PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ailemle Kan Gruplarım :/



muzurum
14-12-2010, 22:54
Herkese merhaba öncelikle.Ben 20 yaşımdayım.Ailemle sorunlarım var benim özellikle babamla ve neden bilinmez ben üvey evlat oldugumu düşündüm evlatlık alınabilicek oldugumu.Yaşadıgım sorunlar çok büyükdü bu yüzden bu düşünceye kapıldım.Ve nasıl ögrenebilirim diye çare ararken bir arkadaşım annemle babamın kan grubunu bide benim kan grubumu sordu .

ANNEM : AB(+)
BABAM : 0 (+)
BEN : O (+)

Yani AB ve 0 kan grubundan 0 kan grubu çocuk olmaz mış öyle mi ?
Lütfen bilgisi olan arkadaşların bana yardımcı oLmasını istiyorum.Şimdiden teşekkürler.

elefera
14-12-2010, 23:00
ABO gruplarının kalıtımı:

0 grubu ile AB grubu bir çiftin çocukları her zaman ya A grubu ya da B grubu doğar. Bu çiftin AB ya da 0 grubu çocukları olamaz.

0 grubu ile 0 grubu bir çiftin her zaman 0 grubu çocukları olur.

AB ve AB gruplarının birleşmesinden hiç bir zaman 0 grubu çocuk doğmaz. A; B ya da AB grubu çocuk doğar.

A ve B gruplarının birleşmesinden A; B AB ya da 0 grubu çocuk doğabilir.

AB kan grubuna sahip birisi hangi kan grubuyla birleşirse birleşsin hiçbir zaman 0 kan grubu çocuğu olmaz.

0 kan grubu hangi kan grubuyla birleşirse birleşsin hiçbir zaman AB kan grubu olan bir çocuğu olmaz.

Yukarıdaki bu kalıtım şekillerinin gerçekleşmesi anne baba ve bebeğin kan gruplarının doğru olarak belirlenmesine bağlıdır. Klinik uygulamalarda kan grubunun yanlış belirlenmesine ve anne ve babanın kafasında soru işaretleri doğmasına ender olarak rastlanabilmektedir. Adli tıpta babalık tayini için tek başına kan gruplarına güvenilmez. Bu durumlarda çok daha ileri incelemeler mevcuttur.

ınternette buldugum bır bılgıdır.

electra_
14-12-2010, 23:01
canım ben alt gruplar diye birşey var diye biliyorum. sanki okumuştum biryerlerde olabiliyor diye ama buradaki doktor arkadaşlar cevaplarsa daha doğru olur tabi

meleklerkorusu
14-12-2010, 23:05
canım ,
elefera'nın yazdığı gibi..
doğru bilgi..ben de öyle biliyorum

elefera
14-12-2010, 23:07
Bu lınktekı yazıdan ıse alt gruplarla ılgılı bılgı edınebılırsın.

Kan gruplar, kan gruplarnn snflanmas, RH faktr (http://www.saglikweb.com/incelemeler/kan.gruplari.asp)

muzurum
14-12-2010, 23:08
Çok teşekkür ederim elefera bilgi için.Ordaki yazıda kafamı çok karıştırdı şuan gerçekten iyi degilim .

electra_ alt grup derken nasıl yani canım ?

Gelinim sanada çok teşekkür ederim.Herkes bunu söylüyo bana ne yapıcagımı şaşırmış kalmış durumdayım.

elefera
14-12-2010, 23:13
Rıca ederım.
Alt gruplar konusunu butun olarak ıncelenırsen daha anlasılır olur dıye lınk verdım sana.
Salim bır kafa ıle oku.
Bır cırpıda 'kesın ben uvey evlatım' dusuncesı ıle okursan, aldanırsın.
Ayrıca bılmenı ısterım kı, bellı donemlerde hemen her genc ınsan 'kesın ben evlatlıgım' dusuncesıne kapılır.
Bu ablamda, bende ve bazı arkadaslarımda da olmustur.
Genellıkle ergenlık donemınde olur bu dusunceler.
20'lı yaslarda olman, bu gercegı ne derece etkıler bılmıyorum.

meleklerkorusu
14-12-2010, 23:13
şunu aklından çıkarma canım;büyük sorunlar yaşamış olmanın yada yaşıyor olmanın üvey olmanla direkt ilgisi olmayabilir.zira öz evlatlar da anne ve babalarıyla çok çok büyük sorunlar yaşayabiliyor...

neleroluyorhayatta
14-12-2010, 23:40
evlatlık olduğunuzu sadece sorun yaşadığınız için mi düşündünüz yoksa sizi şüphelendiren başka şeyler de var mı?
sorunlar herkes içindir herkes ailesiyle dönem dönem sıkıntı yaşayabilir.
lütfen bunun için üzmeyin kendinizi..

su_peri
15-12-2010, 04:12
ne gibi sorunlar yaşıyorsun canım bunları anlatmak istermisin?

