Atın poposunun genişliği/teknolojik bağlantı

Konusu 'Bilim ve Teknik' forumundadır ve suavea tarafından 20 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    20 Kasım 2007
    Konu Sahibi : suavea
  1. suavea

    suavea Aktif Üye Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    86
    Kennedy uzay araci firlatma rampasına baktıgımızda, asıl yakıt tankının her iki yanında iki büyük füzenin yer aldığı dikkatimizi çeker.

    Bunlar SRB (Solid Rocket Boosters) olarak adlandırılır ve Tiiokol şirketi tarafından Utah'taki fabrikasinda üretilir.

    Bunların genişliği yaklaşık olarak 5 feet ' tir. Aslında bunlari tasarlayan mühendisler daha fazla genislikte yapmayı istemişler, ama yapamamışlar.. ..


    PEKI NIYE?
    SRB'ler fabrikadan fırlatma rampasına trenle gönderilmek zorunda olduğundan bu istekleri gerçekleşememiş .
    Bahsedilen tren yolu dagdaki bir tünelden geçmektedir ve SRB'ler yolun genisliginden hafifçe daha genis olan bu tünelden geçmek zorunda olduğundan, bahsettigimiz genişlik de yaklasık olarak tren raylarının
    arasındaki genişlik olan 4 feet 8.5 inc'ten biraz fazladır.
    ABD'deki rayların genişliği NEDEN 4 feet, 8,5 inc' tir....?

    Bu oldukça ilginç bir mesafe..

    NEDEN acaba tam olarak bu Ölçüde....?
    Çünkü Ingiltere'de de bu şekilde ve raylar ilk defa sürgündeki İngilizler tarafından yapılmış...


    Peki NEDEN İngilizler bu genişliği kullanıyorlarmış ?
    Çünkü ilk tren raylarını yapanlar eski tramvayları yapan kişilermiş ve bu genişlik de onların kullanmış oldukları genişlikmiş...
    NEDEN acaba Özellikle bu uzunluğu kullanıyormuş bu adamlar ?
    Çünkü bu adamlar, tekerlekler arasindaki bu mesafeyi eskiden beri at arabalarını yaparken dikkate alıyor ve tramvaylari yaparken de aynı şase genişliği ve araç gereçleri kullanıyorlarmış .....


    Güzel. O zaman, at arabalarinda tekerlekler arasında NEDEN bu ilginç ölçüyü dikkate alıyorlarmış?
    Çünkü diger bir ölçü kullandıklarında eski bir Ingiliz yolunda araba
    bozuldugunda, yol izleri arasindaki mesafeye uyacak şekilde ölçüyü tutturmak zorundaymışlar.
    Iyi de, acaba KİM bu eski yolları yol izlerini böyle oluşturacak şekilde yapıyormuş?
    Avrupa'daki (ve Ingiltere 'deki ) ilk uzun mesafeli yollar Roma Imparatorlugu tarafından kendi savasçıları için yapilmiş ve o zamandan beri kullanıla gelmekteymiş.


    Bu yol izleri NEDEN bu sekildeymiş?
    Çünkü Roma Imparatorlugu 'nun ilk savasçılarının arabaları bu ilk tekerlek izlerini olusturmuşlar ve digerleri de arabalarının tekerleklerinin zarar görmesinden korktuklarından, bu izlerin üzerinde gitmesini sağlayacak şekilde iki tekerlek arasindaki mesafeyi taklit etmek zorunda kalmışlar. Işte bu nedenle, Roma Imparatorluğu için ya da Roma Imparatorlugu tarafından yapılan at arabalarının hepsi, tekerlekler arasındaki bu mesafeyi koruyacak sekilde aynı ölçülerdeymiş... .
    ABD'deki standart ray genisligi olan 4 feet, 8,5 inc ölçüsü Roma Imparatorlugu savas arabalarinin yapilis kurallarindan türemis gelmis....,!

    Peki Romalılar NIYE böyle bir ölçü tutturmuslar. ...?

    4 feet 8.5 inc'i NEREDEN bulmuslar?
    Kurallar ve bürokrasi her zaman var olmustur.
    Bazen size bazı kuralları hatırlattıkları nda ve siz bu kuralların KİMİN ki.....altından çıktığını sorarsınız, değilmi?

    Tam doğru yoldasınız,

    Roma Imparatorluğu' nda savaş arabaları, arabanın eni, tam olarak iki atın poposunun arasındaki mesafeye eşit olacak şekilde yapılmıştır....!

    Böylece ulaştığımız yanıt, en başta sorulan sorunun yanıtıdır.

    Yani sonuç olarak, dünyanin en gelişmiş ulaşım sisteminin fırlatma füzelerinin dizayni, iki bin küsur yıl önce bir atın kıçının genişligi ile belirlenmiştir. ....
    Alıntı