PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hamilelikte Estrofem Kullanımı



rudi
26-04-2011, 14:50
Arkadaşlar merhaba ben 6+ 4 Günlük hamileyim.Tüp bebek tedavisi ve 2 embriyo transfer edildi şükür kese ve kalp atışlarını duyduk. ama işlemi yaptırdığım dr ye gitmedim bugun ,üniversite hastanesine gittim bugun muayene için ve kullandığım ilaçları sordu.
folbiol, coraspin.progynex kapsül, estrofem tablet kullanıyorum dedim.
estrofem X kategorisinde bir ilaç bunu hemen bırak bebekte anomaliye sebep olur dedi. Şok oldum. daha önce bu ilacı kullanan oldu mu aranızda bilgisi olan benimle paylaşabilir mi?
ve ben bu estrofem tableti transfer öncesinden bugune kadar kullandım. benim doktorum a ise tel de konuştum geçiştirdi. telaş etme tüp bebek tedavisinde östrojen takviyesini herkese uyguluyoruz dedi.

boncukkkkk
26-04-2011, 16:26
RUDİcim ben de 2.tüp bebek tedavimde bu ilaçların aynılarını kullanmıştım,sonuçta bu takviyeleri bütün doktorlar veriyolar diye biliyorum:49:O nedenle bi sorun olucağını sanmam:26: ama seni tam aydınlatacak kadar derin bi bilgimde yok canım:50:İNŞALLAH hiç bişeycik olmaz, hayırlısıyla 9ay sonra sağlıkla kucağına alırsın meleğini:emir_bebek::70:

ilbatum
26-04-2011, 18:33
bende bu ilacı dediğin gibi öncesinden başlayarak kullandım ve ilacın prospektüsünde yazıyordu bende panikledim ama sonuçta kötü bir şeyi neden versinler dedim ,tarama testlerindede sorun çıkmadı şükürler olsun, inşallah bundan sonrada çıkmaz 8 gün sonra yakışıklım kucağımda olacak inşallah sağlıkla ve hayırlısıyla tabi :)
rabbim kimseyi evladıyla terbiye etmesin, sen rahat ol kendini allaha teslim et ,hiçbir ilaç kullanmadığı halde anomali olan çocukta var sonuçta değil mi? inşallah sende hayırlısıyla kucağına alırsın bebeğini, bunları düşünüpte bebeşi üzme annesi, o çok sağlıklı olacak inşallah:)))

ankara_06
26-04-2011, 22:11
canım transferden test gününe kadar snaırım bende kullandım sonra kestirdi banada
ama bişey olmaz ınş telaş etme
benim moralim çok bozuk inan ağlıyorum
ınş duyarım kalp atışını:49:

11MayisSilam
26-04-2011, 22:42
Arkadaşlar merhaba ben 6+ 4 Günlük hamileyim.Tüp bebek tedavisi ve 2 embriyo transfer edildi şükür kese ve kalp atışlarını duyduk. ama işlemi yaptırdığım dr ye gitmedim bugun ,üniversite hastanesine gittim bugun muayene için ve kullandığım ilaçları sordu.
folbiol, coraspin.progynex kapsül, estrofem tablet kullanıyorum dedim.
estrofem X kategorisinde bir ilaç bunu hemen bırak bebekte anomaliye sebep olur dedi. Şok oldum. daha önce bu ilacı kullanan oldu mu aranızda bilgisi olan benimle paylaşabilir mi?
ve ben bu estrofem tableti transfer öncesinden bugune kadar kullandım. benim doktorum a ise tel de konuştum geçiştirdi. telaş etme tüp bebek tedavisinde östrojen takviyesini herkese uyguluyoruz dedi.


Her ilacin kendine göre bir takim yan etkileri var.

Bu yan etkiler var diye hangi tansiyon , seker , kalp hastasi ilac kullanimini birakiyor .

Tabiki hamilelikte iki misli dikkatli olunmasi gerekli ..

Sonucta bizimle birlikte bir bebegin de hayati söz konusu ...

Yalniz bizler dogal yollardan hamile kalmiyoruz .. Tedavi boyunca pek cok ilac kullaniyoruz ..

