PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kızlarr kapanmak(tesettur) ıstıyorum lutfen yardım edın!!!



cano_pasam
01-07-2012, 17:03
merhaba kizlar,

Kac zamandir dusunup de cesaret edemiyorum

Kapanmayi cok istiyorum.

Ama acaba artilari eksileri neler ,bilmiyorum

Lutfen yardim edin kapanirsam nelerden vazgecmek zorunda kalacagim?

Ne gibi olumsuzluklar yasayabilirim?

Onceleri cok sikiliyormussun sonradan alisiliyormus diyorlar ;ama tecrubelerinizi paylasabilir misiniz?

Bir de bir turlu esarp ya da sal baglayamiyorum beceremiyorum o kadar video izledim ama bi turlu olmuyor

Cevremde bana ogretecek kimsem de yok.

Lutfen yardim edin kac zamandir ruyalarima giriyor kapanmayi cok istiyorum ;ama sonra o biraz kapanip tekrar acilanlardan olmak istemiyorum

Kendimi tam olarak nasil hazirlayabilirim...???:26:

Yardimci olursaniz cok sevinirim...

holofira
01-07-2012, 17:18
merhaba kizlar,

Kac zamandir dusunup de cesaret edemiyorum

Kapanmayi cok istiyorum.

Ama acaba artilari eksileri neler ,bilmiyorum

Lutfen yardim edin kapanirsam nelerden vazgecmek zorunda kalacagim?

Ne gibi olumsuzluklar yasayabilirim?

Onceleri cok sikiliyormussun sonradan alisiliyormus diyorlar ;ama tecrubelerinizi paylasabilir misiniz?

Bir de bir turlu esarp ya da sal baglayamiyorum beceremiyorum o kadar video izledim ama bi turlu olmuyor

Cevremde bana ogretecek kimsem de yok.

Lutfen yardim edin kac zamandir ruyalarima giriyor kapanmayi cok istiyorum ;ama sonra o biraz kapanip tekrar acilanlardan olmak istemiyorum

Kendimi tam olarak nasil hazirlayabilirim...???:26:

Yardimci olursaniz cok sevinirim...

merhaba, ben 10 yıldır tesettürlüyüm. kapandığımda lise biri yeni bitirmiştim. benim kapanmamda içinde bulunduğum sosyal çevrem çok etkili olmuştu. ailem yüzde seksen tesettürlü zaten. o açıdan da sorun yaşamadım. lise ve üniversite yıllarında okula giriş çıkışlarda sıkıntı yaşıyordum; ama Allah yolunda bir şey yapıyorsan Rabbim mutlaka sabrını veriyor. senin yaşın kaç, ailen bu duruma ne der, sosyal çevren nasıl? başörtüsünü sevmende ve taşımanda bunlar çok etkili. Önemli olan sadece başını kapatmak da değil, ona uygun yaşayabilmek, onun ağırlığını taşıyabilmek... Allah yardımcın olsun...

cano_pasam
01-07-2012, 17:26
merhaba, ben 10 yıldır tesettürlüyüm. kapandığımda lise biri yeni bitirmiştim. benim kapanmamda içinde bulunduğum sosyal çevrem çok etkili olmuştu. ailem yüzde seksen tesettürlü zaten. o açıdan da sorun yaşamadım. lise ve üniversite yıllarında okula giriş çıkışlarda sıkıntı yaşıyordum; ama Allah yolunda bir şey yapıyorsan Rabbim mutlaka sabrını veriyor. senin yaşın kaç, ailen bu duruma ne der, sosyal çevren nasıl? başörtüsünü sevmende ve taşımanda bunlar çok etkili. Önemli olan sadece başını kapatmak da değil, ona uygun yaşayabilmek, onun ağırlığını taşıyabilmek... Allah yardımcın olsun...

Benim annem ve annem tarafi genelde hep kapali ailemin bir sey diyecegini zannetmiyorum
Arkadaslarimin geneli de kapali yasadigim sehir kucuk bi sehir zaten geneli kapali zaten
Ama ben biraz acik ve suslu bi kizim alisip alismamak arasinda kalacgimi dusunuyorum
Galiba biraz zorluk cekecegim.cok onceden beri uzun etekler aliyorum kendimi hazirlamaya calisiyorum.ama basimi bi tirlu duzgun baglayamiyorum siz ne kadar surede alistiniz?
Ne guzel 10 yildir kapaliymissiniz darisi basima olsun.
Bu arad 19-20 yasindayim.

holofira
01-07-2012, 17:30
Benim annem ve annem tarafi genelde hep kapali ailemin bir sey diyecegini zannetmiyorum
Arkadaslarimin geneli de kapali yasadigim sehir kucuk bi sehir zaten geneli kapali zaten
Ama ben biraz acik ve suslu bi kizim alisip alismamak arasinda kalacgimi dusunuyorum
Galiba biraz zorluk cekecegim.cok onceden beri uzun etekler aliyorum kendimi hazirlamaya calisiyorum.ama basimi bi tirlu duzgun baglayamiyorum siz ne kadar surede alistiniz?
Ne guzel 10 yildir kapaliymissiniz darisi basima olsun

ben kapandığımda bir uzun eteğim ve bir eşarbım bile yoktu. ablamın eteğini giyip annemin başörtüsünü takmıştım. 15 yaşın verdiği bir heves vardı aslında ama sonra çok sevdim hiç zorluk çekmedim çok çabuk alıştım. elim yatkındır bu tarz şeylere ilk bağladığım zamandan beri hanımlar kızlar çok beğenir bağlayışımı. çok da önemli değil aslında nasıl bağladığın zamanla alışırsın ona da kendine yakışan rahat edebileceğin bağlama stilleri geliştirebilirsin.

niltt
01-07-2012, 17:39
Kapanmanın tek olumsuz yönü sanırım bence sıcaklardır.
Kızlar yanlış anlamayın sakın ama temmuz,ağustos gibi nasıl dayanıyorsunuz yaa..

Siyasete girmeyen türbanın sonuna kadar destekçisiyim.
Ben sıcaklara dayanamayan bi tip olduğum için tesettürlü bayanları görünce acaip bunalıyorum,(yanlış anlaşılmasın sıcak havalarda)

Helal olsun valla..

ysmnfth
01-07-2012, 17:42
Canim meraba konunu gorunce bende hemen geldim.bende suan acik bi bayanim.ramazanin birinci gunu tesetture girecegim Rabbim izin verirse.herzaman icimdeydi,simdi bide ewladim var 1 yasina gircek.insallah bende sorumluluklarimi yerine getirebilirim.yalniz bugunde tatile gidiyorum son bi jubilemi yapmaya:)

cano_pasam
01-07-2012, 19:07
Kapanmanın tek olumsuz yönü sanırım bence sıcaklardır.
Kızlar yanlış anlamayın sakın ama temmuz,ağustos gibi nasıl dayanıyorsunuz yaa..

