PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hediye



musetta
09-01-2011, 18:31
eşimin ailesinde (teyzeler, amcalar, halalar, dayılar...)birbirlerine yemeğe gittilerinde yada özel günler sonrasında bir hediyeleşme merasimi var. mesela halaya gidiliyor, kayınvaldem, diğer halalar, amcalar gidilen halaya hediye götürüyorlar. bu işi kadınlar organize ediyor tabi. süs eşyası, borcam , kahve takımı gibi. evde çocuk varsa onada bişi alınıyor. sadece özel günler(yılbaşı, bayram ) değil, örneğin iftara gidildiğinde, yada yemeğe çağırdıklarında da aynı usul devam ediyor. benim ailemde böyle bir gelenek yok . ayrıca şu andaki maddi durumumuzda her gidişte hediye götürmeme uygun değil. bana 1 kez gelindi. o zmanda yeni evliydik, ev hediyesi gibi hediye getirdiler. ancak ben giderken hiç hediye almadım. Açıkcası almak da istemiyorum. çünkü dediğim gibi birkez almaya başlarsam hep almam lazım ve şu anda da alamam . bu arada sık sık görüşüyoruz

sizce yaptığım ayıp mı ? bu kadar sık hediyeleşme tuhaf değil mi ?sadece özel günler olsa neyse ama ...

Bir_kadin
09-01-2011, 18:36
benim butcem yetmezse tatli, pasta alir gotururdum en azindan..

hediyeyi ortaklasami aliyorlar yoksa herkes kendi hediyesinimi goturuyor?

musetta
09-01-2011, 18:43
benim butcem yetmezse tatli, pasta alir gotururdum en azindan..

hediyeyi ortaklasami aliyorlar yoksa herkes kendi hediyesinimi goturuyor?

giderken herzaman olmasada tatlı pasta falan alıyoruz. ama diğerleri de alıyor zaten. hediyede herkes ayrı ayrı alıyor. yani bi gidişte ev sahibi 5-6 hediye almış oluyor. çocuklarda öyle. çocuklarada genelde kıyafet alınıyor. tshirt, kazak falan.. yani hiç olmasa hediye 30 civarı desen, çocuklara alınanlarla 100 e yakın harcama yapılıyor aile başı... pasta tatlıyı saymıyorum...

Bir_kadin
09-01-2011, 18:53
can sikici bir durum
ben olsam bende alamazdim her sefer
bu yuzden ya gitmeyeceksin yada kimseyi umursamadan tatlini alip gotureceksin..
onlarin durumlari olabilir ama her ay ben borclu gibi hediye alamamki
bayramlarda ne yapiyorsunuz?
her eve hediyemi alacaksiniz
bence alistirmayin diye dusunuyorum..
bol paraniz olsa alin ama yoksa neden sikintiya giresinizki

musetta
09-01-2011, 19:01
can sikici bir durum
ben olsam bende alamazdim her sefer
bu yuzden ya gitmeyeceksin yada kimseyi umursamadan tatlini alip gotureceksin..
onlarin durumlari olabilir ama her ay ben borclu gibi hediye alamamki
bayramlarda ne yapiyorsunuz?
her eve hediyemi alacaksiniz
bence alistirmayin diye dusunuyorum..
bol paraniz olsa alin ama yoksa neden sikintiya giresinizki

haklısın bende tatlı alıp gidiyorum. bir amca ev aldı. ona ev hediyesi götürdüm ama diğer misafirliklere elim boş gidiyorum napıyım. herkes birbirinin hediyesini açarken bende bakıp güle güle kullan diyorum yüzsüz yüzsüz
bayramlarda biz çukulatamızı alıp gidiyorz hepsine ama onlar yine birbirine hediyeleriyle gidiyolar. çok sık görüşüldüğünden birbirlerinin ihtiyaçlarını da biliyorlar. ona göre bişeyler alıp gidiyolar. ramazanda mesela çocuklardan biri ünv başlamıştı . herkes ona kıyafet almış. aralarında anlaşmışlar biri pantolon aldıysa diğeri gömlek almış falan. bir hala borcamlarını kırmış , ona borcam aldılar.
bana bişey diyen, laf çarpan yok allahtan ama yinede akşam oturuken hediye açma faslında geriliyorum. birde mesela benim ailemde hediye misafir gittikten sonra açılır. sonra arar tekrar teşekkür ederiz. bunlarda merasimle açılıyor...

