Şu anda arşiv sayfalarında bulunmaktasınız. Konunun orjinali için tıklayınız:

Ailemle Kan Gruplarım :/


muzurum
14-12-10, 21:12
Herkese merhaba öncelikle.Ben 20 yaşımdayım.Ailemle sorunlarım var benim özellikle babamla ve neden bilinmez ben üvey evlat oldugumu düşündüm evlatlık alınabilicek oldugumu.Yaşadıgım sorunlar çok büyükdü bu yüzden bu düşünceye kapıldım.Ve nasıl ögrenebilirim diye çare ararken bir arkadaşım annemle babamın kan grubunu bide benim kan grubumu sordu .

ANNEM : AB(+)
BABAM : 0 (+)
BEN : O (+)

Yani AB ve 0 kan grubundan 0 kan grubu çocuk olmaz mış öyle mi ?
Lütfen bilgisi olan arkadaşların bana yardımcı oLmasını istiyorum.Şimdiden teşekkürler.

elefera
14-12-10, 22:12
ABO gruplarının kalıtımı:

0 grubu ile AB grubu bir çiftin çocukları her zaman ya A grubu ya da B grubu doğar. Bu çiftin AB ya da 0 grubu çocukları olamaz.

0 grubu ile 0 grubu bir çiftin her zaman 0 grubu çocukları olur.

AB ve AB gruplarının birleşmesinden hiç bir zaman 0 grubu çocuk doğmaz. A; B ya da AB grubu çocuk doğar.

A ve B gruplarının birleşmesinden A; B AB ya da 0 grubu çocuk doğabilir.

AB kan grubuna sahip birisi hangi kan grubuyla birleşirse birleşsin hiçbir zaman 0 kan grubu çocuğu olmaz.

0 kan grubu hangi kan grubuyla birleşirse birleşsin hiçbir zaman AB kan grubu olan bir çocuğu olmaz.

Yukarıdaki bu kalıtım şekillerinin gerçekleşmesi anne baba ve bebeğin kan gruplarının doğru olarak belirlenmesine bağlıdır. Klinik uygulamalarda kan grubunun yanlış belirlenmesine ve anne ve babanın kafasında soru işaretleri doğmasına ender olarak rastlanabilmektedir. Adli tıpta babalık tayini için tek başına kan gruplarına güvenilmez. Bu durumlarda çok daha ileri incelemeler mevcuttur.

ınternette buldugum bır bılgıdır.

electra_
14-12-10, 22:12
canım ben alt gruplar diye birşey var diye biliyorum. sanki okumuştum biryerlerde olabiliyor diye ama buradaki doktor arkadaşlar cevaplarsa daha doğru olur tabi

meleklerkorusu
14-12-10, 22:12
canım ,
elefera'nın yazdığı gibi..
doğru bilgi..ben de öyle biliyorum

elefera
14-12-10, 22:12
Bu lınktekı yazıdan ıse alt gruplarla ılgılı bılgı edınebılırsın.

Kan gruplar, kan gruplarnn snflanmas, RH faktr

muzurum
14-12-10, 22:12
Çok teşekkür ederim elefera bilgi için.Ordaki yazıda kafamı çok karıştırdı şuan gerçekten iyi degilim .

electra_ alt grup derken nasıl yani canım ?

Gelinim
sanada çok teşekkür ederim.Herkes bunu söylüyo bana ne yapıcagımı şaşırmış kalmış durumdayım.

elefera
14-12-10, 22:12
Rıca ederım.
Alt gruplar konusunu butun olarak ıncelenırsen daha anlasılır olur dıye lınk verdım sana.
Salim bır kafa ıle oku.
Bır cırpıda 'kesın ben uvey evlatım' dusuncesı ıle okursan, aldanırsın.
Ayrıca bılmenı ısterım kı, bellı donemlerde hemen her genc ınsan 'kesın ben evlatlıgım' dusuncesıne kapılır.
Bu ablamda, bende ve bazı arkadaslarımda da olmustur.
Genellıkle ergenlık donemınde olur bu dusunceler.
20'lı yaslarda olman, bu gercegı ne derece etkıler bılmıyorum.

meleklerkorusu
14-12-10, 22:12
şunu aklından çıkarma canım;büyük sorunlar yaşamış olmanın yada yaşıyor olmanın üvey olmanla direkt ilgisi olmayabilir.zira öz evlatlar da anne ve babalarıyla çok çok büyük sorunlar yaşayabiliyor...

neleroluyorhayatta
14-12-10, 22:12
evlatlık olduğunuzu sadece sorun yaşadığınız için mi düşündünüz yoksa sizi şüphelendiren başka şeyler de var mı?
sorunlar herkes içindir herkes ailesiyle dönem dönem sıkıntı yaşayabilir.
lütfen bunun için üzmeyin kendinizi..

su_peri
15-12-10, 03:12
ne gibi sorunlar yaşıyorsun canım bunları anlatmak istermisin?