Siyasete girmeyen türbanın sonuna kadar destekçisiyim.
Ben sıcaklara dayanamayan bi tip olduğum için tesettürlü bayanları görünce acaip bunalıyorum,(yanlış anlaşılmasın sıcak havalarda)

Helal olsun valla..

valla ciddi ciddi düşünüyorum artık.sıcaklar var ama dayanacağız Allah dayanma kuvvetini verir inşallah

cano_pasam
01-07-2012, 19:09
Canim meraba konunu gorunce bende hemen geldim.bende suan acik bi bayanim.ramazanin birinci gunu tesetture girecegim Rabbim izin verirse.herzaman icimdeydi,simdi bide ewladim var 1 yasina gircek.insallah bende sorumluluklarimi yerine getirebilirim.yalniz bugunde tatile gidiyorum son bi jubilemi yapmaya:)

Allah bağışlasın çok güzel bi kızmış maşallah.:12::21:

Allah bize o dayanma gücünü versin kapanalım inşallah o güzel sorumluluğumuzu yerine getirelim huzurlanalım :34:

cano_pasam
01-07-2012, 19:10
ben kapandığımda bir uzun eteğim ve bir eşarbım bile yoktu. ablamın eteğini giyip annemin başörtüsünü takmıştım. 15 yaşın verdiği bir heves vardı aslında ama sonra çok sevdim hiç zorluk çekmedim çok çabuk alıştım. elim yatkındır bu tarz şeylere ilk bağladığım zamandan beri hanımlar kızlar çok beğenir bağlayışımı. çok da önemli değil aslında nasıl bağladığın zamanla alışırsın ona da kendine yakışan rahat edebileceğin bağlama stilleri geliştirebilirsin.

doğru zamanla insan öğreniyor öyle ha deyince olmuyor.
teşekkür ederim ilgin alakan için Allah razı olsun :29:

holofira
01-07-2012, 19:17
Kapanmanın tek olumsuz yönü sanırım bence sıcaklardır.
Kızlar yanlış anlamayın sakın ama temmuz,ağustos gibi nasıl dayanıyorsunuz yaa..

Siyasete girmeyen türbanın sonuna kadar destekçisiyim.
Ben sıcaklara dayanamayan bi tip olduğum için tesettürlü bayanları görünce acaip bunalıyorum,(yanlış anlaşılmasın sıcak havalarda)

Helal olsun valla..

en yakın arkadaşım Adanalı bir yaz oraya gitmiştim ve arkadaşıma söylediğim ilk şey "ben böyle bir yerde yaşasam kapanamazdım belki de" oldu. ama Afrikada bile kapanabiliyorsa insanlar sıcak bizim için sadece bir bahane olur Allah onlara yardım etsin biz de şükredelim ;)

SuRMeLi
01-07-2012, 19:20
Kapanmanın tek olumsuz yönü sanırım bence sıcaklardır.
Kızlar yanlış anlamayın sakın ama temmuz,ağustos gibi nasıl dayanıyorsunuz yaa..

Siyasete girmeyen türbanın sonuna kadar destekçisiyim.
Ben sıcaklara dayanamayan bi tip olduğum için tesettürlü bayanları görünce acaip bunalıyorum,(yanlış anlaşılmasın sıcak havalarda)

Helal olsun valla..

Rabbim buyurduki cehennemin ateşi daha sıcaktır :18:

Bende tesettürlüyüm sıcaklarda çok zor oluyor ama Rabbim sabrını veriyor

singesong
01-07-2012, 19:31
Ben 4 yıldır kapalıyım canım taşıyabilir miyim diye düşünürdüm hep derken ertelemek anlamsız
erteledikçe erteleme sebepleri buluyor insan diye düşündüm ve mayıs sonuydu kapandım..
Tam sıcaklar başladı ama zerre kadar sıkıntı ettiğimi hatırlamıyorum Rabbim yardımcı oluyor
emin ol. Hatırlıyorum ilk 3 gün arkadaşlarım bağlardı eşarbımı sonra öyle güzel bağladımki hemen.
Herkes sanki çok uzun yıllardır kapalıymışsın gibi geliyor demişti.. Yani sıcak falan hikaye bu sıcakta ramazanda
olacağız oruç tutacağız bak.. Bunun dışında bağlaya bağlaya kendine yakışan bağlayışı bulacaksın sen de..
Allah yardımcın olsun tatlım :16:

zevzekbayan
01-07-2012, 19:32
merhaba canım ilk önce tebrik ediyorum seni aldığın karar için...
bende yaklaşık 7 yıldır tesettürlüyüm..şimdi ilk kapandığım halim geldi aklıma..çok komiktim ben büyümşte küçülmüş bi halim vardı 15 yaşımda falandım.
kapalılığın hiçbir eksisi yok inan bana...yazında öğlen sıcağında hangimiz dışarıya çıkıyoruz ki...çok sorun olmuyor gerçekten...
açık arkadaşlar görünce allahım nasıl dayanıyorlar diyebilirler tesettürlü olmadıkları için...ama allah gerçekten kolaylığını veriyor...
ben bu 7 yıldır allahım çok sıcak başörtümden çok bunaldım öf dediğimi aklımdan geçirdiğimi inan hatırlamıyorum...
hiçbirzamanda pişman olmadım.belki dört dörtlük bi tesettüre sahip olamadım ama...rabbim için elimden gelenide yaptım..bence kapan canım allah yolunu açık etsin...

dahimiyimneyim
01-07-2012, 19:43
öncelikle şunu demeliyimki bunu allahın rızasını kazanmak için yaptığını samimiyetle ve dua ile kendine söyleyebilmelisin sıcak soğuk meselesi olarak düşünme zaten bir süre sonra alışıp vazgeçemediğinin farkına varacaksın rabbim yar ve yardımcın olsun arkadaşım

truffeldelisi
01-07-2012, 20:58
arkadaşım merhaba...

öncelikle aldığın karar için seni tebrik ediyorum ..

umarım hiç pişmanlık duymazsın ve tesettürü gerektiği gibi taşıyabilirsin .

18 yaşındayım , 13 yıllık arkadaşım (anasınıfından beri hep aynı sınıf aynı sıra denk geldi :) ) bana geçen yıl kapanmak istediğini söyledi. senin kararın , ama bana sorarsan şimdi kapanma dedim . çünkü o zaman 11. sınıftaydık ve o kararından çok emin değildi ama emin görünmeye çalışıyordu. kardeşim gibi artık , benden bişey saklayamaz ki , anladım ben onun çok kararlı olmadığını. üniversiteyi bekle, yeni arkadaslar belki de yeni bir sehirde olacaksın , yadırganmazsın kolay alısırsın dedim , dinlemedi. neyse aradan bi kaç ay geçti , gittiği dershanede de okuldaki arkadaşlarımız tarafından da tepki gördü. tepki gördü derkenn herkes aaa kapanmışsın aa tanıyamadım falan dediler yani. bazı insanlarda yadırgadı.. dershane de türban yasaktı , hep çıkarttı. okulda yasaktı çıkarttı. Bir türlü gerektüğü gibi kullanamadı ve en sonunda açıldı. Sana demem o ki, iyi düşün . çevrenin tepkilerini , bu tepkilere vereceğin tepkiyi çok çok iyi düşün arkadaşım...


Bir de şunu söylemek istiyorum . Bir kapalı arkadasım daha var. kapandı ve dış dünyayla ilişkisini kesti resmen . ne facebook ne telefon kullanmaz oldu . kendine bakmaz oldu. bıyıkları çıkardı simsiyah bi kere almazdı günah diye. Kapanmak dış dünyaya kendini kapatmak değildir. Böyle olmayın lütfen . KApalı olup çok modern olsan çok güzel giyenen arkadaşlarım var , özeniyorum onlara ..