Bir_kadin
09-01-2011, 19:10
o zaman hic takma onlar kendi aralarinda anlasiyorlar
bir nevi yardimlasma gonul alma gibi
ama durumlari varki yapiyorlar
guzel bir sey aslinda..
ev alinirsa, dogum olursa, yas gunu olursa ev esyasi yada kisiye gore ozel bir esya alirim..
ama iftara gidecegim zaman, yada ailece misafirlige gidecegim zaman sadece tatli yada cicek alirim..
varsa evin kucuk cocuklari her zaman olmasada arasira onlara gore seker cokolata alirim..
cok samimi arkadaslara yada kayinvalide ve annemlere her yemege yada oturmaya gidsimde bir sey almam
elimde olsa ve durumlari kotu olsa gidecegim yerlere
yardimci olurdum..
:) bu kadar kafi degilmi?

musetta
09-01-2011, 19:17
o zaman hic takma onlar kendi aralarinda anlasiyorlar
bir nevi yardimlasma gonul alma gibi
ama durumlari varki yapiyorlar
guzel bir sey aslinda..
ev alinirsa, dogum olursa, yas gunu olursa ev esyasi yada kisiye gore ozel bir esya alirim..
ama iftara gidecegim zaman, yada ailece misafirlige gidecegim zaman sadece tatli yada cicek alirim..
varsa evin kucuk cocuklari her zaman olmasada arasira onlara gore seker cokolata alirim..
cok samimi arkadaslara yada kayinvalide ve annemlere her yemege yada oturmaya gidsimde bir sey almam
elimde olsa ve durumlari kotu olsa gidecegim yerlere
yardimci olurdum..
:) bu kadar kafi degilmi?

:) yeterde artar bile... diyorum ya sadece özel günler olsa yılbaşı, bayram , doğum günleri... bende alıyım ama her ay almak beni aşıyor. durumları iyi, güzelde bir alışkanlık belki ama durumu iyi olanlar için...

cigdem_k
09-01-2011, 19:25
bence çok hoş bişey keşke herkeste olsa...

siz de 100 tl lik değil de bütçenizin elverdiğince götürün bişeyler...elinizden geliyorsa el emeği birşeyler götürün...

çocuklara hikaye kitapları vsvs alın...gayet ucuz...

bizde gelenek değildir ama ben de genelde elim boş gitmemeye çalışırım, eşimde ama başkasından beklemeyiz...getirirlerse başımız gözümüz üstüne...bizim de maddi durumumuz çok matah değil ama hiç etkilemedi bu hediyeler bizi...

istedikten sonra bütçenize göre bişeyler mutlaka bulursunuz...sizi bilmem ama benim çok hoşuma gitti hediyeleşme geleneği.....

musetta
09-01-2011, 19:30
bence çok hoş bişey keşke herkeste olsa...

siz de 100 tl lik değil de bütçenizin elverdiğince götürün bişeyler...elinizden geliyorsa el emeği birşeyler götürün...

çocuklara hikaye kitapları vsvs alın...gayet ucuz...

bizde gelenek değildir ama ben de genelde elim boş gitmemeye çalışırım, eşimde ama başkasından beklemeyiz...getirirlerse başımız gözümüz üstüne...bizim de maddi durumumuz çok matah değil ama hiç etkilemedi bu hediyeler bizi...

istedikten sonra bütçenize göre bişeyler mutlaka bulursunuz...sizi bilmem ama benim çok hoşuma gitti hediyeleşme geleneği.....

haklısın ama ne yazık ki ailelerin durumu iyi olunca alınan hediyeler pahalı yerlerden oluyor... benim alacağım ufak tefek şeyler olmaz. elimden elişi falan gelmiyor ne yazık ki...

