PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : battaniyede sallanmaya alışan oğlum...



smile6081
06-05-2011, 06:17
oğlum artık 1 yaşında ve kayınvalidem bakıyor, yarım gün çalışıyorum.
ilk başlarda ben bakıcı diye direttim ama eşim bebeğimiz küçük diye istemedi işe başladığımda 5 aylıktı.


kayınvalidemle ve ayrıcakayınpederimle çok sıkıntı yasadık en başından beri.

oğlum gazlıydı ağlardı fazlasıyla bende yıprandım bu konuda. ve sürekli kayınvalidem battaniyede sallayalım derdi ben hep karşı çıkardım çünkü battaniyede sallamayı çok ilkel buluyordum ve sersemleterek uyuttuğunu düşünüyordum ve en çokta alışmasından korkuyordum.
ben oğlumu kucağımda okşayarak, beşiğinde hafif hafif sallayarak yada omzumuzda popişine pıtpıt vurarrak uyutuyordum.eşimde aynı şekilde. bu en fazla 15 ile 30 dk sürerdi.

ve artık oğlum uyku saatlerini işkenceye, dayanılmaz birseye dönüştürdü en omzumuzda ne kucagımızda nede beğşiğinde uyumak istiyor. anladım ki kayınvalidem ve kayınpederim battaniyede sallamaya alıştırmışlar. ben ne kadar karşı çıksamda yapmışlar. eşim aksam sıkıştırmış ve kayınvaşlidem itiraf etmiş.

artık oğlum u tek başıma uyutamıyorum. kollarım kopuyor stres çünkü sürekli ağlıyor çığlık çıplığa ikimizde terliyoruz bunalıyoruz.

bi ara hissettim battniyede salladığı, evdeki battaniyeleri topladım yıkadım. o gün seccadee sallamış. kayınvalidem çıkarır eteğinde sallar yinede sallar , biliyorum.
n-bu gün gelince diycem gerkirse hiç uyutma ikisindede ağlıyor sonuçta

akşam misafirlerimiz vardı artık misafirlerde yardım etti uyutma konusunda başarısız oluyorduk kucakta beşikte omuzda ve battaniyeye koyduk 15 dakika uyudu ve çok üzüldüm.

1 ay sonra izne ayrılıcam. ve 3 ay evde olucam. ne yapıcam bu alışkanlıktan nasıl vazgeçiricem,

ve tatilde ufak bir operasyon geçirmem gerek kollarıı bir süre eskisi gibi kullanamıycam .


siizce battaniyeden vazgeçermi bu nu nasıl bıraktırıcam. ne yapmalıyım bana yardımcı olun.

karacagumus
06-05-2011, 08:04
canım benim bebeğim dört aylık şu an kolik oldu ilk 3 ay mahvetti hepimizi benimde eşim şehir dışındaydı kayınvalidem kayınpederim yanımda idi biz kolik nöbetlerini battaniyede sallayarak hafifletiyorduk bence o kadar ön yargılı olma bebek anne karnındaki ambiyansı yakaladığı için uyuyor dedi doktorumuz battaniyenin içine pofuduk bir minder koyduk onunla idare ettik uyuyunca beşiğine koyup orda sallamaya devam ettim ben şimdilerde sorunumuz kalmadı, dikkatini çeken bir müzikle yatağına koyup hafif hafif sallıyorum uyuyor ama geçmeseydi bebek hamakları var onlardan alacaktım ben bebeği ve seni yıpratmadan yardımcı oluyor bir bsk derim benim amlyt için de geçmiş olsun allah acil şifalar versin

smile6081
06-05-2011, 08:21
canım benim bebeğim dört aylık şu an kolik oldu ilk 3 ay mahvetti hepimizi benimde eşim şehir dışındaydı kayınvalidem kayınpederim yanımda idi biz kolik nöbetlerini battaniyede sallayarak hafifletiyorduk bence o kadar ön yargılı olma bebek anne karnındaki ambiyansı yakaladığı için uyuyor dedi doktorumuz battaniyenin içine pofuduk bir minder koyduk onunla idare ettik uyuyunca beşiğine koyup orda sallamaya devam ettim ben şimdilerde sorunumuz kalmadı, dikkatini çeken bir müzikle yatağına koyup hafif hafif sallıyorum uyuyor ama geçmeseydi bebek hamakları var onlardan alacaktım ben bebeği ve seni yıpratmadan yardımcı oluyor bir bsk derim benim amlyt için de geçmiş olsun allah acil şifalar versin

canım suanbizim az sorunumuz yok. bebeğim 1 yasında 10 aydır gaz ancısı cekmiyor kayınvalidem 1 aydır felen sallıyor gaz sancısı genelde gecelri ouyordu.


