Akciğer Embolisi

Konusu 'Pulmonoloji - Göğüs Hastalıkları' forumundadır ve halik tarafından 27 Nisan 2008 başlatılmıştır.

    27 Nisan 2008
    Konu Sahibi : halik
  1. halik

    halik Guest

    Selam arkadaslar kasım 2007 de akciğer embolisi gecirdim ve sizi bu hastalık hakkında bilgilendirmek istiyorum..Bu hastalık tıp dilinde pulmoner emboli olarakta geçmektedir.


    ''ABD'de PE insidansı 650.000/yıl’dır. Her yıl 200.000'in üzerinde hasta ölmektedir. Bu ölümlerin 1/3'ü ilk 1 saat içinde olur. 16.000'in üzerinde hasta tedaviye rağmen ölmektedir. PE nedeniyle tedavi edilen hastaların mortalite oranı %2-10'dur. Fatal PE lerin %50'den fazlasına tanı otopside konmaktadır. PE 50 yaşından önce erkeklerde bayanlardan daha sıktır.

    ileri yaşlarda fark kaybolur. PE peripartum dönemde cerrahi olmayan anne ölümlerinin çok sık nedenidir.''

    evet böyle ciddi bi hastalık geçirdim.bende önce nefes darlığı,göğüs ağrısı,tansiyon dusukluğu ile basladı.ilk gun merdiven cıkarken yoğun bir sekilde nefes darlığı cektim sigara kullandığım icin ona bağladım.sigara icmedim ogun fakat hastalık her gecen gun biraz daha siddetlenmeye basladı ve ben artık istesem de sigara icemez bi duruma geldim.ustune birde aşırı kalp çarpıntısı eklendi.4 gun sonunda doktora gitmeye karar verdim.gittiğim devlet hastanesinde bana kansızlıktan oldugu söylendi ve birsürü ilac yazdılar bende doktora cok rahatsız oldugumu kansızlığın bi insana bu kadar ızdırap vericeğini dusunmedğimi söleyip doktordan cıktım ve yazdığı ilaclarıda almadım.2 gun sonra baska bi devlet hastanesine gittim oda bana bronsit oldugumu söledi.bende doktora gülerek benim hastalığımın baska bişey oldugunu söleyip odasını terkettim.cunku bronsit olmam icin usutmus olmam gerekir oysa ben kalp carpıntısı nefes darlığı tansiyon dusukluğu yasıyorum.her neyse ordan da cıktım ,fakat hastalık her gecen gun daha da ilerlemeye devam ediyordu.artık ben durdugum yerde nefes alamamaya basladım.sonra özel hastaneye gitmeye karar verdim astım dediler astım testi yaptılar astım cıkmadı.psikolojik yapiosun dediler iiyice sinir bozmak icin benim derdim zaten bana yeterken panik atak dediler vs vs. bu arada bana nöbetler glmeye basladı 4kere falan acile gittim oksijen verip eve yolladılar onlarda bulamadı hastalığı.akciğer filmi cekildi orda da hiç bişi cıkmadı.en son 15 gun gecti ve ben artık yataktan kalkamaz duruma geldim ambulansla hastaneye götürüldüm ve bana yine psikolojik yapiosun dediler en son Maltepe Üniversitesi Araştırma hastanesinin aciline gittim artık ya ölücem ya yasıcam o durumdayım.tansiyonum 3 e 6. nefes alamıyorum mosmor olmusum.orda da hemen oksijen falan verildi serum takıldı orda da önce zaturre teshisi koydular eve götürün dediler yada burda kalsın 3 gun icinde ayağa kalkar dediler ,aileme baktım ve onlara eve gidip o merdivenleri cıkabilicek durumda olmadığımı söledim.onlarda herseyi bnmle yasadıkları icin hastanede kalmama karar verdiler.ve sonunda sevgili doktorum Ender Bey sonuclarıma bakınca kan gazıma bakılmasını istemiş.ve hersey orda anlasıldı.hemen eko ya aldılar orda da %80 kalp yetmezliği görüldü.2 gun hayati tehlike yasadım yoğun bi tedavi sonucu 1 ay hastanede yattım cok sukur suan hayattayım.doktorlar bi mucize oldugunu söylediler.kendi hayatımı kendim kurtardım gibi bişey oldu cahil biri olsaydım belki de o doktorların verdiği ilacları icip ölmüştüm.

    kusura bakmayın biraz fazla uzattım sanırım ama size anlatmak istediğim bu hastalık herkesin basına gelebilicek ve geldiği anda gercekten %80 i ölümle sonuclanabilen bi hastalık.benim basıma gelme sebebi ben adet duzensizliğim icin doğum kontrol hapı kullanıyodum artı sigara iciyodum işte bnm hastalığıma tek sebep bu 2 si.sakın ama sakın belli testleri yaptırmadan doğum kontrol hapı içmeyin.ve devlet hastanelerine güvenmeyin.ben hastalığı hala atlatmıs değilim suan coumadin iciyorum kan sulandırıcı ilac. Beni en cok uzen hamileliğim cok tehlikeli gecicek ve ömür boyu akciğer embolisi olma tehlikem olucak.o yuzden sizinde basınıza gelmemesi icin doğum kontrol hapı icmeyin
     
  2. 28 Nisan 2008
    Konu Sahibi : halik
  3. didosh

    didosh Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Mart 2007
    Mesajlar:
    1.524
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    halecegim teekrar cok gecmis olsun, insallah ilerisi icin bir tehliken kalmazda tamamen kurtulursun canim
    iyi düsünelim iyi olsun dimi ama
    cok güzel aciklayici bilgilendirme olmus tesekkurler.a.s.
    hayatim boyunca hic dogum kntrol hapi kullanmadim kullanmayida düsünmüyorum
     
  4. 28 Nisan 2008
    Konu Sahibi : halik
  5. halik

    halik Guest

    cnm cok tşkrler

    inşallah gecicek :) yerimseniben
     
  6. 28 Nisan 2008
    Konu Sahibi : halik
  7. Yaxsxama Dair

    Yaxsxama Dair Hercai hayat... Üye

    Katılım:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    621
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Çok geşmiş olsun canım,Allah bütün hastaların acil şifasını versin...Bizi bilgilendirdiğin içinde teşekkürler.
     
  8. 3 Haziran 2008
    Konu Sahibi : halik
  9. arnisa

    arnisa Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesajlar:
    13
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Çok geçmiş olsun halik. Benimde şuan yeğenim aynı sıkıntıları yaşıyor. Ama onun bacaklarındaki
    damarlarda tıkanıklık vardı. Oradaki pıhtı akciğere atınca senin yazdığın aynı sıkıntıları yaşadı.
    Şuan hastanede. Halen tetkikler sürüyor. Nefes almada zorlanıyor ve çok ağrısı var.
    Mümkünse senin doktorunun ismini ve tlf. nu verirsen belki alternatif yönlendirmeyi o doktora
    yapabiliriz.
     
  10. 9 Şubat 2009
    Konu Sahibi : halik
  11. sunahatun

    sunahatun Aktif Üye Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    slm arkadaslar
    hamile oldugum icin diger oturumlarda yazmayi yeglerdim ama burda akciger embolisini görünce bos gecenedim.
    Ben ne dogum kontrol hapi ne de sigara kullanmiyordum ve akciger embolisi gecirdim,siddetli gögüs agrisiyla acilde müdahale edilmesiyle ve Allahin lütfuyla hala yasiyorum :)
    Suan hamileyim 12 haftalik(cok mutluyum) ama yine ayni hastalik riski gözlemlendigi icin ...ignesi vuruyorum kendime hergün.
    Yani sevgili arkadaslarim,hastalik kimin kapisini ne zaman calacak belli olmuyor,sadece güclü olalim,moralimizi yüksek tutalim,olur mu?
    Allahtan rahatsiz olan herkese acil sifalar diliyorum,sevgilerimle
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 9 Şubat 2009
  12. 7 Nisan 2009
    Konu Sahibi : halik
  13. ayysell

    ayysell Aktif Üye Üye

    Katılım:
    29 Aralık 2008
    Mesajlar:
    78
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    merhaba..yazdıkalrını okuyunca çok korktum..20 yaşındayım..süreklı kalbim sıkışıoyr,tansıoynum düşüyor,merdıvenlerı falan cıkınca hmen yoruluyorum,hiç yaşıtlarım gibi değilim..bu durum benı ck üzüyor..3 kere özel hastahanelere gittm..öss ye hazırlanıyorum,stresten dediler,kansızlık dedıler..paralar çöpe atıpgittim..2 yıldır böyleyım..ama benım sağ göğsümün oralarda iğne gibi bişeylerde batıyo 2 gündür böyle..cok cnm yanıyo uyurken falan ne tarafa dönüp uyuyacağımı şarşırdım...kendı kendıme hep kötü bi ahstalığım var diyordum..sen anlatınca dahada korktum..dayım akciğer kanseri,abimde tüberkulöz..ne yapcağımıda şaşırdım..şu an doktora gitcek hiç durumumuz yok..bıraz daha dayanmalıyım..paar bırıktırene kadar..bunu anlattığın için binlece kez teşekkür ederim sana..Allah yardımcın olsun...saol..
     
  14. 12 Mayıs 2009
    Konu Sahibi : halik
  15. serin deniz

    serin deniz Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    sunahatun merhaba ,
    bende 2 sene önce akciğer embolisi geçirdim ve şu an 6 haftalık hamileyim fraxparin 0.4 mg lık günde 2 kez iğne yapıyorum kendime. senin hamileliğinde şu an bir sorun varmı ? yanıt alablirsem çok sevinirim?
     
  16. 26 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : halik
  17. Lokelani

    Lokelani Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Merhabalar, bende 2 nci hamileliğimin 8 nci ayından sonra öksürük şikayeti ile özel hastaneye gittim beni günlerce zatürre diye oyaladılar zatürrre ilaçları kullandırdılar. Doğumuma bir hafta kala Tıp Fakültesinde bir profesöre gittim ve beni acil emboli şüphesiyle hastaneye yatırdı ve akciğer embolisi geçirdim tetkikler sonrasında genetik yatkınlığım olduğu kararına varıldı ve bende comodin kullanıyorum. Emboli geçirdikten sonra hamile kalan, hamile iken iğne kullanan arkadaşlarım hamileliklerinizin neticesi ne oldu? Merak ediyorum.
     
  18. 26 Ağustos 2009
    Konu Sahibi : halik
  19. Lokelani

    Lokelani Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Merhabalar suna hamileliğin nasıl geçiyor merak ediyorum