7 Vazgeçilmez Besin!

Konusu 'Bitkisel Kürler - Şifa Reçeteleri' forumundadır ve vicdan tarafından 21 Haziran 2007 başlatılmıştır.

    21 Haziran 2007
    Konu Sahibi : vicdan
  1. vicdan

    vicdan ~ справе&#1076 Üye

    Katılım:
    20 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.101
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    Uzmanlara göre bu besinlerden düzenli olarak tüketenlerin sırtı yere gelmiyor. Çünkü değişik vitamin ve mineraller açısından zengin bu gıdalar, vücudunuzun bazı rahatsızlıklarla savaşmasında etkili rol oynuyorlar.

    Domates: Araştırmalara göre ketçap, konserve, domates sosu gibi yiyeceklerdeki domates, başta prostat olmak üzere birçok kanser türü riskini azaltıyor. Domates, besinler arasında antioksidan etkiye sahip 'likopen' maddesini en yüksek oranda içeren gıda. Çiğ olarak yenen domates, zengin bir C vitamini kaynağı.

    Ispanak: B vitamini açısından en zengin besin kaynaklarının başında gelir. İçerdiği 'folat' (bir tür B vitamini) bebeklerde sinirsel bozuklukları önler. Kalp hastalıklarına yol açan kandaki aminoasitlerin seviyesini düşürür. Körlüğe neden olan makula zedelenmesini önler. Bir kase ıspanak sadece 41 kalori içerir ve yağ bulundurmaz.

    Fıstık: Çok tuzlu ya da yağlı olabilir. İçerdiği yağlar doymamış yağlardır, sağlığa zararlı değildir. Kötü kolesterolü düşürüp iyi kolesterol artırır. Kalp hastalığını önler. Ceviz gibi türleri 'ellagic' adı verilen bir tür asit içerir. Bu asit, kanserli hücrelerin kendilerini öldürmeleri anlamına gelen 'apoptosis' sürecini başlatır. Her gün bir avuç yenmesi faydalıdır.

    Brokoli: Kansere neden olan maddelerin vücuda zarar vermeden önce etkisiz hale getirilmesini sağlayan sülforafan ve indol-3-karbinol içerir. Kadınlarda, indol-3-karbinol maddesi kanser bağlantılı östrojen salgılanmasını iyi huylu hale çevirir. Besin değerini yitirmeden yenilecek en uygun şekli hafifçe pişirmek ve çokça çiğnemektir.

    Sarımsak: Sarımsağa kokusunu veren dost sülfürler ve bitki kimyasalları kalbi korur. Kolesterol seviyesini düşürür. Kanın pıhtılaşmasını önler. Antibakteriyel özelliğe sahiptir. Mantarı önler. Araştırmalar tümörlerin büyümesini önlediğini gösteriyor. Besin değerini ve koruyucu özelliklerini yitirmemesi için sarımsağı ezerek yemelisiniz.

    Yulaf: Çiğ ya da pişirilmiş halde düzenli olarak yenen yulaf kolesterol seviyesini düşürür. Çözünebilir süngersi bir lif içerir. Bu lif, bağırsaklardaki kolesterol izlerini (belirtilerini) temizler ve vücuttan atar. Yüksek tansiyonu olan kişilerde tansiyonu düşürür. Kilo vermeye ya da kilosunu kontrol altında tutmaya çalışanlar için başucu besinidir.

    Yaban mersini: Diğer sebze ve meyve türlerinden çok daha fazla antioksidan içerirler. Kalp hastalıkları ve kansere neden olan serbest köklerle mücadele eden maddeler bulundurur. Beyin gücünü artırır. Hafızayı güçlendirir. Özellikle yaşlılar için tavsiye edilir. İdrar yolları enfeksiyonlarıyla mücadele ede