zor günler evet ama sizde aşmışsınız. şimdi iyidir umarım.

selva82
06-05-2011, 08:38
canım uyku ile ilgili bir kitap var bende istersen ismini falan verebilirim.
o kitapta der ki
bebeği battaniyede, çingene salıncağında ya da hamakta bir kere bile sallarsanız alışması için yeterlidir çünkü bu şekilde sallanmanın tadı başka hiçbir şeyde yoktur...
yani eğer uzun süredir böyle sallanıyosa dönmesi zor olacak ama imkansız değil.
zaten her halükarda ağlıyosa yanına yatıp sevdiği bir oyuncağı varsa ya da müzik açarak severek okşayarak uyutmayı denesen.
benim kızım da kucakta pışpışlanarak uyuyodu 15 gündür bu şekilde uyuyo.
inşallah başarılı olursun yoksa sinir harbi yaşıyosunresmen çok zor...:(

zeynep_67
06-05-2011, 08:39
benimde oğluma 1 yaştan 2 yaş 2 aya kadar annemle babam baktılar.gaz problemi de yoktu üstelik battaniyeyle sallıyorlardı uyuyamıyordu ben olmayınca uyumayıncada çok huzursuz oluyordu haliye 1 yıl 2 ay salladık sonra bende senin gibi endişe etmeye başlamıştım yaz tatilinde napıcam diye eşimde çalışıyor olacaktı yalnız napıcam diye ama Allah tarafından benimle kalınca yanyana yattığımızda dediğin gibi biraz sırtını biraz poposuna pıt pıt yapınca uyuyordu bir de evde normal bi salıncağımız var şimdi öğle uykusuna orda uyumaya başlıyor Allah yardım eder merak etme...kayınvalidene de hak ver annemde bana öyle derdi uyuyamıyo ve kan ter içinde kalıyoruz derdi...

innuk
06-05-2011, 08:40
Merhaba arkadaşım benim oğlumda 18 aylık ve bahsettiğin sorun bizdede 6 aydır yaşanıyor öncelikle bu kadar ağlamasının ve uykuya dalamamasının fizyolojik etkileride var. Tek sorun battaniye değil için rahat olsun..
Şimdi soruna gelince benimde oğluma 4,5 aydan bu zamana annem baktı ve annem hep ayağında sallayarak uyuttu.Ben 1 aydır işi bıraktım ve artık kendim bakıyorum ilk başlarda zor oldu ama yan yana yatıp sırtını kaşıyarak uyutmaya alıştırdım. Psikolog kesinlikle sallanmamalı demişti. Annemle çatıştık tabi bu konuda. Neyse ilk başlarda çok ama çok zor oldu alıştırmak yatmıyor kalkıp gitmek istiyordu. Bununda çözümü gün içinde çok yorulmasını sağlamak, yatırmadan önce belli rutinler yapmak mesela pjama giydirmek ellerini yıkamak yada banyo yaptırmak masal anlatmak gibi. 10-15 gün uğraşırsın ama asla ağlamasından yılıp sallamayacaksın o zaman sil baştan oluyor ve daha çok ağlıyor sallasınlar diye..
Şimdi benim oğlum çok şükür uykusu gelince yatağına bırakıyorum ve kendisi uyuyor gündüzleri gece ise yine aynı yöntem yanyana yatıp sırt kaşıma ve masal anlatma :) Artık uykuya çok kısa sürede dalıyor..

nihalnaz
06-05-2011, 08:41
biraz uğraştırır sizi geçmiş olsun

mariposita
06-05-2011, 08:57
canım uyku ile ilgili bir kitap var bende istersen ismini falan verebilirim.
o kitapta der ki
bebeği battaniyede, çingene salıncağında ya da hamakta bir kere bile sallarsanız alışması için yeterlidir çünkü bu şekilde sallanmanın tadı başka hiçbir şeyde yoktur...
yani eğer uzun süredir böyle sallanıyosa dönmesi zor olacak ama imkansız değil.
zaten her halükarda ağlıyosa yanına yatıp sevdiği bir oyuncağı varsa ya da müzik açarak severek okşayarak uyutmayı denesen.
benim kızım da kucakta pışpışlanarak uyuyodu 15 gündür bu şekilde uyuyo.
inşallah başarılı olursun yoksa sinir harbi yaşıyosunresmen çok zor...:(

o kitabın ismini ben alabilir miyim acaba? şimdiden kitap falan alıp hazırlıklı olmak istiyorum. çocuk yetiştirmek kolay değil çünkü. ve elinizde bu konularla ilgili kitaplar varsa isimlerini yazar mısınız?