Brownim
15-12-10, 06:12
Bence evlatlık düşüncesini aklından çıkar canım
psikolojini daha da kötü etkileme
Gerçekten bazen öyle sorunlar yaşanıyor ki
öz ailelerimizle,üvey evlat olan yaşamamıştır eminim.

İçini ferah tut,nasıl olsa hiç bir sır sonsuza kadar sürmez
Birşekilde istesende istemesende ortaya çıkar...

Gel burda sorunlarını anlat bizlerde sana destek olalım
İnan ki rahatlarsın,güç toplarsın...

balımnur
15-12-10, 07:12
belkide küçükken sana kan verilmesi gerekiyordu yada değişmesi gerekiyordu. benim amcamın oğlunun kanı değişmiş mesela. maden böyle bir şüphen var anne babanla paylaş onlar açıklamasını yapacaklardır. herkesin ailesiyle sorunları oluyor çoğu kişi anlatmıyor sadece. evlatlık olma durumu ise onuda kafana takma ailenden gerekli bilgiyi al ona göre düşün. evlatlık olmakda kötü bişey değilki doğuranmı büyütenmi demişelr ya bence büyütendir anne baba. doğuran 9 ay karında taşıyor o kadar ama büyüten yediriyor içiriyor yetiştiriyor uğraşıyor. bu tür şeyleri sorun hale getirmemiz gerekiyor bence.

dove
15-12-10, 07:12
muzurum
Herkese merhaba öncelikle.Ben 20 yaşımdayım.Ailemle sorunlarım var benim özellikle babamla ve neden bilinmez ben üvey evlat oldugumu düşündüm evlatlık alınabilicek oldugumu.Yaşadıgım sorunlar çok büyükdü bu yüzden bu düşünceye kapıldım.Ve nasıl ögrenebilirim diye çare ararken bir arkadaşım annemle babamın kan grubunu bide benim kan grubumu sordu .

ANNEM : AB(+)
BABAM : 0 (+)
BEN : O (+)

Yani AB ve 0 kan grubundan 0 kan grubu çocuk olmaz mış öyle mi ?
Lütfen bilgisi olan arkadaşların bana yardımcı oLmasını istiyorum.Şimdiden teşekkürler.
canım, benim annem ab babam 0 ve ben A yım. yani imkan yok 0 olmana.
iki yol var a A ya B olacaksın.
ama 0'san tıbbi olarak mümkün değil.

sazan
15-12-10, 07:12
bence tekrar bir kan grubuna baktır ab ve 0 kan grubundan 0 rh kangruplu çocuk olmaz
muhtemelen yanlış bakılmıştır
hastane ortamında böyle yanlışlıklar olabilir
70 yaşındaki kadına hamilesin sonucu çıkarmışlardı meğer alınan kan tüpleri karışmış
yada seninki doğrudur annenin yada babanınki hatalı olabilir

Sinem00
17-12-10, 19:12
Annem babam ikisede A pozitif.. Kardeşim ve ben 0 grubuyuz..
Seninle ilgili pek bişey diyemicem canım ama olabilir bence görünmeyen bir 0 vardır kan gruplarınd ao sana geçmiştir fen bilgisinde öyle bi konu işlemiştik hatırlıyorum. Anne babada olmasada görünmeyen grup atalarından filan gelio..

burcin_umut
17-12-10, 21:12
A ve B genleri O a baskındır AB x OO çaprazlamasından ya AO yada BO cıkar yani A yada B kan gruplu bebek doğar ama arkadaşların dediği gibi kan grubunu yanlış biliyor olabilirsin emin olmak için tekrar kan testi yaptır... Zaten ana baba dediğin sana emek verendir doğurmakla ana olunmuyor maalesef bence ailenle konuş kendi kendine kurma belki çok farklı şeyler vardır...

