Aklınızda bulunsun..

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve brn tarafından 8 Ekim 2007 başlatılmıştır.

    8 Ekim 2007
    Konu Sahibi : brn
  1. brn

    brn Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    230
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Merhabalar,
    Hepinizin başına gelebilir diye bilgi amaçlı bir tecrübe; Olay kısaca, haberim ve onayım olmadan yurtdışı sitelerde alışveriş yapmak için kredi kartımın kullanılması ve tarafıma 1.3 milyar TL civarı bir borç çıkarılmasıyla ilgili. Bankanın uyguladığı, limit aşımı durumunda cep telefonuna SMS uyarı mesajı gönderme hizmeti sayesinde, alışverişin yapılmasından 4 gün sonra olaydan haberim oldu. Buna karşılık benim yaptıklarım ise şöyle: Öncelikle, bankanın web sitesinden alışveriş detayını aldım ve
    alışverişin yapıldığı birbirinden farklı 3 firmanın da e-posta adresleri ve faks numaralarına durumu anlatan, siparişin iptali ve para iadesini talep ettiğim
    mesajlar gönderdim. (3 firmadan sadece biri yanıt verdi. Gönderdikleri e-posta'da web sitelerinden benim adıma yapılmış 30 USD tutarındaki alışverişi iptal ettikleri ve parayı iade ettikleri yazıyordu)

    Daha sonra, Avukat tavsiyesiyle, Mesafeli Satışlar Yönetmeliği'nin 10. maddesi'nin uygulanmasını isteyen bir ihtarnameyi, ilgili bankaya noter aracılığıyla gönderdim.
    İhtarnamede olayları kısaca kronolojik olarak anlattm, karttan çekilmiş olan
    miktarın ihtarın tebliğinden itibaren en geç 10 gün içinde iade edilmesini
    istedim. Aksi takdirde, bankanın temerrüde düşeceğini ve dava açılacağını da
    hatırlattım.

    Öğrendiklerim: Kartla satın alınan mal veya hizmet size ulaşmamış olmak
    kaydıyla parayı geri alma hakkınız vardır. İnternet üzerinden mal satan
    kuruluşlar banka ile yapmış oldukları sözleşmelerde bu paranın banka
    tarafından her an geri alınabileceğini peşinen kabul etmiştir.

    Sonuç: Yaklaşık 1.300.000.000 TL'lik alışveriş tutarının tamamı 10.
    günün sonunda kartıma iade edildi. (Mutlu Son!)

    Ek Bilgi:
    Mesafeli Satışlar Yönetmeliği'nin 10. maddesi: Geri Ödeme, Madde 10: Mesafeli sözleşmelerde, ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını tüketiciye iade eder:hooray: