PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2011 KPSS Eğitim Bilimlerine hazırlananlar



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

sbl59
15-02-2011, 11:15
Ben geldim kızlar, geçmiş olsun dilekerinde bulunan herkese çok teşekkür ediyorum...
Hastalıktan kitap yüzü açtığım yok tabi oysa ne planlarım vardı aah ah.
Bugün de uykusuzum, iyi değilim hala ama el mecbur ölçme defterini kapatmak istiyorum...
Bu ara çoğumuz çalışamıyoruz desenize...
Umarım bu durum uzun sürmez....
Kolay gelsin herkese....
çok geçmiş olsun ımarım çabuk atlatırsın.bol bol c vitamini al ve ıhlamur inan ki çok işe yarayacak...

temmuziki
15-02-2011, 13:23
yargı 3bin küsür soru bankası ve yedi iklim her dersin soru bankası var ben de öneririm.

ikisinden birini alayım bari teşekkürler:66:

dove
15-02-2011, 13:43
Kızlar bize ne oldu böyle, çalışmalar çok feci gidiyor benim..
toparlanalım artık ya......

mrsyar, yediiklim al bence de ;)
ben de onları alıcam.
tabi bitirebilirsem önce konuları. :52:

temmuziki
15-02-2011, 13:57
Kızlar bize ne oldu böyle, çalışmalar çok feci gidiyor benim..
toparlanalım artık ya......

mrsyar, yediiklim al bence de ;)
ben de onları alıcam.
tabi bitirebilirsem önce konuları. :52:

biter cnm biter:24:

sbl59
16-02-2011, 01:16
eğitim bilimleri askıda kaldı ne güzel gidiyorsu:( rehberlik.öğretim yöntem teknikleri ve program geliştirmenin yarısı duruyor. Türkçeden yanlışlarım arttı test çözüyorum yarısı yanlış.sanki hafızamı sildiler:50: toparlanmalıyız doğru söylüyorsunuz ama NASILLLL ???bugun ücretli öğretmenlik için yine aradılar.ama kabul etmedim ders çalışacağım diye.neyse çok uzattım iyi çalışmalar herkese....

dove
16-02-2011, 08:57
eğitim bilimleri askıda kaldı ne güzel gidiyorsu:( rehberlik.öğretim yöntem teknikleri ve program geliştirmenin yarısı duruyor. Türkçeden yanlışlarım arttı test çözüyorum yarısı yanlış.sanki hafızamı sildiler:50: toparlanmalıyız doğru söylüyorsunuz ama NASILLLL ???bugun ücretli öğretmenlik için yine aradılar.ama kabul etmedim ders çalışacağım diye.neyse çok uzattım iyi çalışmalar herkese....

işi düzene sokalım... o gün için şu konuya kadar çalışıcam diye bi plan yapıp, planımıza sadık kalmadan uyumayalım.
çalışmadığım her gün içimde bi huzursuzluk oluşuyor....:14:

bluemoon83
16-02-2011, 09:01
slm kızlar aranıza yeni katıldım kpss giricem ama oturupta çalışamıyorum ki acaba geç mi kaldım baslamak için bilmiyorum ingilizce ögretmenligi bölümüm mat sıfır hiç yapamıyorum sizlerin çalışmaları nasıl :34::34::34:

dove
16-02-2011, 09:23
slm kızlar aranıza yeni katıldım kpss giricem ama oturupta çalışamıyorum ki acaba geç mi kaldım baslamak için bilmiyorum ingilizce ögretmenligi bölümüm mat sıfır hiç yapamıyorum sizlerin çalışmaları nasıl :34::34::34:

gel gel bölümdaşım :)
biz de senden biraz halliceyiz işte. hiç panik yapma, bu aralar başlarsan yetiştirirsin.
mat bende de pek yok. bi kitap aldım ondan çalışıyorum... Karekök yayınlarının.
mezun musun, ilk girişin mi?

firarperest
16-02-2011, 12:15
Slm kızlar...
Herkeste bi rehavet varmış anladığım kadarıyla.
Ben de iki gündür hiç ama hiç çalışamadım.
Okul başladı toplantılar vs. derken iki günüm gitti.
Bugünden itibaren başlıyorum tekrar.
Aslında çok uykum var ama bi zorlucam kendimi.
Sabah 6da kalkıyorum yaaa :85:

dove
16-02-2011, 14:12
Slm kızlar...
Herkeste bi rehavet varmış anladığım kadarıyla.
Ben de iki gündür hiç ama hiç çalışamadım.
Okul başladı toplantılar vs. derken iki günüm gitti.
Bugünden itibaren başlıyorum tekrar.
Aslında çok uykum var ama bi zorlucam kendimi.
Sabah 6da kalkıyorum yaaa :85:

ayy senin de işin zor ya... uzak mı çalıştığın okul?
ben de bugün çok zorladım kendimi.
kitaplar benim için KOŞULLU UYARICI olmuş :P görünce esneme tepkisi veriyorum :1:

AskInihan
16-02-2011, 15:07
Ne olmuş böyle hepimize yaa,nazar değdi nazar :nazar:
Hep birlikte silkelenip çalışalım artık.Ben de hala ölçmeden soru çözüyorum ve şu madde ayırt ediciliğini filan yapamıyorum yaaa.

Sbl59 teşekkür ederim inş. tamamen geçer.bol bol ıhlamur ve c vitamini olmasa şu an ayakta duramazdım zaten.Tam geçmese de daha iyiyim çok şükür.

bluemoon83 hoşgeldin bence de hiç telaşlanma,bizde de pek bi şey yok

GeCe_KuSu
16-02-2011, 15:56
bugfün de başlayamıyorum çalışmaya yaa offffff:47::47::47:

bluemoon83
16-02-2011, 16:29
gel gel bölümdaşım :)
biz de senden biraz halliceyiz işte. hiç panik yapma, bu aralar başlarsan yetiştirirsin.
mat bende de pek yok. bi kitap aldım ondan çalışıyorum... Karekök yayınlarının.
mezun musun, ilk girişin mi?

canım mezunum bu 3. girişim olucak digerlerine de pek hazırlanamadım beım mat da temel yok hiç yapamıyorum ya senin durum nasıl ilk girişin mi:16::16::16:

sbl59
16-02-2011, 16:47
canım mezunum bu 3. girişim olucak digerlerine de pek hazırlanamadım beım mat da temel yok hiç yapamıyorum ya senin durum nasıl ilk girişin mi:16::16::16:

hosgeldinnn.....

sbl59
16-02-2011, 16:50
Ne olmuş böyle hepimize yaa,nazar değdi nazar :nazar:
Hep birlikte silkelenip çalışalım artık.Ben de hala ölçmeden soru çözüyorum ve şu madde ayırt ediciliğini filan yapamıyorum yaaa.

Sbl59 teşekkür ederim inş. tamamen geçer.bol bol ıhlamur ve c vitamini olmasa şu an ayakta duramazdım zaten.Tam geçmese de daha iyiyim çok şükür.

bluemoon83 hoşgeldin bence de hiç telaşlanma,bizde de pek bi şey yok


canım ben o soruları geçmiş sorulara bakarak yapmaya çalışıyorum...

firarperest
16-02-2011, 17:17
slm kızlar aranıza yeni katıldım kpss giricem ama oturupta çalışamıyorum ki acaba geç mi kaldım baslamak için bilmiyorum ingilizce ögretmenligi bölümüm mat sıfır hiç yapamıyorum sizlerin çalışmaları nasıl :34::34::34:

hoşgeldin bluemoon83 :71:


ayy senin de işin zor ya... uzak mı çalıştığın okul?
ben de bugün çok zorladım kendimi.
kitaplar benim için KOŞULLU UYARICI olmuş :P görünce esneme tepkisi veriyorum :1:

yok canım çok uzak değil yürüyerek 15 dakikada gidiyorum.
okul çok yormuyor da uykusuzluk etkiliyor baya
uykuya da düşkün biriyimdir biraz :37:
neyse bugün biraz ölçme çalıştım
öyt ve öğrenmeden 85 soru çözdüm sonra koltukta uyumuş kalmışım :9:
sorularım var yazıyım da topik hareketlensin :66:

firarperest
16-02-2011, 17:30
1-Klasik koşullanmanın ilkelerini benimseyen bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerden hangisini göz önünde bulundurmalıdır?