Ve hamilelikte de bunlarin bazilarina devam etmemiz gerekli ...

Doktorunuz söylemedikce kendi kafaniza göre yada cevrenizdekilerin söylentilerine aldanip ilacinizi birakmamanizi tavsiye ederim ..

Bir ilac belki %20 yan etkiye sahip olabilir ama %80 de vücudun buna gereksinimi varsa ; gebeligin devamini buna bagliysa , bu ilaci birakmak hic mantikli olmaz ..

Bu güne kadar ayni ilaclari kullanmis ve bebegini saglikla dünyaya getirmis pek cok arkadasimiz var .

Allahin izniyle siz de onlardan biri olursunuz insallah ...

Sorunsuz hamilelikler diliyorum ... :71:

Akliniza takilan seyleri doktorunuza sormadan hareket etmeyin derim ...






canım transferden test gününe kadar snaırım bende kullandım sonra kestirdi banada
ama bişey olmaz ınş telaş etme
benim moralim çok bozuk inan ağlıyorum
ınş duyarım kalp atışını:49:



Suan icinizde kendi caninizdan bir varlik var ve büyümek icin cabalayip duruyor ..

Siz bunun keyfini sürmeniz gerekirken hakli ama zamansiz endiselerinizle onu da üzüyorsunuz ...

Aglayarak hem kendinizi ,hem bebeginizi üzmeyin . Lütfen ..

Kalp asinin duyulmasi 8. haftaya kadar sürebiliyor ...

Insallah en kisa zamanda miniginizin pitpitini da duyarsinizz ...

Sorunsuz hamilelikler diliyorum ... :71:

ankara_06
26-04-2011, 22:59
Suan icinizde kendi caninizdan bir varlik var ve büyümek icin cabalayip duruyor ..

Siz bunun keyfini sürmeniz gerekirken hakli ama zamansiz endiselerinizle onu da üzüyorsunuz ...

Aglayarak hem kendinizi ,hem bebeginizi üzmeyin . Lütfen ..

Kalp asinin duyulmasi 8. haftaya kadar sürebiliyor ...

Insallah en kisa zamanda miniginizin pitpitini da duyarsinizz ...

Sorunsuz hamilelikler diliyorum ... :71:


[/QUOTE]

çok teşekkür ederim rahatlattınız beni
evet gereksiz bir stres içindeyim
farkına geç vardım bekleyceğim

rudi
27-04-2011, 06:22
canım transferden test gününe kadar snaırım bende kullandım sonra kestirdi banada
ama bişey olmaz ınş telaş etme
benim moralim çok bozuk inan ağlıyorum
ınş duyarım kalp atışını:49:
canım günaydın,
sen dr gittin mi bak ortalama 8. haftalarda duyuluyor kalp sesi.,
lütfen üzülme ve miniklerini üzme. bizim stresimizi inan hissediyorlar.
seninadet tarihi geç idi şu an 5 +2 sin uymaman normal.ben de aynı hafta da dr ye gitmiştim ve kese bile görünmemişti, ağladım isysn ettimo gün akşam kanamam oldu biliyorsun değilmi.?
şimdi o halime sadece gülüyorum ve kızıyorum..
sabır lütfen

rudi
27-04-2011, 06:24
bende bu ilacı dediğin gibi öncesinden başlayarak kullandım ve ilacın prospektüsünde yazıyordu bende panikledim ama sonuçta kötü bir şeyi neden versinler dedim ,tarama testlerindede sorun çıkmadı şükürler olsun, inşallah bundan sonrada çıkmaz 8 gün sonra yakışıklım kucağımda olacak inşallah sağlıkla ve hayırlısıyla tabi :)
rabbim kimseyi evladıyla terbiye etmesin, sen rahat ol kendini allaha teslim et ,hiçbir ilaç kullanmadığı halde anomali olan çocukta var sonuçta değil mi? inşallah sende hayırlısıyla kucağına alırsın bebeğini, bunları düşünüpte bebeşi üzme annesi, o çok sağlıklı olacak inşallah:)))
İnşallah canım Rabbim meleklerimizi korusun sağlıkla gelsinler kucağımıza. maşallah senindoğuma az kalmış.:nazar:
kötü şeyler düşünmemeye çalışıyorum.

