Sayfa: 1/2 12 SonSon
Toplam 18 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Ek gıdaya nasıl başlanır?

  1. Konu Sahibi : byolog #1

    Ufak bir soru ? Ek gıdaya nasıl başlanır?

    slm arkadaşlar :
    kızım 5.5 aylık artık ek gıdalara başlamak istiyorum.ama ne yedireceğimi ne kadar yedireceğimi bilmiyorum.geçenlerde hastaydı şurup içirmek için bikaç kez burnunu sıktım ondan beridir kaşığı görünce ağzını sıkı sıkı kapatıyo.biberon ve emzikte almıyo napıcam nolur yardım tecrübeli anneler şimdiden teşekkürler......


  2. Konu Sahibi : byolog #2
    marketlerde satılan ek gıdalardan bir dene istersen kavonozda olanı var kutuda olnı var.deneye deneye bebeğinin ağız tadına uyguun olanını bulursun mutlaka..

  3. Konu Sahibi : byolog #3
    Önce meyva suyu ile başlaman gerek elmayı cam rendede rendeleyip suyunu temiz bir tülbentten süzüp önce birçay kaşıpı 2. gün 1 tatlı kaşığı 3. gün 1 çorba kaşığı baktın alerji yapmıyo günden güne artırırsın 3. gün geçtikten sonra havuçu aynı şekilde 1 çay kaşığı ile başlayıp elmanın içine eklersin 3 gün geçtikten sonra yeni bir meyva ekleyerek devam edebilirsin. kaşık maması verebilirsin öncelikle pirinçli sütlüden başlaman gerekiyo günde 1 öğün veriyorum ben aptamilinkini kullanıyorum. elmanın tatlı tadın alınca merak etme açar ağzını :) ona şarkı söyle konuş daha rahat yedirirsin. Bende geçeli 1 ay oldu doktorum bu şekilde önerdi umarım işine yarar

  4. Konu Sahibi : byolog #4
    evet öncelik meyve püreleri.... sana tavsiyem kesinlikle hazır 1şey kullanma... bu konuda dra danıştınmı neler verip vermeyeceğine dair.... mesela 1 yaşına kadar kesinlikle yedirmemen gerekenler var...blendır ve biberon kullanmaki çiğneme yutma refleksi iyi gelişsin.. dr bana ek gıdaya geçişimizde liste vermişti... istersen yazarım...bol şans...

  5. Konu Sahibi : byolog #5
    Alıntı 35papatya kullanıcısından alıntı Mesajı Göster
    evet öncelik meyve püreleri.... sana tavsiyem kesinlikle hazır 1şey kullanma... bu konuda dra danıştınmı neler verip vermeyeceğine dair.... mesela 1 yaşına kadar kesinlikle yedirmemen gerekenler var...blendır ve biberon kullanmaki çiğneme yutma refleksi iyi gelişsin.. dr bana ek gıdaya geçişimizde liste vermişti... istersen yazarım...bol şans...
    listeyi yazarmısın bizde yararlanalım

  6. Konu Sahibi : byolog #6
    Bizim doktorumuzun da önerisi şöyle arkadaşlar..
    mevsim meyvelerinden başlıyoruz. Şu an malum az meyve kaldı.örneğin elma ile başlanıyor. Cam rendede rendelenir ince tülbentle süzülerek suyu çıkarılır ve her gun 1 kaşık arttırılarak verilir alışınca yarım çay bardağı kadar verebilirsiniz.3gün elma verdikten sonra diyelim ki armut.. Bu şekilde meyveler bittikten bebiş de alıştıktan sonra yoğurda geçiyoruz.Günlük kendi mayaladığımız yoğurttan yine arttırılarak verilir. Yoğurda da alıştıktan sonra sebze çorbaları. En son da muhallebi...
    Bizim doktorumuz böyle vermemiz gerektiğini söyledi. Bizim 2 gün sonra kontrolümüz var tekrar ayrıntılı olarak soracağım .. Biz meyveleri bitirmek üzereyiz yoğurt aşamasına geçeceğiz. Benim oğlum 4 aylık dr geçen ay az kilo aldığı için erken geçmemizi tavsiye etti. Kaşık mamaları hakkında bir bilgim yok. Onu da doktora sormayı düşünüyorum ver derse deneyebilirim...
    umarım yardımcı olmuşumdur.. Mutlu günler bebişlerizle :)

