4 yaşındaki oğlumla sorunum var

Konusu 'Nasıl Anne Babalarız ?' forumundadır ve pamukprensler tarafından 27 Mart 2010 başlatılmıştır.

    27 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  1. pamukprensler

    pamukprensler Aktif Üye Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    mrb ben14 gün önce doğum yaptım bir oğlum daha oldu allah bağışlarsa.sorun şu ki 4 yaşındaki oğlumu bu yıl domuz gribinden korkarak kreşe veremedim ve şu an çocuk evde ve kardeş kıskançlığı da eklenince düşünün halimizi..çok zeki ve aktif bir çocuk ama arkadaşlarıylada fazla görüşemeyince sürekli evde bilgisayar yada tv başında.başka aktivite yaptıramıyorum.çünkü tek başına hiç bişey yapmak istemiyor ee bende sürekli ilgilenemiyorum.ben ne yapcam yaa...acaba kreşe versem hergün onunla birlikte 2 saat gitsek 1 hfta boyunca sonra alışınca tek göndersem yinede travma yaşar mıı...çocuk tırlatcak benimle evde..:bbo:
     
  2. 27 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  3. zlato

    zlato Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2009
    Mesajlar:
    349
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    4 yaşındaki oğlunuzun kendi yaşıtlarıyla oynamasına çok ihtiyacı var artık...

    bence kreş çok iyi bir çözüm , ama zorlamadan...hani kardeşin geldi hadi sen artık kreşe CEZA Olarak algılamamalı...özendirilmeli ve sevdirilmeli...

    bir de onun açısındna bakın...şimdiye kadar tek oyun arkadaşının -annesinin - artık başka uğraşı var...

    bir haftada alışamasa bile kreşe sizin için zor olacak belki ama 2-3 hafta alıştırma süresini beraber atlatın...
     
  4. 27 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  5. pamukprensler

    pamukprensler Aktif Üye Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    yani uygun bir çözüm dimi...zaten ona anlatıyorum işe başlıycağımı,neden kreşe gitmesini istediğimi,beraber gidip takılacağımızı ,arkadaşları olacağını vs konuşuyoruz.umarım herşey iyi olur.....benneyaptımki
     
  6. 27 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  7. zehracaa

    zehracaa Aktif Üye Üye

    Katılım:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    66
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    76
    benimde oğlum 4yaşında kendimi sizin yerinize koydum ikinci çocuğunuz olduğunda ona olan ilginiz azaldımı merak ettim. ben kreşe yollama taraftarı değilim çocuğun büyümesi gereken yer evidir ve bu süreci evinde yaşamlı ,önünde çok uzun bir okul dönemi zaten var biraz daha gayret ve çaba bu dönemi aşmanıza yardımcı olacak. 4 yaşında olduğundan biçok işini kendi yapabilir.bu benim fikrim ikiz büyüttüm ve tek başıma hala bazı zorluklarını yaşıyorum ama kreşe vermeyin derim anaokulu dönemine kadar idare edebilirsiniz...
     
  8. 28 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  9. pamukprensler

    pamukprensler Aktif Üye Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    aslında ilgi azalması değil kardeşiyle ilgilendiğim zaman onu rahatsız ediyor gibi..dediğim gibi çok aktif bir çocuk ama enerjisin boşaltacağı bir alan yok.yani sürekli evde ne yapılabilir ki.hani hergün bir arkadaşıyla bikaç saat vakit geçirse amenna ama oda hep olmuyor...akannehir
     
  10. 28 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  11. wannababy

    wannababy iki cocuklu ve mutlu:)) Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    8.256
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    148
    bence krese gitmesi kesinlikle enerjisini bosaltmasina yardimci olur. ustelik 4 yasindaki bir cocugun sosyallesmeye ihtiyaci var artik.
    simdi yeni bir bebekle oglunuza cok fazla zaman ayiramayabilirsiniz.

    kendimden biliyorum, benimde 4,5 ay once kizimiz katildi aramiza. oglum tam 9 yasindayken. 9 sene ilgi sadece kendi ustundeydi oglumun. simdi dogal olarak ilgi bolundu. birde benim yorgunlugum cabasi zaten. okul cocugu olmayip daha ufak olsaydi ne yapardim diye dusunuyorum bazen.
     
    Son düzenleme: 28 Mart 2010
  12. 28 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  13. Feyza79

    Feyza79 kar ciceklerim Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2007
    Mesajlar:
    4.591
    Beğenildi:
    20
    Ödül Puanları:
    108
    4 yasinda bir cocuk
    günde en fazla 2 saat krese gidebilir.cocuk acisindan iyi olur.evde pc yada tv basinda olmasi hic iyi degil.gidebilirseniz .burda yaz kis demeden coocuklari parka cikarirlar.saga sola kosturup enerjisini atmasi lazim.o sekilde de yaparasiniz.bebek uyuyunca.oglunuzla ilgilenirsiniz.beraber resim yapar
    oyunlar oynarsiniz.kitap okursunuz.daha cok ilgilenmek lazim ki bebek gelince kenini dislanmis gibi görmesin.
     
  14. 31 Mart 2010
    Konu Sahibi : pamukprensler
  15. silver5

    silver5 CANIMA CAN KATANLAR... Üye

    Katılım:
    23 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    2.636
    Beğenildi:
    175
    Ödül Puanları:
    163
    canım bir eğitimci olarak göndermemen taraftarıyım.kardeşten önce gidiyor olsaydı sorun olmazdı ama şimdi kardeş gelmişken çocuk onu kabullenme aşamasındayken onu evden uzaklaştırmak doğru olmaz diye düşünüyorum...biraz sabırlara ve sürekli onu pohpohlayarak önce kardeşi kabullendirilmeli.benimde 5 yaşında bir oğlum ve şimdi 12 günlük kızım var...benim oğlum da tv izliyo çok...izlesin başka oyalanacağı birşey yok eskisi gibi benimle oynamaktan da hoşlanmıyo.zaten 2 sene sonra okul hayatının başlamasıyla tv falan izleyemeyecekler.....çocuğun kardeş gelmesiyle düzeninin bozulmaması gerekiyor..