Brownim
15-12-2010, 07:04
Bence evlatlık düşüncesini aklından çıkar canım
psikolojini daha da kötü etkileme
Gerçekten bazen öyle sorunlar yaşanıyor ki
öz ailelerimizle,üvey evlat olan yaşamamıştır eminim.

İçini ferah tut,nasıl olsa hiç bir sır sonsuza kadar sürmez
Birşekilde istesende istemesende ortaya çıkar...

Gel burda sorunlarını anlat bizlerde sana destek olalım
İnan ki rahatlarsın,güç toplarsın...

balımnur
15-12-2010, 08:07
belkide küçükken sana kan verilmesi gerekiyordu yada değişmesi gerekiyordu. benim amcamın oğlunun kanı değişmiş mesela. maden böyle bir şüphen var anne babanla paylaş onlar açıklamasını yapacaklardır. herkesin ailesiyle sorunları oluyor çoğu kişi anlatmıyor sadece. evlatlık olma durumu ise onuda kafana takma ailenden gerekli bilgiyi al ona göre düşün. evlatlık olmakda kötü bişey değilki doğuranmı büyütenmi demişelr ya bence büyütendir anne baba. doğuran 9 ay karında taşıyor o kadar ama büyüten yediriyor içiriyor yetiştiriyor uğraşıyor. bu tür şeyleri sorun hale getirmemiz gerekiyor bence.

dove
15-12-2010, 08:16
Herkese merhaba öncelikle.Ben 20 yaşımdayım.Ailemle sorunlarım var benim özellikle babamla ve neden bilinmez ben üvey evlat oldugumu düşündüm evlatlık alınabilicek oldugumu.Yaşadıgım sorunlar çok büyükdü bu yüzden bu düşünceye kapıldım.Ve nasıl ögrenebilirim diye çare ararken bir arkadaşım annemle babamın kan grubunu bide benim kan grubumu sordu .

ANNEM : AB(+)
BABAM : 0 (+)
BEN : O (+)

Yani AB ve 0 kan grubundan 0 kan grubu çocuk olmaz mış öyle mi ?
Lütfen bilgisi olan arkadaşların bana yardımcı oLmasını istiyorum.Şimdiden teşekkürler.

canım, benim annem ab babam 0 ve ben A yım. yani imkan yok 0 olmana.
iki yol var a A ya B olacaksın.
ama 0'san tıbbi olarak mümkün değil.

sazan
15-12-2010, 08:34
bence tekrar bir kan grubuna baktır ab ve 0 kan grubundan 0 rh kangruplu çocuk olmaz
muhtemelen yanlış bakılmıştır
hastane ortamında böyle yanlışlıklar olabilir
70 yaşındaki kadına hamilesin sonucu çıkarmışlardı meğer alınan kan tüpleri karışmış
yada seninki doğrudur annenin yada babanınki hatalı olabilir

Sinem00
17-12-2010, 20:40
Annem babam ikisede A pozitif.. Kardeşim ve ben 0 grubuyuz..
Seninle ilgili pek bişey diyemicem canım ama olabilir bence görünmeyen bir 0 vardır kan gruplarınd ao sana geçmiştir fen bilgisinde öyle bi konu işlemiştik hatırlıyorum. Anne babada olmasada görünmeyen grup atalarından filan gelio..

burcin_umut
17-12-2010, 22:31
A ve B genleri O a baskındır AB x OO çaprazlamasından ya AO yada BO cıkar yani A yada B kan gruplu bebek doğar ama arkadaşların dediği gibi kan grubunu yanlış biliyor olabilirsin emin olmak için tekrar kan testi yaptır... Zaten ana baba dediğin sana emek verendir doğurmakla ana olunmuyor maalesef bence ailenle konuş kendi kendine kurma belki çok farklı şeyler vardır...