çocuklarda çok küçük değil malesef..ortaokul lise dönemindeler. misal geçen ay halalardan biri çocuklara ipod almış(yanlış yazmadım umarım müzik için),bunların yanında benim alacağım kitap komik kaçar onun için hiç bişi almıyorum ben... keşke imkanım olsa da alabilsem

naz61
09-01-2011, 19:51
Hediyeleşmek güzel de gönül almak için olsa daha güzel olur. Ne o öyle mecbur gibi heryere giderken hediye almak (:
Arada alın da sizde gönül almış olursunuz :81::81:

cigdem_k
09-01-2011, 23:30
haklısın ama ne yazık ki ailelerin durumu iyi olunca alınan hediyeler pahalı yerlerden oluyor... benim alacağım ufak tefek şeyler olmaz. elimden elişi falan gelmiyor ne yazık ki...

çocuklarda çok küçük değil malesef..ortaokul lise dönemindeler. misal geçen ay halalardan biri çocuklara ipod almış(yanlış yazmadım umarım müzik için),bunların yanında benim alacağım kitap komik kaçar onun için hiç bişi almıyorum ben... keşke imkanım olsa da alabilsem

maddi durumunuz elverdiğince bir şeyler alın alabiliyorsanız...maksat gösteriş değil gerçekten gönül almak mutlu etmekse zaten alan kişi işin maddi boyutunu önemsemez...yok değilse de siz önemsemeyin...içinizden gelmiyorsa da almayın...

ha bu arada bence son zamanlarda bir lise öğrencisi için alınabilecek en güzel hediye kitaptır çünkü gerçekten ipod dan çoook daha fazla ihtiyaçları var ve maalesef haklısınız bunu kimse anlamaz...olsun siz bence içinizden ne geliyorsa, ne alabiliyorsanız alın..siz aldığınız hediyeyi önemseyin, önemseyerek alın ve verin gerisini boşverin...

sibersevda
10-01-2011, 01:11
bayramı yeniyılı falan anlıyorum da her gidişte de hediye götrmek çok saçma bence.
ikide bir oturmayamı gidiliyor onu da anlamadım..

musetta
10-01-2011, 01:36
bayramı yeniyılı falan anlıyorum da her gidişte de hediye götrmek çok saçma bence.
ikide bir oturmayamı gidiliyor onu da anlamadım..

hemen hemen ayda bir en geç 2 ayda bir gibi buluşuluyor. genelde gittiğimizde yemeğe gitmiş oluyoruz. sonra sohbet, muhabbet...

valla bu hediye işide garip geliyor bana, alışamadım hala.. aslında güzel bişey ama çok tuzlu oluyor..

Munzevii
10-01-2011, 02:44
Benim de çok hoşuma gitti bu hediyeleşme geleneği :)

Bence siz de aileye değil de gittiğiniz evdeki çocuklara her ay gidişinizde bir kitap götürebilirsiniz... Diğer ihtiyaçları ailenin diğer fertleri karşılıyor zaten... Siz de hem çocukların yönlendirilmesi açısından güzel birşey yapmış olursunuz... Hem de hediye faslı geldiğinde gerilmezsiniz... Ayrıca hediye paketinden kitap çıktığında gururlanırsınız :)

Bütün bunların yanında hediye insanın bütçesini sarsmamalı diye düşünürüm... Az veren candan misali... Diğer türlüsü biraz ..... yarışına dönüyor sanki. Her defasında altta kalmayayım diye insan gerilebilir... Eşinizin ailesinde de durum bu hale gelmiş gibi hissettim ben anlattıklarınızdan...yanılıyor da olabilirim...

musetta
10-01-2011, 03:28
Benim de çok hoşuma gitti bu hediyeleşme geleneği :)

Bence siz de aileye değil de gittiğiniz evdeki çocuklara her ay gidişinizde bir kitap götürebilirsiniz... Diğer ihtiyaçları ailenin diğer fertleri karşılıyor zaten... Siz de hem çocukların yönlendirilmesi açısından güzel birşey yapmış olursunuz... Hem de hediye faslı geldiğinde gerilmezsiniz... Ayrıca hediye paketinden kitap çıktığında gururlanırsınız :)

