PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : arkadasim kokuyor :S



Sayfa : 1 [2]

melekyavrum
10-12-2012, 16:31
Yukarıda yönetici demiştim kısaca ama okulda öğretmenler,evde anneler,camide hocalar vs. gibi o grup içinde idareci konumunda ki kişi genel bir uyarma yaparsa bence sorun kalp kırmadan çözülür.Sizin yerinizde olsam ilk tanışma aşamalarında ve sonra belli periodlarla ''arkadaşlar burada 1 yıl birlikteyiz.Sınıfımızın bir takım kuralları var.Derste konuşmamak,dersi dinlemek vs. ve kişisel temizliğe önem vermek.Birini kastederek söylemiyorum.Toplu yaşamanın kurallarından bahsediyorum.Ter,ağız vb. kokularla küçücük sınıfta geçireceğimiz bi kaç saati birbirimiz için çekilmez hale getirmeyelim.Daha önceki sınıflarımda yaşadığım için bunu da kural olarak eklemek istedim.Bu konuda maddi sıkıntı çeken varsa gelip bana söyleyebilir.Sınıfta kim olduğunu açıklamadan bir miktar para toplayarak bu soruna da çözüm bulabilirim.Dikkat ederseniz sevinirim'' derdim.Belli aralıklarla tekrar ederdim.Hala çözüm olmazsa sınıfça alınan kararla ceza yoluna giderdim.Kuralı bozan herkese çay ısmarlasın vs. gibi ve kimsenin ter kokusundan dolayı çay ısmarlamak isteyeceğini zannetmem.
Ayrıca teni kokan insanın elbisesi günlerce değil 1 saat bile giyse kokuyor maalesef..



kötü kokanlar çay mı ısmarlıcak

gerçekten müthiş bir cözümmüş

yüzüne karsı "arkadasım kokuyorsun git yıkan artık" demek bile bunun yanında cok daha az kırıcı olur

Leithia
10-12-2012, 16:34
Eski mesajlara bakmadım, belki dile getiren olmuştur ama arkadaşın bir ilaç kullanıyor olabilir mi?
Diyet hapı, antioksidan ilacı falan?

krmzoje
10-12-2012, 16:44
güzel bi fikir ama bu benim isime yaramiyor malesef :/ diger arakdaslar faydalanabilir

Sizin işiniz daha zor.Bende direkt söyleyemezdim.Kırmaktan çok korkarım.Bana da söylense utancımdan bi daha görüşemezdim bile.Sizde konu açabilirsiniz.En iyi çözüm bu gibi.Mesela deodorantınızı sıkarken bi arkadaşım bunu kullanıyordu.Tavsiye etti.O günden beri ter kokusu nedir bilmem falan diyebilirsiniz.Ya da bi arkadaşınla anlaşırsın.Size geldiğinde der ki ''minikkelebek sizi kırmak istemem çok özür dilerim ama her geldiğimde genelde evinizde tuhaf bir koku var.Ayy ayıp etmedim de mi?'' falan diye numara yapar.Sende ''aa ciddi misin x?Niye kırılıcam hatta çok utanıyorum şu an.Bi çözümüne bakalım.Sağol'' dersin.O an evi falan havalandırırsınız numaradan.Sonra kokan arkadaşına ''cnm ya ben çok utandım.Bi temizlik yapalım'' falan dersin.Sonra diğerini yine davet edersiniz.Konu açarsınız.''x evi temizledik.Hala var mı koku?''dersiniz.O da ''var''falan der.Sizde ''neye benziyor koku.Acaba evden değil de ayakkabı falan mı?Bizden mi ki ''falan der bir süre o konuyu gündemde tutarsınız..Artık uygun şekilde devamını getirirsiniz..

Ben en rahat böyle söylerdim.




not:Ben ev arkadaşı olduğunuzu düşünerek bu örneği verdim.

Leithia
10-12-2012, 16:56
Sizin işiniz daha zor.Bende direkt söyleyemezdim.Kırmaktan çok korkarım.Bana da söylense utancımdan bi daha görüşemezdim bile.Sizde konu açabilirsiniz.En iyi çözüm bu gibi.Mesela deodorantınızı sıkarken bi arkadaşım bunu kullanıyordu.Tavsiye etti.O günden beri ter kokusu nedir bilmem falan diyebilirsiniz.Ya da bi arkadaşınla anlaşırsın.Size geldiğinde der ki ''minikkelebek sizi kırmak istemem çok özür dilerim ama her geldiğimde genelde evinizde tuhaf bir koku var.Ayy ayıp etmedim de mi?'' falan diye numara yapar.Sende ''aa ciddi misin x?Niye kırılıcam hatta çok utanıyorum şu an.Bi çözümüne bakalım.Sağol'' dersin.O an evi falan havalandırırsınız numaradan.Sonra kokan arkadaşına ''cnm ya ben çok utandım.Bi temizlik yapalım'' falan dersin.Sonra diğerini yine davet edersiniz.Konu açarsınız.''x evi temizledik.Hala var mı koku?''dersiniz.O da ''var''falan der.Sizde ''neye benziyor koku.Acaba evden değil de ayakkabı falan mı?Bizden mi ki ''falan der bir süre o konuyu gündemde tutarsınız..Artık uygun şekilde devamını getirirsiniz..

Ben en rahat böyle söylerdim.Allah korusun, bende böyle bir rahatsızlık olsaydı ve bana bu şekilde söylenseydi, intihar ederdim bunalıma girip.

En güzeli, açıkça dile getirmek. Yemek yedikten sonra dişinde yeşil bir şey kalır da, seni utandırmaktan korktuğu için yüzüne söyleyemeyen arkadaşın yüzünden tüm gün o dişle gezersin ya. Akşam aynada fark ettiğinde "Ne arkadaşmış, insan bir uyarır" dersin. Dişindeki yeşil şeyi söyleyip karşı tarafın bunu fark etmesini sağlayan arkadaş iyidir, bundan darılacak olan da arkadaşlığınızı hak etmiyordur. Ben olsam benim fark edemediğim ama düzeltebileceğim kusurlarım bana söylensin isterdim.

krmzoje
10-12-2012, 16:58
kötü kokanlar çay mı ısmarlıcak

gerçekten müthiş bir cözümmüş

yüzüne karsı "arkadasım kokuyorsun git yıkan artık" demek bile bunun yanında cok daha az kırıcı olur

Sanırım yeterince anlatamamışım.Ben kötü kokanlar çay ısmarlasın demedim.Sınıfta uyulmayan kurallar için çay ısmarlamak vs. gibi hem küçük hem eğlenceli cezalar konulursa ve kişisel temizlik bu sınıf kurallarından biriyse ceza uygulamaya gerek kalmadan kişi kendine dikkat eder diye düşünüyorum.Bu sadece bir örnek.Kişilik olarak gerçekten müthiş bir çözüm müş diye yazmam gerekse bile acaba yanlış anlamış olabilir miyim diye düşünecek kadar kırmamaya dikkat ederim.

Hatta sizin mesajınızı görmeden az evvel yaptığım yorumumda da belirtmiştim.

MissCherryBlossom
10-12-2012, 17:00
Bizim şirkette çay - kahve servisi yapan kızın kokusu mutfağa sinmişti.
Çay- kahve istemiyorduk kokuyu almayalım diye.
O nasıl ter kokusudur arkadaş.
O kız nişanlandı hala kokuyordu.
Hatta diyorduk, nişanlısı nasıl yaklaşıyor, rahatsız olmuyor mu diye.
Deodorant aldık, parfüm hediye ettik banamısın demedi.:12:
En sonunda açık seçik uyardı bir arkadaş.
Çare oldumu derseniz olmadı.
En sonunda evlendide kurtulduk kokudan.