kubraderin
06-05-2011, 10:16
konuya açan arkadaşım
benimde aynı problemim var napıcaz blmiyorum?
doktorumuz ayakta rutin sallanabilir sorun olmaz diyo.ama benim içim rahat değil.
2 aylıktı kızım bıraktığımda:( o zamandan beri annem bacaklarında sallayarak uyutuyo.
yoksa uyumaz napalım sizce arkadaşım:(

benim_olan
06-05-2011, 10:34
benim kızkardeşim doğduğunda aynı hatayı bizde yaptık sonra ona unutturabilmek için çok sıkıntı yaşadık..şu şekilde yapabilirsin tabi eşinde sana yardım etsin :38:battaniyede 2 kişi sallayınca yavaş yavaş... yere otur ve ayağına koy ayağında sallamaya devam et hiç battaniyeyi bırakma etrafında olsun daldığında yavaşlarsın battaniyeyi bırakırsın..öyle öyle unuturmuştuk biz..o yöntem bebeğin hoşuna gidiyor çünkü sersemliyor dediğin gibi..yoksa birden bırakmaz canım yavaş yavaş ...özellikle bir yolculukta çok sıkıntı oluyor öyle sallamak..kolay gelsin işin zor...niye laf dinlemez ki şu büyükler ya...eskiler geride kaldı artık yaa...:57:

balımnur
06-05-2011, 10:39
benim yeğenimde de çok çekmiştik en son çare bizde battaniyeyi bulmuştuk. battaniye içinde bile bize hükmediyordu evdeki ehrkes eee eee diye bağırıyorduk birimiz sussun ağlamaya başlıyordu hemen. bebğin demekki öyle rahat uyuyor cnm çokda fazl dert etme. izine ayrılacakmışsın beşiğinde tek başına uyumaya alıştırabilirsin. beşiğine oyuncaklar koy müzik aç birazda salla hatta konuşabilirsin. bebeğim büyümüş beşiğinde uyurmuş diye onalr çok güzel anlıyorlar bizi. olmadı biraz dizlerinde sallayıp beşiğine yatırırsın öyle denersin yapacak bişey yok artık

esir61
07-05-2011, 21:04
siz niye kayınvalidenizi böyle suçluyorsunuzki sizin anneniz hakkında böyle konuşulsa ne hissedersiniz sizin annenizde alıştırmış olabilirdi biraz anlayışlı olun siz onu bir anne yerine koyup ne yaptınız şimdiye kadar çok kızıyorum tüm gelinler eaynı hep kayınvalideler alıştırır şöyle bilgisizdir inattır birde herkes kendine bakssın ne olmuş yani battaniyede sallansa ne olur battaniyeleri saklamak ne ayıppppp biraz relaxxxxx olun o düşmanınız deil eşinizi doğuran kişi anne o aynen sizin gibiiiii

smile6081
08-05-2011, 05:01
canım benim bebeğim dört aylık şu an kolik oldu ilk 3 ay mahvetti hepimizi benimde eşim şehir dışındaydı kayınvalidem kayınpederim yanımda idi biz kolik nöbetlerini battaniyede sallayarak hafifletiyorduk bence o kadar ön yargılı olma bebek anne karnındaki ambiyansı yakaladığı için uyuyor dedi doktorumuz battaniyenin içine pofuduk bir minder koyduk onunla idare ettik uyuyunca beşiğine koyup orda sallamaya devam ettim ben şimdilerde sorunumuz kalmadı, dikkatini çeken bir müzikle yatağına koyup hafif hafif sallıyorum uyuyor ama geçmeseydi bebek hamakları var onlardan alacaktım ben bebeği ve seni yıpratmadan yardımcı oluyor bir bsk derim benim amlyt için de geçmiş olsun allah acil şifalar versin

caım merhabalar, bebeğin henuz küçükmüş benim oğlum 1 yaşına girdi gaz sancısı vs kalmadı yani.
allah size yardım etsin insan çok çaresiz kalıyor gaz sancısı başladığında.

