3-4 yaş çocuğun gelişimi...........

Konusu 'Bebeğimizin Aşıları, Kontrolleri, Aylık Gelişim Bilgileri' forumundadır ve dalya05 tarafından 28 Ağustos 2008 başlatılmıştır.

    28 Ağustos 2008
    Konu Sahibi : dalya05
  1. dalya05

    dalya05 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    272
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    1) Fiziksel Gelişim ve Hareket Gelişimi:
    - 3 yaşından itibaren oyun çağına giren çocuk, motor becerilerinin gelişmesiyle çevre üzerinde egemenlik kurmakta ve bunu giderek genişletmektedir.
    - Merdivenlerden yukarı ayak değiştirerek çıkar ancak inerken her basamakta iki ayağını bitiştirir.
    - Çocuk bahçesinde veya yuvadaki aletlere çeviklikle tırmanabilir.
    - Pedalları kullanarak 3 tekerlekli bisiklete binebilir.
    - Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir.
    - Her iki elini işbirliği içinde ustaca kullanabilir.
    - Makas kullanabilir.

    2) Zihinsel ve Bilişsel Gelişim:
    - Çocuk ayrıntıları dikkate almadan genel olarak algılar ve ilişkisiz obje ve kavramları bütünleştirir.
    - Çocuk zihinsel kıyaslama yapamaz.
    - Çocuk miktar, ağırlık ve sayı korunumu nu anlayamaz.
    - Çocuk, sınıflama ve gruplandırma yapamaz.
    - Bildiği birkaç çocuk şiirini ezbere okuyabilir ve çocuk şarkıları söyleyebilir.
    - Cinsiyetini ve cinsel rollerini öğrenir.
    - Bazı durumları sembolize ederek, öyleymiş gibi, yaparmış gibi yapar. (uyurmuş gibi yapması, gazeteyi okur gibi yapması gibi)

    3) Sosyal ve Duygusal Gelişim:
    - 3 yaş çocuğu kazandığı güven ve özerklik duyguları oranında yavaş yavaş çevresini keşfetmekte ve çevre üzerinde bir denetim gücü kazanmaktadır.
    - 3 yaş, cinsel-benlik duygusunun başladığı, cinsel rollerin belirlendiği bir dönemdir. Toplumun cinsiyete karşı tutumlarını dikkatle izlediği ve öğrenmeye çalıştığı görülür.
    - 3-4 yaşlarındaki çocuklar grup halinde oynamaya, oynarken birbirleriyle konuşmaya ve grup içinde oynamak istediklerini seçmeye başlarlar.
    - Çocuk giderek daha olumlu ve dengeli bir birey haline dönüşmeye başlar. Öfkelerini genelde eşyaya yöneltirler.
    - Günlük hayatta yaşadıkların oyun içinde oyuncaklarına uygulayarak rahatlar.
    - Olumlu bir tavır içine girer ve çevresindekilere sevgiyle ve güvenle yaklaşır.
    - Oyuncak, şeker gibi nesneleri paylaşma anlayışı gelişmiştir.

    4) Duyusal ve Algısal Gelişim:
    - Konuşurken ses tonunu duruma göre değiştirir, yükseltip alçaltır.
    - Adını, soyadını, cinsiyetini ve yaşını söyleyebilir.
    - Öyküleri büyük bir istekle dinler; en çok sevdiklerini defalarca dinlemek için ısrar eder.

    5) Dil Gelişimi:
    - Cümleler daha gramatik hale gelir. Aralarında neden-sonuç ilişkisi bulunan düşünceler tek bir cümleyle ifade edilebilir.
    - Konuşmalar benmerkezlidir. Yani çocuk oynarken ya da çalışırken dinlenip dinlenmediğini önemsemeden kendi kendine konuşur.
    - Konuşurken başkalarının görüş açısını dikkate almazlar.
    - 300 civarında kelime bilir ve yeni kelimelere karşı ilgi duyar.
    - Kendi kendine çok uzun süren konuşmalar yapar.
    - "Ve" bağlacını yerinde kullanır.
    - Geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek kavramlarını anladıkça zaman belirten sözcükler kullanmaya başlar.
    - Belirli sözcüklerin renk adları olduğunu bilir ancak hangi sözcüğün hangi rengin adı olduğunu bilemeyebilir.