'Anti-aging yağları' kullanma kılavuzu

Konusu 'Anti-Aging - Sağlıklı Yaşam ve Yaşlanma' forumundadır ve Kalliste tarafından 20 Aralık 2008 başlatılmıştır.

    20 Aralık 2008
    Konu Sahibi : Kalliste
  1. Kalliste

    Kalliste Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    9.326
    Beğenildi:
    51
    Ödül Puanları:
    153
    Yaşlanmayı geciktirici bir beslenme düzeni oluşturmak için işe yağ seçimi ile başlamak çok önemlidir. Katı olan tüm yağlardan uzak durup, sadece bitkisel olanların lezzetiyle yetinmek gerekir Yaşlanmayı geciktirici bir beslenme düzeni oluşturmak için işe yağ seçimi ile başlamak çok önemlidir. Katı olan tüm yağlardan uzak durup, sadece bitkisel olanların lezzetiyle yetinmek gerekir..


    BıTKıSEL OLMALILAR
    * 'MAMIŞ' olanları tercih edin.


    ıki çeşit 'doyMAMIŞ' yağ vardır; 'tekli doyMAMIŞ' yağlar ve 'çoklu doyMAMIŞ' yağlar... Sizin sağlıklı kalmanıza yarayanlar Omega-3 yağlar olarak bilinir. Omega-3 çoklu doymamış yağlardandır. Kanola yağı, ceviz, ceviz yağı, avokado ve keten tohumunda bol bulunur. Birçok insan diğer doymamış yağların faydasına inanır. Mesela daha çok zeytinyağında ve diğer kabuklu yemişlerde bulunan Omega-9'lar yaşlanmanızı geciktirir. Bu yağların ortak yönünü fark ettiniz mi? Doğru bildiniz; hepsi de bitkiseldir ve bitki özlü yağların çoğu kalbinizle dosttur.


    DAHA AZ OMEGA-6
    * Orantıyı izleyin.


    Yağ konusu oldukça karmaşıktır fakat bu yazıyı okurken sıkılıp gazeteyi elinizden bırakma riskinizi göz önünde bulundurarak, çok detaya girmeyeceğiz. Birçok doktor, soya fasulyesinde ve mısırda bulunan Omega-6 yağlarından kaçınmanız gerektiğine inanır. Birçok yağ uzmanı da Omega-6'ların sizi gençleştirmeye yarayacak hiçbir faydası olmadığına inanır. ışte bu nokta, "Kumarhanelerde kaç tane 52'lik iskambil destesi bulunur?" sorusunun cevabı kadar tartışmalıdır. Bu oranın bir ideali vardır, o da 1'e 4'tür. (1 gram Omega- 3'e karşılık 4 gram Omega-6) Halbuki ortalama bir Amerikalı, aldığı her 1 gram Omega-3'e karşılık 20 gram Omega-6 tüketir. Bu da şu demek olur: Çok fazla Omega-6 yağı tüketiyoruz!

    KATILAR TEHLıKELı
    * Katı yağlardan kaçın!


    Sağlıksız doymuş yağlar dört ayaklı hayvanlardan üretilen ürünlerde bulunur. (Kırmızı et, tereyağı, tam yağlı peynir vb.) Ayrıca hurma ve hindistancevizi yağı da doymamış yağlardandır. Bu yağları en kolay şöyle tanırsınız; oda sıcaklığında katıdırlar. Sandviçinize sürecek bir şey mi arıyorsunuz? Tereyağını es geçin ve hardal, humus, domates sosu ya da zeytin ezmesini deneyin.

    * Trans yağlara sırtınızı dönün!


    Trans yağlar 'hidrojene edilmiş' yani bozulmalarını geciktirmek ve kokmalarını engellemek için işlemden geçirilmiş yağlardır. Aslında hidrojene işlemi işe yarar... Trans yağlarla yapılmış yemekler oda sıcaklığında bozulmazlar, ömürleri uzar. Fakat bu yağlar tüm yağlar arasında en SAĞLIKSIZ olanıdır. LDL kolesterolünüzü arttırarak sağlıklı HDL kolesterolünüzü düşürürler. Yani vücudunuzun ihtiyacı olan şeyin tam tersini yaparlar.

    Bu konudaki bilgiler önce pcye kaydedildiğinden kaynağı unutulmuş, alıntıdır..Konu sahibine bilgiler için teşekkür ederiz.
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2009
  2. 10 Ocak 2012
    Konu Sahibi : Kalliste
  3. betulunlifleri

    betulunlifleri Yeni Üye Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    122
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ... teeşekkürler...
     
  4. 6 Şubat 2012
    Konu Sahibi : Kalliste
  5. cimenyesilim

    cimenyesilim Aktif Üye Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    29
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    Tereyağını sağlıklı diye bilirdim..