Kel alaka olacak ama soylemeden gecemicem : Ben ayni markanin dus jeli, kremi ve parfumunu kullaniyorum, ve yillardir o koku benim signature kokum durumda :) Simdi ne alaka diyeceksiniz, kokan kizimiz bile evlenmisken benim etrafimda bir erkek yok, buna sinir oldum simdi :(
Kendimden bir suphelendim, baska bir kusurum mu var diye, cikma teklif etmeyi gectim, etrafimda benimle konusan tek bir erkek bile yok :(

krmzoje
10-12-2012, 17:09
Allah korusun, bende böyle bir rahatsızlık olsaydı ve bana bu şekilde söylenseydi, intihar ederdim bunalıma girip.

En güzeli, açıkça dile getirmek. Yemek yedikten sonra dişinde yeşil bir şey kalır da, seni utandırmaktan korktuğu için yüzüne söyleyemeyen arkadaşın yüzünden tüm gün o dişle gezersin ya. Akşam aynada fark ettiğinde "Ne arkadaşmış, insan bir uyarır" dersin. Dişindeki yeşil şeyi söyleyip karşı tarafın bunu fark etmesini sağlayan arkadaş iyidir, bundan darılacak olan da arkadaşlığınızı hak etmiyordur. Ben olsam benim fark edemediğim ama düzeltebileceğim kusurlarım bana söylensin isterdim.


Sizin örneğinizde çok güzel.Farklı gelebilir ama bu örnekte sanırım bende bana böyle davranılmasını isterdim.Ama kokuyorsun kelimesi bana söylerken de duyarken de ağır geliyor.Bu örneği vermem de ki amaç direkt o kişiye yüklenilmiyor.Eve ve konu sahibi arkadaşa da bir miktar yükleniliyor ya ondan daha nazik geliyor bana.Hani kızım sana söylüyorum... hesabı.Yanılıyor da olabilirim.
Ben darılmam utanırım bana söylense..

krmzoje
10-12-2012, 17:13
Kel alaka olacak ama soylemeden gecemicem : Ben ayni markanin dus jeli, kremi ve parfumunu kullaniyorum, ve yillardir o koku benim signature kokum durumda :) Simdi ne alaka diyeceksiniz, kokan kizimiz bile evlenmisken benim etrafimda bir erkek yok, buna sinir oldum simdi :(
Kendimden bir suphelendim, baska bir kusurum mu var diye, cikma teklif etmeyi gectim, etrafimda benimle konusan tek bir erkek bile yok :(

Cidden bende bunu hep sorgulamışımdır.Erkekler bu kadar uzun boy,diri vücut vs. gibi detaylara takılırken nasıl olur da ter kokan birini hissetmiyorlar ya da hissediyorlarsa çıkmaya evlenmeye karar veriyorlar diye..

Unutmuşum belki de fazla ulaşılmaz gözüküyorsunuzdur.Sizi kendilerinden üstün görüp yaklaşmaya cesaret edemiyorlardır..

arcLizzie
10-12-2012, 17:22
Banyodan sonraki ritüel zaten kremlemedir. Onu yapıyoruz hepimiz.
Benim savunduğum ise ne olursa olsun muhakkak deodorant kullanılması gerektiği.
Bu benim fikrim ve gördüğüm durum da bahsettiğim şekilde, kullanılmadığı zaman.
Diş fırçası örneğinde de dediğim gibi, onu da tek başına kullanıyoruz, tamam ağzım çok temiz oldu, dişlerim de; diyor insanların çoğu ama asla tertemiz olmaz dişlerimiz diş ipi kullanmadıktan sonra.
Bu da deo olayına eşit bir şey.
Herkesin kendi bileceği iş, ben gördüğümü söyledim sadece ve soruna cevap verdim.


İyi güzel savunuyorsun da önceki yazında o işaretler ve üslubun hiç hoş değil.Allah Allah ya deodorant olmadan önce herkes kokuyordu sanki hayret bişey sinirlendiriyorsunuz durduk yere ayıp ya.

karcicegi
10-12-2012, 17:22
bazı insanların kendine özgü kokusu o, benimde arkadaşımın kızı çok kötü kokuyordu bize geldiklerinde kızcağızın oturduğu koltuk bile çok kokuyodu örtüsü vardı Allahtan yıkıyodum o gidince hemen arkadaşıma söyledim birgün oda bir çare bulamadığını söyledi ama kızının saçına kına yakmayı düşünüyordu öyle demişler.
baharat gibi tuhaf bir kokuydu

mehel
10-12-2012, 17:25
1 hafta yıkanmasam kokmam. ama saçımı yıkarım tabi. bazen özel durumlar oluyor yıkanmamam gerekiyor.mesela ameliyat oldum yıkanma işim biraz aksadı. banyodan sonra koltuk altıma deo sürerim. ve her sabah işe gitmeden yine sürerim. bu baya etkili. zaten koltuk altı dışında tenim de kokmaz.iç çamaşırımı her gün değişirim.kıyafetlerimi de uzun süre giymem. terlediğimi hissedersem yıkarım. kişiden kişiye de değişiyor sanırım. benim bi arkadaşım vardı koltuk altı hep ıslak gezerdi. annesi ve ablası da öyleydi kızda şikayetçiydi ama ne yapsın. onların evlerinde hafiften bir koku olurdu bazen

tabi yazın farklı gerekirse hergün yıkanılıyor

arkadaşını uyarsan iyi olur hem onun içi hem senin için. ama çok zor bi durum ben olsam zor söylerdim

Leithia
10-12-2012, 17:29
1 hafta yıkanmasam kokmam. ama saçımı yıkarım tabi. bazen özel durumlar oluyor yıkanmamam gerekiyor.mesela ameliyat oldum yıkanma işim biraz aksadı. banyodan sonra koltuk altıma deo sürerim. ve her sabah işe gitmeden yine sürerim. bu baya etkili. zaten koltuk altı dışında tenim de kokmaz.iç çamaşırımı her gün değişirim.kıyafetlerimi de uzun süre giymem. terlediğimi hissedersem yıkarım. kişiden kişiye de değişiyor sanırım. benim bi arkadaşım vardı koltuk altı hep ıslak gezerdi. annesi ve ablası da öyleydi kızda şikayetçiydi ama ne yapsın. onların evlerinde hafiften bir koku olurdu bazen

tabi yazın farklı gerekirse hergün yıkanılıyor

arkadaşını uyarsan iyi olur hem onun içi hem senin için. ama çok zor bi durum ben olsam zor söylerdim
Burun sürekli aynı kokuyu duyduğunda o kokuyu algılamamaya başlar. Bu yüzden insanlar kendi kokusunu algılamaz.

minikkelebek1
10-12-2012, 17:30
Eski mesajlara bakmadım, belki dile getiren olmuştur ama arkadaşın bir ilaç kullanıyor olabilir mi?
Diyet hapı, antioksidan ilacı falan?

bildigim kadariyla kullanmiyor..