smile6081
08-05-2011, 05:06
canım uyku ile ilgili bir kitap var bende istersen ismini falan verebilirim.
o kitapta der ki
bebeği battaniyede, çingene salıncağında ya da hamakta bir kere bile sallarsanız alışması için yeterlidir çünkü bu şekilde sallanmanın tadı başka hiçbir şeyde yoktur...
yani eğer uzun süredir böyle sallanıyosa dönmesi zor olacak ama imkansız değil.
zaten her halükarda ağlıyosa yanına yatıp sevdiği bir oyuncağı varsa ya da müzik açarak severek okşayarak uyutmayı denesen.
benim kızım da kucakta pışpışlanarak uyuyodu 15 gündür bu şekilde uyuyo.
inşallah başarılı olursun yoksa sinir harbi yaşıyosunresmen çok zor...:(

gerçektende alışmış onu istiyor bizdende . önerinizi deniycem . birde rica etsem kitabın adını yazsanız.

smile6081
08-05-2011, 05:17
benimde oğluma 1 yaştan 2 yaş 2 aya kadar annemle babam baktılar.gaz problemi de yoktu üstelik battaniyeyle sallıyorlardı uyuyamıyordu ben olmayınca uyumayıncada çok huzursuz oluyordu haliye 1 yıl 2 ay salladık sonra bende senin gibi endişe etmeye başlamıştım yaz tatilinde napıcam diye eşimde çalışıyor olacaktı yalnız napıcam diye ama Allah tarafından benimle kalınca yanyana yattığımızda dediğin gibi biraz sırtını biraz poposuna pıt pıt yapınca uyuyordu bir de evde normal bi salıncağımız var şimdi öğle uykusuna orda uyumaya başlıyor Allah yardım eder merak etme...kayınvalidene de hak ver annemde bana öyle derdi uyuyamıyo ve kan ter içinde kalıyoruz derdi...

merhabalar,
oğlum önceleri çok rahat uyuyordu fakat sıkıntımız 1 aydır var. inş bende sizin gibi tek başıma uyutmayı becerebilirim.teşeküürler.

bu arada kayın validem kan ter içinde kalmıyor biz kalıyoruz o hemen hopp koyuyor battanıyeye sallıyor.:1:

smile6081
08-05-2011, 05:23
siz niye kayınvalidenizi böyle suçluyorsunuzki sizin anneniz hakkında böyle konuşulsa ne hissedersiniz sizin annenizde alıştırmış olabilirdi biraz anlayışlı olun siz onu bir anne yerine koyup ne yaptınız şimdiye kadar çok kızıyorum tüm gelinler eaynı hep kayınvalideler alıştırır şöyle bilgisizdir inattır birde herkes kendine bakssın ne olmuş yani battaniyede sallansa ne olur battaniyeleri saklamak ne ayıppppp biraz relaxxxxx olun o düşmanınız deil eşinizi doğuran kişi anne o aynen sizin gibiiiii

bu kadar saldırgan olmanıza gerek yok bence.
evet bende bir anneyim ve ilerde kayınvalide olucam. ama beni zor durumda bırakıyor.benim sıkıntım yalnız kaldığımda ne yapacağım ve battanıyeyi sağlıklı bulmuyorum eevet sakladım battanıyeyı. bana söylemesi gerekmezmiydi battanıye ile sallıyorruz diye. ben kendim hissettim uyku ile sorun yaşayınca. ve benim bebeğimin önceleri uyku sorunu yoktu yanı problem yaşamadan uyuturduk. şimdi uyku saatlerimiz bir işkence saati oldu. sanırım anne değilsiniz sürekli ağalan uykuya dalamayan bir bebeğin yok. ve işten yorgun gelmiyor musun.

smile6081
08-05-2011, 05:32
konuya açan arkadaşım
benimde aynı problemim var napıcaz blmiyorum?
doktorumuz ayakta rutin sallanabilir sorun olmaz diyo.ama benim içim rahat değil.
2 aylıktı kızım bıraktığımda:( o zamandan beri annem bacaklarında sallayarak uyutuyo.
yoksa uyumaz napalım sizce arkadaşım:(

valla canım ne yapıcaz nasıl olucak bilmiyorum onun ağlamasına dayanamıyorum birde kendi sıkıntıların olunca çookzor oluyor. 2 gündür alıştırmaya çalışıyorum.

annem bizi hiç sallamadan büyürtmüş 3 kardeşiz, kendi beşiğimize koyarmış oyuncaklarımızla oynarken uyurmuşuz. ne battanıye ne ayak ne kucak bilmeden.

zamanla sanırım ve sabırlari siizn bebeğiniz ne kadar.


