8. haftalikta ve pregesteron kullananlar varmi

Konusu 'Gebelik' forumundadır ve EU3 tarafından 8 Nisan 2009 başlatılmıştır.

    8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  1. EU3

    EU3 Guest

    Arkadaslar 8 haftalik hamileyim....cok az kahverengi bir sey geldi benden...doktoru aradim progesteron kullan gunde 3 kez dedi...tecrubeli arkadaslardan bilgi alabilirmiyiz...neden verdi bu ilaci...oysaki daha dun gorduk bebisi kalbi atiyordu..hatta kalp sesinide dinledik...ama bu progesteronda nerden cikti simdi ...lutfen cevaplarmisiniz arkadaslar...
     
  2. 8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  3. meryemmeryem

    meryemmeryem Popüler Üye Üye

    Katılım:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    3.994
    Beğenildi:
    32
    Ödül Puanları:
    108
    canım allah sağlıcakla kucağına almayı nasip etsin..ben 4 aylık hamileyim hamile kaldığım andan itibarenprogestan kullanmaya başladım son kutum kaldı onuda bitirince bırakıcam.. doktorum bana düşük tehlikesi olmasın diye vermişti.. 1 kez düşük yapmıştım daha önce

    doktorun verdiyse iç canım hiç bir tehliesi yok aksine yaraı olur canım.. ilk 3 ay çok önemli hamilelikte o yüzden ilk aylarda çoğu doktor öneririyor progestanı..
     
  4. 8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  5. paradises

    paradises Popüler Üye Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2009
    Mesajlar:
    387
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    düşük tehlikesi için veriyorlar.büyük ihtimal 3 ay kullanırsın.benimde8.haftada lekelerim olmuştu.kullan ihmal etme canım.birde sürekli dinlen hatta yat..
     
  6. 8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  7. defne/oxgxuz

    defne/oxgxuz sana emanetiz Allah'ım Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2008
    Mesajlar:
    150
    Beğenildi:
    10
    Ödül Puanları:
    86
    ben yaşadım canım sanırım ben de o haftalar civarıydım 8 hafta gibi bir yaprak pedin ortası kadar ve koyu kırmızı geldi sonra da bi iki hafta kadar tuvalette altımı sildiğimde beyaz akıntıda çok az pembe bişeyler gördüm. tabi biz de doktora gittik; bir kahve fincanından fazlaysa korkmalı dedi. o bahsettiğim akıntıya da normal dedi. sonra bi de progestan verdi kullandım. sebebi de şu bizim rahmimizde adet öncsi kalınlaşan o tabakayı ve aynı zamanda bebeği içerde bağlı tutan o tabakayı bozulmadan tutan hormonun adı progesteron. eğer senin o hormonunda bi azalma varsa işte rahmin o tutucu tabakası gevşiyor ve tutuculuğu azalıyor. doktorun da böyle bi tehlike olmasın, rahmin bebeğini sıkı sıkı tutsun diye sana bu hormonu dışarıdan takviye olarak vermiş. vücudunda bu hormonun en bariz göstergesi göğüslerine bastırdığında acımasıdır.
    bir de hamilelerde ilk 6-7 hafta bu hormonu yumurtalıklar yapıyor, daha sonra bu işlev plasentaya devrediliyor diye okudum kaan kocatepede. bi bak istersen. devir teslim kanaması diye.
    umarım işine yarar şifa olsun :)
     
  8. 8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  9. prenses2020

    prenses2020 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Ocak 2009
    Mesajlar:
    246
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    bebeğin sana daha sıkı sıkı tutunsun diye bunu veriyorlar canım ben 11 haftalık hamileyim hala kullanıyorum.....
     
  10. 8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  11. EU3

    EU3 Guest

    cok teskkurler arkadaslar..buradan paylasmak insani rahatlatiyor..sonucta hepimiz ayni kaderi paylasiyor..hc bir zaman karamsarliga dusmeyelim...hepmiz dunyanin en guzel harikalarini kuacklarimiza alalim...dun onun kalp sesini duydum ya....super bisey ya...


    ek bilgi:defne senin dedigin gibi devir teslim durumu olabilir

    Bu hafta içinde bebeğin yerleştiği rahim iç tabakasının gelişimi ve idamesinden sorumlu olan hormonun üretim işlevi yumurtalık dokusundan plasenta adı verilen yapıya devredilecektir. Bu devir esnasında bazı anne adaylarında az miktarda lekelenme tarzında kanamalar olabilmektedir ("plasental shift", yani "devir teslim" kanaması).

    Yine çok ilginç bir şekilde rahminiz gebelik öncesi dönemin alışkanlıklarını sürdürerek bu hafta içinde, tam adet kanamanıza denk gelen günlerde, adet sancılarına benzer kramp tarzı ağrılar oluşmasına ve hatta bazen kanama bile görmenize neden olabilir. Rahimin bu "programlı davranışı" %20 anne adayının bu kramplar nedeniyle endişelenmesine neden olmaktadır. Gerçekte gebelik devam etmekte, rahim ise sanki adet kanaması olacakmışçasına kurulu bir saat gibi zamanı geldiğinde kasılmaktadır. Bu durum önümüzdeki aydan itibaren büyük olasılıkla normale dönecek olsa bile çok az anne adayında her ay belli zamanlarda kramp tarzı sancılar devam edebilir.
     
  12. 8 Nisan 2009
    Konu Sahibi : EU3
  13. NILUFERSAHH

    NILUFERSAHH pıt kokunu özledim:( Üye

    Katılım:
    11 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.685
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    banada doktorum düşük tehlikesi olduğu için vermişti,.ama hiçbi işe yaramadı,.bebeğim gitti..:1no2:moralini bozmak istemem,ama,tabi herkeste bir olmuyo..sen tabiki yinede tedbirini al,doktorun verdiğini uygula..:nazar::nazar: