada bulunurlar. Bu nedenle başka bir cinsel yolla bulaşan hastalık varlığında beraberinde HPV'de bulunabileceği akıldan çıkartılmamalıdır.

Kondom yani prezervatif AIDS'de dahil olmak üzere diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı tam bir koruma sağlamasına rağmen HPV'ye karşı her zaman böyle bir koruma sağlamaz. Çünkü enfeksiyon prezervatifin kapladığı alan dışında da bulunabilir ve ciltten cilde temas ile bulaşabilir.

Son zamanlarda HPV'ye yönelik aşı geliştirilmesi konusunda oldukça yol alınmıştır. Halen deney aşamasında oln HPV tip 16 aşı ile ilgili çalışmalar oldukça umut vericidir. Ancak günümüzde kullanılabilen bir aşı ne yazik ki şu an için piyasada yoktur.

HPV'den korunmanın en etkili yolu riskli kişiler ile birlikte olmamaktır.

Herhangi bir kadında rahim ağzı hücelerinde değişim saptanması ya da genital siğil olması kanser gelişeceği anlamına gelmez. Aslında genital siğile neden olan HPV türlerinin rahim ağzında değişime ya da kansere neden olması son derece nadirdir. Rahim ağzı kanserlerinin yarısından sorumlu olduğu bilinen HPV tip 16 varlığı bile mutlaka kanser gelişeceği anlamına gelmez. Sadece artmış risk söz konusudur ve yakın takip gereklidir. Rahim ağzı kanseri tanısı konmuş kadınların %95'inin son 5 yıl içinde smear testi yaptırmamış olmaları bu tarama testinin ne derece önemli olduğunu ortaya koymak bakımından çarpıcıdır.

Amerikan Kanser Cemiyetinin 2001 yılında yayınladığı rehbere göre her kadın cinsel yaşantısı başladıktan sonra ilk üç yıl içinde ilk smear testini mutlaka yaptırmalıdır.

HPV enfeksiyonu taşıyan bir kişiyle ilişkide bulunmak da mutlaka o kişide de enfeksiyon ortaya çıkacak anlamına gelmez. Burada kişinin bağışıklık sistemi çok büyük önem taşır. Kişiler arası farklılıklar nedeni ile bazı kişilerde bağışıklık sistemi virüsle mücadele edebilir ve ortadan kaldırabilir. Ancak yapılan araştırmalar aktif enfeksiyonu olan bir kişi ile ilişkiye girenlerin %60'ında ilk 3 ay içinde enfeksiyon bulgularının ortaya çıktığını ortaya koymaktadır.

AdaEge
24-03-2010, 16:31
ılişkiler sırasında düzenli prezervatif kullanılması cinsel hastalık bulaşma riskini büyük ölçüde azaltır...

KarakterSahibesi
24-03-2010, 16:31
prezervatifin kapatamadığı yerlerden de bulaşıyormuş. yani bu virüs varsa, bi de partner varsa kaçınılmaz oluyor.

KarakterSahibesi
24-03-2010, 16:32
fesat arkadaşlara duyrulur : (yukarıdaki yazıdan alıntı yaptım)

HPV nasıl bulaşır?
HPV cinsel yolla bulaşan hastalıklardan hatta en sık karşılaşılanlardan birisidir. Genital bölgeyi enfekte eden HPV'ler temas yolu ile kolayca yayılırlar. HPV'nin bir kişiden diğerine bulaşması için mutlaka tam bir ilişki olması gerekmez. Enfekte olan cilt bölgelerinin birbiri ile teması ile de hastalık bulaşabilir.

Virüsün kuluçka süresi değişkendir. Bulaşma olduktan sonra bulgular bazen birkaç ay bazen de birkaç yıl sonra ortaya çıkabilir. Hatta bazen virüs yıllarca hiçbir bulgu vermeden vücutta kalabilir.

kar
24-03-2010, 16:32
Kondom yani prezervatif AIDS'de dahil olmak üzere diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı tam bir koruma sağlamasına rağmen HPV'ye karşı her zaman böyle bir koruma sağlamaz. Çünkü enfeksiyon prezervatifin kapladığı alan dışında da bulunabilir ve ciltten cilde temas ile bulaşabilir.
sevgılı cancu teşekkurler bıraz once tahmın yurttum konu aydınlandı..

cancu
24-03-2010, 16:33
Virüsün kuluçka süresi değişkendir.HPV tipine göre kuluçka süresi değişir. Bazı HPV tiplerinde kuluçka süresi 1-2 ay iken bazı HPV tiplerinde yılları bulabilmektedir. Bulaşma olduktan sonra bulgular bazen birkaç ay bazen de birkaç yıl sonra ortaya çıkabilir. Hatta bazen virüs yıllarca hiçbir bulgu vermeden vücutta kalabilir.Hastaların büyük bir kısmında 2-6 ay içinde belirti verir.Aktif genital lezyonların varlığında bulaşıcılık en yüksektir. Siğiller ortaya çıkıp tedavi edildikten sonra yeniden siğil çıkmadan geçen dönem ne kadar uzunsa bulaştırıcılık da o oranda azalmaktadır

KarakterSahibesi
24-03-2010, 16:33
Cancu çok teşekkür ederim hayatım paylaşımın ve emeğin için.

UfuruktenPrenses
24-03-2010, 16:34
Nasıl bulaşır?

HPV enfeksiyonu cinsel yolla bulaşan hastalıklar grubunda yeralır. Özellikle çok sayıda cinsel eşi olan bireyler ve bu bireylerin eşlerinde yaygındır. Virüsün bulaşması başka bir bireyin enfekte bölgesinin (penis gibi) mukozalara (ağız ve vajina gibi), ya da doğal olarak nemli bölgelere (anüs gibi) temasıyla olur.

HPV için risk faktörleri nelerdir?