BenLiLa
18-12-2010, 02:00
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...

sütlü kahve
18-12-2010, 09:50
Testleri tekrarlatman şart.
Sonuca göre tekrar yorum yapalım

meleklerkorusu
18-12-2010, 14:29
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...

canım oğlunun A grubu olması normal..
çünkü AB ve B grubundan doğan çocuklar :
A grubu,AB grubu yada B grubu doğar

sophia92
18-12-2010, 14:41
bence annen babanın kan gruplarına bakarken hata olabilir. yada sende. başka kardeşin var mı ablan abin falan? onlar hangi grup.

hem üvey olmak o kadr kötü değil eğer sana kötü dvranlmıyorsa. ben öz annemle anlaşalıorm... sevgi önemlidir bence üveylik özlük değil. karnında değil yüreğinde büyütmesidir önemli olan :69:

sıkma canını. eğer yanlışlık olmadğına eminsen kan testlerini al ailenin karşısına çık ve sor. ama üvey miyim deme. bunda hata var sanırım falan de. tekrar gidin baktırın. zaten üveysen söylerler öle olunca sıkışırlar çünkü

sıkma canını sakın :71:

merve_uk
18-12-2010, 15:11
BAK KESİN VE KESİN,
ELİNDEKİ BİLGİLER YANLIŞ,
BENCE KENDİNİ BU KADAR HIRPALAMADAN ÖNCE DAHA EMİN VE SABİT BİLGİLER EDİN.

Evet ailenle çok çok büyük sorunlar yaşayabilirsin hak veriyorum,
ama birazck daha mantıklı ve duygularını bastırarak hareket edersen eminim üstesinden geliceksn

BenLiLa
22-12-2010, 03:18
canım oğlunun A grubu olması normal..
çünkü AB ve B grubundan doğan çocuklar :
A grubu,AB grubu yada B grubu doğar

canım beni şaşırtan 2 pozitif kan grubundan 1 negatif kan grubu çıkması :/
AB pozitif
B pozitif
bebek A negatif.
ama normalmiş :)

biosciences
22-12-2010, 03:26
canım beni şaşırtan 2 pozitif kan grubundan 1 negatif kan grubu çıkması :/
AB pozitif
B pozitif
bebek A negatif.
ama normalmiş :)

normal tabi tatlım çünkü AB Rh+rh- dir digeride BRh+rh- dir ..pozitif negatife göre daha baskın oldugundan negatifler olsada kendisi belkii etmezz ve ab+, b+ olurlar:)) ama bebekler annedende negatifi babadanda negatifi aldıgında negatif olurlar:)) sadece birinizden pozitif alsaydı pozitif olurlardı!

miskokulum
22-12-2010, 07:27
canım şu verilerle imkansız gibi.Yani ya A0 ya da B0 olman gerek,yani ya A ya da B kan grubunda olmalıydın.Ölçümler hatalı yapılmış olabilir.

Boswer
22-12-2010, 07:34
Bu konu aklıma ablamı getirdi.
Ablam abimle bana pek benzemezdi.Abimle ben hep ablamla dalga geçerdik sen evlatlıksın diye.Üniversiteyi kazandı başka bir ile gitti ablam.Biyoloji bölümündeydi.Kan gruplarıiçin kendi kanlarını ölçmüşler ve ablamın kanı =Rh (-) çıkmış.Annem A Rh(+) Babam 0 Rh (+)..Hemen babamı arayıp ben evlatlıkmıyım diye sormuştu:60: Meğer yanlış ölçmüş kanını oda 0 Rh (+)'miş

DELYSHE
22-12-2010, 07:43
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...

aynen arkadasım babam ab+
annem 0+ ben
a- dogdum.doktorları sasırttım baya cunku ılk kan testı sonucuma gore 0-misim ve arkasından gelen 3-4 teste de aynı sekılde..
neyse kı artık kan grubum dogruyu buldu:60: keyfi takılmıyo yoksa bi aileyi el kadar bebekken yıkıyormusum:86:

xxDerinxx
22-12-2010, 08:07
Babanla ya da annenle sorun yaşaman senin üvey olduğunu kanıtlamaz ki tatlım...
Kan grupları hakkında bilgim yok ama arkadaşlar cevaplamış zaten...
Umarım herşey biran önce yoluna girer ve bu kafa karışıklığından kurtulursun...

24Temmuz
22-12-2010, 08:34
Kızlar peki bende bir soru sorim baba b rh + ,anne 0 rh pozitifse çocuk b rh - olurmu :):)

DELYSHE
22-12-2010, 08:47
Kızlar peki bende bir soru sorim baba b rh + ,anne 0 rh pozitifse çocuk b rh - olurmu :):)

olur olurr bak ben istee....baba ab+ anne 0+ pozıtıf
ben a- oluyor yanı..

sirkencubin
22-12-2010, 09:08
Bence araştırmadan hemen bu ön yargıya kapılmamalısın. Bombay fenotipi denen bir tanımlama vardır. Anne babası AB olan ama kan grubu 0 olan çocuklar doğabiliyor. Kanı belirleyen bir çok faktör vardır bunlardan en yaygını A ve B antijenleridir. Bombay fenotipinin oluşmasını ise H antijeni adlı antjen belirler (A ve B antijeninin oluşmasında öncü bir karbonhidratın sentezini sağlayan) Bazen nadir de olsa resesif homozigot olarak H antijeni bireylerin genetik yapısında bulunabilir. H antijeninin çekinik olması durumunda h antjieni üretilemez ve dolayısıyla A ve B antijenleri de üretilemez ( öncü madde üretilemediğinden). Böylece çocuk 0 kan guruna sahip olur.