A)Öğrencilerin gelişim dönem özelliklerini kazanmalarını sağlamak
B)Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak
C)Doğru ve doğruya yaklaşan davranışları pekiştirmek
D)Zihinsel süreçleri çalıştırmak
E)Öğrencilere uygun rol modeli olmak


2-Bir uyarıcının duyusal kayıttan geçerek kısa süreli belleğe aktarılmasında belirleyici süreç aşağıdakilerden hangisidir?

A)Kodlama
B)Tekrar
C)Gruplama
D)Algıda seçicilik
E)Örgütleme


3-Aşağıdakilerden hangisi sınıf içi öğretme-öğrenme etkinliklerinde çoklu zeka yaklaşımını kullanan bir öğretmenin yapması gereken öncelikli düzenlemedir?

A)Öğrencilerin motivasyonunu sağlama
B)İçeriği anlamlı bir şekilde sunma
C)Öğretim tekniklerini zenginleştirme
D)Öğrenci ilgi ve yeteneklerine yer verme
E)İşbirlikli öğrenmeyi sağlama

evett bu kadar..kolay gelsin. :71:

dove
16-02-2011, 18:30
1-Klasik koşullanmanın ilkelerini benimseyen bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerden hangisini göz önünde bulundurmalıdır?

A)Öğrencilerin gelişim dönem özelliklerini kazanmalarını sağlamak BU DEĞİL BENCE
B)Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak NEDEN BUNU DEDİM, BİLMİYORUM ÇOK SAÇMA OLDU GALİBA
C)Doğru ve doğruya yaklaşan davranışları pekiştirmek BU EDİMSEL KOŞULLANMA GİBİ GELDİ BANA
D)Zihinsel süreçleri çalıştırmak BİLİŞSEL BİŞEYLERLE İLGİLİ SANKİ BU
E)Öğrencilere uygun rol modeli olmak BU DA MODEL ALMA İLE ÖĞRENMEDE


2-Bir uyarıcının duyusal kayıttan geçerek kısa süreli belleğe aktarılmasında belirleyici süreç aşağıdakilerden hangisidir?

A)Kodlama
B)Tekrar
C)Gruplama
D)Algıda seçicilik bi sürü uyaran var ama seçicilğimizle biz bazılarını önemsiyoruz ve bazılarıyla ilgileniyoruz.
E)Örgütleme


3-Aşağıdakilerden hangisi sınıf içi öğretme-öğrenme etkinliklerinde çoklu zeka yaklaşımını kullanan bir öğretmenin yapması gereken öncelikli düzenlemedir?

A)Öğrencilerin motivasyonunu sağlama
B)İçeriği anlamlı bir şekilde sunma
C)Öğretim tekniklerini zenginleştirme
D)Öğrenci ilgi ve yeteneklerine yer verme Bunu attım.
E)İşbirlikli öğrenmeyi sağlama

evett bu kadar..kolay gelsin. :71:

biraz attım ama :) belki tutar..
ben de öğrenme soruları çözüyodum HULL kim? ben bu adamı hiç duymamıştım, soruları çözemedim...

dove
16-02-2011, 18:36
canım mezunum bu 3. girişim olucak digerlerine de pek hazırlanamadım beım mat da temel yok hiç yapamıyorum ya senin durum nasıl ilk girişin mi:16::16::16:

ben daha mezun değilim, ilk girişim olucak kısmetse.. sen de aramıza katıl, beraber çalışalım :) :70:

temmuziki
16-02-2011, 18:59
ayy senin de işin zor ya... uzak mı çalıştığın okul?
ben de bugün çok zorladım kendimi.
kitaplar benim için KOŞULLU UYARICI olmuş :P görünce esneme tepkisi veriyorum :1:

süper benzetme:3:

temmuziki
16-02-2011, 19:02
1-Klasik koşullanmanın ilkelerini benimseyen bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerden hangisini göz önünde bulundurmalıdır?

A)Öğrencilerin gelişim dönem özelliklerini kazanmalarını sağlamak
B)Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak
C)Doğru ve doğruya yaklaşan davranışları pekiştirmek
D)Zihinsel süreçleri çalıştırmak
E)Öğrencilere uygun rol modeli olmak


2-Bir uyarıcının duyusal kayıttan geçerek kısa süreli belleğe aktarılmasında belirleyici süreç aşağıdakilerden hangisidir?

A)Kodlama
B)Tekrar
C)Gruplama
D)Algıda seçicilik
E)Örgütleme


3-Aşağıdakilerden hangisi sınıf içi öğretme-öğrenme etkinliklerinde çoklu zeka yaklaşımını kullanan bir öğretmenin yapması gereken öncelikli düzenlemedir?

A)Öğrencilerin motivasyonunu sağlama
B)İçeriği anlamlı bir şekilde sunma
C)Öğretim tekniklerini zenginleştirme
D)Öğrenci ilgi ve yeteneklerine yer verme
E)İşbirlikli öğrenmeyi sağlama

evett bu kadar..kolay gelsin. :71:

1.soruya c diyorum.
2 a diye düşünüyorum
3. soru da kesinlikle c dir
inş doğrudur:24:

dove
16-02-2011, 19:05
1.soruya c diyorum.
2 a diye düşünüyorum
3. soru da kesinlikle c dir
inş doğrudur:24:

mesaj tekrarı...

dove
16-02-2011, 19:06
1.soruya c diyorum.
2 a diye düşünüyorum
3. soru da kesinlikle c dir
inş doğrudur:24:

aaa evet 3. soru C olması çok daha mantıklı. :61: ne kadar çeşitli aktiviteler olursa, görerek duyarak vs. öğrenen çocukların bu duyularına hitap eder di mi
seninle cevaplarımızdan biri tutsaydı bari mrsyar :P

temmuziki
16-02-2011, 19:10
aaa evet 3. soru C olması çok daha mantıklı. :61: ne kadar çeşitli aktiviteler olursa, görerek duyarak vs. öğrenen çocukların bu duyularına hitap eder di mi
seninle cevaplarımızdan biri tutsaydı bari mrsyar :P

evt 1.soru için öyle düşündüm
bakalımm doğru cvpları öbgzk söylesin:9:

dove
16-02-2011, 19:12
bakalımm doğru cvpları öbgzk söylesin:9:

zor sormuş ama :)))

firarperest
16-02-2011, 19:20
1-Klasik koşullanmanın ilkelerini benimseyen bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerden hangisini göz önünde bulundurmalıdır?

A)Öğrencilerin gelişim dönem özelliklerini kazanmalarını sağlamak
B)Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak
C)Doğru ve doğruya yaklaşan davranışları pekiştirmek
D)Zihinsel süreçleri çalıştırmak
E)Öğrencilere uygun rol modeli olmak


2-Bir uyarıcının duyusal kayıttan geçerek kısa süreli belleğe aktarılmasında belirleyici süreç aşağıdakilerden hangisidir?