Başlıca risk faktörleri:

• Korunmasız cinsel ilişkide bulunmak
• Çok eşlilik
• Çok eşli birisiyle cinsel birliktelik yaşamak

Oral cinsel ilişki sırasındaki temas ile ellerde veya ağızda siğiller oluşması mümkündür

nette önüme çıkan ilk sayfalardan aldım.
bu adamlarda yalan söylüyor muhtemelen.
kocanızla ayrılmanızı istiyorlar nifak sokuyorlar pis doktorlar
yorum sizin hayat sizin çokeşli koca sizin..
doktor hanım diyerek aşağıladığınızı sanıyorsunuz ama ..
üzgünüm kimin sizin beni düşürmek istediğiniz durumda olduğu aşikar.

cancu
24-03-2010, 16:34
sanırım evlenmeden aşı olucam :gitme:

cancu
24-03-2010, 16:36
Kondom yani prezervatif AIDS'de dahil olmak üzere diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı tam bir koruma sağlamasına rağmen HPV'ye karşı her zaman böyle bir koruma sağlamaz. Çünkü enfeksiyon prezervatifin kapladığı alan dışında da bulunabilir ve ciltten cilde temas ile bulaşabilir.
sevgılı cancu teşekkurler bıraz once tahmın yurttum konu aydınlandı..

rica ederim tatlım olumunekankayizsmile


Cancu çok teşekkür ederim hayatım paylaşımın ve emeğin için.

rica ederim çok geçmiş olsun bu arada :teselli:

AdaEge
24-03-2010, 16:37
HIV NASIL BULAŞIR?

Kan, cinsel ilişki ve anneden bebeğe olmak üzere üç yolla bulaşır.

KAN ıLE BULAŞIR

AIDS hastasının ve taşıyıcısının kanında HIV bulunur. HIV’li kanla bulaşma çeşitli şekillerde olur;

*Kontrolsüz kan nakli ile bulaşma olur.

*Kullanılmış ve dezenfekte edilmemiş; şırınga,iğne,cerrahi aletler,diş hekimliği aletleri,dövme aletleri,akupunktur iğneleri,jilet,makas gibi tüm kesici ve delici aletler ile bulaşma olabilmektedir.

*HIV’li erkek ve kadının cinsel organlarındaki kanamalarının ve adet kanının penise, vajinaya ve ağıza teması ile de bulaşma olabilir.

*Damar içi uyuşturucu kullananların paylaştıkları iğne, enjektör ve uyuşturucu madde eritilen kaşıklar ile bulaşma olmaktadır.

*HIV’li organ,doku ve sperm nakli ile ile de bulaşma olasılığı vardır.

AIDS NEDıR? NASIL BıR HASTALIKTIR?

AIDS bulaşıcı bir virüs hastalığıdır. Mikrobu HIV adı verilen virüstür.

HIV girdiği vücudun, mikroplara karşı koyma yeteneğini sağlayan bağışıklık sistemini etkileyip yok eder. Direnci azalan vücutta, HIV’in etkisi yanında, çeşitli mikroplar (bakteri mantar,virüs, prozoton) deri,solunum,sindirim ve merkez sinir sistemi gibi muhtelif doku ve organlara yerleşip hastalıklara neden olurlar. Ayrıca vücutta bazı kanserler oluşabilir. HIV bulaştıktan sonra, kişinin yaşam koşullarına ve vücut direncine göre, AIDS hastalığı belirtileri 3-12 yıl, hatta daha uzun süre sonra ortaya çıkar. AIDS’in tedavisi için yeni ilaçlar bulunmuş ve kullanılmaya başlanmıştır. Üç ilacın birlikte kullanımı ile başarılı sonuçlar alınmaktadır. Ancak ilaçlar çok pahalıdır.

‘HIV pozitif’ denilen HIV taşıyıcısı kişiye virüsün tekrar tekrar bulaşması AIDS’in daha süratli gelişmesine neden olabildiğinden, yeni bulaşmalar önlenmelidir. Taşıyıcılarda,düzenli bir yaşam,iyi beslenme,stresten uzak durma, devamlı tıbbi bakım, AIDS hastalığı belirtilerini yıllarca geciktirebilir.

HIV NASIL BULAŞIR?

Kan, cinsel ilişki ve anneden bebeğe olmak üzere üç yolla bulaşır.

KAN ıLE BULAŞIR

AIDS hastasının ve taşıyıcısının kanında HIV bulunur. HIV’li kanla bulaşma çeşitli şekillerde olur;

*Kontrolsüz kan nakli ile bulaşma olur.

*Kullanılmış ve dezenfekte edilmemiş; şırınga,iğne,cerrahi aletler,diş hekimliği aletleri,dövme aletleri,akupunktur iğneleri,jilet,makas gibi tüm kesici ve delici aletler ile bulaşma olabilmektedir.

*HIV’li erkek ve kadının cinsel organlarındaki kanamalarının ve adet kanının penise, vajinaya ve ağıza teması ile de bulaşma olabilir.

*Damar içi uyuşturucu kullananların paylaştıkları iğne, enjektör ve uyuşturucu madde eritilen kaşıklar ile bulaşma olmaktadır.

*HIV’li organ,doku ve sperm nakli ile ile de bulaşma olasılığı vardır.

CıNSEL ıLıŞKı ıLE BULAŞIR

HIV kanda bulunduğu gibi erkeğin sperm sıvısında, kadının vajina salgısında da bulunur. Cinsel ilişki sırasında; Vajina,penis,anüs mukozasından veya ağızdaki zedelenmiş doku veya çatlaklardan vücuda girerek;erkekten kadına; kadından erkeğe; erkekten erkeğe veya kadından kadına bulaşabilir.

AIDS’ten başka cinsel ilişki ile bulaşan önemli hastalıklar bel soğukluğu (gonore), frengi (sifiliz),ve Viral hapatittir (bulaşıcı sarılık).

ANNEDEN BEBEĞE BULAŞIR

HIV,hasta veya taşıyıcı anneden bebeğine gebelik,doğum veya emzirme sırasında bulaşabilir.

HIV pozitif kadının doğuracağı çocuğa HIV’in geçme oranı %30 kadardır. Sütle geçebilme oranı fazla olmamakla birlikte infekte annelere emzirme önerilmez. Gebelik ve HIV ile ilgili bilgiler için AIDS Danışma Merkezine başvurunuz.

HIV’in Bulaşmadığı Durumlar

HIV günlük yaşamda,aynı odada bulunma,aynı okulda okuma,aynı havayı soluma ile bulaşmaz.HIV sağlam deriden geçemez.

*Tükürük,gözyaşı,ter,aksırık,öksürük,idrar,dışkı

*El sıkma,deriye dokunmak,okşama,kucaklama,yanaktan ve elden öpme

*Yiyecekler,içecekler,çatal,kaşık,bardak,tabak,tel efon

*Tuvalet,duş,musluk,yüzme havuzu,deniz,sauna,hamam

*Sivrisinek ve diğer böceklerin sokması,kedi,köpek ve diğer hayvanlarla yaşamak HIV’in bulaşmasına neden olmazlar.
CıNSEL ıLıŞKı EN ÖNEMLı BULAŞMA YOLUDUR

Hıv her türlü cinsel ilişki ile bulaşır. Güvenli cinsel yaşam kurallarına uyularak cinsel yolla bulaşmadan korunulur. Cinsel ilişkide KORUYUCU KILIF (prezervatif, kondom, kaput) kullanın. Kurduğunuz ilişkinin tehlikeli olmayacağını düşünseniz bile prezervatif kullanımını ihmal etmeyin. Koruyucu kılıf en büyük dostunuzdur. Çoğumuz HIV’in fahişelerde,uyuşturucu kullananlarda,eşcinsellerde bulunduğunu ve kendimize HIV ‘in geçmeyeceğini sanırız.

Ancak AIDS belirli bir sosyal grubun hastalığı değildir. Hastalığın mikrobu olan HIV,

Cins,ırk,renk,din,yaş farkı gözetmeksizin herkese bulaşabilir. HIV, kontrolsüz kan verilmesi,

HIV ile kirlenmiş alet kullanılması gibi kişinin elinde olmayan nedenlerle ya da kişinin kendisinin ya da cinsel eşinin HIV pozitif kişilerle prezervatif kullanmadan ilişki kurması durumunda kişiye ve eşine bulaşabilir .HIV pozitif olan kendisini ve cinsel eşini korumak için her türlü cinsel ilişkisinde prezervatif kullanmalıdır.

AIDS’ e Karşı Güvenli Cinsel Yaşam Nasıl Olmalıdır?

Cinsel yaşamını güvence altına almak isteyenler için seçenekler:

*HIV taşımayan kişi ile karşılıklı sadakate dayalı ilişki kurmak.

*Vajinal ,anal ,oral (kadın veya erkek) tüm cinsel ilişkilerde prezervatif kullanmak.

CıNSEL YAŞAMDA BıLıNMESı YARARLI BıLGıLER:

*Cinsel eş sayısının fazlalığının HIV bulaşma riskini arttıran bir unsur olduğu bilinmektedir.

*Kişide cinsel yolla bulaşan bel soğukluğu,frengi gibi bir hastalık varsa, cinsel ilişki ile hastalığın başkasına bulaşacağını ve HIV ‘in kendisine bulaşma olasılığının artacağını unutmamalıdır.

*Alkol ve uyuşturucular doğru ve sağlıklı düşünmeyi engelleyerek, cinsel ilişki sırasında olumsuz davranışlara neden olabilir.

*Başkasının iç çamaşırlarını kullanmakla AIDS bulaşmaz, fakat bel soğukluğu, mantar hastalıkları, uyuz böceği, kasık biti geçebilir.

Danışmanlık Hizmeti

HIV ‘in bulaşması, hastalıktan korunma, test yaptırma, AIDS hastalığı, hastaların bakım ve tedavisi ile ilgili bilgileri almak isteyenlere danışmanlık hizmeti verilir. Test yaptırmadan önce ve sonra danışmanlık hizmeti mutlaka alınmalıdır.

Laboratuvar Tanısı

HIV vücutta çeşitli hücrelere girerek çoğalır ve vücuda yerleşir. HIV infeksiyonlu kişi yaşamının sonuna dek ‘’virüs taşıyıcısı’’ olarak kalır ve HIV taşıyan kişiye HIV pozitif denir. HIV’ karşı, vücutta 2-3 ay içinde antikorlar oluşur. Bu antikorlar kan serumunda anti-HIV testi (ELıSA) yapılarak saptanır. Antikor oluşmadan yapılacak testin bir değeri yoktur.

Çabuk tanı için bazı test kitleri hazırlanmıştır. Bu testler 10 dakika kadar kısa bir sürede sonuç verebilmektedir. Ancak pozitif sonuçların mutlaka test yapılan bir merkezde doğrulanması gerekir .Çabuk tanı testi yaptıracak olanlar testten önce ve testten sonra mutlaka danışmanlık hizmeti almalıdır. Danışmanlık hizmeti almadan testin yapılması yanlıştır. Danışmanlık hizmeti ilgili kuruluşlarda verilmektedir.

Test yaptırmak isteyen bilgi almalı ve kendi iradesi ile test yaptırmaya karar vermelidir.