DELYSHE
22-12-2010, 09:55
Bence araştırmadan hemen bu ön yargıya kapılmamalısın. Bombay fenotipi denen bir tanımlama vardır. Anne babası AB olan ama kan grubu 0 olan çocuklar doğabiliyor. Kanı belirleyen bir çok faktör vardır bunlardan en yaygını A ve B antijenleridir. Bombay fenotipinin oluşmasını ise H antijeni adlı antjen belirler (A ve B antijeninin oluşmasında öncü bir karbonhidratın sentezini sağlayan) Bazen nadir de olsa resesif homozigot olarak H antijeni bireylerin genetik yapısında bulunabilir. H antijeninin çekinik olması durumunda h antjieni üretilemez ve dolayısıyla A ve B antijenleri de üretilemez ( öncü madde üretilemediğinden). Böylece çocuk 0 kan guruna sahip olur.

walla arkadasım muhtesem acıklamasın ama aramızda bu tıbbı terımlerı anlayacaka biri varmı onu bılmıyorum iste:60::60::60:

yanı kısaca enderde olsa olabılıyor dıyorsun degılmı??
peki bu arkadas bunu nasıl ogrenebılır ne testı yaptıracak,nereye gıdecek?

sütlü kahve
22-12-2010, 11:01
aynen arkadasım babam ab+
annem 0+ ben
a- dogdum.doktorları sasırttım baya cunku ılk kan testı sonucuma gore 0-misim ve arkasından gelen 3-4 teste de aynı sekılde..
neyse kı artık kan grubum dogruyu buldu:60: keyfi takılmıyo yoksa bi aileyi el kadar bebekken yıkıyormusum:86:

Tatlım bunda birşey yok. Rh+ dominant(baskın), Rh negatif resesif (çekinik) tir. Annen de baban heterezigotmuş yani.

DELYSHE
22-12-2010, 12:17
Tatlım bunda birşey yok. Rh+ dominant(baskın), Rh negatif resesif (çekinik) tir. Annen de baban heterezigotmuş yani.

0 olamazmısım doktorlar ona sasırmıs.neysekı hatalıymıs sonradan a oldugum cıktı ortaya:24:

sütlü kahve
22-12-2010, 16:32
Peki öyle olsun :))

asya60
22-12-2010, 23:36
daha detaylı araştırmalar nasıl olur bilmem ama lisedeki biyoloji derslerinde öğrendiğim kadarıyla AB anneden ve O babadan O çocuk olmuyo.O olabilmesi için anne ve babadada O olması gerikiyo diye biliyorum

temmuzz
22-12-2010, 23:45
kan gurupları farklı
senin 0(+) olman imkansız anne baba kanlarına göre
senin A yada B olman gerekiyor
:26::26:

er_ca
23-12-2010, 01:27
kendini strese sokma canım. çok takılıyorsa dna testi yaptır.
ama insanın bedeninden değil yüreğinden bir parça olabilmektir önemli olan. aksi çıksa bile takılma.
ayrıca babalar bazen daha despot olabiliyor. buna bağlı olarak evlatlığım diye dert etme. öyle olsa şimdiye kadar öğrenirdin.

bu arada benim baban A + pozitif... annem 0 + pozitif.. ben A - negatif... nasıl negatif oldum bilemiyorum...:31:

Philemon
23-12-2010, 07:25
Tatlım bunda birşey yok. Rh+ dominant(baskın), Rh negatif resesif (çekinik) tir. Annen de baban heterezigotmuş yani.


katılıyorum size.benim kan grubum bRh+eşimin kan grubu 0Rh- oğlumun kan grubu 0Rh+
yani bizde heterezigotmuşuz.
zaten bir tek kan grubu baz alınarak evlatlık durumlarına bakılsaydı,dna testine gerek kalmazdı.

thecat
23-12-2010, 14:00
ya benimde annem a ve babam 0 ben de 0 + olmuşum

samantha
23-12-2010, 22:49
Bu kan gruplarında şimdi dominantlık bir de çekiniklik var. Dominantlık direkt olarak bilinen şey. Çekiniklik ise işin genlerde gizli boyutu. Şimdi şöyle bir örnek vereyim. Annem de babam da A Rh+ , ben A(-) im, kardeşim ise 0 (+). Demek ki annem de babam da aslında A0, Rh kısmıda (+-). Yani dominant/baskın olarak A yı ve pozitifliği taşıyorlar, çekinik/pasif olarak da 0 kan grubunu ve - yi taşıyorlar. Olay da şurda bitiyor. ikiye ikilik bir matris düşünün...

