Asus f3s serisi

Konusu 'Tüketici Şikayetleri' forumundadır ve DIPTISDIPTIS tarafından 15 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    15 Eylül 2009
    Konu Sahibi : DIPTISDIPTIS
  1. DIPTISDIPTIS

    DIPTISDIPTIS Rüzgar Ege ❤️ Pro Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    6.469
    Beğenildi:
    3.532
    Ödül Puanları:
    163
    bugün itibari ile bu firmayı ve teknik servisini mahkemeye veriyorum!
    ciddi manada kızgınım!:kızgın:
    ortalama 120 tane (daha fazla vardı okumaya ömrüm yetmez) kasa çatlağı problemi okudum
    malesef bende aynı maduriyetdeyim kasam çatladı!
    bunun kullanıcı hatası olduğunu savunuyorlar!
    ya bütün f3s serisi kullanıcıları pc kullanma özürlü yada üretim hatası!
    teknik servisi aradığımda gayet kabaca bir üslupla karşılaştım (ulaşmakda ayrı problem)
    üstelik servise giden cihaz kolay kolay geride dönmüyor:smiley-cool:
    bu kadar büyük bir firmadan bunu beklemezdim
    prosedürü tam bilmiyorum ama yardımcı olacak arkadaşlar varsa sevinirim:1ninca:
     
  2. 24 Eylül 2009
    Konu Sahibi : DIPTISDIPTIS
  3. buzdevri

    buzdevri **** Üye

    Katılım:
    31 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    5.660
    Beğenildi:
    12
    Ödül Puanları:
    148
    Öncelikle tebrik ederim Sizi..bırakmayın peşini, insana beyinsiz muamelesi yapıyorlar....
    Daha önce lazım olur diye sakladığım bir yazıyı yolluyorum size belki faydası olur...Biraz uzun ama be baya bilgi edinmiştim.



    Ayıplı malı firmaya,mağazaya bildirdiğinizde en iyi ihtimal ürünü fabrikaya gönderip inceletmeleri gerektiğini söylerler. Bu, haftalar, aylar sürebilir. Birçok kişiye sinir nöbeti geçirten bekleme süresi sonunda ürün değiştirilse veya tamir edilse bile yaşadığınız zahmet yanınıza kâr olarak kalır. Ya da ; sonuca ulaşamayacağınızı peşinen kabul edip, ürüne verdiğiniz paranın üzerine bir bardak soğuk su içersiniz. Eğer internet kullanıcısı iseniz soğuk suyunuzla birlikte bilgisayarınızın başına geçip şikayet sitelerine yaşadıklarınızı yazabilirsiniz de. Kurumsal şirketler genellikle sanal âlemdeki itibarlarını korumak için buralarda yer alan şikâyetleri dikkate alır. Almayanlar daha çok tabii ki.
    Hâlbuki ayıplı-kusurlu ürünü karşısında ilgisiz satıcıyı/üreticiyi "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti"ne şikâyet etmeniz, hatta edeceğinizi söylemeniz bile mağduriyetinizin giderilmesi için yeterli. Eğer haklıysanız anında ya da en geç üç ay içinde sorununuz çözülür. Çünkü kaymakam, belediye başkanı, tüketici ve üretici derneklerinin temsilcileri ve avukatlardan oluşan bu heyet önünde itibarının zedelenmesini istemeyen satıcı/üretici ürünün sorununu hemen giderecektir.

    Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvuru ücretsiz. ılçe kaymakamlığına veya adliyeye gidip başvuruda bulunabilirsiniz. Tüketici mahkemesi gibi harç, pul masrafı filan ödemenize gerek yok. Tüketiciler Birliği de tüketicileri bilinçlendirmek için "sertifikalı tüketici eğitimleri" başlattı. Geçen ayki eğitimine her biri farklı meslekten 30 kişi katıldı. Avukat Bülent Deniz ve Bakırköy tüketici sorunları hakem heyeti üyesi Aydın Ağaoğlu'nun verdiği eğitimlerin sonunda katılımcılara "tüketici sertifikası" verildi.
    Hak arama yollarını ve bilinçli tüketimi öğrenen sertifikalı tüketiciler, öğrendiklerini çevrelerindekilerle paylaşma misyonunu da yükleniyor. Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, tüketicilerin yaşadıkları mağduriyetlerin büyük çoğunluğunun bilgisizlikten kaynaklandığını söylüyor. Nitekim eğitime katılanlar; "Eğer Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nden daha önce haberdar olsaydık yaşadığım mağduriyetler için başvururdum." yorumunu yaptı.
    Bir şirkette kalite yönetimi asistanı olarak çalışan Bilal Öztürk (44) bilinçli tüketici olmak için eğitime katıldığını söylüyor. Aynı zamanda üretici olan Öztürk, bu zamana kadar çok mağduriyet yaşadığını belirtiyor. Bu sebeple tüketici haklarını öğrenmeye daha çok ihtiyaç duyduğunu düşünüyor.
    Özel bir eğitim kurumunda yönetici olarak çalışan Neşe Yaşa (27) ise geçtiğimiz yıl çok mağduriyet yaşamış. Tüketici haklarıyla ilgili internette araştırma yaparken eğitimlerden haberdar olmuş. Neşe Hanım, ders sonunda şikayetlerine çözüm bulduğunu söylüyor. Sirel Özata (30), derslere başına gelmesi muhtemel sorunlar için haklarını öğrenmek amacıyla gelmiş. Ziraat Mühendisi Özata, sertifikalı bir tüketici olarak öğrendikleri çevresiyle paylaşacak. Sertifikalı tüketici" eğitimleri Tüketiciler Birliği'nin genel merkezinde yapılıyor. (0212 567 97 44�567 97 55)

