PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : selectra kullanan var mi?



m1m2m3
21-01-2013, 17:24
merhaba arkadaslar.ben 18 yasindayim.sosyal fobi, huzursuzluk,herseyi kafaya takma, dikkat daginikligi gibi sorunlarim var.bugun psikiatra gittim.bana selectra25mg icmemi soyledi.ilaci aldim fakat internette bazi kotu yorumlar gordum.bas donmesi felan yapiyomus bazilarinda.ilaci birakmasi zor oluyomus felan.daha once bu ilaci kullananlar yorum yapabilirler mi? ha bi de kilo aldirirmi?bunlari ogrenmek istiyorum.simdiden tesekkurler:)

hazal_diren
21-01-2013, 17:35
ben onun muadili olan başka isimde bir ilacı kullanıyorum haziranda başlamıştım şu an 100 mg kullanıyorum ama etkisi azaldı sanırım ( yani doz artırımı yapılacak sanırım). bende baş dönmesi de kilo sorunu da olmadı. baş dönmesi bazı kişilerde olur evet, ama ya ilaca başlarken 1-2 hafta olur ve geçer ya da aniden ilacı bırakırken olur. o nedenle ilaca başlarken düşük dozla başlanır yavaş yavaş artırılır gerekliyse, bırakırken de aynı şekilde doz azaltılır öyle bırakılır ki yan etki olmasın, vücut alışıyor çünkü. bir de ilk başlarda uykusuzluk yapabilir ama zamanla geçiyor o da. bir de her ay doktora git kontrole, ona göre doktor durumuna bakar dozu artırır veya o dozda devam ettirir. kendi kafana göre dozla oynama derim.

Cadillac
21-01-2013, 18:02
merhaba arkadaslar.ben 18 yasindayim.sosyal fobi, huzursuzluk,herseyi kafaya takma, dikkat daginikligi gibi sorunlarim var.bugun psikiatra gittim.bana selectra25mg icmemi soyledi.ilaci aldim fakat internette bazi kotu yorumlar gordum.bas donmesi felan yapiyomus bazilarinda.ilaci birakmasi zor oluyomus felan.daha once bu ilaci kullananlar yorum yapabilirler mi? ha bi de kilo aldirirmi?bunlari ogrenmek istiyorum.simdiden tesekkurler:)


İlacı 2 ay boyunca zorla kullanabildim.
Miğde bulanması baş dönmesi
Sırıksıklam terliyordum bu ilacı içince
Ve aşırı ani tepkiler verip bağırmaya başlıyordum
Kesinlikle tavsiye etmiyorum....

hannah
21-01-2013, 18:11
bitkisel desteğin bile bazı bünyelere yan etki etmesi beklenen bir durumdur . ilacı denemeden bilemezsiniz. doktorunuz yazdıysa kullanın.yan etki görürseniz de doktorunuzla konuşun.bu tarz şeyler için en doğru karar doktorunuzdur forumlar yada internetteki bilgiler değil

m1m2m3
21-01-2013, 18:22
İlacı 2 ay boyunca zorla kullanabildim.
Miğde bulanması baş dönmesi
Sırıksıklam terliyordum bu ilacı içince
Ve aşırı ani tepkiler verip bağırmaya başlıyordum
Kesinlikle tavsiye etmiyorum....

siz hangi sikayetlerden dolayi kullanmistiniz ilaci?bende ki sosyal fobi olayi asiri dozda artik.bi ortama girdigimde utanip sikilmaktan, yuzumun kizarmasindan biktim.biraz rahat olmak istiyorum :/ doktor o yuzden bunu tavsiye etti:/ cok kararsiz kaldim kullanma konusunda simdi :/

sevgilim06
21-01-2013, 18:25
Huzursuzluk....dikkat daginikligi felan bende de varrrr yaaaa :-(

Cadillac
21-01-2013, 18:38
siz hangi sikayetlerden dolayi kullanmistiniz ilaci?bende ki sosyal fobi olayi asiri dozda artik.bi ortama girdigimde utanip sikilmaktan, yuzumun kizarmasindan biktim.biraz rahat olmak istiyorum :/ doktor o yuzden bunu tavsiye etti:/ cok kararsiz kaldim kullanma konusunda simdi :/


Anksiyete bozukluğu için yazmıştı psikoloğum
Ve sadece buda değil çok ilaçlar denedim.
İnan bunun çözümü sende
İlaçlarda değil.