Babam
Annem A O
A AA AO
O AO OO

Yani ne oluyor %50 ihtimalle içinde çekinik olarak 0 ı barındıran A grubu çocuklar doğabilir. %25 ihtimalle safkan A :) (AA) çocuklar doğabilir. %25 ihtimalle de 0 kan grubu çocuk doğabilir. Aynı şey pozitiflik negatiflik için de geçerli.

decemBer
23-12-2010, 22:59
hımmm.. ben olsam ben de şüphelenirdim, nşa'da bu kandaki insanların evladı olman mümkün değil gibi görünüyor. benzemiyomusun peki?

Asmin
26-12-2010, 15:19
kan grupları da iki harfle temsil edilir zaten
00 veya AB gibi.
A kan grubu dediğiniz A0 veya AA grubudur bu da genellikle pek bilinmez. eğer anne veya baba 00 ise çocuk da mutlaka bir 0 bulunur ancak diğer evebeynin kan grubu ne ise ondan da o gelir. duruma göre A B veya 0 olabilir bu. Bu durumda,
A0 ve B0 kan gruplarına sahip olduğu bilinen bi anne babadan
A0, B0, AB ve 00 kan grubuna sahip çocuklar meydana gelebilir.

AB ve 00 kan grubuna sahip anne babadan ise bildiğimiz kadarı ile A0 ve B0 çocuklar meydana gelmelidir.
kardesın yok mu onların kan grubu ne?
seninki enteresan bir örnek olmuş testtini tekrarlat derim..

gamzhee
05-02-2011, 21:25
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...


a olması gayet normal ama ,ihtimallerden biri imis isde..

esmatwilight
06-02-2011, 19:49
ben biyoloji dersi gördüm olimpiyatlara da katılmıştım ama A ya da B kan grubu olsa olabilirdi çünkü onlar aslında ''A0'' ve''B0'' dır yani çaprazlama yapınca 0 kan grubu olabilir ama AB kan grbunda ne yazıkki olmaz.

hayal43
06-02-2011, 20:15
Tek çocuk musun ? Başka kardeşin var mı ? Aile fotoğrafları,senin doğumuna dair fotoğraflar yok mu ? Hani annenin hastanede veya lohusayken çekilmiş resimleri filan... Hangi hastanede doğduğunu sor,saat kaçta doğdum,yükselen burcumu merak ediyorum dersin:) Anneannen veya babaannene bebekliğini sor.Annene hamilelikle,doğumla ilgili sorular sor.Bir sürü yolu var anlamanın.

kurdelam
06-02-2011, 20:36
Bildiğim kadarıyla anne ve babalardan birisi negatif diğeri pozitifse çocuk olmaz..

asena_kurt
06-02-2014, 18:45
slm kızlar size bir şey soracam 0 rh (-) bir anne ve A rh (+
) bir babadan hangi guruplarda çocuklar doğar A rh (-) bir çocuk dogabilirmi teşekkürler .:2:

oscar1
06-02-2014, 18:52
Annenizin yada sizin kan grubunuz yanlis olabilir.guvenilir bir yerde tekrar test yaptirin.

justholdmetight
06-02-2014, 19:32
slm kızlar size bir şey soracam 0 rh (-) bir anne ve A rh (+
) bir babadan hangi guruplarda çocuklar doğar A rh (-) bir çocuk dogabilirmi teşekkürler .:2:


babada negatif varsa doğar diye biliyorum :53:

dilequeen
06-02-2014, 20:01
Panik yok! Bu durumun biyolojide bi ismi var: Bombay Fenotipi. http://tr.m.wikipedia.org/wiki/Hh_antijen_sistemi
Kısaca, kan gruplarını belirleyen antijen sisteminde ufak bir mutasyon olur. Genetiğiniz A ya da B grubu kodlasa bile, kan hücreleriniz bi enzim eksikliği nedeniyle bu antijenlere sahip olamaz.