Neyse arkadaşım , verdiğin karar hayırlı olsun (:

arcLizzie
01-07-2012, 21:05
Canım benim arkadaşlarım da var kapalı, en çok üniversitedeki bazı hocaların negatif ayrımından şikayetçiler açıkçası ama ben onun da bir sınanma olduğunu düşünüyorum hep.Sabrınız sayesinde de çok sevap kazanıyorsunuz bence :34:

cano_pasam
01-07-2012, 21:51
Ben 4 yıldır kapalıyım canım taşıyabilir miyim diye düşünürdüm hep derken ertelemek anlamsız
erteledikçe erteleme sebepleri buluyor insan diye düşündüm ve mayıs sonuydu kapandım..
Tam sıcaklar başladı ama zerre kadar sıkıntı ettiğimi hatırlamıyorum Rabbim yardımcı oluyor
emin ol. Hatırlıyorum ilk 3 gün arkadaşlarım bağlardı eşarbımı sonra öyle güzel bağladımki hemen.
Herkes sanki çok uzun yıllardır kapalıymışsın gibi geliyor demişti.. Yani sıcak falan hikaye bu sıcakta ramazanda
olacağız oruç tutacağız bak.. Bunun dışında bağlaya bağlaya kendine yakışan bağlayışı bulacaksın sen de..
Allah yardımcın olsun tatlım :16:

Dogru soyluyorsun canim ertelemek cok anlamsiz

Artik baglaya baglaya ogrenecegim insallah once sal kullanayim diyorum
Sonradan esarp da kullanmaya baslarim hem oyle daha rahat olur :30:

cano_pasam
01-07-2012, 21:52
merhaba canım ilk önce tebrik ediyorum seni aldığın karar için...
bende yaklaşık 7 yıldır tesettürlüyüm..şimdi ilk kapandığım halim geldi aklıma..çok komiktim ben büyümşte küçülmüş bi halim vardı 15 yaşımda falandım.
kapalılığın hiçbir eksisi yok inan bana...yazında öğlen sıcağında hangimiz dışarıya çıkıyoruz ki...çok sorun olmuyor gerçekten...
açık arkadaşlar görünce allahım nasıl dayanıyorlar diyebilirler tesettürlü olmadıkları için...ama allah gerçekten kolaylığını veriyor...
ben bu 7 yıldır allahım çok sıcak başörtümden çok bunaldım öf dediğimi aklımdan geçirdiğimi inan hatırlamıyorum...
hiçbirzamanda pişman olmadım.belki dört dörtlük bi tesettüre sahip olamadım ama...rabbim için elimden gelenide yaptım..bence kapan canım allah yolunu açık etsin...

Tsk.ederim canim.ben de pisman olmayacgimi umuyorum.sicaklar da olsun ne yapalim sicak aciga da sicak kapaloya da sicak alisacagim

cano_pasam
01-07-2012, 21:55
B
öncelikle şunu demeliyimki bunu allahın rızasını kazanmak için yaptığını samimiyetle ve dua ile kendine söyleyebilmelisin sıcak soğuk meselesi olarak düşünme zaten bir süre sonra alışıp vazgeçemediğinin farkına varacaksın rabbim yar ve yardımcın olsun arkadaşım

Zaten bir sure sonra kapanacaktim neden bunu yasliligima erteleyeyim ki

Hem kimin ne kadar omru var Rabbimden baskasi bilemez.
Erken kapanmak daha iyi simdiye kadar okulu bahane ediyordum ama okulda da pek sorun omuyor
Onemli olan kendimi buna alistirmak o da olacak insallah:)

cano_pasam
01-07-2012, 22:00
arkadaşım merhaba...

öncelikle aldığın karar için seni tebrik ediyorum ..

umarım hiç pişmanlık duymazsın ve tesettürü gerektiği gibi taşıyabilirsin .

18 yaşındayım , 13 yıllık arkadaşım (anasınıfından beri hep aynı sınıf aynı sıra denk geldi :) ) bana geçen yıl kapanmak istediğini söyledi. senin kararın , ama bana sorarsan şimdi kapanma dedim . çünkü o zaman 11. sınıftaydık ve o kararından çok emin değildi ama emin görünmeye çalışıyordu. kardeşim gibi artık , benden bişey saklayamaz ki , anladım ben onun çok kararlı olmadığını. üniversiteyi bekle, yeni arkadaslar belki de yeni bir sehirde olacaksın , yadırganmazsın kolay alısırsın dedim , dinlemedi. neyse aradan bi kaç ay geçti , gittiği dershanede de okuldaki arkadaşlarımız tarafından da tepki gördü. tepki gördü derkenn herkes aaa kapanmışsın aa tanıyamadım falan dediler yani. bazı insanlarda yadırgadı.. dershane de türban yasaktı , hep çıkarttı. okulda yasaktı çıkarttı. Bir türlü gerektüğü gibi kullanamadı ve en sonunda açıldı. Sana demem o ki, iyi düşün . çevrenin tepkilerini , bu tepkilere vereceğin tepkiyi çok çok iyi düşün arkadaşım...


Bir de şunu söylemek istiyorum . Bir kapalı arkadasım daha var. kapandı ve dış dünyayla ilişkisini kesti resmen . ne facebook ne telefon kullanmaz oldu . kendine bakmaz oldu. bıyıkları çıkardı simsiyah bi kere almazdı günah diye. Kapanmak dış dünyaya kendini kapatmak değildir. Böyle olmayın lütfen . KApalı olup çok modern olsan çok güzel giyenen arkadaşlarım var , özeniyorum onlara ..

Neyse arkadaşım , verdiğin karar hayırlı olsun (:

Tsk.ederim arkadasim.

Dogru soyluyorsun once buna kendini alistirmak lazim bi anlik hevesle olmaz

Cevremde yadirganacagimi dusunmuyorum sadece cok susluydum diye garipseyenler olabilir ama ben Allah tizasi icin kapanacagim
Ben kapansam da bakimliligi bi kenara etmam bakimli bi kapli olurum:9::9:
Allah a
seyen herkese nasip etsin(amin)

cano_pasam
01-07-2012, 22:03
Rabbim buyurduki cehennemin ateşi daha sıcaktır :18:

Bende tesettürlüyüm sıcaklarda çok zor oluyor ama Rabbim sabrını veriyor

Dogru soyluyorsun o kadar tarlalarda calismaya giden kapali acik bir suru insan o sicakta gunesin altinda nasil dayaniyor onlar da insan biz de dayanmaliyiz ben de Allahin izniyle ramazanda kapanacagim.Allah isteyen herkesin gonlune gore versin

ErreS
01-07-2012, 22:10
içinden geldiyse ve niyetlendiysen çok şanslısın bu ALLAHın sana bir lutfu.çevrenin etkisi çok büyük arkadaşlarım çok haklı lakin cehennem ateşinde yanarken o çevreden bir tane insanoğlu ble olmayacak.RABBİM tez zamanda hepimize nasip etsin.aminnnnn

Canım benim arkadaşlarım da var kapalı, en çok üniversitedeki bazı hocaların negatif ayrımından şikayetçiler açıkçası ama ben onun da bir sınanma olduğunu düşünüyorum hep.Sabrınız sayesinde de çok sevap kazanıyorsunuz bence :34:
ben birebir şahit oldumm ve tahammül edemedim sanki suç gibi kapalı arkadaşlarım o ağır hakaretler karşısında boyunlarını büktüler içim cız etti ,biraz daha devam etse ağzımdan cümleler çıkıverecekti ve belkide okulu hala bitirememiş olacaktım :) verilen karar yanlış ya da doğru işin orasında değilim ben işin özü kimse kimseye başındaki örtü yüzünden haketmediiği hakareti edemez !

MavisMavis
01-07-2012, 22:22
Merhaba..

Ben üniversite sınavına girdim kazanacağımı anladım ve tercihleri yapmadan kapandım.2005 de. Anne çevrem kapalı baba çevrem açık ve biraz tesetttüre ön yargılı. Neyse üniversiteyi kazandım ve kapandımmm.. Okula gidip gelmek zor oldu ama kapnamanın hevesiyle okulu kazanmanın hevesiyle öyle kapanıverdim.