Bütün bunların yanında hediye insanın bütçesini sarsmamalı diye düşünürüm... Az veren candan misali... Diğer türlüsü biraz ..... yarışına dönüyor sanki. Her defasında altta kalmayayım diye insan gerilebilir... Eşinizin ailesinde de durum bu hale gelmiş gibi hissettim ben anlattıklarınızdan...yanılıyor da olabilirim...

aslında sizlerin yazdıklarından sonra sadece çocuklara kitap hediye etmek aklıma yattı. böylelikle hem bana uygun olur hemde çocuklar için değişik ve yararlı bir hediye olur.Bende gerilmemiş olurum.
Aslında aile içinde bu durum yarışa dönmüş değil, maddi olarak genelde herkes aynı seviyede sayılır. ancak çocuklar genelde dershanedeler ve sınava hazırlandıklarından hayatları stresli. hala bunu düşünerek almış ipodu. kıyafet alma işide yaşları gereği ergen oldukları için sanırım. başka ne alsalar olmaz..
birbirlerine aldıkları hediyelerde genelde ihtiyacları olan bişey oluyor. birbirlerine düşkün bir aileler. haftada 1-2 telefonda görüşürler. evde olan bitenden herkes haberdar oluyor . mesela geçen sene yengelerden birinin evinde düdüklü tencere patladı. evde temizlik yapan kadın nasıl açılacağını bilememiş ve havası boşalmadan kapağını açmış... Allahtan kadıncağızın yüzüne falan gelmemiş ama hem düdüklü gitmiş hemde mutfak batmış. kayınvadem ben alırım sana diye söz verdi ve bir sonraki gidişte alındı mesela. aynı şekilde evde bişey kırılır, yada ne biliyim mutfak aleti alnır( kahve makinası, blendır gibi..) sonuçta hepsi uzun yıllardır evliler ve evde eskiyen, kırılan, bozulan bissürü şey var.

haklarını yemiyim banada geldiklerinde çok güzel şeylerle geldiler. pek benim sevdiğim tarz değildi ama hepsi çok şık ve güzeldi. özenerek alıyorlar çünkü. yani baştan savma alıyımda geçsin diye değil. dediğim gibi güzel bir adet ama bu kadar sık olmaması kaydıyla...

ama bu çocuklara yaşlarına göre kitap alma olayı aklıma yattı.

ipektuncer
10-01-2011, 14:34
aslında sizlerin yazdıklarından sonra sadece çocuklara kitap hediye etmek aklıma yattı. böylelikle hem bana uygun olur hemde çocuklar için değişik ve yararlı bir hediye olur.Bende gerilmemiş olurum.
Aslında aile içinde bu durum yarışa dönmüş değil, maddi olarak genelde herkes aynı seviyede sayılır. ancak çocuklar genelde dershanedeler ve sınava hazırlandıklarından hayatları stresli. hala bunu düşünerek almış ipodu. kıyafet alma işide yaşları gereği ergen oldukları için sanırım. başka ne alsalar olmaz..
birbirlerine aldıkları hediyelerde genelde ihtiyacları olan bişey oluyor. birbirlerine düşkün bir aileler. haftada 1-2 telefonda görüşürler. evde olan bitenden herkes haberdar oluyor . mesela geçen sene yengelerden birinin evinde düdüklü tencere patladı. evde temizlik yapan kadın nasıl açılacağını bilememiş ve havası boşalmadan kapağını açmış... Allahtan kadıncağızın yüzüne falan gelmemiş ama hem düdüklü gitmiş hemde mutfak batmış. kayınvadem ben alırım sana diye söz verdi ve bir sonraki gidişte alındı mesela. aynı şekilde evde bişey kırılır, yada ne biliyim mutfak aleti alnır( kahve makinası, blendır gibi..) sonuçta hepsi uzun yıllardır evliler ve evde eskiyen, kırılan, bozulan bissürü şey var.

haklarını yemiyim banada geldiklerinde çok güzel şeylerle geldiler. pek benim sevdiğim tarz değildi ama hepsi çok şık ve güzeldi. özenerek alıyorlar çünkü. yani baştan savma alıyımda geçsin diye değil. dediğim gibi güzel bir adet ama bu kadar sık olmaması kaydıyla...

ama bu çocuklara yaşlarına göre kitap alma olayı aklıma yattı.