Zeynepce2011
27-04-2011, 08:11
canım bu muammayı hepimiz yaşadık merak etme hemen hemen herkes kullandı diyebilirim bende ilk okuduğumda çok panik oldum dr aradım ama onlara güvenmekten başka çare yok rahim duvarını kalınlaştıromuş sanırım bu ilaç bizde keseyi gördükten sonra kesmiştik korkma hiçbişey olmaz allahın iizniyle.

ankara_06
27-04-2011, 10:08
canım günaydın,
sen dr gittin mi bak ortalama 8. haftalarda duyuluyor kalp sesi.,
lütfen üzülme ve miniklerini üzme. bizim stresimizi inan hissediyorlar.
seninadet tarihi geç idi şu an 5 +2 sin uymaman normal.ben de aynı hafta da dr ye gitmiştim ve kese bile görünmemişti, ağladım isysn ettimo gün akşam kanamam oldu biliyorsun değilmi.?
şimdi o halime sadece gülüyorum ve kızıyorum..
sabır lütfen

canım çok teşekkür ederim desteğin için
biz dün dr daydık ama duyamadık henüz erken dedi dr
evet biraz daha beklicem ınş duyarım canım
evet sabır biraz

duru2
27-04-2011, 15:28
öncelikle açtığın konu önemli bi konu, bunu dile getirdiğin için sağol. Ancak sanırım burada aramızda tartışmak dışında pek bi sonuca varamıycaz, çünkü kimi doktor savunurken kimi itiraz ediyor. Bende kullandım ve şuan 7.haftamdayım daha bu gün kestik. karnımdaki bebekler erkek ise sürekli östrojen hormonuna maruz kalıyorlar :( ilk tüp bebek şuan 28 yaşında, illa bi özürü olmak zorunda değil ama Allah korusun cinsel işlev bozukluğu olup olmadığnı açıklarlar mı acaba :(
İçinizi kararttıysam çokkk özür dilerim ama ne yapayım benim de içimi kemiren bi soruydu bu... ama ben doktoruma güvendim ve kullandım ....
Tüp bebek doktorlarının hepsi kullandırıyo her halde bu vebalin altına girmezler..

rudi
27-04-2011, 16:40
öncelikle açtığın konu önemli bi konu, bunu dile getirdiğin için sağol. Ancak sanırım burada aramızda tartışmak dışında pek bi sonuca varamıycaz, çünkü kimi doktor savunurken kimi itiraz ediyor. Bende kullandım ve şuan 7.haftamdayım daha bu gün kestik. karnımdaki bebekler erkek ise sürekli östrojen hormonuna maruz kalıyorlar :( ilk tüp bebek şuan 28 yaşında, illa bi özürü olmak zorunda değil ama Allah korusun cinsel işlev bozukluğu olup olmadığnı açıklarlar mı acaba :(
İçinizi kararttıysam çokkk özür dilerim ama ne yapayım benim de içimi kemiren bi soruydu bu... ama ben doktoruma güvendim ve kullandım ....
Tüp bebek doktorlarının hepsi kullandırıyo her halde bu vebalin altına girmezler..
ben bu konuda üniversite hastanesi tıbbı farmakoloji bölümünün görüşünü sözlü ve yazılı olarak aldım. kesinlikle bebeğinizi alalım gebeliği sonlandırın ciddi risk diyor. ve burada yazıp kimseyi tedirgin etmek istemem ama , bir olasılık bu da; erkek bebek cinsel olarak kadınsı durumlar, kız bebek rahim kanseri riski dediler. benden bu bilgilerin bana verildiğine ve gebeliğimin devamını kendi isteğimle devam ettirdiğime dair yazılı onay aldılar. kendi doktoruma gittim bugun bu konu da konusmak dahi yanlış olur diyor,ay da 100 kadın a tüp bebek yapıyorum %50 si gebe ve herkes de kalp sesini duyana kadar dvm ettim bir sakıncası yok ısrarla diyor.,ben dün itibarı ile bıraktım 6+3 de..kime neye inanacağına şaşırıyor insan. sadece Allah'ıma dua ediyorum sağlıklı olsunlar diye...