benim kızkardeşim doğduğunda aynı hatayı bizde yaptık sonra ona unutturabilmek için çok sıkıntı yaşadık..şu şekilde yapabilirsin tabi eşinde sana yardım etsin :38:battaniyede 2 kişi sallayınca yavaş yavaş... yere otur ve ayağına koy ayağında sallamaya devam et hiç battaniyeyi bırakma etrafında olsun daldığında yavaşlarsın battaniyeyi bırakırsın..öyle öyle unuturmuştuk biz..o yöntem bebeğin hoşuna gidiyor çünkü sersemliyor dediğin gibi..yoksa birden bırakmaz canım yavaş yavaş ...özellikle bir yolculukta çok sıkıntı oluyor öyle sallamak..kolay gelsin işin zor...niye laf dinlemez ki şu büyükler ya...eskiler geride kaldı artık yaa...:57:

şimdiki aklım olsa asla kayınvalideme baktırmam evet dediğin gibi hiç laf dinlemiyorlar. beni zorda abırakıyor sürekli. yemek konusundada aynısı yaşadık.

evet dışardaanneme bile gitsek işkence gibi vdekinde 1000 kat daha çok zorlanıyorum.
önerinizi deniycem zamnla ve sabırla.

esir61
09-05-2011, 14:38
bu kadar saldırgan olmanıza gerek yok bence.
evet bende bir anneyim ve ilerde kayınvalide olucam. ama beni zor durumda bırakıyor.benim sıkıntım yalnız kaldığımda ne yapacağım ve battanıyeyi sağlıklı bulmuyorum eevet sakladım battanıyeyı. bana söylemesi gerekmezmiydi battanıye ile sallıyorruz diye. ben kendim hissettim uyku ile sorun yaşayınca. ve benim bebeğimin önceleri uyku sorunu yoktu yanı problem yaşamadan uyuturduk. şimdi uyku saatlerimiz bir işkence saati oldu. sanırım anne değilsiniz sürekli ağalan uykuya dalamayan bir bebeğin yok. ve işten yorgun gelmiyor musun.

benimde var çocuklarım 3 tane eski yazılarınızıda okudum yemeği yedirmiyo suyu içirmiyo vs.vs. siz bakıcı olsa çok mu mükemmel olacak sanıyorsunuz ve bana söylemeliydi battaniyede salladığını diyosunuz siz herşeyi söylüyomusunuz anneniz gibi görüyomusunuz onu sizin bu yazdıklarınıza göre sizden korkuyordur hışmınızdan diken gibi batırıyosunuzdur sözleri lütfennn herkes birde dönüp kendine baksın teyzemisiniz halamı siz ve aileniz yiğenlerinizi pamukların arasında büyüttünüz galiba ve en saldırgan değilim herkes karşısındakinin yaptığını görüyor dönüp kendine bakmıyor bende çalışıyorum yorgunluk ne demek iyi bilirim

smile6081
10-05-2011, 06:33
beni anlayabildiğinizi sanmıyorum. herkes kendisi için yaşar, ve her olayda herkesin hissettikleri ayrıdır.
ben bebeğim konusunda çok hassasım .

şimdi size bir kaç şey sorucam.
ben titizim ve bebeğimin herşeyini arı yıkar ütülerim mendilleri çorapları vsvs.
siz bebeğiniz yemek yerken ağzını ne ile sileriniz? benim kayınvalidem dafalarca uyarmama rağman benim masayı tezgahı sildiğim sildiğim bezle siler çünkü odasından gidip almak gücüne gider en kolayda o vardır.

ve siz bebeğiniz yemek yerken, keç kere ağzını silersiniz. defalarca uyarmma rağmen benim kayınvalidem bi kaşık veriyor kayınpederim her defasında ağzını siliyor bu doğrumu sizce. oğlum mama sandelyesine oturduğunda ve kaşığı gördüğünde ağlamaya başlamıştı.

sizce bunlarda ne tepki vermeliyim kızmamalımıyım ıyarmamalımıyım???

ve beni umarsamamsına üzülmemeliyim?


altını değişmekten tiksindi. kakasından o onun torunu salyasından kusmugundan tiksindi ben bunlara içerledim . eşimle kavga ettik eşim annaesini uyardı. ve değişen koca bir hiç.


oğluma obez dedi yediği yemeği önunden aldı doktorumuzu gelişimi çok beğenirken o obez teşhisi koydu şimdi oğlum yesin diye takla atıyoruz. ve gecen gün

doktora söyleyinde iştah şubu felen versin dedi yerken obez yemezken iştah şurubuna başbur.

benim ilk bebeğim ama hala oldum . yiğenımden tiksinmedm. yemek yedirdim severek okşayarak konuaşarak, altın değiştirireken ouyuna dönüştürdüm.ve yiğenim benimle çpok mutlu olurdu.
neyse anlamayamazsın çünkü yaşamamışsındır.
zaten az zaaman kaldı,1 sonra bu işkence bitecek.

kubraderin
10-05-2011, 06:34
smile6081 arkadaşım benimde 1 ay baktı kayınvalide
3 aylıktı kızım.. altını pamukla silerdim ben.o silmeden kapatırdı.
sagıp bıraktığım sütü acıkınca ısıtıp verirdim,o 2 saat önce peteğin üzerine koyardı
ayagımda yavaş yavaş sallayarak uyuturdum,o inanılmaz derecede salladığını gördüm
ellerini yıkamadan yaptıklarının hattı hesabı yok zaten
bunları gördüğümde akşam 6dan sonra kim bilir ben gelene kadar neler oluyodu....
sonunda dayanamayıp tartıştım.kızımın sağlığı söz konusu bir başkasının değil..
karşımda kim olursa olsun valla gebertirim.tartışma sonucu küstü hatta 5 ay oldu konuşmuyoruz.
(umrumdada değil valla) şimdiki aklım olsa 1 gün bile baktırmazdım.. daha sonra annem bakmaya başladı. zavallı kızım ayakta sallamaya alıştığı için şimdi annemde sallayarak uyutuyo mecburen.rabbim yardımcımız olsun gerçekten en zor meslek annelik.. iyi günler diliyorum arakadaşım bol sütlü günler:)


esir61 hanım;
öncelikle k.valide-gelin ilişkileri herkezin aynı olamaz biz burada k.valideleri kötülemiyoruzzz yaptıkları hakkında yorum yapıp dertleşiyoruz.daha çok minikler zaten gün boyu aklın hep bebekte olduğu için benim istediğim gibi büyümüyor diye düşündükçe kahroluyosun....
demekki sen bebekken bırakmadın.agır laflar etmenize gerek yok diken gibi batmakta ne demek???? kim pamuklarda büyütmüşki biz büyütelim amaç o değil yani...
ayrıca kimin ne düşündüğü seni ilgilendirmez

Melan2010
10-05-2011, 07:05
kayınvalidenize kızmayın, bunu annenizde yapar,ama onlar torunlarının ağlamalarına dayamadıklarından bir an önce sussun diye bu yöntemi deniyorlar,benimde çoçularım 3ay denilen kolik 6 ay sürüyordu, benimde annem ve kaynanam ilk çoçuğumu battaniyeye alıştırdı,tamam yanlız olunca uyutamıyordum,kaynanam eteğinde salladığı günlerde oldu fakat ben ona hiç bir zaman kızmadım,çünkü çoçuğum morarıyordu,susturmak için yöntem bulduğu içinde annemi kaynanamı teprik etmiştim,daha 1 haftalıkken bebeğe birşey olacak diye annem bu yöntemi buldu,6 aydan sonra ayakta sallamaya başladık,ve 3 yaşına kadarda böyle devam etti ve bu yöntemi 3 çoçuğumdada uygulandı.şimdi gayette sağlıklı birer delikanlılar,genç kızlar büyüttüm......

gurbet_elde
10-05-2011, 07:31
mehaba benimde 1 yaşında oğlum bende ilk 6 ay ya emzirip pıpışlayarak yada yüzüstü yatırıp yine poposuna vurarak uyuttum ne zaman etrafında dönmeye başladı ayağımda sallamaya başladım son 2 aydır sadece gündüzleri ayağımda sallıyorum akşamaları beraber yatağa gidiyoruz biraz emziriyorum biraz muhallebi veriyorum öyle beraber yatarken kafasını seviyorum ninni söylüyorum uyuyo sonrada kendi yatağına götürüyorum bence uyku saati ayarlamsıda çok önemli oluyo bebeklerin uyumasında mesela oğlum sabah 8 de falan kalkar tabi her zaman değil ama genel söylüyorum yemesi içmesi oyunu derken saat 10 buçuk 11 gibi uyuturum 12.30 - 13.00 gibi kalkar yine yemeği oyun faslı 16.00 da falan yne uyuturum yine bir buçuk saat falan uyur sonra akşam yemeği falan derken dokuzda yatağa gideriz ee anca 10 da falan uyur ama benim bebeğimde çok sık kalkıyo belki 7-8 kere kalkıyo gece belki emzirdiğim içindir..
bence canım sende izine ayrılınca önce ayağında sallamaya alıştır sonra yavaş yavaş yatağa yatıp beraber uyumaya zor olacak ama sabır göstermemiz lazım minişlerimize

