11 enerji Düşmanı

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve Exorcist tarafından 16 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

    16 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : Exorcist
  1. Exorcist

    Exorcist Pantolonlu Bulut Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    805
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    286
    11 enerji Düşmanı
    İnsanı yorgun düşüren 11 enerji dusmani Cep telefonu, floresan ışık, küf
    gibi etkenler enerjimizden çalıyorlar. Bilim adamları, kronik yorgunluk
    ile tüm bu etkenler arasında şaşılacak bağlantılar olduğunu tespit ettiler.

    Seninle dergisi bu konuyu yeni sayısında sayfalara taşıdı.
    1- Derin uykuda bizi rahatsız edenler
    Gürültü stres yaratır ve stres tansiyonu yükseltir. Sonuçta sürekli halsiz
    ve uykulu oluruz. Bunun için size önerimiz, yatak odanızdan saat gibi ses
    çıkarabilecek tüm eşyaları kaldırmanız olacaktır.
    2- Kahve ve çay:

    6 fincandan sonrası zarar!Kafein uyarıcı etki yapar, yani beyne daha fazla enerji emri verir. Günde3 fincan kadar çay veya kahve içersek, bu canlandırıcı özellikten iyi şekilde faydalanırız. Fakat miktar ikiye katlanırsa, kafein ve tein, vücudumuzdaki demiri emer. Bu durumda beyin ve kalbe yeterli oranda oksijen gitmez. Sonuçta kendimizi çok yorgun hissederiz.
    3- Karbonhidrat uyku hapı etkisi yapar
    Tüm karbonhidratlar, aç karnına yenildiği zaman ağırlık yapar. Siz siz
    olun, aç karnına bu besinleri tüketmemeye özen gösterin.
    4- Su eksilirse dikkatiniz de dağılır
    Her gün yaklaşık 8 bardak su içmemiz gerekiyor, yoksa hissedilir bir biçimde enerji boşluğuna düşeriz. En iyisi, her saat başı içine biraz limon suyu sıkılmış bir bardak su içmektir.
    5- Cep telefonu hipnozdan beter
    20 dakikadan uzun telefon görüşmelerinin uyku hipnozu gibi bir etki
    yaptığı ortaya çıktı. Dolayısıyla, uzun süreli ve sık olarak telefonla
    konuşmak bizi yorar.
    6- Duş alacağımıza yatağa geri dönelim daha iyi
    Suyun sıcaklığı vücut sıcaklığının çok üzerindeyse bünyemiz uyku getiren
    hormonları fazlasıyla salgılamaya başlar. Akşamları iyi uyumak içinsıcakla, sabahları enerji depolamak için ılık suyla yıkanın!
    7- Bazı besinlere karşı dayanıksız olabilirsiniz
    Her şeyi doğru yaptığınız halde zinde değilseniz, "çölyak" hastası olabilirsiniz. Bu bünyenizin tahıl nişastalarını işleyememesi anlamına gelir. Baş ağrısı ve yorgunluktan şikayet eden bu kişilerin buğday, arpa gibi tahıllardan uzak durması gerrekir.
    8- Kola bünyeyi aside boğar
    Az harekete bir de aşırı kola, çay ve et tüketimi eklenirse, bünyede aşırı
    asit meydana gelir. Sonuçta da dolaşım bozuklukları, migren, bağışıklık
    sisteminin zayıflaması gibi rahatsızlıklar yaşanır.
    9- Gürültü de yorar
    Uzun süreli gürültüye maruz kalan insanların enerjisi tükeniyor. Bağıra
    çağıra konuşan insanların arasında olmak bile insanı yormaya yetiyor.
    10- Floresan ışığı kronik esnemeye neden olur
    Floresan ışık, öğrenme ve konsantrasyon yetimizi yüzde 60 oranında
    düşürür. Gün içinde saatlerce bu ışığa maruz kalan birinin bağışıklık
    sisteminin zayıfladığı ispatlandı. Bu da kronik yorgunluğa neden olabilir.
    11- Küften uzak durmalı
    Bulunduğunuz ortam yeterince havalanmıyorsa küf oluşabilir. Bünye, küfe
    tıpkı mikroplarda olduğu gibi karşılık verir, bununla mücadele eder. Bu da
    açıklanamayan sürekli yorgunluğa neden olabilir.
    BİR ÖNERİ
    Zencefil ve karanfilli bir kek vücudunuzdaki mutluluk hormonlarının
    üretimini artırır, sizi canlandırır. Muskat da "myristicin" adı verilen
    bir madde içerir ki, bu madde doping ile çok büyük benzerlik taşır.