BenLiLa
18-12-10, 01:12
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...

SutluKahve
18-12-10, 08:12
Testleri tekrarlatman şart.
Sonuca göre tekrar yorum yapalım

meleklerkorusu
18-12-10, 13:12
**LiL@**
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...
canım oğlunun A grubu olması normal..
çünkü AB ve B grubundan doğan çocuklar :
A grubu,AB grubu yada B grubu doğar

sophia92
18-12-10, 13:12
bence annen babanın kan gruplarına bakarken hata olabilir. yada sende. başka kardeşin var mı ablan abin falan? onlar hangi grup.

hem üvey olmak o kadr kötü değil eğer sana kötü dvranlmıyorsa. ben öz annemle anlaşalıorm... sevgi önemlidir bence üveylik özlük değil. karnında değil yüreğinde büyütmesidir önemli olan :KK69:

sıkma canını. eğer yanlışlık olmadğına eminsen kan testlerini al ailenin karşısına çık ve sor. ama üvey miyim deme. bunda hata var sanırım falan de. tekrar gidin baktırın. zaten üveysen söylerler öle olunca sıkışırlar çünkü

sıkma canını sakın :KK71:

merve_uk
18-12-10, 14:12
BAK KESİN VE KESİN,
ELİNDEKİ BİLGİLER YANLIŞ,
BENCE KENDİNİ BU KADAR HIRPALAMADAN ÖNCE DAHA EMİN VE SABİT BİLGİLER EDİN.


Evet ailenle çok çok büyük sorunlar yaşayabilirsin hak veriyorum,
ama birazck daha mantıklı ve duygularını bastırarak hareket edersen eminim üstesinden geliceksn

BenLiLa
22-12-10, 02:12
gelinim
canım oğlunun A grubu olması normal..
çünkü AB ve B grubundan doğan çocuklar :
A grubu,AB grubu yada B grubu doğar
canım beni şaşırtan 2 pozitif kan grubundan 1 negatif kan grubu çıkması :/
AB pozitif
B pozitif
bebek A negatif.
ama normalmiş :)

biosciences
22-12-10, 02:12
**LiL@**
canım beni şaşırtan 2 pozitif kan grubundan 1 negatif kan grubu çıkması :/
AB pozitif
B pozitif
bebek A negatif.
ama normalmiş :)
normal tabi tatlım çünkü AB Rh+rh- dir digeride BRh+rh- dir ..pozitif negatife göre daha baskın oldugundan negatifler olsada kendisi belkii etmezz ve ab+, b+ olurlar:)) ama bebekler annedende negatifi babadanda negatifi aldıgında negatif olurlar:)) sadece birinizden pozitif alsaydı pozitif olurlardı!

miskokulum
22-12-10, 06:12
canım şu verilerle imkansız gibi.Yani ya A0 ya da B0 olman gerek,yani ya A ya da B kan grubunda olmalıydın.Ölçümler hatalı yapılmış olabilir.

Boswer
22-12-10, 06:12
Bu konu aklıma ablamı getirdi.
Ablam abimle bana pek benzemezdi.Abimle ben hep ablamla dalga geçerdik sen evlatlıksın diye.Üniversiteyi kazandı başka bir ile gitti ablam.Biyoloji bölümündeydi.Kan gruplarıiçin kendi kanlarını ölçmüşler ve ablamın kanı =Rh (-) çıkmış.Annem A Rh(+) Babam 0 Rh (+)..Hemen babamı arayıp ben evlatlıkmıyım diye sormuştu:KK60: Meğer yanlış ölçmüş kanını oda 0 Rh (+)'miş

DELYSHE
22-12-10, 06:12
**LiL@**
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...
aynen arkadasım babam ab+
annem 0+ ben
a- dogdum.doktorları sasırttım baya cunku ılk kan testı sonucuma gore 0-misim ve arkasından gelen 3-4 teste de aynı sekılde..
neyse kı artık kan grubum dogruyu buldu:KK60: keyfi takılmıyo yoksa bi aileyi el kadar bebekken yıkıyormusum:86:

xxDerinxx
22-12-10, 07:12
Babanla ya da annenle sorun yaşaman senin üvey olduğunu kanıtlamaz ki tatlım...
Kan grupları hakkında bilgim yok ama arkadaşlar cevaplamış zaten...
Umarım herşey biran önce yoluna girer ve bu kafa karışıklığından kurtulursun...