ask2009
10-05-2011, 08:04
Battaniyeyle sallanmaya alıştıktan sonra ayrılması biraz güç ama imkansız değil canım.Benimde 2 yaşında oğlum var aynen uyumadığı zamanlar çok zorda kalırsak battaniyeyle sallıyorduk 5 dakikada hemen uyuyordu.Bir ara iyice alışmıştı ama sonradan ağlasada ayakta sallamaya çevirdik.Şimdi annem bakıyor gündüzleri ayakta sallayıp uyutuyor.Akşamları ve haftasonu ise ben hiç ayakta sallamıyorum istemiyor çünkü.Emerek uyumayı seviyor koynumda yada yanımda yatarak biraz oynadıktan sonra ağırlaşıp uyuyor kendisi..Ama memeden ayırınca ne yapacağım nasıl uyutacağım bilemiyorum yanımda pışpışlayarak uyur sanırım.Bazen bbasının kucağında tv izlerken uykuya dalıyor.kayınvalidenin bakım konusuna gelince tamamen haklısın.İnsanın zaten çalışınca tüm gün aklı bebekte kalıyor.Hiçkimse anne kadar iyi bakamaz.Hele kayınvalidenin yaptıklarını okuyunca ben olsam bende kızardım.Uyarmaya devam et hiç çekinme.Ne olursa olsun o bir bebek ve gereken özeni göstermek zorunda bakan kim olursa...

esir61
10-05-2011, 11:30
kayınvalidenize kızmayın, bunu annenizde yapar,ama onlar torunlarının ağlamalarına dayamadıklarından bir an önce sussun diye bu yöntemi deniyorlar,benimde çoçularım 3ay denilen kolik 6 ay sürüyordu, benimde annem ve kaynanam ilk çoçuğumu battaniyeye alıştırdı,tamam yanlız olunca uyutamıyordum,kaynanam eteğinde salladığı günlerde oldu fakat ben ona hiç bir zaman kızmadım,çünkü çoçuğum morarıyordu,susturmak için yöntem bulduğu içinde annemi kaynanamı teprik etmiştim,daha 1 haftalıkken bebeğe birşey olacak diye annem bu yöntemi buldu,6 aydan sonra ayakta sallamaya başladık,ve 3 yaşına kadarda böyle devam etti ve bu yöntemi 3 çoçuğumdada uygulandı.şimdi gayette sağlıklı birer delikanlılar,genç kızlar büyüttüm......

bende bunu anlatmaya çalışmıştım sonuçta o onun canından bir parça onun iyiliğini ister sanki düşmanmış gibi konuşmaya gerek yok ve herkes yaşadığını bilir

smile6081
10-05-2011, 12:45
ben oğluma zarar veriyor diye düşünmüyorum bunuda hiç belirtmedim. sadece benden gizlenmesi ve bebeğimin bir anda farklı seye alışması hemde hiç gereği yokkken. benim oğlum hiç battaniyeyi bilmezdi. belli alışşkanlıklarla uyurdu kucakta omuzdabeşiğinde vsvsv bir anda içinden çıkılmaz bir hal aldı uyku saatlerimiz.

selva82
12-05-2011, 21:16
o kitabın ismini ben alabilir miyim acaba? şimdiden kitap falan alıp hazırlıklı olmak istiyorum. çocuk yetiştirmek kolay değil çünkü. ve elinizde bu konularla ilgili kitaplar varsa isimlerini yazar mısınız?

kitabın adı, çocukların uyku problemlerine dair çözümler yazarı, elizabeth pantley.
tracy hogg'un bebebek bakımıyla ilgili çok kapsamlı bir kitabı var onu da tavsiye ederim.
çocuk yetirştirmek kolay değil evet, kitaplar da bana ışık tutyolar bir çok konuda ama her bebek başlı başına bir kitap bence:))
sağlıkla kucağına alırsın bebeğini inşallah...