Çevremden çok tepki aldım sen süslüsün süsünden nası vazgeçeceksin (saçımı hergün köpüklerdim, fön çekerdim, entel dantel giyerdim ) , kapanırsan açılırsın falan filan dış sesler olumsuz şeyler duymak insanı kzıdırsa da kulakların tıkayıp amacını öne koydun mu vız gelir her ses. neyse konumuza dönelim... İlk başlarda kısa etekde giydim darda giydim sıkma başda bağladım.. Yeni kapandığım için makyajda yapıyordum uzun eteğin üzerine uzun bir şey giyemiyordum falan filan.

Sonra dedim ki ben niye kapandım.. Süs için mi? Allah rızası için mi?

Sonra yavaş yavaş bol giymeye uzun tunikler giymeye eşarbı daha dikkat çekmeden kapamaya başladım..

Ha bu arada ilk başlarda bende eşarbımı bağlayamıyordum olmadı şimdi 8 yıl oldu nerdeyse profesyonel oldum gözüm kapalı bağlıyorum. Sonra eşimle tanıştım ünide onunda desteğiyle daha da dkkat etmeye çalıştım.. Şu an beni eskiden beri görmeyenler tanıyamyorlar... Bol pardesü giyiyorum üzerinede geniş dikkat çekmeyen eşarplar takıyorum... Bu arada sıcaklar tabi bunaltıyor ama Kuran da diyoki cehennem ateşi daha sıcaktır amaç önemli...

Rabbim içinizden bu isteği almaz ve kapanırsınız inşaAllah... Allah daim eder kapandıktan sonra arkasıda gelir daha da dkkat edip güzel bir şekilde yerine getirirsiniz...

eğer istiyrsanız dış seslere takılmayın inanın ki kapanırsanız daha huzurlu olacaksınız...

sehernur
01-07-2012, 22:35
hemen kapan derim .cünkü sen düşündükçe seytan vesvese verir.niyetlen kapan .Allah yarım eder . sıcakları da düşünme çünkü güneş dierek vücüdüna temaz edmiyeceğinden acıkkenkindne daha rahat edersin :))

sahara84
01-07-2012, 22:42
merhabalar...Allah öncelikle yardımcın olsun,inşallah hakkıyla kapananlardan olursun...bende uzun zamandır kapalıyım,ortaokulda imamhatip okudugum ıcın sadece okulda kapatıyr dışarda açık geziyordum...lisede kız meslekte okudum yine okulda mecbur acıyrdum,üniversitede de aynı ama en cok üni.de zorlandım o ara dışardada açık gezdim Allah affetsin...uzun zamandır kapalıyım dedim ama hakkıyla kapalı oldugumu düşünmüyrm evlenene kadar da böyleydı.artık çok dikkat ediyorum dışarda pardesü veya ferace giyiyorum...nefisle imtihanımız devam ettiği için yine de süsten ve rengarenk eşarplardan vazgeçemiyrm ne yazıkki. inşallah ilerde hakkını verebilirim diyorum ve emin ol sıcaklarda diğer insanlardan daha fazla bunalıp,terlemiyoruz. genç kardeşim güzel bir karar vermişsin uygulamaya geçirmen temennisiyle...

cano_pasam
01-07-2012, 22:52
içinden geldiyse ve niyetlendiysen çok şanslısın bu ALLAHın sana bir lutfu.çevrenin etkisi çok büyük arkadaşlarım çok haklı lakin cehennem ateşinde yanarken o çevreden bir tane insanoğlu ble olmayacak.RABBİM tez zamanda hepimize nasip etsin.aminnnnn

ben birebir şahit oldumm ve tahammül edemedim sanki suç gibi kapalı arkadaşlarım o ağır hakaretler karşısında boyunlarını büktüler içim cız etti ,biraz daha devam etse ağzımdan cümleler çıkıverecekti ve belkide okulu hala bitirememiş olacaktım :) verilen karar yanlış ya da doğru işin orasında değilim ben işin özü kimse kimseye başındaki örtü yüzünden haketmediiği hakareti edemez !

Universitede pek sorun olmuyor bu boraz rektorle de alakali galiba ama zaten bayan ogrencilerden cogu kapali rahatlardi su ana kadar insallah ben de rahat ederim

dahimiyimneyim
01-07-2012, 22:53
B

Zaten bir sure sonra kapanacaktim neden bunu yasliligima erteleyeyim ki

Hem kimin ne kadar omru var Rabbimden baskasi bilemez.
Erken kapanmak daha iyi simdiye kadar okulu bahane ediyordum ama okulda da pek sorun omuyor
Onemli olan kendimi buna alistirmak o da olacak insallah:)

Yaptigin yoruma bi anlam veremedim ben yaslaninca kapan demedimki:26:

cano_pasam
01-07-2012, 22:57
Merhaba..

Ben üniversite sınavına girdim kazanacağımı anladım ve tercihleri yapmadan kapandım.2005 de. Anne çevrem kapalı baba çevrem açık ve biraz tesetttüre ön yargılı. Neyse üniversiteyi kazandım ve kapandımmm.. Okula gidip gelmek zor oldu ama kapnamanın hevesiyle okulu kazanmanın hevesiyle öyle kapanıverdim.

Çevremden çok tepki aldım sen süslüsün süsünden nası vazgeçeceksin (saçımı hergün köpüklerdim, fön çekerdim, entel dantel giyerdim ) , kapanırsan açılırsın falan filan dış sesler olumsuz şeyler duymak insanı kzıdırsa da kulakların tıkayıp amacını öne koydun mu vız gelir her ses. neyse konumuza dönelim... İlk başlarda kısa etekde giydim darda giydim sıkma başda bağladım.. Yeni kapandığım için makyajda yapıyordum uzun eteğin üzerine uzun bir şey giyemiyordum falan filan.

Sonra dedim ki ben niye kapandım.. Süs için mi? Allah rızası için mi?

Sonra yavaş yavaş bol giymeye uzun tunikler giymeye eşarbı daha dikkat çekmeden kapamaya başladım..

Ha bu arada ilk başlarda bende eşarbımı bağlayamıyordum olmadı şimdi 8 yıl oldu nerdeyse profesyonel oldum gözüm kapalı bağlıyorum. Sonra eşimle tanıştım ünide onunda desteğiyle daha da dkkat etmeye çalıştım.. Şu an beni eskiden beri görmeyenler tanıyamyorlar... Bol pardesü giyiyorum üzerinede geniş dikkat çekmeyen eşarplar takıyorum... Bu arada sıcaklar tabi bunaltıyor ama Kuran da diyoki cehennem ateşi daha sıcaktır amaç önemli...

Rabbim içinizden bu isteği almaz ve kapanırsınız inşaAllah... Allah daim eder kapandıktan sonra arkasıda gelir daha da dkkat edip güzel bir şekilde yerine getirirsiniz...

eğer istiyrsanız dış seslere takılmayın inanın ki kapanırsanız daha huzurlu olacaksınız...

