Ağzınıza Sürmeyin Yanından Bile Geçmeyin!

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve Kalliste tarafından 26 Ocak 2009 başlatılmıştır.

    26 Ocak 2009
    Konu Sahibi : Kalliste
  1. Kalliste

    Kalliste Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    9.326
    Beğenildi:
    51
    Ödül Puanları:
    153
    MISIR ŞURUBU​


    Bilmeden aslında bir çok üründe bulunan mısır şrubu Amerika'da yaygın olarak kullanılmış tüm dünya gıda sanayine de yayılmıştır. Farkında olmadan neredeyse tüm meşrubatlarda, hamur işlerinde, lokum ve şekerlemelerde, diyabetik ürünlerde, ketçaplarda, salata soslarında, çocuklar için geliştirilmiş bir çok üründe, bazı ekmeklerde, yoğurtlara tat katmak için gibi sebepler bu ve benzeri pek çok üründe mısır şurubu almaktayız. Günlük beslenmede yer alan bu ürünleri kontrollü olarak tüketmeliyiz. Bu refine besinlerin ileride diyabet, kalp damar hastalıkları, şişmanlık görülme rüskini arttırma eğilimi vardır.. Bu nedenle rafine ürünlerden uzak durmakta fayda vardır...


    TRANS YAĞLAR​


    Ocak 2006 itibariyle, üreticileri besin etiketleri üzerinde üründe bulunan trans yağları gösterme zorunluluğunu getiren yasa yürürlüğe girdi. Bunu takiben New York bir ilki başlatarak tüm restoranlarda trans yağ içermeyen yağ kullanma zorunluluğu getirerek büyük adım atılmasını sağladı. Gıda endüstrisini derinden ilgilendiren bu durum başta fast food zincirleri olmak üzere pek çok dünya markasını yeni stratejiler gelişmeye yöneltti. Ancak, malesef henüz ülkemiz bu gelişmelerden pek te nasibini almadı. Bu nedenle bilinçli tüketici olup sizler hazır gıdalardan uzak durarak sağlığınız için bir yarar sağlayabilirsiniz..


    DOYMUŞ YAĞLAR ​


    Doymuş yağlar genel olarak hayvansal gıdalarda bulunur, fazla alındığında kolstrol düzeyini yükseltir, kalp hastalıkları, kanser ve şişmanlık için risk faktörleri oluşturur. Doymuş yağ asitleri insan vücudunda sentez edilirler, hiç yağ yenmese bile bu tip yağ asitleri karbonhidrat ve protein metabolizması ile oluşan moleküllerden sentez edilebilir. Doymuş yağlar en çok et, süt ürünleri, kümes hayvanlarının derisinde ve yumurta sarısında bulunur. Hindistan cevizi, hurma yağı ve kakao yağı gibi bazı bitkisel besinler de doymuş yağ bakımından zengindir..
     
  2. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : Kalliste
  3. alocum

    alocum seviyorummm Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2008
    Mesajlar:
    642
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    teşekkürler
     
  4. 17 Şubat 2009
    Konu Sahibi : Kalliste
  5. pin@rim

    pin@rim sizleri seviyorum Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.720
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    merhaba canım,mısır şurubunun aldığımız üründe olup olmadığını içindekilere mi bakıp anlayabiliriz?yazıyor mu ki bu üründe mısır şurubu vardır diye...? bilgin için teşekkürler.....
     
  6. 21 Şubat 2009
    Konu Sahibi : Kalliste
  7. Nelya

    Nelya NiLoVski Üye

    Katılım:
    16 Şubat 2009
    Mesajlar:
    4.773
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    106
    tesekkurler