4 Günlük Diyet

Konusu 'Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz' forumundadır ve Fbuse tarafından 22 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    22 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Fbuse
  1. Fbuse

    Fbuse Aktif Üye Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    121
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Arkadaşlar dün D&R'a gittim kitaplara bakarken Ian K. Smith-Dört Günlük Diyet diye bir kitap gördüm kuzenime gösterdim dalga geçti benimle bıraktım direk çıktık şimdi internetten araştırdımda bi paylaşmak istedim yapan var mı gerçekten işe yarıyor mu diye?

    Cuma gelmeden kilolar gitsin!!

    Hafta sonu gelmeden kilo verip hayal ettiğiniz vücuda kavuşmuş olmayı istemez misiniz? Amerika'da son zamanların en çok konuşulan diyet kitabı sizi dört günde ideal kilonuza kavuşturmayı vaat ediyor. Üstelik mönünüzde pizza bile var!..
    Pek çok kişi için 'diyet' kelimesi aynı anlama geliyor: Birinci gün hevesle başlanan ama asla hakkıyla yapılamayan bir iyi niyet göstergesi... Devamlı salata yemek veya alkol yerine su içmek iyi hoş da birinci haftadan sonra çekilir dert değil değil mi! Beslenme uzmanları da bunu bilir ama nedense hep işi yokuşa sürerler. Ama New York'un tanınmış beslenme uzmanı Ian K. Smith uzun süreli diyetlere sabrı olmayanları da düşündü ve yazdığı The 4 Day Diet (Dört Günlük Diyet) kitabı o kadar ilgi gördü ki New York Times gazetesinin çok satanlar listesinde yerini aldı bile. Bu arada belirtmek gerekir ki kendisinin kilolar konusunda yardımcı olduğu birçok ünlü arkadaşı da var. Tyra Banks ve Whoopi Goldberg gibi...
    Bütün bunlar oldukça ümit verici ama gerçekten cuma akşamına kadar daha zayıf olmamız mümkün mü? "Kesinlikle" diyor Dr.
    Smith: "Benim planım sağlıklı yemekleri sağlıklı ölçülerde yemek. Böylece dört günde en az dört kilo verirsiniz." Ama tüm bu mönüleri sakın üst üste uygulamayın. Dr.Smith bu diyet programlarının çok çeşitli oldukları için başarılı olduğunu söylüyor: "İnsanlar bir süre sonra başladıkları diyeti bırakıyor çünkü hep aynı şeyleri yemekten sıkılıyorlar. Ben dört günde bir diyet programlarının değiştirilmesi gerektiğini keşfettim. Bu tamamen insan psikolojisiyle ilgili bir durum; diyetin ne kadar sıkı olduğuyla ilgili değil. Dört günde bir diyet mönüsünü değiştirmek metabolizmayı da ayakta tutuyor. Yani vücut bir yiyeceğe alışacak zaman bulamıyor. Bu da kilo vermenin kilit noktası. Çünkü alışayım derken enerji kaybediyor ve enerji için de kalori harcıyor." Bu diyetler oldukça esnek. İsterseniz dört gün isterseniz 40 gün uygulayabilirsiniz. Ama arada bir veya iki gün mola vermelisiniz.
    Molalar için hafta sonları uygun olacaktır.
    Dr. Smith birinci seçenek olan Pretox diyetini diğerlerinden önce uygulamanızı öneriyor.
    Böyle yaparsanız vücudunuzun temizleneceğinin altını çiziyor. Tüm sağlıklı yiyecekler vücudunuzdaki toksinlerin atılmasını sağlayacak ve doğal olarak kendinizi daha enerjik hissedeceksiniz.


    Diyet 1 - Pretox

    * Dört gün boyunca aşağıda belirtilenleri istediğiniz sırayla veya kombinasyonla yiyebilirsiniz. Ama çoğunluğunu akşam saatlerinde yememeye dikkat edin. Ayrıca bu diyeti diğerlerinden önce uygulamanızda fayda var.

    * İki fincan kahve (her fincanın içine bir çay kaşığı süt koyabilirsiniz) veya yaşil çay.

    * İki tane yağda pişmiş yumurta veya bir küçük kâse yağsız yoğurt.

    * Üç porsiyon meyve. (Bir tam elma muz armut yarım kâse yaban mersini ahududu veya çilek) l Üç kâse yeşil salata. İçine üç servis kaşığı az yağlı salata sosu koyabilirsiniz.

