A vitamini

Konusu 'Vitaminler' forumundadır ve Elif tarafından 30 Aralık 2008 başlatılmıştır.

    30 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Elif
  1. Elif

    Elif Onur Üyesi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    24.619
    Beğenildi:
    5.147
    Ödül Puanları:
    438
    Eğer gözlerinizin sağlıklı kalmasını istiyorsanız, saçlarınız ve kemik yapınızın öneminin farkında iseniz, A vitaminini ihmal etmeyin.
    A vitamini, iyi bir görüş sağlar. Özellikle gözler için çok faydalıdır. Sağlıklı bir cilt, saç ve kemik yapısı için gereklidir.

    Enfeksiyona karşı koymayı sağlar.

    Hücrelerin sağlığı ve yenilenmesi açısından önemlidir. Özellikle anne karnındaki bebeğin sağlıklı gelişimi için hamilelerin A vitamini alması gerekir.

    Henüz ispatlanmamış faydaları:

    Sebze ve meyvelerde çok fazla bulunan A vitamini ve betakarotenin, kanser oluşumunu ve kalp krizi riskini azalttığı hala tartışılmaktadır.

    A vitamini eksikliği;

    Gece körlüğüne, Gözde kurumaya, Deri kuruluğuna, Hastalıklara karşı dayanıklılığın azalmasına, Çocuklarda dişlerin biçimsiz ve sağlıksız gelişmesi, gelişmenin yavaşlamasına neden olur.

    A vitaminine en çok ihtiyacı olanlar:

    Alkolikler, sigara içenler, gençler, hazımsızlık veya karaciğer rahatsızlıkları olan kişiler.

    Çok fazla alındığı takdirde...

    A vitaminin fazlası, başağrısı, yorgunluk, mide bulantısı, kusma, kaşıntı, ishal, düzensiz adet görme, eklem ve kemik ağrıları, cilt kuruluğu ve saç dökülmesine sebep olabilir. Ayrıca hamile kadınlarda, riskli doğum oranının artmasına neden olabilir. Bu yüzden hamile kadınların, A vitamini kullanmadan önce doktora danışmaları gerekir.

    A vitamini açısından zengin besinler:

    Patates: 1 orta boy (2,487 microgram)

    Havuç 1 tane (2,025 microgram)

    Mango 1 orta boy (805 microgram)

    Ispanak 1/2 kase (737 microgram)

    Kayısı 10 tane (253 microgram)

    Süt 1 bardak (149 microgram)

    Peynir 1 kibrit kutusu (84 microgram)

    kaynak:hekimce.com