Testin sonucunun pozitif olduğuna karar verilirse bu kişiye ‘ seropozitif’ denir. Test sonucu

Pozitif olan kişilere AIDS için doğrulama testi de mutlaka yapılmalıdır. Seropozitif kişi aynı Zamanda ‘ HIV pozitif’ tir. HIV pozitif kişi hastalık belirtileri 3-12 yıl sonra ortaya çıkıncaya kadar sağlıklı görünür, gerekli önlemleri almazsa hastalığı başkalarına bulaştırabilir.

AIDS Hastalığı Belirtileri

Vücut direnci zayıflayan hastada normalde zararsız olan , hafif geçen ya da ender rastlanan bazı hastalıklar belirir. Ayrıca lenf bezlerinde büyümeler, ağız, yemek borusu

Ve deride tekrarlayan inatçı uçuk, pamukçuk,yara ve lekeler nedeni bilinmeyen uzun süreli ateş, gece terlemeleri, kilo kaybı, ishal, öksürük, cinsel organlarda uzun süre iyileşmeyen yaralar, tüberküloz, akciğer hastalıkları, zona gibi belirtiler ortaya çıkar. Kişide bu belirtilerin

Ancak birkaç tanesinin bir arada bulunması durumunda AIDS düşünülmelidir. Kesin tanı

ıçin anti-HIV testi yapılır. Kaposi sarkomu , bazı lenfomalar , beyin, akciğer ve göz iltihapları da HIV enfeksiyonunu düşündüren önemli belirtilerdendir.

HIV’ in Dezenfeksiyonu

Spermdeki ve vajina salgısındaki HIV dış ortamda birkaç saatte, kuruduğunda yarım saatte ölür. HIV kurumuş kanda da kısa zamanda ölür.

Hastanın yada seropozitif kan, sperm ve vajina salgısının bulaştığı eşyadaki hıv’ in öldürülmesi :

*Birkaç dakika kaynatarak yada 60 C de 30 dakika ısıtarak virüs öldürülür.

*Sulandırılmış çamaşır suyu temas ettiği HIV’i 30 dakika içinde öldürür. Sodyum hipoklorit,

çamaşır suyunda bulunan etkili maddedir, içinde klor vardır. Çamaşır suyu şişesinin üzerindeki tarifeye göre ( genellikle 10 kez ) sulandırılarak kullanılır. Sulandırılan çamaşır

suyunda klor kokusu bulunmalıdır. Çamaşır suyu kullanılacağı zaman sulandırılmalıdır,

durmakla bozulur. Çamaşır suyu madensel eşyaya zarar verir.

Derinin HIV ‘ den Arındırılması

Su ve sabunla iyice yıkama ile bütün mikroplar gibi HIV de deriden uzaklaştırılır. Yıkandıktan sonra derinin alkol ile temizlenmesi uygun olur.

Yaralanma olduğunda yara yeri önce sabun ve su ile yıkanmalı , ardından tentürdiyot veya betadin gibi bir antiseptik ile temizlenmelidir.

EĞER AıDSLı ıSENıZ:

En yakınlarınızın hatta sağlık personelinin sizlere gösterdiği olumsuz tutumu anlamaya çalışın, onlar bu konuda bilgisiz, ve siz onlara kendi ölüm korkularını hatırlatıyorsunuz ve sizi anlamaya çalışmak onlara çok acı geliyor olabilir. Unutmayın siz bu şartlarda kendinizle birlikte çevrenizi de eğitmek zorundasınız. Çevrenizdekiler hastalığı tanıdıkça siz daha rahat edeceksiniz.

TEST ÖNCESı HIV DANIŞMANLIĞI

1-Öncelikle pozitif sonucun ne anlama geldiğini tartışıp, netleştirin (örneğin pozitif sonucun aids hastalığı anlamına gelmediği ancak virüsle karşılaşıldığını gösterdiği gibi)

2-Negatif sonucun ne anlama geldiğini tartışın (virüsün tespiti için bir süre geçmesi gerektiği yakın zamandaki şüpheli ilişki için tekrar tetkik gerekebileceği)

3-Korku ve kaygılarınızı tartışın (gerçekçi olmayan korkuların giderilmesi)

4-Test yptırmanın avantajlarını anlamaya çalışın

5-Testin pozitif çıkması halinde gerekli önlemleri alın.

6- Geçmişte yaşanmış ciddi stresleri hatırlayın ve kaldıramayacak gibiyseniz yardım arayın.

7-Test sonuçlarının gizlilik durumunu tartışın, kimlerin sonuçları gördüğünü sorun. Eğer kurumu gizlilik sağlayamıyorsa, test sonuçlarını gizliliğini sağlayan ve gizli aids danışmanlığı veren kurumları bulun.

8-Seropozitifliğin sosyal durumunu nasıl etkileyecebileceğini tartışın (iş durumu sosyal güvencenin durumu gibi)

9-Yüksek riskli davranışları ve bunların azaltılmasına yönelik önerileri öğrenmeye çalışın.

TEST SONRASI DANIŞMANLIK

1-Test sonuçlarının yorumlanması:

Yalnış anlamaları gidermeye çalışın (“negatif sonuç sizin bağışık olduğunuz anlamına gelmez, bundan sonrada virüsü alabilirsiniz”).

2-Bulaştırmanın önlenmesine yönelik önerileri dinleyin (yüsek riskli davranışlar ve bulaştırmayı önleyici ilkeleri anlayın)

3-Kan verme sperm ve organ bağışından kaçınılmasını ve üzerine kan bulaşabilecek traş bıçağı, manikür aletleri gibi aletleri kimseyle paylaşmamasını önerilerini akılda tutun.

4-Uygun tıbbi ve psikolojik destek noktalarına yönelin.

5-Aile, arkadaş ve derneklerin desteğini sağlayın (işyerinde en güvenilir arkadaşla konuşulabilirsiniz,Aile, öğretmenlerle, danışman birlikte görüşme yapabilir).

