6 aylık bebek ne kadar yemeli?

Konusu 'Bebek Bakımı ve Beslenmesi' forumundadır ve MonalisaSmile tarafından 23 Aralık 2011 başlatılmıştır.

    23 Aralık 2011
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  1. MonalisaSmile

    MonalisaSmile sɹǝʇnqıqpunloʎʎǝs&#6 Üye

    Katılım:
    3 Ekim 2010
    Mesajlar:
    3.679
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Benim bebeğim 5 ay, 1 haftalık. Boyu 68cm, kilosu 9.300. 4 ayı dolduğundan beri ek gıdaları tattırarak tanıtmaya çalışıyorum. Şimdiye kadar iki günde bir çeşit değiştirerek, her gün tek çeşit, günde bi kere ve genellikle emdikten sonra veriyordum. Ama 6 ayı dolduktan sonra anne sütü+ek gıda şeklinde bi beslenme düzeni oluşturucaz. Şimdiye kadar sadece anne sütüyle beslendiği için, ne kadar emdiğini, ne kadar kilo aldığını falan önemsemedim. Kilosu önden gitse de ne zaman istese, istediği kadar emzirdim. Ama şimdi ek gıdaları ne kadar vereceğimi bilemiyorum. Fazla fazla yedirip bebeğimi obez yapmaktan da korkuyorum. Geçen gün orta boy bi elmanın yarısını püre yapmıştım. Verdikçe aldı, ben de acaba aldığı kadar vermem normal mi, yoksa bi yerde durmalı mıyım bilemedim. Günde kaç öğün yedirmeliyim, ne kadar yedirmeliyim fikri olan varsa paylaşabilir misiniz?
     
  2. 23 Aralık 2011
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  3. MorGuller

    MorGuller Süt kokulu oğlum büyüyor Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesajlar:
    2.011
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Ben her gün yoğurt yapıyorum, 1 bardak sütle... onu hergün bitiriyor...
    Elma & mandalina
    Elma & portakal karışımı yapıyorum, meselâ 1 elma, yarım mandalina, ya da yarım portakal gibi, hepsini yiyor, çok az da, 1 ince dilim kadar muz koyuyorum...
    1 elma veya 1 armutta verebilirsin... tek meyveyi bitirebilir yani....
    Küçük bir kase çorba veriyorum bir de hergün... 4 aylık olduğundan itibaren başladım...ilk 2 hafta tadımlık tadımlık verdim.... şimdi çok seviyor... :KK56:
     
  4. 24 Aralık 2011
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  5. MonalisaSmile

    MonalisaSmile sɹǝʇnqıqpunloʎʎǝs&#6 Üye

    Katılım:
    3 Ekim 2010
    Mesajlar:
    3.679
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    canım ne çorbası veriyosun? bi de mandalina ve portakal asitli olduğu için bağırsaklarına zararlı diye duymuştum..
     
  6. 25 Aralık 2011
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  7. MorGuller

    MorGuller Süt kokulu oğlum büyüyor Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesajlar:
    2.011
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    cnm çorba ilk önce patates, havuç, çok az pirinç ve zeytinyağı ile başlanıyor, sonra sebzeler arttırılıyor, şimdi ben kabak kereviz, ıspanaklı yapıyorum... tuzsuz ve salçasız ama..

    mevsim sebzesine göre hepsinden vericem, patlıcan hariç... doktor 1 yaşına kadar patlıcan, kivi, çilek, bal, süt, baklagiller, domates vermeyin dedi....

    et 6. aydan sonra ekleniyor, balık 8. ayda başlanıyor... hergün yoğurt yap ver mutlaka...

    portakal ve mandalina çok vermiyorum, 1 elma, yarım mandalina yada portakal koyuyorum, tatlı olduğu için... ekşimsi olsa vermem... 1 bütün armutu da verebilirsin...babası gitmiş, bütün organikleri toplamış gelmiş...:KK56:

    4-6 ay arası bebeklerin damak tadı çok gelişirmiş... o yüzden ben mümkün olduğunca az az herşeyden vermek istiyorum.... şimdilik itirazsız alıyor sıpam, inşallah böyle devam eder...:nazar::nazar::nazar:
     
    Son düzenleme: 25 Aralık 2011
  8. 25 Aralık 2011
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  9. MonalisaSmile

