Aman Diyet hatalarına yakalanmayın!

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve beyaz toprak tarafından 27 Ekim 2007 başlatılmıştır.

    27 Ekim 2007
    Konu Sahibi : beyaz toprak
  1. beyaz toprak

    beyaz toprak çirkin ama tatlı cadı=) Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    4.948
    Beğenildi:
    22
    Ödül Puanları:
    148
    Kilo vermek istedikçe, kilolara kilo katıyoruz. Yine de diyet yapmaktan vazgeçmiyoruz. Oysa zayıflamanın tek yolu bugüne kadar yaptığımız yanlışların farkına varmak, o kadar!
    Yanlış: Kilo vermek için kalori bombalarından vazgeçmeli.
    Hayatımızda pizza ya da çikolata olmaksızın kilo vermek mümkün değil. Tüm ciddi araştırmalar yemek yemek insana keyif vermediği sürece insanların kilo veremediğini ortaya koyuyor. Dikkat edilmesi gereken öğün tabaklarının az yağlı, vitamin, protein ve mineral içerikli olması.

    Yanlış: En iyisi mümkün olduğunca az yemek.
    Vücudun ihtiyacı olan enerjiyi karşılayacağından daha az yersek, metabolizma yavaşlıyor. Vücut normal beslenme konumuna geçtiği andan itibaren daha hızlı kilo almaya başlıyoruz. Çünkü vücudumuz az enerjiyle yaşamayı öğrenmiştir ve gelecek açlık tehlikesi karşısında hemen önlemini alır.

    Yanlış: Düşük kalorili yiyecekler kilo vermede yardımcıdır.
    90'ların başında, global şişmanlığın suçlusunun şeker olduğu ilan edildiğinden bu yana besin üreticileri düşük kalorili yiyeceklerin zayıf kalmak için yeterli olduğu konusunda konuşup duruyorlar. Ancak sorun; yağsız birçok besin maddesinin hiç tadının olmamasından dolayı aynı zamanda şişmanlatan şekeri yiyeceklerimize lezzet katıcı olarak ilave ediyoruz. Bu durumda, yağsız yiyecekler bir süre sonra birer kalori bombasına dönüşüyor.

    Yanlış: Vejetaryenler zayıf insanlardır.
    Çizgiyi aştığımız sürece yediğimiz her besin maddesinden kilo alırız. Vejetaryenler de hayatlarını zayıf insanlar olarak geçirmezler. Etsiz öğünler de, omlet, peynir, hamur, kuruyemiş gibi gerçekten kilo yapan besinlerden oluşabilir.



    Yanlış: Zeytinyağı yerine margarin kullanmak şişmanlatıyor.
    100 gram margarinde 750 kalori, aynı miktarda zeytinyağında 900 kalori bulunuyor. Zeytinyağı için söylenen sadece daha sağlıklı olduğudur.

    Yanlış Kilo vermenin en kolay yöntemi bir öğünü atlamaktır.
    Eğer öğle yemeğinden vazgeçerseniz akşamüstü çekici bir çikolata parçasının ağına düşmekten kendinizi alamazsınız. Her insan günlük aktivitelerini sürdürebilmek için bir enerjiye gereksinim duyar. Eğer bu enerjiden mahrum kalırsa vücut kısa ya da uzun vadede gerekli enerjiyi bulmak için açlık krizlerine girer.

    Yanlış: Vücut geceleri gündüzden daha az kalori yakar. Bu yüzden akşamları yememek gerekir.
    Vücut fazla kalorileri sabah sekizde nasıl depoluyorsa akşam sekizde de aynı şekilde depolar. Kilo vermek isteyenler için öğün atlamak psikolojik bir baskı bile yaratabilir.

    Yanlış: Sigara zayıflatır.
    Birçok kişinin sigarayı bıraktıktan sonra kilo aldığı doğrudur. Bu, dudak alışkanlığı dolayısıyla sürekli ağızlarında bir şeyler bulundurmak istemelerinden kaynaklanmaktadır. Oysa sigara içenlerin tümü zayıf değildir.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 28 Ekim 2007
    Konu Sahibi : beyaz toprak
  3. beyaz toprak

    beyaz toprak çirkin ama tatlı cadı=) Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    4.948
    Beğenildi:
    22
    Ödül Puanları:
    148
    Aldığımız kilolarda ne yediğimiz kadar hangi saatte yediğimiz de önemli rol oynuyor. Dr. Murat Topoğlu ve Dr. Murat Tunç günün belli saatlerinde metabolizmamızın çok hızlı çalıştığını geri kalan zamanlarda ise oldukça yavaş hareket ettiğini belirtiyor. Yani kısacası artık ne yediğimiz kadar ne zaman yediğimiz de önem kazanıyor.

