"ateşe atmak" deyiminin eş manalısı başka deyim arıyorum

Konusu 'Eğitime Dair (Eğitim Şart !)' forumundadır ve decemBer tarafından 17 Ağustos 2010 başlatılmıştır.

    17 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : decemBer
  1. decemBer

    decemBer Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    18 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    4.490
    Beğenildi:
    128
    Ödül Puanları:
    153
    bacılar kafam durdu imdat sempatiksalakcinni amatör olarak çeviri işi yapıyorum da, böle bişi çıktı karşıma. yardım edebilcek olan var mı? ateşe atmak deyimiyle aynı manaya gelen başka bir deyim?

    asıl nerde geçiyo diyeceksiniz. şimdi bi kız bi çocuğu seviyo. ama çocuk da işyerindeki başka bi kızı seviyo, sevgililer onla. bu çocuğa aşık olan kız da oğlanla bilerek aynı işyerinde çalışmaya başlıyo. onlar hakkında konuşan başka 2 kişinin konuşmalarını çeviriyorum şu an. kızın kendini böyle yaparak ateşe attığını sölüyolar lakin...

    2 tane benzer cümleyi ardarda kullanmışlar. birinde "stand under waterfall" deyimi, diğerinde "jump into a meat shredder over it" deyimini kullanıyolar. birincisinde "kendini ateşe atıyor" diye çevirdim ama ikincisinde aynı deyimi kullanmak istemiyorum. normalde hemen bulurdum ama gece olmasından herhalde aklıma gelmiyor. ateşe atmak yerine ne kullanabilirim?

    şu gece yarısı kilo alma pahasına dondurma yiyorum kafam çalışsın diye ama hala gelmiyo aklıma. yardım edin. mafoldumben
     
  2. 17 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : decemBer
  3. decemBer

    decemBer Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    18 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    4.490
    Beğenildi:
    128
    Ödül Puanları:
    153
    nette çılgınlar gibi arama yaptım, tek karşıma çıkan "fedakarlık yapmak" ama aradığım şey o değil. bu arada çevirdiğim şey bi dizi, o yüzden normal konuşmada geçe bişi arıyorum..
     
  4. 17 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : decemBer
  5. Madamiks

    Madamiks Popüler Üye Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    7.397
    Beğenildi:
    48
    Ödül Puanları:
    153
    İkincisinde de ''ateşle oynuyor''diyebilirsiniz :))
     
  6. 17 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : decemBer
  7. decemBer

    decemBer Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    18 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    4.490
    Beğenildi:
    128
    Ödül Puanları:
    153
    şimdi yerine koydum denedim, ilki için ateşle oynamayı koyup ikincisine kendini ateşe atmak deyimini koyunca tam istediğim gibi oldu. teşekkürler :KK3:
     
  8. 17 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : decemBer
  9. Madamiks

    Madamiks Popüler Üye Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    7.397
    Beğenildi:
    48
    Ödül Puanları:
    153
    Kolay gelsin :))