A)Kodlama
B)Tekrar
C)Gruplama
D)Algıda seçicilik
E)Örgütleme


3-Aşağıdakilerden hangisi sınıf içi öğretme-öğrenme etkinliklerinde çoklu zeka yaklaşımını kullanan bir öğretmenin yapması gereken öncelikli düzenlemedir?

A)Öğrencilerin motivasyonunu sağlama
B)İçeriği anlamlı bir şekilde sunma
C)Öğretim tekniklerini zenginleştirme
D)Öğrenci ilgi ve yeteneklerine yer verme
E)İşbirlikli öğrenmeyi sağlama

cevaplar bu şekilde kızlar..
dove sen yalnız birini bilemedin tebrik ederim :46:
ben 1.ye pekiştirmeyi görünce C diye atladım tabi :22:
2.ye de örgütleme dedim :30:
3.ye de D dedim yani yine kendimi belli ettim :22: :14:

temmuziki
16-02-2011, 19:23
bi doğrum çıktı hehe:6:
tebrikler dove

dove
16-02-2011, 19:24
1-Klasik koşullanmanın ilkelerini benimseyen bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerden hangisini göz önünde bulundurmalıdır?

A)Öğrencilerin gelişim dönem özelliklerini kazanmalarını sağlamak
B)Olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak
C)Doğru ve doğruya yaklaşan davranışları pekiştirmek
D)Zihinsel süreçleri çalıştırmak
E)Öğrencilere uygun rol modeli olmak


2-Bir uyarıcının duyusal kayıttan geçerek kısa süreli belleğe aktarılmasında belirleyici süreç aşağıdakilerden hangisidir?

A)Kodlama
B)Tekrar
C)Gruplama
D)Algıda seçicilik
E)Örgütleme


3-Aşağıdakilerden hangisi sınıf içi öğretme-öğrenme etkinliklerinde çoklu zeka yaklaşımını kullanan bir öğretmenin yapması gereken öncelikli düzenlemedir?

A)Öğrencilerin motivasyonunu sağlama
B)İçeriği anlamlı bir şekilde sunma
C)Öğretim tekniklerini zenginleştirme
D)Öğrenci ilgi ve yeteneklerine yer verme
E)İşbirlikli öğrenmeyi sağlama

cevaplar bu şekilde kızlar..
dove sen yalnız birini bilemedin tebrik ederim :46:
ben 1.ye pekiştirmeyi görünce C diye atladım tabi :22:
2.ye de örgütleme dedim :30:
3.ye de D dedim yani yine kendimi belli ettim :22: :14:



kendime şaşırdım yav :1:
1. yi açıklayamadım ama
2. soruda şöyle düşündüm. mesela şu anda ben hem tv den ses duyuyorum, hem babam konuşuyor, dışarıdan sesler geliyor, telefon çalıyor vs. ama ben kısa süreli belleğime babamın bana anlattığını almak istiyorum, çünkü tv deki şey değil, babamın anlattığı bana daha cazip geliyor. O yüzden diğer uyaranlardansa dikkatimi babama verip ALGIDA SEÇİCİLİK yapıyorum..

dur dur, benim de sorularım var, yazayım bari :1:

firarperest
16-02-2011, 19:27
kendime şaşırdım yav :1:
1. yi açıklayamadım ama
2. soruda şöyle düşündüm. mesela şu anda ben hem tv den ses duyuyorum, hem babam konuşuyor, dışarıdan sesler geliyor, telefon çalıyor vs. ama ben kısa süreli belleğime babamın bana anlattığını almak istiyorum, çünkü tv deki şey değil, babamın anlattığı bana daha cazip geliyor. O yüzden diğer uyaranlardansa dikkatimi babama verip ALGIDA SEÇİCİLİK yapıyorum..

dur dur, benim de sorularım var, yazayım bari :1:

açıklaman için teşekkür ederim dove :71:
ben dikkatsizim galiba biraz.
benim yaptığım yanlışları sizin yapmadığınızı görünce demek ki diyorum ben de sorun var :37:
sor sorularını çok dikkatli cevap vericem inşallah :62:

dove
16-02-2011, 19:27
Ben bu oranlı aralıklı pekiştirmeleri bazen yapamıyorum.


Bir mağaza her ay 1000. müşterisine araba ödülü vereceğini ilan eder.

Alışveriş merkezinin bu yaklaşımı tüketicilerin alışveriş tercihi için ne tür pekiştireç görevindedir?

A) Sürekli
B) Sabit oranlı
C) Sabit aralıklı
D) Değişken oranlı
E) Değişken aralıklı

temmuziki
16-02-2011, 19:29
Ben bu oranlı aralıklı pekiştirmeleri bazen yapamıyorum.


Bir mağaza her ay 1000. müşterisine araba ödülü vereceğini ilan eder.

Alışveriş merkezinin bu yaklaşımı tüketicilerin alışveriş tercihi için ne tür pekiştireç görevindedir?

A) Sürekli
B) Sabit oranlı
C) Sabit aralıklı
D) Değişken oranlı
E) Değişken aralıklı

sabit oranlı cnm bence
çünkü bir miktar vermiş sabit

dove
16-02-2011, 19:31
sabit oranlı cnm bence
çünkü bir miktar vermiş sabit

hıh işte ben de öyle dedim ama cevap d çıktı.... bu soruda HER AY kısmına mı bakıcaz HER 1000. KİŞİ kısmına mı? Burda değişken bişey yok ki!
soru yediiklim yaprak testinden.

firarperest
16-02-2011, 19:33
Ben bu oranlı aralıklı pekiştirmeleri bazen yapamıyorum.


Bir mağaza her ay 1000. müşterisine araba ödülü vereceğini ilan eder.

Alışveriş merkezinin bu yaklaşımı tüketicilerin alışveriş tercihi için ne tür pekiştireç görevindedir?

A) Sürekli
B) Sabit oranlı
C) Sabit aralıklı
D) Değişken oranlı
E) Değişken aralıklı

bence değişken oranlı..
çünkü müşteriler kimin 1000. olacağını bilmiyorlar.
dolayısıyla ödülün ne zaman geleceği kime denk geleceği belli değil.

temmuziki
16-02-2011, 19:34
hıh işte ben de öyle dedim ama cevap d çıktı.... bu soruda HER AY kısmına mı bakıcaz HER 1000. KİŞİ kısmına mı? Burda değişken bişey yok ki!
soru yediiklim yaprak testinden.

hayret bişi
her aya baksak sabit aralıklı deriz
her 1000e baksak sabit oranlı derdik
değişken bişi yok kii

dove
16-02-2011, 19:37
bence değişken oranlı..
çünkü müşteriler kimin 1000. olacağını bilmiyorlar.
dolayısıyla ödülün ne zaman geleceği kime denk geleceği belli değil.


hııııı kimin belli olmadığı, müşterilerin kendilerinin alıp alamayacağını bilmedikleri için mi değişken oranlı... yaa off bunu kafam almıyor gibi :14: hep aynı tür soruda yanlış yapıyorum.

temmuziki
16-02-2011, 19:39
bence değişken oranlı..
çünkü müşteriler kimin 1000. olacağını bilmiyorlar.
dolayısıyla ödülün ne zaman geleceği kime denk geleceği belli değil.


tam oturmadı kafama yaw :44:

dove
16-02-2011, 19:39
hayret bişi
her aya baksak sabit aralıklı deriz
her 1000e baksak sabit oranlı derdik
değişken bişi yok kii

kişinin kendisi değişken galiba. amanın anlamıyorum yaa :52:

firarperest
16-02-2011, 19:41
hııııı kimin belli olmadığı, müşterilerin kendilerinin alıp alamayacağını bilmedikleri için mi değişken oranlı... yaa off bunu kafam almıyor gibi :14: hep aynı tür soruda yanlış yapıyorum.