Ben de herhalde sus konusunda baslarda zorlanacagim ama bazen cevremde bakiyorum nice kapali hanimlar hem hakkiyla kapanmislar hem de cok sıklar insallah ben de bakimi elden birakmadan hakkiyla kapanirim

Ben de dar pantollarla kisa bluzlerle kapanip asiri malyaj yapanlara cok kiziyorum
Acikcasi bakarken gunah olmasin ama cok yadirgiyorum.

cano_pasam
01-07-2012, 23:04
hemen kapan derim .cünkü sen düşündükçe seytan vesvese verir.niyetlen kapan .Allah yarım eder . sıcakları da düşünme çünkü güneş dierek vücüdüna temaz edmiyeceğinden acıkkenkindne daha rahat edersin :))

Dogru soyluyorsun seytan vesvese verir.

Yok zaten su an dusundugum en son sey socaklik

Acaba kapanirsam acikken yaptigim ne gibi seylerden mahrum olurum bu beni cok etkiler mi onu dusunuyorum

cano_pasam
01-07-2012, 23:12
Yaptigin yoruma bi anlam veremedim ben yaslaninca kapan demedimki:26:

Yok yanlis anlamissiniz beni ben oyle bi sey kasteddiniz demedim ki.ben sadece size hak verdim sonra da aklimda olani yazdim.yoksa dogru soyluyorsunuz sicaklik ya da sogukluk onemli degil zaten benim en son dusundugm sey onlar.kisacasi yanlis mesaji alintilamisim.yoksa burda komse bana yaslaninca kapan demedi.ben aklimdakileri yazdim

deros80
03-07-2012, 18:47
merhabalar bende bu konuyu görünce yazmak istedim bende kapanalı 2.3 ay oldu bende acık bir bayan sürekli saçlarını fönleyen makyaj falan öyle işte.namaza başladıgımda acık gezmek bana rahatsızlık vermeye başladı çünkü kapanmak bir emirdi bizim için vicdanım rahat degildi eşiminde destegiyle kapanmaya karar verdim ben asla kapanamam diyordum açık bir insana zor geliyor tabi herkes farklı düşünebilir.ben kapandıgımda kış ayındaydım tabi bana en zor yanı sıcaklar oldu dayanamıyorum hele birde istanbulun neminde çok geriliyorum hala sıcaklarda sanki başörtü kafama yapışıyo Allah yardımcımız olsun önemli olan dünya güzelliklerinden vazgeçip öteki tarafı düşünmek değilmi

pearl_571
03-07-2012, 18:52
Bir zorluğu yok.Eğer sıcaklar gözünü korkutuyorsa pamuklu ve ince giysiler giyinirsin yazın.Hiç düşünme kapan bir an önce.Hem herşey birden olacak diye birşey de yok.Önce etek giy sonra uzun kollu giy sonra başını kapat.
Hem cildine de iyi gelecek.Uzun yıllardır kapalı biri olarak söylüyorum vücudumda tek bir tane bile güneşten oluşan ufacık bir leke yok :16:

deros80
03-07-2012, 19:25
kızlar kapalı bayanlar denize falan nasıl giriyorsunuz benim tatil hevesim kaçtı tatil denizsiz olmuyo

arcLizzie
03-07-2012, 19:27
kızlar kapalı bayanlar denize falan nasıl giriyorsunuz benim tatil hevesim kaçtı tatil denizsiz olmuyo

Kapalılar için özel kapalı mayoları var ben çok gördüm adı ne bilmiyorum da onlardan alabilirsin niye hevsin kaçacak canım giyersin denize de girersin gayet:34:

MavisMavis
03-07-2012, 20:28
kızlar kapalı bayanlar denize falan nasıl giriyorsunuz benim tatil hevesim kaçtı tatil denizsiz olmuyo

Haşemalar var.. Ben geçen sene aldım eşofman takımından hiç bir farkı yok. Büyük beden aldımki üstüme yapışmasın.. Üst tuniğide dizk apaklarımı bi karış aşağı geçiyor.. Bi sıkıntı olmuyor yani.. Sen yeter ki kapanmak iste... :16:

Balbocegii
12-07-2012, 02:41
Umarım tüm cesaretini toplar bir an önce kapanırsın canım..

Ben kapanalı 1 sene oluyor. Kapandım fakat hiçkimse benden kapanmamı beklemiyordu.

Ailemde herkes tesettürlü. 4 kız kardeşiz en küçüğümüz bile kapandı ama benim içimden ne yazık ki gelmiyordu..

Hiçbir zaman baskı yapan annem babam olmadı. Hepsi kendi iradesiyle vakti geldiği zaman kapandı ablalarım ve kardeşim..

Kardeşim şehir dışında imam hatip okuyor. Onun yanına gittim 1hafta kadar Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri vardı..

Yurtta kaldım arkadaşlarıyla birlikte. Tabi bu zaman zarfı içerisinde ortama ayak uydurmak için bende kapandım kardeşimin kıyafetlerinden giydim...

Gitmeme yakın arkadaşları çok yakıştığını söyledi, benimde hoşuma gitti açıkcası..

Tamam dedim kapanıyorum.. Ertesi gün oldu alış veriş merkezine gittik, tabi ben dayanamadım çok aşırı saça makyaja düşkün birisiyim çevreyi gördükçe yapamam dedim..

Yurda geldik yapamam dedim burda farklıydı ama dışarıya çıkınca olmadı dedim.. Gece yattım sabah mesaj var facebookta

Hz. Şems ve Hz. Mevlana sayfasından ;

Nefsi en zayıf olan erkektir bu yüzdendirki kadına kapanmak farz kılındı..!
Buna rağmen halen o kadın açıksa işte ahirette benim lanetim onun üzerinedir der Allahın rasulü s.a.v

Hemen gittim kardeşimi uyandırdım dedim ben kapanıyorum başka söze ne hacet..

Aileme söylemedim sürpriz yaptım.. Hepsinin çok hoşuna gitti tabiki..

Yaşadığım çevre kesinlikle muhafazakar. Çok tepki aldığımda oldu. Daha önce staj yaptığım yerde birisi söylemediğini bırakmadı, örümcek kafalıymışım falan filan...:36:

Rabbim utandırmasın inşallah.. Ha içimde kalmadı mı saçlarıma hergün bakım yapmak, boyamak, süslenmek.. İnşallah ileride eşime yaparım tüm bunları diyorum :12::12:

Biliyorum vesveselerini yeniceksin, nasipse en kısa zamanda, şimdiden hayırlı olsun tatlımm :16:

mutsuzum422
16-07-2012, 01:23
Benim annem ve annem tarafi genelde hep kapali ailemin bir sey diyecegini zannetmiyorum
Arkadaslarimin geneli de kapali yasadigim sehir kucuk bi sehir zaten geneli kapali zaten
Ama ben biraz acik ve suslu bi kizim alisip alismamak arasinda kalacgimi dusunuyorum
Galiba biraz zorluk cekecegim.cok onceden beri uzun etekler aliyorum kendimi hazirlamaya calisiyorum.ama basimi bi tirlu duzgun baglayamiyorum siz ne kadar surede alistiniz?
Ne guzel 10 yildir kapaliymissiniz darisi basima olsun..
Bu arad 19-20 yasindayim. canım kapanmayı allah için işte gerisini dusunme çok açık bi insansan illaki arkadaş çevren seni yadırgar ama alışırlar bende ilk kapandıgimda ailem ve eşimin zoruyla kapandım zor oldu benim için ama alıştım

askitotomsu
16-07-2012, 01:37
merhaba kizlar,

Kac zamandir dusunup de cesaret edemiyorum

Kapanmayi cok istiyorum.

Ama acaba artilari eksileri neler ,bilmiyorum

Lutfen yardim edin kapanirsam nelerden vazgecmek zorunda kalacagim?

Ne gibi olumsuzluklar yasayabilirim?

Onceleri cok sikiliyormussun sonradan alisiliyormus diyorlar ;ama tecrubelerinizi paylasabilir misiniz?