bersu_791
29-05-2011, 21:00
ah ah kayınvalıde ve battanıyede sallamak gekınde bırde bana sorun oğlum16aylık hala sallıyoruz ılk zamanlar gazdan cıldırırdı aglaya aglaya kusardı ah ah ne gunlerdı tek basımayım nasıl sallayım battanıyede sonunda ana dızının ıcını soktu esım duvardan duvara bagladı çingen salıncagı gıbı bır sey oldu 4aylıktı hala onda uyuyor en kısa zamanda ayırmam lazm cunkı ıkıncı gelıyor nasıl yapacam hıc bılmıyorum allah yardımcım olsun kayınvalıdeme gelırse oğlumu kucaga alıstırdı cektı gıttı ben kan kustum wc ye bılr kucagımda defalarca gırdım memlekete gıttıgımızde ben yok oğlum olmaz dıyorum o hemen atılıp yap oğlum ben varım dıyor ıst donunce acısını kım cekıyor tabı ben

kubraderin
03-06-2011, 11:37
Konuyu açan arkadaşım ne alemdesiniz
hala durum aynımı

smile6081
20-08-2011, 09:50
battaniyeden kurtulduk ama ayakta sallamaya başladaık. bunuda şükür istemeye istemeye ayağımda salalıyorum am ahala uyku üzenimiz sıfır. gece en az 3 kere uyanıyoruz. sabahta 6 dedikmi gün başlıyor. off offf

apsuva
23-01-2013, 11:23
oğlum artık 1 yaşında ve kayınvalidem bakıyor, yarım gün çalışıyorum.
ilk başlarda ben bakıcı diye direttim ama eşim bebeğimiz küçük diye istemedi işe başladığımda 5 aylıktı.


kayınvalidemle ve ayrıcakayınpederimle çok sıkıntı yasadık en başından beri.

oğlum gazlıydı ağlardı fazlasıyla bende yıprandım bu konuda. ve sürekli kayınvalidem battaniyede sallayalım derdi ben hep karşı çıkardım çünkü battaniyede sallamayı çok ilkel buluyordum ve sersemleterek uyuttuğunu düşünüyordum ve en çokta alışmasından korkuyordum.
ben oğlumu kucağımda okşayarak, beşiğinde hafif hafif sallayarak yada omzumuzda popişine pıtpıt vurarrak uyutuyordum.eşimde aynı şekilde. bu en fazla 15 ile 30 dk sürerdi.

ve artık oğlum uyku saatlerini işkenceye, dayanılmaz birseye dönüştürdü en omzumuzda ne kucagımızda nede beğşiğinde uyumak istiyor. anladım ki kayınvalidem ve kayınpederim battaniyede sallamaya alıştırmışlar. ben ne kadar karşı çıksamda yapmışlar. eşim aksam sıkıştırmış ve kayınvaşlidem itiraf etmiş.

artık oğlum u tek başıma uyutamıyorum. kollarım kopuyor stres çünkü sürekli ağlıyor çığlık çıplığa ikimizde terliyoruz bunalıyoruz.

bi ara hissettim battniyede salladığı, evdeki battaniyeleri topladım yıkadım. o gün seccadee sallamış. kayınvalidem çıkarır eteğinde sallar yinede sallar , biliyorum.
n-bu gün gelince diycem gerkirse hiç uyutma ikisindede ağlıyor sonuçta

akşam misafirlerimiz vardı artık misafirlerde yardım etti uyutma konusunda başarısız oluyorduk kucakta beşikte omuzda ve battaniyeye koyduk 15 dakika uyudu ve çok üzüldüm.

1 ay sonra izne ayrılıcam. ve 3 ay evde olucam. ne yapıcam bu alışkanlıktan nasıl vazgeçiricem,

ve tatilde ufak bir operasyon geçirmem gerek kollarıı bir süre eskisi gibi kullanamıycam .


siizce battaniyeden vazgeçermi bu nu nasıl bıraktırıcam. ne yapmalıyım bana yardımcı olun.

konuyu 2 yıl önce açmışsınız ama bende aynı sizin durumunuzdayım oglum çok gazlıydı battanıyeye alıştırdık şimdi 8 aylık oldu hala sallıyoruz her yolu denedik ama vazgeçmedi hamak aldık çingene salıncağı kurduk ama herkeşyı battaniyeden farklı buldu şimdi nasıl uyuyor oğlununz merak ettim vazgeçirebildinizmi battaniyeden.

smile6081
28-01-2013, 21:02
merhabalar,

evet battaniyeden kurtulduk ama uyku düzenimiz yok, canı istediiğiğnde kendi yastığını memesini alır uyur. canı istemediğindede saaatlerce ayagında salla banamısın demez birde geceleri uyanmalar hala devam ediyor, odaqsında yatırıyoruz sabah oturma odasında kanepede uyanıyoruz.
öğlen kreşten gelirken yolda arabada uyur 3 4 saat kıyamıyorum uyusun bari öğlen uykusunu tam alsın.


sizede allah kolaylık versin. çocuk buutmek çok zormuş ben 3 yılda bunnu anladım.:32: