Akantoz lekeleri yardım lütfen

Konusu 'Dermatoloji - Deri ve Cilt Hastalıkları' forumundadır ve gha tarafından 21 Temmuz 2010 başlatılmıştır.

    21 Temmuz 2010
    Konu Sahibi : gha
  1. gha

    gha Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    slm hanımlar...boynumun arkası zaman içinde kilo aldıkça kararmaya başladı kir sandım ama buda mümkünmü her gün duş alıp keselenen biri için..doktora gittim kilo aldığın için dderi deforme oluyor kir değil akantoz lekesi dedi kilo almamaya çalış çoğalabilir dedi...bu hastalığa bi çare arıyorum kir gibi çok kötü bi görüntü saçlarımı toplyamıyorum bile yardım edebilcek varmı lütfen senağlama
     
  2. 12 Eylül 2010
    Konu Sahibi : gha
  3. refiaa

    refiaa Aktif Üye Üye

    Katılım:
    13 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    cevap biraz geç oluyo ama :) bendede var bu lekelerden çok sinir bozucu 2 sene önce doktorun werdiği bi kremle geçmişti şimdi yine oldu tekrar başka bi kreme bşldım geçer inş...
     
  4. 24 Haziran 2011
    Konu Sahibi : gha
  5. nymp

    nymp Aktif Üye Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2011
    Mesajlar:
    10
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    çok önemli bir izlenimde bulunmuşsunuz, kilo aldıkça artmaya başlaması onların akantozis nigrikans olduğuna dair mühim bir işaret. bu cildinizin sizi uyardığı mühim bir belirtidir. genellikle iyi huyludur yani altında başka bir sebep yatar ve sebebe yönelik tedavilerle birlikte büyük oranda ortadan kalkar. aynı sorunu yıllarca ne olduğunu bilmeden yaşadım, bu bilgileri daha sonra edindim. ben yaklaşık 30 kilo verdim , kan değerlerim yaklaşık 3 haftada normale yaklaştıkça lekelerde ciddi azalma oldu. bir de bunun yanında bir dermatoloğa kozmetik destek olabilecek kremler için danışabilirsiniz. altta yatan sebep yaygın olarak insülin direncidir (tip2 diyabet), yalnız detaylı tahlil yaptırırsanız insülin direncinin yalnız kilodan mı yoksa metabolik sendroma bağlı bir durum mu olduğunu açıklığa kavuşturursunuz. bunun için aile hekimine danışmanız ilk etapta yeterlidir. tatmin olmazsanız ya da kilonun ardında başka bir tıbbi neden olduğu ortaya çıkarsa (sadece aldığınız kalori sebebiyle değilse) bir endokrinoloğa başvurmanızı tavsiye ederim.
    sorunuzun üzerinden bir sene geçmiş, umarım şimdiye dek sorununuzu çözmüşsünüzdür..
    :KK69:
     
  6. 1 Ekim 2012
    Konu Sahibi : gha
  7. ayschacan

    ayschacan Üye Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    bendede oluştu. Drç hangi kremleri verdi ? ve vücudunun nerelerinde çıkmıştı ?
     
  8. 1 Ekim 2012
    Konu Sahibi : gha
  9. ayschacan

    ayschacan Üye Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Banada yardımcı olabilirmisin ?