AB'nin Medyası Medyanın AB'si - Gökmen Karadağ

Konusu 'Kitap Tavsiyeleri' forumundadır ve rabiayuksel tarafından 9 Şubat 2007 başlatılmıştır.

    9 Şubat 2007
    Konu Sahibi : rabiayuksel
  1. rabiayuksel

    rabiayuksel Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    90
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    GÖKMEN KARADAĞ'IN İKİNCİ KİTABI ÇIKTI.
    Kategori: Kitap






    Şubat 2007

    BASIN BÜLTENİ


    AB’NİN MEDYASI, MEDYANIN AB’Sİ


    Demokrasi, kamusal alan, kimlik gibi çok hayati konularda ciddi sıkıntılar ve meşruiyet sorunları yaşayan dev bir bürokratik yapı ve onunla birlikte değişen bir medya...

    "Gazetecilik gazeteciliktir" diyenlerin kulağına biraz garip gelse de Yeni Avrupa Gazeteciliği diye bir olgu türüyor. Ancak burada kastedilen şey, ekonomi ya da politika haberciliği gibi bir uzmanlık alanı olarak ‘AB haberciliği’ (EU reporting) değil, onu da kapsayan ama daha üst düzeyde bir uluslaraşırı olgu olarak Avrogazetecilik (Eurojournalism ya da New European Journalism).

    Avrupa gazeteciliği nedir? Nasıl şekillenmektedir? Bununla bağlantılı olarak doğmakta olan bir Avrupa kamusal alanı ya da iletişimsel alanı var mıdır? Yeni Avrupa gazetecisinden kim ne istemekte ne beklemektedir? Gazetecilerin Avrupa’sının yanı sıra acaba medya patronlarının Avrupa’sı ne durumdadır? Avrupa’da medya sahipliğindeki yoğunlaşma ne ölçüdedir? Avrupa’da işitsel-görsel sektördeki yeni politikalar nelerdir? Bu politikaların altında aslında neler yatmaktadır? Avrupa işitsel-görsel sektörünün Amerikan muadiliyle rekabet gücü ne durumdadır? Güçlü bir kamu yayıncılığı geleneğine sahip kıtada kamu yayıncıları nasıl kan kaybetmektedir? AB gibi dev bir bürokratik yapı hakkında Haber hazırlamak nasıl bir uzmanlık gerektirmektedir? Bu çalışma bu soruların yanıtlarını aramakla kalmayıp sorgulamasını da yapıyor.

    "AB’nin Medyası, Medya’nın AB’si" konunun yalnızca kuramsal yanını kapsamıyor. Kitabın hem içinde hem de ekler bölümünde yer alanlar, Türkiye gibi müzakere sürecine yeni başlamış bir ülkede daha kaliteli AB haberciliği yapılmasında medya profesyonellerine yardımcı olmayı da amaçlıyor. Örneğin kitabın ekler bölümünde sayfalarca isim, telefon, adres ve web sitesi bilgilerinden oluşan "AB’ye Brüksel dışından erişim klavuzu" yer alıyor.

    Şu ana kadar ağırlıklı olarak Türkiye-AB ilişkilerindeki yol kazaları ve krizlerle şekillenen AB haberciliğinin, müzakere süreci ilerledikçe, toplumsal hayatı nasıl etkileyeceğine dair daha teknik ve detaylı, daha derin bir haberciliğe doğru yol alması gerekiyor. Yani gazetecinin yakalayacağı Haber artık denizin sığ sularında değil daha derinlerde. Bu da enformasyon bolluğu içinde muhabirin istediği bilgiyi nerede ve nasıl bulacağına dair daha yetkin olmasını gerektiriyor.

    Dört yıllık bir çalışmanın ürünü olan "AB’nin Medyası, Medya’nın AB’si" çok sancılı geçen müzakere sürecindeki bir ülkenin insanına, araştırmacısına, öğrencisine, ulusal ve yerel medya çalışanına hitap ediyor ve AB’yi, kategorik olarak "yanlısı ya da karşıtı" konumuna düşmeden, daha doğru ve nitelikli algılama, aktarma çabalarına katkıda bulunuyor.

    Güncel Yayıncılık

    Tel: 0 212 511 22 37

    e-mail: info@guncelyayincilik.com.tr










    "AB’nin Medyası, Medya’nın AB’si" hakkında genel bilgi


    Yazar: Gökmen Karadağ

    Yayınevi: Güncel

    Kategori: Akademi

    Sayfa sayısı: 288

    Birinci baskı: Ocak 2007

    Satış Fiyatı: 16,5 YTL


    Yazar Hakkında

    Dr. Gökmen Karadağ

    gkaradag@superonline.com

    10.04.1970’te Erzincan’da doğdu. 1987’de İzmir Fen Lisesi’nden, 1995’te Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nden mezun oldu. Avrupa Birliği ve Dünya Bankası tarafından desteklenen bazı projelerde çalıştı; tekstil ve konfeksiyon endüstrilerinde MIS projeleri geliştirdi. Bu arada Müzik ve seslendirme çalışmalarını sürdürdü. Kariyer çizgisini değiştirdi ve medyaya yöneldi. Yaşam Radyo, HBB, Star, Kanal 6, Kanal D ve BRT televizyonlarında muhabirlikten, editörlüğe ve Haber seslendirmeciliğinden program sunuculuğuna kadar çeşitli görevler üstlendi. Şu anda TV8’de hafta içi her gece, markası Turan Yavuz’a ait olan "Haberaktif" adlı programı hazırlayıp sunuyor. 1999’da Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri’nde TV Haber Programcılığı üzerine yüksek lisansını, 2005’te de Avrupa Gazeteciliği düzerine doktorasını tamamladı. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde düzenli olarak, Marmara Üniversitesi ve Galatasaray Üniversitesi’nde de zaman zaman çeşitli branşlarda dersler veriyor.

    Daha önceden yayımlanmış eseri:

    "TV Haber Programcılığı ve Bir Örnek: 32.Gün", Etika Yayınevi, Haziran 2000