6-Latent dönemin 15 yıldan fazla sürebileceği, tedavideki yeni gelişmelerle belkide kür (tam tedavi) şansı olabileceği gibi optimistik(iyimser) hayaller kurmanızın gerçekten sizi hayata daha fazla bağlayacağını ve vucut direncini arttıracağını unutmayın.

Danışmanlık mümkünse hastayla birlikte aileye, işçevresine ve okul çevresine de sağlanmalıdır.

ıntahar girişim riskinin seronegatif olup aynı yaş ve sosyal konumdaki gruba oranla 30 kat fazla olduğunu unutmayın.

Karşılaşmadan hemen sonra yapılacak engelleme “post exposure” tedavisinin, HIV le karşılaşma riskini %80 azaltabileceğini unutmayın. Perinatal bulaşmanın önlenmesi için yapılacak proflaktik yaklaşımın çocuğun hayatını kurtarabileceğini unutmayın.

Aidsle ilgili olarak kullandığınız ilaçların depresyon, sıkıntı gibi bozukluklara neden olabileceğini unutmayın.

Kaynak: Cinsel Sorun
Hit: 78393






alıntı..

Gunicen
24-03-2010, 16:39
Allah Aşkına Biraz Araştırıp Aydınlatıcı Yorumlar Yapılsın..
Ve Konu Sahibinide Hoş Görün Biraz Ciddi Bi Hastalığın Pençesinde!
Sonuçta Konuyu Hastalığıyla ılgili Bilgi Almak ıçin Açmış..
Kocasına Ne Yapması Ne Derece Hakaret Etmesi ıle ılgili Değil..
Allah Yardımcınız Olsun Arkadaşım..

cancu
24-03-2010, 16:39
adaege cnm hıv ve hpv farklı iki hastalık akannehir

KarakterSahibesi
24-03-2010, 16:43
AdaEge paylaşımın için sağol ama karıştırmışsın hiv değil hpv

human papilloma virüs

AdaEge
24-03-2010, 16:44
adaege cnm hıv ve hpv farklı iki hastalık akannehir

Ben hiv diye algılamışım konu başlığını sempatiksalakcinni kaydirigubbakcemile3

denizzelda
24-03-2010, 16:44
Buarada evlenmeden önce sağlık muaynesi cinsel yolla bulasan hastalıkları arastırıyormuş yani evlilik öncesi ile ilgili bir durum değil.sadece bilgilendirmek istedim.ama coğunlukla 2-6 ay içinde belirti verir.inaktif denen çeşidi vardır birde bu hastalığın.siz 5 sene içinde hic jinekolojik muayneye gitmediniz mi.yada ne kdar süre ile gidiyorsunuz?

AdaEge
24-03-2010, 16:45
AdaEge paylaşımın için sağol ama karıştırmışsın hiv değil hpv

human papilloma virüs

HPV enfeksiyonunun tedavisinde temel prensip nüksleri en aza indirmek için kitlelerin mümkün olduğunca temizlenmesidir. Bu amaçla virüslere etkili ilaçlar kullanılarak lokal (bölgesel) tedavi ve büyük lezyonların koterizasyon yoluyla yakılması şeklinde tedavi uygulanır.

Hatırda tutulması gereken nokta tedavinin yanlızca görünen lezyonları ortadan kaldırmakla sınırlı olduğudur. HPV enfeksiyonu kronik seyreder ve kitleler ortadan tümüyle kalksa da hücrelerin içinde gizli bir şekilde yaşamını sürdüren virüsler sayesinde bulaştırıcılık devam eder.

Bu kez oldu sanırım :kedi:

decemBer
24-03-2010, 16:50
sanırım evlenmeden aşı olucam :gitme:

aynen. rahim ağzı kanseri aşısını bi ara ücretsiz vuruyolardı kadın sağlıklarda, hala öleyse en kısa zamanda gidicem.. siz de gidin bacılarrr

KarakterSahibesi
24-03-2010, 16:51
Buarada evlenmeden önce sağlık muaynesi cinsel yolla bulasan hastalıkları arastırıyormuş yani evlilik öncesi ile ilgili bir durum değil.sadece bilgilendirmek istedim.ama coğunlukla 2-6 ay içinde belirti verir.inaktif denen çeşidi vardır birde bu hastalığın.siz 5 sene içinde hic jinekolojik muayneye gitmediniz mi.yada ne kdar süre ile gidiyorsunuz?


canım valla evlenmeden önce sağlık muayenesi oldum tabii ama smear aldırdığımı hiç hatırlamıyorum bu araştırma kapsamında. ama gereken herşeyi eksiksiz yapmıştım onu çok iyi biliyorum. herşey temiz çıkmıştı.

yok canım yaa eminim ne ben eşim hpv testi yaptırmadık yok kesinlikle olsa bilirdim. demek ki bu araştırma kapsamında değildi. şu anda da bu araştırmayı yapıyolar mı bilmiyorum sağlık muayenesi kapsamında.

kötü kokulu bi akıntım vardı onun için smear aldırmıştım ilk kez olmuştu böyle bişey. kokunun neden kaynaklandığını araştırmak için akıntı ve smear örneği aldı doktorum. yani mantardan filan şüphelenmişti. bu tesadüfen çıktı.

cancu
24-03-2010, 16:55
aynen. rahim ağzı kanseri aşısını bi ara ücretsiz vuruyolardı kadın sağlıklarda, hala öleyse en kısa zamanda gidicem.. siz de gidin bacılarrr

araştırıcam hemen bende canım ama sanırım yaş sınırı 25ti :uhm:

cancu
24-03-2010, 16:58
arkadaşlar konu sahibi arkadaşımızın sıkıntısı var hemde sağlığıyla ilgili özel hayatı HıÇBıRıMıZı ilgilendirmiyor

nunna
24-03-2010, 16:59
ben de gidim şu aşıyı vurayım yaşım geçmeden akannehir

arkadaşa da geçmiş olsun diyorum. ve cinsel yolla bulaşan bir hastalık olduğu için tekrar bulaşmaması için kökten çözmeniz gerek bu sorunu. eğer eşiniz başka bir yerden bunu taşıyorsa ( nedir ne değildir beni hiç ilgilendirmiyor) bunu eşinizle konuşmalı muhakak önlemini almanız gerekli nerden ve nasıl kaptığınız muhakkak öğrenmeniz lazım tekrar bunu yaşamamak için...