Sizin işiniz daha zor.Bende direkt söyleyemezdim.Kırmaktan çok korkarım.Bana da söylense utancımdan bi daha görüşemezdim bile.Sizde konu açabilirsiniz.En iyi çözüm bu gibi.Mesela deodorantınızı sıkarken bi arkadaşım bunu kullanıyordu.Tavsiye etti.O günden beri ter kokusu nedir bilmem falan diyebilirsiniz.Ya da bi arkadaşınla anlaşırsın.Size geldiğinde der ki ''minikkelebek sizi kırmak istemem çok özür dilerim ama her geldiğimde genelde evinizde tuhaf bir koku var.Ayy ayıp etmedim de mi?'' falan diye numara yapar.Sende ''aa ciddi misin x?Niye kırılıcam hatta çok utanıyorum şu an.Bi çözümüne bakalım.Sağol'' dersin.O an evi falan havalandırırsınız numaradan.Sonra kokan arkadaşına ''cnm ya ben çok utandım.Bi temizlik yapalım'' falan dersin.Sonra diğerini yine davet edersiniz.Konu açarsınız.''x evi temizledik.Hala var mı koku?''dersiniz.O da ''var''falan der.Sizde ''neye benziyor koku.Acaba evden değil de ayakkabı falan mı?Bizden mi ki ''falan der bir süre o konuyu gündemde tutarsınız..Artık uygun şekilde devamını getirirsiniz..

Ben en rahat böyle söylerdim.




not:Ben ev arkadaşı olduğunuzu düşünerek bu örneği verdim.

bu fikir süper :D cok yaraticisiniz gercekten, cok tesekkür ederim katkiniz icin :)


Allah korusun, bende böyle bir rahatsızlık olsaydı ve bana bu şekilde söylenseydi, intihar ederdim bunalıma girip.

En güzeli, açıkça dile getirmek. Yemek yedikten sonra dişinde yeşil bir şey kalır da, seni utandırmaktan korktuğu için yüzüne söyleyemeyen arkadaşın yüzünden tüm gün o dişle gezersin ya. Akşam aynada fark ettiğinde "Ne arkadaşmış, insan bir uyarır" dersin. Dişindeki yeşil şeyi söyleyip karşı tarafın bunu fark etmesini sağlayan arkadaş iyidir, bundan darılacak olan da arkadaşlığınızı hak etmiyordur. Ben olsam benim fark edemediğim ama düzeltebileceğim kusurlarım bana söylensin isterdim.

bu diste bisey kalma konusu ap ayri yani onu söylemekten cekinmem de, kokuyorsun demek daha agir kaciyo gibi bilmiyorum. rahatca söylenilecek bisey degil

HasoGulo
10-12-2012, 17:33
arkadaşın nereli ? Tenimi kokuyor kıyafetimi kokuyor ? yoksa her yerimi kokuyor ? Bence Çek bi Kenara Konuş anlat hoş olmadığını söyle gerekirse hamama götür...

Nereli olduguyla ne alakasi var anlamadim :)))

VivaLaJuicy
10-12-2012, 17:36
İyi güzel savunuyorsun da önceki yazında o işaretler ve üslubun hiç hoş değil.Allah Allah ya deodorant olmadan önce herkes kokuyordu sanki hayret bişey sinirlendiriyorsunuz durduk yere ayıp ya.


Ne alınıyorsun ki sen??
Geçmişte yaşadın mı da deodorant kullanmayanların kokup kokmadığını biliyorsun??!
Ne alaka şimdi? Günümüz başka, geçmiş başka.
Böyle bir kıyas yapılamaz. :D Ona bakarsan önceden ped de yoktu.
Napıyordu kadınlar? Saçma yani bunu düşünüp de karara varmak. :D
Deodorant kullanmayan insanlar kokuyor.
Bu kadar. Benim dediğim tek cümle bu.
Ne üslubundan bahsediyorsun?!
Soru sormasaydın o zaman.
Madem sen kullanmadığın halde misler gibi kokuyorsun, alınmana lüzum yok değil mi! :31:
Ayıp olan insanların hala deodorant kullanmayı gereksiz buluyor olması bence.
Şoklara girdim sen söyleyince ama bir şey demedim.
Bu da benim görüşümdür.
Alacağın cevabı kabullenemeyeceksen soru sorma.
Bir daha yazmayacağım ve ne dediğine de bakmayacağım senin.
Olayı kavgaya çevirmeye gerek yok. :D

arcLizzie
10-12-2012, 17:38
Ne alınıyorsun ki sen??
Geçmişte yaşadın mı da deodorant kullanmayanların kokup kokmadığını biliyorsun??!
Ne alaka şimdi? Günümüz başka, geçmiş başka.
Böyle bir kıyas yapılamaz. :D Ona bakarsan önceden ped de yoktu.
Napıyordu kadınlar? Saçma yani bunu düşünüp de karara varmak. :D
Deodorant kullanmayan insanlar kokuyor.
Bu kadar. Benim dediğim tek cümle bu.
Ne üslubundan bahsediyorsun?!
Soru sormasaydın o zaman.
Madem sen kullanmadığın halde misler gibi kokuyorsun, alınmana lüzum yok değil mi! :31:
Ayıp olan insanların hala deodorant kullanmayı gereksiz buluyor olması bence.
Şoklara girdim sen söyleyince ama bir şey demedim.
Bu da benim görüşümdür.
Alacağın cevabı kabullenemeyeceksen soru sorma.
Bir daha yazmayacağım ve ne dediğine de bakmayacağım senin.
Olayı kavgaya çevirmeye gerek yok. :D

Şoklara girdiğin besbelli yazından da o kullandığın smiley lrdan da tamamen abartlmış saçma sapan şekilde savunma yapıyorsun.Daha fazla yazmayacağım tartışmak istemiyorum :34:

krmzoje
10-12-2012, 17:40
bildigim kadariyla kullanmiyor..



bu fikir süper :D cok yaraticisiniz gercekten, cok tesekkür ederim katkiniz icin :)



bu diste bisey kalma konusu ap ayri yani onu söylemekten cekinmem de, kokuyorsun demek daha agir kaciyo gibi bilmiyorum. rahatca söylenilecek bisey degil

Rica ederim.Diğer arkadaş intihar ederim bana böyle söylense dediğinde mesajımı tekrar okudum.Sanırım mimik eksikliğinden dolayı burada her şeyi tam ifade edemiyoruz ya da her yiğidin yoğurt yemesei farklı:))Beğenmenize sevindim.İnşallah kırmadan ve kendinizde üzülmeden sorunu çözersiniz.

minikkelebek1
10-12-2012, 17:47
Rica ederim.Diğer arkadaş intihar ederim bana böyle söylense dediğinde mesajımı tekrar okudum.Sanırım mimik eksikliğinden dolayı burada her şeyi tam ifade edemiyoruz ya da her yiğidin yoğurt yemesei farklı:))Beğenmenize sevindim.İnşallah kırmadan ve kendinizde üzülmeden sorunu çözersiniz.

evet aynen öyle oluyor bazen :)

Sagolun :))

hazal_diren
10-12-2012, 17:50
Yemeklerde filan çok fazla sarımsak soğan kullanan insanların tenleri de öyle kokmaya başlıyor. Bir de yemeklerde hayvan yağına ağırlık veriliyorsa o da tende ağır kokuya sebep oluyor.

evet yediklerimizin kokusu tenimize siniyor, terlerken. mesela pastırma, sarımsak vs.