Mrslovely
06-02-2014, 20:09
Rahat olun lutfen cunku ayni durumu konuyu islerken bir arkadasim fark etmisti ve biyoloji hocamiz su an hatirlamadigim bir durumu acikladi ve bu tarz seylere rastlandigini soyledi. Akliniza kotu seyler getirmeyin yani mumkun bir durum.

tp10
06-02-2014, 20:14
slm kızlar size bir şey soracam 0 rh (-) bir anne ve A rh (+
) bir babadan hangi guruplarda çocuklar doğar A rh (-) bir çocuk dogabilirmi teşekkürler .:2:

A Rh(+) , A Rh(- ), 0 Rh(+) ve 0 Rh(-) çocuklar doğabilir. Bu kan gruplarında kan uyuşmazlığı da var ,doğacak çocuğun pozitif olma ihtimalini göze alarak dikkat etmek gerekir.

kalinkaselin
06-02-2014, 20:35
Annem babam ikisede A pozitif.. Kardeşim ve ben 0 grubuyuz..
Seninle ilgili pek bişey diyemicem canım ama olabilir bence görünmeyen bir 0 vardır kan gruplarınd ao sana geçmiştir fen bilgisinde öyle bi konu işlemiştik hatırlıyorum. Anne babada olmasada görünmeyen grup atalarından filan gelio..

arkadaşım senin bu şekilde olman normal olabilir
annen sadece A değil (A0) babanda (A0)
yani (A0) ve (A0) ın çaprazlamasından grup gayet tabi olur.


ama arkadaşın olması bindebir ihtimal

anne : (AB)
baba :(00) ise çaprazlamadan

%50 A Grubu yani(A0)
%50 de B Grubu yani (B0) olabilirdi ancak

(00) çıkması çok çok çok düşük bir ihtimal
çünkü kanda sadece bildiğimiz gruplar yok farklı etmenlerde var etkileyen farklı bir protein
hatta hala araştırılan konular yani
yüzbindebirde olsa olabilir

fakat şöyle bişeyde var

arkadaşım ben labaratuvar teknikeriyim şimdiye kadar sayısız kan grubu baktım
fakat hastane ortamında bir günde 200-500 hastaya bakarsın karışıklıklar mutlaka oluyo aksaklıklar
insanız sonuçta
bi kere benimde başıma geldi bi bayanın kan grubunu yanlış sonuçlandırdım bide kart vermiştim
kan verdiğinde öğrenmiş geldi özür diledik ve düzelttik

annenle babanın kan grubunu tekrar öğrensen ve kendininkini emin olsan olmazmı?

ve bu konuyu ailene sorsan?

secretangel
06-02-2014, 21:34
canım benım için rahat olsun öyle bir olasılık var yüzdesi çok çok düşük ama olabiliyor :) ata gen denilen bir olay var ananenın babaannenın yada dedelerinin alel genını sen alabiliyorsun yanı kan grubu ortaokulda öğretilen bezelye çaprazlamak kadar basit birşey değil.kendimde sağlık okuyorum genetik derslerinde hocalarımız söylüyor bunu kaynaklarda amerikadaki örneğinden bahsedilir hatta
:42:

DrObjective
06-02-2014, 22:10
Gamet ayrılmasında veya zigottan sonra mutassyon olmadıysa üveysin

WOLFROG
06-02-2014, 22:41
Hersey genetik kurallara gore olsaydi esmer karagozlu anne babadan olan kardeslerimden en azindan birimiz oyle olmasi gerekirdi. Hepimizin gozleri de yesil ve hepimiz beyaz tenli ve acik kahve sacliyiz.

alone2
06-02-2014, 22:48
ABO gruplarının kalıtımı:

0 grubu ile AB grubu bir çiftin çocukları her zaman ya A grubu ya da B grubu doğar. Bu çiftin AB ya da 0 grubu çocukları olamaz.

0 grubu ile 0 grubu bir çiftin her zaman 0 grubu çocukları olur.

AB ve AB gruplarının birleşmesinden hiç bir zaman 0 grubu çocuk doğmaz. A; B ya da AB grubu çocuk doğar.

A ve B gruplarının birleşmesinden A; B AB ya da 0 grubu çocuk doğabilir.

AB kan grubuna sahip birisi hangi kan grubuyla birleşirse birleşsin hiçbir zaman 0 kan grubu çocuğu olmaz.

0 kan grubu hangi kan grubuyla birleşirse birleşsin hiçbir zaman AB kan grubu olan bir çocuğu olmaz.

