Aşırı stresi kontrol etme önerileri

Konusu 'Psikoloji - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve Yeliz tarafından 27 Mart 2007 başlatılmıştır.

    27 Mart 2007
    Konu Sahibi : Yeliz
  1. Yeliz

    Yeliz Popüler Üye Üye

    Katılım:
    19 Mart 2007
    Mesajlar:
    3.046
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    Çalışanların çoğunun işyerinde stres yaşadığı ve bunun üstesinden gelmeye çalıştığı biliniyor. Yoğun stres sadece iş yaşamını değil, sağlığı da olumsuz etkiliyor. Aşırı stres, kalp problemleri, kan basıncı yüksekliği, ekzama, alerji, migren, diş gıcırdatması, öfke ve aşırı yorgunluk gibi
    sorunlara neden olabiliyor. Günlük yaşamda az veya çok mutlaka karşılaşılan stresle baş etmek mümkün.

    Stres faktörünü belirleyin
    Hayatınızda sizi strese sokan sebep ne? Son teslim tarihi mi? Ev ve işyerinizdeki sorumlulukları birlikte mi yapmaya çalışıyorsunuz? Bu gibi sorularla stres kaynağını tespit edin.

    Değişebilenler ve değişmeyenlere göz atın
    Değiştirebileceğiniz veya değiştiremeyeceğiniz şeyleri gözden geçirin.
    İşiniz pazarlama veya satışsa streslenebilirsiniz. Bunu değiştiremezsiniz. Ama 07:35 trenine yetişmek için acele ediyorsanız ve her defasında
    yetişemiyorsanız, üzülmenize gerek yok. Yapmanız gerekense zamanınızı daha doğru planlamak veya treni kaçırdıysanız diğer treni beklemek kadar basittir.

    Gerçeküstü beklentilerinizden vazgeçin
    Süpermen veya olağanüstü yeteneklere sahip bir kadın değilsiniz, böyle olmaya çalışmayın. Gerçek olmayan hedefler sadece sizi üzer, stresinizi artırır. Ana hedefe ulaşmak için, ulaşılabilir küçük hedefler belirleyin.

    Pozitif düşünün
    Kendinizi 'çok aptalım' diye suçlamayın ya da 'bugün dünden daha kötü olacak' diye önyargılı olmayın. Bu ruhsal sıkıntıya neden olur ve gün boyunca sizi engeller.

    İş ve yönetim teknikleri öğrenin
    Öncelikli görevlerinizin ve yapmak zorunda olduğunuz işlerinizin yer aldığı bir liste yapın. Sıfır noktasında olduğunuz en acil durumlarda sizin
    nasıl hareket edeceğinizi belirlemenizi sağlar.

    Kendinize zaman verin
    Düşünsel, duygusal ve fiziksel zindelik için düzenli olarak ara verin. Yani bir an için kalkın ve kaslarınızı gererek pencereden dışarı bakın veya
    kısa bir yürüyüşe gidin.

    Yardımcı edinin
    Kahraman olmaya çalışmayın. Etkili yöneticiler yardım alır ve küçük işlerle uğraşmaz. Ev işlerinde sana yardımcı olması için birini tutabilir veya
    eşiniz ile çocuklarınızın kendi işlerini yapmalarını sağlayarak angarya işlerden kurtulabilirsiniz.

    Dikkat dağıtıcı şeylerden vazgeçin
    Eğer acil bir işi yetiştirmeye çalışıyorsanız, işinizi bitirinceye kadar kapınızı kapayın, telefonları telesekretere yönlendirin. Projeyi bitirmek için
    oldukça fazla bir zamanınız olacak. Dikkatini yapmanız gereken işe verdiğinde daha az üzülecek ve sıkılacaksınız.

    Strese neden olan yiyecek ve içeceklerden uzak dur
    Kafein, nikotin ve alkol stres seviyesini artırır. Bu tetikleyicileri alırken dikkatli olmalı, fazla tüketmemeye özen göstermelisiniz.

    Egzersiz yapın
    Stres kaynayan bir çaydanlık gibi vücudunuzu sarsar, zarar verir. Bu nedenle haftada en az 2 kere 20 dakika süreyle egzersiz yapın ve vücudunuzdaki toksinleri atın.

    Rahatlama tekniklerini deneyin
    Masaj, meditasyon, nefes egzersizleri yapın. Gülmenin rahatlatan gücünden yararlanın.

    Gerekirse destek alın
    Eğer bunların hepsini yapmanıza rağmen stresiniz azalmıyorsa profesyonel yardım alın. Bu konuda uzman bir terapistten destek almanız yararlı olacaktır.
     
  2. 19 Ekim 2010
    Konu Sahibi : Yeliz
  3. UykusuzPrenses

    UykusuzPrenses Modern Jessica Rabbit =) Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2007
    Mesajlar:
    569
    Beğenildi:
    9
    Ödül Puanları:
    108
    Stresli bi insanım. Bu hep böyleydi artık bir nebze kabullendiğimi söyleyebilirim. Tek bildiğim, faydasını gördüğüm şey spor yapmak oldu. Çok olumlu bir enerji veriyor spor yapmak insana, gönül rahatlığıyla garanti verebilirim faydasını görürsünüz.