Ne alınıyorsun ki sen??
Geçmişte yaşadın mı da deodorant kullanmayanların kokup kokmadığını biliyorsun??!
Ne alaka şimdi? Günümüz başka, geçmiş başka.
Böyle bir kıyas yapılamaz. :D Ona bakarsan önceden ped de yoktu.
Napıyordu kadınlar? Saçma yani bunu düşünüp de karara varmak. :D
Deodorant kullanmayan insanlar kokuyor.
Bu kadar. Benim dediğim tek cümle bu.
Ne üslubundan bahsediyorsun?!
Soru sormasaydın o zaman.
Madem sen kullanmadığın halde misler gibi kokuyorsun, alınmana lüzum yok değil mi! :31:
Ayıp olan insanların hala deodorant kullanmayı gereksiz buluyor olması bence.
Şoklara girdim sen söyleyince ama bir şey demedim.
Bu da benim görüşümdür.
Alacağın cevabı kabullenemeyeceksen soru sorma.
Bir daha yazmayacağım ve ne dediğine de bakmayacağım senin.
Olayı kavgaya çevirmeye gerek yok. :D

deo olmasa bile pudra da yetebiliyor. ben özellikle yazın hem pudra hem deo kullanıyordum çifte koruma :1: bu arada deo konusu açılmışken söyleyeyim, mümkünse alüminyum içermeyen deolardan kullanın.

güneşş
10-12-2012, 19:04
Stickler, deodorantlar ve roll-on'ların bilimsel olarak kanıtlanmış ciddi zararları var. Roll-on yerine bebek pudrasını HER SABAH yıkadığınız temiz vucudunuza terleyen yerlere sürerseniz asla ter kokmazsınız . Dişlerinizin , genital bölgenin , ellerinizin temizliğine de dikkat ederseniz misler gibi kokan kadınlar olursunuz . Ter kokmayayım diye vücudunuza bastığınız kimyasallar sizi kanser yapmasın Allah korusun .
Arkadaşınıza o koku muhtemelen tüy işi içine girdiği için dayanılmaz hal almıştır . Ağda alışkanlığı kazandırdıktan sonra duşa geçerseniz daha iyi olacak . Zira parfüm şişesine soksanız da arkadaşınızın kokusu değişmeyecektir

moonlight_mj4ewr
10-12-2012, 19:52
Ben deodorantı bıraktım hiç tavsiye etmiyorum özellikle antiperspirantlar meme kanseri yapıyormuş alüminyum içerdiğinden. Onun yerine ben karbonat sürüyorum koltukaltıma inanın leş gibi terlesem de kokmuyorum. Tavsiye ederim çok memnunum :) Ben de benzer dertten muzdaribim arkadaşımın dişleri sapsarı ve kötü yanı hep gülüyor fırçalamıyor da yıllardır söyleyemedim :( inşallah çaresini buluruz canım ikimiz de :(

hazal_diren
10-12-2012, 20:30
evet söylemek zor, kırılır diye düşünüyor insan. ama ya belki de o kişi farkında değilse. ben olsam bilmeden dolaşmak istemezdim. aslında söylemek lazım o nedenle...

gwencooper
10-12-2012, 20:37
kimi insanın teni kokuyor evet isterse parfum banyosu yapsın nafile..deodarant ve parfum kullanmak gerekir bence hoş kokular geldiginde biri yanımızdan gecip gittiginden pesinden gidesim geliyor bazen :1: kışın bu deo veya parfu kullanmamak problem degilde yazın cidden sart toplu tasıma araclarında buyuk sıkıntı ben suna kızıyorum 5-6 lira bişi baktıgınızda giyimi yerinde olup bi deodarant alıpda kullanmayı akıl edemeyen tipler var bunlara sinir oluyorum :26:

Efla
10-12-2012, 20:47
yorumların tümünü okuyamadım.
arkadaşın eskiden beri kokuyor muydu?
arkadaşının bir hastalığı var mı, ilaç kullanıyor mu?
arkadaşın kaç yaşında? ergenlikte iseniz, ergenlerde ter bezleri çok çalışır. ileride azalabilir.
her gün temiz kıyafet giymeli. yıkanmış vucuda aynı üstü giyse, kokar yine.
her sabah duş almayı alışkanlık haline getirmeli.
kokutacak gıdalar yemesin fazla...

bunlara dikkat ettiği halde, yine kokma ihtimali var.

yüzüne direkt söylemen zor olur, ama anlayacağı şekilde biraz çıtlat istersen.
bariz kokuyorsa, insanlar arkasından konuşuyordur. bir gün başkasından duyacağına, siz biraz çıtlatın.
ya da samimiyetinize göre, direkt söyleyin.

HurremSultan2012
10-12-2012, 20:57
Malesef türkiyede bu hergün dus alma aliskanligi pek yaygin degil, yeni yeni yayginlasiyor,
haftada 1 banyo yapma adeti hala sürüyor cogu yerlerde,
biz hergün dus aliriz annem hergün söylenir,
alismamis iste türkiyede,
ama olmuyor, insan kokuyor, heleki yazin, hergün dus sart oluyor,
deodorant hergün kullanirim mis gibi olurum,
gecen gün bittiydi hemende yenisini alamamistim, 2 gün kendimde degildim :1:
rexona kullanirim bende, suan bundan iyisi yok sanirim,
ayirca dis temizligi, el ayak temizligide cok önemlidir bence,
hele erkekler el ayak temizligine daha cok dikkat etmeli.

akidem
10-12-2012, 21:17
Yediklerimiz içtiklerimiz de kokumuzu etkiliyor özellikle pastırma yediğim zaman vucut kokumun değiştiğini kendim bile hissedebiliyorum.
Eski zamanlar da stickler falan olmadığı için sırf kadınların vucudu güzel koksun diye gül suyu ve pudra şekerli muhallebi yedirirlermiş.
Hoş eskiden nasıl pudra şekeri varmış bilmiyorum.

azraserra
10-12-2012, 21:29
bencede yediklerimize dikkat etmeliyiz özellikle hınzır eti yiyenler leş gibi kokuyor.

melekyavrum
10-12-2012, 21:34
bencede yediklerimize dikkat etmeliyiz özellikle hınzır eti yiyenler leş gibi kokuyor.

hınzır eti neymiş

HurremSultan2012
10-12-2012, 21:34
Yediklerinden dolayi bir koku olusmasina bende katiliyorum,
mesela burda bir komsularimiz var baska bir milletten kendileri (anmiyim simdi milleti irkcilik gibi olmus olmasin) yanlis anlasilmasin.
Agir baharatlar kullaniyorlar sanirim ve gercekten kokuyor yani rahatsiz edici derecede :S ama iste naparsin öyle seviyorlar sanirim

MissCherryBlossom
10-12-2012, 22:50
Yediklerinden dolayi bir koku olusmasina bende katiliyorum,
mesela burda bir komsularimiz var baska bir milletten kendileri (anmiyim simdi milleti irkcilik gibi olmus olmasin) yanlis anlasilmasin.
Agir baharatlar kullaniyorlar sanirim ve gercekten kokuyor yani rahatsiz edici derecede :S ama iste naparsin öyle seviyorlar sanirim

O milletten olan arkadaşlar her şeyi soğan ve sarımsakla yiyorlar, üstüne üstlük kadınları da saçlarına bolca yağ sürüyorlar. Geçende o milletten olan komşum davet etti gittim, mutfaktan saçıma sinen baharat kokusu 3 gü çıkmadı. Sonra bir gün bana sen de sarımsaklı ekmek ye dediğinde ben de , olmaz kokarım, diye cevap verdim. O da : ne münasebet , biz kokuyor muyuz?hem dişlerimi fırçalıyorum , hem naneli sakız çiğniyorum, demişti. Benim de içimden ee vücuduna sinen koku nolcak kardeş dedim ama dışımdan söyleyeymedim. Yani onca soğan sarımsağı naneli sakızla çözebileceklerini düşünüyorlar, koktukları akıllarına bile gelmiyor.