bak şöyle anlatıyım bi kere bu soruda 1000. kişi kısmına bakmak gerekiyor.
eğer ki soruda her 3 alışverişe bir çekiliş hakkı gibi bişey deseydi evet sabit oranlı diyecektik.
ancak 1000. müşteri deyince 1000. kişinin kim olacağı belli değil kime denk geleceği belli değil.
mesela mağazayı bugün gittiğinde de 1000.kişi olma ihtimali var 3 gün sonra gittiğinde de.
hangi alışverişinde 1000. olacağı belli değil yani.
bu yüzden değişken oranlı.

dove
16-02-2011, 19:41
tam oturmadı kafama yaw :44:

aynen... o aydınlanmayı yaşayamadım kafamda :50:

dove
16-02-2011, 19:47
bak şöyle anlatıyım bi kere bu soruda 1000. kişi kısmına bakmak gerekiyor.
eğer ki soruda her 3 alışverişe bir çekiliş hakkı gibi bişey deseydi evet sabit oranlı diyecektik.
ancak 1000. müşteri deyince 1000. kişinin kim olacağı belli değil kime denk geleceği belli değil.
mesela mağazayı bugün gittiğinde de 1000.kişi olma ihtimali var 3 gün sonra gittiğinde de.
hangi alışverişinde 1000. olacağı belli değil yani.
bu yüzden değişken oranlı.


ay anladım anladımmm!!
:46: çok güzel açıkladın obgzk teşekkür ederim

firarperest
16-02-2011, 19:47
tam oturmadı kafama yaw :44:


aynen... o aydınlanmayı yaşayamadım kafamda :50:

hala bi aydınlanma olmadı mı kızlar :26:
nasıl anlatsam ki...

temmuziki
16-02-2011, 19:48
bak şöyle anlatıyım bi kere bu soruda 1000. kişi kısmına bakmak gerekiyor.
eğer ki soruda her 3 alışverişe bir çekiliş hakkı gibi bişey deseydi evet sabit oranlı diyecektik.
ancak 1000. müşteri deyince 1000. kişinin kim olacağı belli değil kime denk geleceği belli değil.
mesela mağazayı bugün gittiğinde de 1000.kişi olma ihtimali var 3 gün sonra gittiğinde de.
hangi alışverişinde 1000. olacağı belli değil yani.
bu yüzden değişken oranlı.


bravo tebrik ediyorum obgzk:51:
şimdi anladım =)
ne zormuş be

firarperest
16-02-2011, 19:49
ay anladım anladımmm!!
:46: çok güzel açıkladın obgzk teşekkür ederim


bravo tebrik ediyorum:51:
şimdi anladım

ayy çok sevindim rica ederim :71:

dove
16-02-2011, 19:51
ben gideyim de HULL zıkkımı kimmiş onu öğreneyim....
herif bi sürü soruda var, ben öğrenme kitabında bulamadım ihtiyacın..

temmuziki
16-02-2011, 19:52
öyle sorular hazırlıyolar ki
bi konuyu biliyorum oh diyemiyo insan yaa:52:

temmuziki
16-02-2011, 19:52
ben gideyim de HULL zıkkımı kimmiş onu öğreneyim....
herif bi sürü soruda var, ben öğrenme kitabında bulamadım ihtiyacın..

o nerden çıktı? ben de ihtiyaçtan çalışıyorum kimmiş:53:

temmuziki
16-02-2011, 19:56
hull hakkında özet olarak bu yazıyor: Öğretme-öğrenme ortamında, öğrenme birimine duyulan ihtiyaç, güdülenme, uyarıcı yoğunluğu, pekiştirilen tepki sayısı ne kadar artırılır; yorgunluğun meydana getirdiği engellemelerle, diğer öğrenmeyi engelleyici faktörlerin etkisi ne kadar azaltılırsa o kadar etkili bir öğrenme meydana gelir.

dove
16-02-2011, 19:57
bi de adam davranışçıymış.. :47:
öğrenmeyi bitirdim diyodum, gene bişey çıktı yahu.
bak tipe gel..

http://img253.imageshack.us/img253/2265/hull180.jpg (http://img253.imageshack.us/i/hull180.jpg/)

dove
16-02-2011, 19:59
hull hakkında özet olarak bu yazıyor: Öğretme-öğrenme ortamında, öğrenme birimine duyulan ihtiyaç, güdülenme, uyarıcı yoğunluğu, pekiştirilen tepki sayısı ne kadar artırılır; yorgunluğun meydana getirdiği engellemelerle, diğer öğrenmeyi engelleyici faktörlerin etkisi ne kadar azaltılırsa o kadar etkili bir öğrenme meydana gelir.

çok güzel anladım :52::52::52::52:
ya karışık kavramlar var bunda, sorularda TEPKİYE KETVURMA, KOŞULLU KETVURMA, SALINIM ETKİSİ, DÜRTÜYÜ AZALTMA, EYLEM POTANSİYELİ vs. gibi kavramlar var hep şıklarda. :53:

temmuziki
16-02-2011, 20:03
çok güzel anladım :52::52::52::52:
ya karışık kavramlar var bunda, sorularda TEPKİYE KETVURMA, KOŞULLU KETVURMA, SALINIM ETKİSİ, DÜRTÜYÜ AZALTMA, EYLEM POTANSİYELİ vs. gibi kavramlar var hep şıklarda. :53:

ayrıntısı çok canımm burda devamı var
Clark L. Hull (http://egitimbilimleri.net/blog/ogrenme-psikolojisi/clark-l-hullun-ogrenme-kurami/609-egitimbilimleri.html)
sanki hepsi aynı şeyleri anlatıyor gibi geliyo bana:10:

dove
16-02-2011, 20:06
ayrıntısı çok canımm burda devamı var
Clark L. Hull (http://egitimbilimleri.net/blog/ogrenme-psikolojisi/clark-l-hullun-ogrenme-kurami/609-egitimbilimleri.html)
sanki hepsi aynı şeyleri anlatıyor gibi geliyo bana:10:

sağol mrsyar, bugün sen ve obzgk nin bana yardımı çok oldu :34: bi okuyayım bakalım. işte diğer kaynaklardan böyle zırt diye acayip şeyler çıkmıyo mu deliriyorum !

temmuziki
16-02-2011, 20:09
sağol mrsyar, bugün sen ve obzgk nin bana yardımı çok oldu :34: bi okuyayım bakalım. işte diğer kaynaklardan böyle zırt diye acayip şeyler çıkmıyo mu deliriyorum !

rica ederim. aynenn katılıyorum cnm:63:

firarperest
16-02-2011, 20:10
hull konusunda benim de bir fikrim yok yalnız yargıda yazanı ekliyim buraya.
belki faydası olur.