Canım, halalar-teyzeler kısacası ailenin büyükleri hediyeleşiyor, peki sizin jenerasyonda durum nedir? Yani eşinin kardeşi, kuzeni vs varsa eğer, onlar u hediyeleşme faslına katılıyorlar mı? K.validen hediye götürüyorsa sana gerek kalmayabilir belki? Bir de bu aile yemekleri büyüklerin evinde oluyor snaırım, sana sadece 1 defa gelmişler çünkü.

Hadi bütçe ayırdın da, hediye almaya karar verdin diyelim.. Bir de gideceğin ailenin neye ihtiyacı var, onu takip edeceksin? Off, zor iş.. Her ay, her ay ben giremem o sıkıntıya.. Bütçesinden ziyade düşünme işi gerer beni..
Sanırım ben çok sıkıntılı bir insanım, ama ayda 1 defa bu aile yemeklerinde toplanmak bile kasardı beni açıkçası.. YAni arkadaşım falan dğeiller neticede, aile büyüğü onlar.

İçimden gelirse (özellikle maddi durumu pek iyi olmayan) tanıdıklarıma alırım birşeyler, ama ayda 1 gibi belirli bir periyodu yoktur.

Gittiğim eve tatlı vs birşey illaki götürürüm. Ama hediye götürmem için d.günü, ev görme vs gibi bir sebep gerekir açıkçası.. Sebepsiz hediye alacağım kişiler eşim ve kızım sadece..:24:

musetta
10-01-2011, 15:51
Canım, halalar-teyzeler kısacası ailenin büyükleri hediyeleşiyor, peki sizin jenerasyonda durum nedir? Yani eşinin kardeşi, kuzeni vs varsa eğer, onlar u hediyeleşme faslına katılıyorlar mı? K.validen hediye götürüyorsa sana gerek kalmayabilir belki? Bir de bu aile yemekleri büyüklerin evinde oluyor snaırım, sana sadece 1 defa gelmişler çünkü.

Hadi bütçe ayırdın da, hediye almaya karar verdin diyelim.. Bir de gideceğin ailenin neye ihtiyacı var, onu takip edeceksin? Off, zor iş.. Her ay, her ay ben giremem o sıkıntıya.. Bütçesinden ziyade düşünme işi gerer beni..
Sanırım ben çok sıkıntılı bir insanım, ama ayda 1 defa bu aile yemeklerinde toplanmak bile kasardı beni açıkçası.. YAni arkadaşım falan dğeiller neticede, aile büyüğü onlar.

İçimden gelirse (özellikle maddi durumu pek iyi olmayan) tanıdıklarıma alırım birşeyler, ama ayda 1 gibi belirli bir periyodu yoktur.

Gittiğim eve tatlı vs birşey illaki götürürüm. Ama hediye götürmem için d.günü, ev görme vs gibi bir sebep gerekir açıkçası.. Sebepsiz hediye alacağım kişiler eşim ve kızım sadece..:24:

eşimin ablası var,o da bu hediyeleşme faslına katılır. diğer kuzenler bekar, onlar aileleri ile geliyorlar, hediye kısmında yoklar. başka bir evli kuzen yurtdışında o pek bizimle olmuyor..

Mihriban
10-01-2011, 16:12
böyle birşeyi ilk defa duyuyorum ama kötü bir durumda değil
maddi imkan el verdikten sonra hoş birşey aslında:31:
ama sizin duumunuz müsait değilse yapmayın zaten laf vurmuyorlar diyorsun o zaman boşver hiç canını sıkma:6:

ipektuncer
10-01-2011, 17:06
eşimin ablası var,o da bu hediyeleşme faslına katılır. diğer kuzenler bekar, onlar aileleri ile geliyorlar, hediye kısmında yoklar. başka bir evli kuzen yurtdışında o pek bizimle olmuyor..

Bu işler biraz da "kendini en baştan nasıl kabul ettirdiğine" bağlı aslında..
Sadece çocuklara bişeyler götürürseniz veya sadece tatlı-pasta sizi de öyle kabul edeceklerdir. Zaten bu davranışınız eleştiri alsaydı, k.valideniz sizi uyarmaz mıydı? Herhangi bişey söyledi mi şimdiye dek bu konuda?