geçmiş olsun tekrar

denizzelda
24-03-2010, 17:02
aynen. rahim ağzı kanseri aşısını bi ara ücretsiz vuruyolardı kadın sağlıklarda, hala öleyse en kısa zamanda gidicem.. siz de gidin bacılarrr

canım hangi kadın sağlığı merkezi yapıyor söylesene ben 800 lira vermiyim:?
yanlısın var

denizzelda
24-03-2010, 17:03
kadın sağlığı merkezlerinde ücretsiz yapılmıyor bu aşı yanlısın var..lütfen doğru bilgilendirme yap burada.

denizzelda
24-03-2010, 17:04
canım valla evlenmeden önce sağlık muayenesi oldum tabii ama smear aldırdığımı hiç hatırlamıyorum bu araştırma kapsamında. ama gereken herşeyi eksiksiz yapmıştım onu çok iyi biliyorum. herşey temiz çıkmıştı.

yok canım yaa eminim ne ben eşim hpv testi yaptırmadık yok kesinlikle olsa bilirdim. demek ki bu araştırma kapsamında değildi. şu anda da bu araştırmayı yapıyolar mı bilmiyorum sağlık muayenesi kapsamında.

kötü kokulu bi akıntım vardı onun için smear aldırmıştım ilk kez olmuştu böyle bişey. kokunun neden kaynaklandığını araştırmak için akıntı ve smear örneği aldı doktorum. yani mantardan filan şüphelenmişti. bu tesadüfen çıktı.

kardeşim dikkat et ama mutlaka evliliğiniz boyunca hatta kondomla ilişkiye girin..senin kocan senin canından önemli değil biliyorsun dimi?

mechul_mim
25-03-2010, 08:07
aman aman benim konuma dönmesin mümkünse. onun birikimi moral ve sinir bozmayla sınırlı. hiç gerek yok boş yorumlara yani.

Arkadasım çok geçmiş olsun kaç yıllık evlisiniz?Eşiniz yada siz evlilikten önceki birlikteliğinizdende kapmış olabilirsiniz ama bence bunun önemi yok artık.Moralinizi cok yüksek tutun tedavisi var sonuçta bu hastalığın.
Burada yazılan boş yorumlarada kafanızı takmayın

KarakterSahibesi
25-03-2010, 09:38
Arkadasım çok geçmiş olsun kaç yıllık evlisiniz?Eşiniz yada siz evlilikten önceki birlikteliğinizdende kapmış olabilirsiniz ama bence bunun önemi yok artık.Moralinizi cok yüksek tutun tedavisi var sonuçta bu hastalığın.
Burada yazılan boş yorumlarada kafanızı takmayın

5 senelik evliyim. teşekkür ederim desteğin için ama bazı arkadaşlar daha renkli konulardan hoşlanıyorlar. bense onları eğlendirecek durumda olmadığım için kendilerine başka eğlence aramaları gerekiyor. sadece bunu hatırlatacak tepkiler veriyorum hepsi bu.

serezcik
25-03-2010, 09:40
canım bu konuda hiç bilgim çok geçmiş olsun sana.dilerim sorunsuz tedavisini bulursun ve olursun..

KarakterSahibesi
25-03-2010, 09:43
canım bu konuda hiç bilgim çok geçmiş olsun sana.dilerim sorunsuz tedavisini bulursun ve olursun..

çok teşekkürler canım eksik olma...

beratdilek
25-03-2010, 09:57
cnm geçmiş olsun
inş geçecek sıkma canını...
eşinede yüklenme fazla açıklaması vardır elbet

KarakterSahibesi
25-03-2010, 09:59
canım bosver hic laf yetiştirme bunlara.kadın terörü yapmaktan zevk alan insanlar...
sen hpv virüsü ile ilgili üst topikteki konuyu gördün mü ne kadar cok kişi var.ozaman onları da yargılayalım nitekim sürekli söylüyorum cinsel yolal bulasır 2-6 ay arasında kulukca süresi var.onları da eleştirelim ozaman..günah kecisi seni mi buldular..buraya yazdıklarını oraya da yazsınlar.


bak canım alıntı yaptım :

Virüsün kuluçka süresi değişkendir.HPV tipine göre kuluçka süresi değişir. Bazı HPV tiplerinde kuluçka süresi 1-2 ay iken bazı HPV tiplerinde yılları bulabilmektedir. Bulaşma olduktan sonra bulgular bazen birkaç ay bazen de birkaç yıl sonra ortaya çıkabilir. Hatta bazen virüs yıllarca hiçbir bulgu vermeden vücutta kalabilir.

inanmayanlar google'dan "hpv kuluçka süresi" diye arama yapabilir.

bilip bilmeyen insanların cahil cahil konuşmaları çok sinir bozucu oluyor...

denizzelda
25-03-2010, 10:05
canım erkekte hic bir bulgu vermeden durabilir ama kadında o kadar durmuyor sanırım anlatamadım demek istediğimi tatlım..
her kadına sene de en kötü 1 kere smear testi yaparlar.yada hamilelik sırasıdna çeşitli testlerde buna bakarlar.he birde su var eğer doğum esnasında bebeğin ağız yolundan girip boğazında enfeksiyonlara yol acıyor bu hastalık.siz nasıl doğum yaptınız bilmiyorum normal mi sezaryen..
normal yaptıysanız ve cocuğunuz sağlıklı doğdu ise sonradan kaptınız demektir.
bende genital herpes kapmıstım.erkek arkadasımda uzun süredir varmış fakat bana bulastı ve 1 ay içinde hasta yattım..
normalde kondom ile birlikte olurken kondomu bıraktığımız gibi ben hastalığı kaptım.onun vücündünde tepki vermiyor erkeklerin coğu tasıyıcı olur bu hastalıklarda kadında senlerce beklemez.ama