Organizmayı öğrenmeye sevk eden ihtiyaçlardır ve ihtiyaçlar dürtü ve güdülenmeyi etkiler.
Böylece davranış ortaya çıkar.Öğrenme sürecinin temel kavramı alışkanlıktır.
Sadece bunu yazmışlar.
dove o dediğin kavramlara tek tek bakmak lazım. :26:

firarperest
16-02-2011, 20:13
bi de adam davranışçıymış.. :47:
öğrenmeyi bitirdim diyodum, gene bişey çıktı yahu.
bak tipe gel..

http://img253.imageshack.us/img253/2265/hull180.jpg (http://img253.imageshack.us/i/hull180.jpg/)

:9: :9: :9:
ay çok güldüm ya...
tipe gelll..

bluemoon83
16-02-2011, 20:21
:9: :9: :9:
ay çok güldüm ya...
tipe gelll..

hoşbuldummmm:66::66::66::66: kızlarrrr

SiYaHinCiM
16-02-2011, 22:09
selam kızlar ne gzel sayfalar ilerlemiş:nazar:

HULL son derece gereksiz bir konu:60: amaaaa kesinlikle bilmeniz gereken bir kavramı var o da CRESPİ ETKİSİ: burada ilk defa pekiştirecin miktarından bahsedilmiş, miktar arttıkça performasn artar,azaldıkça performasn azalır diyen bir muhteremdir hull:3:
bu kavram bu sene beklenenler arasındaymış sıksık karşılaşırsınız dediler dershanede:61:

yarın şehir dışına nişanlımın yanına gideceğim ders çalışamıcam diye içim sızladı bugün iyi çalıştım ilk defa:1: gelişim, coğrafya, vatandaşlık, matematik ve ölçmeden toplam 255 soru çözdüm, konu çalıştım yatarken de tekrar edicem:27:

firarperest
16-02-2011, 23:01
kızlar akşamdan beri tarih ve coğrafyadan 75 soru çözdüm.
yani bugün toplam 160 soru oldu.
matematiğe bakamadım.
anayasadan hala köşe bucak kaçıyorum :9:
siz nasıl çalışıyosunuz anayasaya? :26:

sbl59
17-02-2011, 03:48
kızlar akşamdan beri tarih ve coğrafyadan 75 soru çözdüm.
yani bugün toplam 160 soru oldu.
matematiğe bakamadım.
anayasadan hala köşe bucak kaçıyorum :9:
siz nasıl çalışıyosunuz anayasaya? :26:
yazarak çalışıyorum ben anayasaya okuyorum önemli gördüğüm yerlerdeki örnekleri somut bir şekil olsun diye günlük konularla bağdaştırıp not alıyorum sonrada soru çözüyorum ama pek bir ilerleme yok 2 gün sonra yine unutuyorum:( ihtiyarladım artık:( baston elimde gireceğim kpss 'ye:(

dove
17-02-2011, 08:48
kızlar akşamdan beri tarih ve coğrafyadan 75 soru çözdüm.
yani bugün toplam 160 soru oldu.
matematiğe bakamadım.
anayasadan hala köşe bucak kaçıyorum :9:
siz nasıl çalışıyosunuz anayasaya? :26:

hehe ben daha başlamadım ona.. çok korkuyorum çünkü ben öyle bürokrasi şeylerinden hiç anlamam. yok bilmemne kurumu buna bağlıymış, şu kişi şu kadar görevde kalırmış, gensoru şu kadar oyla verilirmiş..... off ben daha çalışmıcam onu..

dove
17-02-2011, 08:57
yazarak çalışıyorum ben anayasaya okuyorum önemli gördüğüm yerlerdeki örnekleri somut bir şekil olsun diye günlük konularla bağdaştırıp not alıyorum sonrada soru çözüyorum ama pek bir ilerleme yok 2 gün sonra yine unutuyorum:( ihtiyarladım artık:( baston elimde gireceğim kpss 'ye:(

sbl59 saat 4 de ne işin var internette :53:

firarperest
17-02-2011, 10:27
yazarak çalışıyorum ben anayasaya okuyorum önemli gördüğüm yerlerdeki örnekleri somut bir şekil olsun diye günlük konularla bağdaştırıp not alıyorum sonrada soru çözüyorum ama pek bir ilerleme yok 2 gün sonra yine unutuyorum:( ihtiyarladım artık:( baston elimde gireceğim kpss 'ye:(


hehe ben daha başlamadım ona.. çok korkuyorum çünkü ben öyle bürokrasi şeylerinden hiç anlamam. yok bilmemne kurumu buna bağlıymış, şu kişi şu kadar görevde kalırmış, gensoru şu kadar oyla verilirmiş..... off ben daha çalışmıcam onu..

ben de sürekli tekrar tekrar okuyum dedim ama o kadar sıkıcı ki elime almak istemiyorum. :24:
yalnız değilmişim demek ki :29:

dove
17-02-2011, 10:50
ben de sürekli tekrar tekrar okuyum dedim ama o kadar sıkıcı ki elime almak istemiyorum. :24:
yalnız değilmişim demek ki :29:

son 2 ay artık o.. ilk yapmam gereken eğitimi bitirmek... şimdi diğer sınavlara baktım.
ALES Nisanda,
KPDS 22 Mayısta.

girmeyi düşünen varsa, martın 7 sinde başlıyomuş Ales başvuruları...

dove
17-02-2011, 15:28
2 buçuk saattir öyt çalışıyorum. öğrenme öğretme modellerini bitirdim.

kafam allak bullak oldu, glaser miş, keller miş... şu sınav bitsin inşallah hepsine böyle yapıcam :33:

darkangelhale
17-02-2011, 19:30
ya dove,bir tane matematk kitabı almştın adı neydi?

firarperest
17-02-2011, 22:30
bugün sadece ölçmeden geçerlik ve güvenirliğe baktım.
bi de öğrenmeden 56 soru çözdüm.
okulda kaloriferler yanmıyo kaç gündür..
sonunda üşütmüşüm her tarafım ağrıyo. :2: :14:

dove
18-02-2011, 08:11
ya dove,bir tane matematk kitabı almştın adı neydi?

karekök yayınları, matematik sıfır, canım :34:
bana çok iyi geldi, bi incele istersen ;) tavsiye ederimm.....


OyleBirGecerZamanKi
bugün sadece ölçmeden geçerlik ve güvenirliğe baktım.
bi de öğrenmeden 56 soru çözdüm.
okulda kaloriferler yanmıyo kaç gündür..
sonunda üşütmüşüm her tarafım ağrıyo.

geçmiş olsun cnm :70:, bu aralar herkes grip oluyor, bende de var bi kırgınlık...

firarperest
18-02-2011, 12:52
geçmiş olsun cnm :70:, bu aralar herkes grip oluyor, bende de var bi kırgınlık...

teşekkür ederim dove sana da geçmiş olsun :29:

temmuziki
18-02-2011, 16:01
adımı değiştirdim kızlar bu kim demeyin :3:

AskInihan
18-02-2011, 16:08
Selam kızlar ya bakıyorum hep ben yokken hareketli burası ben varken kimse yok...
Kıskandım ama yani:19: Ben dün sadece ölçmeden soru çözdüm,formüllere baka baka çözdüm tabi ama napim başlarda bunun olması normal di mi?yine de yapamadığım biiiiiirsürü sorum var.Buraya hangi birini yazıp koyabilirim ki?
Bu arada Hull ile ilgili mevzu olmuş,gerçi açıklamışsınız kimlerden nelerden olduğunu.Dün deneme çözeyim derken çıktı karşıma. Biyolojik yoksunluk dürtüyü çıkarır vs.diyen kim diye, tabi yapamadım ama ihtiyaç 2011 de meraklısına kısmında anlatmışlar bu adamı,sonradan hatırladım.Gelişimde filan da bir sürü başka başka kuramlar,isimler vardı hiçbirine önem vermemiş olmalıyım ki aklımda kalmamış ama Yargının sorularını çözerken hep karışma çıkıyorlar.
Umarım sınavda böyle cinsler çıkmaz.
Neyse çok uzattım,bugün misafir vardı hiiiç çalışmadım,biraz karışık soru çözeyim. Kolay gelsin hepinize....