    * Bir kâse pişmiş esmer pirinç.

    * İki kâse lifli yeşil sebze. (Pişmiş veya çiğ siz karar verin)

    * Bir bardak taze sıkılmış meyve suyu.

    Diyet 2 - Değişim

    Bu diyet Pretox diyetinden daha kolay ve içinde daha farklı yiyecekler olduğu için metabolizmanızı daha çabuk harekete geçiriyor. Yine ilk diyette olduğu gibi aşağıdakileri istediğiniz sırada ve istediğiniz kombinasyonlarla dört gün boyunca her gün yemelisiniz.
    * İki fincan kahve. (Her fincanın içine bir çay kaşığı süt koyabilirsiniz.)
    * Bir avuç büyüklüğünde balık tavuk veya hindi. (Derisini ayıklayın.)
    * Bir kâse pişmiş fasulye. (Mercimek veya bakla da olabilir.)
    * İki kâse yeşil salata. İçine üç servis kaşığı az yağlı salata sosu koyabilirsiniz.
    * Bir kâse çiğ veya pişmiş havuç.
    * Bir kâse dilimlenmiş salatalık. Üzerine az yağlı sos koyabilirsiniz.
    * Bir kâse çilek veya kiraz.
    * Bir elma.
    * Bir armut.
    * Bir diyet içecek. (Diyet kola gibi...)
    * İki tane atıştırmalık.
    (Örnekler aşağıda.)

    Atıştırmalık listesi:
    * İki tane yulaf kurabiyesi üzerine fıstık ezmesi.
    * Dört tane şekerleme.
    * Yarım sandviç ekmeği üzerine diyet krem peyniri.
    * Bir tane küçük tatlı patates. Üzerine iki servis kaşığı az yağlı ekşi sos.
    * İki kâse sade patlamış mısır.
    * Yarım tahıllı ekmeğin içine hindi.

    Diyet 3 - Protein

    Bu diyette karbonhidratlar çok az. Bu yüzden dört günde diğer diyetlere göre daha fazla kilo verirsiniz.
    * İki fincan sütlü kahve.
    * İki tane yağda pişirilmiş yumurta.
    * Dört dilim hindi.
    * İki porsiyon meyve.
    * Bir kâse çiğ sebze. (Havuç kereviz biber.) l Bir tane tahıllı ekmekten yapılmış tavuk hindi veya ton balıklı sandviç. Bir servis kaşığı sos koyabilirsiniz.
    * Bir kâse fasulye.
    * Bir kâse pişmiş esmer pirinç.
    * İki porsiyon pişmiş sebze

    Diyet 4 - Lezzet

    Bu bizim favorimiz. Çünkü pizza yemeye izin veriyor.
    * İki fincan sütlü kahve.
    * İki tane yağda pişirilmiş yumurta veya bir kâse tahıl (müsli gibi); içine yağsız süt veya soya sütü koyun.
    * Kepekli undan yapılmış tereyağlı tost.
    * Bir kâse çilek veya kiraz.
    * İki kâse yeşil salata. İçine üç servis kaşığı az yağlı salata sosu koyabilirsiniz.
    * İki orta büyüklükte dilim pizza (içinde sosis pepperoni olmamalı). Veya küçük hamburger ve küçük patates cipsi.
    * Bir kâse fasulye.
    * Bir tane atıştırmalık. (Listeye bakın) lİki porsiyon pişmiş veya çiğ sebze.

    Diyet 5 - Saldırı

    Maratonun sonuna geldik. Biraz dişimizi sıkalım...
    * İki fincan sütlü kahve.
    * Bir kâse tahıl az yağlı sütle.
    * Sınırsız üzüm.
    * Sınırsız havuç.
    * Bir porsiyon balık tavuk veya hindi.
    * İki kâse yeşil salata.
    * Bir meyveli smoothie. (Satın alıyorsanız 200 kaloriden az olmasına dikkat edin.)
    * İki tane atıştırmalık.
    (Listeye bakın.)
    * İki porsiyon pişmiş veya çiğ sebze.

    Diyete son vermemek için öneriler:

    * Kendinize doğru bir motivasyon bulun. Örneğin bu motivasyon o çok sevdiğiniz dar elbisenizin içine girmek olabilir.

    * Kendinize mini ödüllendirme sistemi kurun. Her kilo verişinizde kendinize yeni bir şey alın.

    * Kendinizi oyalayın; hep meşgul olun. Böylece açlık hissi daha geç gelecektir.