    MonalisaSmile sɹǝʇnqıqpunloʎʎǝs&#6 Üye

    Katılım:
    3 Ekim 2010
    Mesajlar:
    3.679
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    ben de şimdiye kadar elma, armut, muz, havuç, ıspanak, fasulye, karnıbahar, balkabağı ve kabak tattırdım. hepsini itirazsız kabul etti. iki haftadır falan da günde 1-2 çorba kaşığı kadar yoğurt veriyorum. evde günlük sütten kendim mayalıyorum. o kadar çok araştırdım okudum ki 15 ocakta 6 ayı dolacak ondan sonra nasıl devam edeceğim konusunda kafam çok karışık. anne sütü mü ana öğün olacak, ek gıda mı, yemeğin üstüne mi emzirmem lazım, yokda emdikten sonra mı yemek vemem lazım falan filan... 15inden önce bi doktorumuzla görüşüp netleştircem artık.
     
  10. 25 Aralık 2011
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  11. MorGuller

    MorGuller Süt kokulu oğlum büyüyor Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesajlar:
    2.011
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Doktorunla görüş, sana uygun bir liste verecektir... hepsinin ayrı saat dilimi var... tabikii en önemlisi anne sütü ...vermezse bende paylaşabilirim...
     
    Son düzenleme: 25 Aralık 2011
  12. 15 Ocak 2012
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  13. ipektuncer

    ipektuncer Yeni Üye Üye

    Katılım:
    23 Mart 2010
    Mesajlar:
    2.995
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Canım, ben de 5.aydan sonra başladım ek gıda tattırmaya. ne verdiysem bir türk kahvesi fincanı kadar verdim, fazlasını istese de vermedim. Üstüne emzirdim. Önce ek gıda, sonra anne sütü şeklinde. Önce anne sütü versem doyana kadar bırakmaz ve ek gıda almaz benimki. Zaten doktorda önce ek gıda demişti hem kızımda hem oğlumda.
    Bu arada 2 sorum olacak annelere:

    Bebeklerinize organik sebze-meyve nerelerden satın alıyorsunuz?
    Bir de çorbaları nasıl-neyle ezip püre yapıyorsunuz?
     
  14. 15 Ocak 2012
    Konu Sahibi : MonalisaSmile
  15. MonalisaSmile

    MonalisaSmile sɹǝʇnqıqpunloʎʎǝs&#6 Üye

    Katılım:
    3 Ekim 2010
    Mesajlar:
    3.679
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    merhaba ipekçim, bayadır göremiyorum seni, çocuklar nasıl? senin oğlan da büyümüştür. benimki de 6 ayını doldurdu bugün. dün doktorumuzla görüştüm. artık kahvaltıya başlamamı söyledi. günlük menümüz kafamda şekillendi epeyce.

    kahvaltı; tuzsuz peynir, pekmez, ekmek içi(mümkünse köy ekmeği dedi), hergün değişik bir meyve, 15gün sonra da yarım yumurta sarısı eklenecek.

    öğleden sonra; sebze püresi, patates, havuç, pirinçle yapıp, her gün farklı bir sebze daha eklicem.

    akşam üstü; yoğurt

    bunların dışında mümkün olduğunca anne sütü.

    öğünleri emdikten 1 saat sonra vermemi söyledi.

    canım ben şuan yaşadığım yerde organik bulamıyorum ama yakında istanbula taşınıcaz o zaman bakıcam bakalım.

    şimdiye kadar verdiğim miktar az olduğu için sebzeleri meyveleri hep tel süzgeçten geçiriyodum. elmayı da cam rende de rendeliyodum. ama herhalde bundan sonra çubuk blender ı kullanmaya başlıcam.

    kolay gelesin canım, kendine iyi bak.
     
Benzer Konular: aylık bebek
Forum Başlık Tarih
Bebek Bakımı ve Beslenmesi 2 aylik bebek annesini kullanir mi? 9 Ağustos 2014
Bebek Bakımı ve Beslenmesi 1 aylık bebeklerde idrar kokusu 8 Ağustos 2014
Bebek Bakımı ve Beslenmesi 5 aylık bebekte ek gıdaya geçiş? 15 Mayıs 2014
Bebek Bakımı ve Beslenmesi 5aylık bebekler hakkında bilgi ltfen 25 Mart 2014
Bebek Bakımı ve Beslenmesi 1aylik bebek anneleri ve daha tecrubelier yardim? 25 Şubat 2014