AskInihan
18-02-2011, 16:09
adımı değiştirdim kızlar bu kim demeyin :3:

Acep kim ki bu??? Obgzmk sen misin?:9:

GeCe_KuSu
18-02-2011, 16:10
kolay gelsin kızlarrr herkese selamm:72:

AskInihan
18-02-2011, 16:12
Hıııım şimdi anladım bölümdaşım olduğunu....:60:

firarperest
18-02-2011, 16:49
Acep kim ki bu??? Obgzmk sen misin?:9:

yok ben hala obgzk yim :9:
ben çıkaramadım kim ki? :26:

dove
18-02-2011, 17:17
selam kızlar....
ben bugün ÖYT yi bitirdim!! inanamıyorum 1 ayda bitti, ne hızzzz di mi :52:
Allahım çok şükür yarabbim :81:

güya ÖYT den sonra ÖLÇMEYİ de bitirecektim nerdeeeeeeeeeee :36:
neyse işte, yarın gece ankaraya gidiyorum, elimdeki yaprak testleri çözüp evde bırakıcam.

ÖLÇME konusunda sanırım yardımcı olabilirim fstklkurabye, ben lisedeyken bu dersi veren hocam o kadar alanında iyi bi hocaydı ki.. bende onun üniversite notları var. üni.de de ben bu dersi o notlar sayesinde geçtim. formüller vs. çok güzel açıklanıyor..
bu sayfaya da yazarım notlarımın önemli kısımlarını.
ama önce ankaraya dönüp şu dersi benim de çalışmam lazım :34: belki farklıdır kpss deki içerik...

temmuziki
18-02-2011, 19:37
Hıııım şimdi anladım bölümdaşım olduğunu....:60:


evet cnm iyi bildin:89:


yok ben hala obgzk yim :9:
ben çıkaramadım kim ki? :26:

benim canımm senle de bölümdaşız unuttun mu:64:

firarperest
18-02-2011, 20:20
benim canımm senle de bölümdaşız unuttun mu:64:

mrsyar sensin di mi? :29:
heee baktım şimdi öyleymiş

dove
18-02-2011, 21:26
evet cnm iyi bildin:89:



benim canımm senle de bölümdaşız unuttun mu:64:

sen yine neden değiştin :61:

temmuziki
18-02-2011, 21:36
sen yine neden değiştin :61:

öyle gerekti canım.

dove
18-02-2011, 22:23
öyle gerekti canım.

:) iyi yapmışsın, tekrar hoşgeldin deriz biz de :54:

GeCe_KuSu
19-02-2011, 01:09
yarın başlıyoruummmmm:64::64::64:

sbl59
19-02-2011, 01:20
sbl59 saat 4 de ne işin var internette :53:

uykularım kaçıyor yatağa yatıyorum ama dön o tarafa dön bu tarafa yok:( biraz çalışırım diyorum.odamda sadece trt radyo çekiyor. pc açmayayım diye telefondan dinliyorum (ama sadece matematik çözerken) olmadı hızımı alamayıp birde buraya takılıyorum bir bakıyorum sabah olmuş işte böyle DOVE... nasıl yaparım nasıl ederim bilemiyorum yıllardır bunaldım sınav sınav sınav....
içimi dökmüş oldum kusura bakmayın ama çoooookkkk bunaldım......

dove
19-02-2011, 10:38
uykularım kaçıyor yatağa yatıyorum ama dön o tarafa dön bu tarafa yok:( biraz çalışırım diyorum.odamda sadece trt radyo çekiyor. pc açmayayım diye telefondan dinliyorum (ama sadece matematik çözerken) olmadı hızımı alamayıp birde buraya takılıyorum bir bakıyorum sabah olmuş işte böyle DOVE... nasıl yaparım nasıl ederim bilemiyorum yıllardır bunaldım sınav sınav sınav....
içimi dökmüş oldum kusura bakmayın ama çoooookkkk bunaldım......

haklısın, en zor senin durumun.. Allah bu yıl kurtulmak nasip etsin... sizin taban puanı kaç oluyor? ne kadar alman gerek?

sbl59
19-02-2011, 12:07
DOVE öyt yi bitirmişsin tebrik ederim.çok uzun dimi gözümde nasıl büyüyor çok fazla yeni kavram eklenmiş mi?

dove
19-02-2011, 15:35
DOVE öyt yi bitirmişsin tebrik ederim.çok uzun dimi gözümde nasıl büyüyor çok fazla yeni kavram eklenmiş mi?

hehe bilmiyorum ki yeni kavram var mı :1: 2009 dan çalıştım. diğer kitapta çok uzun anlatıyodu. amaaan 120 değil de 119 yapayım artık :37::37::37:

dove
19-02-2011, 15:46
sizi sorularımla bunaltmaya geldim :P artık bi ara tartışırız....

Buyrun efendim 1..

Çocukların sıcak nesnelerden kaçınmayı öğrenmeleri için bir kaç kez sıcak nesnelere dokunmaları gerekir. Bu sırada çocuklar, o nesnelere karşı koşullu bir korku geliştirirler. Bu korku da kaçınmaya neden olur.........,

BU PARÇADA ÇOCUKLARDA KORKU KOŞULLANMASINA NEDEN OLAN SICAK NESNELER HANGİSİNİ ÖRNEKLENDİRMEKTEDİR?

A) Olumsuz pekiştireç
B) Transfer
C) Davranışın sönmesi
D) Nötr uyarıcı
E) Bağ kurma
.................................................. .................................................. ...........................

2. Karlı havada ayağı kayarak yere yıkılan biri düşme sebebini kendi dikkatsizliğine değil de, hava şartlarına ya da kaldırımların buzlu olmasına bağlıyorsa bu durum hangisiyle açıklanır?

A) İçsel yüklenme
B) Bahane bulma
C) Yansıtma
D) Yön değiştirme
E) Dışsal yüklenme
.................................................. .................................................. ...........................

3. Bir çocuk (A) birlikte oyun oynarken başka bir çocuğu (B) tokatlıyor. Bir yetişkin (C) ağlamaya başlayan, tokat yiyen çocuğu oradan uzaklaştırıyor.

Bu durumun sonucu ne olabilir?

A) A nın B yi tokatlama olasılığı artar.
B) B nin ağlama olasılığı artar.
C) C nin A yı cezalandırma olasılığı artar.
D) C nin A ile B yi ayrı tutma olasılığı artar.
E) Çocuklar uslu uslu oynarlar. (BU NE BİÇİM ŞIK YAV :60:)

AskInihan
19-02-2011, 16:49
sizi sorularımla bunaltmaya geldim :P artık bi ara tartışırız....

Buyrun efendim 1..

Çocukların sıcak nesnelerden kaçınmayı öğrenmeleri için bir kaç kez sıcak nesnelere dokunmaları gerekir. Bu sırada çocuklar, o nesnelere karşı koşullu bir korku geliştirirler. Bu korku da kaçınmaya neden olur.........,

BU PARÇADA ÇOCUKLARDA KORKU KOŞULLANMASINA NEDEN OLAN SICAK NESNELER HANGİSİNİ ÖRNEKLENDİRMEKTEDİR?

A) Olumsuz pekiştireç
B) Transfer
C) Davranışın sönmesi
D) Nötr uyarıcı
E) Bağ kurma
.................................................. .................................................. ...........................

2. Karlı havada ayağı kayarak yere yıkılan biri düşme sebebini kendi dikkatsizliğine değil de, hava şartlarına ya da kaldırımların buzlu olmasına bağlıyorsa bu durum hangisiyle açıklanır?