Bir de bir turlu esarp ya da sal baglayamiyorum beceremiyorum o kadar video izledim ama bi turlu olmuyor

Cevremde bana ogretecek kimsem de yok.

Lutfen yardim edin kac zamandir ruyalarima giriyor kapanmayi cok istiyorum ;ama sonra o biraz kapanip tekrar acilanlardan olmak istemiyorum

Kendimi tam olarak nasil hazirlayabilirim...???:26:

Yardimci olursaniz cok sevinirim...

Allah hayırlı etsin inşallah
kapanmak o kadar güzel bir duygu ki anlatamam
22 yaşımda kapandım ve neden bu kadar geç kalmışım diye üzülüyorum
geçen zaman da saçlarımı yapıp süslenip geziyordum, ama hepsi sabun köpüğü gibiymiş
şimdi ise sanki sağlam kaleler dikiyorum o sabun köpüklerinin yerine
Kuranda kapnmakla ilgili olarak diyor ki: dışarı çıkarken ev elbisenizin üzerini örtün
yani kapanacaksanız liseli bazı kızlar gibi kot üzerine yarım kol gömlek giyip çıkmayın
ayrıca Kuranda diyor kapanmakla ilgili, bu sizin incitilmenizi önler.
ne kadar doğru ve güzel değil mi
kapandığımdan beri kimse beni taciz etmiyor
öyle huzurla yürüyorum ki dışarıda
ve Rabbimin emrine uymanın huzuru o kadar güven ve güç dolduruyor ki içini insanın
onun emrinden uzak geçen zamanlara pişman oluyorsun
insan başta sıkılıyor diye bir şey yok
ben kapandım, indim aşağıya, yapabilir miyiim acaba dedim
sonra eve çıkıp başımı açmayı ve ertelemeyi düşündüm
ama dedim ki eğer şimdi böyle çıkmazsan dışarıya, bunu daha çok erteleyeceksin
gittim, dışarıda gören herkes çok taktir etti
açık ve asortik bayanlar da çok beğendiler, inşallah biz de senin gibi kapanırız dediler :)
öyle işte
bu kadar yıldır sadece iki üç kişi eleştirdi beni, onlar da zaten Allahın emrini eleştirdikleri için onların laflarını hiç dikkate alacak değilim
yazın sıcak oluyor diye açanlar ya da aç diyenler oluyormuş
ama yazın çok açık giyinen bayanlar da terliyorlar kapalılar da
o zaman açmaya gerek var mı
üstelik bu dünyanın sıcağı öbür dünyanın sıcağından iyidir :)

askitotomsu
16-07-2012, 01:51
kızlar mesaj takip kısmından konuya ulaşabilirsiniz :)

LatEtiCin
16-07-2012, 11:23
inşallah niyetiniz sahici ve iyidir bu konuda da tamamen kararlı ve hazırsınızdır.sonuçta Allahın rızasını kazanmak için seçilen bir yol bu

ama şunları söylemek istiyorum

bildiğim kadarıyla kadın için el ve yaklara kadar ve erkek için de göbek deliğinin üzerine kadar kapanmak farz kılınmıştır

fakat ibadet bir kuş olsaydı kanatları namaz ve oruç olurdu,hadisini hiçbir zaman unutmamak lazım

annem kapalı benim,eskiden açıktı sonra kendi isteğiyle kapandı ama hiçbir zaman namazını aksattığını görmedim,ibadetlerini hep düzgünce yaptı en önemlisi iyi bir insan olmak için çabaladı.en önemlisi bu kapanmasaydı yine aynı olacaktı benim annem

şuanda da çok modern bi kapalıdır.kotunu giyer üzerine uzunca bir gömlek uyumlu bir eşarp güneş gözlüğü şık bir çanta ve asla abartmaz.biz hiç hoşlanmıyoruz zaten güya kapalı olup afedersiniiz şebek gibi görünüp bikinili bi bayandan bin kat daha çk dikkat çekenlerden.

kapancaksa bir kadın adam gibi yapmalı bunu

kadının başı kapalı askılı giycek nerdeyse,çünkü bilinçsiz bilmiyor

çevre bskısıyla kulaktan dolma şeylerle kapanmış.olmaz yanlışşş


çevre baskısıyla kapanma durumundan nefret ediyorum

annemle babam bi kere bile demedi bana kapan diye ve ben de düşünmüyorum

ama ibadetlerimin üzerine düşmeye çalışıyorum.namaz oruç iyi bir insan olmak adam gibi davranmak...


...

neyse ben neyin niye yapıldığının ayan beyan farkında olunması gerektiğini savunuyorum

yoksa bi özenti ya da çevre baskısından öteye gitmez

bi sürü kadın biliyorum güya kapalı namazdan haberi yok

bi sürü de kadın biliyorum açık ama bes vakit namaz kılıyor..bilinç önemli

annem ve başka tanıdğım kadınlar gibi hepsini bi arada yapanlar da var.bilinçli bir şekilde

ayrıca başkalarına saygı da önemli ailece görüştüğümüz ateist dostlarımız var herkes birbirine saygılı mesela

bilinç,başkasına saygı,bu konuda olgunluk çok ama çok önemli.......

gzellergzeli
17-07-2012, 00:09
canım inan bana konu nu okuyunca gözlerim doldu hiadeyete erişmişsin canım sen allah sana kapılarını açmış davet etmiş seni, bende açıgım canım kılabildiğim kadar namazlarımı kılıyorum ama çok ama çok istiyorum kapanmayı annemde kapalı ama hiç bir zaman beni zorlamadılar sagolsunlar ama hep dua ediyorum allahım n eolur bende kapanayım içimdeki iman sevgisini arttır hidayete eriştir beni diye ama güvenemıyorum kendime ben pardesülü kapalılardan olmak istiyorum ama askılı giyen bir kızım çevrem arkadaslarımda hep açık bide iş hayatında pardesülü olmaz diyorum inan aglıyorum senın adına okadar çok sevındım ki canım rabbim bu zevki banada tattırsın inş. allah yar ve yardımcın olsun canım hakkını vermen dilegiyle...

eos
30-07-2012, 02:19
kızlar bende kapanmk istiyorum. yalvarıyorum Rabbime içime sindirsin diye.cesaret edemiyorum eşim çok yakışır diyor onaylıyor ama bnm cesaretim yok. yardımcı olun bana lütfen

cano_pasam
12-08-2012, 13:39
kızlar hepinizden Allah razı olsun bu bayram kapalıyım inşallah :))) hatta yeni şallar aldım iyi alışveriş yaptım kapanacağım diye çok heveslendim sizinle de paylaşayım dedim hepinize çok teşekkür ederim :29: :29: eşarbı hemen beceremem diye şalla başlayacağım sonra eşarp da bağlarım inşallah.

48696048696148696248696348696448696548696648696748 6968

cano_pasam
12-08-2012, 13:42
kızlar bende kapanmk istiyorum. yalvarıyorum Rabbime içime sindirsin diye.cesaret edemiyorum eşim çok yakışır diyor onaylıyor ama bnm cesaretim yok. yardımcı olun bana lütfen

canım gel işte beraber kapanalım ben bekarım ama bak eşin de ne güzel onaylıyormuş işte kapan bence.
benim annem de kapalı ben ona kapanmak istediğimi söyledim o da bana sen bilirsin dedi ama bence okulun bitmesini bekle dedi
ben de öğretmenlik okuyorum yarın öbürgün öğretmen olursam(İNŞALLAH)mecburen saçımı açacağım okulda o zaman da bi aç bir kapa alışamam tesettüre dedim annem de bana hak verdi bence cesaretini topla...

nzlm
14-08-2012, 11:34
merhaba kizlar,

kac zamandir dusunup de cesaret edemiyorum

kapanmayi cok istiyorum.