    ıyi bir kahvaltı ihtiyacı

    Sabah: Metabolizmanın oldukça hızlı, enerji ihtiyacımızın da fazla olduğu sabah saatlerinde güne iyi bir kahvaltıyla başlamak gerekir. Kahvaltıda kepek ekmeği, peynir, domates, salatalık hem tok tutmaları hem de besleyici olmalarından dolayı mutlaka tüketilmelidir. ılk yendiklerinde tok tutuyor gibi görünmelerine rağmen sonradan açlık hissini uyandıran bal, reçel gibi şekerli besinlerden uzak durmak ya da çok az miktarda tüketmek gerekir.

    Kalori yakma hızı

    Öğle: Öğlen saatlerinde de vücudun kalori yakma hızı oldukça yüksektir. Bu nedenle günlük enerji ihtiyacımızın üçte ikisini bu saate kadar tüketmemizde yarar vardır. Kalori değerleri yüksek olduğundan öğle yemeğinde et ve et grubu ağırlıklı beslenmek daha doğrudur. Böylece bu besinler daha kolay sindirilirler.

    ıkindi: Saat 16.30-17.00 civarında kan şekerinde bir düşüş olabilir. Bu saatlerde meyve ya da küçük sandviçler yiyerek bu durumu önleyebilirsiniz. Ancak diyet döneminde bisküvi vb. yüksek kalorili yiyeceklerin light olanlarını tercih edebilir ya da normal olanların miktarını sınırlayabilirsiniz.

    Metabolizma yavaşlar

    Akşam: Akşam saatlerinde metabolizma hızımız yavaşlar. Bu saatlerde fazla aşırıya kaçmadan yemek yenmelidir. Sebze yemekleri, salata, çorba, ya da ızgara et gibi kolay hazmedilen besinler küçük porsiyonlar halinde tüketilmelidir. Ancak maalesef Türk Toplumu olarak akşam yemeklerini çok daha ağır yemekleri fazla miktarda yiyoruz. Yemek sonrası hareket de fazla olmadığı için yediklerimizin tamamı sindirilemiyor ve yakılamıyor. Özellikle bir de akşam yemeğinden sonra sürekli bir şeyler yenmeye devam edildiğinde durum daha da karmaşık bir hale dönüşüyor.

    Sürekli tartılmayın

    - Zayıflama eşofmanlarının, korselerin, kilo verdirdiğine inanmak yanlıştır. Bunlar vücudun biraz daha fazla su kaybetmesine neden olur ama yağlar parçalanmaz.

    - Hemen her gün tartıya çıkıp kilonuzu kontrol etmeyin. Haftada 1 veya 2 kez tartılmak yeterlidir.

    - Aç karnına içilen sirke, limon ve greyfurt suyunun, kekik çayının zayıflatıcı etkisi yoktur. Eğer sindirim sistemi rahatsızlığı varsa özellikle sirkenin zararlı etkileri olabilir.

    - Aç kalmak, yani sabah ve öğlen bir şey yememek, akşam ne varsa yemeye yöneltir. Bu da kilo vermeyi zorlaştırır.

    Kimler diyet yapamaz?

    - Hamileler zayıflama diyeti yapmamalıdır. Ancak ıdeal kilosunun üzerinde hamileliğe başlayanlar ilk 3 ayı kilo almadan tamamlayıp daha sonra beslenmelerine ilaveler yaparak kilolarını 9-12 kg aralığında tutmaya çalışabilirler.

    - Emziren anneler için yeterli ve dengeli beslenme önemlidir. Zayıflama diyeti anne sütünde verimsizliğe sebep olur. Bu dönemde süt salınımı ile doğal bir zayıflama gerçekleşir. Ancak süt verme dönemi bitince kilo vermek için bir uzmandan yardım alarak diyet yapılabilir.

    - Diyabet, böbrek veya karaciğer hastalığı gibi kronik hastalığı olanlar zayıflamak için kesinlikle uzman kontrolünde diyet yapmalı kendi başlarına diyet yapmamalıdır.:1no2:
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 12 Ocak 2010