  7. Konu Sahibi : byolog #7
    Giriş tarihi
    Aug 2010
    Mesajlar
    3,078
    Alıntı Esrs kullanıcısından alıntı Mesajı Göster
    Önce meyva suyu ile başlaman gerek elmayı cam rendede rendeleyip suyunu temiz bir tülbentten süzüp önce birçay kaşıpı 2. gün 1 tatlı kaşığı 3. gün 1 çorba kaşığı baktın alerji yapmıyo günden güne artırırsın 3. gün geçtikten sonra havuçu aynı şekilde 1 çay kaşığı ile başlayıp elmanın içine eklersin 3 gün geçtikten sonra yeni bir meyva ekleyerek devam edebilirsin. kaşık maması verebilirsin öncelikle pirinçli sütlüden başlaman gerekiyo günde 1 öğün veriyorum ben aptamilinkini kullanıyorum. elmanın tatlı tadın alınca merak etme açar ağzını :) ona şarkı söyle konuş daha rahat yedirirsin. Bende geçeli 1 ay oldu doktorum bu şekilde önerdi umarım işine yarar
    arkadaş güzel açıklamış ona katılıyoruma.s ayrıca 6. aya girmeden yoğurda başlamanı tavsiye ederim, bağırsak gelişimi için çok önemli. ben hero baby kaşık mamalarından kullanıyorum bazen, severek yiyo.ayrıca 8 tahıllı ek gıda maması vermeye başladım.acele etme bende 5.5 aylıkken başladım ek gıdaya çay kaşığı ile veriyodum şimdi bi küçük kase yiyebiliyoalkisalkisalkis hastalanınca iştahı azalıyo bebeklerin diş çıkarırkende, bu dönemlerde ısrarcı olma iyileşince iştahları eski haline geri dönüyo. ek gıda alışana kadar zor bi süreç kolay gelsin şimdidenkaydirigubbakcemile3

  8. Konu Sahibi : byolog #8
    çok saolun kızlar elmayı çok sevdi biraz birazda yoğurt verdim onuda yedi değişik tatları sevicek galiba allah yardımcımız olsun ne zor işmiş bu yaaa:)

  9. Konu Sahibi : byolog #9
    1 yaşından önce verilmemesi gereken gıdalar:bal,yumurta akı,tuz,şeker,inek sütü,salça,baharat,salam sosis gibi işlenmiş şarküteri ürünleri,sakatatlar,hazır meyve suları,kolalı içecekler.bunlar benim bildiklerim.bu forumda muz verilmemeili diyen arkadaşlar var,dilden dile dolaşıyor ama ben hiçbir doktordan duymadım,mama firmalarının tavsiyelerinde de okumadım.ben veriyorum.yemek sularının da hiçbir besleyici özelliği yokmuş.
    bu arada benim oğlum 9aylık oldu,kaşıktan korkuyor,biberon da almıyor.genelde elimle yediriyorum,bazen bardakla içiriyorum.

  10. Konu Sahibi : byolog #10
    Muz neden verilmeyecekmiş anlamadım benim kızım 8 aylık ve 6. aydan beri muz yiyor çok da seviyor..
    Kabızlık yapar diye korkuyorsanız hergün verin, muzu hergün yiyince bünye alışıyor ve böyle bir etkisi de olmuyor. Hem besleyici hem tok tutan bir meyve olduğu için ben muzu tercih ediyorum.
    Düzenleyen: Dinamiss Düzenleme Tarihi : 11-10-2010 Düzenleme Saati :22:53

Sayfa: 1/2 12 SonSon

Yetkileriniz

  • Yeni konular gönderemezsiniz
  • Mesajlara cevap yazamazsınız
  • Mesajınıza eklentiler ekleyemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  •  
Önemli uyarı, mesajlaşma yöntemi dönem dönem yönetim tarafından kontrol edilmektedir !
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren kadinlarkulubu.com adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K' nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.

Kadinlarkulubu.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim linkinden iletişime geçildikten sonra en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve avukatımız size yazılı/sözlü geri dönüş yapacaktır.