rudi
27-04-2011, 16:45
canım bu muammayı hepimiz yaşadık merak etme hemen hemen herkes kullandı diyebilirim bende ilk okuduğumda çok panik oldum dr aradım ama onlara güvenmekten başka çare yok rahim duvarını kalınlaştıromuş sanırım bu ilaç bizde keseyi gördükten sonra kesmiştik korkma hiçbişey olmaz allahın iizniyle.
canım merhaba
kese görene kadar kullanıldıysa problem yok diyorlar, ama işte miniklerin kalpleri oluştuktan sonra kullanmak çok sakıncalı diyorlar ,
ALLAH ım yavrularımızı korusun:nazar::nazar:

meloni84
27-04-2011, 19:47
ben 3. ayıma kadar kullandım açıkçası endişe duymadım çünkü vücut gebelik süresinde belli oranda östrojen salgılıyor ve sanırım 3 aya kadar olan düşük tehdidini ortadan kaldırmak amacı ile bu ilacı veriyorlar tek birşey vardı kızım doğduğunda adet kanaması gibi azıcık kanama ile karşılaştık doktora sorduğumda östrojen kaynaklı dedi kandaki seviye düşünce kanama kesilir dedi öylede oldu

lahor
28-04-2011, 00:10
Arkadaşlar merhaba ben 6+ 4 Günlük hamileyim.Tüp bebek tedavisi ve 2 embriyo transfer edildi şükür kese ve kalp atışlarını duyduk. ama işlemi yaptırdığım dr ye gitmedim bugun ,üniversite hastanesine gittim bugun muayene için ve kullandığım ilaçları sordu.
folbiol, coraspin.progynex kapsül, estrofem tablet kullanıyorum dedim.
estrofem X kategorisinde bir ilaç bunu hemen bırak bebekte anomaliye sebep olur dedi. Şok oldum. daha önce bu ilacı kullanan oldu mu aranızda bilgisi olan benimle paylaşabilir mi?
ve ben bu estrofem tableti transfer öncesinden bugune kadar kullandım. benim doktorum a ise tel de konuştum geçiştirdi. telaş etme tüp bebek tedavisinde östrojen takviyesini herkese uyguluyoruz dedi.
folbiol hariç bunlara ilaveten birde progestan iğne kullanıyorum opssssss kafam karıştııııııııııııııdaha henüz kalp atışlarını dinlemedik bakalım o zaman dr ne söylerrr????????

filizcim
18-11-2011, 08:45
bende bu ilacı dediğin gibi öncesinden başlayarak kullandım ve ilacın prospektüsünde yazıyordu bende panikledim ama sonuçta kötü bir şeyi neden versinler dedim ,tarama testlerindede sorun çıkmadı şükürler olsun, inşallah bundan sonrada çıkmaz 8 gün sonra yakışıklım kucağımda olacak inşallah sağlıkla ve hayırlısıyla tabi :)
rabbim kimseyi evladıyla terbiye etmesin, sen rahat ol kendini allaha teslim et ,hiçbir ilaç kullanmadığı halde anomali olan çocukta var sonuçta değil mi? inşallah sende hayırlısıyla kucağına alırsın bebeğini, bunları düşünüpte bebeşi üzme annesi, o çok sağlıklı olacak inşallah:)))

slm canım ya umarım yakın zamanda mesajımı görürsün.şu estrofem benim de canımı çok sıkıyor.hamileliğimin 6. haftasındayım.doktor kalp atışını duyana kadar 8. haftaya kadar günde 3 tane sonra 1 hafta 2 bir hafta 1 kullanıp bitiricez dedi.kafam çok karışık sende bi sorun oldu mu?güvenle kullanabilirmiyim sen ne zaman bıraktın