Ama acaba artilari eksileri neler ,bilmiyorum

lutfen yardim edin kapanirsam nelerden vazgecmek zorunda kalacagim?

Ne gibi olumsuzluklar yasayabilirim?

Onceleri cok sikiliyormussun sonradan alisiliyormus diyorlar ;ama tecrubelerinizi paylasabilir misiniz?

Bir de bir turlu esarp ya da sal baglayamiyorum beceremiyorum o kadar video izledim ama bi turlu olmuyor







cevremde bana ogretecek kimsem de yok.

Lutfen yardim edin kac zamandir ruyalarima giriyor kapanmayi cok istiyorum ;ama sonra o biraz kapanip tekrar acilanlardan olmak istemiyorum

kendimi tam olarak nasil hazirlayabilirim...???:26:

Yardimci olursaniz cok sevinirim...






bende istiyorum ama tam olarak hazır değilim sanırım.allahım su mübarek kadır gecesi yüzüsuyu hürmetine bizide hidayete erdirsin.aminnnn....

cano_pasam
14-08-2012, 17:23
bende istiyorum ama tam olarak hazır değilim sanırım.allahım su mübarek kadır gecesi yüzüsuyu hürmetine bizide hidayete erdirsin.aminnnn....

bu bayram kapalıyım inşallah.
İnşallah sen de cesaretini toplar ve hayırlı bir şekilde kapanırsın :29:

estalmus
14-08-2012, 17:27
kızlar bende kapanmk istiyorum. yalvarıyorum Rabbime içime sindirsin diye.cesaret edemiyorum eşim çok yakışır diyor onaylıyor ama bnm cesaretim yok. yardımcı olun bana lütfen
eosum bence istiyorsan bi yerlerden başlamalısın cnm

ben de tesettürlüyüm çok da memnunum bu halimden :16:

bende istiyorum ama tam olarak hazır değilim sanırım.allahım su mübarek kadır gecesi yüzüsuyu hürmetine bizide hidayete erdirsin.aminnnn....

amin cnm inşallah:nazar:

m1m2m3
27-08-2012, 15:59
ben de kapalılığı kendime yakıştırıyorum ama beceremem ben heralde.17 yaşındayım.evlenene kadar kapanmak istemiyorum

hazelnaz
27-08-2012, 17:13
Ben 14yasinda kapandm ve 8senedir kapaliyim elhamdülillah. Iyiki kapanmism . :)
kapali olan bir bayandan her daim agir olması beklenir herkes çok gülebilir otobüste ama bir kapali cok gülerse ona daha farklı bakılır yani kapanmak sadece başortuyle olmuyor onu tasimalisin da.
Susluysen kapaliyken de susunden vazgecmek zorunda degilsin çok güzel tesetturlu kıyafetler eşarplar falan var:)
Ilk başta herkes sana bakıyormuş gibi gelebilir ama emin olki kimse sana bakmayack seni garipsemeyecek alışınca zaten basortun olmadan kendini eksik hissedeceksin.
Sıcak havalara gelince acik oldugumda sıcaktan daha fazla etkileniyorum ben ..
Cenab i Allah içine boyle bir duygu vermisse bunda bir hayır vardir diye dusunuyorum .
Ilk zamanlar hemen herkesin icinde supheler acabalar olur ama zamanla gecer :)

cano_pasam
31-08-2012, 19:50
Ben 14yasinda kapandm ve 8senedir kapaliyim elhamdülillah. Iyiki kapanmism . :)
kapali olan bir bayandan her daim agir olması beklenir herkes çok gülebilir otobüste ama bir kapali cok gülerse ona daha farklı bakılır yani kapanmak sadece başortuyle olmuyor onu tasimalisin da.
Susluysen kapaliyken de susunden vazgecmek zorunda degilsin çok güzel tesetturlu kıyafetler eşarplar falan var:)
Ilk başta herkes sana bakıyormuş gibi gelebilir ama emin olki kimse sana bakmayack seni garipsemeyecek alışınca zaten basortun olmadan kendini eksik hissedeceksin.
Sıcak havalara gelince acik oldugumda sıcaktan daha fazla etkileniyorum ben ..
Cenab i Allah içine boyle bir duygu vermisse bunda bir hayır vardir diye dusunuyorum .
Ilk zamanlar hemen herkesin icinde supheler acabalar olur ama zamanla gecer :)

tşk.ederim canım alıştım galiba keşke daha önce kapansaydım

şimdi beni tanıyanların şaşkınlıkla verdikleri tepkilerden çok hoşlanıyorum herkes böyle daha iyi göründüğümü söylüyor taktir ediyorlar benim içim de şimdi daha rahat

adide
31-08-2012, 20:07
canım inan bana konu nu okuyunca gözlerim doldu hiadeyete erişmişsin canım sen allah sana kapılarını açmış davet etmiş seni, bende açıgım canım kılabildiğim kadar namazlarımı kılıyorum ama çok ama çok istiyorum kapanmayı annemde kapalı ama hiç bir zaman beni zorlamadılar sagolsunlar ama hep dua ediyorum allahım n eolur bende kapanayım içimdeki iman sevgisini arttır hidayete eriştir beni diye ama güvenemıyorum kendime ben pardesülü kapalılardan olmak istiyorum ama askılı giyen bir kızım çevrem arkadaslarımda hep açık bide iş hayatında pardesülü olmaz diyorum inan aglıyorum senın adına okadar çok sevındım ki canım rabbim bu zevki banada tattırsın inş. allah yar ve yardımcın olsun canım hakkını vermen dilegiyle...

cnm yaa...konuyu açan arkadaş kapanmış çok şükür.ben de senin için dua ediyorum.Rabb'im o ilk adımı en kısa zamanda atabilmeyi nasip etsin inş.yazdıklarına bakılırsa çok isteklisin.yavaş yavaş olur aslında canım.iş ortamına uygun çok şık ve rahat tesettür kıyafetleri var artık.tunikler,trenchcoathlar,bol pantolonlar...yani başörtü ilk etapta olmasa da en azından kıyafetlerini değiştirerek başlayabilirsin gibi geliyor.sen kapanmak istiyorsun ve o kıyafetleri giymek eminim içinde bir vicdan azabı oluşturuyordur.en kısa zamanda hem vicdanını hem bedenini bu azaptan kurtarabilmen dileğiyle...Allah yardımcımız olsun.

adide
31-08-2012, 20:15
canım gel işte beraber kapanalım ben bekarım ama bak eşin de ne güzel onaylıyormuş işte kapan bence.
benim annem de kapalı ben ona kapanmak istediğimi söyledim o da bana sen bilirsin dedi ama bence okulun bitmesini bekle dedi
ben de öğretmenlik okuyorum yarın öbürgün öğretmen olursam(İNŞALLAH)mecburen saçımı açacağım okulda o zaman da bi aç bir kapa alışamam tesettüre dedim annem de bana hak verdi bence cesaretini topla...

inşallah zamanla kamudaki çifte standart da kalkar da hem mesleğini,hem inancının gereklerini yerine getirebilirsin.kpss de 78 puan aldım ama tercih yapmadım.öylesin girmiştim ztn sınava başörtüsü yasağı yüzünden.bizler sıkıntısını çektik ama inşallah bizden sonrakilerin hayallerini yok edemezler.Allah yardımcın olsun canım...

cano_pasam
01-09-2012, 20:13
inşallah zamanla kamudaki çifte standart da kalkar da hem mesleğini,hem inancının gereklerini yerine getirebilirsin.kpss de 78 puan aldım ama tercih yapmadım.öylesin girmiştim ztn sınava başörtüsü yasağı yüzünden.bizler sıkıntısını çektik ama inşallah bizden sonrakilerin hayallerini yok edemezler.Allah yardımcın olsun canım...