A) İçsel yüklenme
B) Bahane bulma
C) Yansıtma
D) Yön değiştirme
E) Dışsal yüklenme
.................................................. .................................................. ...........................

3. Bir çocuk (A) birlikte oyun oynarken başka bir çocuğu (B) tokatlıyor. Bir yetişkin (C) ağlamaya başlayan, tokat yiyen çocuğu oradan uzaklaştırıyor.

Bu durumun sonucu ne olabilir?

A) A nın B yi tokatlama olasılığı artar.
B) B nin ağlama olasılığı artar.
C) C nin A yı cezalandırma olasılığı artar.
D) C nin A ile B yi ayrı tutma olasılığı artar.
E) Çocuklar uslu uslu oynarlar. (BU NE BİÇİM ŞIK YAV :60:)


1.soruD .Çünkü çocuklar için sıcak nesneler ilk başta bir şey ifade etmezken koşullnma sonucu ondan uzak durmayı öğreniyorlar.
2.Soru B,kendi suçunu başka nedenlere bağlamış.
3.ise A,tokat atan bir ceza,azar yani vazgeçirecek bir unsur görmediği için aynı davranışa devam eder diye düşünüyorum.
Bakalım tutacaklar mı?Bu arada son şık da gel bana gül diyor.:9:

AskInihan
19-02-2011, 16:55
Bugün Coğrafya'nın kapağını açabildim çok şükür. İlk konuya baktım sadece,sorularını çözdüm,biraz da tarih baktım,azcık soru çözdüm.Öyle geçti bugün.
Dove öytyi bitirmek bayram gibi di mi?Ben de öyle olmuştum. Ölçmeden yardımların çook makbule geçer.
Kolay gelsin herkese....

temmuziki
19-02-2011, 18:07
dove yazdın soruları kaçtın:10:
1E
2B
3A diye düşünüyorum cnm

sbl59
19-02-2011, 19:57
1-a
2-b
3-d derim ama inşallah doğru çıkar...

GeCe_KuSu
20-02-2011, 02:33
soruları çözemeyecek kadar kafam yorgunn:43::43::43::43:

dove
20-02-2011, 11:04
sizi sorularımla bunaltmaya geldim :p artık bi ara tartışırız....

Buyrun efendim 1..

çocukların sıcak nesnelerden kaçınmayı öğrenmeleri için bir kaç kez sıcak nesnelere dokunmaları gerekir. Bu sırada çocuklar, o nesnelere karşı koşullu bir korku geliştirirler. Bu korku da kaçınmaya neden olur.........,

bu parçada çocuklarda korku koşullanmasına neden olan sıcak nesneler hangisini örneklendirmektedir?

A) olumsuz pekiştireç
b) transfer
c) davranışın sönmesi
d) nötr uyarıcı
e) bağ kurma
.................................................. .................................................. ...........................

2. Karlı havada ayağı kayarak yere yıkılan biri düşme sebebini kendi dikkatsizliğine değil de, hava şartlarına ya da kaldırımların buzlu olmasına bağlıyorsa bu durum hangisiyle açıklanır?

A) içsel yüklenme
b) bahane bulma
c) yansıtma
d) yön değiştirme
e) dışsal yüklenme
.................................................. .................................................. ...........................

3. Bir çocuk (a) birlikte oyun oynarken başka bir çocuğu (b) tokatlıyor. Bir yetişkin (c) ağlamaya başlayan, tokat yiyen çocuğu oradan uzaklaştırıyor.

Bu durumun sonucu ne olabilir?

A) a nın b yi tokatlama olasılığı artar.
B) b nin ağlama olasılığı artar.
C) c nin a yı cezalandırma olasılığı artar.
D) c nin a ile b yi ayrı tutma olasılığı artar.
E) çocuklar uslu uslu oynarlar. (bu ne biçim şık yav :60:)

1.. A olumsuz pekiştireçmiş.
2. E dışşal yüklenmeymiş.
3.. B ağlama olasılığı artarmış, anlayan beri gelsin...

firarperest
20-02-2011, 11:15
1.. A olumsuz pekiştireçmiş.
2. E dışşal yüklenmeymiş.
3.. B ağlama olasılığı artarmış, anlayan beri gelsin...

soruları cevaplamak için geç kalmışım sanırım.
zaten bi tanesini bilebildim şu olumsuz pekiştireç olanı :9:

ölçmeye devam ediyorum ben hala test ve madde istatistiklerindeyim bitecek inşallah :37:

temmuziki
20-02-2011, 11:25
haha birini bile bilemedim:26: :74:

sbl59
20-02-2011, 11:37
sadece birini bilmişim:( of yaa

dove
20-02-2011, 19:30
soruları cevaplamak için geç kalmışım sanırım.
zaten bi tanesini bilebildim şu olumsuz pekiştireç olanı :9:

ölçmeye devam ediyorum ben hala test ve madde istatistiklerindeyim bitecek inşallah :37:

neden olumsuz pekiştireç? :26:

firarperest
20-02-2011, 20:37
neden olumsuz pekiştireç? :26:

çocukların sıcak nesnelerden kaçınmayı öğrenmeleri için bir kaç kez sıcak nesnelere dokunmaları gerekir. Bu sırada çocuklar, o nesnelere karşı koşullu bir korku geliştirirler. Bu korku da kaçınmaya neden olur.........,

bu parçada çocuklarda korku koşullanmasına neden olan sıcak nesneler hangisini örneklendirmektedir?

A) olumsuz pekiştireç
b) transfer
c) davranışın sönmesi
d) nötr uyarıcı
e) bağ kurma

öncelikle transef, davranışın sönmesi ve bağ kurmayla ilgisi yok.nötr uyarıcı da diyemeyiz çünkü soru kökünde koşullu korku denilmiş.birey birkaç kez sıcak nesnelere dokunmuş ve bu onda korku uyandırmış,nötr olamaz.

olumsuz pekiştirece gelelim.
çocuk birkaç kez sıcak nesnelere dokunup canı acıyınca,,artık sıcak nesnelerden uzak duruyorsa(yani kaçınıyorsa) sıcak nesneler onun için olumsuz pekiştireçtir.yani organizma hoşuna gitmeyen uyarıcıdan (sıcak nesnelerden) kurtulmaya çalışıyor,kaçınıyor.

GeCe_KuSu
20-02-2011, 23:07
bazen ne gıcık sorular çıkıyo yaa soru bankasını atasım geliyo yeminleee:47::47::47:
4. kez kpss ye çalışmak ne zor beee:43::43::43::43:

dove
21-02-2011, 09:41
çocukların sıcak nesnelerden kaçınmayı öğrenmeleri için bir kaç kez sıcak nesnelere dokunmaları gerekir. Bu sırada çocuklar, o nesnelere karşı koşullu bir korku geliştirirler. Bu korku da kaçınmaya neden olur.........,

bu parçada çocuklarda korku koşullanmasına neden olan sıcak nesneler hangisini örneklendirmektedir?