Zeynepce2011
18-11-2011, 18:20
slm canım ya umarım yakın zamanda mesajımı görürsün.şu estrofem benim de canımı çok sıkıyor.hamileliğimin 6. haftasındayım.doktor kalp atışını duyana kadar 8. haftaya kadar günde 3 tane sonra 1 hafta 2 bir hafta 1 kullanıp bitiricez dedi.kafam çok karışık sende bi sorun oldu mu?güvenle kullanabilirmiyim sen ne zaman bıraktın

canım ben cevaplıyım bende kullandım çok şükür hiçbişey olmadı merak etme doktorun ne diyosa uyguls:)

melisela
18-11-2011, 18:44
canım ben cevaplıyım bende kullandım çok şükür hiçbişey olmadı merak etme doktorun ne diyosa uyguls:)

canım sen ne kadar süre kullanmıştın? doktorum bana da 3 ay kullanacaksın dedi, ama ben kafama göre 8. haftamda bıraktım, çok şükür bişeyde olmadı bırakınca, bende günde 2 tane alıyordum..progestanıda 3. ayıma kadar kullandım..tüp bebek doktorum 3. aya kadar dedi, gittiğim normal doğum kadıncımda kullanmasanda olur deyince bende bırakmıştım..

meloni84
20-11-2011, 00:22
slm canım ya umarım yakın zamanda mesajımı görürsün.şu estrofem benim de canımı çok sıkıyor.hamileliğimin 6. haftasındayım.doktor kalp atışını duyana kadar 8. haftaya kadar günde 3 tane sonra 1 hafta 2 bir hafta 1 kullanıp bitiricez dedi.kafam çok karışık sende bi sorun oldu mu?güvenle kullanabilirmiyim sen ne zaman bıraktın


canım sen ne kadar süre kullanmıştın? doktorum bana da 3 ay kullanacaksın dedi, ama ben kafama göre 8. haftamda bıraktım, çok şükür bişeyde olmadı bırakınca, bende günde 2 tane alıyordum..progestanıda 3. ayıma kadar kullandım..tüp bebek doktorum 3. aya kadar dedi, gittiğim normal doğum kadıncımda kullanmasanda olur deyince bende bırakmıştım..


bende 3 ay kullandım arkadaşlar nicemiz kullanıyor içinizi ferah tutun hatta öyleki ben estrofemi içerken bebeğim içeride daha güçlü olacak derdim hep :9: ki x kategorisinde olduğunu biliyordum bişecik olmuyor rahim kalınlığı için veriyorlar çokta iyi ediyorlar ellerine sağlık :9:

femaleking
25-05-2013, 11:37
ben bu konuda üniversite hastanesi tıbbı farmakoloji bölümünün görüşünü sözlü ve yazılı olarak aldım. kesinlikle bebeğinizi alalım gebeliği sonlandırın ciddi risk diyor. ve burada yazıp kimseyi tedirgin etmek istemem ama , bir olasılık bu da; erkek bebek cinsel olarak kadınsı durumlar, kız bebek rahim kanseri riski dediler. benden bu bilgilerin bana verildiğine ve gebeliğimin devamını kendi isteğimle devam ettirdiğime dair yazılı onay aldılar. kendi doktoruma gittim bugun bu konu da konusmak dahi yanlış olur diyor,ay da 100 kadın a tüp bebek yapıyorum %50 si gebe ve herkes de kalp sesini duyana kadar dvm ettim bir sakıncası yok ısrarla diyor.,ben dün itibarı ile bıraktım 6+3 de..kime neye inanacağına şaşırıyor insan. sadece Allah'ıma dua ediyorum sağlıklı olsunlar diye...

merhaba. size bişey soracaktım. Estrofemi bırakmışsınız eski bi yazınızda farmakolojiye danıştığınızı yazmışsınız.
bende kritik bi karar almak üzereyim. bıraktınız mı yoksa devam mı ettiniz? gebeliğiniz sağlıklı devam etmişmiydi? şimdiden teşekkürler