KarakterSahibesi
25-03-2010, 10:13
canım erkekte hic bir bulgu vermeden durabilir ama kadında o kadar durmuyor sanırım anlatamadım demek istediğimi tatlım..
her kadına sene de en kötü 1 kere smear testi yaparlar.yada hamilelik sırasıdna çeşitli testlerde buna bakarlar.he birde su var eğer doğum esnasında bebeğin ağız yolundan girip boğazında enfeksiyonlara yol acıyor bu hastalık.siz nasıl doğum yaptınız bilmiyorum normal mi sezaryen..
normal yaptıysanız ve cocuğunuz sağlıklı doğdu ise sonradan kaptınız demektir.
bende genital herpes kapmıstım.erkek arkadasımda uzun süredir varmış fakat bana bulastı ve 1 ay içinde hasta yattım..
normalde kondom ile birlikte olurken kondomu bıraktığımız gibi ben hastalığı kaptım.onun vücündünde tepki vermiyor erkeklerin coğu tasıyıcı olur bu hastalıklarda kadında senlerce beklemez.ama

hiç ilgisi yok canım. kadın erkek diye ayırmamışlar farkındaysan.

Bulaşma olduktan sonra bulgular bazen birkaç ay bazen de birkaç yıl sonra ortaya çıkabilir. Hatta bazen virüs yıllarca hiçbir bulgu vermeden vücutta kalabilir. HPV ile temas ve bulaşma olduktan sonra mutlaka hastalık ortaya çıkmaz. Aslında çoğu kişide HPV vücudun kendi savunma sistemi tarafından etkisiz hale getirilir. Bir başka olasılık da virüsü alan kişide uzun süre hiçbir belirti ortaya çıkmamasıdır. Kişi yıllarca hiçbir yakınma ortaya çıkmadan yaşayabilir.

KarakterSahibesi
25-03-2010, 10:20
sezaryen yaptım doğumumu...

sana da çok geçmiş olsun canım...

KarakterSahibesi
25-03-2010, 10:32
4-SAĞLIK BAKANLIĞI GENELGESı (18.03.2002 / 4134) –Ek 2

• Evlenmeye engel hastalık bulunmadığına dair sağlık raporları Sağlık Ocakları ve AÇSAP Merkezlerince verilmelidir.

• Muayene ve danışmanlık hizmetleri verilirken eş adayları birlikte Umumi Hıfzısıhha Kanunu’nda belirtilen frengi, gonore, yumuşak şankr, lepra, tüberküloz, akıl hastalığı; bunlara ek olarak AıDS, Hepatit B ve C hastalıkları ayrıca genetik geçişli hastalıklar ile ilgili olarak sorgulanmalı ve genel bir muayene yapılmalıdır. Bu görüşme sırasında adı geçen bulaşıcı hastalıklar, genetik geçişli hastalıklar ve aile planlaması konularında tıbbi danışmanlık verilmeli, bu hastalıkların şüphesi veya varlığında neler yapacakları adaylara anlatılmalıdır. Dıştan açıkça görülebilen muayene bulgusu yoksa sağlık raporu düzenlenmelidir. Hekimin muayene sırasında adı geçen hastalıklarla ilgili şüphesi olması veya eşlerle yapılacak danışmanlık görüşmesi sırasında eşlerden birinin talep etmesi halinde ücretleri kendileri tarafından ödenmek üzere gerekli testler yapılmalıdır. Umumi Hıfzısıhha Kanunu’nda evlenmeye engel hastalıklar olarak zikredilen bazı hastalıkların tedavi olduğu halde kişilerde kalıcı fiziksel veya serolojik sekel bırakabildiği göz önüne alınmalı (örneğin cüzzam, frengi) bu kişilerde muayene veya serelojik bulguları olmasına rağmen tedavi durumları göz önünde bulundurularak rapor düzenlenmelidir.

yani evlenirken geçilen sağlık taraması bu virüsü kapsamıyor arkadaşlar...

denizzelda
25-03-2010, 10:54
kapsamaması cok kötü ben böyle durumlarda erkek tarafına üzülmüyorum cünkü daha cok olan kadına oluyor.
rahim ağzı kanseri beni o kadar ürkütüyor ki suan sizde de bu tehlike var.
genellikle erkekte belirti vermez yüksek oranda tasıyıcı olur.erkeklerde depo görevi görür virüsü barındırır.her sene düzenli smeer testlerinde bu zaten cıkar.
seneler sonra rahimde belirti verse bile ki nadirdir,smeer testinde mutlaka cıkar.
güzel arkadasım camasrılarını cok iyi yıka yüksek derece de ütülemeden giyme bak genital temizleyicler var adınıda verim:numis med..günde 3 kere bununla temizliğini yap.
allah acil şifalar versin.eşinle sürtüne yolu ile yakınlasma da bulunma kondom yüzde yüz korumaz ama genede hic yoktan iyidir.