A) olumsuz pekiştireç
b) transfer
c) davranışın sönmesi
d) nötr uyarıcı
e) bağ kurma

öncelikle transef, davranışın sönmesi ve bağ kurmayla ilgisi yok.nötr uyarıcı da diyemeyiz çünkü soru kökünde koşullu korku denilmiş.birey birkaç kez sıcak nesnelere dokunmuş ve bu onda korku uyandırmış,nötr olamaz.

olumsuz pekiştirece gelelim.
çocuk birkaç kez sıcak nesnelere dokunup canı acıyınca,,artık sıcak nesnelerden uzak duruyorsa(yani kaçınıyorsa) sıcak nesneler onun için olumsuz pekiştireçtir.yani organizma hoşuna gitmeyen uyarıcıdan (sıcak nesnelerden) kurtulmaya çalışıyor,kaçınıyor.

hmmmmm yani sıcak nesnelere temas etmeyerek kendini kötü durumdan kurtarıyor. sıcak nesnelere dokunmama davranışı pekişiyor.. şimdi anladım, teşekkür ederim :70:

firarperest
21-02-2011, 10:31
hmmmmm yani sıcak nesnelere temas etmeyerek kendini kötü durumdan kurtarıyor. sıcak nesnelere dokunmama davranışı pekişiyor.. şimdi anladım, teşekkür ederim :70:

aynen öyle rica ederim :29:

zeynepcer
21-02-2011, 11:30
merabalar
ben geldim babamın ameliyatını yaptırdık allaha şükür şimdi evde dinleniyor
bende biran önce çalışmaya başlayıp sizlere katılacağım
herkese kolay gelsin

sbl59
21-02-2011, 13:25
merabalar
ben geldim babamın ameliyatını yaptırdık allaha şükür şimdi evde dinleniyor
bende biran önce çalışmayayıp sizlere katılacağım
herkese kolay gelsin
çok geçmiş olsun canım.sana da kolay gelsin.tekrardan hosgeldin...

SiYaHinCiM
21-02-2011, 13:55
merabalar
ben geldim babamın ameliyatını yaptırdık allaha şükür şimdi evde dinleniyor
bende biran önce çalışmaya başlayıp sizlere katılacağım
herkese kolay gelsin

geçmiş olsun allah sağlık versin:31:

dove
21-02-2011, 14:20
merabalar
ben geldim babamın ameliyatını yaptırdık allaha şükür şimdi evde dinleniyor
bende biran önce çalışmaya başlayıp sizlere katılacağım
herkese kolay gelsin

çok geçmiş olsun..... hemen iyileşsin inşallah.

ben bugün ölçmeye başlıyorummmm :34:

KiymiziAba
21-02-2011, 14:57
sizi sorularımla bunaltmaya geldim :P artık bi ara tartışırız....

Buyrun efendim 1..


[B]3. Bir çocuk (A) birlikte oyun oynarken başka bir çocuğu (B) tokatlıyor. Bir yetişkin (C) ağlamaya başlayan, tokat yiyen çocuğu oradan uzaklaştırıyor.

Bu durumun sonucu ne olabilir?

A) A nın B yi tokatlama olasılığı artar.
[COLOR="red"]B) B nin ağlama olasılığı artar.
C) C nin A yı cezalandırma olasılığı artar.
D) C nin A ile B yi ayrı tutma olasılığı artar.
E) Çocuklar uslu uslu oynarlar. (BU NE BİÇİM ŞIK YAV :60:)


1.. A olumsuz pekiştireçmiş.
2. E dışşal yüklenmeymiş.
3.. B ağlama olasılığı artarmış, anlayan beri gelsin...


b ağlayan ve c den ilgi gören çocuk. ağladığında ona ilgi gösteriliyor. pekiştiriliyor. haliyle ilginin devamını sağlamak için çocuk ağlar.

hangi kaynak merak ettim :26: biraz kasıntı bir soru

burcu_01
21-02-2011, 15:13
motivasyonum çooook düşük. çooook karamsarım.. acıların çocuğu giBi hissediyorum kendimi.. ergenlik dönemindeki kişisel efsaneyi 24ümde yaşiyorum.. kimse Benim hissettiğim o derin acıyı hissedemez... Böğüre Böğüre ağlamak istiyorum... :59:

GeCe_KuSu
21-02-2011, 15:46
motivasyonum çooook düşük. çooook karamsarım.. acıların çocuğu giBi hissediyorum kendimi.. ergenlik dönemindeki kişisel efsaneyi 24ümde yaşiyorum.. kimse Benim hissettiğim o derin acıyı hissedemez... Böğüre Böğüre ağlamak istiyorum... :59:

aynı bennn:2::2::2::2::2::2:

dove
21-02-2011, 16:06
[/COLOR]

b ağlayan ve c den ilgi gören çocuk. ağladığında ona ilgi gösteriliyor. pekiştiriliyor. haliyle ilginin devamını sağlamak için çocuk ağlar.

hangi kaynak merak ettim :26: biraz kasıntı bir soru

Yediiklim 2009 yaprak testlerinden.. bence de kasıntı :37::1:

dove
21-02-2011, 16:08
motivasyonum çooook düşük. çooook karamsarım.. acıların çocuğu giBi hissediyorum kendimi.. ergenlik dönemindeki kişisel efsaneyi 24ümde yaşiyorum.. kimse Benim hissettiğim o derin acıyı hissedemez... Böğüre Böğüre ağlamak istiyorum... :59:

hay Allahım yaa..... güleyim mi ağlayayım mı şaşırdım. benim de canım istemiyor ama içsel güdülenme yapın kızlarrrr :34:

sbl59
21-02-2011, 16:38
kızlar günlerdir bende karamsarlıkla boğuşuyordum ya;ben de silkelenipkendime gelmek için kararlar aldım:))
sabah kalkıyorum ve balkona cıkıp şöyle birkaç kez derin derin nefas alıp veriyorum uykum bir güzel açılıyor ve bugün çok güzel bir şekilde çalışacağım diyorum..[(çok polyanacı gördüm kendimi:))]
sonra da kahvaltı falan ve gece yatmadan bir sonra ki gün nelr çalışacağıma karar verip uyumak bir huzur veriyor sanki böyle işte canlar.
:6: arada örgü de örüyorum :):)

KiymiziAba
21-02-2011, 17:35
Yediiklim 2009 yaprak testlerinden.. bence de kasıntı :37::1:

çok saçma sapan soru var. konuları temel olarak öğrenseniz yeterli. bu soruların bir sonu yok çünkü. zorlaştırmak için sınırlarını zorluyorlar:37:

Allah kurtarsın kpss'den

AskInihan
21-02-2011, 17:42
merabalar
ben geldim babamın ameliyatını yaptırdık allaha şükür şimdi evde dinleniyor
bende biran önce çalışmaya başlayıp sizlere katılacağım
herkese kolay gelsin

Çok geçmiş olsun,sana da kolay gelsin :)

AskInihan
21-02-2011, 17:47
Dove sorularının hiçbirini bilememişim yaaa :59::52:
Ama ben 2.soruyu hala anlamadım ve mantığa bürünmede ısrar ediyor beynim.İhtiyaçta mantığa bürünmenin örneğinde futbolcu kötü oynayışını sahanın kayganlığıan,kötülüğüne yüklüyordu e ne farkı var bunların anlamadım ben.

Yarın staj okuluma gidicem kızlar :52::52:...Dua edin bana,tedirginim.

dove
21-02-2011, 18:13
Dove sorularının hiçbirini bilememişim yaaa :59::52:
Ama ben 2.soruyu hala anlamadım ve mantığa bürünmede ısrar ediyor beynim.İhtiyaçta mantığa bürünmenin örneğinde futbolcu kötü oynayışını sahanın kayganlığıan,kötülüğüne yüklüyordu e ne farkı var bunların anlamadım ben.

Yarın staj okuluma gidicem kızlar :52::52:...Dua edin bana,tedirginim.

ben de aynen senin gibi cevap vermiştim ve hala öyle düşünüyorum. :50:
dışsal bilmemne de olur gibi ama bence mantığa bürüme çok bariz yahu, ne biliyim.

merak etme, staj okulunda her şey yolunda gidecektir. ben de çok korkmuş ve tedirgin gitmiştim ilk gün...