nepertes
10-12-2012, 23:02
bence arkadaşının kırılmasını istemeden söylemenin yolu''sen parfüm deodorant kullanıyormusun'' dersin.oda hayır derse.''alaah allah üzerinde bi koku var ve ben bunu sürekli alıyorum acaba kendi teninin kokusu mu?''dersin.ve ona bu kokunun kötü olmadığını ama biraz yoğun olduğu için dikkat çektiğini söylersin.yani farzetki bi arkadaşının parfüm kokusunu almış gibi ifade edeceksin.ama muhabbet ilerledikçe çaktırmadan kokunun yoğunluğunun rahatsız edici özellikte olduğunu ifade edersen biraz daha dikkat eder sanırım.ama parfüm kullanıyormusun sorusuna evet derse o zaman markasını sor sonra da yok ben o markayı biliyorum bu başka bi koku dersin(her ihtimali düşünmek lazım)muhtemelen ailesindekilerde öyle kokuyordur.evlerinin kokusu üstlerine sinmiş sanırım.ben de bu eve taşınalı 4 yıl oldu ve evde rutubet var.evim ve kıyafetlerim hatta bazanın altındaki eşyalara kadar herşey kokuyordu.zaten titizim iyice kafayı yemiştim.ama rutubet kokusu gibi değil sinmiş sigara kokusu gibi.eve gelen ev ne biçim kokuyor derdi oturup açıklama yapardım.anneme gidince annem bi kaç defa kızıma parfüm sıkınca açıkladım ona durumu.o da ''ben de sigara kokusu üstüne sinmiş sanıyordum''demişti.şimdi kış geldi yine kokma zamanımız geldi.ama her sene kokumuz giderek azalıyor.mesela bu sene evde koku yok denecek kadar az.yok oda spreyi yok koku alıcı elektrikli alet yok fişe takmalı kokular temizlik desen hergün siliyorum artık eve giren oh mis gibi kokuyor dedikçe inanasım gelmiyor.annem kızımı öperken senin kokunu yerim diyince''doğru söyle anne kokmuyormuyuz''dedim yok dedi.ben hiç kırılmam çünkü çok temiz ve titizimdir bu benden kaynaklanan bişey olmadığı için çaresi içinde elimden geleni yaparım.arkadaşın kırılırsa ona bunu yabancı birinin söylemesindense senin söylemenin daha uygun olduğunu düşündüğünü söylersin

akidem
10-12-2012, 23:07
Vucudumuzun kendi has kokusunu duymamamız normal ama biraz terlesem alırım o kötü kokuyu.Dikkat etmekle alakalı sanrım.
Evde kokar bazen çok sık havalandıramadıysam evi başıma vurur ağrıtır ordan anlarım .
Dışarıdan eve geldiğim de bazen evin kokusunu kontrol ederim ,içindeyken anlamayız ancak dışarıdan geldiğimiz de girdiğimiz ilk bir kaç saniye evin kokusunu duymak mümkün .
Misal bizim eve gelenler eviniz de bebek kokusu var diyorlardı , evde bir bebek yaşadığı doğru.
Her evin kendine has kokusu var.

LadyKaka
10-12-2012, 23:10
Evet ne yazık ki bazı insanlar yediklerinden olsa gerek ağır bir kokuya sahip olurlar. Terleyince hissedilme oranı tabii ayyuka çıkar ama bu koku tüm tenden yayıldığı için yerel yöntemlerle tam bir sonuç alınmaz.

Bu arada deodorant denmiş ama deolar da her zaman çözüm olmuyor, hele de ağır kokularda. Mesele benim tanıdığım bir arkadaşım kiloludur, çok baharat da yemez ama deo kullanmasına rağmen kokar. Çok terler çünkü, deoyla nasıl önüne geçsin ki? Herzaman mümkün değil.

Ben terleyememe sorununa sahibim, sorun diyorum çünkü sağlıksız bir şey terleyememek. Deo kullanmadığım halde kokmam o yüzden, zaten baharat tükettiğim sayılı. Kaldı ki deo kullanacağıma baharatı keser kilo vermeye çalışırım ihtiyacım olursa. Ben de sağlıklı olmadığını düşünüyorum, düşünüyorum değil öyle. Gerekirse pudra kullanılır onun yerine, ya da pişik kremi. Bu arada pişik kremi yüz için de çok faydalı, tavsiye ederim.:34:

LadyKaka
10-12-2012, 23:20
En azından kullanmak lazım demek yetmez. Mutlaka kullanılmalı deodorant.
Yoksa duş asla işe yaramaz ki tek başına. 20 dk sonra yine kokar insan.
Ama hala bunu bilmeyen kişiler mevcut malesef.
Nasıl diş fırçası tek başına -yani diş ipi kullanmadan- yetersiz kalıyorsa duş da öyle.
Deodorantsız işe yaramaz.

Açıkçası yanlış bir genelleme, deolar her insanda başarılı sonuç veremediği gibi, herkes de kokmamak için deo kullanmak zorunda değil. Çok kilolu değilseniz, yoğun fiziksel aktivitede bulunmuyorsanız ve en önemlisi de ağır yiyecekleri aşırı tüketmiyorsanız kötü kokmamak için ille de deodoranta ihtiyacınız yok. Her insanı bir tutmak yanlış, çünkü ter zaten başlangıçta kokusuz bir sıvıdır. Yiyip içtiklerimizin vücudumuza bıraktığı ten kokusuna göre kokar. Eğer kiloluysanız terlemeniz de buna oranla fazla olur ve yoğun bir koku bırakırsınız. Baharatlardan uzak duramıyorsanız zayıf olsanız bile en ufak terlemeniz halinde bu koku kendini etrafınızdakilere hissettirir. Kaldıki antiperspirantlar terlemeyi önlemez, zaten terlemeyi önlemesi zararlıdır. Koltuk altınızdaki bakterileri dezenfekte ederek terin kokusunu bertaraf eder. Koltuk altı temizliğinizi(kıl) düzenli yapıyor ve kendinizi temiz tutuyorsanız bu bakterilerin oluşmasını da büyük oranda engellersiniz Ama hepsi bir yana tabii ki ihtiyaç varsa deo, antiperspirant ya da pudra gibi önlemlerle ter kokusunun önüne geçilmeli.

HurremSultan2012
10-12-2012, 23:45
Evet ne yazık ki bazı insanlar yediklerinden olsa gerek ağır bir kokuya sahip olurlar. Terleyince hissedilme oranı tabii ayyuka çıkar ama bu koku tüm tenden yayıldığı için yerel yöntemlerle tam bir sonuç alınmaz.

Bu arada deodorant denmiş ama deolar da her zaman çözüm olmuyor, hele de ağır kokularda. Mesele benim tanıdığım bir arkadaşım kiloludur, çok baharat da yemez ama deo kullanmasına rağmen kokar. Çok terler çünkü, deoyla nasıl önüne geçsin ki? Herzaman mümkün değil.

Ben terleyememe sorununa sahibim, sorun diyorum çünkü sağlıksız bir şey terleyememek. Deo kullanmadığım halde kokmam o yüzden, zaten baharat tükettiğim sayılı. Kaldı ki deo kullanacağıma baharatı keser kilo vermeye çalışırım ihtiyacım olursa. Ben de sağlıklı olmadığını düşünüyorum, düşünüyorum değil öyle. Gerekirse pudra kullanılır onun yerine, ya da pişik kremi. Bu arada pişik kremi yüz için de çok faydalı, tavsiye ederim.:34:

Canim benimde kilom var simdi ama kokmam yani cünkü cok asiri terleyen bir insan degilim,
kizkardesim daha zayiftir benden ama o daha cok terler,
kiloyla pek alakasi yok sanirim terlemenin

minikkelebek1
11-12-2012, 12:13
Ben deodorantı bıraktım hiç tavsiye etmiyorum özellikle antiperspirantlar meme kanseri yapıyormuş alüminyum içerdiğinden. Onun yerine ben karbonat sürüyorum koltukaltıma inanın leş gibi terlesem de kokmuyorum. Tavsiye ederim çok memnunum :) Ben de benzer dertten muzdaribim arkadaşımın dişleri sapsarı ve kötü yanı hep gülüyor fırçalamıyor da yıllardır söyleyemedim :( inşallah çaresini buluruz canım ikimiz de :(

arkadasiniz sizdeyken, bi dakika sen otur ben bi dislerimi fircalayip geliyorum de ve gel, dislerimi fircalamayina hic rahat edemiyorum filan de. oda baslar belki.. bi ümit yani :D


yorumların tümünü okuyamadım.
arkadaşın eskiden beri kokuyor muydu?
arkadaşının bir hastalığı var mı, ilaç kullanıyor mu?
arkadaşın kaç yaşında? ergenlikte iseniz, ergenlerde ter bezleri çok çalışır. ileride azalabilir.
her gün temiz kıyafet giymeli. yıkanmış vucuda aynı üstü giyse, kokar yine.
her sabah duş almayı alışkanlık haline getirmeli.
kokutacak gıdalar yemesin fazla...

bunlara dikkat ettiği halde, yine kokma ihtimali var.

yüzüne direkt söylemen zor olur, ama anlayacağı şekilde biraz çıtlat istersen.
bariz kokuyorsa, insanlar arkasından konuşuyordur. bir gün başkasından duyacağına, siz biraz çıtlatın.
ya da samimiyetinize göre, direkt söyleyin.

evet önceden de kokardi, simdi 18 yasinda, kiyafetlerine de pek dikkat etmiyor, yikamadan tekrar giyiyor cünkü lekelerden anlayabiliyorum. dikkat etmedigi icin kokuyor sanirim, bi hastaligi yok cünkü.


bencede yediklerimize dikkat etmeliyiz özellikle hınzır eti yiyenler leş gibi kokuyor.

o tür etlerden yiyor sanirim :S ayirt ettigini düsünmüyorum

minikkelebek1
11-12-2012, 12:22
Evet ne yazık ki bazı insanlar yediklerinden olsa gerek ağır bir kokuya sahip olurlar. Terleyince hissedilme oranı tabii ayyuka çıkar ama bu koku tüm tenden yayıldığı için yerel yöntemlerle tam bir sonuç alınmaz.

Bu arada deodorant denmiş ama deolar da her zaman çözüm olmuyor, hele de ağır kokularda. Mesele benim tanıdığım bir arkadaşım kiloludur, çok baharat da yemez ama deo kullanmasına rağmen kokar. Çok terler çünkü, deoyla nasıl önüne geçsin ki? Herzaman mümkün değil.

Ben terleyememe sorununa sahibim, sorun diyorum çünkü sağlıksız bir şey terleyememek. Deo kullanmadığım halde kokmam o yüzden, zaten baharat tükettiğim sayılı. Kaldı ki deo kullanacağıma baharatı keser kilo vermeye çalışırım ihtiyacım olursa. Ben de sağlıklı olmadığını düşünüyorum, düşünüyorum değil öyle. Gerekirse pudra kullanılır onun yerine, ya da pişik kremi. Bu arada pişik kremi yüz için de çok faydalı, tavsiye ederim.:34:

pisik kremi yüzün icin cok faydali demissiniz. ne gibi bi faydasi var cok merak ettim? benim biraz sivilce sorunum var ama cok asiri degil. lekelerim kaldi. onunla gecer mi ki?

SizBiz
11-12-2012, 12:40
Yediklerindende koku oluşabilir yada evlerinde rutubetde olabilir.belli bir süre sonra rutubet kokusu kıyafetlere kötü koku olarak siniyor..yada tam kurumadan kaldırılan kıyafetlerdede benzer kötü koku mevcut oluyor..
Eğer temizlenmeye üşenen birisi ise Mesela "gün aşırı yıkanmak cildi çok güzelleştiriyormuş" gibi örneklemeler yaparak direkt ona hitaben değil ama onunda anlayabileceği şekilde konuşmalar yapabilirsiniz..
Siz söylemeseniz dahi başka birisi mutlaka söyleyecektir.Başkası tarafından arkadaşınızın kalbini kırılmadan tatlı dille yıkanmayı temiz olmayı anlatın..

minikkelebek1
11-12-2012, 12:50
Yediklerindende koku oluşabilir yada evlerinde rutubetde olabilir.belli bir süre sonra rutubet kokusu kıyafetlere kötü koku olarak siniyor..yada tam kurumadan kaldırılan kıyafetlerdede benzer kötü koku mevcut oluyor..
Eğer temizlenmeye üşenen birisi ise Mesela "gün aşırı yıkanmak cildi çok güzelleştiriyormuş" gibi örneklemeler yaparak direkt ona hitaben değil ama onunda anlayabileceği şekilde konuşmalar yapabilirsiniz..
Siz söylemeseniz dahi başka birisi mutlaka söyleyecektir.Başkası tarafından arkadaşınızın kalbini kırılmadan tatlı dille yıkanmayı temiz olmayı anlatın..

peki tesekkür ederim :)

tugba44
11-12-2012, 12:54
Canım tüm sayfaları okumadım ancak merak ettim arkadaşın temiz bir insanmı yani vücut temizliğine gereken özeni gösteriyormu... Bazı insanlarda ne kadar temiz olsalarda tuhaf bir ten kokusu vardır arkadaşınınkide öylemi yoksa titiz olmamasındanmı kaynaklanıyor...

Limonluzeytin
11-12-2012, 12:54
çözüm bulmalısın..sen istediğin kadar temiz ol parfüm bırak ogün üstünde koku olmasın yanında çok durduğun kişiden sanada siner..sen anlamazsın ama sendede o koku ogün kalır..ayrıca parfüm falan önermelerlede olacak gibi değil pek.kokuyu bastıraım derken karışır ağır kokuya döner ..yüzünede direkt deme bence.sonuçta sana biri dese bişe gücüne gitmezmi??? ne dersin o an 'aa cnm benm iyiliğimi düşünüyor hay Allah razı olsun hemen yıkanaım değişeimmi 'dersin..tersi kırılmaktan öte gücenirsin kendini oan kötü hissedersin..bence farklı bi yol bulmalısın.

gentil
11-12-2012, 12:55
''peynirli cips'' benzetmesini keşke yapmasaydın :120:
ben yiyemem artık:27:

aynen ya miğdem bulandı :(

minikkelebek1
11-12-2012, 12:56
Canım tüm sayfaları okumadım ancak merak ettim arkadaşın temiz bir insanmı yani vücut temizliğine gereken özeni gösteriyormu... Bazı insanlarda ne kadar temiz olsalarda tuhaf bir ten kokusu vardır arkadaşınınkide öylemi yoksa titiz olmamasındanmı kaynaklanıyor...

hayir pek dikkat etmiyor malesef.


