Anne Adaylarina Beslenme Önerİlerİİ....

Konusu 'Gebelik' forumundadır ve eda_naz tarafından 22 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

    22 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : eda_naz
  1. eda_naz

    eda_naz Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.254
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
    Anne Adaylarına Beslenme Önerileri
    Uzmanlar, anne adaylarının gebelik süresince en fazla 10-14 kilogram
    alması gerektigini belirterek, gebelik döneminde beslenmeye dikkat
    edilmesini istediler.

    Saglık Bakanlıgı Ana Çocuk Saglıgı ve Aile Planlaması Genel Müdürlügü'nün
    hazırladıgı bilgi notunda, anne ve çocuk sıgı uzmanlarının uyarılarına yer verildi.

    Buna göre, uzmanlar annenin gebelik süresince 10-14 kilogram agırlık
    kazanması ve annenin agırlıgının her ay düzenli olarak ölçülmesi
    gerektigini belirtiyor. Hamilelik döneminde alınan besinlere özellikle
    dikkat edilmesini isteyen uzmanlar, şu önerilerde bulunuyor:

    * C vitamini tüketimine her ögünde yer verin. Her gün en az 1 su bardagı süt,
    yogurt, ayran için veya 2 kibrit kutusu kadar peynir veya1-2 yemek kaşı ı çökelek yiyin.

    * Mercimek-bulgur karışımı yemekleri sık yiyip, yanında portakal, mandalina, domates,
    maydanoz, yeşil biber, taze so an gibi C vitamininden zengin sebze ve meyveleri tüketin.
    Yemekle birlikte çay içmeyin. Çay veya kahveyi ögün aralarında
    (yemek yedikten 1-2 saat sonra) için.

    * Hamile kaldı ınızda, agırlı ınız normal ise her ay 1-1.5 kilogram agırlık kazanacak şekilde
    yediklerini ayarlayın. Çok zayıfsanız biraz daha kilo alın. Şişmansanız şekerli, unlu,
    yaglı yiyecekleri az yiyin.

    * Sebzeleri, meyveleri, pirinç, mercimek, nohut gibi yiyecekleri iyice yıkayın.
    Kuru baklagilleri önce yıkayıp, ıslattıktan sonra pişirin.

    * Boşaldıktan sonra yıkanmış da olsa deterjan ve ilaç kavanozlarına yiyecek ve içecek
    koymayın. İyotlu tuz kullanın.

    Az ve sık yiyin
    Gebeligin ilk döneminde yemek ögünleri sayısının artırılarak, yemek miktarının
    azaltılabilecegini, yemeklere yogurt ve limon eklenmesinin tüketimi kolaylaştıracagını
    belirten uzmanlar, kızartmalardan da kaçınılması gerektigini ifade ediyorlar.

    Gebelik süresince annenin yetersiz ve dengesiz beslenmesi halinde,anne ve çocuk saglıgının
    olumsuz etkilenecegini vurgulayan uzmanlar, bu durumda annenin kansız kalabilecegini,
    çabuk yorulacagını, hastalıklara yakalanma riskinin artacagını ve iyileşme süresinin
    uzayacagını belirtiyor.

    Anne adaylarında protein tüketiminin az olması halinde de bacak ve göz kapaklarında şişme
    gibi belirtiler ortaya çıkacagına işaret eden uzmanlar, anne adaylarının yeterli D vitamini
    alması için güneşten yeterince yararlanmaları gerektigini dile getiriyorlar