femaleking
25-05-2013, 11:42
öncelikle açtığın konu önemli bi konu, bunu dile getirdiğin için sağol. Ancak sanırım burada aramızda tartışmak dışında pek bi sonuca varamıycaz, çünkü kimi doktor savunurken kimi itiraz ediyor. Bende kullandım ve şuan 7.haftamdayım daha bu gün kestik. karnımdaki bebekler erkek ise sürekli östrojen hormonuna maruz kalıyorlar :( ilk tüp bebek şuan 28 yaşında, illa bi özürü olmak zorunda değil ama Allah korusun cinsel işlev bozukluğu olup olmadığnı açıklarlar mı acaba :(
İçinizi kararttıysam çokkk özür dilerim ama ne yapayım benim de içimi kemiren bi soruydu bu... ama ben doktoruma güvendim ve kullandım ....
Tüp bebek doktorlarının hepsi kullandırıyo her halde bu vebalin altına girmezler..

evet çok haklısınız. sonuçta kanser, cinsel işlev bozukluğu gibi rahatsızlıklar kişi 20 yaşına gelince (en az) belli oluyor. ileriye dönük bişey söylemek çok zor. Türkiyede ve dünyada tüp bebek çok büyük bir pazar. belki gebelik şansını arttıracak diye zararlarıı gözardı ederek kullanıyor olabilirler. sonuçta bu hormonların zararlarının ortaya çıkması yıllar alıyor. bence hem anneye zarar hem bebeğe. gebeliği öğrenir öğrenmez kesilmeli.

rudi
28-05-2013, 12:07
merhaba. size bişey soracaktım. Estrofemi bırakmışsınız eski bi yazınızda farmakolojiye danıştığınızı yazmışsınız.
bende kritik bi karar almak üzereyim. bıraktınız mı yoksa devam mı ettiniz? gebeliğiniz sağlıklı devam etmişmiydi? şimdiden teşekkürler

merhabalar,
evet bıraktım zaten doktorum kalp atışı başladığı an da bıraktıracağını sonradan belirtmişti.ben dr bana bırakmamı söylemeden 3-4 gün önce bıraktım. gebeliğim sağlıkla dvm etti ve 37 haftalık ikiz bebeklerim dünyaya geldi.

rudi
28-05-2013, 12:12
merhaba. size bişey soracaktım. Estrofemi bırakmışsınız eski bi yazınızda farmakolojiye danıştığınızı yazmışsınız.
bende kritik bi karar almak üzereyim. bıraktınız mı yoksa devam mı ettiniz? gebeliğiniz sağlıklı devam etmişmiydi? şimdiden teşekkürler
merhabalar yeniden,
gebeliğinizin haftası nedir ve kalp atışını duydunuz mu?
kalbinizin sesini dinleyin ben öyle yaptım ve ki kolay kolay risk alan bir şey in altına imza atan biri olmama rağmen. kendi onayımla estrofemi o güne kadar kullanmama karşın bebekleri doğuracağıma dair yazılı onayım alındı imza attım

femaleking
03-07-2013, 17:58
merhabalar yeniden,
gebeliğinizin haftası nedir ve kalp atışını duydunuz mu?
kalbinizin sesini dinleyin ben öyle yaptım ve ki kolay kolay risk alan bir şey in altına imza atan biri olmama rağmen. kendi onayımla estrofemi o güne kadar kullanmama karşın bebekleri doğuracağıma dair yazılı onayım alındı imza attım

çok teşekkür ederim cevabınız için. uzun süredir giremediğim için geç cevapladım kusura bakmayın. ben kalp atışını beklemeden bıraktım. sanırım 14. günümde veya en geç 16. günümde bırakmış olmam lazım. doktorum da zaten ben bıraktıktan 1 veya 2 gün sonra bıraktıracakmış meğer. çok şükür devam ediyor gebeliğim. İnşallah bi sorun çıkmaz.

sizin yavrularınızı da Allah bağışlasın. güzel günlerini görmek nasip olsun.

rudi
07-07-2013, 21:01
çok teşekkür ederim cevabınız için. uzun süredir giremediğim için geç cevapladım kusura bakmayın. ben kalp atışını beklemeden bıraktım. sanırım 14. günümde veya en geç 16. günümde bırakmış olmam lazım. doktorum da zaten ben bıraktıktan 1 veya 2 gün sonra bıraktıracakmış meğer. çok şükür devam ediyor gebeliğim. İnşallah bi sorun çıkmaz.

sizin yavrularınızı da Allah bağışlasın. güzel günlerini görmek nasip olsun.
aynı şeyleri yaşamışız. bana da bir kaç güne kadar ilacı bıraktıracağını belirtmişti doktorumuz.
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.sağlıklı vakitli doğumlar.

BenekliBonibon
27-09-2013, 19:56
Ben transferin 16.günüdeyim ilk estrofem kutum bitti dokt rum kutu bitince bırak demişti ama buradaki herkes daha çok kullanmış
Birde prospektüsünde bırakınca kanama yapar diyor böyle birşey yaşayan var mı ??

arjin1977
28-09-2013, 09:39
Kızlar bende estofremi gebeliğimin 13. haftasına kadar kullandım.Düşük tehlikem ve kanamam vardı.Burda yazılanları okuyunca kaygılandım ve uzman perinatologa sordum.Zararı olmadığını söyledi.

aksu81
07-11-2013, 16:10
Ben de tüp bebek ile hamile kaldım, 12. gün testim pozitif çıktıktan sonra doktorumun ilk kestiği ilaç estrofemdi (Ankara Başkent Üni. Hulusi Bey) o dönem genelde forumdaki arkadaşların devam ettiğini duyunca telaşlanmış ve araştırmıştım, özellikle burada yazılanlar bana yol gösterdi, farmakoloji bölümünün bu kadar net ilaca karşı olması ile doktorumu da dinleyerek keseyi bile görmeden estrofemi bıraktım... Şükürler olsun kanamam falan da olmadı, iyiki de bırakmışım diyorum çünkü göz ardı edilemeyecek ve etkisi yıllaaar sonra belli olacak yan etkiler bunlar. Özellikle ilk 3 ay doktorum kullandırdı dediklerinde şaşırıyorum... Şuanda maşallah 12. haftadayım bundan sonrası ne olur bilemem ama Allah korusun bir sıkıntı olursa da estrofemi bıraktığım için olmadığını biliyorum... ayrıca yurtdışındaki uygulamanın da bırakma yönünde olduğunu duydum... benim gibi merak eden arkadaşlara bilgi vermek adına paylaşmak istedim...
Rabbim hepimize sağlıklı hayırlı evlatlar nasip etsin...

bugdaytanesi82
17-05-2014, 16:53
valla içime öyle bi kurt düştü ki bırakacam kendi başıma estrofemi o olacak yani
daha 6 haftalık hamileyim ama cok tırstım bu ilaçtan:18:

confident
18-05-2014, 17:40
valla içime öyle bi kurt düştü ki bırakacam kendi başıma estrofemi o olacak yani
daha 6 haftalık hamileyim ama cok tırstım bu ilaçtan:18:

Kotu ornek olmam istemem ama ben test sonucunu aldıgım gün birakıp sadece progestana devam etmiştim. 12 haftalık oldu bebegim masallah bir sıkıntımız olmadı.


Sent from my iPad using Kadınlar Kulübü

twilight
28-06-2014, 05:14
Hayır öyle doktor agızıyla konuşuyorsunuz ki insanların tedirgin ediyorsunuz.. belki sizin östrojene ihtiyacınız yoktu.. Bütün doktorlar yan etkisini bilir ama ihtiyacı olana yazar bu ilacı.. Belkide zararı dokunmayacaksa bile psikolojik olarak etkiliyorsunuz herkesi.. ya burda biri sizden etkilenip kendi kendine ilacı bıraksa ve düşük yaşasa.. kafanıza göre yorumlar yapmayın ilaçlar hakkında.. bırakın insanlar uzman tavsiyesiyle tedavi görsün.. Nasıl canımı sıktınız sabah sabah ya!!!!!!!!!!

nix
16-07-2014, 10:45
benımde yarın transferım var bana ve benle beraber opusu olan herkese dr estrofem verdı devlet hastanesınde yaptırıyrm tıcarı bı kaygıları yok. sımdılık kullanıyorum ınsallah sonucum pozıtıf olursa dr a danısacagım