Eşinizin ablası katılır bu hediyeleşmeye, o kültürle büyümüş çünkü.. Neticede bu adeti sürdürenler kadınlar..
Ama siz o kültürle büyümediniz ve eşinizin ailesindeki her adeti, geleneği harfiyen uygulamak zorunda değilsiniz..

elektraya
10-01-2011, 17:18
hediye kredisi çekin :60:

melek_21
10-01-2011, 19:18
bence hediyeleşmek çok güzel bişey ama böyle devamlı ve pahalı hediyeler götürmek sanki biraz gösterişe giriyor gibi geldi bana ama neyse:86: siz onlara katılmak zorunda değilsiniz onlarda sana getirmesin getirirlerse de de ki bizde böyle bi gelenek yok boşuna zahmet etmeyin filan de:26:

algida
10-01-2011, 21:16
Ne saçma şey ya :53:
Bırak canım al tatlını pastanı git , alamayack durumdaysan da kendin yap götür...
Bi başlarsan devamlı götürmen gerekecek madem götürmek istemiyorsun kimseyi takma istemeyerek bişeyleri yapmak için kendini zorlama :30:

HayyaL
24-01-2011, 15:12
Çok güzel bir şey...
Günümüzde insanların özel günleri bile önemsemediği birbirine bir çöp almaya kıyamadığı bu çağda böylesi güzel bir huy olması çok hoş :69:
Kıymetini bilin derim...
Alabildiğiniz çanak çömlek olsun, yarım elma gönül alma sonuçta :82:

Madamiks
24-01-2011, 15:39
Ben yanlış bir şey göremedim anlattıklarınızda,ilk defa gidilen eve,yemek davetine giderken ve özel günlerde hediye götürmek adettendir,bırakın adetleri ince düşüncedir,karşındakine değer verdiğini gösterir.Sorun değil bence.

MonaPisa
24-01-2011, 18:11
Ya gün olur cebinde paran olur sen de alırsın güzel şeyler götürürsün, gün olur paran olmaz bi şişe kola alırsın bi kilo kuru pasta o da seni sarsmaz zaten. Arkadaşın da dediği gibi çocuklara ufak tefek şeyler vs. Nihayetinde anladığım kadarıyla sen hediye götürmediğin için kimse seni ayıplamıyor ya da yargılamıyor ya da laf söz etmiyor di mi? Öyleyse zaten dert etme bence. En kötü evde bi kek yapar götürürsün, az veren candan sıkma canını.

samantha
24-01-2011, 22:22
Hediye kendiliğinden olduğunda içinden geldiğinde anlamlıdır. Böyle bir nevi emri vaki olması hediyenin manasını kaybettiriyor. Tüh ne alsam diye gerilerek alınan ve karşıdakinin de bu sefer ne getircek acaba diye beklediği hediyenin ne anlamı var... Bence içinizden ne geliyorsa öyle yapın onların ne yaptığı çok önemli değil.

vaveyla_esk
25-01-2011, 12:19
bu ne ya bu kadar sık hediyeleşme mi olur..
ama size gelen bir hediye getirdiyse , maddi durumunuz elvermiyorsa bir pasta falan alın.. eğer onu da alamıyorsanız yapacak birşey yok..ne düşünürse düşünsünler canım alamadıktan sonra..bu keyfi değil ya..
ya bazı insanlar diğer insanları düşünmeden emrivaki birşeyler yaparlar yada birşey organize ederler..ne sıkıntıltıdır..ben çalışırken millet anasının babasının yanında maaşı kendine, ben kardeşimi üni okutuyorum we ben üni. okuyorum çalışıyorum ev masrafı falan.. hadi şöyle yapıyoruz hadi böyle yapıyoruz para toplanacak!! veremeyince de pinti oluyorsunuz oysaki hiç yoktur.. akşama ekmek paramı da bırakamam ya..
ayıp değil kardeşim millet ne düşünmürse düşünsün..

UzmaN
11-04-2011, 19:08
Konu sahibinin talebi üzerine yorumlara kapatılmıştır..