LOCA
25-03-2010, 10:57
eşin senden önce biriyle evlimiydi yoksa ilk senmisin ?

denizzelda
25-03-2010, 11:12
eşin senden önce biriyle evlimiydi yoksa ilk senmisin ?

bu hastalığın bunla ilgisi yok ki arkadasım..
her erkeğinde kadınında öncesinden cinsel yasamı olabilir.
evlenince bulasmıyor yani bir tek..

strawberry35
25-03-2010, 11:25
Loca evlenirken ne ben ne eşim hpv taraması yaptırmadık. öyle bi yönlendirme olmadı hiç devlet tarafından. gereken herşeyi tam olarak yaptık ama ne benden evlilik için extradan smear alındı, ne eşimde böyle bi tarama yapıldı.

ya ne demek istiyosunuz anlamıyorum ki illa da aldatıldığımı mı kabul etmem gerekiyor?
başka yerden kaptığı kesin de evlendikten sonra kaptığından nasıl bu kadar eminsin de kesin diyorsun töbe töbe yaaa.

tamam kardeşim benden sonra bin kişiyle yattı sonra da geldi bana bulaştırdı. oldu mu şimdi!

Tabi Amerikada yaşıyoruz ya
Evlenirken,humman popilan virüsüne kadar bakılıyor kaydirigubbakcemile3
Öyle sağlık kontrollerinden geçiliyoruzki
Bunu atlamış olmanız olmaz kaydirigubbakcemile3
Şaka gibi vallahi
kaydirigubbakcemile3

melisdeniz
25-03-2010, 12:27
çok geçmiş olsun...tedavisi çok zamnaalır bu hastalıgın zor bir devre
artık kimden gçtiğinin pek önemi kalmamış ha senden ha eşinden şimdi sonuca bakınız...
acil şifalr

pptya87
25-03-2010, 12:38
öncelikle canım geçmiş olsun bende yarın test sonucumu alıp doktoruma göstercem şimdi burda yazılanları okuyunca ister istemez ya bende de çıkarsa diye düşünmeden edemiyor insan.
sıkıntı stres yapma kendine sonuçta kontrol altındasın tedavini olursun ve daha sonra çok daha dikkat edersiniz mesela ilişkiye prezervatifle girerek falan.
bütün yazılanları okudum bu hastalığın cinsel ilişkiyle bulaştığını biliyorum ve sanırım eşinden sana bulaşmış ama büyük bi ihtimal eşine de bu virüs bekarken bulaşmıştır.
belki sende yıllardır var sonuçta 5 yıllık evliymişsin ama bu tür virüsler kendilerini hemen belli etmiyorlar tabi sende tesadüfen öğrenmişsin iyiki smear testi yapmış doktorun belki çok ilerlemiş durumda farkedilseydi tedavinde mümkün olmayabilirdi.
tekrardan geçmiş olsun.

ikiziz
25-03-2010, 13:07
ay bende yorum yapmadan geçemicem.okudum herşeyi şiştim valla:) arkadaşım çok geçmiş olsun. biçok arkadaş gerçekten farklı yönlere gitmiş sadece seni ilgilendiren konulara girmiş.bi kere onları boşver.sen sağlığına katkısı olacak şeylere odaklan.bende genital herpes kaptım evlendiğimde.Eşimde önceden kapmış saçma bi olay sonucu.Herneyse ben bile bunun için uzun bi süre eşime hayatı zindan ettim affedemedim.Ama bu konu değil. Bu tür hastalıklarda moralini yüksek tutup hastalıktan kurtulacağına inan. bağışıklık sistemini güçlendirecek herşeyi yap. spor, vitaminler, meyve sebze, bu gibi şeyler.Vücuduna güven virüsü yeniceene inan. Sen kendini daha iyi bilirsin. ve birde şükret ki bi şekilde teşhis konmuş. Atlatırsın bence bu şekilde.Olumsuz senaryoları düşünme asla. Diğer arkadaşlara da bişe söylemek istiyorum. Asla büyük konuşmayın yada sizinde başınıza gelmiycekmiş gibi. Böyle davranırsanız muhakkak yaşarsınız aynı şeyi ölmeden.Benden söylemesi.

okypete
25-03-2010, 13:55
peki
tedavi olnca tekrar bulaşma riski varmı bu hastalıkta.
yani virüsü olup tedavi olan tekrar başka yerden alabiliyor mu.bağışıklık mı kazanıyor yoksa.

orada takıldım ben...merak ettim bunu.

KarakterSahibesi
25-03-2010, 14:02
peki
tedavi olnca tekrar bulaşma riski varmı bu hastalıkta.
yani virüsü olup tedavi olan tekrar başka yerden alabiliyor mu.bağışıklık mı kazanıyor yoksa.

orada takıldım ben...merak ettim bunu.


bu virüsün bağışıklığı olmuyor. iyileşmek demek sadece siğil çıkmaması demek.
vücuda girdiğinde artık o kişiyle beraber yaşamaya devam ediyor.
hiç bişey olmadı sorun çıkarmasa bile taşıyıcı oluyor maalesef.

okypete
25-03-2010, 14:08
.bunu bilmiyordum bakın. çok kötü ya.
.neden bulamamışlarki tedavisini..tıbbında çaresiz kaldığı virüslerden biri demek.
herpes de böyle diye duymuştum.
çok anlamam ama ,öyle biliyorum.
geçmiş olsun bu arada....

.

ikiziz
25-03-2010, 14:25
karakter sahibesi arkadaşım elimden geldiiğince yardımcı olmaya çalıştım sana bikaç sayfa öncesinde ilk mesajımı okuduysan.tekrar geçmiş olsun sana inşallah atarsın gider virüsü dediğim gibi moralini yüksek tut ve inan vücudundan gideceğine.

ikiziz
25-03-2010, 14:36
canım buna da kafa yorma lütfen. kalk burdan dans et mutlu et kendini sevdiğin yemeklerden yap falan ne bileyim:)vitaminleri aksatma bak extra mutluluk veriyolar nasılsa:D HErşey insanlar içinalkisalkisalkis

kuzum
25-03-2010, 14:37
Reklam zamanı.

http://www.kadinlarkulubu.com/kadinlar-kulubu-pro-uyelik-kart-hakkinda-f888/