çok teşekkür ederim inşallahbu çifte standart kalkar da biz de rahat ederiz şu an içim çok rahat 21 Ağustostan beri kapalıyım ve şimdiye kadar bu kararımdan pişman olmadım keşke daha önce kapansaymışım kendimi daha rahat hissediyorum ben böyle daha çok özgürüm :54:

Istanbulwoman
03-09-2012, 18:49
Arkadaslar, soylemesi ayip, benim Islamiyet'e ilgim yoktu, bu yaz basina kadar. Yaz basindan beri Islam uzerine kitaplar okuyorum. Son 3 haftadir filan giyimime iyice dikkat etmeye basladim. Artık hic sort ve kısa/orta boy etek giymiyorum; hatta sortlarimi ve kisa eteklerimi bir arkadasa verdim :) Uzun bolca pantalon giymeye dikkat ediyorum hep ya da uzun elbise.

Ama, tabi, dogru olani yapmak ve ortunmek istiyorum. Bakalim, ne zaman yapabilecegim bunu.

adide
06-09-2012, 21:53
Arkadaslar, soylemesi ayip, benim Islamiyet'e ilgim yoktu, bu yaz basina kadar. Yaz basindan beri Islam uzerine kitaplar okuyorum. Son 3 haftadir filan giyimime iyice dikkat etmeye basladim. Artık hic sort ve kısa/orta boy etek giymiyorum; hatta sortlarimi ve kisa eteklerimi bir arkadasa verdim :) Uzun bolca pantalon giymeye dikkat ediyorum hep ya da uzun elbise.

Ama, tabi, dogru olani yapmak ve ortunmek istiyorum. Bakalim, ne zaman yapabilecegim bunu.


Allah gönlüne göre versin canım.şeytanı yenip adım atmak pek kolay değil.dualarım seninle...

Istanbulwoman
07-09-2012, 11:46
Sevgili Adide, cok tesekkurler.

Insallah en kisa zamanda ortunecegim. Tesetturun onemini biraz gec kavramis oldum. Artik acik giyinmiyorum; ama tabi, bu yetmez. Tesetturun hakkini vermem lazim.

Genc arkadaslara da tavsiyem; bunun onemini gencken kavramalari.

cano_pasam
11-09-2012, 17:57
Sevgili Adide, cok tesekkurler.

Insallah en kisa zamanda ortunecegim. Tesetturun onemini biraz gec kavramis oldum. Artik acik giyinmiyorum; ama tabi, bu yetmez. Tesetturun hakkini vermem lazim.

Genc arkadaslara da tavsiyem; bunun onemini gencken kavramalari.


Arkadaslar, soylemesi ayip, benim Islamiyet'e ilgim yoktu, bu yaz basina kadar. Yaz basindan beri Islam uzerine kitaplar okuyorum. Son 3 haftadir filan giyimime iyice dikkat etmeye basladim. Artık hic sort ve kısa/orta boy etek giymiyorum; hatta sortlarimi ve kisa eteklerimi bir arkadasa verdim :) Uzun bolca pantalon giymeye dikkat ediyorum hep ya da uzun elbise.

Ama, tabi, dogru olani yapmak ve ortunmek istiyorum. Bakalim, ne zaman yapabilecegim bunu.


aklınla,kalbinle araştırarak okuyarak doğru yolu bulmana çok sevindim tebrik ederim seni:46: :46: :46:

ben de ilk zamanlar kapalı giyinmeye özen gösterdim kısa kollu giymedim bol pantolonlar uzun etekler giydim daha sonra da kendimi iyice alıştırıp hazır hissettiğim zaman kapandım.Allah isteyen herkese nasip etsin

didemss_23
14-09-2012, 15:34
rabbim sayımızı arttırsın inşallah. dinle tesettürle ilgili topikler arıyordum bende...
bende kendi hikayemi anlatayım umarım birilerine vesile olurum.....
hani solcu derler ye çağdaş öyle bir toplumda yetişen her yaz tatile gidip bikini giyilen bir toplumun içinde büyüyen ve bu kız asla kapanmaz bırak buna anlatılmaz bile denilen biriydim bende...
bir gün arkadaşımızın birine şaka yapmak amacıyla kapandım o kadar etkilendim ki bir daha o baş örtü kafamdan çıkmadı şükür. düşünün nisandı kapandığım an tam sezon kapanışı arıyoruz kıyafet daha sezon başlamamış kaç hafta okul üniformasıyla kıyafet aradım sormayınnn...:1:
konuyu açan aRKADAŞ gibi hiçte bilmiyorum bi arkadaşım evden erken çıkar gelir başımı bağlar öyle okula giderdik:9::9:
lisede kapandım şükür şimdi diplomalı bir ev hanımı olarak yaklaşık 8 yıldır kapalıyım bence en önemlisi kapalı olmayı sevmek insan sevince içinden gerçekten gelince o kadar zevkle kapanıyor ki inanın bunu tüm kalbimle söylüyorum ilk başlarda sanki herkes size bakıyo gibi geliyo utanıp sıkılıyorsunuz ama zaman geçince ben o şeyleri nasıl giymişim diyor insann inanın:16:

rabbim herkese nasip etsin bu konuda soru sormak isteyen arkadaşlarım olursa seve seve yardım etmeye de hazırım rabbim sayımızı arttırsın inş:nazar:

ayaz1809
14-09-2012, 16:00
Allah herkese nasip etsin..5 yıldır tesettürlüyüm,her geçen yıl manasına daha çok vardım,her geçen zaman daha çok "iyiki yaptım" dedim..ailemin çoğu kapalı ama kimse baskı yapmadı,ben istedim çok istedim..zaten baskı ile yapılacaksa biri istiyo diye olacaksa çok sağlıklı olmuyo..
inşallah hayırlıysıla layıkıyla örtünürsün..güzel bir karar vermişsin,hayırlı olsun..

didemss_23
14-09-2012, 16:11
bu msj sayısı bi dolmadı gitti arkadaşlar yeni üyeyim ve malesef özel msj atamıyorum ya:14: din hakkındaki konularımızı bilip bilmediklerimizi anlatalım diye bir topik açtım ama kapatıldı anlayamadım sonuçta dini bölmek yada bu tür şeyler için bir niyetim yoktu ama insan paylaştıkça öğreniyor bence

gredel
23-08-2013, 22:05
isteyip de bir türlü cesaret edemeyen,kendiyle çelişkiler yaşayan bir tipim ben :S of

balllcann
26-08-2013, 23:40
cesaret edemediğin ne bende kapanalı 21 gün oluyor başta gerçekten zor gelyo ama bir kere çık dışarı hiçbirşey kalmıcak istersen çekincelerini söyle yardımcı olabilirsem sevinirim

kakule
01-09-2013, 11:35
arkadaşım tesettüre girdinmi gerçekten merak ettim bende 7 yıldır kapalıyım hiç bir zorluğunu görmedim aksine geç kaldığım için üzüldüm...

Kar_Tanem
09-05-2014, 23:53
Allah herkese nasip etsin.
Gerçek kapalılığı.