Bu tür ilaçlar seni normal hayattan çıkarıp , duygusuz olmaya itiyor.
Bir nevi ölü gibi yaşıyorsun.
Normale dönmeye gücün ve cesaretin varsa eğer başlama derim.:45:

m1m2m3
21-01-2013, 18:44
Anksiyete bozukluğu için yazmıştı psikoloğum
Ve sadece buda değil çok ilaçlar denedim.
İnan bunun çözümü sende
İlaçlarda değil.

Bu tür ilaçlar seni normal hayattan çıkarıp , duygusuz olmaya itiyor.
Bir nevi ölü gibi yaşıyorsun.
Normale dönmeye gücün ve cesaretin varsa eğer başlama derim.:45:


off gercekteb cok kararsizim :/ bi de 11.siniftayim.sinava hazirlaniyorum.derslerim etkilenir diye de korkuyorum acikcasi :/ aniden birakirsam felan sap gibi kalmak istemiyorum :((

hazal_diren
21-01-2013, 18:51
İlacı 2 ay boyunca zorla kullanabildim.
Miğde bulanması baş dönmesi
Sırıksıklam terliyordum bu ilacı içince
Ve aşırı ani tepkiler verip bağırmaya başlıyordum
Kesinlikle tavsiye etmiyorum....

herkeste bu derece yan etki yaşanmaz, o nedenle arkadaş ilacı kullanmadan bilemez ki. ayrıca diğer ilaçlarla etkileşime dikkat etmek lazım. bu ilacın yanında başka antidepresan kullanılmaması lazım çünkü serotonin sendromuna neden olur. aşırı ani tepki olayını hiç duymamıştım ilk kez duydum.


Anksiyete bozukluğu için yazmıştı psikoloğum
Ve sadece buda değil çok ilaçlar denedim.
İnan bunun çözümü sende
İlaçlarda değil.

Bu tür ilaçlar seni normal hayattan çıkarıp , duygusuz olmaya itiyor.
Bir nevi ölü gibi yaşıyorsun.
Normale dönmeye gücün ve cesaretin varsa eğer başlama derim.:45:


bu konuda size katılmıyorum, duygusuz yapmıyor insanı. bu durum antipsikotikler için geçerlidir, bir de yeşil reçeteli ilaçlar için. ssri antidepresan insanı öyle tepkisiz duygusuz yapmaz. benim 2,5 senelik antidepresan geçmişim var, bu süreç içerisinde bir çok kez ağlamışımdır da gülme krizine de girmişimdir, heyecanlanmışımdır da. ama anksiyete derecesinde değil tabi. anksiyeteyi azaltır bu ilaç.


uzun sözün kısası konu sahibi, sen doktor kullan dediyse kullan.


ayrıca, bana da doktor çok yoğun bir ders döneminden geçtiğim için, konsantrasyonunu bu ilaç etkilemez deyip bunu yazdı bana. doktorum bir eğitim araştırma hastanesinde profesör.

hazal_diren
21-01-2013, 18:56
bu arada tekrar ekleyeyim ssri antidepresan en hafif antidepresan grubudur. trisiklik denilen antidepresan grubu ise çok yoğun uyku yapar, uyku bozukluğunda verilir, ayrıca yan etkileri çok belirgindir, ondan da kullanmıştım ben. arkadaş bu ilaçları (trisiklik antidepresanı) kastettiyse bilemem.