çözüm bulmalısın..sen istediğin kadar temiz ol parfüm bırak ogün üstünde koku olmasın yanında çok durduğun kişiden sanada siner..sen anlamazsın ama sendede o koku ogün kalır..ayrıca parfüm falan önermelerlede olacak gibi değil pek.kokuyu bastıraım derken karışır ağır kokuya döner ..yüzünede direkt deme bence.sonuçta sana biri dese bişe gücüne gitmezmi??? ne dersin o an 'aa cnm benm iyiliğimi düşünüyor hay Allah razı olsun hemen yıkanaım değişeimmi 'dersin..tersi kırılmaktan öte gücenirsin kendini oan kötü hissedersin..bence farklı bi yol bulmalısın.

bende zaten öyle diyemeyecegim icin buraya konu actim.

Limonluzeytin
11-12-2012, 13:02
açıkcası benmde öyle çevremde vardı insanlar..ama arkadaşım değildi..inanılmaz rahatsız ediciydi..kendine bakmayan tiplerde öyle oluyor..aynı kıyafeti hep giyenlerde falan..üniversitedede bir bayan arkadaşımda öle koku vardı ama bende bişe diyemiyordum malesef..denmiyorki.. meraklı bir kişiliği falan varsa kadınların temizliği ile ilgili şeyler okuduğunuzu falan deseniz..yani hergün duş almaktan,2günde bir kıyafet değişiminden bir kadının kendine bakmasıyla ilgili konu açsanız..sevgiliside yoksa hani belki bir yerde dank eder die düşündüm..çok hafif kokusu olan bir parfümde hediye edin yada..

tamtatam
11-12-2012, 13:04
bence her yanyana gelişinizde "tuaf kokular alıyorum, sende alıyormusun" diyin..

eninde sonunda anlayacaktır..

birde bazı kimseler de hep bir koku vardır..kimler olduğunu belirtmem pek doğru olmaz zannımca

papatyaperi
11-12-2012, 13:15
Bu kokununun banyo yapmakla,parfüm sıkmakla falan alakası yok.
Üniversitede ilk sene yurtta 4 kişilik bi odada kalıyodum,odamızdan bi kızın aynı şekilde teni kokuyordu ama nasıl bi koku resmen odayı kaplıyodu kokusu.Kız bizim yaptığımız gibi banyosunu manyosunu da yapıyodu gördüğüm kadarıyla temiz bi kızdı ama bu konunun temizlikle hiçbi alakası yok onu anladım. Eğer teninde o koku varsa ne yaparsan yap buram buram kokuyosun,Allah yardımcıları olsun..

Esra
11-12-2012, 13:49
aynı konu altında merak ettiğim başka bir şeyi sormak istiyorum ben de.

kızım babannesine gidiyor ben işteyken,ordan her geldiğinde tuhaf bir koku oluyordu üzerinde,rutubet mi desem yemek kokusu mu desem bilmiyorum.

bir süre önce yeni eve taşındılar,ama koku aynen devam ediyor.

çocuk eve gelince baştan aşağı soyuyorum,nasıl tuhaf bir şey bu anlatmak mümkün değil,sinir bozuyor gerçekten.

minikkelebek1
11-12-2012, 13:55
aynı konu altında merak ettiğim başka bir şeyi sormak istiyorum ben de.

kızım babannesine gidiyor ben işteyken,ordan her geldiğinde tuhaf bir koku oluyordu üzerinde,rutubet mi desem yemek kokusu mu desem bilmiyorum.

bir süre önce yeni eve taşındılar,ama koku aynen devam ediyor.

çocuk eve gelince baştan aşağı soyuyorum,nasıl tuhaf bir şey bu anlatmak mümkün değil,sinir bozuyor gerçekten.

arkadaslarinda dedigi gibi her evin kendine has kokusu vardir. iyi havalandirilmiyorsa eger mesela o evde koku olusur ter kokusu nefes kokusu yemek kokusu kirli camasirlar vs. mikroplardan dolayi olusur. bizimde bi tanidik vardi onlara her gittigimizde üstümüz kokardi. eve gelir gelmez annem soyardi hepimizi hemen yikardi camasirlari :))

ZehreNur
11-12-2012, 13:57
bence her yanyana gelişinizde "tuaf kokular alıyorum, sende alıyormusun" diyin..

eninde sonunda anlayacaktır..

birde bazı kimseler de hep bir koku vardır..kimler olduğunu belirtmem pek doğru olmaz zannımca

kesinlikle katılıyorum. çok doğru bir tespit. o bazı kimselerde hep koku olur. onlara has sanırım. hem evlerinde hemde vucutlarında..

LadyKaka
11-12-2012, 14:02
Canim benimde kilom var simdi ama kokmam yani cünkü cok asiri terleyen bir insan degilim,
kizkardesim daha zayiftir benden ama o daha cok terler,
kiloyla pek alakasi yok sanirim terlemenin

Olabilir tabii, zaten sadece kiloya bağlı bir şey değil bu.Ben sadece terlemenin ve terin kokmasının farklı değişkenlere bağlı olduğıunu söylemek istemiştim. İlle herkes deo kullanmadığı için kokacak diye bir şey yok, ihtiyacı olmayan kullanmıyor. Herkesin metabolizması bir değil ki terlemesi ve kokması bir olsun. Ayrıca benim bahsettiğim normal bir fazla kiloluluk da değil, bu fazla kilolu olma durumunun hormonal dengeyi etkilemesi ve fiziksel hareketleri zorlaştırıcı boyutta olması.

Mesela bir önceki mesajımda yazmıştım ben terleyemeyen bir insanım. kilom bir ara 65-66 idi o zamanda çok terleyemezdim, kokmasından bahsetmiyorum, sıvı çıkmazdı benden. Şimdi 52yim yine terleyemiyorum. Yoğun fiziksel aktivitede bulunsam bile çok hafif nemlilik ve vücut ısımın artması dışında bir şey olmuyor. Yaşına oranla oldukça fazla kilosu olan bir arkadaşım yürüse, azcık hareket etse kilosu onu zor durumda bırakıyor nefes nefese kalıyor, fazla terliyor ve kokuyor, ha kişise ltemizliğine dikkat ettiği için tabi fazlaca rahatsız etmeyebiliyor.

LadyKaka
11-12-2012, 14:09
pisik kremi yüzün icin cok faydali demissiniz. ne gibi bi faydasi var cok merak ettim? benim biraz sivilce sorunum var ama cok asiri degil. lekelerim kaldi. onunla gecer mi ki?

Ben açık tenli birisiyim ve cildim çok hassas, kılcal damarlar da deriye yakın olduğundan kızarma problemim oluyor, ve de tahriş. Pişik kremi bunların önüne geçti bende, içinde cilde iyi gelen çinkonun bulunmasından da kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Ama sivilceye faydası olur mu bilmem.:50: Sivilce ve lekeler için ben çay ağacı yağı denemiştim, çoğu insanda işe yarıyor diye duyduğumdan. Ama devamlı kullanmadığım için tam bir yorum yapmayayım. Yalnız The Body Shopun yeşil çay ağacı özlü yüz temizleme jeli benim cildime çok iyi geldi, özellikle sivilce açısından. Aynı içeriğe sahip oriflame da o kadar etki görmedim ama TBS cidden işe yaradı.