    ***
    Ayıplı mal ve hizmet nedir?

    Tüketicinin beklediği hizmetlerde eksiklik olursa, maldan sağlacağı yarar tamamen ortadan kalkarsa ya da aldığı maldan zarar görürse 'ayıplı mal ya da hizmetle karşılaşmış olur.

    Tüketicinin hakkı

    Tüketici, mal eline geçtiği andan itibaren otuz gün içerisinde (ayıp ilk bakışta anlaşılamayacak durumda bu süre 2 yıldır) ayıbı satıcıya bildirip; bedel iadesi, değiştirme, ayıp oranında bedelden indirim, ücretsiz tamir haklarından birini isteyebilir.

    Fiyat etiketlerini ve faturaları inceleyin

    Malların üzerine kolaylıkla görülebilir, okunabilir şekilde o malla ilgili tüm vergiler dahil fiyat, üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içerir etiket konulması zorunludur. Etikette yazan fiyat ile kasada size söylenen fiyat arasında fark olması halinde, tüketici lehine fiyatı ödeyerek ürünü satın alabilir. Yukarıdaki hakları kullanmanızı engelleyecek kuralları faturaya yazıyorlar. ıade olmaz, indirim yapılmaz gibi. Faturaları inceleyin ve bunları göz önünde bulundurarak alışveriş yapın.

    Garanti

    Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgarî iki yıldır. Bu süre zarfında garanti kapsamındaki her türlü servis hizmeti ücretsizdir. Ürün serviste 15 iş gününü aşacak şekilde kalacaksa, bu süre zarfında ihtiyacınızı karşılayacak benzer özelliklere sahip ürünü satıcı size vermek zorundadır. Servis süresi 30 iş gününü geçemez, bu süreyi aştığı durumlarda satıcı, tüketicinin ürününü değiştirmek veya para iadesi yapmak zorundadır.

    Tüketici Sorunları Hakem Heyeti

    Tüketici haklarınızla ilgili karşınıza çıkacak sorunların çözüm yeri Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ve 'Tüketici Mahkemeleri'dir. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, kaymakamlık bünyesinde bulunur. ıl Hakem Heyetleri de sanayi ve ticaret il müdürlüğü bünyesinde... Eğer aldığınız ürün veya hizmetin ücreti 790 liradan az ise kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne ücretsiz başvurabilirsiniz. Burada verilen karar, mahkeme kararı niteliği taşıyor ve icra kabiliyeti var. Fakat ürünün fiyatı 790 liradan fazla ise verilen kararların icra kabiliyeti yok ve mahkemeler için kesin delil niteliği taşımıyor. 790 liradan fazla fiyatı olan ürünler için tüketici mahkemelerine başvurulması önerilir.

     
  4. 3 Kasım 2009
    Konu Sahibi : DIPTISDIPTIS
  5. cloudy

    cloudy en iyi koca ölü kocadır:) Üye

    Katılım:
    13 Aralık 2008
    Mesajlar:
    3.911
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    aynı sorun bendede var malesef
    asus f3e serisi bir laptop kullanıyorum anlayamadığım şekilde kasam çatladı
    nette biraz araştırma yaptım bu sorunu bir tek yaşayan ben değilmişim
    kullanıcı hatası diyolar ama kasayı kıracak şidetle laptopu yere düşürsek çalışması mucize olurdu herhalde
    ekranı hasar görmez miydi cd sürücüsü bozulmaz mıydı
    en ufak bir hasarı yok ama kasam çatlak
    dün bir internet sitesinde firma yetkililerine şikayetimi ilettim
    orda aynı sorunla karşılaşan bir çok kişinin mağduriyetleri giderilmiş
    firma yetkilileri cevap vermiş göstermelik cevaplar mı yoksa gerçekten ilgilendiler mi bilmiyorum
    kızlar lütfen sonuç alırsanız benide bilgilendirin