Yukarıdaki bu kalıtım şekillerinin gerçekleşmesi anne baba ve bebeğin kan gruplarının doğru olarak belirlenmesine bağlıdır. Klinik uygulamalarda kan grubunun yanlış belirlenmesine ve anne ve babanın kafasında soru işaretleri doğmasına ender olarak rastlanabilmektedir. Adli tıpta babalık tayini için tek başına kan gruplarına güvenilmez. Bu durumlarda çok daha ileri incelemeler mevcuttur.

ınternette buldugum bır bılgıdır.

bak sen hatuna neler araştırmış buda benden:1:

frseker
06-02-2014, 23:23
arkadas simdiye kadar kafasindaki sorularin cevabini bulmustur..4 sene gecmis ...

gunes_ay
06-02-2014, 23:58
Aynısı benim kuzenimde de mevcut.
O da 0 rh ama teyzem AB rh eniştem B rh....
Kendisi doktor ve böyle bir durumun mümkün olabileceğini anlatmıştı bize.

kate03
07-02-2014, 01:20
[QUOTE=asena_kurt;33889217]slm kızlar size bir şey soracam 0 rh (-) bir anne ve A rh (+
) bir babadan hangi guruplarda çocuklar doğar A rh (-) bir çocuk dogabilirmi teşekkürler .:2:[/Q

Canım ben 0rh(-) eşim ise Arh(+) 2kızım var birisi Arh pozitif biriside Arh negatif yani olabiliyor.

ayriliksevdayadahil
07-02-2014, 02:27
bombay fenotipi diye bir şey var. çevremdeki bir kaç kişide de var bu durum.
türkiyede demek ki gerçekten çok sık rastlanıyor :44:

bombay fenotipi de şöyle bir şey:
H antijeni denilen bir antijen salgılanacak ki, A ve B antijenleri de bundan üretilebilsin.
H antijeni, A ve B antijenlerinin öncüsü konumunda çünkü.
eğer genotipiniz HH veya Hh ise normal bir şekilde sentez gerçekleşir, kan grubunuz olduğu gibi görünür.
fakat genotipiniz hh ise H antijeni salgılayamazsınız. Bu durumda A ve B kan antijenleri de oluşturamadığınızdan kan grubunuzu anti-A ve anti-B'yle tespit etmeye çalıştıklarında gerekli antijenler bulunmadığından 0 kan grubu görünürsünüz.

yani genotipiniz A0 hh, AA hh, B0 hh, BB hh, AB hh olsa dahi kan grubunuz genotipinizdeki hh'den ötürü 0 görünecektir.

asena_kurt
08-02-2014, 08:56
A Rh(+) , A Rh(- ), 0 Rh(+) ve 0 Rh(-) çocuklar doğabilir. Bu kan gruplarında kan uyuşmazlığı da var ,doğacak çocuğun pozitif olma ihtimalini göze alarak dikkat etmek gerekir.

yanıt için cok tesekkürler+:9:

asena_kurt
08-02-2014, 08:58
babada negatif varsa doğar diye biliyorum :53:
cevap için tesekkürler canım:9:

myHos06
08-02-2014, 09:33
eşim ab +
ben b +
oğlumuz a - olarak doğdu

hastanede duyduğumda şok oldum resmen fakat bunun normal olduğunu söyeldi doktorumuz...

B ve A gruplari cekinik olarak yaninda 0 bulundurur bazen.
yani A grubu birinin genleri AA veya AO dir.
seni ki BO demekki.
babadan A'yi senden de 0 i almis.
AO(a grubu...)

myHos06
08-02-2014, 09:34
bombay fenotipi diye bir şey var. çevremdeki bir kaç kişide de var bu durum.
türkiyede demek ki gerçekten çok sık rastlanıyor :44:

bombay fenotipi de şöyle bir şey:
H antijeni denilen bir antijen salgılanacak ki, A ve B antijenleri de bundan üretilebilsin.
H antijeni, A ve B antijenlerinin öncüsü konumunda çünkü.
eğer genotipiniz HH veya Hh ise normal bir şekilde sentez gerçekleşir, kan grubunuz olduğu gibi görünür.
fakat genotipiniz hh ise H antijeni salgılayamazsınız. Bu durumda A ve B kan antijenleri de oluşturamadığınızdan kan grubunuzu anti-A ve anti-B'yle tespit etmeye çalıştıklarında gerekli antijenler bulunmadığından 0 kan grubu görünürsünüz.

yani genotipiniz A0 hh, AA hh, B0 hh, BB hh, AB hh olsa dahi kan grubunuz genotipinizdeki hh'den ötürü 0 görünecektir.