24Temmuz
22-12-10, 07:12
Kızlar peki bende bir soru sorim baba b rh + ,anne 0 rh pozitifse çocuk b rh - olurmu :):)

DELYSHE
22-12-10, 07:12
& filizzz &
Kızlar peki bende bir soru sorim baba b rh + ,anne 0 rh pozitifse çocuk b rh - olurmu :):)
olur olurr bak ben istee....baba ab+ anne 0+ pozıtıf
ben a- oluyor yanı..

sirkencubin
22-12-10, 08:12
Bence araştırmadan hemen bu ön yargıya kapılmamalısın. Bombay fenotipi denen bir tanımlama vardır. Anne babası AB olan ama kan grubu 0 olan çocuklar doğabiliyor. Kanı belirleyen bir çok faktör vardır bunlardan en yaygını A ve B antijenleridir. Bombay fenotipinin oluşmasını ise H antijeni adlı antjen belirler (A ve B antijeninin oluşmasında öncü bir karbonhidratın sentezini sağlayan) Bazen nadir de olsa resesif homozigot olarak H antijeni bireylerin genetik yapısında bulunabilir. H antijeninin çekinik olması durumunda h antjieni üretilemez ve dolayısıyla A ve B antijenleri de üretilemez ( öncü madde üretilemediğinden). Böylece çocuk 0 kan guruna sahip olur.

DELYSHE
22-12-10, 08:12
sirkencubin
Bence araştırmadan hemen bu ön yargıya kapılmamalısın. Bombay fenotipi denen bir tanımlama vardır. Anne babası AB olan ama kan grubu 0 olan çocuklar doğabiliyor. Kanı belirleyen bir çok faktör vardır bunlardan en yaygını A ve B antijenleridir. Bombay fenotipinin oluşmasını ise H antijeni adlı antjen belirler (A ve B antijeninin oluşmasında öncü bir karbonhidratın sentezini sağlayan) Bazen nadir de olsa resesif homozigot olarak H antijeni bireylerin genetik yapısında bulunabilir. H antijeninin çekinik olması durumunda h antjieni üretilemez ve dolayısıyla A ve B antijenleri de üretilemez ( öncü madde üretilemediğinden). Böylece çocuk 0 kan guruna sahip olur.
walla arkadasım muhtesem acıklamasın ama aramızda bu tıbbı terımlerı anlayacaka biri varmı onu bılmıyorum iste:KK60::KK60::KK60:

yanı kısaca enderde olsa olabılıyor dıyorsun degılmı??
peki bu arkadas bunu nasıl ogrenebılır ne testı yaptıracak,nereye gıdecek?

SutluKahve
22-12-10, 10:12
DELYSHE
aynen arkadasım babam ab+
annem 0+ ben
a- dogdum.doktorları sasırttım baya cunku ılk kan testı sonucuma gore 0-misim ve arkasından gelen 3-4 teste de aynı sekılde..
neyse kı artık kan grubum dogruyu buldu:KK60: keyfi takılmıyo yoksa bi aileyi el kadar bebekken yıkıyormusum:86:
Tatlım bunda birşey yok. Rh+ dominant(baskın), Rh negatif resesif (çekinik) tir. Annen de baban heterezigotmuş yani.

DELYSHE
22-12-10, 11:12
sütlü kahve
Tatlım bunda birşey yok. Rh+ dominant(baskın), Rh negatif resesif (çekinik) tir. Annen de baban heterezigotmuş yani.
0 olamazmısım doktorlar ona sasırmıs.neysekı hatalıymıs sonradan a oldugum cıktı ortaya:KK24:

SutluKahve
22-12-10, 15:12
Peki öyle olsun :))

asya60
22-12-10, 22:12
daha detaylı araştırmalar nasıl olur bilmem ama lisedeki biyoloji derslerinde öğrendiğim kadarıyla AB anneden ve O babadan O çocuk olmuyo_O olabilmesi için anne ve babadada O olması gerikiyo diye biliyorum

temmuzz
22-12-10, 22:12
kan gurupları farklı
senin 0(+) olman imkansız anne baba kanlarına göre
senin A yada B olman gerekiyor
:26::26: