Açlığınızı Yatıştırın...

Konusu 'Diyet Listeleri' forumundadır ve yaren_76 tarafından 24 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    24 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : yaren_76
  1. yaren_76

    yaren_76 mareşal Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.069
    Beğenildi:
    22
    Ödül Puanları:
    148
    AÇLIĞINIZI YATIŞTIRIN

    Açlığınızı bastırmak için yeşil ışık besinleri tüketebilirsiniz.

    Yeşil ışık besinler: Yağsız et, balık, kümes hayvanları, yumurta, az yağlı peynir, salata, nişastasız sebzeler ve taze meyveler.

    Acıktıkça yiyebileceğiniz meyveler: Elma, kayısı, nektarin, portakal, kiraz, incir, şeftali, greyfurt, armut, üzüm, kivi, erik, limon, çilek, ıhlamur, karpuz, ahududu, mandalina.

    Acıktıkça yiyebileceğiniz sebzeler: Enginar, havuç, sarımsak, karnabahar fasulye, salatalık, tere, kereviz, Brüksel lahanası, yeşil soğan, brokoli, marul, kırmızı lahana, ıspanak , mantar, bal kabağı, soğan, domates, pırasa, şalgam, turp, kabak, biber, beyaz lahana.

    Sarı ışık besinler: Bu diyeti uygularken aşağıdaki karbonhidrat grubundan toplam günde 5 porsiyonun üzerine geçmemeniz gerekmektedir.

    * Beyaz ekmek ...1 ince dilim

    * Buğday ekmeği...1 ince dilim

    * Bulgur (pişmiş)...2 yemek kaşığı

    * Kuru baklagiller...3 yemek kaşığı

    * Çavdar ekmeği... ince dilim

    * Ceviz...3 adet

    * Fındık...10 adet

    * Erişte (pişmiş)...2 yemek kaşığı

    * Hamburger ekmeği...1/2 adet

    * Haşlanmış mısır...1/2 orta boy

    Karışık tahıllı ekmek, etimek inceliğinde; evde yapılmış kek 1 parmak kalınlığında.

    * Kuskus (pişmiş) 2 yemek kaşığı

    * Makarna (pişmiş) 2 yemek kaşığı

    * Patlamış mısır 1 su bardağı

    * Pirinç (pişmiş) 2 yemek kaşığı

    * Pita ekmek 1/2 adet

    * Sebzeli börek 1 avuç içi kadar

    * Sandviç ekmeği 1/3 adet

    * Simit 1/3 adet

    * Tuzlu bisküvi 4 adet

    * Üzümlü ekmek 1 ince dilim

    * Yulaf ekmeği 1 ince dilim

    Ek olarak, her gün aşağıdakileri tüketmenize de izin verilen besinler: 2-3 porsiyon yağsız veya az yağlı süt, yoğurt. Bu besinlerdeki karbonhidratlar hesaba katılmaz. (1 porsiyon= 1 su bardağı) Tekli veya çoklu doymamış yağlardan avakado, badem, zeytin, yer fıstığı, kanola yağı, zeytin yağı veya fındık yağı gibi margarin, salata sosları, mısır yağı, ayçiçek yağı, soya yağı 6 porsiyon. (1 porsiyon=1 tatlı kaşığı)

    Kırmızı ışık besinler: Ekmek, hamur işleri, kurabiyeler, pastalar, tahıl gevrekleri, soslar, hazır çorbalar, şeker, çikolata gibi besinlerle karşılaşınca mutlaka durun.

    Örnek diyet: Bu diyeti yaparken her gün en az 60 dakika yürüyüş yapmanızı öneririz.

    Kahvaltı: 1 su bardağı az yağlı süt+ 1 karper kadar az yağlı peynir+ 1 ince dilim ekmek+ yeşil ışık sebzeler.

    Öğle: Doyana kadar yağsız tavuk, balık veya kırmızı et +yeşil ışık sebzeler+ 2 yemek kaşığı bulgur pilavı veya makarna

    İkindi: Yeşil ışık meyvelerden doyana kadar yenilebilir.

    Akşam: 3 yemek kaşığı kuru baklagil yemeği veya 1 orta boy fırınlanmış patates+ 1 kase az yağlı yoğurt+ yeşil ışık az yağlı sebze yemeği.

    Ara: Doyana kadar yeşil ışık meyve.

    Sebze yemekleri hazırlanırken 1 tencereye 6 tatlı kaşığı yağ eklenmeli.
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.