rosalinda
11-12-2012, 14:19
benim lise arkadaşım da böyleydi kızın kendine has tuhaf bir kokusu vardı hem sıra arkadaşımdı hem kankimdi ama kırmamak için hiçbirşey söyleyemedim 3 yıl bu kokuyu çektim aanlayacağınız ,hatta kokusu hala burnumda:37:

lamia34
11-12-2012, 19:07
Çakma bir msn ya da face al onu kırmadan tüm içtenliğinle durumu anlat. Tabii ismini vermeden :)

ohcanimadeysin
12-12-2012, 00:18
bir insan temiz degilse ne yaparsa yapsin koku gitmez o yuzden parfum al deodorant al diyen arkadaslarin onerileri kalici couzm saglamayacak..muhtemelen iyi temizlenmiyordur.genital bolgesinide iyi temizlemiyor olabilir.tuylu geizyrsa bide aman allahim dusunmek bile istemiyorum..benim bir arkadasimda tenim kokuyor diye hergun mutlaka keselenerek banyo yapardi..beyaz sabun kullanirdi cunku dus jelleri iyi temizlemiyor.ben hic sahit olmamistim.bir kere 2 gun banyo yapamadi su kesikti.baktim gercekten kokuyormus..ama o zamana kadar hic hissetmemistim gercekten temiz olmak lazim.

ya ben anlamiyorum bide nasil rahat ediyor insanlar.banyo yapmadan,temiz olmadan,dislerini fircalamadan nasil cikiyorlar disari..terleyen kiyafetini kuruduktan sonra giyenelri falan hic aklim almiyor..:47:

minikkelebek1
12-12-2012, 00:43
bir insan temiz degilse ne yaparsa yapsin koku gitmez o yuzden parfum al deodorant al diyen arkadaslarin onerileri kalici couzm saglamayacak..muhtemelen iyi temizlenmiyordur.genital bolgesinide iyi temizlemiyor olabilir.tuylu geizyrsa bide aman allahim dusunmek bile istemiyorum..benim bir arkadasimda tenim kokuyor diye hergun mutlaka keselenerek banyo yapardi..beyaz sabun kullanirdi cunku dus jelleri iyi temizlemiyor.ben hic sahit olmamistim.bir kere 2 gun banyo yapamadi su kesikti.baktim gercekten kokuyormus..ama o zamana kadar hic hissetmemistim gercekten temiz olmak lazim.

ya ben anlamiyorum bide nasil rahat ediyor insanlar.banyo yapmadan,temiz olmadan,dislerini fircalamadan nasil cikiyorlar disari..terleyen kiyafetini kuruduktan sonra giyenelri falan hic aklim almiyor..:47:

aynen bende anlam veremiyorum. yikanip tertemiz olmak misler gibi kremlenip uyumak kadar huzur verici bisey yok :D

melekyavrum
12-12-2012, 01:12
kesinlikle katılıyorum. çok doğru bir tespit. o bazı kimselerde hep koku olur. onlara has sanırım. hem evlerinde hemde vucutlarında..

Bazı kimseler derken
Cok merak ettim ya:(

doxy
12-12-2012, 11:28
arkadaşının sürekli bir hastalığı var mı? kullanılan ilaçlar bazen vücutta koku yapabiliyor. mesela insülin iğneleri yapıyor bazen şeker hastalarında

MeLeZGuZeL
12-12-2012, 11:51
Her insanın kendine has bir kokusu vardır ve ne yaparsa yapsın bunu değiştiremez.
(Ten uyumu denen şey bence bu kokulardan kaynaklı.) Beslenme, yaşama şekli vs de
kokuyu etkileyebilir ama bunların değişmesiyle kokunun tamamen yok olacağını düşünmüyorum.
Yani beslenme tarzını değiştirsede, her saat başı duş alsa da, parfümle yıkansa da malesef
koku değişmeyecektir.:ssz: Sigara içmeye, soğan sarımsak yemeye bağlı koku geçer, ama
ten kokusu malesef:ssz::ssz:

minikkelebek1
12-12-2012, 12:49
arkadaşının sürekli bir hastalığı var mı? kullanılan ilaçlar bazen vücutta koku yapabiliyor. mesela insülin iğneleri yapıyor bazen şeker hastalarında

hayir yok, gayet saglikli birisi, cok nadir hasta oluyor.

ohcanimadeysin
13-12-2012, 04:33
bu konuyu buraya kadar tasidigina gore gercekten rahatsiz edici bir durum.benim basima farkli bisey gelmisti.bi arkadasimin biseyinden inanilmaz rahatszi oluyordum.ama onun icin herseyide yaparim o derecede seviyorum.kirmaktan korkuyorum.baskalrininda benim gibi dusundugunude biliyorum.napsam napsam cok dusunmustum..sonra zorlana zorlana "canim sana bisey diyecegim ama senin iyiligin icin sakin beni yanlis anlama,bir kac kisi X soyle soyle dedi geldi bana soylediler.biraz dikkat etsen demekki dikkat cekiyor.soyleyip soylememekte kararsiz kaldim ama insanlarin arkandan konusmasinida istemedim" dedim..yalan degil gelip soyleyenler olmustu.cok bozuldu ama bana kirilmadi.baskalari ustunden soyledim.gercektende kendini duzeltmisti o konuda..

melekececi
17-12-2012, 13:36
ona iyi bir parfüm önerebilirsin. Vicente Loopec I Kadınları Çıldırtan Koku (http://www.vicenteloopec.org) gibi :)

Tweety
27-12-2012, 03:27
ter kokuyorsun diye bi site var mail adresini yaziyorsun onlar mail atiyorlar tabi kim oldugun belli olmuyor deneyebilirsin :27:

ozgeazad
30-01-2013, 18:54
en yakın arkadaşın oldugu için dürüst olmak lazım bence

SemaNagme
31-01-2013, 16:17
en yakin arkadasim da hos olmayan bir koku var. cok rahatsiz oluyorum bazen :/ bunu ona nasil söyleyebilirim. kirmaktan cekiniyorum..

kırmadan söyleyebileceğini sanmıyorum.kim olsa bunun karşısında incinir ve arkadaşlığınız bozulur söyliyim..en güzeli bir arkadaşın yazdığı gibi bir araya gelince hep burda bir koku var sanki vs. demeniz..

birde yediği şeyler de etkiliyor olabilir. belki..laf arasında sorsanız değişik bişey yiyormu..

ontsyumgui
12-02-2013, 13:50
Konuyu görünce yazmadan gecemedim... :=)
Buna benzer bir olayi is arkadaslarimla beraber yasamistik. Is yerinde biri inanilmaz kokuyordu, vücut hijyenine kesinlikle dikkat etmiyordu ve gün gectikce bu durum hepimiz icin tahammül edilemez hale geliyordu. Bagzi kisiler imalarda bulunarak belli etmeye calistilarsa da bu sahis durumu anlamamakta israr ediyordu. :=) Artik burunlarimiza mandal takmanin zamani gelmisti, durum o kadar vahimdi yani...

Biz de anonim bir mail adresi actik ve hepimizin agzindan acikca durumu belirten bir mail yazdik ve mail adresini geri kapadik. Yazdigimiz mail kirici miydi diye sorarsaniz, cok cok kibar bir mail de degildi acikcasi. Cünkü "genel görgü kurallari" denen kurallara uymayip diger insanlarin hayatini zindana ceviren kisiler acikca bir sekilde uyarilmayi ve gerekirse de dislanmayi hak ediyorlar!

Mailin yazildigi ertesi gün bu sahis cok asik bir suratla ve kirilmis bir tavirla is yerine tesrif etti, ama en azindan banyosunu yapmis ve temiz kiyafetlerini giymisti. :=) Kimseyle konusmadi bir süre ama kimseyi de suclayamadi. Bir süre sonra hersey normale dönmüstü. :=) Kendini her ne kadar rezil ederek utanc verici bir durum yasadiysa da, artik kokmuyordu ve dislanmadan, tiksinilmeden diger kisilerle iletisim kurabilecekti. :=)