Konu sahibine tam Bombay Fenotipini arastir yazacaktim ki yazilmis :)

efsaaaa
08-02-2014, 09:52
İki tane negatif'ten pozitif doğarsa yada iki tane pozitiften negatif doğarsa sakat işte.

asya_32
08-02-2014, 14:50
canım o sıkıntı bende de var
benim AB
anne ve babamın A
zamanında çok kafa patlattım nerden gelmiş bu B diye ama bi sonuç alamadm
şimdi diyorum öz olsa ne olur üvey olsa ne olur sana 20 yıl bakmış büyütmüş varsayalım ki üvey ne olacak peki ne yapmayı düşüyorsun?

ayriliksevdayadahil
09-02-2014, 01:18
İki tane negatif'ten pozitif doğarsa yada iki tane pozitiften negatif doğarsa sakat işte.

iki tane pozitiften de negatif doğabilir.
çünkü RR de pozitif, Rr de pozitif. (R: pozitiflik, r: negatifliği temsil ediyor baskın olan allel büyük harfle, çekinik olan küçük harfle gösterilir)
bu alellerden biri babadan, diğeri anneden gelir.
benim babamın annesi negatif (rr), yani bir tek negatiflik verebilir. ve bütün çocukları pozitif kanlı, yani babam ve bütün kardeşleri melez (Rr)
demek ki annem de melez ki ben negatif doğmuşum.

iki melez pozitiften bir negatif oluşabilir.


canım o sıkıntı bende de var
benim AB
anne ve babamın A
zamanında çok kafa patlattım nerden gelmiş bu B diye ama bi sonuç alamadm
şimdi diyorum öz olsa ne olur üvey olsa ne olur sana 20 yıl bakmış büyütmüş varsayalım ki üvey ne olacak peki ne yapmayı düşüyorsun?

bazen yanlış söyleyebiliyorlar ya. özellikle negatiflerde çökelmeye mikroskop altında bakılması gerekiyor.
ben küçükken bi ameliyat geçirmiştim o zaman baktıklarında b negatif demişlerdi, geçen sene tekrar baktırdım 0 negatif dediler. :53:
fakat geçen sene mikroskopta bakılmamıştı.

pelinyaman28
09-02-2014, 09:39
nadirende olsa boyle bir durum olabiliyor. Kan gurubu uvey evlat olup olmanizi anlayabilmeniz icin yeterli degil. DNA testiyle kesin sonuc alinir bu kayginizi aileniz ile paylasin.

boncuk18
18-05-2014, 07:43
Arkadaslar meraba benim babam icin acil kan lazim b rh - heryere sorusturuyorum bide aklima burasi geldi babam okmeydani devlet hastanesinde hematoloji bol umunde capa kan merkezine verilmesi lazim 05434091423 tel numarasi

elmasekerimm
18-05-2014, 09:16
Herkese merhaba öncelikle.Ben 20 yaşımdayım.Ailemle sorunlarım var benim özellikle babamla ve neden bilinmez ben üvey evlat oldugumu düşündüm evlatlık alınabilicek oldugumu.Yaşadıgım sorunlar çok büyükdü bu yüzden bu düşünceye kapıldım.Ve nasıl ögrenebilirim diye çare ararken bir arkadaşım annemle babamın kan grubunu bide benim kan grubumu sordu .

ANNEM : AB(+)
BABAM : 0 (+)
BEN : O (+)

Yani AB ve 0 kan grubundan 0 kan grubu çocuk olmaz mış öyle mi ?
Lütfen bilgisi olan arkadaşların bana yardımcı oLmasını istiyorum.Şimdiden teşekkürler.

babanızın kan grubu neyse sizinkide o olur

elmasekerimm
18-05-2014, 09:18
anneme sordum saçmalama olur mu öyle şey neden olmasın çocuk dedi kendisi hemşire ama bilemiyorum bana da saçma geldi çocuk olmama ihtimali

tavsannn
18-05-2014, 11:19
Iki pozitiften negatif cikabilir. Ama sizin durum biraz farkli. Ilk olcturdugunuzde yanlislik yoksa bile kan gruplari degisime ugruyor. Bi daha bi test yaptirin

your_app_name uygulaması kullanılarak device_name cihazından gönderilmiştir.

hazal_diren
18-05-2014, 20:36
yanlış tahlil edilmiş olabilir. çünkü benim kan grubum yanlış tahlil edilmişti. iyi ki acil bir durum başıma gelmedi yoksa gerisini düşünemiyorum bile. böyle saçmalıklar olabiliyor işte ülkemizde. o nedenle bence çocukken yapılan tahlillerinize güvenmeyin derim. malesef gerçek bu...