50 diyet takipçisinden 50 diyet hatası

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve dids tarafından 2 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    2 Kasım 2007
    Konu Sahibi : dids
  1. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Yapılan uyarılara rağmen araştırmalar, pek çok kişinin diyette yanlış yöntemler seçtiğini ve sağlıklı olmayı sıfır beden olarak algıladığını gösteriyor. Uzmanlar yanlış hedeflerle çıkılan diyet yolculuğunda en çok yapılan 50 hataya dikkat çekiyor.

    ‘Bugünün insanı sanki yalnızca yemek yiyebilmek için yaşıyor, yiyeceğini satın alabilmek için çalışıyor ve ardından uğrunda çabaladığı gıdalardan ötürü hastalanıyor’ 1874-1965 yılları arasında yaşayan Prof. Dr. Johannes Ude’un bu sözlerinin günümüzde daha fazla anlam ifade ettiğini söyleyen Diyetisyen Berrin Yiğit, diyete yanlış hedeflerle başlayıp hatalı yöntemler uygulayanların başarısız olduklarını söylüyor. Yiğit, sağlıklı zayıflama sürecini sekteye uğratan diyet hatalarına dikkat çekiyor. İşte 50 farklı diyet takipçisinin belirlediği ve sık tekrarlanan 50 diyet hatası.

    HER ÖZEL ANI YEMEKLE ÖDÜLLENDİRMEYİN

    1- Zayıflayabileceğine inanmamak, karamsar tavırlar sergilemek
    2- Kısa süreli çözümler getiren zorlayıcı diyetler uygulamak, hayat boyu çözüm getirecek sağlıklı yolların arayışına girmemek
    3- Zayıf olmak uğruna her gün aynı tatsız, tuzsuz yemeği yiyeceğine kendini ikna etmek. Tek tip diyetleri uygulayabileceğine inanmak
    4- Kalori sayma konusunda obsesif olmak. Unutmayın kilo kaybında kalori kısıtlaması tek kıstas değildir, yediklerimizin içeriği, miktarı, zamanı, kombinasyonu, vücutta metabolizma olma hızı ve verimi ile hazırlama şekli de çok önemlidir.
    5- Çok sık tartılmak ve her tartıda büyük kilo kayıpları beklemek
    6- Yeteri kadar sıvı almamak. Su yerine çay, kahve ve gazlı içecek tüketmek
    7- Bolca şekerli meşrubatlar, bol kalorili, kremalı kahveler içmek
    8- Evlendikten sonra, hamilelik süresince ve özel günlerde kendine sınırsız yemek yeme özgürlüğü tanımak. Her özel anı yemekle ödüllendirme yoluna gitmek
    9- Taze gıdalardan çok hazır gıdalara yönelmek, aşırı katkılı, şekerli ve yağlı yemekler tüketmek


    GİZLİ KALORİLERE TUTSAK OLMAYIN


    10- Sos veya eklenen malzemeleri kalorisiz gibi değerlendirip salata veya sebze tabaklarını tüketerek zayıflamaya çalışmak. Fark etmeden gizli kalorilere tutsak olmak
    11- Plansız olmak. Beslenmenizi planlayacak size özel bir mönü olmadan başarı sağlayamazsınız. Mutlaka diyetisyen kontrolünde size özel olarak hazırlanmış bir mönü takip edin
    12- Başarısızlık durumunda başkalarını suçlamak, hatalardan ders almamak
    13- Çabuk pes etmek, minik bir sıkıntıda diyeti terk etmek
    14- Yenilen yüksek kalorili besinlerin zararlarından bihaber olmak, sadece kilo kaybına odaklanıp, ne kaybettiğinin farkında olmamak. Unutmayın gerçek kilo kaybı yağ kaybıdır, su veya kas değil.
    15- Doygunluk hissine rağmen tabağı silip süpürmek, durma noktasını bilmemek

    ’BATTI BALIK YEN GİDER’ DEMEYİN

    16- ‘Battı balık yan gider’ mantığı ile ufak kaçamakları tehlikeli boyutlara taşımak
    17- Paranın karşılığını almak adına veya şuursuzluktan açık büfelerde sınırları zorlarcasına yemek
    18- Kahvaltıyı atlamak
    19- Bütün gün aç kalarak kilo vermeye çalışmak
    20- Bir öğünde aşırı yiyip, akabinde kendini cezalandırırcasına bir diğer güne kadar bir şey yememek
    21- Genetik olarak şişman olmaya programlanmış olduğuna inanmak
    22- Değişime açık olmamak
    23- Spor yapacak vakit bulamadığından yakınmak
    24- Sporun iştah artışına neden olabileceğini düşünerek uzak durmak. Sizin ihtiyaç ve performansınıza uygun, spor uzmanı tarafından hazırlanmış programlar kendinizi daha doygun hissetmenize yardımcı olacaktır. Fiziksel olarak aktif hale gelen vücudunuzun besin gereksiniminin, harcanan kalori miktarı ile paralel planlanması gereğini de unutmayınız


    ZAYIFLIĞA ODAKLANIP HAYATI ERTELEMEYİN


    25- Her günü tam anlamıyla sindirerek yaşamamak, zayıf olacağı günlere odaklanıp hayatı ertelemek, dolayısıyla depresif ruh haliyle yemekle kendini mutlu etmeye çabalamak
    26- Arkadaş sohbetlerinde alınan diyet veya bitkisel sanılan ilaçlarla zayıflamaya çalışmak
    27- Kullanılan bazı ilaçların iştah artırıcı yan etkilerinden kaynaklı aşırı besin tüketimi karşısında doktor ile temasa geçmeden durumu kendi kendine kontrol etmeye çalışmak
    28- Meyve yiyerek ya da sadece haşlanmış sebze tüketerek tek tip diyetlerle, kendi kendine zayıflamayı beklemek
    29- Sauna veya sıvı kaybettiren aktivitelerle zayıflamaya çalışmak
    30- Destek ürünler, vitaminler, çaylar vb. uygulamaların zayıflamada yapılan diyet veya spordan daha önemli olduğuna inanmak
    31- Sporu zorunluluk olarak görmek, yaşam standardı içine alamamak, günlük yapılacak işler listesine egzersizi eklememek


    TATMİN OLMA EŞİĞİNİ ARTIRMAYIN


    32- Şeker eşiğini yükseltmek, doğal şeker kaynakları ile yetinmeyi bilmemek. Bu durum, kişilerin her geçen gün tatmin olma eşiğini artırmakta ve ‘şeker ne kadar fazla ise o kadar iyi’ noktasına ulaşmalarına neden olmaktadır
    33- Aşırı alkol tüketmek, yanlış içki tercihleri yapmak
    34- Televizyon karşısında, telefonda konuşurken, bilgisayarda çalışırken yemek yemek bu sayede kişiler yemek yeme eylemine odaklanamamakta ve aldıkları fazla kalorilerin farkına varmadıkları gibi doyma eşiğini de algılayamamaktadırlar
    35- Çok fazla televizyon izleyerek, playstation oynayarak veya bilgisayarda çalışma saatlerini uzatarak fiziksel aktivite zamanından çalmak
    36- Çok bol ve rahat kıyafetler giyerek, beden imajından kaçmak
    37- Kişisel gelişime kapalı olmak, kendi ile barışık olmamak
    38- Kendini şişman olarak kabul etmek, daha iyiye ulaşmak için inançsız olmak
    39- Atılmasın, ziyan olmasın diye tabakta yemek bırakmamak
    40- Yemek pişirirken veya sofrayı kurarken tadım yapmak
    41- Özel günler haricinde de pasta, börek, hamur işleri ve özel yemekler hazırlamak


    DİYETE BAŞLAMAK İÇİN GELMEYEN YARINLARI BEKLEMEYİN


    42- Misafire servis etmek üzere her zaman evde hazır ve yüksek kalorili besinler bulundurmak
    43- Şekerleme, abur cubur veya çikolatayı her an görünür kaplarda ve ortamlarda bulundurmak
    44- Her öğünde sebze tüketmemek, yemeğe eşlik etmesi için ekmek, makarna, patates püresi gibi yoğun karbonhidrat kaynakları hazırlamak
    45- Açılan paketi bitirmeye odaklanmak, porsiyon kontrolü yapamamak
    46- Başkaları istiyor diye kilo vermeye çalışmak
    47- Zayıflama programına girmeye hazır olmadan diyete başlamak
    48- Gazlı içeceklerin mideyi şişirip doygunluk hissi sağladığına inanmak
    49- Çok sık fast food tüketmek ve yemekleri çok hızlı yemek
    50- Diyete başlamak için gelmeyen yarınları beklemek.


    (alıntıdır)