Açlık Karşısında Nasıl Dayanıklı Olunabilir?

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve Yelizz tarafından 9 Nisan 2007 başlatılmıştır.

    9 Nisan 2007
    Konu Sahibi : Yelizz
  1. Yelizz

    Yelizz Aktif Üye Üye

    Katılım:
    19 Aralık 2006
    Mesajlar:
    445
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    86
    AÇLIK KARŞISINDA NASIL DAYANIKLI OLUNABıLıR



    Özelikle diyete başladığınız zaman, tatlı gıdalara karşı duyulan özlemi bilirsiniz, insanda olağanüstü bir istek uyandırır. Bu isteği bastırmak için size beş öneride bulunacağım:

    · Açlık hissini duyar duymaz hemen bir şeyler atıştırmaya kalkmayın ve on dakika bekleyiniz. Belki bu süre içinde ortaya çıkan o açlık arzusunun önüne geçmiş veya açlık durumunuz herhangi bir gıda almadan da azalmış olacaktır.

    · Bu durumda hemen bir bardak su içiniz. Mideniz dolduğunda doyma refleksi sayesinde açlık hissinizi kandırmış olacaksınız. Mide dolduğu için açlığı daha iyi tolere edebilirsiniz.

    · Yanınızda limon varsa bir dilim kesip suyunu içiniz.ıçilen bir dilim limon suyu açlık hissini azaltacaktır.

    · Büyük öğünler yerine daha sık aralıklarla az gıda yiyiniz. Doyma dorumu beyinde kontrol edilen bir merkez sayesinde yapılmaktadır. Ara öğünleri zevk alarak bekleyiniz.

    · Açlık hissinden uzak durmanın diğer bir şekli ise hareket halinde olmaktır. Sadece kalorinin sınırlanması ile olan bir diyet uzun vadede başarılı olamaz. Onun için kalorinin sınırlanmasının yanı sıra aynı zamanda egzersiz yapmak ve hareket halinde olmak bir o kadar önemlidir.

    Hareketlilik paralelinde verilen kilolar kalıcı olarak verilmiş olan kilolardır.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 9 Nisan 2007
    Konu Sahibi : Yelizz
  3. asusi

    asusi Aktif Üye Üye

    Katılım:
    24 Şubat 2007
    Mesajlar:
    82
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    nane nin de tokluk hissi verdiğini okumuştum..
     
  4. 11 Nisan 2008
    Konu Sahibi : Yelizz
  5. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Açlık hissettiğinizde


    Açlığınızı bastırmak için yeşil ışık besinleri tüketebilirsiniz.

    Bu besinler yağsız et, balık, kümes hayvanları, yumurta, az yağlı peynir, salata, nişastasız sebzeler ve taze meyveler.


    Acıktıkça yiyebileceğiniz meyveler

    Elma, kayısı, nektarin, portakal, kiraz, incir, şeftali, greyfurt, armut, üzüm, kivi, erik, limon, çilek, ıhlamur, karpuz, ahududu, mandalina.


    Acıktıkça yiyebileceğiniz sebzeler

    Enginar, havuç, sarımsak, karnabahar fasulye, salatalık, tere, kereviz, Brüksel lahanası, yeşil soğan, brokoli, marul, kırmızı lahana, ıspanak , mantar, bal kabağı, soğan, domates, pırasa, şalgam, turp, kabak, biber, beyaz lahana.


    Sarı ışık besinler

    Bu diyeti uygularken aşağıdaki karbonhidrat grubundan toplam günde 5 porsiyonun üzerine geçmemeniz gerekmektedir.

    * Beyaz ekmek ..................1 ince dilim

    * Buğday ekmeği.................1 ince dilim

    * Bulgur (pişmiş).................2 yemek kaşığı

    * Kuru baklagiller ...............3 yemek kaşığı

    * Çavdar ekmeği.................1 ince dilim

    * Ceviz ............................3 adet

    * Fındık ...........................10 adet

    * Erişte (pişmiş) ................2 yemek kaşığı

    * Hamburger ekmeği............1/2 adet

    * Haşlanmış mısır ...............1/2 orta boy

    Karışık tahıllı ekmek, etimek inceliğinde; evde yapılmış kek 1 parmak kalınlığında.

    * Kuskus (pişmiş) 2 yemek kaşığı

    * Makarna (pişmiş) 2 yemek kaşığı

    * Patlamış mısır 1 su bardağı

    * Pirinç (pişmiş) 2 yemek kaşığı

    * Pita ekmek 1/2 adet

    * Sebzeli börek 1 avuç içi kadar

    * Sandviç ekmeği 1/3 adet

    * Simit 1/3 adet

    * Tuzlu bisküvi 4 adet

    * Üzümlü ekmek 1 ince dilim

    * Yulaf ekmeği 1 ince dilim


    Ek olarak, her gün aşağıdakileri tüketmenize de izin verilen besinler: 2-3 porsiyon yağsız veya az yağlı süt, yoğurt. Bu besinlerdeki karbonhidratlar hesaba katılmaz. (1 porsiyon= 1 su bardağı) Tekli veya çoklu doymamış yağlardan avakado, badem, zeytin, yer fıstığı, kanola yağı, zeytin yağı veya fındık yağı gibi margarin, salata sosları, mısır yağı, ayçiçek yağı, soya yağı 6 porsiyon.

    (1 porsiyon=1 tatlı kaşığı)


    Kırmızı ışık besinler

    Ekmek, hamur işleri, kurabiyeler, pastalar, tahıl gevrekleri, soslar, hazır çorbalar, şeker, çikolata gibi besinlerle karşılaşınca mutlaka durun.


    Örnek diyet

    Bu diyeti yaparken her gün en az 60 dakika yürüyüş yapmanızı öneririm.

    Kahvaltı:
    1 su bardağı az yağlı süt+ 1 karper kadar az yağlı peynir+ 1 ince dilim ekmek+ yeşil ışık sebzeler.

    Öğle:
    Doyana kadar yağsız tavuk, balık veya kırmızı et +yeşil ışık sebzeler+ 2 yemek kaşığı bulgur pilavı veya makarna

    İkindi:
    Yeşil ışık meyvelerden doyana kadar yenilebilir.

    Akşam:
    3 yemek kaşığı kuru baklagil yemeği veya 1 orta boy fırınlanmış patates+ 1 kase az yağlı yoğurt+ yeşil ışık az yağlı sebze yemeği.

    Ara:
    Doyana kadar yeşil ışık meyve.

    Sebze yemekleri hazırlanırken 1 tencereye 6 tatlı kaşığı yağ eklenmeli.



    (alıntıdır)